*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Mä oon ihan täpinöissäni Ricardinan tilanteesta! Ihan hykertelen ja voi miten mäkin ootan maanantaita!!! :D

Mä en usko, että ovis olis menny ohi huomion. Alotin tikuttamaan hyvissä ajoin ja kahtena aamuna ei tullut mitään viivaa. Sitten alkoi haamu ilmestyä ja sitä vahvistumista tikutellessa se sitten kesken kaiken vaan hävis :( eli äärimmäisen vahva epäily on, että ei ovulaatiota...
 
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Täältäkin Ricardinalle hirmusesti tsemppiä ja voimia :hug:
Ainakin näin lähtökohtaisesti kuullostaa erittäin hyvältä! Eikö ole älytöntä miten monesta asiasta tämäkin homma on kiinni. Nyt kun pienellä avulla saataisiin teillä kaikki harmoniaan ja pienokainen alulle! Oi että!

Täällä elellään kp 3. :| Tämä kierto ja ensi kiertoon avuksi inseminaatio.. Odotan sitä niin kuin kuuta nousevaa! Montako kertaa teillä Ricardina kokeiltiin inssiä?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Hironea: Tikutitko kerran vai kaksi päivään? Ku ovulaatio voi kai tapahtua sillai nopsaankin tai lähinnä se huippu.. Netistä ku lueskelin niin oli aika ristiriitasta tietoa: osa sanoi, että ovulaatio voi tapahtua jos on hailura viiva (väittivät, että oli ultralla tarkistettu) ja jotkut sanoi, että tarvitaan vahvempi ku testiviiva. Mene ja tiedä. Peukkuja kuitenkin!
 
Kaksi kertaa päivässä tikutin. Ja noiden tikkujen ohjeessa ainakin sanotaan, että tulos luetaan plussaksi vasta jos testiviiva on kontrollia vahvempi.

Oishan se aika mahtavaa jos nyt osuiskin, mutta näillä spekseillä ei innostus nosta päätään. Parempi niin, ei tipahda kovin korkealta. Seuraava ovis osuukin sitten aika lähelle sitä miehen lääkäriaikaa. :)
 
Yritys10 ihana kuulla sustakin, ja pahoittelut uudesta kierrosta! Meille ei lopulta tehty yhtään inssiä. Suunnitelmissa oli yksi, lääkärin mielestä useammat on ajantuhlausta kun spermassa ei vikaa ole. Se suunniteltu inssikierto meni lopulta pieleen, kun yhtään follikkelia ei lähtenyt kasvamaan. Lääkäri kysyi, että kokeillaanko vielä, mutta päätettiin sitten hypätä suoraan IVF:n kun mahdollisuudet ovat siinä kuitenkin korkeammat ja näin saatiin käynnit osumaan mun loman ajaksi. Töistä olisi ollut tosi hankala käydä parikin kertaa viikossa klinikalla. Toivottavasti teidän inssit toteutuu suunnitellusti, oli kyllä aika pettymys kun ei sinne päästy.
 
Ricardina: Ai teillä ei sitten päästy tekemään sitä inssiä lainkaan.. Varmasti pettymys kun ette sinne päässeet, mutta kuitenkin niin hieno homma, ettei teillä ole aikailtu asian suhteen. Lisäksi kun olette itse olleet myös halukkaita IVF:n, niin pääsitte. Oletteko muuten yksityisellä vai julkisella? Joskus kiinnitin muuten itsekin huomiota tuolla inssiketjussa plussanneiden riviin. Suurin osa oli plussanneet ensimmäisellä tai toisella kerralla. Olisiko ollut vain pari, jolla kolmas kerta olisi tuottanut tuloksen. Meillä ei ole puhuttu kuinka monta inssiä lähdetään kokeilemaan, mutta uskoisin ettei kolmea enempää.. Elämme jännittäviä aikoja!!!! :D Plussatuulia!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss ja Hironea
Yritys10 yksityisellä ollaan, ja luulen että se vaikuttaa aika paljon. Kummalla puolella te? Olen siinä käsityksessä, että julkisella tehdään aika lailla tietyn kaavan mukaan (ovulaation induktiot, inssit 2-3kpl minkä jälkeen IVF). Voi olla, että jossain muualla olisi jääty pitempään yrittämään ovulaation induktioita ja inssejä, mutta meidän lääkärin mielipide oli, että inssi auttaa lähinnä silloin, kun siittiöiden liikkumisessa on ongelmaa. Inssiketjussa on kuitenkin tosi paljon onnistuneita myös muilla diagnooseilla, että ei se varmaan ihan niin mustavalkoista ole. Toivottavasti olisi teille SE hoito ja ajoitukset osuisi nappiin =)
 
Perjantai 11.7.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea............35v.........kp 2/26..............yk 7...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 7/28-31.........yk 5...........luomu
Merope............29v.........kp 20/n.30..........yk 10.........kilppari
kaisaek............32v.........kp 41/25-28........yk 5...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Ricardina, Yritys10, Säihkiss

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Merope................dpo6............19.7



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6
Kerttuli82..........................yk 10.........30.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Wruuuummm!!! Näin se täti vihdoin kurvasi vihdoin ja viimein. Tosi oireettomat menkat, ei juurikaan pieniä vatsan nippailuja suurempaa. Normaalisti kuitenkin on ihan kunnon menkkakivutkin. Ei juurikaan vielä vuoda niegaran lailla eli vuodon määräkin on hillitympi normaaliin.

Ikävä vaan, että täti muutti aikatauluaan näin. Tänään lähdetään mökille appivanhempien kanssa niin olishan se nyt ollu mukavampaa kun vuoto olis ollu rauhottumaisillaan eikä tälleen toisinpäin. Tuolla askeettisissa ulkohuussi oloissa toi rättishow tuntuu astetta iljettävämmältä...
 
Hironea: I feel u! Se on kiva miettiä miten pesee ittensä vessassakäynnin aikaan.. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa ku tamponit. Vaikka niiden käyttö on tosi raskasta. Mutta ihana, kun pääsette mökkeilemään!
 
Mälsä ajoitus, Hironea! Toisaalta hyvä silti ettei venynyt miksikäön tuplakierroksi, mälsiä nekin on... Ootteko muuten kokeilleet kuukuppia? Se on musta tosi kätevä, monta vuotta oon sen kanssa pärjännyt. Mökkiolosuhteisiin se tosin ei oo paras, kun pitää kuppi pestä, mutta noin muuten =)

Soitto tuli puoli tuntia myöhemmin kuin eilen, ja ehdin jo ravata edestakaisin ja purra kynsiä. Tämänhetkinen tilanne on se, että 8 on jakautunut normaalisti, yksi liian nopeasti ja kolme niin, että on monitumaisia soluja eli ne ovat kelvottomia. 8+1 jatkaa siis mukana, jee :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Ricardina: Miten kuukuppi toimii? Olen sitä harkinnut, mut sit jotenka en oikein ymmärrä sitä.. Hih, ihana! Siellä sä ressailet miten pienokaiset jaksaa! Tuo on varmasti tooooodella jännää! Vieläkin luku kuulostaa todella hyvältä! Taitaa tulla piiiiitkä viikonloppu sulle :)
 
Merope se on sellainen joustava, silikonista tai lateksista valmistettu kuppi, joka laitetaan emättimeen keräämään vuoto ja sitten tyhjennetään ja samalla pestään pari kertaa päivässä. Se kestää käytössä vuosia, eli säästää rahaa ja luontoa. Mun mielestä on käytössä mukavampi ja huomaamattomampi kuin siteet tai tamponit, toki alkuun joutuu harjoittelemaan laittoa ja poisottoa hieman. Tuolta voi katsoa lisäinfoa jos kiinnostaa: http://http://www.kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=fakta#toiminta

Ja joo, jännän äärellä ollaan :D lueskelin, että vaikka alkio siirrettäisi ja se kiinnittyisi, ja mahdollisesti hcg:n eritys saisi munasarjat menemään hyperiin, niin siitä ei olisi alkiolle haittaa. Eli jos maanantaina on jotain siirrettävääja lääkäri sitä mieltä, niin kyllä mä siirtoon uskaltaudun vaikka vatsa on tällä hetkellä vielä kipeä ja turvonnut =)
 
Mä olen kokeillut kahtakin eri kuppia. Ensin ostin mooncupin, mutta en vaan osannut saada sitä oikein. Se antenni sattui ja tuntui vaikka mitä yritin. Lopulta sitten lyhentelin sitä antennia niin paljon, että ei enää tuntunut. Tästä seurasi toinen ongelma eli en saanut sitä sitten enää siististi pois. Oli aika etovaa, kun ronkit ja ronkit ja kupin sisältö poisottaessa valui käsille. Tilasin sitten Diva cupin, josta yritin toooodella varoen lyhentää antennin niin että saisin kupin vielä poiskin. Puolisen vuotta pelleilin ja harjoittelin, mutta molemmat kupit päästeli ohi eli oli pakko silti pitää sidettä. Enivei, lopulta en enää jaksannu vaan heitin ne roskiin ja jatkoin tampakseilla ja räteillä.

Voi vitsi Ricardina ihan kohta, siis iiihan kohta saat pienokaisen kyytiin :heart:
 
Hironea joo se voi olla hankala, ja eihän kaikki sovi kaikille. Mä leikkasin kanssa omastani antennin puolivälistä poikki ettei tunnu, mutten kyllä poista siitä vetämällä vaan jännitän ensin lihakset niin et se kuppi on mahdollisimman lähellä ja sit peukalo-keskisormi -otteella ensin litistän alipaineen pois ja sit se tuleekin helposti vetämällä.

Ja joo, toi 8-9 on toosi hyvä luku tässä vaiheessa, mutta yritän pitää asennetta että pessimisti ei pety. Aika harvat kuulemma selviää blastokysteiksi asti, joten jos jotain saadaan siirtoon maanantaina niin tyytyväinen oon. Tietty toiveena olisi, että pakkaseenkin saataisi jotain, mutta pianhan sen näkee =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Ihania uutisia Ricardina! Valtavasti tsemppia!

On jaanyt kirjoittelut ja lukemiset vahille kun loma alkoi ja viikko vietettiin kaytannossa ilman nettiyhteytta. Mut ei muita kuulumisia kuin kp 17/25-28 yk 6 menossa. Huomenna ois sitten lento Suomeen aikasin aamulla et tan kierron yritykset taitaa olla tassa. Mies sit lentaa vasta puolentoista viikon paasta ja silloin jo tiedetaan tarppasko vai mitenka kavi. Aika varmasti menee nopeammin ku yleensa kierron tama vaihe kun on paljon seuraa ja tekemista Suomenmaalla :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Maanantai 14.7.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea............35v.........kp 5/26..............yk 7...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 9/28-31.........yk 5...........luomu
kaisaek............32v.........kp 18/25-28........yk 6...........luomu
Merope............29v.........kp 23/n.30..........yk 10.........kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Ricardina, Yritys10, Säihkiss

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Merope................dpo9............19.7



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6
Kerttuli82..........................yk 10.........30.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Ihanainen Bahamakin :heart:
Mies menossa lääkäriin 23.7. Mun tuloksista ei vielä ole kuulunut mitään. Viimeistään sitten kun menen ukon mukaan lekurille utelen, että mitähän mahtoi löytyä.

Ricardina Voi vitsi! nyt isot tsempit :hug: oisko se jo tänään, kun teidän pieni hyppäisi kyytiin!!

kaisaek Ihanaa lomaa! Toivotaan, että säät suosii! ja ennenkaikkea, että tän kierron yritys tuottaisi tuloksen.

Merope Eka hippo ready! tai oli jo loppuviikosta, mut en malttannu kuvailla sitä sen enempiä mökille lähtö tohinoissa. Pitää illalla ottaa kuva ja laittaa sit näytille. Siitä tuli aivan ihana! :D mulla on nyt jo kolmeen uuteenkin hippoon kukat valmiina. Tarttis vaan ehtiä latoon kasaan ne. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Nyt tuli soitto labrasta: 4 "kaunista" blastokystiä, 4 vähän hitaammin kehittynyttä joita viljellään vielä huomiseen ja yksi kehityksensä lopettanut :heart:

Jos vaan limakalvo on tarpeeksi hyvä niin siirto on parin tunnin päästä! Ja saadaan pakkaseen ainakin kolme, ja ehkä huomenna vielä lisää. Nyt ei pysty kommentoimaan mitään muuta, palaan päivän käynnin jälkeen asiaan =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä