*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Cheri85: Eikun minusta on ihana kun kerrot alan ihmisen näkökulmasta asioita! :) Kun täällä itse pyörittelee asioita mielessään ja lukee netistä erilaisia mielipiteitä asioista, on rauhoittavaa lukea jonkun ammattilaisen kommentteja :) Sano vaan jos kyllästyt jossain vaiheessa vastailemaan ja haluat jatkaa anonyyminä yrittäjänä :D Oon kuitenkin kiitollinen, kun oot jaksanut kommentoida. :heart:

Niin se käsitys mullakin vähän jäi, että yksityisklinikka kun on niin toki ne on valmiita tekemään heti alkuun ihan kaiken mahdollisen. Olin tähän jo etukäteen varautunutkin. Mieheni kysyikin lääkäriltä, että mitä hänen mielestään nyt pitäisi tehdä. On kuulemma meistä kiinni, että kuinka kiire meillä on. (No mullahan on! :D) Ja sovittiin sitten yhdessä, että pari kuukautta nyt jonkun lääkityksen avulla ja sen jälkeen mahd. inseminaatio.

Tajusin tässä juuri, että kun oon koko ajan sanonut oviksen olevan kp19-20, niin sehän tarkoittaa siis että ovisplussa tulee testiin päivää aiemmin! (Näin oon sen ainakin ymmärtänyt, että kun plussa tulee niin ovulaatio on seuraavana päivänä. Korjatkaa jos oon väärässä.) No enivei, sillonhan ehdin hyvinkin sinne ultraan ennen viikonloppua, kun tarkoitus oli mennä heti kun plussa tulee. Sikälimikäli se nyt tulee ajallaan.. Oon ollu kovassa flunssassa, lieköhän tuokin vaikuttaa ovulaatioon..

..tälläistä ääneen pohdiskelua tässä. Mies kun ei jaksa kuunnella :D Se huokaisee jo melkein valmiiksi heti kun avaan suun, tietämättä edes mistä meinaan puhua ;) (On se oikeasti ihan mukana tässä projektissa, ei vaan ehkä jaksa jauhaa ovulaatioista yms. samalla innolla kuin minä)

Tuosta alkoholista. Itse en oo asiaa sen kummemmin miettinyt. Joskus kesällä kun kierrot olivat epämääräisen mittaisia, tein varmuudeksi raskaustestin ennen jotain bileiltaa. Mut nykyään en enää mieti asiaa. Yritän elää normaalisti siihen asti kunnes on merkkejä siitä, että saattaisin olla raskaana. :) Toki ei tässä hirveästi kyllä tule alkoholia käytettyäkään, mutta tilaisuuden tullen juon kyllä ruoan kanssa viiniä tai saunan jälkeen siiderin. Siemennestetuloksen kunniaksi korkattiin shampanja :D Nyt onkin pakko kysyä Cheri85, että onko tuolle punaviinin litkimiselle ovulaation jälkeen ihan lääketeteellinen peruste? Kun oon kuvitellu sen olevan sellasta 'kansanperinnettä' :D Heräs heti mielenkiinto kun sinä sitä käytät.. :p

Onko Meropella uutta kerrottavaa viikonlopun ajalta..? :) Vai vieläkö outoudet jatkuu?

Peukut pystyssä piinailijoille! :wave:
 
Punaviinistä: uskotaan että flavonoidit ja resvetraroli kiihdyttää hieman kohdun verenkiertoa ja nautittuna kiinnittymisen aikaan saattaisi helpottaa alkion kiinnittymistä. Meidän klinikalla tätä ei mainosteta mutta jos potilas kysyy niin muistutetaan että virallinen kanta on ettei ollenkaan alkoholia jos raskautta toivoo, mutta epävirallisesti tuota punkkua voi juoda mutta se on pieni määrä mikä riittää eli 6-10cl eikä 2dl laseja. :D Tiedän myös lääkäreitä privaattiklinikoilla jotka suosittelee punkkua 10cl alkion siirrosta lähtien raskaustestipäivään. Iso merkitys tuolla ei varmastikaan ole mutta tuossa piinailuvaiheessa se on jotain mitä voi itse tehdä.

Itsellä kans hieman kokemusperäistä taikauskoa koska mun vanhemmat yritti aikanaan minua 11v (tosin vasta viimeiset kierrot ovulaatiota lääkärin ohjeiden mukaan metsästäen eli tuolloin aamulämpömenetelmällä), ja silloin gyne antoi kaksi neuvoa: e-vitamiinia (purkista) ja punkkua lämpöjen noususta lähtien. Siinä kierrossa jossa äiti näitä noudatti ekaa kertaa, sain minä alkuni. 11 vuotta ja kaikista kierroista juuri tuossa. :D Tätä varten olen itsekin nauttinut e-vitamiinia (luontaisemmassa muodossa vaan eli vehnänalkioöljyä 1tl/vrk) ja oviksesta eteenpäin noin dpo12 asti tuon pienen lasin punkkua. Vaikka kuinka olen ammattilainen ja pitäisi kai uskoa että vain lääketiede voi auttaa, niin kyllä mä itse ajattelen pitkälti että apua löytyy lähempääkin, luonnosta. Toki kun kohta vuosi rikki yritystä niin usko hiipuu mutta vielä olen jaksanut poppaskonsteja käyttää. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Wohouu, onpahan ollut mielenkiintoista keskustelua! Ja samaa mieltä, cheri85: olet todellakin tervetullut vaikka ihan paasaamiseen asti kertomaan asiantuntijamielipiteitä :)

Täällä outoudet jatkuu edelleen. Kp40/n.30 eikä tätiä näy. Sain hirmuisen migreenikohtauksen, jonka jälkeen on kolme päivää särkenyt pää. Sitä myöten hajuaisti on ollut erittäin tarkka ja kaupassa oli kamala olla, kun kaikki ihmiset "haisivat". Lisäksi mun ei tukka koskaan rasvoitu ja nyt rasvoittuu. Tuskin mitään tarkoittavat, mutta jännästi osuvat samaan aikaan. Alkaa menemään jo hermo tähän!

Alkoholista. Minä olin todella tarkka aluksi, etten ota alkoholia. Sitten koitin muutaman kierron tuolla punaviinillä. Sitten päätin, että elän täysin normaalia elämää. Ja nyt olen tipattomalla, mutta vaan tammikuun. Sitten vähän katson, milloin ja kuinka paljon juon, mutta suht normaalia elämää yritän viettää..
 
Merope, kyllä tuo aikalailla kuulostaa klassiselta raskausoireilulta, tai sitten tosi kummallista sattumaa. Pyydä heti huomenna numeerinen raskaustesti verikokeella, voi olla että eivät suostu kuin +/- testiin mut pyydä silti...kerro että menkat 10 päivää myöhässä ja raskausoireita on lisääntyvässä määrin, kannattaa ehkä vähän ylikorostaa tilannetta josko sit numeerisen testin saisit kun se kertoo tilanteesta niin paljon selvemmin. Se että oireita on tullut lisää viittaisi ennemmin siihen että hormoniarvo hiipisi ylöspäin eikä ole laskussa, tilanne täytyy ehdottomasti selvittää että jos olisikin esim kohdunulkoinen niin ajoissa ehdittäisiin hoitamaan! Tokihan kierron pitkittyessä esim jos ovulaatiota ei tullutkaan, elimistö alkaa käymään vähän kierroksilla eli oireilu voi johtua siitäkin mut selvittää täytyy...

Ja voihan niinkin olla että kuulut siihen pieneen prosenttiin jolla hormonitaso nousee tosi hitaasti ja kyseessä olisikin normaali raskaus. Jos hormoniarvo on huomenna korkea niin ottavat todnäk ns pari-hcg kontrollin eli katsovat parin päivän päästä uudestaan jolloin normaalissa raskaudessa arvo tuplaantuu. On tilanne mikä tahansa niin verikokeen myötä se alkaa ratkeamaan heti!
 
Merope, millon sie olet viimeksi tehnyt r-testin? Ihan puhdasta negaako se näyttää?

Alkoholista: Ihan normaalia elämää olen viettänyt nämä yritysajatkin, tosin käytän alkoholia muutenkin tosi harvoin (pari-kolme kertaa vuodessa) kun miulle tulee melko pienestäkin määrästä jo todella paha krapula. Mitään saunaoluita tai muita "yksiä" en ole ikinä juonut, kun alkoholin maku ei miuta miellytä. Sillon kun juon, niin juon sen 4-5 tuopillista ihan rehellisesti humalahakuisesti ja sitten kärsin siitä järkyttävästä krapulasta seuraavan päivän. :D

Kertokaa hyvät ihmiset miulle, että lasketaanko kuukautisten alkamispäiväksi pienen tiputtelun alkamispäivä vai se, kun menkat kunnolla alkaa? Tätä ihan minimaalista tiputtelua kun voi olla montakin päivää ennen kun ne sitten todenteolla vasta alkaa?

Omasta olosta sen verran että nyt ovulaatiosta 13 päivää ja toissapäivänä alkoi ihan hirvittävät pahoinvointikohtaukset ja vatsakivut (ei siis alavatsakivut), jotka jatkuu edelleen. Välillä on täysin normaaliolo, mutta varsinkin iltaa kohti nämä pahoinvointiaallot pahenevat ja tihentyvät. Työkaverilla oli norovirus vajaa pari viikkoa sitten ja olen aika varma että tämä on sitä samaa, tosin en ole oksentanut enkä ripuloinut, mutta käsittääkseni mahapöpöt voi jyllätä kauankin tämmöisinä. Toki toivoisin kovasti että jospa nämä olisikin raskausoireita, mutta raskaustestit näyttää ihan puhdasta negatiivista. Kolme päivää sitten alkoi pieni tiputteluvuoto eli kunnon menkat alkaa varmaan tänään tai huomenna.

Tuosta punaviinistä sen verran, että täytyy varmaan itsekin alkaa lipitellä ovulaation jälkeen sitä. Kai tommoinen pieni määrä menee vaikka nenästä kiinni pitäen. :D
 
Liljah, kyllä laskeminen aloitetaan vasta ekasta kunnon vuotopäivästä, ei tiputtelusta. Jos tiputtelua on muutama päivä ennen kunnon vuodon alkua niin ei ole raskautumisen kannalta merkitystä. Vasta jos yli 4 päivää tiputtaa niin saattaa olla keltarauhasen toiminnassa häikkää. Siis saattaa olla, ei välttämättä.

Itsellä joissain kierroissa saattoi ennen yritystä pieni tiputtelu alkaa jo aika pian oviksen jälkeen ja kesti menkkoihin asti. Tuollaisessa kierrossa katsottiin progesteroniarvo kertaalleen ja se oli hyvä joten mulla tiputtelu ei ollut merkki keltarauhasen vajaatoiminnasta. Luteaalivaihekin oli ok eli ovisplussasta menkkojen alkuun tasan 14 päivää. Aloitin kuitenkin lääkärikamun suosituksesta Lutinukset ensin koemielessä -> tiputtelu jäi pois ja luteaalivaiheesta tuli pari päivää pidempi. Lääkärikamu oli sit sitä mieltä että laittaa reseptille Lutinusta jos haluan, koska se että tiputtelua ei enää ollut kertoisi kyllä siitä että keltarauhasperäistä se on ollut kun lääkkeen kanssa sitä ei esiintynyt (vaikka prog arvo olikin kunnossa). Kaikissa 10yk:ssa on ollut Lutinus käytössä eikä tiputtelua ole laisinkaan ollut, välillä päivää ennen menkkoja vähän mutta yleensä ei sitäkään.
 
Omasta tilanteesta: laskutavasta riippuen nyt dpo 5 tai 6. Tänään vessassa käydessä tosi vähän jotain limansekaista rusehtavaa jäi paperiin, toiveikas osa minusta ajattelee että oisko voinu olla kiinnittymismerkkejä ja pessimistinen osa meinaa että kuitenkin oon Lutinuksen asettimella vaan tökänny niin että vähän jostain vuotaa. :D on helpompaa olla pessimisti, että miksi se nyt yk10 tärppäis kun ei ole tähän astikaan tärpännyt...

Pienenä lohdukkeena kun tilanne on meitä kumpaakin stressannut ja mietityttänyt niin pitkään jo, mies tuumasi että otetaan extempore parin viikon irtiotto maalis/huhtikuussa ja häivytään Thaimaahan miettimään ihan muita juttuja. Sopii kyllä hyvin mulle!
 
Kiitos cheri85! :flower: ja toivottavasti olis siun tämänpäiväiset kiinnittymisvuotoja!!! Ihanaa että pääsette lomailemaan ja voihan se olla että teitä on silloin matkassa jo kolme. :) Viime kierrossa miulla alkoi tiputtelu 4 päivää ennen menkkoja, mutta tiputtelu kesti vaan 2 päivää ja siis noina kahtena välipäivänä ei tullu mitään ennen kun menkat alko. Voiko vielä sen verran kysyä, että miten teidän klinikalla suhtaudutaan(/suositellaan) Cipralex lääkitykseen raskauden aikana, onko tullut vastaan tämmöistä tilannetta?
 
Cheri,onpas kiva kun täällä on asiantuntija paikalla :) ei vaan mainosteta liikaa,muutenhan kaikki tänne tulee kyselemään ;) kohta voit ottaa maksua :D
Minäkin haluan pari kyaymystä laittaa likoon. Vaikka luulisi jo että näiden 9vuoden aikana jo olisi jotain oppinutkin. Siihen kun mahtuu luomuplussa,keskenmeno,lapsettomuushoidot ja adoptioneuvonnatkin. Miten teillä suhtaudutaan tupakointiin? Onko jotain tilastoa,jossa olisi paljonko tupakointi vaikeuttaa lapsen saantia? Ja jos ei ole kummassakaan mitään vikaa niin onko jokin ohjeistus kuinka usein tai monenko päivän välein niitä peittoja tulisi heiluttaa että olisi parhaat mahkut plussaan?
Meropelle tsemppiä plussan tai menkkojen metsästykseen. Kylläpä on temppunsa kroppa tehnyt nyt :/
 
cheri85, kiitos, jos siitä vaan ei ole liikaa vaivaa! :) Mie olen syönyt Cipralexia (tai ensin monta vuotta Cipramilia) 8 vuotiaasta asti melkein tauoitta paniikkihäiriöön. Nyt tilanne on ollut jo monta vuotta tuon paniikkihäiriön osalta tosi hyvä, mutta jotenkin en vaan ole uskaltanut vielä yrittää lääkityksen alasajoa, kun pari kertaa tämän 22 vuoden aikana kun lääkitystä on yritetty vähentää, niin oireet ovat palanneet. Miuta pitkään hoitanut psykiatri on sitä mieltä että Cipralexia voi hyvin syödä myös raskauden aikana, mutta paljon on kirjoituksia missä suositellaan ainakin raskauden viimeisen kolmanneksen ajaksi lopettamaan. Miulla menee vielä aika iso määärä, 15 mg päivässä.
 
Cheri85 olen todellakin samaa mieltä muiden kanssa ja kiitollinen sun asiantuntevista kommenteista! Ihania matkasuunnitelmia sulla. Toivon onnea jos tällä kierrolla onnistaisi. Ihanaa että keskustelu käy muutenkin näin vilkkaana.

Alkoholin käytöstä: Mä en juurikaan ole alkoholia juonut sitten kun keskenmenon jälkeen päästiin taas yrittämään uudelleen. Ennen sitäkin lähinnä tuli otettua pari lasia viiniä satunnaisesti. Jos nyt joutuu yrittämään pitemmän ajan niin ehkä silloin voisi tuota punaviiniä kokeillakin luteaalivaiheeseen. Ihanaa kun joku oikeasti osaa kertoa minkä verran ja milloin! E-vitamiini oli mulle ihan uusi juttu. Voi olla että jo aiemmissa keskusteluissa olette käyneet läpi mutta, mitä vitamiineja tai hivenaineita syötte muuten? Mulla on käytössä raskausajan vitamiinit, Q10, kalsium, maitohappobakteerit ja D-vitamiini.
Täällä menossa arviolta dpo10. Valkovuoto on lisääntynyt ja vähän jännittää.
 
Pitää ehkä sitä punaviiniä hankkia jo varastoon.. :) Tosiaan tuossa piinaillessa on ihan kiva kokeilla kaikkia keinoja, on niille sitten virallista vahvistusta tai ei! :D

Meropella kyllä kuulostaa aika lupaavalta nuo oireet..? Ei vielä heitetä kirvestä kaivoon :) Verikoe kyllä ois varmasti tuossa tilanteessa paras. Sais sen varmuuden eikä tarttis arvailla ja tiirailla liuskoista mahdollisia haamuja.. :)

Cherilläkin hyviä merkkejä! :popcorn: Voi kun ois itekin jo tossa jännäilyvaiheessa.. Tuosta muuten ku kirjottelit, että tiettyjä oireita et enää edes huomioi kun tiedät että ne johtuu siitä lääkkeestä. Mulla ei lääkkeitä ole, mutta joka kuukausi voin lisätä listaani lisää mitä kummallisimpia oireita, jotka eivät sitten todistetusti johtuneet raskaudesta :D Vaikka sydän tykyttäen niin ehdin aina pari päivää kuvitella.. ;)

Matkasuunnitelmatkin kuulosti Cheri hyviltä! Ehkä jo pelkkä irtioton ajattelu saa kropan rentoutumaan ja sitä myöten raskautumaan.. :) Meillä kans suunnitelmissa parin viikon reissu tuossa huhtikuussa. Äsken just yritettiin katsella majoituksia yms. Tavallaan jännittää varata mitään, kun mitä jos tuolloin kärsinkin valtavasta raskauspahoinvoinnista tms. Toisaalta taas yritän ajatella, että kyllä tässä on elettävä normaalia elämää. En voi seuraavaa kymmentä vuotta jättää asioita tekemättä vain siksi, että saatan ehkä olla raskaana.. Että matkakuumeilu jatkukoon! :)
 
Heips kaikille!
Uusi kuumeilija tulis mukaan joukkoon. Ikää 29, kohta 30 täyteen kp 3/28, yk 2 luomuna.
Vaikka kauan ei oo yritetty ees,niin kuvittelen et tärppäis ekasta.Nyt kuitenkin remontin loputtua alkaa yk 3. Täällä monen pitkään yrittäneiden tarinaa lukenut,kyllä jaksatte olla vielä niin positiivisella mielellä! :)
 
Jaahas, aamu alkoi ruskealla vuodolla. Mihinkään ei koske, mutta enemmän kuin koskaan tuhruttaa. Taitaa olla tuulimuna... Kaksi viikkoa pitäisi vielä odotella ultraa. Mitä ihmettä tämä on, kun joka toinen päivä tulee hiukan jotain ja tänään useamman päivän edestä.
 
Maanantai 19.1.2015


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto
Lennis.................29v.....kp 4/28.................yk 2............luomu
Rockwell..............30v.....kp 13/23-28...........yk 9...........luomu
Cheri85................29v.....kp 17/24-26..........yk 10.........luomu
Hironea...............35v......kp 20/26.............yk 14...........luomu
Kiia80..................34v.....kp 26/26-28.........yk 1............luomu
Liljah...................30v.....kp 27/25-27.........yk3.............luomu
Merope................30v.....kp 41/n30............yk 18..........kilppari
Vadelmanlehti.......31v.....kp 45/47.............yk 2.............luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tilulilu, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Vilijonkka_, Norna




Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1




****Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle****
 
Viimeksi muokattu:
Huh! Olipa lueskeltavaa viikonlopun jäljiltä! Ihanaa, että oletten olleet noin aktiivisia. Mä yritin tässä töissä nopeasti lueskella viestit läpi ja selailla sieltä listan päivityksen kuntoon.

Uusille oikein lämpimästi tervetuloa! Listalle pääsitten, mutta toivottavasti ette jumitu tänne niinkuin minä ;) Oli ne yrityskertojen lukumäärät mitä tahansa niin kaikki on tervetulleita tähän joukkoon ja kyllä ne samat asiat painaa mieltä oli se yk 1 tai yk 21. Tää palsta on täynnä aivan käsittämättömän ihania ihmisiä, joilta saa neuvoja ja vertaistukea.

Cheri85 Eritoten iso kiitos sinulle, kun olet jaksanut vastailla kysymyksiin. Mäkin tuossa ihan tohkeissani lueskelin sun kirjoituksia. Ihana olet :heart:

Vauvatoiveinen Elä nyt heitä kirvestä kaivoon! Yritä jaksaa olla positiivinen ja stressata vähemmän. :)

Merope Onko mitään uutta?!?!?

Alkoholista: Mä olen nyt ihan tarkoituksella välttänyt oikeastaan kaikkea alkoholia. Olen ollut ns. tahattomalla tipattomalla nyt jo kohta vuoden. Jotenkaan kun on ongelmia tässä vauvaprojektissa niin mulla ei yksinkertaisesti anna luonto periksi juoda. Alitajunnassa on kokoajan moittiva ääni siitä, että jos mä aiheutankin sillä sitten itse että se ei tärppääkkään. Tosin, tää tipattomuus on ollut mulle todella helppoa, kun en pidä muutenkaan alkoholin mausta. Ollaan istuttu iltaa kavereiden kanssa baarissa, käyty leffassa jne. juhlissa. Mä olen aina tarjoutunut kuskiksi ja olen päässyt siten selittelemättä pinteestä. Mies saa ottaa saunaolusensa, mutta koska syy on hänen uimareissaan niin hänkin on vähentänyt todella todella paljon.

Mä olen itse miettinny tuota punaviini juttua, mutta mä en vaan saa kulaustakaan sitä alas. Se haiseekin jo niin kuvottavalta, että huhhuh.

Mä olen ollut suht oireeton oviksen jälkeen. Normaalit tissien kipuilut ja oikean kyljen ja alavatsan säryt on tietysti, mutta ovat enemmän kuin tervetulleita edelliskierron täysin kivuttomaan olotilaan. Nytpähän ainakin oman kropankin mukaan se ovis tapahtuui. Perjantainen jännittää jo kovin...
 
Hironea: sen verran uutta, että soitin klinikalle. Ihana hoitaja lupas jutella lääkärin kanssa. Luultavasti saan jonkun keltarauhashormonikuurin. Että pitikin tällanen tähän tulla. Jos kaikki ois menny normaalisti, niin aukiolotutkimuskin olisi jo tehty ja tiedettäs jatkosta. Hoidin taas tutun lasta viikonloppuna ja kyllä se kuume vaan yltyy. Niin haluaisin seurata lapsen kehitystä ja kasvua.. ja ihan varmaan sua jänskättelee! Ihanaa, että se käynti on niin pian!

Joku kyseli koska olen tehnyt rtestin - viime perjantaina. Ja nyt on täti myöhässä laskutavasta riippuen 6-11 päivää..
 
Merope, en nyt tarkoita nostattaa "turhia" toiveita tai mitään, mutta itselläni viime kesänä negatiivista testiä sain vielä vaikka menkkojen olisi pitänyt alkaakin. Sitten noin 4-6 päivää odotetun alun jälkeen sain positiivisen tuloksen. Toki lopputulema ei sitten ollut hyvä, mutta en usko että se tuohon alun hormonien nousun hitautueen liittyi. Eli tekisitköhän silti vielä testin?

Alkoholista: Itse en ole sitä varsin välttänyt, mutta tosiaan kun niin harvoin tulee muutenkaan juotua, niin en pahemmin pelkää liikaa alkoholia nauttivani. Kuun lopussa tulee bileilta, joten ennen sitä kyllä teen testin josko menkat eivät ole alkaneet. Normi saunasiidereistä ja viinilasillisista en jaksa murehtia.

ON: Ei mitään uutta taivaan alla. Lomapäivä huomenna ja pieni pako arjesta miehen kanssa kaksin. Mukavata mukavata... :heart:
 
Hei vaan kaikille, uusi kuumeilija ilmoittautuu tähän ketjuun. :)

Eli ikää 31v. ja ensimmäistä varsinaista yrityskiertoa tässä piinaillaan. Kierto on säännöllinen 28pv ja nyt menossa kp20. Ovista yritin bongata liuskatestillä, mutta selkeätä plussaa ei tullut missään vaiheessa. Viiva oli vahvimmillaan kp 12, joten ehkäpä se oli silloin. Myöskään kovin selkeitä oireita mulle ei tuosta ovulaatiosta ole ikinä tullut, joten vähän haastavaa sen bongailu. Yritystä oli kuitenkin ahkerasti tuossa ovulaatiotestailun aikana, joten nyt toivotaan parasta. :) Mitään erityisempiä tuntemuksia ei ole vielä tullut, mutta kohta pitäisi alkaa pms-oireet, jos niitä on tullakseen. Mulla vaan noi pms-oireet on kuin suoraan "alkuraskauden oireet" -listasta, eli rintojen turvotusta ja arkuutta sekä alavatsan kipistelyä. Eli suuntaan tai toiseen ei oikein uskalla johtopäätöksiä tehdä ennen kierron loppua ja testailuita. Jännät paikat!
 
Iitukka81: tupakka on ehdoton ei, hoidot voidaan jopa evätä kunnallisella puolella jos tupakointi runsasta eikä potilas/pariskunta ole motivoitunut radikaaliin vähentämiseen/lopettamiseen. Yksityinen hoitaa siitä huolimatta, kun raha kelpaa. Tutkimuksien mukaan sekä miehen että naisen tupakointi vaurioittaa sukusoluja ja tiedetään että tupakoivan naisen IVF-hoidossa harvoin saadaan yhtä paljon ja yhtä hyviä sukusoluja kuin tupakoimattomien hoidoissa eli tupakoiva nainen terrorisoi omaa hoitoaan ja koska tämä hoito tehdään yhteiskunnan varoilla, niin julkinen sektori suhtautuu asiaan vakavasti. On myös tutkimustuloksia siitä, että raskauden alkaessa tupakoivien vanhempien lapset kärsivät keskimääräistä enemmän itse lapsettomuudesta myöhemmin. En ole tätä tutkimusta itse nähnyt mutta meidän ylilääkäri on siitä puhunut niin uskon kyllä hänen sanomaansa. :)

Jos ei halua tehdä oviatestejä niin ohjataan harrastamaan seksiä joka toinen päivä noin 1,5 viikon ajan alkaen siitä kun menkkavuoto loppuu. Jos käyttää ovistestiä niin riittää oviaplussapäivä ja sitä seuraava. Jos ovisplussa on aina samana päivänä esim kp11 niin kannattaa peittoja pöllyttää myös päivää aikaisemmin eli kp10 myös. Jos harrastaa seksiä vain ovisoireiden perusteella niim ajankohta saattaa olla liian myöhäinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liljah: Meidän lääkärit sanoo samaa eli Cipralexia voi käyttää (mikäli se tarpeen on kuten sun tapauksessa, monethan käyttää kys.lääkettä vain koska se on joskus määrätty eikä kukaan ohjaa lopettamiseen/vähentämiseen), mutta äippäpolilta käsin mietitään mitä tehdään raskauden vikalla kolmanneksella. Tiedän kyllä tapauksia joissa Cipralexia on käytetty ihan loppuun asti mutta siitä kuinka suositeltavaa se on, niin en osaa sanoa. Meidän lääkärit sanoo että tilannekohtaisesti mietitään. Jos lääkkeen lopettamisesta seuraa kohtuutonta kuormitusta äidille niin sitten ei lopeteta.
 
Vitamiineista yms: itse käytän MiniSunin raskausvitamiinivalmistetta jossa foolihapon lisäksi jodi-lisä, jota ei taida muissa raskausajan vitamiineissa olla. Voi olla että olen väärässäkin. :) Lisäksi MiniSunin kalsium+D 10mikrogr (kaikille raskautta yrittäville suositellaan D-vitamiinia ja tuo 10mikrogrammaa). Sitten käytän vehnänalkioöljyä 1tl/vrk luontaisen E-vitamiinin lähteenä. Maca-kapselit x2/vrk käytössä myös, ne oli jo ennen raskaustoivetta mutta sanotaanhan silläkin olevan hedelmällisiä vaikutuksia...itselle ainakin tuo hyvän unen laadun. :D

Muita poppaskonsteja on sit ollut greippimehu ekasta vuotopäivästä ovikseen ja siitä eteenpäin punaviini 6cl/vrk. Greippimehun kanssa mulla on ultrassa näkyny vähän paksumpi kohdun limakalvo kuin ilman mehua, mutta on tarpeeksi paksu ilman sitäkin niin ei ole niin tarpeen käyttää.

Ja tiedän, että siihen nähden että olen ammattilainen niin käytän hurjasti luontaisia keinoja, mutta kuten joskus sanoin, niin mielestäni lääketiede tuo avun sitten kun luonto ei auta joten kaikki vain irti elinympäristöstämme ja isoäitien konsteista. <3
 

Yhteistyössä