*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Taitaa hormonit heittää täällä häränpyllyä. KP 9 menossa, kamala itkuherkkyys, mahaturvotus, hikoilu ja naamakuumotus. Lisäksi finnejä. Ja pissatus johtuen varmaan turvotuksesta. Mitään ovislimoja ei kuitenkaan havaittavissa.

Nimimerkki hormonihirviöolo

Täällä ei tainnut tärpätä, tuttu tiputtelu alkoi joten eiköhän ne menkatkin sieltä tule kun kaikki kierrot menneet samalla kaavalla. Että eipä kertonut lämmöt ja dipit sit yhtään mitään. Nuolen haavojani nyt taas tovin ja palaan kun ei enää kirvele.

Voi Cheri85! :( Harmi, etteivät ne lämmöt nyt sitten kertoneetkaan mitään. Rupesin itsekin tutkimaan sitä ruumiinlämpöä, kun siitä kerroit ja löysin taulukon, josta näkyy hyvin selvästi miten alkukierrosta lämmöt on alhaalla ja ovulaation jälkeen ne nousee ja varmaan sitten pysyykin koholla jos raskautuu. >> Tohtori.fi Mutta höh vielä!

Ja samoin MamaBoo, höh! Mutta tuota positiivista asennetta ja kärsivällisyyttä voisit jakaa vaikka mulle. :)

Hironea, kiva seurata sun tarinaa - kiitos kun jaat sen. Sen piikkittämisen kyllä kestää, kun keskittyy siihen lopputulokseen! Rutkasti tsemppiä ja onnea matkaan!

Itsellä jatkuu sama tuhruaminen (vähän ruskeaa paperiin pyyhkiessä), jota on kestänyt jo tasan viikon. Mitään muita oireita ei enää juurikaan ole ja olen tässä odotellut menkkoja alkaviksi. Eipä tässä nyt voinut muuta kuin odotellessa leipoa mustikkapiirakan. :)

MelodyPop, kp 30/27-31), yk1

Kiitos Merope, Hironea ja muut :)
Mulla laihisproggis on lähtenyt easydiet kuurilla, ja nyt jatkan sitten omatekemillä ruoilla järkeviä annoksia syöden. Ei mitään todella tiukkaa diettiä, mutta järkevä annoskoko ja ryokailurytmi, ja vettä paljon päivässä. Tietty välttelen perunaa, valkoista leipää ja pastaa, muuten syön aika normaalisti. Ens viikolla aloitan myös salilla kahvakuula treenit ja varmaan myös taas spinningin pitkästä aikaa. Eiköhän sillä pitäisi kilot lähteä :)

Tuo meidän koiravaavi on terhakka terrieri, jackrusseli :heart:

Täällä on niin paljon uusia että on pää ihan pyörällä :D mä pikkuhiljaa lueskelen ajatuksella teidän kirjoituksia ja yritän muistaa kuka on kuka! Mukavaa jutustelua täällä onkin :)

Mö pysyn nyt vielä tuolla taustailijoissa. Menossa nyt kp4, mut tällä hetkellä ei ole kauheasti intoa tutkailla tarkemmin, ehkä sitä vaan odottaa niin jo sitä lääkäriin pääsyä, et sit vasta alkais taas tositoimiin :D

Isosti tsemppiä Hironealle!!!

Hironea: mahtavaa! Nyt se alkaa. Minä piikitin ihan yksin eri huoneessa. Kieli keskellä suuta ja palasin vasta sen jälkeen samaan huoneeseen miehen kanssa. Hyvin meni ja en ois kestänyt miestä seuraamassa :D pregnyliä en tarvinnut, koska ovis tuli ilman sitä.

Cheri: älä vielä luovuta. Mullahan alkoi tää tuhru pari päivää ennen menkkoja ja plussa tuli silti... Toivotaan vielä.

Kaikki te olette niin ihania, että kurkin täällä päivittäin. Sitä pientä kaikille toivon.

(.) antibiootit ei käyneet, joten kuuri keskeytyi. Lääkäri totesi tänään terveeksi hoidosta huolimatta... Huomenna töihin. Hiukan rauhallisempaa on tuhrun suhteen. Viikon päästä tiedetään tarkemmin...

Vauvis ja pieni 6+4

Hironea, ihan mahtavaa että nyt se alkaa!!! Tositosi paljon tsemppiä ja et uskokaan miten kovasti tämäkin täällä toivoo että teillä nyt tärppää!

Tämä palsta on kyllä jännä, vaikka tietysti kovasti itselleen plussaa toivoo, niin sitä toivoo melkein teille pidempään yrittäneille enemmän. Tulee semmoinen tunne että "teille se kuuluu enemmän, kun olette olleet pidempään jonossa". :D Se on myös hauskaa, kun eletään oman kierron alkupäiviä, eikä ole omassa navassa tutkiskeltavaa eikä piinailtavaa, niin voi jännittää kuitenkin teidän loppukiertolaisten tilannetta. :) On sitten aina kuitenkin onneksi jotain jännättävää. Mun (lyhyen) palstailun aikana kukaan ei olekaan vielä plussannut, kukakohan tulee olemaan "mulle se eka plussaaja"? :popcorn:

Pari kysymystä olisi myös teille arvon kanssayrittäjät: Mä en huomaa oikeastaan ikinä itselläni minkään näköisiä limoja. En missään vaiheessa kiertoa. Pitäisikö mun huolestua tai tehdä asialle jotain? Toinen kysymys: Annatteko seksin jälkeen sperman jotenkin "muhia" sisällä, käyttekö käsilläseisontaan tai jotain muuta vastaavaa? :D Mä olen nimittäin aina pompannu melkein heti pystyyn ja pesulle.. Tietääkö kukaan, että onko tuohon jotain "suosituksia"? :)

Kävi ihan naurattaa Liljah tuo seksin jälkeen käyttäytyminen. Ekassa kierrossa painelin kans melko lailla pian pesulle, nyt makaan jalat seinää vasten nostettuna, oli sitten hyötyä tai ei, niin ainakin on yritetty :D
Täällä kp11,MITÄÄN ovisoireita ei ole ollut, ei niin mitään. Tässä kyllä niin vähän aikaan ollu ilman hormoneita,etten varmaan osais kummemmi ees tulkita. En oo huomannu ees mitään limoja, joten arvon kokeneemmat palstailijat?

Hih Liljah, luin jostain, että jalkojen kattoon nostaminen seksin jälkeen on myytti, eikä sillä ole mitään vaikutusta raskautumiseen. Mutta tästä huolimatta itse olen makaillut hetkisen paikoillani tyyny pepun alla ja yrittänyt vielä lantionpohjan lihaksilla supistella kavereita oikeaan paikkaan. :D Ei siitä nyt voi mitään haittaakaan olla!

Limoja tai ylipäätään valkovuotoa en ole itse ennen tätä yritystä tarkkaillut. Nyt kun asiaan kiinnitti huomiota, niin ovulaation aikaan limaa oli enemmän ja sen jälkeen taas vähemmän. Olen lukenut kokemuksia, että toiset ovat raskautuneet täysin "kuivastakin" kierrosta. Maalaisjärjellä ajateltuna se ovulaatiolima voisi tasoittaa pikkukaverien matkaa kohti munasolua. Terveet ja tarpeeksi paksut limakalvot tarvitaan, jotta alkio voisi kiinnittyä. Valkovuoto noin ylipäätään puhdistaa mestoja - samaan tapaan kuin kyyneleet puhdistaa silmiä. Ehkä joku viisaampi osaa avata tätä enemmän. :)

...ja enhän mä malttanut odottaa loppuviikkoon. Testistä tänään puhdas nega; ei edes mikäänlaista haamua missään. Nyt vaan sitten pitää keksiä miten ne menkat saa alkamaan mahdollisimman pian. Grrr! :)

MelodyPop, 31/27-31, yk1

Lennis ja MelodyPop tästä lähtien alkaa täälläkin tytöllä jalat nousemaan seinää vasten. :D Luin myös, että jos nainen saa orgasmin miehen jälkeen, niin sekin auttaisi viemään siittiöt perille. Tuota lima-asiaa yritin tutkiskella ja löysin jostain ketjusta tällaisen linkin:

luomupimu: Ovulaatiolima ja muita valkovuodon ihania/ällöjä olomuotoja

Eilen tein sitten noiden ohjeiden mukaan ensimmäisen limanarviointini ja mun mielestä vastas kyllä ihan sitä, mitä tässä kierron vaiheessa pitäis ollakin. :LOL: Meinaan jatkaa nyt tätä limoihini tutustumista ja ensimmäistä kertaa mittasin lämmötkin aamulla, niitäkin alan nyt päivittäin mittamaan. :)

MelodyPop, toivottavasti alkaa pian menkat, niin sitten vaan uudelle kierrokselle! :)

Ihanaa lima- ja asentokeskustelua! :D Nyt ollaan asian ytimessä jotenkin...

No ei, min en kyllä pahemmin limoja osaa tai jaksa tarkkailla. Kyllähän ne vaihtelee kierron mukaan, mutta minä en jotenkin halua uppoutua siihen oman kehon tarkkailun stressiin. Tai siis kun tiedän, että saisin siitä stressin. Oma hormonitoiminta ja koko kroppa on muutenkin niin outo, että parempi olla miettimättä liikoja ja koittaa vaan pitää mieli rauhallisena. :)

Sen sijaan seksin jälkeen kyllä mieluusti jään köllöttelemään. Aika usein sippaankin joku t-paita tai pyyhe kinttujen välissä ja herään vasta myöhemmin pesulle. Tätä en tosin tee raskautumisen takia, vaan siksi että oon väsy. :LOL:

Lueskelin eilen päiväkirjamerkintöjä, joita kirjoittelin viime kesänä alkaneen raskauden alussa. Tossa kun aiemmin kirjoitin, että en usko raskautumiseen kun kaikki tuntemukset katos, niin niin mulla näköjään kävi viimeksikin. Että eipä siitä pidäkään johtopäätöksiä vetää. Josko nyt vaan malttais sitten odotella loppuviikkoon testien ostamisen kanssa.

Sinänsä hassua ajatella, että sitten loppuviikosta testaan, kun ei mulla ole mitään käryä koko kierron pituudesta. :D Se voi yhtä hyvin olla, että ens viikonloppuna olis vasta ovis. Tai vasta kuukauden päästä... Ei näistä tiiä. :stick:

MelodyPop no höh! Mutta peli ei ole menetetty ennen kuin se kp1 oikeasti koittaa! Ja senkin jälkeen voi vielä itselleen uskotella, että valemenkathan ne tietenkin on ja testi muuttuu vielä plussaksi. ;)

Mulla on muuten ihan normaalit menkkojen alkamiseen viittaavat olotilat, mutta viime yönä sattui outo juttu. Heräsin keskellä yötä siihen, että vatsa yhtäkkiä heitti volttia. Nopeesti juoksin vaan puoliunessa vessaan, kun tuntui, että jotain lentää kohta jostain päästä. (Ihanasti voi täällä kirjotella tällaista TMI-settiä!) Mutta ei sitten mitään kuitenkaan tapahtunut ja huonon olon saattelemana painuin takaisin nukkumaan. En sen enempää tuntemuksia kuulostellut, kun olin tosiaan ihan unessa ja aamulla oli ihan normaali olo. :$

Ja näin yleisemmin - mun mies on kyllä ihana! :D Eilen juteltiin skypessä (ollaan tämä viikko eri kaupungeissa) ja kerroin että vähän kurkku tuntuu karhealta kun pyöräilin tuolla talviviimassa. Mies sitten vakavasti kehotti ottamaan rauhallisesti - mun pitää kuulemma nyt ajatella muitakin kuin itseäni....! :| Että saa nähdä mihin pehmustettuun huoneeseen se mut telkeää, jos oikeasti jossain vaiheessa oikeasti plussaan. :LOL: :heart:

Liljah, onpas ihanan havainnolliset nuo kuvat tuolla Luomupimun blogissa. :D Mutta kieltämättä ihan hyvä tietää mitä missäkin vaiheessa on odotettavissa. Tiedän, että vaihtelua on ollut, mutta aiemmin en ole osannut yhdistää sitä mihinkään tiettyyn kierron vaiheeseen. Nyt pitäisi kyllä osata! "Limanarviointi", oh boy! Oliko sulla joku sovellus käytössä mihin näitä limatietoja ja lämpöjä merkkaat? Itse olen käyttänyt Ovia-nimistä sovellusta, mutta lämpötilat siinä on ärsyttävästi vain faarenheiteissa.

Tamariini, onhan tämä aika huvittavaa, melkein ääneen naurattaa! Kun loppuvuodesta aloin lukemaan näitä pinoja, niin olin ihan kujalla ensinnäkin kaikista termeistä ja toiseksi siitä miten avoimesti ihmiset kertovat suhteellisen henkilökohtaisista asioista. Mutta nyt mä ymmärrän! Se vaan menee näin ja on oikeastaan aika hienoa voida jakaa näitä juttuja muiden kanssa! :)

Ja eikös se menekin niin, että on parhaat saumat tulla raskaaksi kun ei laske päiviä tai tarkkaile mitä kroppa sanoo? Että sinänsä sulla on ihan loistava tilanne; ei stressiä ja mahdollisesti raskaana just sen takia? :) Kerro sitten mitä testi sanoo!

MamaBoo, hyvä ehdotus, mutta luulen, että kuukautisten alkaminen oli mulla päästä kiinni. Ja nimenomaan yläpäästä. Eli kuukautiset alkoivat pari tuntia negan testaamisen jälkeen ja aika ryminällä. Tuumasin, että kroppa ei suostunut luovuttamaan limakalvoja ennenkuin oikeasti näin sen negan testissä. Ja ihanan herttainen mies sulla! Jotenkin suloista, kun ne niin huolehtii!

Mä menen nyt hyvällä tsempillä uudelle kierrokselle ja juhlistan sitä isolla lasilla greippimehua! :)

MelodyPop (33v.), kp 1/27-31, yk2

Cheri85, voi kurjuus tosiaan! Ollaan siis samalla kiertopäivällä liikenteessä. Jospa nyt TÄMÄ olisi se sun kierto! Ja älä huoli, me tsempataan sua tuhannella eteenpäin, niinkuin sinäkin jaksat aina auttaa ja neuvoa muita! Nyt vaan "uutta putkeen", kuten oma mieheni minua aamulla lohdutti. :)

Cheri ja MelodyPop, voi surku teiän puolesta.. :( Mut jokainen vuorollaan, ehkä tässä kierrossa on sitten teidän vuoro! Tsempillä vaan eteenpäin! :) :hug:

Liljah: Heh, tota siittiöiden perillemenoa oon itsekin miettinyt. Oon kuullut kans tuon saman, että kyllä ne perille löytää ilman akrobatiaakin. Mut silti, varsinkin kun yrtiyskertoja on takana jo useampi, oon alkanu miettimään, et pitäiskö niitä jalkoja kuitenkin vähän kohottaa :D Miehellekin vastikään sanoin, et eihän ne kaverit voi millään päästä perille kun tuotokset valuu ulos ennenku ehdin nousta edes seisomaan :O Mulla on tapana vaan pötkötellä pari minuuttia, jatkossa pitää ehkä miettiä jotain lisäjippoja ;)
Ja limoista oli puhe.. En tunnista itselläni mitään erilaisia limoja. Oviksen lähestyessä lima/valkovuoto lisääntyy reippaasti, mutta jatkuu kuukautisiin asti. Eli mulla ei kyllä mitään kuivaa kautta ole :D Tosin eipä mun kierto ihan täydellinen oo muutenkaan, johtuiskohan siitä.

..ovulaatioplussa on nyt 4 pvää myöhässä (edelliseen 5kk verrattuna) :O Tänään (kp 23) meinasin jo soittaa klinikalle, että kuinka kauan sitä kannattaa odotella. Mut sitten päivällä työpaikan vessassa väkerretty testi näyttikin jo vähän vahvempaa viivaa! (Tähän asti ollut niitä "haamujen esiäitejä") Jos se ei siitä huomenna oo vahvistunut niin soitan sinne. Ei tässä oo montaa viikkoa aikaa odotella, haluan saada asiat etenemään! :) Ovulaatiota ennen mulla tulee aina finnejä. No ne tuli jo viime viikolla ja on ehtinyt parantuakin. Epäilenpä että jos tästä joku ovulaatio saadaan vielä aikaiseksi, niin ei se munasolu ehkä ihan priimaa ole. (Ei siis mitään tieteellistä perustetta tälle, tuntuu vaan siltä kun kaikki on tapahtunut niin hitaasti :D) Niin ja oon siis tikuttanut päivästä kp16 asti. Kp12 oli ultra jossa näytti, ettei ovis ole lähelläkään. Joten ei se oikein ole tässä ehtinyt ohikaan vilahtaa. Tuletuletule jo! :heart:

Mä piikitin tänään ekan kerran ja moon vielä elossa ja järjissäni :D :D :

Lisäks olen pahoillani uuteen kiertoon joutuville. Toisaalta... itserakkaasti ajatellen ihan kiva, ettette vielä jätä ketjua :) niin mukavaa porukkaa oletten :heart:

Hironea: Jee! Urhea olit! :D Ei se varmasti helppoa ole.. Noin niinku ajatuksen tasolla. Ainakaan ennen ensimmäistä kertaa. Jos koskaan.. :p Mun on ehkä annettava miehen pistää, jos/kun kohta noita lääkkeitä saan.. :O Mut hyvä sinä! :flower:

Hienoa Hironea ! Siitä se lähtee ja muuttuu helpommaksi. Ja tämän ketjun perusteella, mitäpä ei tehtäs plussan eteen, yritys kova :p
Täällä on kamala stressi kouluhommien kanssa, tenttiä pukkaa. Töihinkin pitäs joutaa. Saanpahan muuta ajateltavaa =)

Mä taidan nyt siirtyä taustajoukkoihin tsemppariksi...
Kävin tänään työterveyslääkärissä, mulla alkaa nyt työuupumuksen hoito ja samalla aletaan tutkia, miksi mun nivelet ja lihakset on niin kipeät koko ajan... Ja lisäks on viel tää keltarauhashormonikuuri, niin ajattelin keskittyä tän pään ja kropan kuntoon saamiseen, ennenkuin jatketaan vauvaproggista.. Luultavasti pitää keksiä kokonaan uusi ammattikin...

Mutta kovasti tsemppiä kaikille ja pidän peukkuja jokaiselle <3

tamariini Ei varmaan kannatakaan liikaa tarkkailla ja arvioida, jos tietää stressaavansa helposti. Mä en tunne oikein ikinä stressaavani juurikaan mistään (vaikka jotkut asiat tosin pelottaa, mutta ei stressaa), niin mulle tää tarkkailu, vertailu ja selvitystyö on vaan mukava lisä tähän vauvantekoprokkikseen. :) Joko on testipäivä päätetty? :popcorn:

MamaBoo ihana toi sun mies! :D

MelodyPop eikö olekin mehevät kuvat! :D Mutta mulle ainakin anto paljon osviittaa, kun oikein kuvien kera oli analyysit eri limoista. :LOL: Ei mulla ole, ainakaan vielä, mitään sovellusta käytössä. Vanhanaikaisesti merkkaan paperille ylös. :whistle:
Mä oon kans ihan pihalla vielä suurimmasta osasta näitä termejä, mutta koko ajan tässä näköjään oppii uutta. On kyllä ihan huippua, kun on samassa tilanteessa olevia ihmisiä, kenen kanssa näitä asioita voi käydä läpi ja kysellä jos joku askarruttaa. Mun toinen niistä kavereista, joka tästä tietää, on kyllä onneks kans sellanen että sen kanssa voi puhua näistä samoista asioista, mutta sillä on jo kolme lasta, niin tilanne on niin erilainen. + Kaks ekaa lasta sai alkunsa yk1 ja kolmas yk2, niin sen ei niinkään ole tarvinnu ikinä perehtyä mihinkään muuhun kun puksutteluun. :D Se on ihan innoissaan tästä meidän vauvan yrittämisestä ja laitto mm. yks päivä mulle "vinkki" viestin jossa kehoitti ottamaan kuvan omasta alapäästä ennen kun tulee raskaaks, koska raskausaikana se kuulemma muuttuu niin paljon eikä enää samanlaiseks palaudu.. :LOL: En kylläkään oikein saanu kiinni, että mitä sillä kuvalla sitten tekee, ihastelen sitä myöhemmin ja muistelen että "tollanen se sillon joskus vielä oli"?! :D

Tilulilu tosiaan tuntuu jotenkin mahdottomalta, että miten ne siittiöt voi päästä määränpäähän ilman mitään vippaskonsteja, kun tuntuu just siltä että kaikki tavara hulahtaa ulos samantien. :) Mutta niinhän se on, että ei siihen oikeesti mitään akrobatiaa pitäis tarvita. Ovista sinne nyt heti!!! :)

Hienoa Hironea, siitä se lähtee! :)

Rockwell hoidahan itsesi kuntoon ja palaa sitten tänne meidän luo!

Nyt on kuulkaas tytöt ostettu vitamiinia jos toistakin! Apteekkiin meni tänään 70 e... Sitten vielä kaupasta 3 litraa ananasmehua (luin että ajaa samaa asiaa kun greippimehu ja että jossain käytetään sitä jopa enemmän) ni avot, tervetuloa ovulaatio! :p

Keskiviikko 28.1.2015

Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto
Cheri85...............29v......kp 2/24-26......yk 11..........luomu
MelodyPop...........33v......kp 2/27-31.......yk 2...........luomu
Hironea...............35v......kp 5/26...........yk 15..........pu+pr+IUI
Kiia80..................34v.....kp 6/26-28.......yk 2............luomu
Merope................30v.....kp 6/n30..........yk 19...........kilppari
Liljah...................30v.....kp 10/25-27.......yk4............luomu
Kippu..................34v.....kp 11/24-27........yk1............luomu
Lennis.................29v.....kp 13/28...........yk 2............luomu
Tilulilu.................34v.....kp 24/28-29.......yk 9...........luomu
MamaBoo............31v......kp 29/28...........yk 1...........luomu
Vadelmanlehti.......31v.....kp 54/47...........yk 2............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Vilijonkka_, Norna, Rockwell

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1

****Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle****

Rockwell Toipumisia! työuupumus on paha paikka, mutta nyt vaan lepoa ja keskityt omaan hyvinvointiin :heart: Kyllä se siitä.

Kiitti murut piikkitsempeistä :D Mä laitoin kaikki valmiiks ja telkeydyin vessaan omaan rauhaan. Ajattelin siinä, että kokeilen ihan vaan et miltä se neulan terävä kärki tuntuu vatsamakkarassa. Mut se neula on tosiaan niin ohut ja terävä, että en tuntenut sitä milloin se osu nahkaan ja sit vaan tajusin et hitto sehän menee sisään jo joten survasin sen sit perille asti :D :D :D Mä netistä kattelin kaikki maholliset piikityksen opetusvideot ja vinkkivideot ja niistä oli kyllä apua. Yhdessä videossa joku jenkkitäti neuvoi painamaan pikkurillin kynnellä nivusista samalla niin se kipu vie huomion neulasta ja näin oli! Mulla oli niin voittajafiilis tuon ekan piikityksen jälkeen, että ilon itkuthan siinä piti miehen sylissä tirauttaa.

Näin monen vuoden odottelun jäljiltä tää tuntuu ihan mahtavalta, kun voi vihdoin TEHDÄ itse edes jotain tän asian eteen. Se nostaa fiiliksiä entisestään :) mutta samalla voi jeesus multa täytyy piilottaa juustohöylätkin jos tää menee kiville...

Liljah Hei, toi ananasmehu kuulostaa hyvältä! Mä inhoan ylikaiken greippiä, joten sen juominen multa on jääny. Mut jos sen vois korvata ananaksella niin ehkä mäkin voisin kokeilla sitä.

Asennoista/jalkojen nosteluista mä kysyin ekalla käynnillä meidän lapsettomuuslääkäriltä ja se naureskeli, että niistä ainoa apu taitaa olla psykolooginen vaikutus :D Sen se sanoi, että kannattaa makoilla puuhien jälkeen eikä heti rynnätä pesulle. Meillä homma menee niin, et yleensä jos illalla peuhataan niin aamusta sitten suihkuun. On muhineet siis koko yön, mut ei siitä meille ainakaan ole ollu mitään hyötyä.

Viimeksi muokattu:
Hmm...sunnuntaiaamuna sain KP8 haalean viivan ovistestiin, maanantaina jätin testaamatta, ei mitään ovislimoja ole näkynyt ja aikaisemmin KP10 ollut kamalat oviskivut. Nyt eilen mahaa turvotti, mutta ovistestiin ei mitään viivaa. Näiköhän se on vasta tulossa tai sitten on mennyt jo vaikka haalea viiva olikin.

Kiva lukea muiden asentoja yrityksen aikana :D Päivän piristyksiäkin. Samalla ruvennut hirveästi harmittamaan, että kuinka hankalaa se vauvanteko monella on :| Tsemppiä kaikille...tai meille kaikille!

Yhteistyössä