*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Huomenta ihanat!

Ricardina Voi vitsi! toivotaan nyt, että ovis tapahtuis. Mun täytyy tunnustaa, että hirvittää valtavana piikkikammoisena ihan lukeakin kuin joutuu pistämään ja pistettäväksi. Tuo on juuri se yksi syy miksi mä olen pelänny mennä tutkimuksiin... Mulle toi piikkikammo on jotain lähes ylipääsemätöntä.

Jofa Testailitko eilen?! mitämitämitä?? kanssa piinailijat täällä tahtois uutisia. :popcorn:

ON: Mä en vielä tänäkään aamuna saanu aikaiseksi alkaa tikuttaa ovista. Tosin vielä siihen on aikaakin niin turha tuhlata tikkuja. Laskelmien mukaan ovis pitäis tapahtua lauantaina. Jos sitä huomisesta alkaen tikuttelis ja katsois miten viiva vahvistuu vai käykö samoin kun viime kierrossa, että viivat häviää kesken kaiken.
 
Aurinkoista huomenta kaikille!

Täällä kans odotetaan Jofan uutisia! Hui, kun jännää!

ON: mä en saa tästä kierrosta ollenkaan otetta. Tikuttamista en jaksa miettiä, enkä koko projektia. Mahdankohan olla miehellekin vähemmän ankara, kun nyt se kiehnää koko ajan :)

Onkos Marjeesta kuulunut mitään? Hän on usein ajatuksissa!
 
Ricardina, ihana kuulla sinusta. Kuulostaa kyllä avaruustieeteeltä nuo teidän hommat. Mutta myös hyvin ammattitaitoiselta. Onnea tähän kiertoon :)
Merope, ehkä onkin hyvä, ettei liikaa mietisi. Samaa olen ajatellut, että jos lopettaisi tikutukset ym. Mutta onnistuuko, koko ajan mielessä :D
Niin ne menkat alkoi. Näköjään mun menkat on siirtyneet internet aikaan. Kun mun menkkakalenteri ilmoitti eilen, että kierto alkaa tänään ja niinpä alkoi :D Pitää varmaan uskoa sitten oviskin sieltä.
Mitenkäs Jofa? Tulehan kertomaan :)
 
Taustalta taas pitkästä aikaa moi! :)

Edelleen päivittäin teidän kuulumisia seuraan ja nyt oli pakko tulla tsempittelemään Ricardinaa kun mennään aika samoissa meiningeissä tätä kiertoa. Täällä siis menossa yk 18 (kylläpä aika rientää..) ja eka letrozol-kierto menossa. Halusinkin kysyä, mihin tarkoitukseen sulla nuo aloitettiin? Ovuloitko normaalisti ilman lääkkeitä? Mä ovuloin ja kierto on lähes kellontarkka kaikin puolin mut limakalvo onnettoman ohut (viime kierrossa kp 9 kokonaista 4mm, hiphei) ja lekuri halusi kokeilla, josko tästä olis apua limikseen ja toki samalla vähän boostaamaan ovista. Folliultra on ensi tiistaina, joten sitä jo innolla odottelen. Saapa nähdä saanko mäkin piikit vielä tämän kierron loppuun vai vasta seuraavalla kierrolla. Pian kuitenkin kuulemma injektioihin lähdetään jos ei ala pillerit tehota. Lääkärin sanoin "ollaan tässä jo ihan riittävän kauan harjoiteltu vauvantekoa" :)

Aurinkoisia kevätpäiviä ja roppakaupalla positiivista mieltä kaikille! :heart:
 
Kiitos kannustuksesta murut! Kai se tästä, jotenkin mä olin kai kuvitellut että kun eka lääkekierto meni niinkin hyvin, että se olisi melkein kuin "tavallisilla" munasarjoilla tästä eteenpäin. No, ei auta kuin tsempata ja ajatella, että koska sinne jätettiin kaksi follia, niin meillä olis sit pikkuisen paremmat mahkut tässä kierrossa, jos vaan limis kirii kiinni.

Säihkiss en ovuloi luonnostaan, joten siksi lähdettiin ovulaation induktioon heti alkuun. Eka kierto clomeilla (1 folli irtosi itse) ja sit vaihdoin lapsettomuusklinikalle ja lääke vaihtui Letroihin. En tiedä, miksi limakalvo oli nyt ohuempi, tosin viimeksi ultrattiin kp 14 ja nyt jo kp12, ja saattaahaan clomit vaikuttaa ohentavasti edelleen. Lisäksi en oo tässä kierrossa juonut greippimehua ja laiskasti ottanut vehnänalkioöljyäkin, pitää nyt loppukirillä niitäkin yrittää.. Tosin toi mun eilinen 6,8mm on aika lähellä normaalia, ja ehtii viel kasvaa kiinnittymiseen mennessä, että piikitys on kuulemma vähän varmuuden vuoksi. Tsemppiä sullekin, toivotaan et letrot sulla auttaa limakalvoon!

Iitukka harmi et menkat alkoi, mut toisaalta hyvä etteivät olleet enempää myöhässä et pääset uuteen nousuun. Tsemppiä, tää on sun kierto :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Valeraskas ilmoittautuu. Toivottavasti oon kohta salaraskas. Kiitos kysymästä Bahama :heart:, tätä on vaarallista julistella, mutta kyllä nämä oireet on omaan tavalliseen olotilaan verrattuna niin outoja, että väkisinkin tulee vedettyä hätäisiä johtopäätöksiä. Rinnat on turpeat ja kipeät. Alavatsaa nippailee säännöllisesti. Oon herännyt kahtena viime yönä kolmen-neljän aikaan kiljuvaan nälkään ja eikun jääkaapille. Tänään sain sellaista tuhrua pikkupöksyihin, että kiinnittymisvuotoako liene... Ja teen kaiken järjenvastaisesti r-testin perjantaiaamuna, se on kierron 30. päivä.

Jospa se Bahama sinunkin alavatsakipuilu voisi olla jotain hyvää tällä kertaa?:) Jos ei sellaista selitystä löydy, niin olisikohan hyvä jutella gynelle fiiliksistä?

Ricardinan kokemuksia lukiessa ei voi kuin ihailla naissukupuolen rohkeutta. Jos miehen sisälle kajottaisiin näin niin kuin meidän, niin johan olisi ihmislaji kuollu sukupuuttoon. Mielessä vieläkin oman langattoman kuparikierukan onginta mitä ihmeellisimmillä apuvälineillä...

Noh, nyt mä meen tekemään eväät yöksi. Voisi vaikka mämmiä nassuttaa näin tulevan pääsiäisen kunniaksi:popcorn:
 
bahama ja matahari, ihania oireita, hitsi kun en malttais odottaa viikonloppuun että testaatte! Huhtiplussat kaikille ja odottajiin :)

merope kävin vaklaamassa odottajien puolelta, marjeella ilmeisesti kaikki hienosti, pahoinvointia alkaa pukkaamaan. Hassua olla vähän kade siitä että toinen voi pahoin :D jos käyt marjee täällä lukemassa niin hyviä vointeja sulle, yritetään tulla perässä :wave:

pistämisestä ja pistetyksi tulemisesta sen verran, että mä pistän muita työni puolesta päivittäin, joten se toimenpiteenä menee aika rutiinilla, vaikka ei se itsensä pistäminen tietenkään hyvältä tunnu. Follikkelin reduktio oli vähän inhottavampaa (se tehdään siis samalla idealla kuin ivf:n yhteydessä tehtävä munasolujen keräys, eli emättimen seinämän läpi pistetään neula munasarjaan ja imetään folli tyhjäksi) muttei sekään ollut lähellekään yhtä paha kuin mataharin mainitsema kuparikierukan laittaminen/poisto. Etenkin kun vaihtoehtona oli ehkäisyn käyttö ovulaation yli, ja se olisi ollut aikamoinen pettymys.. Joka paikassa ei ymmärtääkseni tuota toimenpidettä edes rutiinisti tehdä, että ihan tyytyväinen oon että sen sain ja vielä ihan kontrolliultran hinnalla. Muutenkin fiilis alkaa olla jo parempi. Menköön monimutkaiseksi, parempi se kuin ettei mitään tapahdu!

Öitä kaikille :heart:
 
Wohoo Matahari, aika hurjia oireita. Siitä nyt sitten plussa. Ja tosiaan tänne heti tietoa, ettei mee meidän työpäivä ihan sekaisin jännityksestä :D
Toivittavasti olisi Bahamankin oireet niitä oikeita oireita ;)
Hyvä tosiaan Ricardina, ettei ehkäisyä tarvitse ottaa. Hieman nurinkuriselta se kuullostaisikin. Ensin hirmu buustit munisten kasvatteluun ja sitten ehkäisy. Ei ole kyllä tuo lapsettomuusklinikan työntekijöitten arki ainakaan tylsää.
Voi itku, miten tämä naisen mieli osaa heitellä. Vielä viikko sitten oltiin hyvinkin toiveekkaana ja odottavaisin mielin, nyt on tirautettu itkut ja heitetty kirveetkin kaivoon. Miten tämä yksi lapsen teko voikin olla niin vaikeaa. Senhän pitäisi olla yksi elämän luonnollisimmista asioista. Ihmettelempä vaan niitä lukuisia vahinkolapsia ja raskauksia.
 
Pikainen kirjoitus näin pitkästä aikaa taas. Kauheesti tsemppiä kaikille jännäilijöille, plussatkaahan ne testitikkuset :D
Tässä on nyt vietelty tätä kierron vähemmän jännää vaihetta. Kp9 menossa ja ihmettelin eilen että miten ihmeessä valkkaria tulee tässä vaiheessa kiertoa kun normisti muutama päivä menkkojen jälkeen on aina melko kuivaa. Aloin miettimään, et olisko tuolla greippimehulla osuutta asiaan (mitä oon juonut nyt kierron alusta)...?
Ensi viikon alussa vois alkaa tikuttelemaan ovista. Tosin mulla on kaapissa vain 6 tikkua, enkä ajatellut tähän kiertoon tilata lisää, ovis ajoittuu luultavasti tuonne pääsiäis viikonlopulle.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille =)
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 10.4.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Tikru-78...........35v.........kp 10/29-32.........yk2...........luomu
Hironea............35v.........kp 12/24-26.........yk3...........luomu
Merope............29v.........kp 13/29-31.........yk8...........luomu
Ricardina..........30v.........kp 14/32..............yk4............lz
Mariah33..........34v.........kp 21/28..............yk11.........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 26/28..............yk8...........luomu
Matahari...........31v........kp 29/30-40..........yk1..........luomu
Jofa.................30v........kp 31/29...............yk1..........luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Yritys10, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä
Jofa...............15............8.4
Bahama...........9...........12.4
Matahari.........11..........13.4
Mariah33.........5...........16.4



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...............2/2014
murmelii..............32v........yk3.............2/2014
Jonniss...............29v........yk3.............14.3.
Marjee...............30v.........yk8.............26.3.
Nonnna..............31v.........yk3.............2.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta taas!

Bahama ja Matahari: Ihania oireita :heart: Nyt vain peukut ja varpaat pystyyn, että olisivat oikeita oireita eikä mitään ikäviä hämyjä. Mukava, kun itsellä ei tapahdu mitää jännää niin pääsee jännäämään edes teidän muiden piinaa.

Iitukan kanssa samaa mieltä! heti kertomaan uutiset ettei me töissä olevat piinailijat mennä ihan sekaisin :p
 
Hironea Kyselit multa tuolla aiemmin että koska meinaan testata... En oo päättänyt mitään, mutta kun muillakin piinailijoilla näyttää olevan testipäivä merkittynä niin laitetaan nyt mulle vaikka ensi keskiviikko eli 16.4. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Hei vaan kaikille!

Mun pitää täällä päivittäin käydä kurkkimassa teidän kuulumisia. Vaikka ehdin täällä melko vähän aikaa olla niin silti tää tuntuu parhaalta paikalta =)

Nyt vaan plussatuulia kaikille! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Mulla on näköjään taas joku "kannan maailman tuskaa harteillani"-päivä.. Lueskelen joskus vauvaa yrittävien blogeja ja yksi bloggari kirjoittaa mielestäni tosi hyvin. No, en ole aikoihin käynyt hänen sivuillaan, joten lueskelin niitä nyt. Hän oli vihdoin tullut raskaaksi, mutta. He hakevat avioeroa! Aivan hurjan järkyttävää :(

Joten pidetäänhän niistä ukkomurusista (kulta tähän vääntyi hieman erikoiseen sanamuotoon, ehe) huolta ja annetaan rakkautta ilman, että aina on se makkariin kärräämisen vuoro! :heart:
(enkä tarkoita, että tämä bloggari olisi siksi eronnut, ettei(vät) olisi pitänyt huolta. Mutta kyllä te ymmärrätte mitä tarkoitan).
 
  • Tykkää
Reactions: Matahari
Jonniss Kerro toki kuulumisiasi! Onko kaikki hyvin, joko on olotuntemuksia enemmänkin? Näin haavelijana on mukava lueskella millaista se sitten ehkä tulee itsellään olemaan. :)

Merope Tuo on niiiin totta! Nyt kun oma äkämysmökömyskausi alkaa helpottaa niin oikeen pahalta tuntuu mitä tuo oma muru saakaan mun taholta kestää. Ja miten ihanasti se kestää kaiken hymyssä suin ja puhahtamalla, että nooh, sie oot sie. :heart:

Kyllä sitä niin sydämensä kyllyydestä toivoisi, että voisi palkita tuon pitkäpinnaisuuden sillä mitä toinenkin niin toivoo ja odottaa.

uaaah... meneepä siirappiseksi olo taas :D :D
 
Jonniss: kuulumisia pöytään! :) Ihana, että täällä vielä käyskentelet! Sä voisit olla meidän muusa, tulla kertoilemaan kuulumisia ja tsempittää. Hih!

Hironea: Ihana mies sulla! Itse tosiaan huomaa miten vajoaa yksinään sinne pettymyksen, surun ja pelon valtakuntaan ja jättää toisen ulkopuolelle, kun ajattelee, että se on hälle parempi. Ehkä parempi ois vaan sanoa, että nyt tosiaan harmittaa ja siksi äksyilen/suruilen. Ja ihana ajattelutapa, että haluaa palkita toisen kun toinen näkee myös vaivaa. Kun eihän se oikeasti ole niin, että yritystouhu on vaan nautintoa miehelle.

Rakastetaan ja rakastellaan :heart:

(ja kevät sit aina sekoittaa mut ja se näkyy, hehe)
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea ja Jonniss
Hironea, ihan vaan niitä perusoireita eli kuvotusta, oksentelua, väsymystä, herkkä hajuille, osa ruoista ällöttää, turvotusta, huimausta, rintojen arkuus ja kasvu sekä vatsan nippailua. Eilen oli eka neuvola, siellä kaiketi kaikki hyvin :) 2,5 viikon päästä ois eka ultra ja mulle ei varhaisultraa tarjottukaan. Nyt oon alkanut miettiä et pitäiskö sellainen varata. Toisaalta, haluan uskoa et kaikki olis hyvin :) et ehkä vaan piinailen sinne nt-ultraan :) sellasta siis. Tänään olis 9+0 täynnä ja jos kaikki menee niinku pitäis niin marraskuun puolivälissä olis sit laskettu aika, tarkalleen 13.11.

Mä niin pidän teille kaikille peukkuja ja jännäilen teidän kanssa samalla, kun jännäilen omaa tilannetta :)

Edit. Ja siis täytyy sanoa et tuo mun mies on kyl kans maailman ihanin. Aina ostamassa mulle vitamiineja ja huolehtimassa mun olosta ja tuomassa jotain sellasta, mitä voisin syödä. Vesimeloni on tällä hetkellä pop! :)
 
Viimeksi muokattu:
Jospa mäkin Jonniksen vanavedessä tulen taas kerran tsempittämään teitä, kun tää ketju on ollut mullekin kotipesä pitkän aikaa ja antanut niin hurjasti jaksamista ja uskoa, etten voi sitä oikein käsittääkään. Porukka täällä on melkein totaalisesti vaihtunut, mikä tuntuu tosi hyvältä, koska se tarkoittaa, että jokainen sen plussajunan kyytiin jossain vaiheessa hyppää. Jollain saattaa monia junia viuhahtaa nenän edestä, mutta kyllä se juna teidän kaikkien asemalla jossain vaiheessa pysähtyy :) Niin se pysähtyi munkin kohdalla, vaikka kymmenistä junista jäinkin kyydistä. Monen monta harmitusta ja pettymystä on takana, mutta nyt polskii masussa pieni poika, jonka tapaan toivottavasti elokuussa :heart:

On niin totta, että parisuhteesta kannattaa pitää huolta yrityksenkin keskellä, vaikkei se aina helppoa olekaan... Mä toivon teille kaikille valtavasti onnea ja hurjia plussatuulia!!! :heart: Jaksakaa uskoa onnistumiseen!
 
Kirpukka: Ihana viesti! Kiitos tosi paljon tsempeistä ja ennenkaikkea aivan hurjan lämpöiset onnittelut! :flower: Saako udella millaista oli saada plussa yritysten jälkeen? Mitä ajatuksia pyöri mielessä, miten mies suhtautu jne? Ja ihana, että vanhat ketjulaiset pyörähtää täällä. Jotenkin se ainakin minun mieltä lämmittää!
 
  • Tykkää
Reactions: Kirpukka ja Hironea
Merope, meillä oli yritystä takana aika tarkkaan kaksi vuotta ja siihen väliin mahtui yksi keskeytynyt keskenmeno. Kun tämä nykyinen plussa tuli, tunne oli silloin tosi epäuskoinen. Aika pian tuli kuitenkin luottavaisempi olo, kun oireet olivat paljon voimakkaammat ja jotenkin oli tosi seesteinen ja varma olo. Toisaalta pelotti ihan kauheesti, että onko musta kuitenkaan äidiksi ja se tunne on vieläkin olemassa. Mies ei kauheesti ole asiasta missään vaiheessa intoillut, mutta sen tiesin alusta asti.

Mä muistan vielä kuin eilisen päivän ne kierron eri vaiheet, miten mieliala ja toiveikkuus menivät jyrkkää vuoristorataa. Välillä oli älyttömän luottavainen olo ja mieli valoisa, mutta parin päivän päästä sitä taas ryvettiin todella syvällä. Usko onnistumiseen meni totaalisesti ja välillä tuli tunne, että haluanko mä edes mitään lasta. Koin varmaan kaikki mahdolliset tunteet ihan laidasta laitaan yritysaikana. Mutta niin vaan yhtenä marraskuun päivänä juna oli pysähtynyt mun asemalla ja joulukuussa huomasin istuvani kyydissä matkalla kohti tuntematonta ja vähän pelottavaakin äitiyttä.

Voi kunpa mä voisin antaa teille jokaiselle voimia jaksaa ne epätoivon tunteet ja päästä niistä äkkiä yli. Ja jos mulla olis sitä vauvapölyä, niin juuri tähän ketjuun tuhlaisin sen kaiken!! :heart:

Hironea, odottavan aika on tosiaan pitkä ja siitä plussasta alkaa taas odottaminen. Sitten kun lapsi syntyy, alkaa aika pian varmaan sen odottaminen, että se muuttaa pois kotoa :LOL:
 
Munkin on pitänyt jo pari viikkoa sitten tulla tänne huhuilemaan, mutta nyt täällä ollaan :heart: Kirpukka kirjoitit aika osuvasti tästä yrityksen matkasta, eihän tuo lapsettomuus varmastikaan koskaan unohdu.

Mulle täällä on vielä muutama tuttu kuumeilija, ehkä muistattekin vielä mut :heart: pitkään täälläkin pyörittiin ja moni ehti sinä aikana plussata. Meillä olisi kesällä tullut kaksi vuotta yritystä täyteen, ja viime vuoden aikana sain kolme alkuraskauden keskenmenoa, ihan varhaisilla viikoilla. Me oltiin jo IVF-jonossa, ja maaliskuun lopussa eka suunnittelukäynti edessä, huhtikuun lopussa eka hoito. No, viimeisenä oljenkortena ehdotin lääkärille että jos kerran ennen ivf:ää kokeiltaisiin clomeja, kun ne kerran kuulemma tukevat kiinnittymistä ja meillä on siinä ongelmia. Puoli vuotta oltiin käytetty lugeja ilman lopullista onnistumista. Napsin ne clomit, ja kp12 ultrassa näky niin hyvä vaste että pregnyl täräytettiin vielä mahaan. Sitten...tein plussan testiin :heart: ja tää on nyt vielä ainakin matkassa pysynyt! Nyt 6+3 meneillään, ja todella vahvat oireet ja turvotus päällä. Eilen nähtiin pikkuisen syke ekaa kertaa :heart: aivan uskomatonta, ei oo oikein vieläkään tajunnu tätä.

Se on ainakin totta, että itse saa tutkia ja kysellä ja vaatia lääkäreiltä asioita, ilman omaa toivetta clomi-kokeilusta (olin lukenut niistä paljon), voitaisiin nyt odotella rankkaa hoitokierrosta. Tsemppiä kovasti teille :heart: niin luomu- kuin avustettuihin kertoihin!

Säihkikselle erityistsempit, sullaon edelleen ihanan positiivinen asenne! :hug: teille ihan varmasti löytyy oikea hoito ja vaavin saatte syliinne :heart: limakalvoja ajatellen sullahan olikin muistaakseni E-vitskut hanskassa :) meikäläinen hörppi myös greippimehua ja söin pomeloita koko alkukevään :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä