*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Hironea onpa jännää! Sormet ristissä josko sieltä plussa pärähtäisi, teillä oli ainakin ajoitukset kunnossa =)

Tiedättekö mä repäisin. Oon miettinyt et jos sittenkin hakeutuis jollekin lapsettomuusasioihin erikoistuneelle lääkärille, eli käytännössä lapsettomuusklinikalle. Oma gynekin vähän vihjaili, et nämä asiat eivät ole ihan hänen mukavuusaluettaan ja jos tarvitaan mitään muuta kuin Clomeja niin sitten on mentävä muualle. Mä oon sit arponut et mihin, ja nyt sattui yhden tutun suosituksesta osumaan silmään tammikuussa avattu paikka, ei ydinkeskustassa (parkkipaikkoja!) ja ovat auki virka-ajan lisäksi kahtena iltana viikossa, joka sopii mun työaikoihin loistavasti. Ajatuksena oli kokeilla, jos saisin ajan folliultran suunnitellulle päivälle niin menis samalla ensikäynti ja folliultra samaan hintaan. No, ajanvarauksessa vastannut kätilö oli sitä mieltä et kp14 on ihan liian myöhään ekassa clomikierrossa, kun yhtään ei tiedetä mun vastetta. Me lähdetään huomenna reissuun, joten olin jo vähän sormi suussa et mitäs nyt sitten, mutta hän ehdotti että jos tulisinkin jo tänään. Joten hain labratulokset toisesta paikasta ja menin. Oli älyttömän hyvä käynti! Lääkäri oli asiantunteva ja otti mut tosissaan, oli sitä mieltä et ehdottomasti mun munasarjoilla hoidot pitikin aloittaa heti. Clomeista ei kuulemma itse tykkää, letrozol on kuulemma luotettavampi, kypsyttää varmemmin vain yhden munasolun ja kohdun limakalvo ei ohennu kuten Clomeilla, lisäksi sen kanssa ei tarvita taukokiertoja. Joten ensi kierrossa (jos nyt ei tärppää ;) ) jatketaan letrozolilla eli Femarilla. Folleja oli tällä hetkellä (vasta kp8) 2kpl, 10mm ja 9mm (aina aiemmin vain n.5mm folleja) Ei oo kuulemma varmaa, lähteekö kumpikaan oikeasti kypsymään johtofolliksi, mutta saattaapa vaikka lähteäkin, menen toiseen folliultraan reissusta palattua. Kohdun limakalvo oli clomeista huolimatta hyvä näille kiertopäiville, 6,4mm ja kolmikerroksinen (jee greippimehu ja vehnis!) oli sitä mieltä, ettei aukiolotutkimusta tässä vaiheessa tarvita.

Sori näin pitkä avautuminen, mutta mä oon jotenkin ihan fiiliksissä. Mua on mietityttänyt moni asia joita pääsin kysymään, ja nyt voin aina tarvittaessa soittaa tuonne ja kysyä joltain joka osaa vastata. Nyt kun vielä saadaan se ovis aikaiseksi =)
 
Hei kaikille!

Olen seurannut vauvakuumeisena jonkin aikaa juttujanne ja haluaisin liittyä joukkoonne hurmaavaan, nyt kun olen siihen "pätevöitynyt". Minulta poistettiin eilen kuparikierukka ja haaveilut alkavat vaihtua toteuttamisen puolelle. Olen 31-vuotias ja koko "vauvamaailma" on ihan outoa ja uutta, en ole ennen nykyistä kumppaniani tiennyt lapsesta unelmoida. Lapsihaaveista en halua reaalimaailmassa huudella, mutta haluaisin kovasti höpöttää näistä samanmielisten kanssa :)
 
Torstai 6.3.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Marjee.............30v.........kp 7/32-36...........yk 8...........t
Ricardina..........30v.........kp 10/?................yk3............c
Talviaurinko......30v.........kp 12/30-31..........yk3...........luomu
Yritys10...........30v.........kp 14/27-30..........yk16..........c+l
Mariah33..........34v.........kp 14/27-30..........yk10..........luomu
Chiligail............35v.........kp 15/29...............yk18..........mp+pr+1.ins.+l
Hironea............35v.........kp 26/24-26...........yk1...........luomu
Kerttuli82.........31v.........kp 36/28-31...........yk 8..........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 43/28...............yk6...........?



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki...........DPO................Jännäpäivä
Hironea.................12...................6.3.





Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...............2/2014
murmelii..............32v........yk3.............2/2014


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Hyvä Ricardina jos tuli yhtään parempi mieli, ja kuulostaa ihan huipulta sun uusi gyne :) Nyt vaan uudella tarmolla kohti maaliskuun plussaa :D The official month of team Tero!

Mataharille tervetuloa ja lyhyttä käyntiä kuumeilua-puolella toivotellen :) Lisäänkö sut listoille ja minkälaisella rimpsulla? :)

Hironea, harmitukset tuhrusta... :/ Ilmottele kun pompsauttelen sua listan kärjille... Hetken harmien antaa aina tulla kunnolla :heart: Sitten vaan uutta kohti... :hug:

Ja Iitukalle kiitos tsempeistä ja mukavia rakenteluhetkiä sinne:hug:

Täällä alkaa olla nämä hurjat tero-menkat lopuillaan, ja saanko sanoa että luojalle kiitos! Kp 7, ja tänään ainaki herätessä eka aamu viikkoon, ettei ollut tullut vuotoa... jospa se nyt tästä. Ja ens viikolla tikuttelee :D Ihanaa orastavaa viikonloppua kaikille :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaan vaan minut listoille, tälläisin sävelin:

Matahari.............31v.........kp 37/30-38...........yk.............luomu

Laitetaan vasta tulevien menkkojen jälkeen yk 1.

Kiertoni on superpitkä. Tässäkään kierrossa en ovuloinut. Gynegologini kehotti palaamaan juttusille, jos yritys ei puolen vuoden sisään ole tuottanut tulosta. Hänen mukaansa yli 32 päivän kierroissa ovulaation ennustaminen on vaikeaa ja on todennäköisempää että jää tapahtumatta.

Olen jo kerran ollut raskaana, vuonna 2008. Tämä päättyi ihan alkumetreillä aborttiin, vaikean elämäntilanteen takia. Jos ei muuta, niin se on ainakin todiste siitä, että kykenen raskautumaan:) Onko teillä kenelläkään samanlaista tarinaa, jo koettua alkuraskautta, joka on päättynyt syystä tai toisesta? (Pahoillani toistosta, jos olette jo puhuneet aiemmin keskenmenoista tai muusta.)
 
Jep... Listan nokkaan pärähdettiin. Eli tänään kp 1, yk 2.

Matahari: Itsellä ei ole aiempia kokemuksia raskauksista. Ei keskeytettyinä eikä keskenmenneinä. Joskus miettii, että ois ollu edes niin tietäis, et tällä kropalla ois sentään mahdollista.
 
Hironea, voihan harmi :( Mutta nyt uutta yritystä vaan putkeen.
Matahari, minä olen myös ollut raskaana mutta se päättyi keskenmenoon rv 12. Tästä on jo 8v. Tavallaan on helpottavaa tietää, että jotain ainakin pystyy tapahtumaan mutta toisaalta on pelko, kun en tiedä miksi meni kesken. Toisaalta pelottaa myös se, että tuon keskenmenon jälkeen en tullut enää raskaaksi, syy löytyi myöhemmin miehestä. Kuitenkin lääkärit sanoivat, että mahdollisuudet raskauteen on. Eli oliko pelkästään miehessä vika. Näitä on nyt turha spekuloida, kun ei selviä kuin kokeilemalla. Nyt siis uusi mies ja uudistuneet haaveet.
Mukavaa viikonloppua :) Minä otin varaslähdön ja vietän vapaapäivää. Jospa lähtisi mummojen ja pappojen sekaan torille :D
 
Heippa taas parin päivän tauon jälkeen, reissusta kotiuduttu :)

Tervetuloa Matahari, toivottavasti pääset täältä pian odottajien puolelle. Pitkät kierrot kuulostaa tutulta, muussa elämässä kiva juttu mutta vauvahaaveisiin ei ihan niin mukavaa. Mulla ei ole raskauksia takana, onkohan edes ovulaatioita =)

Talviaurinko iso halaus sulle :hug: ihan kuin tämä raskautuminen ei ois tarpeeksi monimutkaista jo itsessäänkin, ja sitten siihen lisätään päälle vielä miehen menot ja mahdolliset haluttomuuskaudet.. Toivotaan, että hän kuitenkin heltyy, saattaahan kertakin riittää.

Hironea pahoittelut uudesta kierrosta :hug:

Marjee sullakin alkaa kohta oviksen odottelu olla ajankohtaista, sormet ristissä että tässä kierrossa tulee taas!

Me oltiin ihanien ystävien ja heidän 10kk poikansa (joka on meidän kummilapsemme) kanssa reissussa viikonloppu eikä ainakaan laskenut omaa vauvakuumetta, mikä ihana lapsi :heart: Tiistaina on taas kontrolliultra kp15, ja liuskaovistestit näyttää vaihdellen tasavahvaa ja haaleampaa viivaa - uusi gyne käski olla luottamatta digiin ja seuraamaan liuskatestin tummuutta, ja jos ois tullu tosi tumma jo reissun aikana niin ois pitänyt pidättäytyä.. No, tarvetta ei tullut ja ei pidättäydytty :whistle: mua vaan mietityttää että tapahtuukohan siellä muniksissa mitään, ja jos tapahtuu niin irtoaako ilman irrotuspiikkiä tms.. Noh, tiistaina oon viisaampi.
 
Maanantai 10.3.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea............35v.........kp 5/24-26...........yk2...........luomu
Marjee.............30v.........kp 11/32-36..........yk 8...........t
Ricardina..........30v.........kp 14/?................yk3............c
Talviaurinko......30v.........kp 16/30-31..........yk3...........luomu
Yritys10...........30v.........kp 18/27-30..........yk16..........c+l
Mariah33..........34v.........kp 18/27-30..........yk10..........luomu
Chiligail............35v.........kp 19/29...............yk18..........mp+pr+1.ins.+l
Kerttuli82.........31v.........kp 40/28-31...........yk 8..........luomu
Matahari...........31v........kp 41/30-38...........yk.............luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 47/28...............yk6...........?



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki...........DPO................Jännäpäivä






Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...............2/2014
murmelii..............32v........yk3.............2/2014


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
heipsan!
Listaa päivtelty uutta viikkoa varten ja uudet tiedot lisäilty :)
Hirrrrveetä haipakkaa töissä ja hiihtolomaillessa; tämä siis pikainen viestitys.

Ricardinan huomista ultraa jännäilen täällä kovasti...!
Talviauringolle tsemppihali ja miehen kaato-onnea... tää on aina tämmöstä :/ meillä mies resoaa työn puolesta, ja joka kerta kun ovis jää hödyntämättä, tulee mahdoton kiukku. Ihan ku ei olis tarpeeks vaikeeta muutennii... tosissaa isot halitukset :hug:
Mataharin kierto on ku mun viime kuussa... tsemiä! toivottvasti saat tädin kylään ! (hassua toivotella näin päin :D )
iitukalle kiitos, ja mahti-naistenpäivät sinnekkii jälkijunassa :)
Hironealle uutta tarmoa uuteen kiertoon :hug:

Mä aloin tikuttaa ovista tänään, JO kp 11 :ashamed: pientä innokkuutta ilmassa.. :D

Ihanaa alkavaa viikkoa :heart:
 
Voi Talviaurinko :( ymmärrän harmituksen. Taas odotettava seuraavaan kiertoon. Pää pystyyn,vaikka kuinka harmittaa. Jospa ensi kierrossa sitten sitäkin innokkaammin olisi mies mukana.
Ricardina,ihanalta kuullosti teidän reissu. Ja aika hyvältä kuullostaa nyt nämä ajoitukset ovikse ja ultrien kanssa. Tärppionnea siis :)
Marjee,hyvähän se on aloittaa oviksen bongaus ajoissa,eipä ainakaan pääse livahtamaan ohitse :) tsemppiä siis oviksen metsästykseen.
Minua jo hiukan alkoi jännittää,josko voisi tässä kierrossa onnistaa. Eipä tarvitse jännittää enempää, maha on niin kipeä ettei istumaan pysty. Eli menkathan ne sieltä kovasti ilmoittelee jo itsestään. Eipä kai muuta kuin ovistestikauppaan ja metsästämään seuraavaa ovista ja toivoa,että se mieskin olisi kotona oikeaan aikaan.
 
Merope tervetuloa, itsekin liityin ryhmäänvielä ollessani 29v =) meillä on tosin tiukka sopimus maaliskuun plussaamisesta, että se taitaa olla vaatimuksena sinullekin ;)

Marjee ihan hyvin voi testata jo kp11 alkaen, itsehän olen uittanut parhaimmillaan kaksikin tikkua päivässä viime torstaista (eli kp10) lähtien, tosin lääkärin määräyksestä =) muakin jännittää huominen tosi paljon... Toivon niin, että siellä olisi edes jotain. Jotenkin masentaa ajatus että jos en reagoikaan lääkkeisiin mitenkään. Ensi kiertoon toki vaihtuu lääke, mutta kyllä mä toivon tällekin kierrolle ovista ja sitä kautta mahdollisuutta siihen maaliskuun plussaan. Raportoin sitten huomisiltana.

Iitukka koska menkkojen oletettu alkamispäivä on? Saattaahan kivut olla myös alkuraskauden oiretta, sormet ristissä toivon sulle plussaa :flower:
 
Merope, tervetuloa joukkioon. Kovat on vaatimukset, mutta sitäkin enemmän intoa maaliskuun plussaajiin ;)
Ricardina, kyl mä uskon et siellä on munis kasvanut oikein hienoksi ja käyttökelpoiseksi. Tulehan kertomaan sitten uutisista.
Mulla pitäis menkkojen alkaa torstaina tai perjantaina. Luulen, että alkaa torstaina, koska ovis oli ollut jo silloin plussapäivänä ultran mukaan. Ja niin viimeksikin kävi, että ovisplussasta 2 viikkoa alkoi menkat. Jotenkin vaan niin turhauttaa tää elämä kahden viikon sykleissä. Pienessä masennuksessa vetäisinkin puoli litraa jäätelöä naamariin ja nyt onkin ihan "huippu" olo. Voi yök :D
 
Iitukka älä vielä vaivu synkkyyteen, menkat voi hyvin olla tulematta! Ja testillä sais varmaan ainakin haamun jos sattuisit olemaan maaliskuun plussa-aallon aloittaja, wink-wink ;)

Tervetuloa myös Jonniss, kiva että saadaan uutta verta tähän ketjuun. Laittakaa molemmat Meropen kanssa infoa punaisella jos haluatte listalle, Marjee on sitä yleensä päivittänyt.

Ja sitten niihin ultrauutisiin... Saisinko rummutusta: yksi johtofolli oikealla 18mm ja kohdun limakalvo "kaunis" ja 9,5mm paksu :cool: mä olen niin ylpeä muniksistani :heart: sanoi että vähän hitaanlaisesti tuo folli on kasvanut, mutta kaikki näyttää hyvältä. Nyt annetaan vielä parin päivän ajan mahdollisuus irrota itsekseen ja jos viimeistään torstain ovistesti ei oo selkeä plussa, niin pistän Pregnylin että irtoaisi. Hui kun jännää! Mieheltä kysyin et haluaako kuulla yksityiskohtia käynnistä, niin sanoi että vaan tarpeelliset. Vastasin et nyt pitää loppuviikko olla kuin kaniinit, toivottavasti ei tullu liikaa paineita :LOL:
 
Jonniss tervetuloa :) Ootko tehnyt testiä, jo se stressi onkin vauva?
Ricardina, huippua että on iloista kerrottavaa ultrasta. Nyt sitten vaan petipuuhiin. Joko ovistesti näyttää plussaa?
Mä onneks maltan noitten testien kanssa, joten odotellaan menkkoja. Ainakin ihan "oikeat" oireet on sinne suuntaan :(
 

Yhteistyössä