*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Tamariini, mitä ne sun kilpparit sit on ollut kun ei oo lähteny korjaamaan?
Kun yli10 on oireettomallakin kun harkitaan lääkitystä. Naisten tapuksessa luulis alemmatkin riittävän.

Kippu täällä jännätään sun oireita! Josko ois :whistle:

Tänne saa päivittää kp 1/28 ja yk 4 joten siis menkat alkoi aivan nakutettuna ajallaan aamulla. Jos tässä nyt jotain hyvää etsitään ni kierto on ainakin säännöllinen.

Tää hiton tabletti ei anna muuttaa tuota ees punaiseksi...

Tilulilu ja Kippu - KOSKA TESTAATTE?!?!? Jännittää teidän puolesta! :popcorn: Vai meinaatteko sitkeästi odotella kuukautisten odotettua alkamispäivää?

Lennis :( Säännöllinen kierto on kyllä sellainen juttu, mistä mun mielestä voi olla iloinen. Ja moni saattaa olla jopa siitä kateellinenkin. Joten häntä pystyyn ja hyvillä mielin kohta uutta kiertoa ja kevättä!

Testeistä, itse olen ostanut ovistestit ja osan raskaustesteistä netistä (raskauskeiju.fi) , koska verkkokaupoissa ne vaan on edullisempia. Ja on myös helppo hankkia ja vertailla. Ekat raskaustestit ostin ihan Prismasta.

Viimeksi muokattu:
Noh, säästelen itseäni ja testejä ja odotan sinne 'ohjekirjan mukaiseen' DPO14:ään. Eli se ois niinku sitte keskiviikko.. Negan tullessa tää oli kyllä sitten väärä päätös, varsinki jos ehtii tulla jotain toivoa herättäviä oireita tällä välin. Mut.. en halua lähteä himotestailulinjalle vielä, en en EN! :D Himo-oireidentunnistelija minusta kyllä on jo tullut.. :headwall:

Se kohdun 'tunteminen' jäi myös siihen yhteen päivään. Nyt on ihan satunnaisia tuntemuksia, ehkä pari kertaa päivässä. Muuten ihan kuin jossai alkukierrossa (heti menkkojen jälkeen tietty) kun ei tunnu mitään! Mutta kun en tosiaan oo syöny ennen tota Lugesteronia tuplana niin en tiedä miten kroppa siihen reagoi.. Voi hyvin olla, että menkkoja edeltävät oireetkin alkavat vasta lääkkeiden lopettamisen jälkeen.Mut eipä ainakaan oo tullu vielä sitä tuhrua minkä viime kierron mukaan ois pitäny alkaa eilen! Tuplaus toimii ainaki siltä osin :)

Noh, jotta nyt voi sitten oikeen kunnolla spekuloida, niin heräsin tänä aamuna kurkkukipuun ja 'lämpöiseen' oloon. Eli toisin sanoen oli niin kylmä etten päässy peiton alta pois. Lämpöä 37,5. MUTTA.. mies on ollu kurkkukivussa yms. koko viikon. Mut saahan sitä toivoa, eiks nii? :p Molemmat olot meni kyllä jo melkein kokonaan ohi. Vähän on vielä päässä sellainen olo, että ois tulossa kipeeksi, eikä salilla jaksanut tehdä mitään! Näytin peilistä katsottuna ihan aaveelta - ehkä tässä pukkaa vaan jotain tautia. (Taas! Ehkä kuukausi sitten parannuttiin miehen kanssa edellisestä!)

Kippu: Jännätään yhdessä! :popcorn:

Ihanaa naistenpäiväiltaa kaikille tasapuolisesti! :flower:

Muoksmuoksmuoks.. Niin lämpöjä en oo mitannu kertaakaan ennen tätä, joten en todellakaan tiedä mitä se on aiemmin ollut. Ja aika korkeahan tuo kai olisi raskautta merkitseväksi luvuksi :|

Viimeksi muokattu:
Vitsi Tilulilu sulla on teräksiset hermot! :) Tosin mäkin jo ehdin päättää, että jos tulee itselle vielä tarvetta jännäillä mahdollisesti alkanutta raskautta, niin kyllä mäkin testailisin (tai ainakin yrittäisin) vasta DPO13 tai 14. Siinä voi vähän säästää itseään. Ja tietty niitä testejä, koska eihän ennen DPO14 tehtyä voi vielä uskoa! :D

Lugeista ei tietysti itsellä ole kokemusta, mutta toivottavasti nuo tuntemukset lupailisivat hyvää! Ja itse en kyllä ennen plussaa tuntenut yhtään mitään. Siitä eteenpäin alkoi jumalaton turvotus. :p (Ja toivottavasti se kuumekin olisi alkavaa vauvakuumetta eikä flunssakuumetta! Hihhih.) :)

Niin.. :ashamed: No en tiiä onks mun hermoissa kehumista, oon ihan stressissä tästä koko ajan :D Hyvä jos meinaat ens kerralla kokeilla tätä mun taktiikkaa, minä kun haluaisin taas kokeilla sitä liian ajoissa testaamista! Oishan se jännää saada se haamu jota voi sitte tiirailla eri valoissa :D Mut ku en uskalla!! Cheri taiskin joskus kirjottaa samaa, että se negan näkeminen on niin hirveetä, ettei halua sitä moneen kertaan nähdä.. Mut toisaalta jos sieltä tuliskin haamuplussa niin oishan se kutkuttavaa. En tiiä, ehkä ens kierrossa :saint:

Miehen 'nähden' en kyllä vois himotestailla. Se alkaa jo hermostua näistä kikkakolmosistakin. Punaviini meni vielä parilla pään pudistuksella, mut tänään ostin sitä kuuluisaa greippimehua ja se melkein hermostui :D On pettynyt siihen, että meen uskomaan tälläsiin juttuihin ;) Yritin kyllä selittää, etten varsinaisesti edes usko, mutta niitä on pakko käyttää, jotta tietää tehneensä kaikkensa! :) Eikä näistä mitään haittaa ole, punaviini on sitäpaitsi ihan hyvääkin :whistle: (Eilen unohdin kyllä juoda - siihenkö mun raskautumismahdollisuudet sitten kaatui! :LOL:)

Huoh. Nojoo. Harmi kun on noi Luget. Kun mistään ei voi päätellä mitään : /

Trust me, vauvakuumetta on! :D Flunssalämpöä enää 37,1..

Lennikselle pahoittelut menkoista! Mutta tosiaan tuo säännöllinen kierto on kyllä positiivinen asia. :)

Tilulilu kadehdin tuota sun selkärankaa testaamisasiassa! :) Toivottavasti se plussa sulla pärähtäisi ruutuun sitten keskiviikkona!!!

Raskaustesteistä mä tilaan myös testit tuolta raskauskeiju.fi :stä. Mulla kun niitä palaa niin sikana, niin pakko ostaa isompia eriä. :whistle:

Tamariinille iso kiitos listan päivittäjyydestä! :flower:

ON En siis saanut digillä hymynaamaa missään vaiheessa, mutta kp13 ja kp14 ne tasavahvat viivat liuskatestiin. Noh, vaikka silloin masistelin sitä etten nyt sitten ole ovuloinut ollenkaan kun sitä hymynaamaa en saanut, niin mites kävikään, nyt loppukierrossa kuitenkin olen alkanut toiveilemaan että mitä jos sittenkin ovuloin silloin ja jospa nyt olisi tärpännyt... Nyt siis piinailen Tilulilun ja Kipun kanssa. Mutta toisin niin kuin Tilulilulla, mulla ei sitä selkärankaa ole yhtään ja taas olen jo hyvissä ajoin testailun aloittanut.. :ashamed: Tässä mun testailussa ei oikeasti ole tolkun häivää ja itse en sanoisi tätä enää edes himotestailuksi vaan hulluntestailuksi! Jos se ovulaatio olisi ollut silloin kun ne viivat liuskoihin sain, niin tänään olisi dpo10 tai dpo9. Tänä aamuna herkkään testiin tuli toooodella hailakka toinen viiva, joka pysyi siinä vain noin 5 minuuttia ja sitten hävisi kokonaan!? Pakko oli tietysti tehdä vielä toinen ja se oli ihan puhdas nega. Pari päivää on paleltanut ja väsyttänyt koko ajan ja tissitkin on pikkuisen kipeytyneet. Tänään on tullut päivän mittaan myös nopeasti ohimeneviä pahanolonaaltoja ja alavatsassa menkkatuntemuksia. Tietysti toivon kovasti että nämä olisivat oireita alkuraskaudesta eikä alkavista menkoista, mutta koska nuo raskaustestit näyttää negaa (joku mun päässä toitottaa että vaikka onkin aikaista testata niin jotain olisi pitänyt jo tänään näkyä jos niikseen olisi), niin toivo alkaa olemaan taas menetetty.

Tiedättekös mikä mua ärsyttää? Se kun ennen yrityksen aloitusta ei tullut kiinnitettyä mitään huomiota siihen, että onko ennen menkkoja mitään "oireita". Mitään vahvoja PMS oireita mulla ei ikinä ole ollut, mutta olis kuitenkin voinut vähän tietoisempi olla oman kropan toiminnasta, niin nyt ei tarvitsisi elätellä toiveita pienimmästäkin tissituntemuksesta, joka on mahdollisesti tullut aina ennen menkkojen alkua, mutta siihen ei vaan ole kiinnittänyt mitään huomiota kun ei ole ollut mitään syytä puristella omia tissejään ja kytätä milloin mikä miltäkin tuntuu. :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tilulilu
Sunnuntai 8.3.2015

Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus........yk........luomu/lääk.kierto

Rockwell...........30v.......kp 4/23-28..........yk11.....terot
MamaBoo..........31v.....kp 6/28-34............yk 3......luomu
OmaAurinkoinen...31v....kp 13/??................yk1......luomu
Kippu................34v....kp 21/24-27...........yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 23/25-27..........yk 3......luomu
Maybelle...........32v.... kp 26/28-35..........yk1........luomu
Tilulilu...............34v....kp 26/28-37..........yk 10....c+l
Lennis..............29v.....kp 1/28...............yk 4......luomu
Cheri85............29v......kp ??/24-26..........yk 11....luomu
Merope.............30v.....kp ??/n30.............yk 19....kilppari

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tamariini, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........ 14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3.......... 2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4.
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5.
Miri81............33v.......yk 2......14.5.
Handis85........29v.......yk 1......16.5.
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6.
Ricardina........30 v.................24.7. km
Tamariini............................... 8.8. km
Viiu................33v................. 26.8.
haavetta pienestä..28v............21.10.
Ricardina.........30v.................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10.
samour_.........30v..................8.11.
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11. 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1.
MelodyPop........33v........yk2....21.2.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***

Lennis: Niin siis mun kilppariarvot on kyllä viitearvojen sisällä, mutta kolkuttelee rajoja. Eli TSH on noin neljä ja T4-V on 12 nurkilla. Oireita on ollut vuosikausia, mutta ei niin vahvoja, että olisin ikinä osannut liittää niitä kilppariin. Enkä ole vieläkään varma, mutta jos nyt on arvot edelleen rajatapauksia, niin katotaan vaikuttaako ne lääkkeet mitään.

Liljah: Haha! :D Se on totta, jos ois jo ennestään tiennyt mitkä nippailut kuuluu kropan normaaliin toimintaan, ei tarttis nyt hermoilla kaikesta :D Ja toi tissien puristelu.. tuttua.. :ashamed: Ihan varmasti kohta on kosketusarat kun on niitä nyt 10 päivää puristellut :D

Muthei, toi sun hulluntestailuhan on just hyvä - voi nähdä sen viivan jo ehkä siinä vaiheessa, kun se on vain ohimenevä haamu! Jotain konkreettista mitä jännätä! Jos siinä jotain näkyi, niin eiköhän se siihen (tai siis uusiin testeihin) tule takaisinkin - ihan varmasti, nyt oli kuitenkin vielä niin aikaista! Ja oireetkin on niin lupaavat, että.. popparit kehiin: :popcorn: Oon nyt kyllä täysin vaikuttunut sun oireista ja testeistä, peukut pystyyn! :)

Voih.. Tosiaan toivoisin, että tulis joku selvä oire jotta toivo jaksais pysyä yllä. Tai siis enhän minä mihinkään tärppiin uskonut, nyt vaan se toivon ääni syvältä sisimmästä on ottanu vallan ja johtaa tätä piinailushowta :stick:

Greippimehun määrästä ei käsitystä, toivottavasti pienehkö määrä riittää kun se on niin pahaa :whistle:

tamariini tuolla himotestailijoiden ketjussa oli keskustelua noista kilppariarvoista (sivu 429 ->) Siellä ollaan sitä mieltä että raskautumista ajatellen pitäisi olla TSH alle 2, mieluiten lähelle 1. Tietääkö lääkäri että yritätte lasta?

Tilulilu, hih, I see. Mä jo ajattelin, että sä otat siellä ihan coolisti vaan. :) Meillä ei mistään kikoista tullut miehen puolelta mitään kommentointia, mutta se johtuu varmaan siitä, että hän itse käyttää jonkinverran kaikenmaanilman lisäravinteita ja vitamiineja ja uskoo niihin. Ja mulla greippimehu lisäsi ovislimoja niin selkeästi, että mieskin sen huomasi!

Liljah, iiiiii! Superjännää! Ja DPO9/10 on kyllä hyvin aikainen ajankohta ja kyllä se viiva sieltä voi hyvin vielä tulla! Mä sain DPO10 viivanpaikan ja plussa tuli vasta DPO13. Milloinkas meinaat hullutestailla uudelleen? :D

Ja mä allekirjoitan tuon kommentin noista PMS-oireiden seuraamisesta ennen yrityksen aloittamista. Itsekin toivoin, että olisi jo aiemmin osannut kiinnittää huomiota siihen, mitä kroppa milloinkin tekee. Olisi vähän helpompaa! :)

Lisäys: Greippimehusta - mä join lasillisen päivässä. Ja musta se on aivan ihanaa, juon sitä edelleen! :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tilulilu ja Liljah
Tilulilu kiitos lohduttavista sanoista! :heart:

Toi on niiiiiin tuttua toi "siis enhän minä mihinkään tärppiin uskonut, nyt vaan se toivon ääni syvältä sisimmästä on ottanu vallan ja johtaa tätä piinailushowta".
Auttaisko toiveiden ylläpitämiseen mieleenpalauttaminen MelodyPopin oireettomasta plussasta? :)

Mä en edes tiedä vielä miltä se greippimehu maistuu. Raakana vedän vehnänalkioöljynkin (ja se punkku!!! :x), niin eiköhän sen greippimehunkin saa vielä perässä alas menemään. :D

Joo, mitä sitä ei tekis lopputuloksen eteen.. :x Että ääntä kohti vaan! :D:D Muthei, ehkä ens kiertoa ei tulekaan ja mehut voi unohtaa! Toivotaan niin.

Meillä palstalaisilla pitäis melkein olla joku oma WhatsApp-tyyppinen ryhmä näille spekuloinneille :D Monesti haluais tiedottaa pikaisesti jostain oireesta tms. mut tänne kirjautuminen on kännykällä niin työlästä, että jää väliin. :p Nojoo, se sotii kyllä pahasti anonyymiyttä vastaan, mutta ajatuksena kiva :D

Jes.. Nyt unta ja kohti uutta viikkoa. Olkoon tämä se plussaviikko meille piinailijoille! :wave:

• Tykkää
Reactions: Liljah ja MelodyPop
MelodyPop hullu testaa taas huomenaamuna - tietysti! :D :D Mutta huomenna jos ei näy mitään, niin sitten olen kyllä jo sata varma että ei ole tärppi käynyt. Kiitos greippimehun annostusohjeesta! :flower: Lasillisella siis mennään. :)

Tilulilu toivotaan tosiaan että molemmilla jäisi greippimehut juomatta! :)
Joku toinen kanava olis kyllä kiva (helpompi ja vaivattomampi) näille spekuloinneille. :) Tää on jotenkin tosi työlästä kun pitää selailla välillä montakin sivua taaksepäin ja sit eteenpäin ja sit kun alkaa kommentoimaan, niin onkin jo unohtanut puolet! :stick:

Voi että itteeki jännittää toisten puolesta, olis aivan ihana kuulla plussauutisia! :)

Sopivasti onki puhetta oman kropan tuntemisesta. Mulla on ollu useesti tässä tosi kipee maha ja etova olo. Oon lisäksi oudon väsyny ja itkunen. Erityisesti toi kipee ja vihlova maha mua ihmetyttää. Hakeeko kroppa tässä vuosien hormooniehkäisyn jälkeen normitilaa vai onko joku hätänä.

Noloa sanoo, mut ekaa kertaa myös ymmärrän jotain tuntemuksia. Sana ovislima oli mulle aivan uus vielä muutama viikko sitten. Tuli pienoinen ahaa-elämys, että ai sitäkö ne märät pikkarit ja kummat limaklöntit onki aina tarkottanu, eikä kummallista ja ärsyttävää valkovuotoo niinku oon luullu. Nyt on just noi päivät menossa kun ovis on lähestymässä (laskurin mukaan ois pitäny olla nyt pe-su-akselilla, mut mullahan ei oo tiedossa vielä normaalia kiertoväliä ja nyt kun tän palstan kautta oon vähän fiksumpi niin osaan tiedostaa/arvella oviksen olevan vasta tulossa).

Millon se greippimehu pitikään alottaa, sillon ku kuukautiset alkaa?

Kaikille kun ei jaksa eritellä :D :menkat pitäisi vasta tulla ensi viikonloppuna tai jos vanhat merkit paikkansa pitävät. Viikonloppuna oli kyllä muutaman kerran järkyttävän paha olo, varsinkin iltasin ja kun yritti nukkua, mutta nyt taas ei mitään. Enköhän nyt vaan kuvittele nämä oireet :) mutta ehkä joutuu jossain välissä viikolla silti testata tai sitten odotan viikonloppuun.

Liljah: ooo, nythän alkaa olla jännää! :popcorn:kuten myös Tilulilu!

Mieskin jo eilen sanoi, että koskas testaat :D yritän malttaa siis mielen siihen viikonloppuun.

Viimeksi muokattu:
Tilulilu ja Liljah, tuolla plussaketjussa keskustelu siirtyi melkein välittömästi Facebookiin. Eli joku aktiivinen loi salaisen ryhmän, joka ei näy kuin ryhmän jäsenille. Kyllä sinne liittyminen itseä ensin vähän mietitytti, kun nimi tulee ryhmään tietysti näkyviin, mutta ainakaan vielä ei ole yhtään oikean maailman tuttua vastaan tullut. :) Ja on se kyllä helpompi kuin nämä pinot.

OmaAurinkoinen, kun aloin itse aktiivisesti lukea näitä palstoja viime vuoden lopulla, niin olin AIVAN PIHALLA kaikista lyhenteistä; kp, dpo, ivf, luget, terot - WTF? :) Yllättävän nopeasti sitä pääsi kärryille ja oman kierron seuraamisessa kännykkäsovellus Ovia on mulle ollut aivan korvaamaton.

Greippimehua olen itse juonut kuukautisten alusta ovulaatioon saakka päivittäin ja sen jälkeen satunnaisemmin. Greippimehun ideana on lisätä sitä ovislimaa, joka puolestaa auttaa siittiöitä pääsemään kohteeseensa paremmin. Pari päivää ovulaation jälkeen voi alkaa ottamaan pienen lasin punaviiniä rentouttamaan alavatsan lihaksia ja vilkastuttamaan verenkiertoa, jotta alkion kiinnittyminen onnistuisi paremmin. Mutta nämä on näitä kikkoja - uskokoon ken haluaa. :)

Voi Kippu... Kyllä säkin nyt pidät meitä jännityksessä! :D

Liljah, miltäs näytti testi tähän viikkoon?

Maanantai 9.3.2015

Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus........yk........luomu/lääk.kierto

Rockwell...........30v.......kp 5/23-28..........yk11.....terot
MamaBoo..........31v.....kp 7/28-34............yk 3......luomu
OmaAurinkoinen...31v....kp 14/??................yk1......luomu
Kippu................34v....kp 22/24-27...........yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 24/25-27..........yk 3......luomu
Maybelle...........32v.... kp 27/28-35..........yk1........luomu
Tilulilu...............34v....kp 27/28-37..........yk 10....c+l
Lennis..............29v.....kp 2/28...............yk 4......luomu
Cheri85............29v......kp ??/24-26..........yk 11 (?)....luomu
Merope.............30v.....kp ??/n30.............yk 19 (?)....kilppari

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tamariini, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........ 14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3.......... 2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4.
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5.
Miri81............33v.......yk 2......14.5.
Handis85........29v.......yk 1......16.5.
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6.
Ricardina........30 v.................24.7. km
Tamariini............................... 8.8. km
Viiu................33v................. 26.8.
haavetta pienestä..28v............21.10.
Ricardina.........30v.................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10.
samour_.........30v..................8.11.
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11. 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1.
MelodyPop........33v........yk2....21.2.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***

Hyvää alkanutta viikkoa! Tällä viikolla tärppää!! :popcorn:

Liljah, lääkäri kyllä tietää vauvaprojektista, mutta on yleislääkäri eikä vimpan päälle kartalla kilpparin ja raskauden yhteispelistä. Toisaalta olen itsekin lueskellut julkaisuja, joissa kerrotaan, että mikäli arvot ovat viitearvoissa, niin raskauden suhteen pitäisi kaiken olla ok, mutta että raskauden alkuvaiheessa suositellaan seurattavan arvoja. Kai se perustuu siihen, että toisilla voi kilppari toimia ihan "tarpeeksi hyvin" ja moitteetta vaikka arvot olisivatkin rajoilla. Toiset taas ovat oireille ja ongelmille herkempiä, ja varsinkin jos on todettu kilpparin vajaatoimintaa, niin raskauden alkuvaiheessa kun kilppari joutuu koville, niin pitää alkuarvot jo olla kunnossa, että lisälääkityksellä pysytään sallituissa rajoissa. Saanen kuitenkin lähetteen vielä endolle, niin siellähän sitten ehkä saa lisäselvyyttä jos niikseen tulee.

Nyt on kyllä niin lupaavia tuntemuksia ja testitikkuja, että jännittää muiden puolesta ihan mielettömästi! Toisaalta harmittaa, että näin vilkas keskustelu tulee kyllä sitten taas laantumaan kun plussia pärähtelee. :heart:

Lennis :( Mutta joo tuo kierron säännöllisyys on kyllä ihan hyvä syy tyytyväisyyteen! Helpottaa kaikkea testailua ja suunnitelmallisuutta. :)

Mä oon litkinyt tuota greippimehua lasillisen päivässä ja lipittelen sitä tunnollisesti nyt ovikseen asti ja senkin jälkeen sen mukaan miten tekee mieli. Mutta mun mielestä se on tosi hyvää, joten ei ole sen suhteen ollut ongelmia. Aloitin nyt myös sen Gelee Royalen napsimisen tän kierron alusta, joten saa nähdä miten käy! Sehän muuten sisältää myös sitä vehnänalkioöljyä, mutta ei varmaankaan mitenkään suuria määriä.

Vähän alkaa jännittää jo tuo ovistestaus nyt kun tilasin noita digitestejä. Aiemmin oon testaillut liuskoilla, enkä oo saanut mitenkään hirveen vahvoja viivoja, joten nyt jännäilen tuleeko niitä hymynaamoja ollenkaan. Tää on just tätä samaa "onkohan mulla edes munasarjoja" panikointia, kuten joku täällä jossain vaiheessa heitti. :D Mieskin ollut tosi kannustava tässä mahdollisten ongelmien kehittelyssä. Eilen se kysyi, onko mahdollista että mulla olisi kaksi kohtua - oli nähnyt jonkun dokkarin tähän liittyen ja ilmeisesti hedelmöittyminen voi olla tuolloin vaikeaa. Oon kuitenkin melko varma, että jos näin olisi niin joku gyne olisi sen tähän mennessä huomannut. :D

Mutta nyt niitä plussia lisää kehiin! Täälläkin odotellaan jo testailijoiden tuloksia. :popcorn:

Näin yön yli nukuttuani pidän eilistä toivekkuuttani jo ihan naurettavana :D En ymmärrä mistä oireista ehdin jo jotenki niin innostua, kun niitä oireita ei ole?! Ei oo niinku mitään mistä vois jotain päätellä.

Tekis mieli jo lopettaa tai ainaki vähentää Lugeja (tietääkö joku onks siitä annoksen puolittamisesta tässä kierron lopussa jotain haittaa?), että näkis tuleeko ne menkat vai ei. Toki raskaustesti ois helpompi, mut ku en uskalla! :D Toisaalta taas mielelläni syön tuon 'kuurin' loppuun, jos se vähän viivästyttäisi menkkoja. Jos ne nimittäin alkaa ke-pe -akselilla, niin seuraava ovulaatio ajoittuu just sopivasti miehen 5-päiväisen työmatkan viimeiselle päivälle.. :headwall: Eli se kierto menee siinä sitten, ellei jotkut supersiittiöt sitte tosissaan jaksa odotella ~6 päivää! Että pieni viivytys menkoissa ei nyt ois haitaksi, jos ne sieltä meinaa tulla. :)

Tänään on ollut ihan terve olo. Lämpöä silti ~37,2, mutta ei siis tunnu missään. Jäin nyt koukkuun tähän mittailuun :D Lämpökäyrien seurantaanhan tää mun mittailu ei oo mitenkään standardoitua, en tosiaan mittaa heti silmät avattuani tms. Mut ihan vaan mielenkiinnosta seurailen. Helpottais tietty ku tietäis mitä ne lämmöt on normaalisti..

Yllättävän seesteinen olo taas. Toki haluais jo tietää miten tässä kierrossa käy, ihan vaikka jo sen suhteen, että voitanko tuon viivytystaistelun menkkojen kanssa! ;) Että tuntuu kyllä siltä, että ne potentiaaliset plussaajat taitaa kuitenki olla nyt Liljah ja Kippu! (Toki nainenhan saa muutaa mieltänsä - illalla oon varmasti taas 'niiiiin raskaana'!)

Kerrohan nyt Liljah jo miten kävi? :)

Tilulilu, mäkin olen käynyt päivittelemässä sivua ainakin miljoona kertaa, kun olen niin jännittyneenä odottanut uutisia. :) Cheri olisi varmasti osannut sanoa noista lämmöistä, kun niitä itsekin mittaili, mutta eikös niiden kuulu loppukierrosta olla koholla ja jäädä vähän koholle jos alkio kiinnittyy? Että siinä mielessä oikein hyvä juttu! :popcorn:

Niin ja MamaBoo: Kyllä kyllä, just noita samoja mulla ei oo munasarjoja -pohdintoja kävin itsekin läpi viime keväänä, kun menkkoja ei pillereiden lopettamisen jälkeen tullut. Lienee ihan toooodella todennäköinen skenaario, eikö? ;) Ultrassa ne kuitenkin löytyi ihan oikeilta paikoilta ja sain mielenrauhan (plus Terolutit menkkojen käynnistykseen). Että jos haluaa sen rauhan ko. asian suhteen niin ultraan vaan! Tosin voin kertoa, että niitä stressattavia asioita voi tulla vielä paaaljon lisää.. Kalliiksi ois tullut jos oisin mennyt aina ultrattavaksi kun joku asia alkoi vaivaamaan. Parastahan tietty ois vaan ottaa rennosti ja antaa luonnon hoitaa hommansa. Mut eiköhän se tässä oo tullut jo selväksi, että se rentoilu ei oo ihan kamalan helppoa.. :D

MelodyPop: Saattaisin ollakin valmis johonkin Facebook -ryhmään, sitten jos/kun olen raskaana. :) Tässä vaiheessa vaan suoltaa näitä jorinoitaan mieluiten anonyyminä.. Ei tulis varmasti ihan niin yksityiskohtaisesti kerrottua omalla nimellään :D

Kiitoskiitos Tamariini kun päivittelet listaa! :heart:

Yhteistyössä