*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Iitukan galluppiin.. ovistikkujen tulkinta oli vähän hakusessa tässä kierrossa kun sain ensin illalla tasavahvat lähes ja seuraavana aamuna oli sit selkeempi plussa ja sitä seuraavana pelkkää valkeeta eli oliko ovis noista keskimmäisenä iltana vai mitenkä mutta ainoastaan kerran heilutettiin peittoja noiden päivien tienoilla ja se oli tuo keskimmäinen aamu.. Aivan älyttömän selkeesti kirjotettu :D :D

Kiitokset myös Säihkiss ja totta tosiaan Marjee; oottelen koko jengiä seuraksi, kohan nyt ensin uskallan liittyä plussanneiden juttuihin..

Hironealle tsemppiä piinapäiviin!
 
Kiva kuulla teistä kirpukka ja säihkiss! Onnea Kirpukalle odotukseen ja säihkikselle hoitoihin, olen ihan varma että pian säkin pääset odotuspuolelle =)

Hironea peukut pystyssä että plussaa pukkaa nyt kun ajoitukset ja muut on hiottu kuntoon!

Marjee kiiiitos tsempeistä, mäkin uskon että kyllä tää täti on, tosin tällä kertaa ihan outona, ja syytän kyllä teroja! Tosin vasta toiset menkat ilman kuparikierukkaa (joka siis lisää kipuja ja vuodon määrää) joten saattaahan tää olla tälläistäkin nykyään. Ja mullakin oli kaikenlaista kramppia ja tuntemusta kuurin aikana, ei oo tää team tero kovin kiva tiimi kyllä.. Ens kuussa plussat ni ei tartte jatkaa, niinhän me sovittiin :D

Eilen julkaistiin muuten uusi äitiyspakkaus! Mä kävin vähän katselemassa tuotteita ja mietin että jos tärppää nyt edes suhteellisen pian niin noi tavarat tulee meidän vauvalle :heart: jotenkin järisyttävä ajatus =) mun mielestä vaatteet oli ihan jees, mitäs te tykkäsitte?
 
Torstai 27.2.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Ricardina..........30v.........kp 3/?..................yk3...........c
Talviaurinko......30v.........kp 5/30-31............yk3...........luomu
Mariah33..........34v.........kp 7/27-30............yk10.........luomu
Chiligail............35v.........kp 8/29.................yk18.........mp+pr+1.ins.+l
Hironea............35v.........kp 19/24-26...........yk1..........luomu
Kerttuli82.........31v.........kp 29/28-31...........yk 8.........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 36/28................yk6..........?
Yritys10...........30v.........kp 39/27-30...........yk15.........c+l
Marjee.............30v.........kp 48/32-36...........yk 7..........t


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki...........DPO................Jännäpäivä
Yritys10................?....................?
Hironea.................5....................6.3.





Plussanneet:
babygreen...........34v........yk5............12/2013
Periferia..............29v........yk7............12/2013
Joiku...............................yk10...........12/2013
Ankkurinappi........31v.........?...............2/2014
murmelii..............32v........yk3.............2/2014


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Voi harmi Iitukka. Hyvällä tuurilla siellä kuitenkin on vielä sitkeitä simppoja valmiina perjantain ovista varten. Minulle ainakin gyne sanoi, ettei seksiä tarvitsi harrastaa kuin kahden tai kolmen päivän välein ja sen pitäisi olla riittävästi. Mistä tietää, jos ne kolme päivää vanhat siittiöt riittäisivätkin :)

Ricardina tuossa aiemmin kyseli, ovatko kaikki aina tienneet haluavansa lapsia. Minä en ole tiennyt. Joskus nuorempana olin sitä mieltä, etten halua lapsia ollenkaan, 20-vuotiaana haaveilin vauvoista hetken aikaa, mutta sitten liki kymmeneen vuoteen ei ole ollut minkäänlaista vauvakuumetta, eikä ole tälläkään hetkellä. Haluan kyllä saada lapsen, mutta näin kauan omaa itsenäistä elämää viettäneenä mietityttää, miten lapsen/lapsien kanssa jaksaa, kun itsessäkin on jo jaksamista :p

Itse kävin myös ihailemassa noita uuden äitiyspakkauksen vaatteita. Ihan kivoilta ne näyttävät. Noiden kun kuitenkin pitää olla sukupuolineutraaleja, että käyvät kaikille vauvoille. Tuo haalari varsinkin vaikuttaa niin söötiltä. En uskalla kuitenkaan ajatella, että meille tuollaista pakettia tulisi. Liian toiveikasta pessimistiltä.

Hironea: Niihin ovistikkuihin on todellakin hauska saada viivoja, kun saa kaksi viivaa edes jonnekin. Siihen toiseen testiin, kun tuntuu aina tulevan tympeän kylmästi vain yksi viiva. Toivottavasti ahkera tallettelu tuottaa nyt tulosta.

Säihkiss jaksaa olla aina niin ihan positiivinen ja aurinkoinen. Toivottavasti hoidot purevat ja saatte pian oman pikkuisen.

Omalla navalla on jo kp 29 mutta menkoista ei ainakaan vielä näy mitään jälkeä. Yleensä päivää aiemmin alkaa pieni tuhruvuoto. Olen siis taas raskaana niin kauan kuin muuta todistetaan =) Fyysisesti ei raskausoireita ole. Mitä nyt niitä samoja, mitä aina ennen menkkoja: rinnat kovemmat ja vatsaa nippailee, mutta henkisesti tunnen olevani raskaana. On niin kova toive raskaudesta, että jotenkin uskon raskautuneeni. Olen käynyt tänään töissä tunninvälein vessassa tarkistamassa, etten vain vuoda mitään. Varmaan alkavat työkaverit jo kohta miettimään, miksi ravaan siellä koko ajan. Taas tekee mieli mennä tarkistamaan. Tässä kierrossa talletuksen ainakin osoivat kohdalleen.
 
Jospa jatkan vielä hiukan, kun Iitukka kaipasi gallupia jo raskautuneilta. Mä tikutin tärppikierrossa ovista, koska mulla oli ekaa kertaa luget käytössä silloin ja ne piti aloittaa 3 päivää ovisplussasta. Muuten en varmaan olis testaillut, koska se vaan aikaansai mulla stressiä ja joka ikinen kierto sen oviksen bongasin. Vähän eri päivinä eri kierroissa ja jo se aiheutti stressiä, jos ovis ei tullutkaan just samana päivänä kuin edellisessä kierrossa. Toisaalta olihan se tosiaan kiva saada kaks viivaa edes siihen testiin. Kyllä sekin vaan niin hyvältä aina tuntui :) Oviksen ympärillä pupuiltiin joka ikinen päivä, mutta niin me ollaan tehty aina eli ei sekään poikennut mitenkään normaalista. Myöskään oviksen jälkeen ei ollut mitään oireita. Tissit tuli kipeiks, niin kuin aina. Jossain vaiheessa hiukan ennen plussaa alkoi närästää iltaisin. Se oli mulle jotain ihan ennenkokematonta. En edes tiennyt, millaista on närästys, mut sitä se varmaan oli :) Mutta mitään vatsanseudun tuntemuksia ei ollut, eikä mitään muutakaan, mistä olis voinut arvella tärpin käyneen. Testinkin tein vain siksi, että jos kuitenkin olis tärpännyt, jatkaisin lugeja. Ja hämmästys oli ihan valtava, kun tikkuun alkoi piirtyä haamu. En mitenkään osannut ajatella, että tärppi olis käynyt. Joten älkää vaipuko todellakaan synkkyyteen, vaikkei mitään oireita oliskaan :)

Edelleen olen sitä mieltä, että syy mun raskautumiseen oli yksistään niissä lugeissa. Mullahan alkoi kkm:n jälkeisen tyhjennyksen jälkeen monen päivän tuhruttelut aina ennen menkkoja. Siihen kokeiltiin terot ja primot, mut ei mitään vaikutusta. Heti ekasta lugekierrosta sit tärppäs. Ja varmasti se kkm:kin johtui liian matalasta keltarauhasarvosta. Näin minä netti-gynekologi sen olen diagnosoinut :LOL: Eli mä liputan ihan hirvittävän vahvasti lugejen puolesta kaikille loppukierron tuhruttelijoille!

Lasten haluamisesta... Mä en ole ikinä halunnut lapsia. Ajatuskin on ollut tosi kaukainen ja suorastaan ihan mahdoton. Vasta viime vuosina ajattelumaailma on alkanut vähän muuttua, mutta en mä edelleenkään mikään lasten ylin ystävä ole. Ja välillä nytkin tuntuu, että olikohan tää sittenkään hyvä ratkaisu. Mutta se on varmaan normaalia, että kaikki uusi ja tuntematon vähän pelottaakin ja saa sen takia ajatukset sekaisin... Aika näyttää, miten tässä käy. En mä edelleenkään ajattele, että meille tulee vauva elokuussa, vaan ajattelen, että se on mahdollista. Kaikkeahan tässä vielä ehtii sattua...

Kiva oli kuulla Säihkiksestä ja vielä noin positiivista ajattelua! Toivon sulle ja kaikille muillekin oikein voimakkaita plussapuhureita!!! :heart: Tsemppiä tytöt!!
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Voi täällä on tapahtunut niin paljon sitten viime käynnin!! Kirjoittelen nyt pikaisesti kännyllä, joten täytyy tulla paremmin ajan kanssa vaihtamaan kuulumisia <3

Minulle saisi päivittää kp 7.
 
Viimeksi muokattu:
kerttuli82 sormet ja varpaat ristissä että menkat pysyis poissa ja pääsisit testaamaan plussan. Koska ajattelit testata jos kierto ei katkea? Ja kiva kuulla, että on muitakin joille tämä kuumeilu ei tullut "automaattisesti". Jotenkin välillä tulee sellainen olo, et onko ees oikeutta haluta kovasti jotain, mitä vielä vuosi tai pari sitten ei tiennyt haluavansa ollenkaan..

iitukka huomenna kellistät miehen heti kun kotiutuu! Nimittäin tän päivän ovisplussahan tarkoittaa ovista about huomenna, eli kannattaa ainakin yrittää. Ja miksei ne tiistaisetkin elelis perjantaille, eihän siinä oo ku 3 päivää ja jostain luin et saattavat pärjätä viisikin.

Täällä vuoto jatkuu vähäisenä. Alan uskoa, ettei sitä verta enää riitä uusiin menkkoihin, vaikka on tiputtelemalla tullutkin, kuitenkin jotain on vuotanut jo sunnuntaista.. Silti en ole uskaltanut vielä ottaa clomia, otan vasta just ennen nukkumaanmenoa. Mietin ääneen miehelle, että ois pitänyt suosiolla odottaa normimenkkoja eikä sotkea kroppaansa teroilla, mutta toisaalta sit kierto ois saattanut kestää kuukausitolkulla. Mies menee muuten simppatesteihin huomenna ja ens viikolla kuullaan tulokset. Sekin vähän jännittää.. Voi kun kaikki olisi ok, mun ongelmien lisäksi ei enää muuta kaivata. Silloin ois peli selvä ja ois varmaan pakko siirtyä rankempiin hoitoihin heti alkuunsa. Sormet ristissä siis.
 
Viimeksi muokattu:
Kerttuli, etkö jo testaa?? ;) täällä odotellaan plussauutisia.
Minä tykkäsin myös tuosta uudesta äitiyspakkauksesta. Olisipa ihana saada tuollainen paketti kotiin. Voih :)
Taas tätä omaa napaa.....On muutaman tunnin ollut semmoset oviskivut ettei mitään järkee. Testasin vielä ja yhtä tumma oli viiva kuin aamulla. Huomennahan se selviää mitä tuolla alakerrassa on tapahtunut, kun menen gynelle. Vähän jännittää, että nauraako se mut pihalle. Vastahan mä syksyllä kävin hakee ehkäisyä.
Täytyy varuilta hätistellä miestä tuonne lakanoihin kun huomenna kotiutuu. Kun mietin, että silloin aikoinaan, tehtiin inseminaatiot ovisplussan jälkeisenä päivänä. Eli pieni toiveen pilkahdus on pakko pitää ;)
 
Tehäänpäs galluppia, jos täällä joku plussannut vielä kävisi lukemasa :)
Eli minkälaisesta kierrosta tärppäsi? Miten oli ajoitettu peittojen heiluttelu ja ovis, ennen ovista vai juuri ovispäivänä?
Tärppäsi semmoisesta kierrosta, jossa olin ihan varma, ettei varmasti tärppää. Kierto oli yk5. Olin juuri ollut yksityisellä gynellä ja mulla todettiin kysta toisessa munasarjassa. Oviksen olin tikuttanut ja gynekin sen vahvisti tapahtuneeksi. Kotona ovisplussa-aikana sanoin sitten miehelle, että kannattaisi varmaan heilutella peittoja kumminkin varmuuden vuoksi tänään. Kumpikin oli aika väsynä tms. mutta heiluteltiin kumminkin peittoja. Eli vain tämä yksi peittojenheilutusilta oviksen lähellä ja tärppäsi, olin raskaana. R-testinkin tein tosi myöhään, kun en ois uskonut et oli tärpännyt, olikohan dpo 16-18 välillä, en enää muista. Joulukin oli tulossa ja en ois halunnut jouluna itkee, jos nega ois tullut. No joulu meni ohi ja sit sen viikon pe testasin plussan. Oviksen tikutuksesta tarkemmmin: Tikutin oviksen kotona ja samana iltana heiluteltiin peittoja. Käsittääkseni se itse ovis on kumminkin n. 24h sisällä siitä tikkuplussasta. Se tikkuplussahan kertoo vain sen otollisimman hormonihuipun sille ovikselle pian tapahtua.

Olen käynyt täällä välillä lukemassa teidänkin juttuja + tosi paljon onnea kaikille yritykseen, toivottavasti pian pääsette myös odottajien puolelle :)

babygreen ja vave 13+3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, tulin vierailemaan tänne. :) Itse olen myös 3-kymppinen ensikertalainen. Ehkäisy jätettiin syys-lokakuussa pois ja tjot-asenteella mentiin. Joulukuun aikaan otin kuitenkin järeämmät aseet, eli ovistikut käyttöön. Mies ei ihan niin tosisaan yrittänyt kuin minä ja tammikuun lopussa, kun bongasin oviksen, ei edes heiluteltu lakanoita. Yritin keskittyä välillä johonkin muuhun kuin vauvaan, kun ärsytti oviksen missaus. Ihmetys olikin suuri kun juuri siitä kierrosta plussasin.

Iitukka81, oltiin siis maanantaina heiluteltu peittoja ja torstaina tuli ovistestiin kaks viivaa, eli eikös silloin ovis ole seuraavana päivänä, eli perjantaina. Ei siis tarvitse juuri oviksen aikaan näemmä touhuta.

Onko 3-kymppisille ensikertalaisille plussanneille joku oma ryhmä? Sellainen kiinnostaisi.
 
OmaNApa varoitus:
Ihanaa naiset et olette täällä et saa teille purkaa

Folli ultrassa käyty ja .... FOLLI 20mm ja nyt vasta kp 9... WOOW =) No eihän me mihinkään inssiin tänään keritä ku matkaa inssipaikalle pitkälle toistasataa kilometriä yhteen suuntaan + pitäis vielä keretä paikanpäällä pestä simpat ennen minuun sisälle asennuksia eli tähän kiertoon ei inssiä, MUTTA me päästään pöllytteleen peittoja LUOMUNA jeee jee, ei mitään pilli tyydytystä vaan aitoa "munaa" :LOL:
No simpat on mitä on, mut näillä mennään ja talletuksia tehdään.

Muuta:
Keskiviikkona marisin miehellä ku alkaa panettaa NIIN paljon et mistähän tuulee (kp 7), no nyt ymmärrän tunteeni koska folli alkoi sillo tykyttää jo 17-18 mm eli kyllä keho osaa sanoa mulle ku H-hetki lähestyy. =) =)
Ultrassa muuten kaikki hyvin, limat 8 mm ja komea 3 kerroksinen ja folleja tosin ei ollut kuin 1 kpl oikealla puolella mutta se oli ISO JA KOMMEE!

Näillä mennään, taidan tikuttaa ovis-testin tänään ihan mielenkiinnosta ja huomenna sit pistän Pregnylin, + talletukset jatkuu...

Iitukka81: ei ne mitään naura ja sanot et näinhän ne elämäntilanteet muuttuvat =)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Hienoa Chiligail!Nyt vaan lakanat pöllyämään :) Tietty harmi, kun ette päässy inssiin, mut toisaalta onhan se paljon mukavampi tapa lakanoitten välissä päästä lasta tekemään. Meillähän onkin sitten yhteinen jännä kaksiviikkoinen edessä, jos nyt minun edes hirveästi kannattaa jännäpisteitä nostella.
Gyne käynti oli kyllä hyvä :) Aivan ihana ihminen oli vastassa. Kaikki näytti olevan kunnossa. Munasolu juuri irronnut ja limakalvot hyvän paksuiset. Käski äkkiä kotiin sekstailemaan. Ja muutenkin oli ohje, että seksiä vaan. Ei kuitenkaan mikään superhyber positiivinen, vaan realisti.Ettei sanonut, että kyllä teillä vuoden päästä vauva jo on, vaan toivotti onnea yritykseen. Mutta helpotus sinällään, että munasarjat näytti normilta ja kaikki muukin. Ei mitään clomeja tarjoillut, vaikka oisin voinut ottaakin. Olisihan ne tukemassa ovista. No näillä nyt mennään ja odotellaan sitä miestä töistä kotiin ;)
 
Lauantai 1.3.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Marjee.............30v.........kp 2/32-36...........yk 8...........t
Ricardina..........30v.........kp 5/?..................yk3...........c
Talviaurinko......30v.........kp 7/30-31............yk3...........luomu
Yritys10...........30v.........kp 9/27-30...........yk16..........c+l
Mariah33..........34v.........kp 9/27-30............yk10.........luomu
Chiligail............35v.........kp 10/29...............yk18.........mp+pr+1.ins.+l
Hironea............35v.........kp 21/24-26...........yk1..........luomu
Kerttuli82.........31v.........kp 31/28-31...........yk 8.........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 38/28................yk6..........?



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki...........DPO................Jännäpäivä

Hironea.................7....................6.3.





Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...............2/2014
murmelii..............32v........yk3.............2/2014


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Moikkis kaikille, ja ihanaa viikonloppua :heart:
Mukavaa lukea teidän plussanneiden kuulumisia ja plussauskertomuksia; erityisesti babygreen olet vielä kovasti muistissa :hug:

murmelii, ihanaa :hug: siellä se pikkuinen selvästi kiinni on; toivottavasti pysyy tiukasti :heart:

Kerttuli, sä selvästikin voisit aloittaa meidän maaliskuun mahtavan plussarivin!! jännää, jännäää... :)

Iitukka, mä kanssa uskon, että vielä hyvin ehditte pupustelemaan; ja kuten näissäkin raskautumiskertomuksissa, olen monbesti kuullut, että raskautuminen tapahtunut just siinä kierrossa kun ajatus ollut voimakas "no nyt ei ainakaan ole mahdollista" :) hyvä kun gynellä oli hyviä uutisia; nyt vaan porskutellaan etiäppäin...

Ricardinalle tsemitykset clomien alkuun! Toivottavasti simppa-uutiset olisi ensi viikolla hyviä, niin pääsisit äitiyspakkauksen vaatteita ihaileen ihan livenä :) Mustakin ne oli ihan sieviä ja ihania; jotenkin tuntuu utopistiselta ajatella, että voisiko ne OIKEASTI olla omassa kaapissa joku päivä :O

Chiligailille lykästykset luomutalletuksiin :hug: onhan se kuitenkin mukavampi ihan itse pistää asiaksi ;)

Oma napaa... eli kaikki ketkä päivitettyä listaa vilkuili, niin saattoi huomata että menkat on täällä! :) Nauroin eilen miehelle, että harvoin sitä on tälläistä riemua menkkojen alkamisesta :D Vika tero jäi liuskasta ottamatta, kun eilen alkoi vuoto, mutta hyvä näin :) pääsee nopeammin ensi kiertoon ja toivottavasti tositoimiin... Hyvä fiilis :)
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Kiva lukea hyviä uutisia! Onnea murmelii digituloksesta, marjee menkoista (tällä kertaa niistäkin saa onnitella :flower: ), iitukalle hyvistä gynekuulumisista ja chiligailille hienosta follista ja sänkyluvasta, inssiin sit seuraavasta! Kerttulia kun pääsisi vielä siitä plussasta onnittelemaan lähipäivinä =)

Mulla on tuhru loppunut ja turvotus ja menkkaolot hävinneet, se on kiva juttu kun pelkäsin että joku "takatalvi" iskee vielä. Eilen iski melkoinen masennus ja v*tutus, kun kuulin, että taas yksi tuttavapariskunta odottaa esikoistaan. Meidän 4-kuukautisen yrityksen aikana ollaan kuultu neljä vastaavaa uutista, mutta tää oli eka joka tosissaan iski vyön alle kun eivät tietääkseni edes yrittäneet, tai ainakin syksyllä juttelivat ihan erilaisista tulevaisuudensuunnitelmista. Kai mä vaan oon vähän paska ja kateellinen ihminen kun ensiajatus ei ole se vilpitön onnellisuus toisen puolesta vaan harmitus että miks meillä lähtee tää homma heti alkuunsa eri urille. Vaikka olenhan mä loppujen lopuksi onnellinen heidän puolestaan. Hullua muuten, että täällä palstalla sitä osaa oikeasti iloita toisten puolesta ja tosiaan toivon sitä plussaa teille kaikille, mut sit tuollaiset arkielämän yllärit saa sydämen ihan myttyrälle. Te varmaan ymmärrätte. :'(

*muoks: Heti tuon kirjoitettuani miehen puhelin soi, ja puhelun päätyttyä kertoi että viideskin tuttavapariskunta odottaa. Heille tosin jo toinen.
 
Viimeksi muokattu:
Ricardina, ymmärrän noi sun harmituksen tunteet. Ihan samoja ajatuksia käyn itsekin aina lävitse kun kuulen vauvauutisia. Eniten ne läheisten raskaudet satuttaa. Ehkä se on tämän palstan hyvä puoli, ettei täällä kuitenkaan kukaan ole "oikeasti" tuttu, niin sitä on helpompi iloitakin toisten puolesta. Samoin on myös helpompi purkaa kaikki ne turhautumisen tunteet. Onneksi olette täälle <3 Minä en ainakaan jaksa iloita aina tuttavien raskauksista. Ärsyttää, kun oma äitikin hehkuttaa vauvauutisia, vaikka tietää minun vauvankaipuun ja kivisen tien. Eräskin kaveri on saanut tänä aikana neljä lasta, kun itse en ole saanut yhtäkään. Ei siinä oikeasti enää riitä edes huumori auttamaan. Sitä vaan miettii, miten ne toiset voi raskautua niin helposti, kun oikeastihan tämä on ihan tähtitiedettä. Olen huomannut myös, että joskus jopa jätän vastaamatta eräälle kaverini puhelimeen. Minua vain niin ärsyttää, että joka ikinen kerta hän kysyy enkö pode vauvakuumetta, olenko raskaana tms.....Ei vaan jaksa. Kaikkein eniten on alkanut ärsyttämään nämä kliseiset lauseet kuten, paksuna, pulla uunissa, raskautua jo kun pesee kalsarit samassa koneessa ym....Jotenkin ne on niin, en osaa edes sanoa mitä.
Meillä ei taaskaa nämä talletukset menneet kuin trömsöössä. Eli nyt vaan toivotaan, että miehen simpat ois jotain super selviytyjiä ja olisivat olleet selvinneet useamman päivän hengissä.
Tänään oli tällainen parempi päivä. Jo himpun aikaa sitä tuli ajateltua, että kai minä selviäisin ilman lapsia. Onhan se elämä hyvää näinkin.
Mietin myös, että jos raskaudun joskus, niin en kerro kuin ihan parille tosi hyvälle ystävälle. En tiedä miksi näin, mutta jotenkin nauttisin tuosta maailman ihanimmasta salaisuudesta aivan yksin miehen kanssa.
 
Kaikkihan tämän jo tiesi, mutta gyne tosiaan muistutti d-vitamiinista ja foolihaposta. Käski syömään juurikin noita raskaana oleville tarkoitettuja vitamiinivalmisteita. Sanoin, että olen syönyt d-vitamiinia jopa 50-75mikrogrammaa, niin sanoi että se on ok. A-vitamiinista varoitti, että raskaana ollessa ei sitten saa syödä. E-vitamiinista ei sanonut mitään.
 
:hug: Ricardinalle... Ymmärrän ja komppaan ihan täysillä noita fiiliksiä... Mitä pidemmälle tämä oma yritys menee, sitä enemmän toisten vauvauutiset pistää. Ja niinkun etenkin sellaset uutiset, että "kunhan alettiin tjottailla ja heti tärppäs"... Sitten tulee monesti semmonenr aivo, että miksi se ei voi olla itselle yhtään helpompaa.
Mä olen jotenkin aina halunnut tosi kovasti lapsia, mutta joskus murrosikäisestä asti musta on tuntunut, että mä en tuu niitä helposti saamaan, koska haluan niitä niin kovasti (kuulostaa vähän kummalle, mutta jotakuinki näin se menee mun päässää....) ja kuukausi kuukaudelta se pelottaakin enemmän ja enemmän, kun ei tää nyt ainakaan ihan helpoimman kautta ole vielä onnistunut... :/
Tosiaan niin kuin Iitukka kuvaa, ehkä se on tämä virtuaalinen etäisyys, mikä tekee täällä iloitsemisen niin helpoksi... ja ehkä se on se, että en mä ole puhunut vauvahaaveistani kellekkään muulle kuin isosiskolle. Eikä muut puhu mulle; niin ehkä siinä on se, ettei tiedä edes miten kovasti toiset yrittää ja haluaa... täällä kun tietää jokaisen kivikkoisen taipaileen, niin se plussa on vaan ihan puhdasta riemua toisen puolesta :heart: ja aina tulee semmoinen oma toivo, että ehkä se mullakin vielä onnistu...

Tulipas sepustusta. Päivittelen tuossa listaa ajantasalle ja kaikille isot tsemitykset alkavaan viikkoon :heart: Mulla nää tero-menkat onkin ihan hurjan runsaat :O
 
Maanantai 3.3.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Marjee.............30v.........kp 4/32-36...........yk 8...........t
Ricardina..........30v.........kp 7/?..................yk3...........c
Talviaurinko......30v.........kp 9/30-31............yk3...........luomu
Yritys10...........30v.........kp 11/27-30..........yk16..........c+l
Mariah33..........34v.........kp 11/27-30..........yk10..........luomu
Chiligail............35v.........kp 12/29...............yk18..........mp+pr+1.ins.+l
Hironea............35v.........kp 23/24-26...........yk1...........luomu
Kerttuli82.........31v.........kp 33/28-31...........yk 8..........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 40/28...............yk6...........?



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki...........DPO................Jännäpäivä
Hironea.................9....................6.3.





Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...............2/2014
murmelii..............32v........yk3.............2/2014


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Ihanat Iitukka ja Marjee, tuli oikeasti parempi mieli teidän sanoista :hug: me ollaan kerrottu meidän yrityksestä ja ongelmista läheisimmille ystäville, osin varmaan siksi että arvasin jo etukäteen että mun kierroilla ei tuu tärppäämään heti. Osa heistä kertoi aloittaneensa yrityksen myös, ja kaikki nämä siis jo raskautuneet yk 1-4 aikana. Mä oikein laskin et ketkä saattais olla seuraavat jotka kertoo iloisista uutisistaan, mut ei oo kauheesti enää mahdollisuuksia jäljellä =) ois niin ihanaa jos tärppäis ja mielellään pian, niin sais lapsi edes melkein samanikäisiä kavereita ystävien lapsista.

Ja hei, saatiin hyviä uutisia: simppaklinikalta soittivat, että "kaikki on ok" (miehen sanoin siis), kirjallisena saadaan tulokset vielä myöhemmin. Oon yllättävän helpottunut, vaikkei siellä siis mitään vikaa odotettu olevankaan, mutta kyllähän sitäkin mietti. Nyt kun saatais se ovis vielä aikaiseksi niin pääsis oikeasti yrittämään, jeah! :p
 
Marjee, toivotaan et hurjat menkat tarkoittaisi myös että siellä nyt kunnolla tapahtuu jotain.
Ricardina, kyllä se teillekin vielä pikkuinen saadaan. Se vain nyt ottaa aikansa. Ja hienoa, että simpat on ok. Kiva kuulla, että edes joku asia on hyvin.
Edellisestä elämästä opittuna, suosittele kertomaan avoimesti jos vauvatoiveet eivät ala toteutumaan. Ainakin niille lähimmille. Itsellä osa syynä eroon oli juurikin puhumattomuus. Salaisuudet kasvoivat kasvamistaan, lopulta suureksi ahdistukseksi. Enkä itse ole niistä päässyt kunnolla vielä nytkään.
Ihanaa alkanuttaviikkoa. Minä taas rakentelen, joten saan edes hetkeksi ajatukset pois kuumeilusta.
 
Heippa kaikille!! Hitusen on ollut hermo pinnassa, kun jostain syystä en voi kommentoida tänne puhelimesta. Loman ollessa päällä koneelle ei ehdi.

Ricardina: Tuo on niin tuttua! Mä olen itse tuntenut pitkään syyllisyyttä siitä, etten vaan yksinkertaisesti kyennyt olemaan iloinen pikkusiskoni raskauksista. Hänellä kolme ihanaa lasta ja kaikki ovat olleet yllätyksiä ja ns. ei suunniteltuja. Itse olen vuosia toivonut ja haaveillut eikä tärppää ei. Kahden lapsen jälkeen siskoni vielä vaihtoi miestäkin lennossa ja kuin ollakkaan ensimmäisestä tärppäsi uudenkin miehen kanssa. Nyt on vain ollut pakko vääntää naama hymyyn ja hyväksyä, että ei tuo ole minulta pois vaan päinvastoin. Saan sentään pallutella maailman suloisinta kummipoikaa.

ON: Mulla on ollu mahassa nirppailuja nyt kohta 4 päivää. Jotenkaan en kuitenkaan uskalla antaa itseni ajatella tärpin mahdollisuutta vaan olen tyytynyt uskottelemaan itselleni syyksi ainaisen vaivani eli ummetuksen. Rinnat ei ole kipeät eikä arista sen suuremmin. Viime yönä en saanut nukuttua ja kolmen aikaan pyörin ja pähkäilin että pitäiskö käydä sittenkin testailemassa jo... Päätin tiukasti, että en hätäile!!
 

Yhteistyössä