*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Tervehdys täältä taustalta ja hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Ihan pakko oli kirjautua tykkäämään Joikun viestistä. Onnea ihan mielettömästi tuleva vaunulenkkikaverini! ;) Ihan tuli kyyneleet silmiin kun näin että olet vihdoin sinäkin plussannut. Kyllä minäkin täältä perästä tulen, kunhan aika on kypsä. Tänään laitettiin lähete lapsettomuuspolille, joten käydään ottamassa sieltä vauhtia, jos ei ennen sitä tärppää.

Hurjasti onnea myös muille plussanneille!

Ovistesteistä minä liputan myös Pregchekin puolesta. Ei voi erehtyä positiivisesta tuloksesta, on sen verran räikeän värinen viiva.

Ja niukkoihin vuotoihin myös omakohtaista kokemusta... Taisi olla mun lempiaihe viime keväänä kun tätä asiaa täällä ihmettelin. Mulla siis kuihtui vuodot ihan minimiin laastarin lopetuksen jälkeen. Pahimmillaan oli vaan n. 1 pv ruskeaa tuhrua ja siinä kaikki. Lääkärin mukaan munasarjat ja aivolisäke ei vaan tajunneet muodostaa hormonia oma-aloitteisesti, kun olivat saaneet uinua Ruususen unta ehkäisyn aikana. Nyt on kuitenkin ihan oikeaa vuotoa jo 2 vrk joka kuukausi eli parempaan suuntaan ollaan menossa. Limakalvot tsekattiin loppukesästä ja ihan ok tilanne oli. Kyllä sitä niukkavuotoisetkin naiset on lapsia saaneet, näin yritän positiivisena ajatella =)

Positiivisia ajatuksia, iloa ja valoa kaikille ja paljon uusia plussia uuden vuoden kunniaksi! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Joiku
Joiku Onnea rekka lastillinen ja Onnittelu halaukset tulee täältäkin :heart: :hug:
Ihan mahtava juttu! Ihanaa massun kasvattelua sinulle :heart:

Perässä tullaan hyvin hitaasti mutta (toivottavasti) varmasti :D

2. Ivf kierros pyörähtää käyntiin helmikuun alussa ja punktio olis sitten vkolla 8 :)

Säihkiss sinuakin olen miettinyt, että kuinka teillä asiat edistyy ja kiva kuulla että se ensimmäinen askel on otettu, JOS sille vauhdin hakemiselle tarvetta tulee. Mutta kovasti uskon ja toivon että se kaivattu plussa sieltä vielä tulee ja ihan luomusti :heart:

Plussa puhureita tänne puhaltelen ja Onnittelut vielä kaikille jotka nyt lähiaikoina ovat plussa tuulen heiluttelemaksi päässeet :D
 
  • Tykkää
Reactions: Joiku
Huomenia kaikki ihanaiset naiset :hug:

Ajattelin herättää keskustelua ovulaatiotesteistä ja yhdynnän ajankohdasta. Olen nyt pari vk selaillut kaikenmaaliman keskusteluja sekä ulkomaalaisia että suomalaisia, ja lisäksi oma kohtaisia kokemuksia on peitonpöllyttelyistä ovun aikaan paljon ja nyt jäin miettimään että ajoittuukohan oma/muiden yhdynnät liian aikaiseen vaiheeseen.
Tällä tarkoitan sitä et ovistikkuun tulee viivat jotka voimistuu, masu napsaa kivasti ja ajattelen et nyt ovis, ja peittoihin...
Mutta sitten muutamat kirjoitatjat ovat jatkaneet ovistikuttelua vielä pitempääna ja esim. vasta 6-10 pv päästä tuleekin se superOVIS?? Hmm, tässäpä pähkinä purtavaksi että osuiko ne/se peitonheiluttelu oikealle pv:lle vai liian varhain (esim. miehenkin liikkuvuudessa jotain laiskuutta/vikaa, koska miestä ei vielä testattu...) niin tämä vaan mietityttää..
Eihän tästä ole pitkäkään aikaa kun tälläkkin palstalla saatiin plussannut, joka ovuloi ensin kp 14 kohdilla ja vasta super ovis tuli oisko ollu 23 kp:n kohdalla ja tästä siitä napsahti vaaveli?

Kauanko olette jatkaneet tikuttelua teidän tuntemanne oviksen jälkeen ja tuliko SUPERovis vasta myöhemmin? :|
 
Viimeksi muokattu:
Säihkiss ihan täällä liikutuin sun viestistä! Todentotta vaunutteluystäväni :) Uskon kyllä teidän luomuplussaan, mutta toisaalta pienellä avulla voi tuloksia syntyä nopeastikin. Voisin tähän kirjoitella kaikenlaisia voimasanoja ja toivotuksia, mutta luulen tietäväni, että sun tapauksessa ne on kaikki jo käytössä :heart:

Dazzler Mahtavaa, että teilläkin homma etenee. Toinen kerta toden sanoo - eikö? Tsemppiä pistoksiin ja tavataan odottajissa! =)

Joiku ja 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss
Kiitosta kaikille vastauksista pähkäilyihini.. outo tiputtelu ja kivut jäivät kahteen päivään joten kuulostelen tilannetta ja jos alkaa olla enemmälti häikkää niin sit soitallan jonnekin josko voisi tsekata, ehkä tämä on edelleen tätä pillereiden jälkeistä hormoonien asettautumista.. mäne ja tiedä..
Ovistikkuja en oo ostanut, viime kierrossa sain ne kaks tummaa viivaa kiertopäivänä11 joten kohta ollaan samassa ajankohdassa mikäli kierto samanmittainen tosin sekin etsinee vielä paikkaansa..

mulle vois päivittää tuohon ikää 32v sikäli kun sillä niin suurta merkitystä :D
 
Keskiviikko 8.1.2014


Kerttuli82...........31v...........kp 7/28-31....................yk 7
Murmelii.............32v...........kp 9/23-25....................yk2
Pienestä kii.........31v...........kp 12/28.......................yk 5
Yritys10.............30v...........kp 16/28-31..................yk 14
Chiligail..............34v...........kp 20/29.......................yk17
Kaisla78.............35v...........kp 24/28-32...................yk 9
Marjee...............30v...........kp 30/32-36...................yk 6
Talviaurinko?


Taustalla:
Kissatanssi, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Ricardina, Sofila, Bahama, Ankkurinappi


Plussanneet:

babygreen...........34v.............yk 5............27.12.2013
Periferia..............29v.............yk 7............12/2013
Joiku....................................yk10...........12/2013



Plussanneet 2013: Kirpukka, -j-, iiris_lorea, LilyAlice, NancyC, Hildur, Lise, Milk@, Mayinka, Bling, mutantti, miss_piggy, lady1979, mm-79, hiisi-78, Twinflower, Starhope, Kiiltis-75, Essence, rupeltaja, Syksy2010, zapata, TarinaMarianna
 
Moikka taas kaikille! :wave:
Ja ihanaiset valtaisat onnenrutistukset Joikulle!! :heart: Onnellista ja rauhallista odotusaikaa sulle :)

Talviaurinko, jos laitat kiertopäiviä, yrityskertoja ym., niin täydennän sun tietoja listaan :)

Murmeliille onnittelut vuosien ja kokemuksen ja viisauden karttumisesta!! :flower:

Säihkiss ja Dazzler, ihana kuulla teistä :heart: kummallekin toivon kovasti onnea, luomuiluun ja PASsailuun... :)

Ovistikuista olen itse käyttänyt Pregcheckin... niistä kyllä oon bongannu oviksen suhteellisen mukavasti. Kerran testasin apteekin ovispuikkoja, ei siis liuskoja vaan "päälle-pissittäviä" (jotenki se oikee sana on nyt kateissa :D ) ja ne oli musta ihan susia. Tasasta vaaleensinistä päivästä riippumatta, etten oikeen osannu luottaa niihin...

Täällä alkaa kiertopäivät olla sitä luokkaa, että tätiä odottelisin viikonlopuksi... Sitten mä meinasin jatkaa greippimehulla ja maca-jauheella ja hirrrrmusella tarmolla :D

Joku (Bahama?) kyseli täällä edellisellä sivulla maca-jauheesta. Mä oon sitä muutaman kuukauden käyttänyt. Ei se mulla mitenkään erityisemmin oo vaikuttanu, muttei siitä kyllä haittakaan oo ollu... mulla on vähän tasaantunu kierto joko 32 päivään tai 34:ään, riippuen kummalta puolelta ovuloin, samoin hiustenlähtö vähentyny ja mieli tasottunu, mutta se voi johtuu ihan siitäkin, että pillereitten lopetusoireet on loppunu. eli vaikee sanoo, onko toi macan ansiota vaan ihan ajan kanssa tasottumista.

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille! :hug:



Edittiä: ja en oo stalkkeri, mutta kun välillä seurailen tuota hätähousujen ketjua, niin siellä näytti, että meillä taustaileva Kukkaislapsi olisi plussanut! :heart: Näillä tiedoilla poistan onnellisen odottajan taustalta :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joiku
Huomenet

Marjee: eikös kohta olisi aika tikuttaa r-testiä vai onko mitä tuntemuksia? Ei se täti sieltä viiti tulla ku pakkasetkin alkaa, eikö sovita porukalle et pidetään nyytti sisällä tämä kk ja puhalletaan lämpimiä plussa tuulia ilmaan.:p

Kaisla78: tuntemuksia sulla ja aiotko tikuttaa r-testiä...

ON: Ovis-tikku tänä aamuna tyhjää eli nyt on ohitte tämän kierron osalta. Onneksi mieskin oli koko oviksen ajan kotosalla eikä joutunut töihin toiselle paikkakunnalle niin peittojen pöllyttely onnistui 2.pv tasaiseen... Ja sit vaan odotellaan, huoh...
 
Hei ihanaiset naiset, tulevaisuuden plussalaiset! :D

Täältä pikavisiitti lounastauolla...

Marjee ja Kasial78: Täällä on myös peukut ja varpaat pystyssä, jotta teillä onnistuisi tässä kierrossa! Jännää :S

Chiligail: Minulla samoin ovis takana ja talletuksia tehty urakalla :D Nyt ei tosiaan auta muuta kuin odotella rauuuuhassa, että miten käy. Meillä on mielestäni jo sen verran monta yk:a takana, että olisihan se jo reilua :D Täällä lähdetään sitten clomien ihmeelliseen maailmaan jos tässä kierrossa ei onnaa..

murmeli: mukava kuulla, että ne vuodot jäi sitten taakse. Toivotaan, että myös pysyvät pois!! :)

Sellainen juttu vielä, että on se jännä miten tämä lapsen yrittäminen on yhtä vuoristorataa.. Karvaita pettymyksiä, jonka jälkeen elämä on taas toivoa täynnä jne.. Viimeiset pari kuukautta on ollut kyllä tosi positiivista, vaikka yrityskierrot ne vaan lisääntyy. Ollaan osattu miehen kanssa taas viljellä huumoria ja olla stressaamatta. Tähän on varmasti vaikuttanut se, että saatiin viimenkin tietää mahdollisesti syy miksi ei olla onnistuttu ja sitä lähdetään nyt lääkitsemään.. Tuo tietämättömyys on ollut pahinta...

Mukavaa torstaita kaikille! Huomenna on perjantai ja aaaah viikonloppu! Saa nähdä saadaanko me lunta vihdoin tänne etelään. Ainakin ne alkuviikosta sellasiat lupaili :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kaisla78
Lämpöiset uuden vuoden toivotukset myös täältä ja oikein paljon onnea plussanneille! :heart: Ihanaa, että monien pitkä odotus palkitaan. :)

Omalta osaltani olen viettänyt joululoman hiljaiseloa vauvapalstoista, oviksen kyllä tikutin ja sen hyödynsimme, mutta muuten keskityimme vain nauttimaan yhteisestä lomasta ilman työ- ja vauvastressiä.

Eilen sitten kävin uuden, lapsettomuusasioihin erikoistuneen gynen juttusilla ja hän määräsi mulle ja miehelle lisää kokeita ennen kuin aletaan edes keskustella insseistä tai ivf-hoidoista... Parempi tietysti tutkia kuin hutkia, mutta minä olisin kyllä ollut jo ihan valmis hoitoihin... Onneksi seuraava tapaaminen on jo ensi kuussa, ja silloin kaikki kokeetkin pitäisi olla jo tehtynä ja tiedetään, kiikastaako meillä muustakin kuin vain miehen simpoista.

Raskautumistoiveet eivät tässä kierrossa ole kovin korkealla, sillä mulla on ovulaatiosta asti ollut veristä tiputteluvuotoa (clomien sivuvaikutus, keltarauhasen vajaatoiminta...?), joka varmaan parin kolmen päivän sisällä muuttuu ihan kunnon menkoiksi. Raskausoireita tietysti löytyy, jos niitä hakee: todella arat rinnat (usein muutenkin juuri ennen kuukautisia), turvonnut vatsa ja pieniä kramppeja (liikaa jouluruokaa)... ;) Vessassa on kyllä vino pino netistä tilattuja halpistestejä odottamassa, mutta katsotaan nyt, päästäänkö edes viikonlopun yli ennen kuin hanat aukeaa...

Rentouttavaa loppuviikkoa kaikille!
 
Perjantai 10.1.2014


Kerttuli82...........31v...........kp 9/28-31....................yk 7
Murmelii.............32v...........kp 11/23-25...................yk2
Pienestä kii.........31v...........kp 14/28.......................yk 5
Talviaurinko........30v...........kp 17/30-31...................yk 1
Yritys10.............30v...........kp 18/28-31..................yk 14
Chiligail..............34v...........kp 22/29.......................yk17
Kaisla78.............35v...........kp 26/28-32...................yk 9
Marjee...............30v...........kp 32/32-36...................yk 6



Taustalla:
Kissatanssi, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Ricardina, Sofila, Bahama, Ankkurinappi


Plussanneet:

babygreen...........34v.............yk 5............27.12.2013
Periferia..............29v.............yk 7............12/2013
Joiku....................................yk10...........12/2013



Plussanneet 2013: Kirpukka, -j-, iiris_lorea, LilyAlice, NancyC, Hildur, Lise, Milk@, Mayinka, Bling, mutantti, miss_piggy, lady1979, mm-79, hiisi-78, Twinflower, Starhope, Kiiltis-75, Essence, rupeltaja, Syksy2010, zapata, TarinaMarianna
 
Moiksis kaikki! :) Listan pohjilta täällä kirjotellaan, eli ihan kierron lopussa mennään... Vielä ei ole tätiä kuulunut, mutta NIIIN perus menkkaoireet (mahan juilintaa ja ilta-itkuja) ilmassa, että tätiä odotellaan tänne viikonlopuksi :)

Chiligail, aion siis vain venailla tätiä, ja tikuille jos tulisi tarvetta niin sitten ensi viikolla. Tuossa ennen joulua uhosin pitäväni joulukuun välikuukautta yrittelystä ihan olosuhteidenkin vuoksi, joten en ole edes varma, että onko mulla edes teoriassa mahdollisuutta olla raskaana. tsemiä sulle piinailuun... Jospa tää olis sun vika piinailu :)

Yritys10, komppaan niin tuota vuoristorata-vertausta :) On se kyllä aikamoista mylläkkää. Loppuvuodesta oli mulla ainakin aika kovat epäilykset, että tokkoko tämä ikinä onnistuu, mutta nyt taas uutta tarmoa vetäneenä oon kanssa edes jonkin verran rauhoittunut ja yritän pitää yllä mielialaa, etten mä voi sitä vauvaa murehtimalla laittaa alulle :D Ihana, että te ootte löytäny huumorin ja sitä kautta voimaa :) Toivottavasti tosiaan niinkin pienellä vippaskonsteilla ku clomeilla pulla uunissa jo piankin!

Kaisla78, hyvä et oot saanu hyvää palvelua ja asioita selvitellään rauhassa... Ymmärrän kyllä hyvin malttamattomuuden, mutta jospa nyt jotenkin täsmennetysti toimttuna tärppäis... :)

Ihanaa viikonloppua kaikille! Nautitaan pakkasista ja yritetään pitää mielialaa ylhäällä kierron vaiheesta riippumatta (huutelee täällä itkuherkkä pms-läinen :D )

:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Äääh.. Nyt alko sit harmittaa etten hankkinutkaan niitä ovisliuskoja tähän kiertoon.. Ois ollut niiin kiva saada jotain varmuutta arvailuihin.. Aamusta ajattelin ettei mitään tuntemuksia oviksesta jonka pitäisi laskureitten mukaan olla käsillä (sikäli mikäli kierto edellisen mittainen).. Tuossa sitten joku tunti sitten alko tuntua nipistelyä yms tuolla oikeella puolella ja nyt sit tietenkin pähkäilen että kuvittelenko vaan oireet laskureitten mukaan :D :D ärsyttäväää.. Mutta on se hyödynnettävä tänään oli se sitä tai kuvitelmaa.. Onneksi varuilta myös eilen ja toissapäivänä :D ensi kiertoon sitten liuskat mukaan..

Niin ja anteeksi pelkkä omanapailu, hurjia plussatuulia kaikille :hug:
 
Pikku lomailu teki ihan hyvää ja ny taas Back to the Basic...
Talviaurinko on kuule ihan normaalia ettet heti itse tunnista ovista, olethan siäkkii syönyt tovin varmaan pillereitä niin niiden kanssa em. Tuntemukset vaan jää. Kun sitten lopettaa käytön niin ei omat naisrytmit palaudu ihan hetkessä. Ota siis reippaasti ovis-tikutus ja kahden viivan päivinä tarkkaile tuntemuksiasi siitä se lähtee. Varoituksen sana et saatat kyllä jäädä tikuttelin koukkuun, kuten minä ja esim Murmeli =) on vaan hauskaa saada varmuus milloin se talletus olisi parhaimmillaan.

murmeli ymmärrän hyvin et alkoi harmittaa kun ei tikkuja ollutkaan. Se vaan on niin et kaikkemme teemme että peittojen pöllytykset osuisi oikeisiin hetkiin. Toki kivaakin se on.

Bahama toivotaan ettei täti tule, mutta järkevästi asiaan suhtaudut ja varsinkin siihen et eka kierto menossa niin saattaa olla et rytmisi ovat vielä sekaisin.... Kestää hetken ennenkin "tanssi askeleet" alkaa sujua oman kehon kanssa. Mut odotellaan ja toivotaan. Ylämäki alamäki jojoiluun totut ja ala nyt jo käsittelemään niitä.

ON: juu tosiaan lomalla oltiin ja siellä piinailu meni hienosti. Tuntemuksia on sen verran et rinnat on kyllä kipeät. Muuten vaan rauhotellaan mieltä ja odotellaan ennenkuin testaillaan r.testillä.

Vietetään mukava viikko ja toivotaan talletuksien onnistumista.
 
Viimeksi muokattu:
Kiva lukea, että lomat on mennyt mukavasti. Pieni hengähdystauko tekee kummasti hyvää itsekullekin.
Mä myös ajattelin ne tikut ottaa käyttöön seuraavassa kierrossa. Se olisi kierto, mitä olen epäillyt etten ovuloi. Eli samalla saa selvyyden onko tuntemukset oikeat. Ostin noita clearbluen digitestejä, ihan sen takia ettei tulosta tarvitse arvuutella.
Mä oon taas nähny raskausunia. Oon huomannu, et ne toistuu aina kierron tietyssä vaiheessa. Vähän jo ärsyttää, että tällätavalla alitajunta kiusaa. Ihan kun ei muuten olisi stressinpoikasta yrityksestä.
 
Talviaurinko, niin se tahtoo täälläkin olla ettei omaa kroppaansa tunne ja ihan välillä naurattaa kun niin tarkkaan kuulostelee jokaista pienintäkin nipsausta yms et mitähän toikin nyt oli.. :) suosittelen kyllä myöskin tuota tikuttelua ja kuten chiligail sanoikin niin siihen jää koukkuun :D eli ensi kiertoon tikut mukaan, jokohan laittais tilaukseen..

Eilen oli kyllä semmoiset nippailut että jospa se oli sitten sitä ovista, huomioin viime kierrossa samanlaiset tuntemukset illalla sinä päivänä kun sain aiemmin samana aamuna ovistikkuun ne kaksi viivaa eli kun eilen oli ne tuntemukset ni tänäänkö sitten se dpo0, vähän vielä hukassa jotta mistä se lasketaan mutta nyt jos täti tulee 25/26.1 ni voinen olettaa arvioineeni oviksen oikein.. :D on tää kyllä melekosta tieteilyä..

Bahama; mulla alkoi viime kierrossa hirveet menkkajuilinnat jo neljä päivää ennen menkkoja ja viimeset kaks tai kolme päivää oli koko ajan sellanen olo että nyt ne alkoi muttei sit kuitenkaan joten arvata saattoi mikä pettymys sit aamulla herätä ja huomata että alkoihan ne sittenkin.. mutta toivotaan että sulla enteilee ihan muuta :)

Mites marjeen olot ja testailut?

Mukavaa ja stressitöntä viikkoa kaikille!
 
Iitikka81: kiinnitin huomiota tuohon Clearblue testiin. Testi on mielestäni hieman tyyris, kuitenkin kun niitä tikkuja menee aika monta, eli heti kun kaksi viivaa alkaa tulla niin en suosittele tikutuksen lopetusta vaan seuraa millälailla viiva kehittyy ja montako pv kestää, näin pääset paremmin myös kehon eri tuntemuksiin mukaan.
Itse tekisin niin että tikutaisin aluksia ihan Prisma/cittari Pregcheck - testeillä (ovat mielestäni aina toiminaat ja jopa viivan voimakkuudet havaitsee selkeästi. Kun testi antaa voimakkaan tummat viivat niin sitten tee Clearbluen testillä vielä tarkistus. Näin säästät hieman rahaa.
Kerrohan tulokset sitten. =)

ON: Aamu mennä jolkottaa, rinnat ei enää niin kipeät mut herkät kylläkin. Samalla hieman virtsatiemäisiä ongelmia/vihlontaa alavatsassa. Jo luulin et joku sukupuolitauti kyseessä :O:D mutta pitää nyt rauhotella itseään ja todeta et ne on kyllä ihan normi tuntemuksia tässä vaiheessa. Vielä en ala r-testiä kaivamaan, annan mennä vielä viikon reippaasti et lähempänä tätien tuloa sitten.

Mukavaa maanantaita
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 13.1.2014


Marjee...............30v...........kp 3/32-36....................yk 7
Kerttuli82...........31v...........kp 12/28-31...................yk 7
Murmelii.............32v...........kp 14/23-25...................yk2
Pienestä kii.........31v...........kp 17/28.......................yk 5
Talviaurinko........30v...........kp 20/30-31...................yk 1
Yritys10.............30v...........kp 21/28-31...................yk 14
Chiligail..............34v...........kp 25/29........................yk17
Kaisla78.............35v...........kp 29/28-32...................yk 9




Taustalla:
Kissatanssi, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Ricardina, Sofila, Bahama, Ankkurinappi


Plussanneet:

babygreen...........34v.............yk 5............27.12.2013
Periferia..............29v.............yk 7............12/2013
Joiku....................................yk10...........12/2013



Plussanneet 2013: Kirpukka, -j-, iiris_lorea, LilyAlice, NancyC, Hildur, Lise, Milk@, Mayinka, Bling, mutantti, miss_piggy, lady1979, mm-79, hiisi-78, Twinflower, Starhope, Kiiltis-75, Essence, rupeltaja, Syksy2010, zapata, TarinaMarianna
 
Huomenta kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa! :)

Hyppäsin itse tuolta pohjalta listan ylös, ja nyt sitten yk 7 alussa. Kuukautiset alkoivat päivälleen ajallaan, mikä näissä pco-munasarjoissa on aina sinällään helpottavaa. Vähän kirpaisi, mutta ehkä vähiten ikinä, koska tosissaan välikuukausi "yrittämisestä" meillä :) Kirpaisu ennemminkin johtui siitä, että nyt menkoista 14 pvää taaksepäin laskettuna oli talleteltu sopivina päivinä, mutta ei niin ei... noh, uutta virtaa uuteen kiertoon...

Chiligaili
n oireet kuulostaa suorastaan lupaavilta...! :) koitahan jaksaa piinailla tätä viikkoa, ja jospa sä olisit meidän tammikuun eka plussaaja!!

murmelii, mä lasken aina siten, että viivat tikussa on dpo-1, ja tikuista seuraava pvä on dpo0 (eli ovispvä). Mutta se on kai yksilöllistä, miten äkkiä ovis viivoista tapahtuu :) Tsemiä sullekin alkaviin piinaisiin päiviin.... :)

Bahaman jännäilyissä myös mukana täällä :wave: mun hyvä ystävä kertoi just pari kuukautta sitten, että ainoa raskausoire oli juurikin jäätävät menkkakrampit... Jospa se sullakin olis sitä itseään...! :)

Valoa ja intoa uuteen viikkoon kaikille! :hug:
 
Huomenta naiset!
Mutkin voi päivittää uuteen kiertoon, kp2 ja yk 10. Kävin perjantaina tarkistuttamassa progearvon, kun mun luteaalivaihe jää niin lyhyeksi (yleensä 10 päivää) ja se olikin alle puolet minimistä, joten menkat eivät tulleet yllätyksenä. Lievä harmitus silti, mutta ei auta itku markkinoilla, ei kun seuraavaa ovulaatiota kohti...!
 

Yhteistyössä