<3 KOLMATTA odottavat 2011 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Hei listalaisille, ja tervetuloa uudet plussanneet!=)

EevaN:lle suuret onnittelut pienestä miehestä!:heart:

Barbamama: voimia ultran odotukseen!!! Täällä pidetään kovasti peukkuja sinulle.

Juu, minulle tuli äitipoli jo ensi perjantaille, kun viikkoja on vasta 10+1. Ei aavistusta mitä siellä puuhataan, ei kai sitä np-ultraakaan voi noin aikaisin tehdä? (Pitää luntata papereista.) Olen riskiraskausseurannassa kroonisen sairauden ja myös raskausaikana jatkuvan vankan lääkityksen vuoksi. Edellisen kanssa meni synnytyksen jälkeen pieleen suunnilleen kaikki mikä voi (olin mm. neljä vuorokautta antibioottitipassa pahan tulehduksen vuoksi) ja nämä yhdeksän vuotta ovatkin menneet suunnilleen toipuessa. Nyt yritetään välttää vastaava.

Perjantaina oksensin toivottavasti ensimmäistä ja viimeistä kertaa. Huono olo on tänäänkin mutta ei ihan niin huono. Joku viisas sivusto tiesi kertoa että juuri tällä viikolla istukkahormoni onkin korkeimmillaan. Siispä parempia vointeja odotellessa, terveisin

Keskeneräinen 9+3
 
Heissan Keskeneräinen ja Barbamama nyt tämäkin kuumeilija on siirtynyt tänne odottavien puolelle ylläri pylläri raskaudella, kiitos keskeneräinen onnen toivotuksista ja onnea myös sinulle ja pikku asukille :heart:
Onnea ja tsemppiä myös Barbamamalle :heart:
 
No Barbamama en oikee osaa sanoo laskettuu aikaa kun kävin yksityisellä gynellä kp 35 niin sano etten ollut ovuloinut ollenkaan ja määräs terolut kuurin alotin sen heti 10päivän kuurin, sen jälkeen piti alkaa menkat, no aattelin nyt pe iltana että teen huviksee r-testin ja yllätys siihen tuli kaks viiva ja eilen digiin 2-3 raskaana, pe kp46 jo meneillään, joten luulen että ovuloin melko heti gynellä käynnin jälkeen, hitusen vielä sekavaa täällä :eek:
Niin viimeset menkat alko 18.10.2011 joten sekin.........
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Jos joku miettiin dopplerin ostamista tai tietää jonkun joka miettii, niin täällä olisi yksi ylimääränen. Ajattelin luopua tuosta omastani, kun liikkeet on alkanut tuntua nyt sen verran hyvin :)
 
En muista, kirjoitinko tänne ultrakuulumisia viime viikolta? Vauva olikin 12+3 eikä 11+4. La siis siirtyi, uusi on 11.6. Veriseulaa ei voitukaan ottaa, täällä ei oteta 11+6 jälkeen sitä enää. uusi yritys ottaa se 15+0 sitten... vaikka välillä mietin, menenkö koko seulaan, kun en vaan jaksaisi enää stressata!

Uusille tervetuloa!

Mulla on tänään menossa kp 13+1. Pahoinvointia on edelleen, aamuisin ja iltaisin etenkin. Väsyttääkin ihan kiitettävästi, päiväunet otan aina, kun mahdollista. Töissäkin menee sitten niin ja näin, sillä kauheasti ei jää ylimääräistä energiaa panostaa töihinkään täysillä. Saati, että jaksaisi iltaisin sitten kotona paljoakaan. Tänään oon pessyt lasten välikausivaatteita, sillä mulla oli kaikki vielä laittamatta varastoon. En vaan kerta kaikkiaan meinaa jaksaa normaaliakaan arjen pyöritystä aina. Toivon, että tämä epäkuntoisuus loppuisi jo pikku hiljaa, mutta molempia jo syntyneitä lapsia odottaessa väsy on lakannut vasta rv20 ja pahoinvointi esikoista oottaessa rv16, toista rv20. Sen mukaan menisi VIELÄ melkein 2 KK!! Apua. Onneksi on joulu, mulla on lomaa, ja mennään sukulaisiin viettämään joulua. Ei oikein jaksaisi omaa joulua tänä vuonna kunnolla laittaa :(

Ihanaa, että tuli lunta. Edistyin sentään ulkoilemaan tänään, jotenkin maisema on niin paljon valoisampi nyt!
 
Tänään oli se pelätty nt-ultra. En nukkunut juuri ollenkaan viime yönä. Onneksi kaikki oli hyvin =)

Paikalla oli kaksi hoitajaa, jotka yhdessä miettivät mistä kohtaa saavat isoimman niskaturvotuksen. Suurin luku oli 0,82. Sanoivat heti, että näyttää ihan normaalilta. Katsoivat vielä tarkkaan mm. aivoja ja etsivät poikkeavia merkkejä. Kaikki näytti hyvältä. Kuunneltiin sydänäänet ja ihailtiin vauvan kuperkeikkoja ja vilkuttelua =) Lopussa vauva nukahti. Saatiin suloinen kuva missä vauva vilkuttaa =) Koko vastasi 11+6 - 12+0 raskausviikkoa eli pari päivää enemmän mitä varhaisultran mukaan. Laskettua aikaa ei muutettu.

Nyt on todella huojentunut ja onnellinen olo :heart:

Barbbis 11+4
 
Kävin tänään antamassa ne verinäytteet (jotka siis lähtee sinne spr:lle), ku neuvola on sitä mieltä et nyt eletään et tää raskaus olis sen verran pitkällä ku koska viimiset menkat ovat alkaneet, eli neuvolan mukaan la olis 30.6. Itse en siis tätä mieltä oo.

Jospa sitten menis pikku hiljaa jatkamaan ns. joulu siivousta ku vapaa päivä kerran olis
 
Barbamama, ihania uutisia!!!:heart: Paljon onnea!

Täytyy sanoa että minä olen varmaan tekemässä seuratuimman raskauden ennätystä: menen äitipolille perjantaina, ensi viikolla on neuvola (koska neuvolantäti on pitkään poissa joulunaikaan) ja vielä ennen joulua kun tulee vk 12, on neuvolalääkäri. Alkaa olla kokopäivähommaa. Kuvotusta on tuntunut tänään aamusta asti, yleensä on pahimmillaan iltaisin. Ei olisi oikein energiaa paneutua joulutouhuihin - pitäisi nyt päästä edes suunnitteluasteelle - mitä on pakko tehdä ja mitä oikaistaan tänä vuonna...

Aurinkoa (joka tänään näyttäytyy)kaikille listalaisille!

Keskeneräinen 9+6
 
Pakko oli tulla kurkkimaan onko jo ultraraporttia. Onneksi olkoon Barbamama! Loistavia uutisia! Nyt vaan nauttimaan siitä raskaudesta täysillä. :heart:

Keskeneräinen sua seurataan kyllä tiukasti. Tuntuu varmaan aika hyvältä, ettei jätetä oman onnen nojaan, jos ongelmia aiemmin ollut. =)

Filuuri 5+ (mun näyttää olevan niin vaikea pitää mielessä missä päivissä mennään, niin tyydyn viikkoihin)
 
mymosa
Doppleri Se mun doppleri on tällanen ja geeliä on vielä vähäsen jäljellä, ainut, että patteri pitää vaihtaa.

Ajattelin jos 30e postikuluineen (uutena 46.50e kuluineen), on uutena ostettu.

Niin ja Barbamamalle suuresti onnea mahtavista ultrakuulumisista, ihanaa ja varmasti paremmalla fiiliksellä voi nyt alkaa nauttia raskaudesta.. :heart:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mymosa kuinka tuo sit toteutuu? et niinkus mihinkä sen lähetät? kun mä en oo ikinä ostanut mitn.täältä..ni en tiä systeemeistä:D

barbamama oih,onnea hirveeesti!!! on se ihanaa huokasta nyt helpotuksesta et kaikki ok.

keskeneräinen kylläpäs sulla on tiheitä käyntejä,on se toisaalta hienoa kun saa ja voi käydä useesti..oliko sulla joku syy? kun et nyt muista,vai onko siellä vaan tuommonen käytäntö?
 
Barbamama Ihania ultrakuulumisia, onnittelut :flower:

Ultrakuulumisia täältäkin Eli kävin tänään varhaisultrassa. Siellähän se pikkanen köllötteli, oikeassa paikassa ja nimenomaan yksi (kaksosten äitinä jo vähän mietin, että tuleeko uudelleen tuplat). Kooltaan vastasi isompaa kuin oletin, eli laskettu aika siirtyi 17.7. (22.7. oli siis bongatun oviksen mukainen, 17.7. menkkojen mukainen). Eli hyvältä näyttää :) Jos sitä vaikka kohta uskaltaisi kertoa tuleville isovanhemmille ;)

Kati82 ja Junnu 8+1
 
Onnea upeista ultrakuulumisista :) Barbbis alahan nauttia :)

Täällä poksuntaan 27+0 ja oon aivan kaato väsyny ja samalla tässä koetan leipoa pojan syntymäpäiville ei vaan kamalasti huvita kun oon ihan poikki :( voi kun jostain saisin pikaisesti lisää voimia.
 
Heippa!

Ihan ensimmäiseksi tervetuloa kaikki uudet ja Santtu81 aivan mahtavaa ja onneksi olkoon!!

Ihania ultrakuulumisia jo monella :heart: oi onnea sullekin barbamama, nyt voit jo henkäistä ja alkaa nauttimaan odotuksesta, kaikki menee varmasti hyvin.. Itsekin jännitin tuonne np-ultraan asti aivan kauheesti, mutta nyt ajattelin alkaa nauttimaan raskaudesta!

Eilen oli neuvolalääkäri ja tehtiin se ällö sisätutkimus, sen jälkeen oli paikat hellänä, vauvan syke kuului myös ihanana jumputuksena, pikkuinen sydän löi 160 luokkaa.

Mulla kanssa tuo dobbleri on ollut ihana turva, vaikka siitä taas käydään jossain keskustelua onko sitä turvallista käyttää.. itse en sitä joka päivä käytä, ja sittenkin kun käytän niin ehkä minuutin verran, kun löydän sykkeen, niin kuuntelen hetken ja suljen laitteen. Syke löytyy onneksi jo näillä viikoilla helposti =)
Niin ja suosittelen kyllä lämpimästi muillekin, sitten kun liikkeet alkaa tuntumaan en aio enää dobbleria käyttää, niinkun Mymosakin laittaa omansa myyntiin.

Huh tulipa pitkä sepostus :)

Olen makaillut hiljaa paikallaan ja yrittänyt kuulostella pikkuisen liikkeitä mutta en vielä ole havainnut mitään, no ehkä pian... Pojasta tunsin rv 15 hennot hipaisut, mutta tiesin heti että niitä ne on..

Mutta nyt ei ennätä enempää kirjoittamaan, mutta palailen taas!!

t. Enisa ja pikkuinen 13+1
 
Ultrakuulumisia täältäkin: oli eilen ensimmäinen äitipoli ja ultrattiin. Hän on kasvanut hienosti, oli pari päivää edelle aikataulusta. Seuraava ultra onkin kahden viikon päästä "normaali" np-ultra. Juuri aatonaattona eli toivon todella joululahjaksi hyviä uutisia!

Verenpaine oli pilvissä mikä oli yllättävää, minulla on aiemmin ollut matala verenpaine. Ensi viikolla on neuvola niin että siellä voidaan asiaa ihmetellä, jos paineet ovat edelleen korkeat. Pitää syynätä entisiä äitiyskortteja, että mitä paineet ovat olleet edellisissä raskauksissa.

Nyt on enää 12 päivää tuohon maagiseen täyteen kahteentoista viikkoon - jospa voisi jo alkaa luottaa että kaikki VOI mennä hyvinkin.

Terveiset listalaisille! t: Keskeneräinen + Kuopus 10+2
 
täällä taas kukutaan keskellä yötä. Sattui niin ikävästi, että selkäni loukkasin n. Vko sitten ja ihan yhtä tuskaa on tämä oleminen. Eli iskias vaivaa..neuvolasta ohje..syö paramaxia. Auttaa jos auttaa..no EI AUTA. Seuraava ohje oli vyöhyketerapia. Olen nyt yhdesti käynyt ja hetken helpotuksen antoi, mutta nyt on entistä tuskaisempaa. Kuulemma auttaa vasta n. Kolmannen käynnin jälkeen. Torstaina on uusi hoitoaika..mutta..millä ilveellä selviän torstaihin asti..saati sitten vielä seuraavat 20 vkoa..? Luulen että maanantaina tulee soitto neuvolaan, sairaslomaa ja panacod-resepti :( olen kyllä lääkkeitä vatsaan..mutta enemmän pelkää nyt että kivut ja valvominen aiheuttaa keskenmenon. Levähtely ei auta..koska en voi istua..saati sitten maata. Kävely ei auta..eikä seisominen..sitten kivut on selässä SEKÄ jalassa..nyt on selässä ja takapuolessa. Että mitä ihmettä pitää tehdä..alkaa olla jo tosi itkuinen ja paha olla :( vauvakaan ei ole potkiskellut moneen päivään..varmaan aistii kivun..tai sitten en vain itse pysty keskittymään liikkeisiin kivuilta. Yrittää tässä nyt sitten pyörittää arkea kotona..kiikuttaa lapsia kouluun ja hoitaa vielä oma leipätyö.. Sanoisinko että BYÄÄÄÄÄ!!! Anteeksi valitukseni, mutta ei näitä ymmärrä kuin muut äidit.. ;)

t. Äitee rv 18+5
 
Äitee81: jää ihmeessä sairauslomalle ja hae se panacod-resepti! Unettomuus on kamalaa ja sitten iskevät ties mitkä lenssutkin, kun elimistö on kovilla. Itselläni on kokemusta kamalista selkäkivuista (jotka kestivät ja kestivät ja luulin, etten enää parane ikinä :( ) mutta se ei ollut raskausaikana. Kipu käy oikeasti hermoon, ja voi kroonistua! On tärkeää, että voit mahdollisimman hyvin.

ON: Flunssaa, väsymystä ja sitä kautta(ko) myös pahoinvointia. Kurkkukipu herättelee mua öisin - ei toki oo mitään kamalaan selkäsärkyyn verrattuna!! - ja lapset ovat flunssaisia ja yskivät. En tajua, miten tästä itsekään selviää huomenna töihin ja etenkin, miten vielä hoitaa työnsä jotenkin täysjärkisesti! Viime yönä en sentään valvonut pitkiä aikoja mutta heräsin about 11 kertaa, eli aivan tarpeeksi. Esikoinen oli eilen neljättä päivää kovassa kuumeessa, saa nähdä, nouseeko vielä tänä iltanakin kuume :(
 
Äitee, iskias on karmea vaiva, koita saada siihen kunnon lääkkeet.:hug: Mulla viime odotuksessa kun oikein jymähti, niin en päässyt ensi alkuun edes kävelemään kun jalka petti kivusta alta. Onneksi ei ollut pahana kuin hetken, mutta muistan mitä oli kun mikään asento ei ollut hyvä.

ON: yksi unohtunut raskausoire nostaa päätään. Mulla on nimittäin ollut raskauksissa omasta mielestäni ihan kamalan hikiseltä haiseva päänahka alussa ja nytkin tuntuu, että tunnen sen sellaisen vanhan miehen ummehtuneen päänahkahajun koko ajan nenässäni. :x Kukaan muu ei ole myöntänyt tuntevansa, että mun pää haisi ja viimeksi mun kampaaja sai hysteerisen tirskuntakohtauksen kun kerroin ongelmastani, joten kovin vakavasta hajuhaitasta ympäristölle ei liene kyse, mutta itseä ällöttää ja hiuksia on pakko pestä koko ajan. :stick: Onhan näitä ongelmia. :D

Filuuri 5+
 

Yhteistyössä