3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Hiljaista on tosiaan!

Täällä dpo 5 meneillänsä, eli vielä joutuu päiviä odottelemaan tuottiko "känniseksi" tulosta tässä kierrossa. No, harrastettiin sitä sinä viikonloppuna selvinkin päin :p. Tällä kertaa kokeilen progesteroneja alakautta, ja se ero ainakin on aiempiin kiertoihin, ettei tissit/nännit arista juuri ollenkaan.

Mustik4lle onnea matkaan (y)
 
Huoh. Mie odotan plussaa niin kovasti. En kuitenkaan usko tärppiin, sillä rinnat ei oo kipeet, ei turvota, eikä mikään ällötä. Ostin sit kuitenkin eilen raskaustestien lisäksi vauvanvaatteita alerekistä. o_O Joskus sen on kuitenkin pakko tärpätä. Vähän vain raskasta ajatella, että jos alkio ois ollut viimeeksi terve, niin nyt ois jo 8 viikkoa takana. Vauva olisi tullut joulukuun alussa. :cry:
 
Kiitti Lallastiina! Toivottavasti känniseksi olisi tuottanut tulosta. Eihän sitä ihan oikeesti koskaan voi tietää. :) Se on musta jännä, kun niitä pillereitä voi ottaa sekä suun kautta, että alakautta. :LOL:

Piinamiinalle isot onnittelut! Sulla tosiaankin oli vauvamaha ihan kulman takana, niinkuin tuossa viime sivulla kirjoteltiin. :love: Testasit vissiinkin sitten liian aikaisin, kun sait ensin aluksi sen negan. Nyt vaan onnea matkaan. :)

Täällä eletään nyt neljättä pistospäivää ja olo on tosi turvonnut. Minkähänlainen maha mulla mahtaa olla muutaman päivän päästä, kun on nyt jo niin turvonnut olo. Miehen mukaan se ei näytä mitenkään pahalta, että kai se vain tuntuu pahemmalta miltä edes näyttää. Oon yrittänyt juoda vettä tosi paljon. Vielä olisi kaksi iltaa pistoksia jäljellä ennen ultraa. Kyllä jännittää.

Mulla on viime aikoina ollut mieli tosi hyvä. Oon vihdoin saamassa kaipaamaani muutosta työrintamalla, sillä aloitan syksyllä opiskelut! :)Uskon sen tekevän mulle tosi hyvää. Oli kyllä hurjan iso päätös ottaa opiskelupaikka vastaan, koska tilanne on tämä, mutta sen jälkeen, kun tein päätöksen mieli on ollut niin hyvä ja helpottunut. :)
Kiersin tuossa yksi päivä kirppiksellä ja yleensä siellä tulee aina katseltua kaikkia vaatteita sillä silmällä, että mitkä olisi kivoja sitten raskausmahan kanssa ja nyt huomasin enemmänkin etsiväni kivoja kouluvaatteita! :eek:
Tässä on nyt niiiiiin pitkään eletty vain sen mukaan, että "jos vaikka kohta olenkin raskaana", niin tuntuu kyllä tosi virkistävältä, että osaan ajatella vähän jotain muutakin ja se asia välillä jopa vie ajatuksia vähän muualle näistä jutuista. :) Nyt sitten jos tästä ivf:stä tärppäisi, olisikin pakka ihan kunnolla sekasin. :LOL: Mutta sitten olkoot niin. :)
 
Moikka kaikille ja kiitos tsemppaavista kommenteista :)
Meillä tosiaan eka inssikierto jossa Bemfola kasvatti ka poksautti mun munasolun hurjaa vauhtia ja ovulaatio jo kp10. Tämä on kuulemma matalan amh:n munisten tyypillisiä tapahtumia, että valmistuvat stimuloituna liian nopeasti. Ovis sinänsä tuli hyödynnettyä paremmin kuin koskaan jos pupuilun määrää lasketaan.
Noh, tein perjantaina dpo11 pregchekin joka oli puhdas nega. Lämmötkin laskussa jne. Tein sen koska oli juhlia tiedossa ja koska oli nega ja luomuplussa aika utopiaa niin la ja su tuli jonkun verran nautittua viiniä ja pari siideriä. Ei mitään kännijuomista kuitenkaan.
Nyt tänään dpo15 ja aamulla lämmöt 36.6 mikä on mun luteaalin lämpöjä ja täti ei vielä ole tullut niin tein onestep raskaustestin ja hetkonen... Siihen tulikin kaksi viivaa! Ihan sen 10min testiajan puitteissa. Aika hailakka se on, mutta ihan selvä värillinen viiva siinä kohti missä sen kuuluukin. Olen hämilläni. Ja heti onnen jälkeen tuli huoli viikonlopun tissuttelusta. Ja siitä että varhaistahan tämä vielä. Täytynee ostaa toisenkin merkkisiä raskaustestejä, että voiko olla... :love: Hui kauhistus! Kun se nyt vaan pysyisi kyydissä :barefoot:
 
Moikka kaikille ja kiitos tsemppaavista kommenteista :)
Meillä tosiaan eka inssikierto jossa Bemfola kasvatti ka poksautti mun munasolun hurjaa vauhtia ja ovulaatio jo kp10. Tämä on kuulemma matalan amh:n munisten tyypillisiä tapahtumia, että valmistuvat stimuloituna liian nopeasti. Ovis sinänsä tuli hyödynnettyä paremmin kuin koskaan jos pupuilun määrää lasketaan.
Noh, tein perjantaina dpo11 pregchekin joka oli puhdas nega. Lämmötkin laskussa jne. Tein sen koska oli juhlia tiedossa ja koska oli nega ja luomuplussa aika utopiaa niin la ja su tuli jonkun verran nautittua viiniä ja pari siideriä. Ei mitään kännijuomista kuitenkaan.
Nyt tänään dpo15 ja aamulla lämmöt 36.6 mikä on mun luteaalin lämpöjä ja täti ei vielä ole tullut niin tein onestep raskaustestin ja hetkonen... Siihen tulikin kaksi viivaa! Ihan sen 10min testiajan puitteissa. Aika hailakka se on, mutta ihan selvä värillinen viiva siinä kohti missä sen kuuluukin. Olen hämilläni. Ja heti onnen jälkeen tuli huoli viikonlopun tissuttelusta. Ja siitä että varhaistahan tämä vielä. Täytynee ostaa toisenkin merkkisiä raskaustestejä, että voiko olla... :love: Hui kauhistus! Kun se nyt vaan pysyisi kyydissä :barefoot:
Ihanaa Sonara! Tuhannesti onnea! :love::love::love:

Miullahan oli kans alla puhdas nega muutama päivä ennen lauantaista plussatestiä. Nyt sit on jo varhaisultra varattuna kolmen viikon päähän. :ROFLMAO::p

Mielialat vaihtelee hurjasti. Välillä pelottaa niin maan pirusti ja sit rallatuttaa ja töihin keskittyminen on vähän hankalaa. Onneks kohta on sentään aikataulutettuja tapaamisia, niin saa ajatukset jotenkin urilleen.
 
Mä varmaan teen vielä joitakin testejä ennen kun tohdin aikoja varailla. Jotenkin ei tunnu todelliselta ollenkaan, nytkin tuntuu, että olisi menkat tulossa kun selkää särkee ja alavatsaa polttelee. Jos se onkin vaan joku kosketus... Mutta hyvä tietysti on, että edes kosketukseen on päästy, että jotain mahdollisesti voisi tapahtua :)
Tässä kuva aamun testistä: hailura on.
 

Attachments

Niin ja hurjasti onnea piinamiina :love::love:
 
Voi onnea piinamiina ja Sonara :)! Pysykääpäs nyt matkustajat kyydissä!

Toivottavasti tulis oikea plussa-aalto... Täällä dpo 9 ja hätähousuna jo OneStepin "herkällä" testattu kaksi negaa, vaikka tiedän hyvin, että nehän ei näytä mitään vielä silloinkaan kun muut antaa jo vahvaa viivaa. Muita halpoja testejä ei vain tähän hätään saa käsiinsä. Oireita ei ole, tissejäkin aristaa vähemmän kuin aiempina kuukausina.
 
Kävin kaupasta pc testin ostamassa ja tein sen heti kotiin päästyä ja kyllä siihenkin selvä viiva piirtyi, selvempi kun onestepin herkkään. Kaikkea sitä pyörii mielessä eikä oikein mitään saa tehtyä, mutta kyllä peilikuvalle jo totesin, että raskaana ollaan, ainakin tällä hetkellä (y) Miehellä pitkä päivä tänään, mietin miten asian hänelle paljastan:love: Huh, kun nyt pystyisi laittamaan huolet ja pelot sivuun ja nauttimaan :giggle:

Hurrjaakin hurjempaa plussa-aaltoa tänne toivoisi, niin pitkään odottaneita täällä monia!

Kiitos onnitteluista, ollaan varovaisen toiveikkaita!
 
Voi onnea piinamiina ja Sonara :)! Pysykääpäs nyt matkustajat kyydissä!

Toivottavasti tulis oikea plussa-aalto... Täällä dpo 9 ja hätähousuna jo OneStepin "herkällä" testattu kaksi negaa, vaikka tiedän hyvin, että nehän ei näytä mitään vielä silloinkaan kun muut antaa jo vahvaa viivaa. Muita halpoja testejä ei vain tähän hätään saa käsiinsä. Oireita ei ole, tissejäkin aristaa vähemmän kuin aiempina kuukausina.
Miulla tää kierto on ollut huomattavasti muita kiertoja oireettomampi. Havahduin vasta siihen, kun 1,5 viikkoa sitten huoltoaseman parkkiksella tajusin et suussa maistuu ihan kuin messinkinappia pyörittelisin suussa. Siitä se piinailu vasta alkoi. :confused:
 
Mites Mustikk4 meni ultrassa, eikös se ollut tänään? Onko tulossa suuri saalis? :love:
 
Plääh. Dpo 12, kp28/30 ja nega kahdella eri "herkällä" testillä. Oireita ei olekaan, eilen ja tänään on alavatsassa ollut jotain nipistelyä tuntemuksia mutta kai se on sitä samaa kuin aina ennenkin.
Tänään pitäis kai jättää taas progesteronit ottamatta, jos haluaa uuden kierron alkavan oikeaan aikaan.

Lisäys: Tiputtelu on tähän asti pysynyt poissa, mutta just äsken tuli ihan aavistuksen värjäytynyttä valkkaria paperiin ja pikkiriikkinen punainen piste.
 
Viimeksi muokattu:
4.6


Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Mustikk4............28v......kp 11/25-29............yk 19...,...............1.IVF
Keinuilija............32v......kp 20/30.................yk 18..................lz+ins
Lallastiina..........34v......kp 29/30....................yk 8..................luget

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Miu84, Pikkumyy0285

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7.................23.1
Sekopuolinen.............................................22.3
Lillans.................37v..........yk2(13)...............3.
Särki...................31v..........yk 1.................29.4
Sonara................37v.........yk11.................31.5
Piinamiina...........34v.........yk3...................28.5

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Onnittelut Sonaralle. :) Kyllä saitte upean ylläriplussan! :love:

Lallastiina, voihan p*rse, onko vuoto alkanut?

Sonara, ultra oli tosiaan keskiviikkona. Molemmin puolin näkyi kymmenisen rakkulaa, joista osa oli jo aika isojakin. Mikä on hyvä juttu.:) Lääkäri sanoi, että lääke on hyvin tepsinyt. Mutta riski hyperille on nyt olemassa, kun rakkuloita on paljon. Tänään pistän vielä illalla kaksi piikkiä gonapeptyliä ja sitten maanantaina on punktio! :):eek: Lääkäri sanoi, että maanantaina katsotaan millainen mun vointi on (onko vatsa turvonnut lisää ja kovin kipeä) niin päätetään tehdäänkö tuoresiirtoa ollenkaan.
No, nyt vointi on jo aika tukala ja epämukava. :unsure: Vatsa on turvonnut entisestään ja munasarjojen kohdilla on koko ajan painetta, kihelmöintiä ja nipistelyä, välillä myös viiltelee. Tuntuu siltä, kuin sieltä olisi tulossa jotkut pingispallot ihon läpi ulos. Töissä oli tänään jo aika vaikeaa, huomenna pitäisi onneksi olla helpompi päivä, niin toivottavasti selviän.
Lääkäri ja hoitaja oli molemmat mukavia ja hoitaja tosi kivasti selitti meille alusta loppuun miten punktio sujuu. Kipua en nyt pelkää enää niin, kun tiedän, että saa hyvät lääkkeet. Yleensä ottaen jännittää vain koko juttu. Huh. :)

Keinuilija, miten sulla menee? :)
 
Viimeksi muokattu:
Mustik4lla jännät hetket edessä, tsemppiä kovasti!

Viime kierrossa menkat alkoi 4. päivänä viimeisen kapselin ottamisesta, joten alkuviikoksi odottelen menkkoja. Toistaiseksi vain ihan pientä värjäytymistä havaittavissa eilen ja tänään. Tänään taas aamulla testasin One Stepillä ja negahan se. Eihän musta mitän himotestaajaa pitänyt tulla... :rolleyes:

Nyt on kesän matkat varattu, on luvassa lentoja ja pitkiä junamatkoja eli oikeestaan olis vaan ihan hyvä, ettei tärppäis ennen kuin vasta elokuussa tai sen jälkeen (jospa tällainen käänteinen psykologia toimiskin :whistle:).
 
Mustik4lla jännät hetket edessä, tsemppiä kovasti!

Viime kierrossa menkat alkoi 4. päivänä viimeisen kapselin ottamisesta, joten alkuviikoksi odottelen menkkoja. Toistaiseksi vain ihan pientä värjäytymistä havaittavissa eilen ja tänään. Tänään taas aamulla testasin One Stepillä ja negahan se. Eihän musta mitän himotestaajaa pitänyt tulla... :rolleyes:

Nyt on kesän matkat varattu, on luvassa lentoja ja pitkiä junamatkoja eli oikeestaan olis vaan ihan hyvä, ettei tärppäis ennen kuin vasta elokuussa tai sen jälkeen (jospa tällainen käänteinen psykologia toimiskin :whistle:).
Mie suosittelen kyllä käyttämään melkein mitä tahansa muuta testiä kuin one stepiä. Mie en oo ikinä saanut one stepiin ajoissa minkäänlaista viivaa, kun PregCheckissä on jo ollut selvä punainen viiva. Jos siis haluat varmistua, niin suosittelen käyntiä lähikaupassa. :)
 
Juu piinamiina, mä olen kans lukenut ettei niistä One Stepeistä oo mihinkään (niitä vaan sattuu tulemaan ovistestien mukana muutama), siksipä testasinkin niiden lisäksi parilla apteekista saatavalla testillä, olikos se nyt edellispäivänä ja eilen. Negaa näyttivät nekin, eli kaipa se on uskottava. Yks apteekin testi on vielä laatikon pohjalla...
 
Tänne käy tieni takaisin kuumeilijoihin :cry: Perjantaina alkoi aamulla krampit ja kohta perään vuoto.. Biokemiallinen tällä kertaa, mitä osasin sikäli pelätä, kun oli tosiaan lääkkeellä liian nopeasti kasvanut folli. Klinikalle soitin niin meille oli vanha ivf suunnitteluaika vielä olemassa, eli sinne sitten varhaisultran sijaan käypi tiemme. Kanta.fi tekstejä kävin lukemassa niin sinne kirjattu, että lyhyt kaava ja isot annokset. No, sitten näkee solujen laadunkin paremmin mikä nostaa mahdollisuuksia jos raskaus alkaa.
Huippu saalis tulossa Mustikka4, tsemppiä punktioon!
 
Heippatirallaa

Nyt on tutkittu ja hutkittu niin paljon, ettei meille todellakaan tule luomulasta. Aukkari ratkaisi kaiken ja ivf:ään kai lähdetään jonottamaan. Sekavat fiilikset ja ensi vuoteen kai menee ennen kuin päästäisiin ivf-suunnittelukäynnille. Jonottamista tiedossa taas aivan liikaa.

Mites teille muille kuuluu? Mustikk4? BlackCat? Luen edelleen ketjua, vaikka mulla ei ookaan kerrottavaa.
 
Danniella ikävä kuulla, että jonotusaika on niin pitkä. Millaisissa fiiliksissä itse oot tällä hetkellä?

Sonaralle pahoittelut kemiallisesta! Ja Lallastiinalle tsemppiä menkkapäiviin. En tiiä teistä , mut itellä kp 1-3 on pahimmat ja sit alkaa helpottaa et uutta kohti.
Mustikalle tsemppiä ivf:n!!!! Peukut ja sormet pystyssä.

Meillä on tilanne sellainen, että on nyt käyty polikäynnit ensikäynti ja aukiolotutkimus. Olin hirveän jännittynyt ekalla kerralla ja itkin heti alkuun, loppuaika menikin sit helpommin. Aukiolotutkimuksessa kävi ilmi et auki on. Sitä seurannut kierto oli kivuliaampi ja elättelin toiveita, mutta ei.

Suunnitelma on nyt sellainen, et kierto pyörii Teroluteilla ja lisäks aloitan nyt letrot tukemaan ovulaatiota. Tuomio oli pco ja lisäksi miehellä eteenpäin liikuvia oli 1%vähemmän kuin olis tarpeen.(oliko 31 tai 21 prossaa, en enää muista). Lääkkeiden aloituksesta meen kp 10 ultraan ja jos kaikki ok, niin sit ovistestin plussatessa inseminaatioon.

Olen tosi tyytyväinen tähän tilanteeseen, että vihdoin vihdoin vihdoin saan ovulaatiota tukevan lääkityksen! Yritystä takana kuitenkin jo 1,5 vuotta ja oon alusta asti ollu ihan varma et on pco ja et en varmaan ovuloi kun kierrot on ihan mitä sattuu.

Pari kuukautta sitten mulla oli tosi vaikeeta kun oli vaan oottamista ja vauvauuutisia puskee oikealta ja vasemmalta. Nyt on helpompaa ja on tullut muutamien kavereiden kans juteltua näistä hoidoistakin. :)

Tsemppiä kaikille ja luen kyllä, vaikka laiska oon kommentoimaan!
 
Miten on Mustikk4, ootteko saanut jo kyytiläistä matkaan ja kuinka meni noin muuten punktiot jne.? Hurjan jännittävää aikaa!! :love: Olisi kiva kuulla vähän kokemuksia! :rolleyes:

Täällä odotellaan tuleeko ovista tähän kiertoon lainkaan. Raskausmateriaalin poistuminen kesti aika kauan ja nyt vasta on tuhruttelutkin loppunut. 1,5vkoa on omaan ivf suunnittelukäyntiin. Toiveet nousee taas kun hoidot kovenee. Katselin tuossa vielä omia verikoetuloksia ja näyttäisi kuitenkin siltä, että kaikki muut hormoniarvot jne on ihan hyvällä tasolla, paitsi se amh, mikä ikäluokan alarajalla. Koitan nyt luoda positiivista ilmapiiriä omaa yritykseen vielä! :ROFLMAO::giggle:
 
Niin ja jos vielä päivitellään, niin mulla kp 8/29 ja luomu kierto. Kiitos! :geek:
 
Sonara : oliko raskausmateriaalian poistuminen samantyyppistä kuin menkat ja ottiko kipeää? Mitä se amh:n matalapitoisuus tarkoittaa tai mihin se vaikuttaa? En oo ollenkaam perehtynyt noihin hormonitasoihin ja niiden merkitsevyyteen.
Oliko sulla pistoshoidot vai tabletit ovulaation tukemiseen, siis ennen kuin siirrytte ivf:n?

Kokemukset ivf:stä kiinnostaa kans. Ja oikeastaan myös letroista. Ootteko syöny niitä yhden vai kahden tabletin annostuksella?
 

Yhteistyössä