*3-KYMPPISET ENSIKERTALAISET 2007*

Huomenet,
tänne pitää näköjään tulla aina aamulla anivarhain, jos meinaa päästä kirjautumaan ja kirjoittelemaan ~ kysytyt sivut, siis!

Oikein lämpimästi tervetuloa, Tilkku ja Heksamiina!

Oi sentään,
meri, sullahan on nyt sit jännä viikonloppu! Ei muuta kuin jokaikistä risahdusta kuuntelemaan, miltä tuntuu ja mitä merkitsee :LOL: ~ niin minä ainakin teen! No mutta pidä mieli korkealla ja älä oikeasti ihan vainoharhailemaan ala, toivottavasti keksit jotakin ajatukset pois vievää tekemistä niin että pari päivää menee huomaamatta. Ja todellakin: toivottavasti yrityksenne nyt sitten tuottaa hedelmää! Tsemppiä!!

Voi Hanna, ikävää. Tuntui jo niin hyvältä tuo sinun tilanne. No mutta nokka pystyyn sitten ja eteenpäin ~ vai loppuiko vuoto sittenkin jo??

Mitäs tännepäin sitten.. eipä ihmeempiä. Kp 1 tänään. Alkoi siis tehoyrittämisen kuudestoista kierto ja tjotkiertoja sitä ennen en viitsi edes laskea. Näillä mennään, tuttu juttu jo. :headwall:
 
Heipparallaa kaikille ja kovasti onnea niille, jotka ovat jo ehtineet plussata :)) Ja plussatuulia niille, joiden luona haikara ei ole vielä vieraillut.
Omaan napaan heti: En ole pitkään aikaan käynytkään täällä, kun on ottanut hermoon tämä tulokseton vauvan teko. Henkisestikkin on aika rankkaa todeta kierto kierron perään, ettei vieläkään ole tärpännyt. Juuri laskeskelin että meillä on vaatimattomasti takana vasta 40 yrityskiertoa. Jipii. Tosin meillä on nyt aloitettu tutkimukset, eikä mitään vikaa ainakaan vielä ole löytynyt kummastakaan. Simppoja on riittävästi (melkein 100milj /1ml), mulla kierto on säännöllinen ja ovuloin.
Olishan se kiva jos vaaveli tulisi, etenkin nyt kun kaikki omat ystävätkin ovat sen pesänsä perustaneet. Aika kummaa olla ainoa lapseton pariskunta tuttavapiirissä. Tästä hektisestä työmaailmastakin olisi kiva saada pieni "hajurako" välillä, kun töitä on painettu jo tollaiset melkein 20-vuotta niskalimassa...

Jos näitä vauvajuttuja ei lasketa mukaan, niin muutoin on tämä vuosi lähtenyt käyntiin ihan mukavasti. Uutta kotia on ollut kiva laittaa muuton jäljiltä, sisutaminen on kivaa - etenkin kun on voinut ostaa joitakin uusia huonekaluja ynnämuuta.

Mites teillä muilla kaikilla elämä sujuu?


 

Kiitos Wintiö positiivisesta tsemppauksesta! Suhtaudut ihailtavan tyynesti omaan kp1:seesi. Vaikka eipä kai siinä muu auta kuin porskuttaa. Se on ehdottomasti paras asenne.

Välillä tuntuu, että minäkin täällä vingun, vaikkemme ole edes vielä vuottakaan yrittäneet.

Ja olet oikeassa, olotilojahan tässä tulee jälleen tarkkailtua... En edes jaksa tilittää, mitä kaikkea...


Onneksi aurinko paistaa ja kevät tulee. Lähdenkin tästä ulos.

Kivaa lauantai-iltaa kaikille!


 
Jatkan vielä hieman edelliseen, eli siis kovasti toivon teille plussatuulia Pötkylä ja muut pitkään yrittäneet. Uskon, että on varmasti välillä rankkaa ja vaikea pitää "kivaa fiilistä" yllä.


:hug:
 
Heippa!
Kivaa, että ootte löytäneet tänne uuteen pinoon :)
Tervetuloa Heksamiina :wave:
Päivittelen sitten seuraavaksi tuota listaa.

Hannalle :hug:
Voi että, miten ilkeä täti, kun vielä jännityksesssäkin piti :kieh:
Mutta voimia uuteen kiertoon!
Ja samoin Wintiölle :hug:
Olikos teillä jo jotain suunnitelmia lisätoimenpiteille? En just nyt muista, onko ollut puhetta ennen :ashamed:

Kivaa, että saatiin vähän "uinuviakin" jäseniä heräilemään tällä pinon vaihdolla :D
Kertokaahan ihmeessä kuulumisia jatkossakin :)

Pötkylälle ertyishalaukset. Kovasti yritän saada erityisesti sinua kiskottua tänne plussapuolelle. Olisitte sen jo ansainneet, todellakin!
Voimia teille!

Omassa navassa on vähän huono olo :x
Ilmeisesti mahataudista alkoivat sitten raskausäklötykset. En ole oksennellut, mutta ruoka maistuu huonosti(harvinaista mulle) jne..
Juu ja hajut on alkaneet ottaa nenään tosi ärhäkästi :eek:
Haistan kraanavedestä kloorin tosi selvästi ja punaviinin toiselta puolelta huonetta. Mies ei voi uskoa, enkä melkein itsekään.
Siedän aika huonosti tuota pahaa oloa ja toivon kyllä, että se olisi äkkiä ohi. Ikävä kyllä tämä on varmaankin vasta alkua :/

Miten Emmalla vointi?

Päivittelen tuon listan ja sitten pitäis siivoilla...jos jaksaa...

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Dana ja masukki 6+1

muoks.
No niin, meinasi yks tärkeä juttu unohtua..
Merille hurrrrjasti tsemppiä ja plussatuulia!!<br><br>
 
Kiitos Dana haleista.

Kuuluu luonteeseeni, että ikävät asiat pyritään voittamaan ja siirtymään kohti uusia tavoitteita. Ei se aina meinaa onnistua, ja huomaampa itse välillä näissä viesteissäni sarkasmin poikasta.

Sovittiin, että tulevana vuodenvaihteena otetaan tarkemmat selvittelyt käyttöön jos siihen mennessä ei tärppää. Yksi kemiallinen kokemushan minulla on takana, että jotakin mahdollisuuksia luomunakin olisi. Nyt vaan (tänne kirjoittelun aikana?) alkaa jo epätoivo hiipimään, kun tuntuu että yritystä on ollut jo niiiiiiiiiiiiin kauan :'( ja kuukaudesta toiseen tilanne pysyy samana. Toiveet heräävät ja kuolevat neljän viikon kierrossa.

Mieskin on jo jättänyt vauvapuheet kokonaan pois. Taitaa olla sielläkin mieli maassa, vaikka ei tunnustakaan. Eipä tuota tule jatkuvasti kyseltyäkään.

Anteeksi vuodatukseni, mutta tänään oli tällainen aamu.
Parempaa päivää muille.
 

Heippa teille kaikille!

Oma napa:kp9/28 ja huomenna alan tikuttamaan ovista ja huomenna laitamme jo simpat valmiiksi odottamaan ovista.
Ihanaa,kun kevät tulee!

Mukavaa viikonlopun jatkoa teille kaikille!
 
Täällähän on tapahtunut paljon.
Uusi pino ja uusia plussia. Valtavasti onnea Kirsikka ja Lauralei :heart: :heart: .
Olipas ihania uutisia heti loman jälkeen.

Oma napa: Täällä virutaan pahoinvoinnin kourissa, joka on nyt loman jälkeen yltynyt entisestään :x Voi, voi, tätähän ei saisi täällä kuumeilupuolella varmaan sanoa, mutta kyllä odotan kuin kuuta nousevaa sitä päivää kun ei enää okseta. Mutta se on kyllä totta, mitä Emmakin joskus sanoi, että kun voi pahoin niin jotenkin on hirveän vakuuttunut olo, että kaikki on hyvin.

Huomenna on eka lääkäri. Mitähän siellä tapahtuu?

Nyt täytyy mennä laittamaan pyykkejä kuivumaan ja sen jälkeen taidan mennä päiväunille. Viime yö meni ravatessa alakertaa ympäri, kun oli niin huono olo ettei pystynyt nukkumaan.

Jos Dana muokkailet sitä listaa, minun kohdalle voi laittaa, että tärppäsi kierrossa 7. ja LA on 26.10.
 
Ihanaa aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Tervetuloa kaikki uudet, Tilkku, Heksamiina, Nefer, Lapin neito ja muut, myös minunkin puolesta!

Hannalle :hug: tädin saapumisesta. Täysillä vaan eteenpäin kohti uusia kiertoja!

Pötkylälle pidetään täälläkin peukut pystyssä bd!

Oma napa: meneillään on itselläni kp10, joten ei sen kummempaa raportoitavaa - ovista odotellessa, tosin siihenkin jo aikaa noin reilu viikko. Tänään on muuten mieheni ja minun 1 v. hääpäivä :heart: , niin se aika vaan menee... Kerroinkos jo, että me varatiin lapsettomuushoitoihin ensikäynnin aika parin viikon päähän. Voihan olla, ettei mitään "vikaa" välttämättä löydy (miehen simpat ok), mutta jotenkin tuntuu nyt siltä, että oman itsensä takia on hyvä käydä alan asiantuntijan juttusilla. Katsotaan siitä sitten eteenpäin...

Ai niin, kiitti myös Danalle uuden pinon perustamisesta!

Kati231
 
meme
Iida-Liina!!! Meillähän on lasketut ajat ihan lähekkäin. Mulla on edellisenä päivänä eli 25.9. :)
Samoin mulla on neuvolalääkäri keskiviikkona.
Mulla alkaa jo huonovointisuus helpottaa. Joskus on päiviä, ettei se ole vallitseva olotila enää...väsymys kylläkin on joka iltainen seuralainen.

Tsemppiä kaikille!
 
meme
Höh...katsoinkin väärin...Iida-Liinan laskettuaika olikin lokakuussa eikä syyskuussa...mutta...sori! Onkohan muilla raskautuneilla syyskuussa laskettuja aikoja? Olisi kivaa tietää!
 
Hienoa, että saatiin uusi pino! Kiitos Danalle ja Wintiölle aktiivisuudestanne! :flower: Toivottavasti saadaan paljon plussia tähän uuteen pinoon!

Minulla on mennyt aika sulatellessa omaa plussaani. Loppuviikosta olo alkoi olla vähän kuin tulisilla hiilillä, sillä lauantaina raskaus eteni siihen pisteeseen, jossa viimeksi sattui keskenmeno. Jostakin syystä pelkäsin kovin viikonloppua, mutta nyt aletaan olla onneksi jo voiton puolella. En vaan vieläkään meinaa uskoa todeksi tätä onnea! Aivan uskomatonta, että meille tulisi viimeinkin vauva. =)

Miehen kanssa olemme molemmat olleet hyvin tohkeissamme ja paneutuneet innolla tähän uuteen tilanteeseen. Tosin lähes kahden vuoden odotus ja keskenmeno näyttää tehneen miehenkin varovaiseksi. Toppuuttelemme toinen toistamme aina kun ajatukset meinaavat karata liian pitkälle. Eilen oli aika liikuttavaa huomata, kuinka tosissaan mieskin tämän jutun kanssa on. Hän säikähti ja kauhistui silmin nähden eilen illalla huomatessaan, että kroppani ei ollut yhtä kuuma kun mitä se on ollut nyt muutaman viikon ajan. Mies oli aivan paniikissa, että nyt ne lämmöt ovat laskeneet! ;) Tänään taas mies totesi vakavana, että nyt on ajettava varovasti autolla mukulakiviä pitkin, kun hän oli jostakin lukenut, että se ei olisi hyväksi vauvalle. ;) Mietin vaan, että onkohan tämä meidän ylivarovaisuuskaan hyväksi vauvalle saatika sitten meille :kieh:

Ensi viikolla ajattelin varata neuvola-ajan niin voi sitten alkaa odottaa sinne pääsyä. Ultra on vasta tämän kuun viimeisellä viikolla. Pikkutyypin pitäisi olla aika pitkällä jo siihen mennessä, nyt sillä on jo alkeellinen sydän ja tällä viikolla hän saa jo mm. käsien ja jalkojen alut ja esim. kielen. Hurjaa, miten kauheasti siellä jo tapahtuu ihmeellisiä asioita. :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 08:04 Wintiö kirjoitti:
Huomenet,
tänne pitää näköjään tulla aina aamulla anivarhain, jos meinaa päästä kirjautumaan ja kirjoittelemaan ~ kysytyt sivut, siis!

Oikein lämpimästi tervetuloa, Tilkku ja Heksamiina!

Oi sentään,
meri, sullahan on nyt sit jännä viikonloppu! Ei muuta kuin jokaikistä risahdusta kuuntelemaan, miltä tuntuu ja mitä merkitsee :LOL: ~ niin minä ainakin teen! No mutta pidä mieli korkealla ja älä oikeasti ihan vainoharhailemaan ala, toivottavasti keksit jotakin ajatukset pois vievää tekemistä niin että pari päivää menee huomaamatta. Ja todellakin: toivottavasti yrityksenne nyt sitten tuottaa hedelmää! Tsemppiä!!

Voi Hanna, ikävää. Tuntui jo niin hyvältä tuo sinun tilanne. No mutta nokka pystyyn sitten ja eteenpäin ~ vai loppuiko vuoto sittenkin jo??

Mitäs tännepäin sitten.. eipä ihmeempiä. Kp 1 tänään. Alkoi siis tehoyrittämisen kuudestoista kierto ja tjotkiertoja sitä ennen en viitsi edes laskea. Näillä mennään, tuttu juttu jo. :headwall:
Ei loppunu vuoto, ei... :(
Olemme nyt mieheni kanssa miettineet, että jos pitäisimme nyt taukoa lapsettomuushoidoissa ja vaikka pari kiertoa yritettäs välillä luomusti.
Nyt kun miehen simpatki on parantunu, niin ei kai se aivan toivotonta olis yrittää luomusti? Parin kuukauden vitamiinikuuri on tainnu mieheen tehota ja samoilla eväillä jatketaan eteenpäinkin...

Löytyykö teistä 3-kymppisistä muita, jotka ois kesken hoitojen yrittäny lasta välillä luomustikin?
 
Bantsku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2007 klo 19:16 Kirsikka0 kirjoitti:
Tänään taas mies totesi vakavana, että nyt on ajettava varovasti autolla mukulakiviä pitkin, kun hän oli jostakin lukenut, että se ei olisi hyväksi vauvalle. ;)
Voi, miten liikkis!
/Bantsku
 
Vieläkö mahtuis pinoon mukaan?

Meillä kuumeilua on ollut jo reilun vuoden ja viikko sitten uskaltautusin lääkärille. Diagnoosina PCO ja hoitona Terolutit kierron säännöllistämiseen ja Metformiinit ovulaation tapahtumiseen. Saas nähdä auttaako... Lääkäri ainakin sanos, et ei hätä ole tämän näköinen. Ja kolmen kuukauden päästä, jos ei oo tapahtunu mitään, niin saan clomit avuksi. No itse en jaksa uskoa ihmeeseen, ku ei oo tähänkään asti mitään tapahtunu. Kolme kuukautta on kuitenkin niin lyhyt aika, kun on piinaillu jo reilun vuoden.

Tosiaan oon ollut välillä aktiivisempi palstailija ja välillä en oo jaksanut. TOisaalta täällä on ainoat kaverit, joille uskallan kertoa koko vauvahaaveesta ja hoidoista. :ashamed: Vaikka aina sanotaan, että on yritettävä olla stressaamatta asiasta, niin musta tää palstailu on mun henkireikä ja täällä löytyy samassa elämänvaiheessa olevia. Mun kaikilla kavereilla on vähintään yksi lapsi eli en oo niille viitsinyt vuodattaa tunteitani. Kyl ne varmaan ymmärtäis, mut pelkään, että ne ei uskalla jutella sen jälkeen enää lapsista ollenkaan mulle.
 
Joo, ihanaa Kirsikka, kun sun mies on noin ajattelevainen :)
Mun miehestä ei voi aina sanoa ihan samaa...
Se on omaan tyyliinsä niin realisti, että välillä jurppii.
Kun puhuin, että voispa jo kertoa kaikille, ettei tarttis keksiä selityksiä mihinkään, niin mies totesi, että joo, ei vielä voi tosiaankaan kertoa, kun noin pienet vauvat nyt voi kadota ihan yks kaks vaan. Höh, tottahan se on, mutta kyllä tuntu jotenkin tylsältä miehen suusta kuulla :(
Joo ja sit se kehtas eilen mennä sanoon, (kun menin sänkyyn hetkeks potemaan pahaa oloa ja mies jäi tyhjentään tiskikonetta) että sitä voi näköjään pahan olon varjolla luistaa kaikista hommista...
EI pidä paikkaansa ja mulla oli oikeesti paha olo! Grr...

No, kyllä tuo sitten myöhemmin kyseli empaattisesti kaikista tuntemuksista ja selaili Helistimen raskauskalenteria, vaikka mä en edes nostanu mitään kauheeta meteliä noista edellisistä, että kait se sitten ainakin vähän kuitenkin välitää... Hämmentynyt taitaa edelleen olla tästä uudesta elämäntilanteesta, vaikka kovasti itsekin sitä on toivonut :)

Onnea Katille hääpäivästä :flower:

Niin ja tervetuloa Iida-Liina takaisin lomareissulta. Harmi, että toit tuliaisena pahoinvoinnin. Toivottavasti loma meni kuitenkin paremmissa merkeissä. Ja sama toive tälläkin, olisi jo ohi, siis tuo äklötys.


 

Tervetuloa Kia (ja oliko joku muu uusi?) mukaan ja maanantaita muillekin!

Täällä lähti taas uusi kierto käyntiin. Huoh.
Tädiksi en sitä (edelleenkään) kutsu, olkoot sitten #&%?$!* punainen paholainen, joka taas tuli häiriköimään (kiitos vaan Wintiö hienosta termistä)!! :kieh:

Toisaalta moni menkkansa hormonihäikköjen takia kadottanut voi olla eri mieltä tuosta "paholaisuudesta". Koitan siis taas tankata, että "systeemi toimii". Toimisi nyt vaan jonain kauniina päivänä toi raskautumissysteemikin, ennen kuin käämi menee lopullisesti.

Kaikkoan täältä kiukuttelemaan takavasemmalle. Parempaa päivää teille! Kiva kun olette siellä jossain!

Palaan takaisin jahka rauhoitun...


 
Huomenia ja päiviä kaikille,

Tänne näyttää pääsevän kaikkein parhaiten aina aamutuimaan, joten täällä sitä ollaan.
Kirsikka: oli tosi ihana lukea sun plussauutisia kun aikaisemmin luin siitä sun km:stä ihan kyyneleet silmissä. Olen niin vilpittömästi iloinen sun ja muidenkin plussien puolesta.

Oma Napa: Häppi Deisit tulivat sitten tänään. Nyt ihan suoraan sanottuna ottaa pattiin. Kaikki tehtiin viime kierrossa niin pimpan päälle, mutta silti vaan ei tärppää. Ei millään. Nooh, pääseepä ainakin ensiviikolla aukiolotutkimukseen. Se kyllä vähän pelottaa, mutta kaipa tuokin on läpikäytävä.

Joskus mietin, että josko olisiki niin, että mun ei edes ole tarkoitus saada lapsia. Mulla on tämän elämän aikana raskauksia ollut 2 (toinen keskeytettiin ja toinen keskeytyi rv 16) ja kaupan päälle yksi kemiallinen raskauskin on jo ehditty bongaamaan. Mitäs jos vaan tyytyis ihastelemaan noita nelijalkaisia vauvoja?

Mun mies on niin täpinöissään vauva-asiasta, ettei sille edes uskalla puhua että mitä jos pidettäisiin vaikka yksi kierto taukoa. Kun siittiöitä kerran on, niin niitä on kuulemma aivan turha säästellä minnekkään. Huh huh.

No niin tällaiset vuodatukset tänään, anteeksi kauhiasti, mutta jotenkin tää taas riistäytyi käsistä. Nyt ei auta muu kun taas niellä pettymys ja nokka pystyssä eteenpäin?
 

Heippa teille kaikille!

Oma napa:kp11/28 ja ovistestiin tuli nega ja tunne on,että ei tapahdu ovista mulla tässä kierrossa ollenkaan,että ei saada jouluvauvaa vaan ensi keväänä vasta saamme oman pienen vauvan.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Jep jep. Täti putkahti kylään tänä aamuna. Tai antoihan se merkkejä itsestään jo perjantaista saakka, joten osasin jo odotella. Ja eipä tässä kierrossa olleet toiveet muutenkaan korkealla, kun mies oli pitkässä työvuorossa (poissa kotoa) ovulaation aikoihin, joten pettymystäkään ei tullut. Ja kuten joku täällä jo totesikin, täytyy ajatella positiivisesti ja olla tyytyväinen, kun homma toimii, eli kierto on säännöllinen, kuukautiset tulee ajallaan ja ovulaationkin tuntuisi tapahtuvan. Eli ei muuta kuin uutta yritystä :) Tässä kierrossa miehenkin pitäisi olla "saatavilla" ovulaation paikkeilla, joten toivossa on hyvä elää...

Eli täällä mennään kp 1/26-30. Käykö teillä muilla muuten sillä lailla, että kierto lyhenee kesällä valoisaan aikaan? Itselläni on kierto aina lähempänä tuota 26 päivää kesällä ja talvella n. 29-30. Nyt oltiin vuoden vaihteessa kaukomailla auringon alla kaksi viikkoa ja heti oli kaksi seuraavaa kiertoa vain 26 päivää. Keskellä talvea... Ja nyt oli jälleen 30. Mielenkiintoista.
 
Bantsku
Hyvää tiistaipäivää,

Pötkylä, välillä ajattelen samoin kuin sinä. Olen aina uskonut että "asiolla on taipumus järjestyä" ja "kaikella on tarkoituksensa" niin ehkä tälläkin ettei lasta kuulu, on myös tarkoitus? Pettymyksen hetkellä ajattelen, että se tarkoitus elää lapsettomana johtuu siitä ettei minusta olisi äidiksi tms.
Täytyy kuitenkin koittaa ajatella mielummin niin, että sillä ajankohdalla on joku tarkoitus. Että tärppää sitten kun sen aika on.....helpompaa olisi tietysti jos ollisi 23 v, niin ei olisi kiirettä, mutta turha kai sitäkään on voivotella.

Vitamiineista tuli mieleen, että syötättekö miehillenne jotain?
Onko olemassa jotain "siittiövitaminiia"?
/Nimim. kaikkea on kokeiltava
 

Yhteistyössä