**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

Onnea Marika75 :flower:
Aivan uskomattoman upea päivä. Mä jo vähän ajattelinkin kun luin sun edellistä viestiä, että josko sä olisit sittenkin raskaana, kun sellainen pieni tiputteluvuoto voi olla ihan normaalia alkuraskaudesta.

Onnea ja paljon tarrasukkia molemmille plussaajille!

Vieläkö tässä kuussa saataisiin muita plussaajia? TOIVOTTAVASTI, plussatuulia kaikille lähettää pötkylä ja pikkuElvis 17+3
 
VILJALIINA&MARIKA75:ONNEA todella paljon teille molemmille ja todella valtavasti tarrasukkia masuvauvoille matkalle mukaan,että pysyvät kyydissä loppuun asti :flower:

OMA NAPA:kp4/28 ja täti tekee kylästä pois lähtöä ja kummallista kipua mulla on alavatsalla jo nyt,kun täti lähtee kylästä pois,sellainen ovis kipu,mutta ei kai ovis voi heti tädin jälkeen tulla näin pian,teen ovistestin kohta ja katsotaan mitä se näyttää.

On tämä vauvan saaminen masuun kasvamaan todella tarkkaa puuhaa ja saa olla todella onnellinen,jos onnistuu oman pienen samaan.
Todella kovaa nipistävää kipua on mulla,ei mulla ennen ole ollut näin kovaa kipua juuri kun täti lähtee kylästä pois.

miten teillä muilla on mennyt?

Plussa tuulia toivottelen kovasti!
 
kaikille onnitteluista! :heart: :heart:

Olo on hieman rauhoittunut, täällä miehen kanssa tuijotetaan toisiamme ja yritetään tajuta tilannetta. :) Onneks ens viikolla on se gyne, saa varmuuden asiaan. Nyt vain toivotaan tarrasukkia jalat maassa! =)
 
Moro teille kaikille!
Tein ovistestin äsken ja nega tuli :'(
Jotain muuta tämä kipu sitten on,mutta mulla on kohtu ultralla katsottu ja otettu koepala ja mitään ei ole,että kaikki on ok,mä nyt huomenna soitan gynelle ajan tutkimuksiin,jos on endoa vaikka tämä mun kipu,mutta ei mulla tärinäkipua ole ollenkaan.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Uskomaton päivä tässä pinossa. Eipä ole tainnut ennen sentään samana päivänä kahta plussaa tullut. Aivan loistavaa! :) Onnea valtavasti plussanneille ja toivotaan, että masuasukit viihtyvät mahassa tuonne keväälle asti.

Täällä masuasukki on parkkeeranut itsensä poikittain, joka selvästi näkyy vatsan leviämisenä ja nyt kuulen veikkauksia tytöstä, kun vatsa on niin levinnyt. No saa nähdä muuttuuko poikamasuksi taas kun vauva itsenä kääntää pystysuuntaan. Sukupuoli ei siis meilläkään tiedossa, joten vaikea ottaa kantaa noihin veikkailuihin.

Kunpa Viljaliina ja Marika nyt saisivat imuunsa vielä monta tästä pinosta plussaamaan.

Lauralein rv 27+6
 
On tää... Muutaman tunnin poissa linjoilta ja heti kaksi plussaa!!! Valtavan paljon onnea teille Viljaliina ja Marika :flower: :flower: :flower: :flower: Toivotaan sormet ja varpaat pystyssä, että pysyisivät mukana ja kaikki menisi hyvin loppuun asti.

Kuulin eilen yhdestä tutun tutusta, jolla tullut jo yhdeksäs keskenmeno. Se tuntuu niin valtavan epäoikeudenmukaiselta ettei ole edes oikein sanoja siihen tilanteeseen...

Mutta nyt positiivisella mielellä kuitenkin eteenpäin ja seuraavia plussia odotellen Miinamaria
 
Kiitos vielä kaikille onnitteluista!

Heh, tein toisenkin testin, just to make sure. Kovasti sekin näytti plussaa, ei mitään haamua, vaan ihan kunnon punaisen pisteen..(Predictor) Eka testi oli Clearblue ja sekin oli voimakas plussa. Pakko sitä kai on uskoa tämä uskomaton asia! =) Rehellisesti sanon, että tämä tuli täysin puskista. Tässä kierrossa en päästänyt mieleenikään, että muka olisin raskaana. Päästin epätoivon ja masennuksenkin jo hiipimään mieleen...Ja kaikki mahakivut ja tuhruvuoto meni menkkojen ja terolutien piikkiin..Testin tein vain sen takia että se kai kuuluu tehdä jos menkat ei ala..Vaikka mun kierto on ollut niin sekaisin, etten oikein edes tiedä minä päivänä menkkojen olisi pitänyt alkaa...Hassua, mutta tosi ihanaa kyllä, iso kylmä pelon kivi vierähti sydämeltä! :) Nyt elellään hissuksiin hetkisen ja toivotaan, että kaikki menee hyvin. Veikkaan, että äitiäni lukuunottamatta tästä ei kerrota kenellekään ennenkuin se on "turvallista".

En taida uskaltautua vielä tuonne odottajien puolelle, katsellaan tässä nyt ensin...

Plussatuulia kaikille, pidetään tätä plussaputkea voimissaan!! B)
 
Gitten viestistä muistin, että munhan pitikin tehdä ovistesti tänään. Käytin viimeisen aconin ja haalea viivahan siihen tuli. Hyvin haalea. Mutta kuitenkin selvä viiva. Viime kierrossa aloitin tikuttamisen aiemmin ja silloin tuli kolmena ensimmäisenä päivänä ihan tyhjää tuohon kohtaan. Eli ehkä huomenna on jo voimakkaampi viiva... Täytyy varmaan vietellä mies tänään varmuuden vuoksi kuitenkin ;) . En malttanut olla kertomatta viivasta hänelle, vaikka se varmaan luokin miehelle paineita ja olisi ehkä parempi olla kertomatta niin säilyisi varmemmin ilo petipuuhissa ;)..

Nyt, kun tarkkailen itseäni, niin vatsassa nipistelee kyllä vähän oviskipujen tapaan. Luulin sen johtuvan pizzasta.

Gitte, soita vaan gynelle ja tilaa aika. Minua ainakin helpottaa tietää, että syyskuussa on lääkäriaika.. ei olla niin yksin sitten enää tämän asian kanssa.

Huoh, huomenna alkaa taas työt. Äkkiä se neljän viikon loma meni :( .

Ai niin. Mies oli eilen kaverinsa synttäribileissä ja aamulla kertoi, että yhden kaverin vaimon sisko oli juuri saanut esikoisensa 45-vuotiaana :). On tässä siis vielä aikaa :). Tuli hyvä mieli.

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!
 
Moikka!
Mistä te muut tiedätte,että teillä on ovis?Mittaako kukaan teistä lämpöjä oviksen aikana?Entä kuinka moni teistä tikuttelee ovista,kuten itse tikuttelen ovista?
Onko teillä kipuja oviksen aikana,jos on niin missä teillä on oviskipuja?

On tämä vauvan yrittäminen vaan kivaa puuhaa,me ei ainakaan oteta stressiä,silloin lähtee hauskuus kokonaan pois,vaan nautimme toisistamme valtavasti mieheni kanssa,mutta valitettavasti täti punainen vaan löytää tiensä kylään todella usein vaikka olemme pupuilleet oviksen aikana.
Mä en edes ole enään laskenut kiertoja,niin kauan olemme jo yrittäneet vauvaa ja takana yksi keskenmeno.Multa tutkittiin keväällä munasarjat,kohtu,munanjohtimet ja otettiin verikokeita ja kaikki on ok,niin sanoivat vaan,että oviksen aikana pitää lisätä pupuilua,että tärppää,no toivottavasti tässä kierrossa nyt tärppäisi sitten.

KUUMETTA:Ole onnellinen,että sulla on mies joka haluaa vielä lisää lapsia,vaikka hänellä on jo ennestään omia lapsia.Mulla oli ennen mies jolla oli ennestään omia lapsia ja sanoi jyrkän ei uusille lapsille,joten etsin uuden,kun alkoi kova vauvakuume tulla päälle ja nyt mulla on todella ihana mies,puuttuu vaan vauva,saa nähdä saammeko sitä koskaan.

Peukkuja teille kaikille ja plussatuulia teille kaikille!
 
:flower: :heart: :flower: Uskomattomia uutisia heti kun tämän koneen ehdin avata. Päivän reissussa toisella paikkakunnalla ja jo näin iloista luettavaa!

Mielettömän paljon onnea teille molemmille Viljaliina ja Marika75! :flower:

 
Onnea tosi paljon Viljaliina!! On aina yhtä ihana kuulla että joku plussaa näillä palstoilla, toista on kun joku kaveripiiristä plussaa niin masennus iskee, onko jollakin samoja tuntemuksia?
Mulla kp 24/26 ja alkaa siihen malliin mahaa nipistelee ettei tainnut tälläkään kierrolla napata, vaikka ovistestiin tulikin kunnon plussa :( täytynee alkaa tsempata itteä uuteen ivf yritykseen.
Mulla alko myös menkat 12v ja ovat olleet aika säännölliset (25-28) aina ja vuotoa vain 3-4 päivää. Joskus nuorempana kokeilin e-pillereitä, mutta eivät sopineet ja sit minipillereillä ei tullut vuoteen menkkoja, lopetin ne 5 vuotta sitten, jonka jälkeen menkat taas normaalit.
Tauko loppuu pian ja takaisen työhommiin.
 
Gitte -- Olen viime aikoina miettinyt, että taidan jo tunnistaa oviksen ilman tikuttelua tai muita konsteja. Mulla on selvää nipistelyä joko oikealla tai vasemmalla puolella (munajohtimissako liene?). Nyt sitten olen huomannut, että 1-2pv ennen ovista mulle tulee selkeästi finnejä poskiperiin. Täytyy tarkkailla tätä oiretta vielä varmistaakseni asian tulevissa kierroissa. Tässä kierrossa odotin aikaista ovista, mutta se tulikin myöhemmin, joten tiedossa lienee pidempi kierto. Viime kuukausina kiertoni on alkanut "pettää" säännöllisestä joka toinen lyhyt (23pv) joka toinen pitkä (27pv) -kiertorytmistään. Pitkiä kiertoja tulee useammin kuin lyhyitä. Myös kuukautiskivut ovat pahentuneet. Luulen, että nyt vasta elimistöni on palautunut "normaaliksi", vaikka lopetin e-pillerit jo vuosi sitten. Lämpöjä mittailin kierron alussa, mutta sitten tuli "epänormaalia" rytmiä jonka sotkevan lämpöjen mittailun (pitäisi aina herätä samaan aikaan, jotta olisi taattua tulosta). Sylkiovulaatiotesti on puolestaan loppujen lopuksi ollut pettymys. En vaan hahmota sitä. Kerran jo luulin hahmottaneeni...

Verenluovutuksesta
oli puhetta. Joskus menin tarjoamaan vertani, mutta eivät huolineet, kun silloin oli hiivan kanssa ongelmaa. Se kun voi heikentää hetkellisesti vastustuskykyä, niin ei ole suositeltavaa. Näin mulle kerrottiin.

Olen nyt ollut töissä joitakin päiviä ja nautin tosi paljon. Ihanaa kun on töitä ja vieläpä sellaista, joka tuntuisi olevan just mulle sopivaa. Tietysti tämmöiseen alkuhurmokseen liittyy myös kaikenlaista pohdintaa... Mites jos mulle tarjotaan jatkoa ja tulenkin kohta raskaaksi... Kuinkahan pian se raskaus alkaisi näkyä... Kuinkahan pahoinvoiva olisin... Toisin sanoen, mietin asioita, jotka voisin nyt toistaiseksi unohtaa, kunnes se PLUSSA tulisi... :ashamed:
 
Moikka!
Oma napa:kp5/28 ja täti punainen lähti kylästä tänään ja totisesti tätiä ei kaivata kylään tänne päin ollenkaan vaan nyt sitten viikonloppuna aloitan tikuttamaan ovista ja viettelen rakkaan mieheni kunnolla pupuilemaan oviksen aikana,niin jo on kumma ellei saada masuvauvaa alulle.
Miehelleni en ole kertonut mitään ovistesteistä,siinähän menisi hauskuus pois kokonaan pupuilussa heti.
Mä olen tikuttanut viime syksystä asti ovista,mutta lämpöjä en ole mittaillut.Täällä oli kerran juttua greipistä,niin greippimehu ei auta kyllä ollenkaan raskaaksi tulemiseen,näin sanoi lääkäri mulle.Ennemmin kannattaa ottaa b-vitamiinia,se auttaa enemmän kuulema ja jättää stressi pois,stressi vaikeuttaa raskaaksi tulemista,joten koitetaan jättää se stressi pois ja pidetään hauskaa kun pupuillaan,niin varmaan alkaa niitä plussa testejä tulla meillekkin enemmän.
Peukkuja meille kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa!
 
OIkein paljon onnea plussanneille! :flower:

Itselläni on taas alkukierto meneillään enkä ole edes varma ovuloinko viime kierrossa. Testailin kyllä ovista pitkästä aikaa, mutta sain vain haamutuloksen (tosin apteekin testillä, joka oli uusi tuttavuus). Jos ovuloin, ovis oli myöhemmin kuin luulin. Nyt olen tilannut tähän kiertoon taas aconin testejä.

YLEENSÄ tunnistan mielestäni ovulaation jo hyvin nippailuista toisella puolella, turvotuksesta ja limoista sekä jopa pienestä pahoinvoinnista yhtenä päivänä. En tietenkään ole varma tarkasta ovulaation "aikataulusta" kun nippailee useana päivänä ja limojakin on. Sen muutaman päivän ajanjakson kun "jotain on meneillään" tunnistan kuitenkin hyvin.

Hyvin ollaan viime kuukausina hyödynnetty petipuuhat oikeaan aikaan mutta eipä vain nappaa, vaikka kaiken pitäisi olla ok.

Noiden otollisten aikojen jälkeen meillä kuitenkin usein on jopa viikon tauko pupuilussa, joten sitä olen miettinyt, että josko se oviksenpahus on sitten kuitenkin myöhemmin kuin kaikki tuntemukset (ja jopa testit) osoittavat. Ovistestiohjeessahan taitaa olla että ovis on 1 - 3 vuorokautta positiivisesta testistä. Mitä jos mulla on 5 päivää? Voiko niin olla? Tiedä häntä...

Täällä mennään siis jo varmaan yrityskiertoa 15, joten kärsivällisyys on koetuksella. Nyt kesän jäljiltä kuitenkin vielä suht siedettävä olo. Pahimmat kuukaudet mulla oli puolen vuoden ja vuoden yrityksen välillä, kun niin "pyrin" vauvan saamaan maagisen vuoden aikarajan sisällä alulle. Sitä ei tapahtunut, ja nyt en oikeastaan enää jaksa enkä uskalla odottaa mitään. Huomaan, että olen lopettanut asioiden suunnittelemisen siten, että "sitten saatan jo olla raskaana", niin kuin alussa tein kun mietin tulevaa kesää tms. Nyt vain YRITÄN jatkaa elämää AIVAN kuten ennenkin ja toivon, että onni jo pian luokseni lentäisi.

Täältä siis pitkästä aikaa menkkamerin bluesia. Kiitos kun "kuuntelitte"!
:wave: Hali muille samassa kiertovaiheessa hiihtäjille!
 
Kummallista.

Eilen sain aconin ovistestiin haalean, mutta selvästi näkyvän viivan. Illalla mahaa kipristeli hiukan, tänään sitä on kipristellyt enemmänkin. Nytkin. Kirkkaita limoja ei ole näkynyt.

Tein testin äsken, 25 tuntia edellisen jälkeen. Eikä siinä näy mitään viivaa (paitsi se kontrolliviiva)! Kummallista. Selkeät oireet- mutta ei viivaa. Menikö se jo ohi, onko ovulaatio just nyt (jolloin testi ei näytä sitä??) vai mitä? Hmm, en tiedä.

Eilen piti tietenkin käyttää haalea viiva hyväksi ja houkutella mies petiin aikaisin, varsinkin, kun miehen poika oli yökylässä muualla. Aloitimme iltatoimetkin jo ajoissa, yhdeksältä syötiin iltapalaa. Mutta mutta... Miehen tyttö 8vee oli valveilla vielä 23.15 :(. Liian pimeä, liian kuuma ja liian hiljaista, kuulemma. Isänsä sitten meni katsomaan telkkaria ja rapistelemaan lehteä, että tyttö nukahtaisi (silittely ei tuottanut tulosta). Mies totesikin, että lapset ovat ainakin tehokkaita erotiikantappajia... Mies tuli nukkumaan puolen yön jälkeen, minä olin jo käynyt nukkumaan, koska tänään oli ensimmäinen työpäivä loman jälkeen. Tyttö heräsi ja alkoi itkeä vielä puoli kolmen aikaan. Harmitti sitäkin enemmän siksi että yleensä tyttö nukahtaa hiukan helpommin eikä enää heräile sen jälkeen.

Nyt harmittaa, jos tämän kierron mahdollisuudet menetettiin tuossa :( . Nyt mies on tytön kanssa kaverinsa mökillä ja tulevat kuulemma vasta myöhään. Sanoin kyllä, etteivät tulisi LIIAN myöhään- mies kyllä ymmärsi, miksi. Mutta kun ei sitä viivaa näkynyt...
 
KUUMETTA: :hug: Voimahaleja sinulle,ihan tuli omat tilanteet masuvauvan alulle saamiseksi mieleen,välillä on rakas mieheni myöhään työssä,kun on yksityisyrittäjä ja menee sitten oviksen hyödyntäminen ohi kokonaan,silloin kyllä on olo todella masentunut.
Koitetaan kestää,kyllä me vielä saamme oman pienen vauvan kainaloon,vaikka siihen meneekin aikaa.

Peukkuja ja plussatuulia teille kaikille!
 
KUUMETTA: :hug: Voimahaleja sinulle,ihan tuli omat tilanteet masuvauvan alulle saamiseksi mieleen,välillä on rakas mieheni myöhään työssä,kun on yksityisyrittäjä ja menee sitten oviksen hyödyntäminen ohi kokonaan,silloin kyllä on olo todella masentunut.
Koitetaan kestää,kyllä me vielä saamme oman pienen vauvan kainaloon,vaikka siihen meneekin aikaa.

Peukkuja ja plussatuulia teille kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
Mistä te muut tiedätte,että teillä on ovis?Mittaako kukaan teistä lämpöjä oviksen aikana?Entä kuinka moni teistä tikuttelee ovista,kuten itse tikuttelen ovista?
Onko teillä kipuja oviksen aikana,jos on niin missä teillä on oviskipuja?
Minä aloitin tikuttelut viime kierrossa. Ja tässä kierrossa olen siis käyttänyt kaksi liuskaa- eilen tuli haalea viiva ja tänään ei mitään :( .

Lämpöjä en ole mittaillut.

Jos en olisi tikuttanut ja saanut ei-viivaa niin uskoisin, että mulla on ovis JUST NYT, sillä vatsaa nipistelee. Yleensä nipistelyä on parina päivänä peräkkäin, ei välttämättä jatkuvana vaan etenkin alkuillasta. Nämä nipistelyt on mulla nimittäin aina paria viikkoa ennen menkkojen alkua. Ja toisen nipistelypäivän lopulla tai niillä main tulee yhdellä vessakäynnillä hiukan kirkasta, venyvää limaa. Kivuiksi en näitä nipistelyjä kutsuisi (verrattuna kuukautiskipuihin) mutta tuntuu juuri siltä, kuin miltä kuvittelenkin tuntuvan, kun puhjennut munarakkula kirvelee :) .

Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
On tämä vauvan yrittäminen vaan kivaa puuhaa,me ei ainakaan oteta stressiä,silloin lähtee hauskuus kokonaan pois
Me yritetään myös olla stressaamatta eikä tosiaankaan keskitytä toisiimme ainoastaan Otollisten Päivien aikaan :) . Mutta huomaan, että nyt, kun kahdenkesken oleminen ei ole aina mahdollista, stressaan paljon enemmän. Nytkin stressaan sitä, tulevatko mies ja tyttö liian myöhään kotiin, vitkasteleeko lapsi iltatoimissa, valvooko taas pitkään... koska sitten saan kyllä sanoa goodbye yritykselle tässäkin kierrossa. Huomenna ovat taas reissussa ja tulevat myöhään :( .



Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
KUUMETTA:Ole onnellinen,että sulla on mies joka haluaa vielä lisää lapsia,vaikka hänellä on jo ennestään omia lapsia.Mulla oli ennen mies jolla oli ennestään omia lapsia ja sanoi jyrkän ei uusille lapsille,joten etsin uuden,kun alkoi kova vauvakuume tulla päälle ja nyt mulla on todella ihana mies,puuttuu vaan vauva,saa nähdä saammeko sitä koskaan.
Voi, niin olenkin! Maailman onnellisin. Ja kun tuo mies on muutenkin kaikin puolin maailman ihanin ja sopivin mies minulle :). Hyvää kannatti odottaa! Ja plussana on, että hänen lapsensa ovat oikein mukavia ja suloisia :) . Lisäbonuksena tässä on, että olen päässyt näkemään jo etukäteen, millainen isä mieheni on- sekä se, että hän tietää jo, miten lastensaanti muuttaa elämää ja osaa varautua siihen (ja silti haluaa niitä lapsia :) ).

Jo ennen kuin aloitimme seurustelun, mies tiesi, miten kovasti haluan jonain päivänä omia lapsia. Ja kyllä se asia puhuttiin heti parin ensimmäisen seurusteluviikon aikana. Minulle oli tosi tärkeää tietää, että mies haluaa lapsia. Vaikka hän muuten olikin IHANA, en todennäköisesti olisi edes alkanut seurustelua, jos hän ei olisi halunnut enempää lapsia. Nyt en tietenkään enää mistään hinnasta hänestä luovu, jos osoittautuisi, ettei hän pysty saamaan enää lapsia.


Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
Peukkuja teille kaikille ja plussatuulia teille kaikille!
Samaa toivottelen minä :) .


Tuulia76,
ihan sama juttu minulla! Kun täällä lukee, että joku on saanut plussan, tulee oikeasti tosi hyvä mieli. Ja sitten taas "reaalimaailmassa" uusien raskausuutisten kuuleminen satuttaa kovastikin.
Luulen, että se johtuu siitä, että täällä tiedän, miten kovasti ja pitkään monet ovat yrittäneet vauvaa- ihan niin kuin minäkin. Livemaailmassa taas vaikuttaa siltä, että KAIKKI muut paitsi minä tulevat helposti raskaaksi.
Sanoinkin yhtenä päivänä miehelle, että sitten joskus, jos tai kun saamme vauvan, haluaisin toisaalta olla kertomatta kenellekään, miten vaikeaa lapsen saaminen oli (EN HALUA kuulla kommentteja tyyliin "Mitäs mä sanoin, olisi kannattanut tehdä lapset nuorina/ kun ikää tulee, raskaaksitulo vaikeutuu" tms). Toisaalta nyt on tullut sellainen mieli, että haluaisin kertoa laajalti eteenpäin, miten viimein tulimme raskaaksi, vaikka jouduimme yrittämään tosi pitkään. Sellaisesta kun ei yleensä kuule puhuttavan ja luulee, että kaikilla se on kovin helppoa. Ehkä meidän kokemus lohduttaisi jotakuta tuttavaa, joka silloin kamppailee samojen asioitten kanssa kuin me nyt...


Merilintu
Huoh... tuo on niin tuttua, tuo kalenterin katsominen ajatellen "silloin saatan olla jo raskaana".. Minulle on ollut aika rankkaa tajuta, etten hyvin todennäköisesti tule jäämään äitiyslomalle tämän lukuvuoden aikana. Olisin niin kovasti halunnut jäädä jo kotiin.... En JAKSA odottaa... :(
 
Gitte,
Kiitos sinulle ihanista lohtusanoista. Tuo tuntuu todellakin niin masentavalta, kun tietää niiden tärkeimpien hetkien menevän ohi jonkun niin turhan asian takia kuin miehen työkiireet tai lapsen vitkutteleminen valveilla :( . Kun kuitenkin itselle se maailman tärkein asia ainakin sillä ovulaatiohetkellä on se VAUVA, jota kaipaa käsivarret tyhjyydestä kipeinä.

Niin, kyllä me kaikki saadaan vielä ne omat, pienet vauvat syliin tuhisemaan :).
 

Yhteistyössä