*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Kiitos taas kaikille tsempeistä! Tosiaan olisi aika ihana, jos ei tarvitsisi aikaa, mutta kyllä se jotenkin rauhoitti mieltä, että enempää en voi asian eteen tehdä.
Hironea: Teidät on siis "lähetetty" jo? Odotatte vaan tietoa, milloin aika on? Täällä meni kyllä tosi sutjakasti. Oltiin pe lääkärissä, kokonainen viikko odottelua ja sit oli jo poliaika kädessä! Hiukkasen jänskätti avata se paksu kirjekuori ja nähdä koska sit oikeasti ryhdytään hommiin!

Täällä on ihme itsensäitkettämisaika. Luin kahta aivan hurjan ihanasti kirjoitettua lapsettomuusblogia ja näiden naisten tuntemuksia lapsettomuudesta. Nyt he molemmat ovat raskaana ja jotenkin he osasivat kiteyttää kaiken niin, että kyyneleet siitä sitten vain nousi silmiin. Oon aivan mahdoton tänään!
 
Merope Joo, lähete laitettiin heti miehen lääkärikäynnin jälkeen eteenpäin. Nyt ollaan siis jonossa ja odotellaan aikaa polille. Ukon lekuri oli ihan läpihuutojuttu. Se samainen täti kävi vain sen saman lappusen läpi ja kysy samat kysymykset kun multa. Tutki kivekset ja käski kotiin odottamaan. Ei verikokeita eikä mitään, koska ne kuulemma otetaan sitten siellä polilla..
 
Hironea: Ai ei simppatestejäkään? Juuri luin blogista, kuinka erilailla eri kaupungit touhuaa. Mutta suositeltiin, että naisen verikokeet ja miehen simppatestitulokset on mukana kun menee polille. Otettiinko sulta verikokeet? Mua jännittää ihan pöhlönä ne tulokset!
 
Joo, mä kävin verikokeissa ja sp testeissä. Mieheltä on otettu aiemmin sp testit niin ei verikokeita otettu ja simpat tutkitaan siellä polilla. Lääkäri soitti meidän aikana sinne polille ja varmisti, että näin on.

Mulla ei ollu verikokeissa mitää outoa, kaikki oli just niinku pitikii. Papa puhdas jne. eli nyt me vaan ootellaan sitä omaa kirjetta postiluukusta.
 
Hironea: Toivottavasti saatte pian kirjeen, eikä aika mene sinne 6 kk:n päähän! Me saatiin tosiaan kolmen kuukauden päähän, et ei ihan kamalan paha, vaikka nyt tuntuukin ihan ikuisuuspitkältä ajalta. Jos ois heti tärpännyt, niin meillä olisi kolme kuukautta vanha tuhisija <3 tulethan heti ilmoittamaan, kun kirje saapuu!
 
Bahama: Mä en kans periaatteessa tykkää syksystä, vihaan kun aina on pimeää.. Mutta yritän suhtautua siihen positiivisesti, urheilua on helpompi harrastaa kun on viileämpää eikä tee mieli vain nauttia auringosta.. Ja kynttilöitä mä rakastan! Kuinka paljon ajattelit pudottaa painoa? Onko sulla jotkut keinot käytössä? Itse yritän meinaan myös pudottaa ja ainoa keino on, että lisäsin liikuntaa reippaasti. Ja voimahali. Jotkut ihmiset on sitten niin ajattelemattomia :(

Ja samaa mieltä, tämä palsta tarvitsee Hironean. Et kun Hironea plussaa niin sen pitää jäädä silti tsemppariks tänne. :)
 
Bahama ja Merope :heart: ihanat olette!

Mä sitten ilmottaudun myös syksyn inhoajiin. Mulle tää hiipivä pimeys tekee sen, että mua vaan väsyttää KOKO ajan. Vielä ei ihan niin, mutta pidemmälle mentäessä ja pimeän vallatessa niin mä olen niin puhki ihan kokoajan. Hevostenkin liikuttaminen muuttuu vastenmieliseksi, kun joutuu pimeässä niidenkin kanssa rymyämään.. ja se vesi ja kylmä.... yööööh!!
Tulipa taas valitusta :D

Onneks on kuitenkin luvattu vielä lämpimiä ilmoja ja eilenkin oli niin ihana auringonpaiste :heart:
 
Heippa taas kaikki ja mukavaa syksyn alkua! Ei itseänikään tuo pimeys innosta, mutta kynttilät sitten taas kyllä :)

Ihanaa, että täällä on asiat menneet eteenpäin Meropellla ja Hironealla! Hyvä juttu, että tutkitaan. Onnea myös Iitukan tulevista hauvavauvoista!

Täällä lähtee käyntiin viimeinen kymppi eli 30+0 tänään. Itse en raskautta ole kokenut missään vaiheessa mukavaksi olotilaksi ja nyt palannut pahoinvointi ei ainakaan helpota. Mutta katsellaan, miten loppuaika menee! Potkut myös kylkiluiden alle, lonkkiin ja virtsarakkoon on melkoisia kokemuksia. Lopputulos on kuitenkin toivottu, joten kyl näistä selvitään! :D

Plussatuulia nyt kaikille! Toivottavasti pystytte ottaan rennosti ja nauttia viilenevistä illoista oman kullan kainalossa sohvalla :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea ja Miri81
Jonniss: Ihana kuulla sinusta! Onpa jotenkin tosi hurjaa, että olet jo noin pitkällä! Juurihan täällä meidän kanssa kuumeilit! Tsemppiä loppumetreille!

Jotenkin sitä lasta toivoo niin paljon, että luulen pitäväni jopa pahasta olosta ja säryistä (jotka johtuu raskaudesta).. Kun sitten tietäisi ainakin, että jotain tapahtuu.. *huokaus* Aika matelee ja tankkaan vaan tietoa tutkimuksista ja hoidoista.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
No mittailen harvakseltaan, ennen ovulaatiota lämmöt oli siellä normeissa n.36.3. Ovulaation jälkeen oli 36.8 ja sen jälkeen kaikkina päivinä 37.0 tai 37.1. Kipeäksi en itseäni lähtisi luokittelemaan, koska esim. jumppatunnit eivät tuota tuskaa. Ei kyllä ole muita "oireita" (muutama päivä sitten oli alaselkäsärkyä ja munasarja/rintatuikkailuja, mut ne on kai tavallisia ja menivät ohi). Jotenkin olisin toiveikkaampi jos rinnoissa tuntuisi jotain.. Voih. Miten tää voi aina mennä näin, että alkaa sitten kuitenkin niitä oireita etsimään ja se kuuluisa toivo nostaa päätään.
 
Perjantai 5.9.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Tikru-78...............35v..........kp 5/28-31........yk 7.............luomu
Hironea.................35v.........kp 8/26...............yk 9...........luomu
Metsäläinen...........34v.........kp 9/28-30...........yk 20
haavetta pienestä..28v..........kp10/26-28..........yk 6
Norna...................30v.........kp 12/30...............yk 2..........luomu
vauvatoiveinen......37v..........kp 18/23-30.........yk 1(yk 20)..luomu
Merope.................29v..........kp 24/28-30........yk 13..........kilppari
kaisaek................32v...........kp........yk.............luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, tamariini, Tilulilu, samour_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

vauvatoiveinen.......dpo 3...... 15.9
Merope.................dpo 8



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Nonii lista reilaan viikonloppua varten.

Merope lupaavia oireita, taas :D kyllä tää ihmismieli on siitä outo että kehittää vaikka mitä ja kuin pienestä. Silti toivon ja pidän peukkuja, että oireet olis vihdoinkin oikeita!
 
Enpähän malttanut odottaa lääkärin soittoa vaan soitin itse nuo progesteroniarvot. Eli nyt sitten tiedän, että olen ovuloinut! Jee! Vaikken huippua saanutkaan kiinni. Kiitos sille ihanalle, joka täällä tsemppaili, että ei sitä aina kiinni saa (tikru?). Onpahan ihana aloittaa tästä viikonloppu, taidanpa köllistellä miehen kainaloon! (huuuh, on se jännä miten yksi koetulos saa näin onnelliseksi :) )
 
Bahama: minä olen juuri täyttämässä sen 38 ja esikoista yritetään. Olin hiukan alle 36, kun aloitimme projektin ja tosiaankin tässä iässä tämä voi viedä kauan. Riskejä paljon enemmän ja kaksi keskenmenoa todistaa, että munikset on jo osa viallisia. Mutta jokaisella meistä on erilainen tausta ja jokainen meistä ei voi hankkia lapsia 25-vuotiaana. Minä erosin juuri 30-vuotiaana ja kesti kauan löytää oikeanlainen mies. Pidän itseäni kuitenkin ihan hyvän ikäisenä äidiksi ja uskon, että olisin nyt parempi äiti kuin alle 30- vuotiaana. Toivottavasti vielä sen pienen saamme. Todellakin pelkään kuollakseni, että aika loppuu kesken ja jäämme lapsettomiksi...
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon aloittanut vauvaprojektin alle 25v ja tässä edelleen ollaan. ihan hullu oikeesti. silloin vielä ajatteli, että kyllä se sieltä tulee. toisin kävi. ihan sikana pelkään vanhenemista ja sitä, että jään ilman lapsia. ja aika pahaltahan tämä näyttää. pieniä toivon kipinöitä antaa uutiset 40v synnyttäneistä ja oma äitinikin oli 43v.
en siis pidä itseäni liian vanhana äidiksi, mutta pelkään että ikä pistää biologisesti vastaan. luulen, että osaan olla fiksumpi kasvattaja nyt kuin vaikka silloin 25v. olen saanut ainakin bilettää, luoda uraa ja harrastaa. onhan se tietysti outoa, että kavereitten lapset pääsevät ripille ja ylioppilaaksi kun itse vielä haaveilen vauvasta.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa.
Mahtuisko mukaan uusi palstailija? Muutamia kuukausia olen käynyt lukemassa tekstejä, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kirjoitettua itse.
Omasta taustasta sen verran, että en oikein tiedä kumpi palsta olisi ollut enemmän oma... 3-kymppiset vai lapsettomuudesta kärsivät, sillä iän puolesta kuulun kolmekymppisiin mutta taustan vuoksi lapsettomiin. Päätin nyt samalla sepustuksella lyöttäytyä molempiin mukaan. :)
Eli olen 31 -vuotias naimisissa oleva naishenkilö. Kaksi vuotta lapsella on ollut lupa tulla, mutta mutta... Ensimmäinen vuosi meni kehoa kuunnellessa ja tulee jos on tullakseen. Kierrot oli mitä sattui ja sainkin diagnoosin pco-tyyppiset munasarjat. Ovulaatiota ei tapahdu ilman avustusta (tai ei ainakaan säännöllisesti). Vuosi ollaan oltu tutkimuksissa/hoidoissa ja ovuaation induktiot kokeiltu tuloksettomina. Miehen siittiöissä myös vähän vikaa, joten prosessi jatkuu insseillä.
Vielä löytyy positiivista asennetta ja elämässä muuta sisältöä, mutta pikkuhiljaa alkaa ahdistus lapsettomuuden suhteen viedä voimavaroja ja kykyä iloita elämästä. Nyt olisi aika saada vertaistukea ja uskon, että jaksan myös tsempata muita. Mies on kyllä prosessissa hyvin mukana, mutta ei kuitenkaan ymmärrä tilanteen kokonaisvaltaisuutta.
Tässä siis varsin pitkästi "omaa napaa". Kun opin tuntemaan/tietämään teidän tilanteita, niin osallistun sitten keskusteluun.

Vilijonkka_ 31 v. kp 1/30 yk 20> letrozol + ? > inssi tulossa
 
Maanantai 8.9.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Vilijonkka_............31v.....kp 2/30...........yk 20> letrozol + ? > inssi tulossa
Tikru-78...............35v......kp 8/28-31......yk 7.............luomu
Hironea.................35v.....kp 11/26.........yk 9...........luomu
Metsäläinen...........34v.....kp 12/28-30....yk 20
haavetta pienestä..28v.....kp 13/26-28.....yk 6
Norna...................30v.....kp 15/30..........yk 2..........luomu
vauvatoiveinen......37v.....kp 21/23-30.....yk 1(yk 20)..luomu
Merope.................29v.....kp 27/28-30.....yk 13..........kilppari
kaisaek................32v......kp........yk........luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, tamariini, Tilulilu, samour_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

vauvatoiveinen.......dpo 6...... 15.9
Merope.................dpo 11



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä