*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Merope :hug:

Tuosta aiheesta että miten muiden vauvauutiset vaikuttaa; minä olen toistaiseksi vain vilpittömästi iloinen kavereiden ja tuttavien vauvauutisista, ja kaihoisasti katselen naisia jotka kadulla tulevat vastaan maha pystyssä :) Varmaankin fiilikset voi muuttua ajan myötä jos haikaraa ei ala kuulumaan.
 
Voi itku Merope. Vielä inhottavampaa kun menkat ei heti tullut. Silkkaa kiusan tekoa tuollainen. Nyt vaan vähän aikaa itsesääliä, mutta sitten uutta yritystä. Mielestäni saa ihan hyvin rypeä vähän aikaa itsesäälin syövereissä.Hyvä kuulla, jos kirjoitus piristi :D
Meillä asuu ihan oikea haikara ihan tuossa vieressä, mutta ei ole tuonut kääröä tullessaan. Olisiko sitten osoitteet sekaisin, kun naapuriin on tiputellut niitä vuoden välein jo 8 kappaletta.
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Maanantai 31.3.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea............35v.........kp 2/24-26...........yk3...........luomu
Merope............29v.........kp 3/29-31...........yk8...........luomu
Ricardina..........30v.........kp 4/32................yk4............lz
Mariah33..........34v.........kp 11/28..............yk11.........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 16/28..............yk8...........luomu
Matahari...........31v........kp 19/30-40..........yk1...........luomu
Tikru-78...........35v........kp 31/29-32..........yk1...........luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Yritys10, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki........DPO...........Jännäpäivä
Tikru-78.............12..............?



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...............2/2014
murmelii..............32v........yk3.............2/2014
Jonniss................29v.......yk3.............14.3.
Marjee.................30v.......yk 8............26.3.

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Miepä yritin olla näppärä ja harjotella tota listan päivittämistä ensimmäisen kerran. Tarkistelkaa omat lukemanne ja pahoittelen jos onnistuin jotenkin setkottamaan.

Merope :hug: Kyllä tää nyt meitä potkii, mutta uutta kohti! :kiss:

Tikru Ihan hurjasti peukkuja ja plussapuhureita :whistle:, että tikku värjääntys niinku pitää!

ON: I_H_A_N järkyttävät krampit päällä! Ei ole hetkeen tarvinnut olla tuntitolkulla soffalla kaksinkerroin, kun tuntuu että sisuskalut on aivan solmussa... Yökin meni huokaillessa, kun uni ei maittannu kun väänsi ja käänsi. Nyt sitten töissä olo onkin kun haudasta nousseella... Jotta mukavampaa maanantaina muille =)
 
Iitukka81: Älä muuta sano! Se, että menkat oli ensimmäistä kertaa pitkään aikaan myöhässä (ja oireitakin oli, vieläkin on paha olo, argh), oli aika piinallista. Mutta oli se aika ihanaa olla hetken toiveikas. Nyt kuljetaan siinä välimaastossa, vähän itsesääliä, vähän katse tulevaisuudessa.

Hironea: Kiitos tsempeistä! Mistä ihmeestä nuo krampit voi johtua? Mutta pirteää maanantaita sinne ;)
 
Voi ei merope ja hironea, eihän tässä näin pitänyt käydä :'( ymmärrän et harmittaa, niin muakin, mutta nyt alkaa jo olla voiton puolella. Plussataan yhdessä nyt sit huhtikuussa, eiks je? Mullakin oli muuten tosi kipeet ekat päivät menkoissa, viimeks vastaavaa ollu joskus teininä. Vahvistaa ajatusta siitä, etten tosiaan ole ovuloinut varmaan koskaan ilman lääkkeitä :|

Mites tikru ja mollymalone? Saadaanko vielä maaliskuulle plussaajia?

harmituksen tunteita mulle tulee erityisesti odottamattomista raskausuutisista, ei kasvavista mahoista tai syntyvistä lapsista. Tässä on meidän yrityseksen aikana raskautunut vajaa kymmenkunta tuttavaa, alkaa ottaa uutiset jo koville..

Itselle ei uutta, menkat lopuillaan, letrot puolivälissä ja viikon päästä aloitetaan oviksen tikutus. Uuteen nousuun!
 
Tikru täällä piinailee vielä, tänään on dpo12 ja ehkä ke pitäisi tädin kurvailla kylään, toivottavasti sen navigaattori ei löydä perille tällä kertaa :D huomenna aamulla testailen taas...
Todella outoja tuntemuksia on tässä kierrossa ollut, pientä juilimista, nippailua ja menkkajomotusta ollut jo pitkään, mitä ei normisti mielestäni ole, mut tokikaan en ole aiemmin omia olotiloja kierron eri vaiheissa niin tarkkaan tutkiskellutkaan ja kirjannut ylös.

Tämä foorumi on kyllä ihan loistava vertaistukiryhmä saman henkisille ihmisille, ja vaikka itse ihan vasta äskettäin kirjauduin tänne mukaan, niin nyt jo tuntee empatiaa ja myötätuntoa kanssa kirjoittajien fiiliksistä, iloitsee mukana, ja harmittaa muiden epäonni.
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Tikru, todellakin tämä on huippu paikka iloita ja surea yhdessä. On niin hyvä saada vertaistukea samassa tilanteessa olevilta.
Musta ei siis hakemallakaan löydy mitään vikaa. Sain kilpparitulokset ja nekin oli hyvät. Tai ainakin terkkari niin sanoi. Eli T4V oli 16 ja TSH 1.5. Jos joku tietää enemmän, niin kommentoikaa. Olen jo miettynyt, että voisiko kohtalo olla niin julma, että olisi toinen mies jonka siittiöt ei toimi. Eihän tässä vielä hirveän kauaa olla yritetty, eikä kaikki ajoituksetkaan ole osuneet. Eli yritän luoda uskoa itseeni. Pieni kutina jopa on vatsan pohjassa, että periaatteessa kierrossa missä hyvänsä voisi tärpätä. Tämä jaksaa pitää toivoa yllä :)
 
Tiistai 1.4.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea............35v.........kp 3/24-26...........yk3...........luomu
Merope............29v.........kp 4/29-31...........yk8...........luomu
Ricardina..........30v.........kp 5/32................yk4............lz
Mariah33..........34v.........kp 12/28..............yk11.........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 17/28..............yk8...........luomu
Matahari...........31v........kp 20/30-40..........yk1...........luomu
Tikru-78...........35v........kp 32/29-32..........yk1...........luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Yritys10, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki........DPO...........Jännäpäivä
Tikru-78.............13..............?



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...............2/2014
murmelii..............32v........yk3.............2/2014
Jonniss................29v.......yk3.............14.3.
Marjee.................30v.......yk 8............26.3.

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Iitukka: Hyvä, hyvä! Mä olen yrittänny kans saaha itteäni niskasta. Ostin nelisen viikkoa sitten kuntopyörän käytettynä. Nyt olen sitten rullaillut vaihtelevilla ohjelmilla sen 5-6 kertaa viikossa joka aamu ennen töihin lähtöä. Hitusen ottaa koville, kun menen töihin kuitenkin jo kuuteen aamulla eli polkusessio on 4 aikaan aamulla. Yleensä semmossen 30 min poljen ja tavoite on nostaa sykkeet sen verran, että hiki virtaa reilusti. Ihan siis sunnuntai ajelua en itselleni salli.

Vielä ei voi sanoa, että mitään sen kummempia tuloksia näkyis, koska kunto on niin surkea lähtötasoisesti. Mutta jospa se siitä hissuksiin vähän nousis, että jaksais sit ihan todellisia kuntoilujakin kohta tehdä. Ajattelin, että kunhan tästä vähän pääsis ylöspäin niin aloittais sit varoen toisen kerran päivässä ja sit alkais lisätä hiljalleen jaksamisen mukaan aikaa ja rasitusta. Lisäksi haastoin isännän tähän 30 päivän lankku haasteeseen :D Nyt sitten treenataan vatsoja ja pakko on jaksaa, kun toinenkin jaksaa!!

Mä myönnän, että mun suurin ongelma ei niinkään ole tuo liikkuminen vaan tämä syöminen... Kotona kuitenkin 3 koiraa, joiden kans treenaillaan agilityä, käydään kerran kuukaudessa ihan yksäri valmennuksissa jne. Omistuksessa myös kaksi hevosta, joita käydään ratsastamassa se 3-4 kertaa viikossa. Mutta... sipsit ja jätski... niitä kuluu iiiihan liikaa...

Gyne sanoi, että jos vähänkään sais painoa pois niin se nostais heti tsäänssejä huomattavasti. Ehkä se on nyt se tarvittu motivaattori, että vaaka alkais vaihtaa suuntaa.
 
Liityn joukkoon! Ikää 31, pillerit jätetty pois joulukuussa. Ensimmäinen kierto oli pitkä 38 ja toinen 34. Tänään kp 34/34? yk3 Eilen testasin toooodella haalean "plussan", mutta vielä jännäillään ja testaan uudelleen joko tänään tai huomenna.. Elämme jänniä aikoja :)

Tsemppiä kaikille!
 
Hironea: Ei sun kunto voi kovin huono olla, jos jaksat puoli tuntia noin monesti polkea! Hienoa! Minunkin pitäisi saada itseäni niskasta kiinni. Ylipainoa löytyy ja ruoka tuntuu maittavan. Itse en ole jaksanut muuta urheilua aloittaa kuin pitkät kävelylenkit. Se on onneksi nostanut hieman aktiivisuustasoa ja Loopin ansiosta kävelen rappuset ja muutenkin vältän busseja/hissejä/jne. Mun äijänkäppyrä ei suostunut tuohon lankkuhaasteeseen. *möks*

Iitukka81: Upeeta! Salitreeni on ihan parasta, siinä näkyy niin nopeasti tulokset!

Hitsi kun jollain läheisellä ystävällä olis sama tilanne, vois sitten yhdessä yrittää laihduttamista. Minä jotenkin innostun siitä, että joutuu kertomaan jos on mennyt syömään karkkia tai ei ole jaksanut lähteä lenkille..

Ricardina: Kiitos osanotoista! Ei pitänyt näin mennä juu.. Mut suostun kyllä tuohon, että plussataan kaikki tässä kuussa. Sit perustetaan uus ketju "pitkään yrittäneiden odotusta" :) Mä aloin vaan itse tuota ovuloimista stressaamaan. Että mistä tiedän ovuloinko, onko mun ovisplussat ollutkin mun omaa mielikuvitusta..?
 
Aikani kuluksi tungin tänne lueskelemaan ja tuli tuosta laihduttamisasiasta mieleen että täällä on varmaan moniakin sellaisia joiden pitäisi pudottaa painoa joko lääkärin käskystä tai omasta halusta raskautta edesauttaakseen. Kai tänne siis voisi perustaa yrittäjien laihdutus -ketjun jossa tsempattaisiin toisiamme. Yhdellä foorumilla meillä oli tällainen laihdutushomma pariinkin otteeseen ja ihan kivasti toimi. Punnitus oli kerta viikkoon eikä toki tarvinnut lähtöpainoa muille kertoa vaan pelkkä tulos oli se sitten + tai -. Ryhmäpaine tuossakin muodostui ja toisia tsempattiin sekä jaettiin neuvoja ja niksejä.
 
Hyvää aprillipäivää kaikille! :)

Tämä ei valitettavasti ole aprillipila; niinhän se täti sieltä tuli kylään, joten kp32 vaihtui kp1/29-32 yk2. No olishan se nyt ollutkin liian hyvää ollakseen totta jo ekalla "tosi" yrityskierrolla :D
Nyt greippimehu ja vehnänalkiöljy (vaimikäsenytoli) ostoksille ja ovista odottelemaan :)
 
Tikru :hug: No voi harmi! Mutta jos ei ikävää niin löytyy jotain hyvääkin, saat vielä hetken jatkaa tässä oivassa seurassa ;) ja tosiaan ens kuussa sit livistetään täältä kaikki kerralla! :D

Merope Mä olen ollu lapsesta saakka tämmönen "aktiivinen läski" eli vaikka mä tekisin mitä ja miten paljon niin aina on vaaka ollu ihannepainon ylärajoilla ja nyt viime vuosina jopa sen merkittävän ylipainon puolella. Olen ollu hevostallilla töissä kotimaassa sekä ulkomailla. Järkkyjä työpäiviä takanna ja aktiivista tekemistä... silti mä en ole koskaan päässy ihannepainon piiriin. Voimaa ja kestävyyttä on vaikka koko kylälle jakaa, mut kuten isäni aikoinaan sanoi: "likka on ku kolome miestä yhessä niin koossa ku voimassa" Mulle tommonen rehulavan purku ei ole edes juurikaan hikeä nostattava suoritus, kun taas monet semmossessa hihkuu happea. Juoksemaan musta ei ole, polvi on sökö ja mää kuolen ensimmäisen kilometrin matkalla kymmenen kertaa...

Oodikas Ideana erinomainen! Mä vaan todennäkösesti olisin se ainoa plussaaja siinä ketjussa :D
 
No voi itkujen itku Tikru :( pakko alkaa uskoi että se kesä on sitten hedelmällistä aikaa. Sittenhän täällä vaihtuu koko porukka.
Hironea,minä olen myös tämmönen aktiiviläski.Olen juossut maratonia ym,mutta ikinä en ole maratooranilta näyttänyt.Satun olemaan myös järkyttävän pitkä niin eipä aina naurata kun tulee ihmisiltä kommentia. Ihan kuin se olisi heidän oikeus kommentoida tyyliin onpa siinä iso nainen. Ja inhoan yli kaiken kommenttia komea nainen. Se saa olon juuri sellaiseksi että on iso.
 
Iitukka81: Saako kysyä kuinka pitkä olet? Minä olen 174 cm ja sekin on tuonut aika pitkiä katseita ja varsinkin jos on vähääkään korkoa. Muotoja löytyy myös, joten iso tyttönen täälläkin. Lantiokin on leveä, mutta eikös sen pitäisi olla hyvä synnytyksen kannalta? :)

Musta olis hurjan ihana, jos plussattas samaan aikaan ja jatkettas keskustelua uudella palstalla!
 
Kiitoksia kannustuksista ja Hironea osui naulan kantaan, olishan se nyt ollut kurjaa heti vaihtaa ryhmää, kun just vasta alan teihin tutustumaan :)

Tuo painonpudotus ryhmä on loistoidea :) taidanpa liittyä sinnekkin, olisi se minullakin varaa pudottaa. Oikein timmiksi olis varaa jopa kymnenisen kiloa, mutta sellainen -5kg:kin olis hienoa saada pysyvästi pois.
 
Hirmu kuhina täällä!;) Ihana lukea kaikkien kuulumisia ja suunnitelmia, kun ei ole vähään aikaan ehtinyt paneutua. Tervetuloa Nonnnalle ja tervehdys Oodikkaalle :wave: Tsemppiä ja uskoa uuteen kiertoon joutuneille sekä painonhallintaprojektiin. En taida itse kuulua siihen kohderyhmään (olen tulevan ammattini ja harrastusteni kautta aikas aktiivinen&terveyshörhö), mutta vinkkinä: liikunta on supertärkeää terveyden kannalta, mutta aikas huono puhtaaseen laihdutukseen. Jotain 80% -jos ei enemmän- on kiinni ruokavaliosta.

ON: Taisin bongata ekaa kertaa elämässäni oviksen (sunnuntaina PC-tikku tummin ja vasemmassa munasarjassa nippasi). Talleteltiin, sen minkä kyettiin. Kävin äsken Cittarista raskaustestin jemmaan (hätänen? ööö...) ja teen sen 13.4.
 
Tikru voi rähmä :hug: no, tuut sitten mukaan huhtikuun plussatiimiin. Aika monella menee taas kierrot samaa tahtia, päästään porukalla piinailemaan taas loppukuuksi.. Toivotaan et tulosta tulee myös ja päästään myös porukalla odottajiin.

iitukka vautsivau, hieno päätös! Mun pitäis seurata esimerkkiä, koska vaikka liikuttua tulee, niin duuni on sellaista et niska, selkä ja hartiat todella kaipaisi salitreeniä pelkän lenkkeilyn ja koiraurheilun lisäksi (hironea, meillä on sama harrastus, mulla kanssa useampi agikoira kotona =) )

merope mullahan pco-munasarjojen takia ovistikut näyttää vahvahkoa viivaa läpi kierron, ja vasta gynekäynnillä selvisi, etten ovuloi. Tosin ei mulla oikein menkkojakaan tuu luonnostaan.. Mutta jos haluat varmistaa, että ovuloit, niin kannattaa käydä oletetun oviksen aikaan gynellä. Ultraamalla näkyy, onko johtofollia/keltarauhasta. Rauhan sillä ainakin saa, ja tarvittaessa lääkkeitä auttamaan luontoa.

matahari onnea ovisbongauksesta! Nyt sitten piinailemaan, me muut voidaan elää hengessä mukana kun melkein kaikki on vasta alkukierrossa. Paitsi mites iitukka, eiks sulla oo kanssa jännät ajat? Sun melkein tarttis tulla listalle, että muistaisin paremmin missä mennään :D

painonpudotusprojektiin en taida tällä erää tulla mukaan, mutta tsemppiä toivotan kaikille osalllistujille tasapuolisesti! Mä oon normaalipainossa, toki aina vois vähän pudottaakin ja ennen viime syksyn häitä laihdutinkin reippaasti, mutta osa tullut takaisinkin. Nyt ei riitä keskittymiskyky mihinkään suurempaan dieettiin, mutta yritän kyllä tarkkailla syömisiäni normaalistikin.

).( tyhmyyden huippu: mä stressaan jo etukäteen, et toukokuun ovis saattaa osua just miehen nelipäiväisen työreissun ajalle. Tyhmää siksi, että tän nyt on kp5 sitä edeltävästä kierrosta - hyvä heittää kirves kaivoon ennen kun edes tiedän, milloin ovuloin letrozolilla, saatika ennen kun tää kierto on lähelläkään loppua. Pessimisti ei pety, ja sitä rataa ;)

Ai niin, iso kiitos Hironealle listan päivittämisestä! :flower:
 
Merope, todellakin otetaan tuplaplussa ;) oon himpun yli180centtinen. En mikään läskien läski mut en ruipelokaan. Aina on joutunut vahtimaan syömisiä, kun heti lihoo.
Ricardina, vielä ois viikko jännitettävää. Eli siis ensi viikon maanantaina tai tiistaina alkas menkat. Tänään eka kerran mietin, et jos tutkailis tuntemuksia niin vois keksiä vaikka mitä oireita :D Paleltaa ihan sikana (töissä on oikeesti vaan hirmu kylmä) Mahaa nippailee (menkatmenkat) Nenä on tukossa, mut niistäessä ei tule mitään (kevät allergiaa,tupakka)Kauhee nälkä (niin on kyl aina)Limat(Sama eli menkatmenkat)Väsyttää(kellojakin siirrettiin ja koirat valvottaa)Tissi kipee(koira puri siihen)Tupakka maistuu pahalle(niinhän se maistuu aina)Mutta on se hyvä, etten noita oireita tutkaile. Oisin varmaan jo hermorauniona kuvitelmista. Eli ensi viikkoa odotellessa.
 

Yhteistyössä