*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Tervetuloa mukaan Haavetta pienestä! Kyllä varmasti on mukava täällä toisten samassa veneessä olevien naisten kanssa tuntemuksia jakaa, vaikka tietenkin siellä kotosalla sitten sen ukkelin kanssa tapahtuu ne "täytäntöönpanot" :)

Ihanaa, on perjantai. Onpa aika puhki olo. Mulla meinaa aina viikolla jäädä yöunet vähän nafteiksi ja kun en edellisenä vkl:nakaan nukkunut riittävästi, kun halusin vieraitten kanssa kukkua aamuyön tunneille. Töissä meillä on vielä muuttotohinoita, joten siinäkin showssa sai puhtia pois ihan mukavasti...

Mullahan ei ole ongelmaa ylipainon suhteen eikä isommin elämäntapojenkaan suhteen, paitsi alkomahoolia ja nikotiinia voisi toki jättää vähemmälle. Ei se siis aina ole yksiselittäistä, että ylipaino olisi syypää, jos ei raskauksia meinaa kuulua.

Tänään kp 30/28-30. Dpo ehkä 11. Maanantain menkkakouristusten jälkeen on ollut laimeaa niitten suhteen. Välillä käy sellaisia tuntemuksia, että no nytkö ne alkaa. Katsotaan, mitä huominen tuo tullessaan. Nämä tulevat menkat on sitten kolmannet km:n jälkeen. Ensimmäinen kierto oli 28pvää, toinen 30. Onko nyt kierto sitten 32... :) Ennen km:eek:on päättynyttä raskautta kierto oli aika lailla 27-29 päivää eli vähän lyhyempi. Ja tänään hätäpäissäni aamulla testasin Mammaksi 10 :llä negan.
 
Mulla meni nimet edellisessä kommentissa sekaisin. Mut siis samaa mieltä olen tuosta, että lihavuuden piikkiin tunnutaan laittavan kaikken. Eilen iltalehdessä olikin hyvä komnentti. Vaikka menisi kirves polvessa lääkäriin, niin sekin tuntuisi olevan ylipainon syy. Ehkä tosiaan ylipainoa on hyvä syyttää, koska se on jokaisen ns.itseaiheutettu vaiva. Kuitenkin on myös tutkittu, että pari liikakiloa olisi hyväksi raskautumiseen. Tietysti sairalloinen lihavuus on sitten asia erikseen. Vaikea juttu, itse en ole raskautunut 15kg kevyempänäkään. Joillekin lääkäreille tuo ylipaino tuntuu olevan enemmänkin kuin elämä ja kuolema. Itse olisin enemmän sitä mieltä, että terveellisillä elämäntavoilla, liikunnalla ja terveellisellä ruualla sekä riittävällä levolla on merkitystä. Kun kroppa voi hyvin, mieli on stressitön, niin keho on vastaanottavampi.
Tervetuloa Haavetta pienestä :) Metsäläisellä on nyt kyllä jo jännää ;)
 
Iitukka: Oot oikeassa että lyhyt kierto on parempi, tuntuu vaan oudolta kun kierrot heittelee pituudessa niin paljon, tekee oviksen pongaamisestakin haastavampaa. Olen suorastaan kateellinen tasaisille kierroillesi. Pahoittelut uuden kierron alkamisesta.

Merope: Onnittelut hyvin sujuneesta haastiksesta. Eiköhän se paikka ole sun :) Vakkarityö on kyllä kullanarvoinen ja jos vielä on lähellä kotia, niin vielä parempi.

Vauvatoiveinen: Kuulostaapa ikävältä lääkärikäynniltä. Tuntuu, että positiivisen ajattelun ja kannustamisen merkitys on unohdettu kokonaan. Luetellaan vaan tilastoja ja pelotellaan. Yritä siinä sitten uskoa lapsihaaveisiin. Nyt kannattaa unohtaa lääkärin pelottelut ja keskittyä positiiviseen ajatteluun. Tsemppiä sinne!

Tervetuloa joukkoon haavetta pienestä!

Totaa, tänään on dpo 11. Tein tänään aamulla rfsu:n raskaustestin ja se näytti tältä:



Onko toi nyt sellainen haamu?! En kyllä ole kovin toiveikas, kun eilen tuli peukalon kokoinen haalea veriläikkä pyyhittäessä ja tänäänkin on tullut sellaista haalean vaaleanpunaista vuotoa ehkä noin 5 kertaa pyyhittäessä. Kuukautisten pitäis fertility friendin mukaan alkaa sunnuntaina. Saa nähdä. Pakko tehdä testi uudestaan sunnuntaina, jos kuukautiset eivät ole alkaneet siihen mennessä. Niin ja sen lisäksi olen lukenut netistä, että rfsu:n testi antaa vääriä haamuja. Eli en edes uskalla iloita vielä yhtään, mutta jännittävää tämä kyllä on...
 
Viiu,kyllähän tuo haamulta näyttää. En tiedä noista testeistä,ett onko totta väärät plussat. Onnea,jospa tämä olisi kuitenkin ihan oikea plussa :)
Niinhän siinä kävi,että yksi näistä mökkikavereistani kertoi olevansa raskaana. Tottakai olen onnellinen hänen puolestaan,mutta silti mahaa kouraisee ja sydän itkee verta. Juuri kun eilen omat haaveet kariutui pienen toivonrippeen jälkeen. Vaikka olenkin iloinen hänen puolestaan,olen surullinen itseni takia :, (
 
Viiu, kyllä tuo mun mielestä haamulta näyttää! Rohkenen varovasti jo onnitella!! :)
Kuulemma nämä rfsu:n testit olisivat uudistuneet nyt tässä ihan hiljattain. Ne vanhan malliset on olleet susia, mutta ilmeisesti nämä uudet vähän luotettavampia...?

Haavetta pienestä, tervetuloa remmiin!! Älä sinäkään tuu tänne kun piipahtamaan ;)

Mulla nyt ehkäpä dpo3. Uskoisin oviksen olleen keskiviikkona, koska lämpö nousi seuraavana aamuna ja limat loppui kun seinään. Mutta lämpö dippasi dpo2 0,4 astetta alaspäin, ja tänä aamuna taas oli ylhäällä. Todella outo juttu, mistähän moinen vois johtua?
 
Iitukka: Voi ei. Otan osaa harmistukseen. Tuntuu, että yrittäessä kehittyy sellainen vahva "tutka", vaistoaa kun toiset on raskaana, vaikka ne ei sitä ääneen sanoisikaan.

Tikru: mulla kanssa dippasi lämpö dpo 2, mutta sen jälkeen se jatko tasaista nousuaan. En tiedä mistä johtuu, mutta tuskin siitä mitään haittaa on. Yksi outo lämpö voi johtua vaikka edellisen päivän liikunnasta tai ruokailusta.

Oli pakko testata vielä tänä aamuna dpo 12 samalla punaisella rfsu:n testillä ja pregcheckin testillä. Tuossa pregcheckissä erottaa jo mielestäni ihan vaaleanpunaisen viivan!

Alla 2 kuvaa. Ensimmäinen otettu ennen 5 min testiajan päättymistä ja seuraava alle 30 min tarkistusajan päättymistä.





Nyt voi jo uskoa, että kehossa jotain tapahtuu, vaikka sitten menisikin kesken. Huomista kuukautispäivän alkua odotan jännityksellä ja kauhulla. Voi kun se olisi tämä maaginen foorumin kolmoskierto, josta tulisi pysyvä tärppi...
 
Viiu, selkeä juttu, raskaana olet, ihanaa, onnea!!! Ja tarrasukkaa pienelle että pysyy kyydissä :)
Itsellä tuli ensin tuosta lämpödipistä mieleen, et olisko ovis sitten jäänytkin tulematta kun noin sahaa lämpö, mutta ehkä se ei sittenkään kerro mitään :) lämpö tänään jopa korkeampi kuin ennen dippiä (to 36,6, pe 36,2 ja tänään 36,8).

Metsäläiselle ja Nornalle tsempit et alkaa viivoja piirtymään tikkuihin :)

Merope, kiva että oli positiivinen lääkärikäynti, vaikka nuori kolli siellä olikin tutkimassa :D
 
Viimeksi muokattu:
Mielettömän mukavaa lauantai iltaa kaikille! :)

En edes muista, milloin viimeksi olen tänne kirjoitellut (ehkä joskus helmikuussa) mutta nyt on tehtävä pieni come back ja kertoilla pikkuisen kuulumisia..

Kovasti on porukka tässä ryhmässä vaihtunut, sitten omien kirjoittelu aikojeni, joten saatan olla useimmille ihan "tuntematon tapaus" ;)

Tämä ketju ja tän ketjun ihanat ihmiset oli joskus, niin mahtava tuki ja turva :heart: Ja varmasti se samanlainen henki on säilynyt täällä näihin päiviin saakka :)

Sen kummemmin en lähde itseäni tässä esittelemään muuten, kuin että meillä vauva haaveilun tie oli pitkä ja kivinen, toistuvien kesken menojen vuoksi.
Taustalla 3km ja 2 ku:ta ja yritystä pikkuisen yli neljä vuotta..
Mutta mutta, nyt näyttää hyvältä..
Elikäs helmikuussa tehty 2. IVF:n tuoresiirto köllöttelee ja potkiskelee, niin maan perkuleesti
tuolla massussa :heart:
Laskettu aika meillä marraskuussa, eikä tätä tahdo oikein aina vieläkään uskoa, että pirpana olisi
meille nyt tulossa :D

En ole yhtään nyt tätä ketjua lueskellut, enkä tiedä teidän kuumeilijoiden taustoja mutta koko sydämessäni toivon plussia ihan joka ikiselle teistä ja muistakaa, että vaikka se tärppi ei just heti sieltä muutamankaan kierron jälkeen tule, niin hyvin hyvin suurella todennäköisyydellä se sieltä kuitenkin vielä tulee :heart:
Joko ihan luomusti tai sitten vähemmän tai jopa enemmän apuja käyttäen, mutta kyllähän se sieltä tulee! :D

Ihanaa, kaunista ja plussa rikasta syksyä Leidit :flower:

PS. Pahoittelen tabletista johtuvia kirjoitus virheitä :)

Dazzler rv 28+3
 
Dazzler ihana kuulla sinusta ja onnea odotukseen :) minä ainakin sinut muista,sen verta kauan on tullut jo täällä pyörittyä.
Onneksi tuo mökkikaveri tiesi minun vauvatilanteeni joten hän sanoi kivasti,että jutellaan tästä myöhemmin nyt pidetään hauskaa. Mutta en voi sille mitään että kyllä se vaan kirpaisi katsoa pyöristyvää masua :, ( juurikin sen takia,että niin toivoisi itsensä samaan tilaan. Ja tulipa pari kyyneltä silmänurkkaan,kun puuceessä tuhrasi tamponeitten kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler
Kiitoksia tervehdyksistä, mukava tulla mukaan. Ja tosi paljon onnea plussanneille! Tänään oli itsellä onneksi muuta ajateltavaa kun käytiin Ikealla. Kaikkea uutta kotiin ja saapahan nyt niitä lajitella sitten. Toki, sielläkin katse eksyi vauvajuttuihin ja haaveita alkoi pyöriä päässä. Juuri tässä katselun ilmoittautumista parin viikon päästä olevaan lähialueen maratooniin. Kunhan ensi viikolla tietää tuleeko menkat vai ei, niin ilmoittaudun kyllä puolikkaalle. Onko täällä muita juoksevia vauvahaaveisia? Itse olen pohtinut onko siitä haittaa vai hyötyä :\
 
Haaveta pienestä, minä olen juoksennellut. Nyt on ollut vuosi taukoa, jonkin lainen repsahdus käynyt :D Tarkoitus on nyt ottaa itseään niskasta ja herätellä juoksua uudelleen. Viimeisestä puolikkaasta tosiaan on jo 2 vuotta aikaan. En usko, että siitä olisi vauvatoiveisiin haittaa. Kunhan ei ihan kielivyön alla harjoitele.
 
Jaahas. Täällä kp 32 /dpo 13 valjennut taas negatestillä... Mietin tässä, että taidan itseäni huijatakseni (??) vaihtaa tämän kierron oletuspituudeksi 33, niin sitten tulisi tuon dpo14:ntoista mukaan... Oireita ei ole. Ei niitä menkkaoireitakaan. Mutta siis negaa silti. Eilen nuhrustin koko päivän. Olin tosi väsynyt, vedin puolen tunnin tirsatkin. Migreenipäänsärkyä oli myös. Päivälämmöt eilen oli välillä 37.3, vaikka eihän ne sinänsä tähän mitään kerro. Ehkä olin vain vähän kipeä.

Juoksenteluun. Itsekin käyn satunnaisesti hölkkäilemässä. Mutta koska se on tosiaan satunnaista niin 5km-10km on se maksimi mulle. Pitäiskö meidän täällä yhdessä viritellä juoksuharrastusta ja tsempata siinäkin toisiamme?! :)
 
Dazzler, vanha kuumeiluystäväni <3 Miten ihana uutinen!!! Täällä mä itken onnesta sun puolesta niin, etten nää oikein edes kirjoittaa. Ja kännyllä vielä näpyttelen, joten en saa korostettua ym. Tätä uutista mä olen odottanut ja toivonut niin kovin :) Kauan kuumeiltiin yhdessä aikoinaan tällä palstalla. Toivottavasti me molemmat pystytään luomaan uskoa muille pitkään yrittäneille, että jaksakaa luottaa siihen, että kyllä se palkinto jossain vaiheessa teille annetaan. Meillä yritystä oli 2 vuotta ja nyt tuolla sängyssä tuhisee ihana pikkumies, jolla ikää 8 vrk <3

Tosi paljon tsemppiä teille kaikille ja Dazzlerille mielettömästi onnea loppuodotukseen!!!! Mä tulin niin onnelliseks sun puolesta, että tekis mieli huutaa :-D
 
Iitukka81 kyllähän minäkin sinut muistan :) Täällä tosiaan, aikanakin tovi yhdessä samaan aikaan hengailtiin ja höpöteltiin :D Kiitos paljon sinulle onnitteluista ja kovasti plussaa toivon teidän perheeseen :heart:

Kirpukka :heart: :heart: kuumeilu ystikseni, ihanaa! :heart:
Sun kuulumisia olen seuraillut tuolla kolmekymppisissä odottajissa, aina kun sinne vaan olet kirjoitellut :) Itse en ole minnekään ketjuihin kirjoitellut mutta taustalla lueskellut kyllä, kolmekymppisiä ja marraskuisia :)

Olen niin ylenpalttisen Onnellinen siitä, että teillekin on nyt pieni käärö saapunut ja olette päässyt nauttimaan elämästä pienen suloisen pojan kanssa, äitinä ja isänä :heart:
Paljon Onnea koko perheelle :heart:

Meillekin on poika tulossa ja kovasti täällä alettu valmistautumaan pienen ukkelin saapumiseen.. Ei enään pitkä aika :) Jännä juttu, että sitten kun on vauhtiin päästy, niin viikot menee hurjaa vauhtia :D

Kaikkea ihanaa teille Kirpukka nyt ja tulevaisuudessa :heart: :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss
Metsäläinen Tuohan onkin hyvä idea, täällä voisi jakaa juoksuajatuksia, kokemuksia jne. Ja itse ainakin saa ainakin välillä tarvittavaa lisätsemppiä siitä kun pääsee sitten toisille kertomaan :)

Iitukka81 Niin, en minä ole ainakaan tässä yrittämisvaiheessa vielä lenkkareita lepuutellut. Juostessa ajatus lepää, ehkä... Ja varmaan se olisi sitten katsottava tilanteen mukaan miten raskaana ollessa tekisi.

Mitä muuten, kp 24 tänään. Selkää jonottaa aika lailla ja ärsyttää... Äsken suutahdin miehelle kun kysymättä pyysi jonkun tuttunsa meille vielä illan iloksi. Juuri siinä itse ruokaa olin tekemässä, pyykkiä joka paikassa likaista ja puhdasta... Ei ollut ihan sellainen `tervetuloa meille` fiilis. Ja toki itsellä hermo meni, mur!!
 
Eipäkö sitäpäkö... Aloin tuossa miettiin, että oliskohan mulle nyt käynyt kumminkin niin, että se mun ovis olis ollut vasta tuollon viime maanantaina, kun mulla oli niitä voimakkaita menkkakouristuksia mahassa ja selässä... Mullahan alkoi tämä kierto yhtä aikaa viiden päivän vaellusreissun kanssa ja se oli kropalle kuitenkin rasitus, että jospa se olis vähän saanu kierronkin sitten sekasin? Ja jos näin on, niin tuollon ei kyllä ollut miestä lähimainkaan eli eipä tässä raskaaksikaan tulla. Mulla tosi harvoin - jos koskaan - kierrot venyy mistään ressistä tai fyysisestä rasituksesta, mutta ei kait se mahdotontakaan olisi.. Eli enköhän mä vaan jää tässä nyt niitä menkkoja odottelemaan ihan tyynesti... Vähän nolona kyllä nyt. :LOL: On tämä vauvakuume kyllä semmonen epeli, että kun sitä niin kovasti toivoo, niin näinkin voipi käydä!

Juu, raportoidaan täällä vain juoksusuorituksiammekin, jospa se vähän kannustais nostaan persettä soffalta, kun näkee, että muutkin niin tekee! Mun kaveri kävi viidennellä kuulla raskaana juokseen puolimaratonin... Sano, että meni muuten hyvin mutta piti koko ajan pysähtyä kusitauoille... :)
 
Tosiaan, tervetuloa uudet!

Ja pahoittelut että oon omanapaillu koko viikon, tää menkkojen poissaolo ja negatestit on saanu mut ihan sekasin. Tulis se täti kylään niin ei tarttis jännitellä!

Olipa ihana lukea Kirpukan ja Dazzlerin terveiset :)
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler
Moi kaikki!

Olen ottanut tarkoituksella etäisyyttä palstaan mutta nyt kun ajattelin tulla lukemaan kuulumisia pitkästä aikaa niin mitä näenkään?!

Dazzler, ihanaa ihanaa ihanaa!!!! Mä oon niin monesti sua miettinyt ja toivonut, että tulet kertomaan kuulumisia ja nyt se tapahtui. Yhdyn Kirpukan sanoihin, että kyyneliltä ei voinut välttyä ja kylmät väreet meni kun luin viestiäsi. Sinä jos kuka olet tämän onnen ansainnut. Se positiivisuus ja periksiantamattomuus palkittiin kuin palkittiinkin. Oon NIIN onnellinen puolestasi! :heart:

Kirpukalle onnittelut pikkumiehestä! :)

Kaikille muillekin kaikkea hyvää ja roppakaupalla positiivista mieltä! Periksiantamattomuus ja positiivisuus palkitaan ennen pitkää, Dazzler oli nyt viimeisimpänä loistavana esimerkkinä siitä. Itselleni ainakin tuo uutinen tuli juuri oikeaan hetkeen. Yk 23 (?) alkoi viime viikolla ja lauantaina aloin pistää Menopuria, loppuviikosta Pregnyl ja sitten odotellaan. Inssejä ei meillä tehdä kun siittiöt on niin huippulaatuisia. Suoraan sitten IVF:ään jos ei pelkillä piikeillä saada toivottua tulosta mut niihin mennään vasta alkuvuodesta. Pysyttelen taustalla mut käyn kyllä silloin tällöin lukemassa kuulumisia ja toivottavasti saan jonain päivänä tulla kertomaan yhtä ihania uutisia kuin Dazzler. Voi vitsit että voikin olla onnellinen toisen puolesta :kiss:

Iloa ja valoa viikkoon kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler

Yhteistyössä