*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Huomenta, kp 31. Menkkamaisia kipuja selässä ja välillä mahassa huimia kipuja, menkat puuttuu. Äsken tein ovistestien mukana tulleen oudon raskaustestin, haamuplussa Se voisi olla... :) Hui, pitää vielä miehelle näyttää kun herää. En vaan voi uskoa että olisi haamu..
 
Onnea plussanneille!

(.) Täällä on polireissu nyt takana ja oli nyt todella hyvä käynti. Saatiin paljon uskoa ja toivoa asiaan. Mulle tehtiin ihan yllärinä aukkari, vaikka siis kaksi kertaa olen jo raskautunutkin. Syynä oli uusi, pieni myooma, joka olisi voinut painaa munatorvea. Ilman särkkäreitä mentiin ja ihan hyvin meni. Tulos oli, että täydellisesti auki. Kaikki on kunnossa yleensäkin, paitsi limakalvo tosi ohut... Nyt sitten mennään tämä kierto luomuna ja ensi kierrossa alkaa piikit. Menopurilla aloitellaan... Yksi askel siis eteenpäin. Olo on jotenkin nyt helpottunut ja motivoitunut. Ehkä me vielä se pieni saadaan.
 
haavetta pienestä Onnea plussasta, toivottavasti kaikki menee hyvin :)

vauvatoiveinen hienoa että tuubat auki ja että on muutenkin luottavainen fiilis. Toivottavasti luomukierto tois toivotun tuloksen, mutta jos ei niin hyvä, että hoidot etenee. (kuinkahan monta pilkkua edelliseen lauseeseen olis kuulunut... miettii ennen tarkka kielioppisäännöistä ;))

Hironeaa minäkin täällä kaipailen... Mitä, mitä???

Merope Millos sulla oli se aika lapsettomuuspolille, oliko se vasta joulukuussa?

ON: toka inssi takana, mutta aika "toivottamalta" näyttää. Seuraavaksi voidaankin jo ilmoittautua IVF/ISCI -jonoon. Kyllä ottaa päähän!!! Tunteet menee ihan vuoristorataa ja luonnollinen asia muuttuu tieteelliseksi (ehkä jopa tähtitieteelliseksi). Tänään dpo 1, mutta mieliala sama kuin kp1:ssä. Eli ei toivon toivoa... :'(
 
Haavetta pienestä onnea! Tunne on varmasti sanoinkuvaamaton. :)

Vauvatoiveinen mukavaa, että teillä oli positiivinen käynti. Ei muuta kuin uskoa vain huomiseen! Kyllä teille vielä piltti tulee!

Hironea:llako oli myös tällä viikolla joku hoitokäynti? Mitenkäs se meni?

Oma napa. dpo12, kp 29/31. Mitään menkkaoireita ei vielä ole....... Lauantaina testaan, jos ei menkkoja kuulu.
 
Onnea haavetta pienestä!!! :flower:

Pahoittelut tamariinille... :'( Samaisesta ketjusta itekkin silloin alkuviikoilla tipahin. Se on kamalaa. Voimia toipumiseen ja kaikkea hyvää.

Jaa täällä on menny jotenkin niin lujaa että meinas jäädä nää kierron otollisimmat päivät kokonaan käyttämättä. Toissapäivänä kp 13 limat kerto että jaa tässä nyt kai ovuloidaan. Sillon talleteltu, ja tänään olis tarkotus. Ovistestillä en saanu kiinni, eilen tein digin ja tänään siitä oli loppunu patterit niin löysin jonkun kaupanpäällisliuskan missä oli haalea viiva vain.

Ärsyttää vähän tää reikäpäisyys nyt, mutta toisaalta on kai hyvä ettei vauva-asiat ihan kaikkia ajatuksia varasta. Töissäkin on ollu aika hullut ajat, joten tosissaan on ollu muuta mielessä. No, jos ei nyt niin ens kierrossa sitten ;)

Mulla on siis noin dpo1 tänään. kp 15/28. Katotaan miten nää kierrot keskenmenon jälkeen lähtee menemään...

Jännittäviä aikoja elätte monet hoitojen suhteen :) Hienoa vauvatoiveinen että sulla oli noin mukava käynti.

Nyt mä lähen suppilovahveroita pakastelemaan. Valoisia ajatuksia kaikille tän pimeyden keskellä!
 
Dodii!!! huomenta ihanaiset :heart:

Se ois lääkärissä käyty ja huh! miten jännitti! Mutta miten olitkaan Säihkiss oikeassa! Aivan ihana lääkäri ja hoitaja! todella todella ystävällisiä.

Mies sai maksusitoumuksen sekä lähetteen nyt sinne tutkimuksiinsa. Yllätys oli se, että sen pitää ajella ihan Helsinkiin Felicitakseen asti se antamaan. Kaiken kukkuraksi tää meitä hoitava lääkäri sanoi, että ollaan ooteltu ja harjoteltu ilman apuja nyt sen verran tunnollisesti, et eihän tässä nyt kuppaamaan aleta eli miehen pitäis yrittää käytännössä ensi viikon aikana saada töistä sen verran rakoa, että pääsee ajelemaan sinne klinikalle.

Multa taas kyseli kierrosta kaiken mahdollisen. Lääkäri sanoi heti, että ensimmäinen asia mihinkä nyt keskitytään on se, että kierto on saatava normaalin pituiseksi. Mun ongelmat saada rehellistä ja kunnollista ovulaatioplussaa testeihin on yksi selvä merkki ja toinen on se, että LH:n noususta on aivan liian lyhyt aika kuukautisten alkamiseen. Ovulaatiosta täytyy olla vähintään se 2 vkoa vuodon alkuun ja mullahan se väli on ollut huonoimmillaan vain 9 päivää ja parhaimmillaankin vain 12, mikä ei riitä alkuunkaan.

Ensimmäinen kierto on kuulemma aina kartoituskierto vaikka sanoi mun olevan niin hyvin kyllä perillä siitä jo itsekin että periaatteessa voitais mennä suoriltakin eteenpäin. Päätettiin silti nyt mennä tutun kaavan mukaan ihan jo sen takia, että ehtii nuo miehen simppatestin tulokset saapua.

Näin ollen mä odottelen nyt seuraavien kuukautisten alkua. Sitten heti kp 2 soitto labraan ja verikokeisiin. Siitä otetaan kaikki mahdolliset tärkeät hormonit ja eritoten katsotaan AMH (Anti-Müllerian hormoni) joka kertoo munasarjojen toiminnasta. Verikokeiden tulosten perusteella mulle annetaan tarkat päivät milloin testailen sitten oviksen. Sitten kp 9-11 menen aukiolotutkimukseen. Tällöin lääkärillä pitäisi olla jo simppatestin tulokset ja ollaan monessa asiassa paljon viisaampia. Etukäteen arveli, että oli arvot nyt mitä tahansa niin aloitellaan clomeilla. Eli suojellaan ja vahvistetaan sitä mun munasolua ja sitä kautta yritetaan saadaan kiertoa järkevämmäksi.

Painosta kyseli kyllä. Kysyi, että mikä on ollut sen kehityssuunta viime vuosina. Mä sanoin, että auttamattomasti ylöspäin se on hivuttautunut. Totesin kyllä, että nyt ihan muutama viikko sitten otin itseäni niskasta kiinni ja olen saanut nyt sen nelisen kiloa pois niin kannusti jatkamaan hyvän alun saatuani. Painon pudotus auttaa ehdottomasti ja muutenkin terveellinen elämä on iso etu tässä taistossa. Mulla on painoa liikaa ja jo se voi osaltaan aiheuttaa kierron kanssa ongelmia. Näin ollen, mä jatkan tätä kokoaikaista syömistä nyt eteenpäin. Heti tuli toki turpaan, kun mies halusi käydä ulkona syömässä vapaapäivän kunniaksi... olis vaan mun pitänyt ottaa se hiivatin salaattilautanen sen pihvin sijaan... No pieni notkahdus, mutta tänä aamuna taas puurot huideltu ja kello soittaa syömään pitkin päivää.

Lisäksi molemmat sai käskyn syödä noita multitabs raskaus ja imetys - tabletteja. Mulle sanoi, että äärimmäisen hyvä et olen niitä jo purkillisen popsinut ja nyt miehelle samat napit ohjelmaan magnesiumin kanssa.

Olo oli aika epätodellinen sieltä kotiin lähtiessä. Infoa tuli niin paljon kerralla, että mielessä vaan hoki tärkeimpiä asioita ettei mitään unohtuisi. Isäntä naureskeli, että mä olin ollu ihan järkyttyneen näköinen könytessäni ulos sieltä huoneesta. Jotenkin sitä vaan se totuus löi niin vasten kasvoja siinä vaiheessa, että huhhuh. Lapsellisesti yöllä sitä sitten mietiskeli, että koska mussa on vikaa niin onkohan mussa niin paljon vikaa ettei sitä lasta saada. Tai että koska mussa on vikaa niin onko se nyt sitten niin että mun ei kuulu omaa lasta saada. Vaikken ole uskovainen niin yön hiljaisina tunteina sitä mietti, että olenko mä ansainnu tän olemalla ja käyttäytymällä kuin huono ihminen elämässä jne. eli takana siis varsinainen liskojen yö...

Toisaalta harmittaa, että joutuu odottamaan vielä yhden kierron ennenkuin "pääsee" ronkittavaksi, mutta toisaalta taas viime yö osoitti sen, että mun päänuppi tarvii aikaa. Liikutaan isojen asioiden äärellä, joten mun pääparka ei pysy perässä :D
 
vauvatoiveinen: Tosi ihana kuulla, että siellä polikäynti oli onnistunut! Ihanan paljon nyt on ollut ihmisillä niitä onnistuneitakin kertoja! Ja aivan varmasti saatte vielä oman pienen!

Vilijonkka: Joo, joulukuussa on meillä vasta aika. Kyllä se aika osaa sitten madella. Saimme siis tietää ajan jo elokuussa, joten tuntuu kohtuuttoman pitkältä ajalta, kun ei todellakaan ole luottoa luomuplussaan. Harmittaa sekin, että simppatesteistä ei tullut muuta kuin se lausunto ja se oli toooosi lyhyt. Ei otettu kantaa oikein mihinkään. Ja Vilijonkka, tsemppiä hurjasti sinne! Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, mitäs jos pikkuinen siellä yrittää kovasti porautua kohtuun kiinni. Mä ainakin pidän peukkuja, että näin on!

Hironea: Huuh, vihdoin susta kuulee ;) Hienoa, että lääkärikäynti meni hyvin! Kauan olitte siellä? Teidän täytyy ottaa yhteinen lomapäivä ja ajella viettämään mukava syksyinen päivä Helsingissä! Jännittääkö sua noi verikokeet tai aukkari? Mä jännitin omia (noita anti-mullereita ei ole vielä edes otettu, eikä aukkaria tehty)! Kuinka paljon kyseli painosta? Ei katsonut kuitenkaan esteeksi hoidoille? Ja murunen, sä et todellakaan ole tehnyt mitään, ettetkö ansaitsis lasta. Teidän pikkuinen vaan hieman odottelee, milloin hänen olisi parasta ilmestyä. Ja todellakin, isojen asioiden äärellä ollaan. Itse menen hieman sumussa, kai se on jokin suojelukeino. Heti kun päästän siitä sumusta irti, romahdan. On tämäkin. Mutta siis, HIENOA, että nyt etenee ja tsemppiätsemppiä. Tulethan tänne kertomaan kaikki ajatukset ja tunteet, täällä me ollaan sua varten! :hug:
 
Meillä meni n. Tunti jutellessa. Mä olen ihan paniikissa taas noista kokeista. Lääkäri vakuutti, että se aukkari on ihan nopea ja kivuton toimenpide... Hieman epäilen kun olen jo netistä lukenu vaikka mitä kauhutarinoita. Nyt aamu menny ahmiessa tietoa clomeista ja kokemuksia niistä.

Ei painoa katsottu esteeksi. Varsinkin kun sen suunta on nyt alaspäin. Lääkäri sanoi, et mun äänestä kuulee kyllä et olen nyt ihan tosissani sen pudottamisen kanssa.
 
Hironea: Ihania uutisia :) Nyt se asia etenee. Olen käynyt tuon läpi ja voit kysyä mitä vain, vastaan kyllä. Jo ensimmäinen clomikierto voi olla se, jolla tärppää. Muista kuitenkin, että syy ei välttämättä ole sinussa ja siksi mies on myös hyvä tutkia. Voi olla, että kummastakaan ei löydy mitään syytä, mutta joku lääke kuitenkin teitä sitten auttaa. Aukkaria ei kannata pelätä. Mulle se tehtiin eilen yllärinä ja suunnittelemattomasti (ei ollut siis todellakaan lääkärillä suunnitelmissa) ja meni hyvin. Mahtavaa, että oli hyvä lääkäri! Myös täällä on nyt painonpudotus ihan ykkösjuttuna...

Tsemppiä kaikille! Ne meidän pienet odottaa, mutta kyllä ne sieltä vielä saapuu.
 
Haavetta pienestä, isot onnittelut ja onnellista odotusta!

Vauvatoiveinen, kuinka ohut sun limakalvo on ollut kierron eri vaiheissa? Mulla myös se on ainoa ehkä-pieni-ongelma, joten kovasti kiinnostaa..

Ja Hironea, ihana kuulla että sullakin synkkasi polin väen kanssa, kenelläpäs ei :) Mä olin siellä myös eilen folliultrassa aamupäivällä ja mietin, että näinköhän törmätään käytävällä. Meidän sairaala tosiaan ostaa ostopalveluna tietyt jutut (simpat, inseminaatiot, IVF) Felicitakselta eli vaikka kyseessä on yksityinen klinikka niin me päästään sinne tavallisen poliklinikkamaksun hinnalla. Ja mikä parasta, ilman jonoja myös IVF-hoitoihin sitten jos ne ovat tarpeen.

Pyydettiinkö sua tosiaan soittamaan labraan? Sairaalan labraanhan voi mennä ilman ajanvarausta kun sulla on lähete olemassa mut aukkariin pitää toki polilta soittaa aika. Suosittelen olemaan känny korvalla heti klo 8:30 tai vaikka puolta minuuttia ennen kun soittoaika alkaa, parhaiten pääsee läpi silloin ;)

Äläkä tosiaan murehdi tota, että sun "vian" takia ettette saisi lasta. Mä oon puolestani koko ajan toivonut, että löytyisi joku vika, joka voitaisiin korjata ja homma onnistuisi sen jälkeen kuin itsestään. Kierron tasapainottaminen lääkkeillä ei liene nykylääketieteessä ongelma eikä mikään ja sen myötä ratkeaa varmasti moni ongelma. Nyt vaan positiivista mieltä, ootte hyvässä hoidossa ja Hanna siellä polilla tietää kyllä mitä tekee! :)
 
Minä voin myös sanoa, että aukkaria ei kannata pelätä! Saat polilta kipulääkkeen ennen toimenpidettä ja mulla ainakaan ei tuntunut sen kummemmalta kuin perus gynellä käynti. Mulla lääkäri yritti ottaa endorette-näytteen kohdun limakalvolta (juuri sen ohuuden takia) mutta ei onnistunut ja se sattui mutta siis itse tuo aukkari ei ollut ollenkaan paha.
 
Iso kiitos kaikille onnitteluista! Nyt kolmena aamuna olen testin tehnyt, ja plussa se on, en vaan millään voi tätä uskoa. Mies jo eilen sanoi että kun ei ne viivat sinne tyhjästä tule. Jospa nyt en enää uusia testejä hakisi ja uskoisin asian itsekin. Mies haluaa kutsua plussaa möllikkävauvaksi, kuulemma koska minä kutsun miestäni möllikäksi ;)

Alaselkää ja vatsaa jomottaa edelleen. Selässä sellaista menkkamaista tuntemusta, mahassa välillä tiukkaa vääntöä (siis vaikea kuvailla tunnetta) ja sitten ei mitään. Pissattaa, palelee ja väsyttää.

Ihana oli teidän kanssa kokemuksia jakaa ja toivon niin paljon plussauksia teille kaikille!! Minä poistun nyt möllikkävauvaa kasvattelemaan :heart:
 
Perjantai 24.10.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea...............35v.....kp 8/26.............yk 11..........luomu
vauvatoiveinen.....38v.....kp 11/23-30......yk 3(yk 20)..luomu
Merope................29v.....kp 14/28-30......yk 15..........kilppari
samour_..............30v.....kp 17/28.......... yk1 (yk4)
Vilijonkka_...........31v.....kp 19/30...........yk 21>lz+?>inssi tulossa
Norna..................30v.....kp 24/30...........yk 3............luomu
Kaisa888..............38v.....kp 28/28-31......yk3.............luomu
Metsäläinen..........34v.....kp 31/28-30......yk 21
haavetta pienestä..28v.....kp 30/26-28......yk 7............kilppari
Tikru-78...............35v.....kp 54/28-31......yk 7............luomu
kaisaek................32v......kp........yk........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tilulilu, Ruusutar14, tamariini, Dorin

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

samour_.......dpo 3............?
vilijonkka_....dpo 3............?



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8
haavetta pienestä..28v..........21.10

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Hei

Mut voi poistaa taustalta. Taidan olla nykyään eri aaltopituudella, kun en ymmärrä näistä lapsettomuustutkimus- ja hoitojutuista mitään. Palailen takaisin, jos siltä tuntuu joskus myöhemmin tai jos siirrytään itsekin lapsettomuustutkimuksiin. Tsemppiä kaikille tällä taipaleella :heart:.

Ja rutkasti onnea haavetta pienestä :heart:.
 
Pöh mitkä oviskivut mulla on ollut. Molemmilla puolilla tuikkii ja jomottaa, nyt vasta tänään on helpottanu. Jostain luin että keskenmenon jälkeen voivat pahentu, kohtu herkistyny tuntemuksille yms.
Tärppiin en jaksa uskoa kun niin vähäseks jäi yrittäminen.Tai niin itelleni sanon, mut kuitenkin koko ajan tarkkailee että mitäs... Ja dpo on vasta 4. Höh!
 

Yhteistyössä