<3 KOLMATTA odottavat 2011 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
..ja vielä..
VOI ETTÄ ONKIN HYVÄ IDEA OSTAA TUO DOBBLER (vai mikä se nyt on) RASKAUSKEIJULTA!! Mieheni on reissutyössä eikä koskaan pääse neuvolaan..nyt voi kuunnella sydänääniä kotona :) Tilasin juuri..tulis vaan pian!!
 
mahakipujen vuoksi kävin ultrassa tänään 6+3. Ruskuaispussin löysi sieltä mistä pitääkin. Alkiota ei siinä kuitenkaan nähnyt. Viikon päästä uusi yritys ja jos ei mitään niin lääkkeellinen keskeytys sitten tänne.. Oireet on edelleen kuvotusta ja jopa oksennus kurkussa oloa, rintojen kipuilua ja nippailuja. Vuotoja ei ole tullut ollenkaan ja siksi uskallan toivoa että jos sinne kuitenkin viikossa kehittyisi edes jotain... Pettymys on kova jos kehitys on loppunut alkumetreille.
 
mymosa
Kaikkea sitä kuulee, toivottavasti viikon päästä ois jo hyviä uutisia ja tuulimunaepäily vaihtuisi ihmistaimeen :hug:

Mullahan silloin 6+4 ensin katsottiin myös, että kyseessä on tuulimuna. Mutta lopulta alkio löytyi jostain jutun takaa piilosta.
 
Kaikkea sitä kuulee: pikaista viikon kulumista ja mukavia uutisia.

Äitee: tervetuloa !

Täällä on niin kaunista valkoinen kerros lunta valaisee niin kauniisti. Vielä en joulu fiiliksiin ole päässyt mut sitä ennen on pojan syntymäpäivät juhlittavana ennen kuin jouluun siirrymme.

Minnarun&rinssi 24+6
 
Täällä menossa 10+2. Väsymys ei oo helpottanut, voisin nukkua, nukkua ja nukkua. Tai ainakin makoilla sohvalla tms. Tänään oli rankka päivä töissä, piti kävellä paljon, ja olen nyt aivan rikki :( Mutta jos menisi ajoissa nukkumaan ja ehkä huomenna on parempi päivä!!

Paha olo on siis jonkin verran helpottanut, se näkyy lähinnä siinä, että ruoka joskus maistuukin hyvältä jo. Ei ole pakotettava itseään syömään. Syödä pitää muistaa usein, muuten iskee kamala olo. Makeaa en siedä edelleenkään! Perjantainen sokerirasitus siksi vähän kammottaakin. Mutta ehkä se jotenkin menee. Jos ei muuta niin ohi ;)
 
Mietin vieläkin varhaisultraa. En ole vielä varannut aikaa, mutta menee varmaan joulukuun puolelle.

Mietin, että kultaakohan aika muistot vai mitä. Viime raskaudessa pystyin aamupahoinvoinneista huolimatta ihan hyvin olemaan töissä (kertaakaan en oksentanut, oli vain huonoa oloa). Vielä en ole (tässä raskaudessa) oksentanut, mutta olo aivan kauhea. Tuntuu, etten saa mitään alas. Kai tämä joskus helpottaa.. Rankkaa vaan kun lapset vaativat huomiota yms.. No sitähän se kotiäipän elämä, mitäs toivottiin lapsia pienellä ikäerolla ;)

Kati ja Junnu 5+4
 
Hei listalaisille!

Huomenna olisi yksi etappi, ensimmäinen neuvola. Eipä siellä varmaan ihmeitä tule, näin aikaisinhan eivät edes sydänäänet kuulu. Papereiden pyöritystä voi olla enemmän. Mutta kaiken pelon jälkeen on hienoa olla edes tässä kohden, tietäen että neuvolankin mielestä tämä odotus kannattaa jo noteerata.

Kuvotusta on hiukan aaltoillen, iltaa kohden pahentuvalla tahdilla. Ja väsymys on kova, viikonloppuna oli vieraitakin mutta hyydyin silti jo yhdeksän jälkeen. Vaan en kyllä valita näistä oireistä, kyllä näiden kanssa pärjää ja on hyvä että on jokin konkreettinen todistus että raskaana ollaan.

Keskeneräinen 8+3
 
Heippa kaikki taas pitkästä aikaa!

En sitten millään meinaa ehtiä tänne, mutta nyt on taas hieman rauhallisempaa
ja aikaa edes hieman.
Täällä kuvotus ja pahoinvointi nyt viimein loppunut ja olen nyt jo pari päivää juonut taas kupposen kahviakin, tosin jääkaapin jotkut hajut tekee edelleen huonoa, mutta ei oksennukseen asti. Rinnat ovat kasvaneet ja ovat tosi täyteliään tuntuiset!! Sydänääniä olen kuunnellut aina silloin tällöin ja hienosti ovat sieltä aina jumputtaneet äidille =)
Huomenna on sitten jännää heti aamusta on np-ultra ja siellä nyt selviää sitten taas vaikka mitä.. ja mikä ihaninta nähdään taas pikkuinen! Voi kun kaikki olisi hyvin ja hän olisi kehittynyt normaalisti.

Joulutouhutkin olen jo aloittanut, viikonloppuna olisi tarkoitus viedä lapset mummille hoitoon ja lähteä jouluostoksille miehen kanssa, tosin meillä mies ei ole kovin innokas noissa kaupoissa juoksemiseen, mutta onneksi olen hyvä suostuttelemaan, enkä kyllä nyt jaksaisi yksin kantaa kaikkia ostoksia.

Mutta tulen huomenna kertomaan np-ultran uutiset!

Mukavaa päivää kaikille!

T. Enisa ja pikkuinen 11+6 ja huomenna taas poksuaa!
 
Onnea ultraan meneville ja onnea hyviä uutisia jo saaneille!

Eka neuvola oli pitkän kaavan mukaan, niin kuin ounastelinkin ja huomenna on soitettava äitipolille riskiraskausseuranta aikaa, jota sitäkin ounastelin. Neuvolassa menee kaikki ihan ok mutta äitipolin suhtautumista vähän pelkään, entäs jos ovat kovin nuivia. No, sittenhän sen kuulee ja näkee kun ottaa sinne yhteyttä.

Laskettuun aikaan tuli kolme päivää lisää, on nyt 5.7., toisaalta tasapuolisesti sain raskauden kestoon yhden päivän bonuksen.

Siis terveiset! t: Keskeneräinen 8+5
 
Keskeneräinen Miulta on mennyt vissiin ohi tai jotain.. Miksi riskiraskausseurantaan?

Oon miettinyt, että luetaankohan miullakin tää riskiraskaudeksi. Edellinen raskaus oli siis monikkoraskaus, jossa raskausmyrkytyksen seurauksena kaksoset syntyivät rv 30+0..

Ajatteli, että menisin itse ensi viikolla varhaisultraan yksityiselle (ei siis vielä varattuna), mutta mietin että voisikohan mennä jo tällä viikolla (enhän mie mitenkään malttamaton ole ;) ).. Tänään siis oviksesta laskien rv 6+2, menkoista laskien rv 7+0.
Ensimmäinen neuvola on vasta 13.12.
 
Heippa!

Tänään käytiin np-ultrassa ja siellä pikkuinen heilutteli käsiään ja jalkojaan.. Onneksi kaikki oli hyvin ja oli ihan normaalisti kehittynyt. riskiluvut oli 1:4700, eli todella pieni, lääkäri vakuutteli että kaikki vaikuttaa oikein hyvältä. Nyt alkaa olemaan keskenmenon riskikin jo aika pieni ja loistavasti on kaikki mennyt pahoinvointia ja väsymystä lukuunottamatta. Vielä en liikkeitä tunne vaikka vauveli jo kovasti liikkuikin.

Laskettuaika pysyy samana!

Mymosa: sulla alkaa kohta olemaan jo rakenneultran aika, mulla siihen on vielä matkaa.

Voit lisätä tietoihini: tyttö-olo ja rakenneultra 31.1.2012

Tänään lyhyt päivä töissä, ja olo onnellinen!!

Palaillaan taas!

t. Enisa ja pikkuinen 12+0

Kati82: kyllä varmasti jo noilla viikoilla näkyy syke ja muut, varaa vaan se helpottaa kun tietää että kaikki on kunnossa, itse kävin ensimmäisen kerran rv. 6+6 ja kaikki oli jo näkyvissä. =)
 
Kiitos Enisa vastauksesta :) Vähän samansuuntaista luin jo muualtakin netistä. Ja varasin tänään ajan varhaisultraan, ois 7.12. Sitä odotellessa ;)
Raskaana tosin tiedän kyllä olevani ilman ultraakin, ei tällästä pahoinvointia muuten olisi.. Enemmänkin kiinnostaa, että on varmasti oikeassa paikassa ja mielellään vaan yksi.. ;)
 
mymosa
Onnea Enisalle ultrakuulumisista ja tsemppiä Katille ar-ultraan :)

Joo täällä tosiaan on VIELÄ 13 päivää ultraan, seuraava neuvola on synttäripäivänä 29.12 ja silloin saa sitten kelanpaperit ym :)
 
Tännekkin piti poksumaan tulla 26+0 niin se aika menee töitä vielä 4 viikkoa jäljellä :) jän ekaks talvilomalle ja siitä varhennetulle äitiyslomalle.

Onnea Ultra kuulumisista :heart:

Meinaatko mymosa kysyä kumpi on tulossa ?

Täällä podetaan kamalaa väsymystä kahvia olen voinut juoda kupoin päivässä jo viikon ajan iltapäivästä. Sokerin paskiaisia seuraillaan ja suklaan perään itketään :'( ette voi uskoa kuinka paljon tekee mieli. On miulla karkkipäivä mut kun joka päivä tekis mieli helvetin hiilarit !!!

Näihin tunnelmiin minnarun &rinssi 26+0
 
mymosa
Juu kyllä aiotaan kysyy kumpi tulee ja toivottavasti saadaan viimeistään 4d ultrassa varmistus asiaan :) tietää sitten alanko haalimaan vaaleanpunaisia hepeneitä :D

Mä sain ajan sinne rd-hoitajalle ja tänään oli pissassa ketoaineita.
 
Heippa kaikille :wave:

Jos mäkin nyt uskaltautuisin tänne puolelle. Viikon jo näkynyt jotain testissä ja tänään vielä digillä raskaana 2-3, niin kai se on uskottava. :) Eilen olisin vielä väittänyt, että ei ole oireista tietoakaan, mutta nyt jo jotain tuntemuksia jotka tosin voi olla sattumaa tai alkava flunssa. :D Yöllä kun lähdin sängystään huutelevaa kakkosta hakemaan, tuntui kauheita repäisykipuja ja myöskin silmissä musteni äkkinäisestä ylösnoususta. Molemmat tuttuja aikaisemmista raskauksista. Tänään taas aamulla uinti kulki hallissa niin huonosti ettei miesmuistiin, kuin olisi tervassa räpiköinyt. Se voi kyllä olla joku alkava flunssakin joka oireilee. Etsin tässä vaan oireita kun on niin ei-raskaana olo ja tuntuu ettei tää nyt näin helposti (yk 2) voisi käydä. :)

Ekan neuvolan varasin äsken jo kuitenkin kun kehotettiin se mahdollisimman aikaisessa vaiheessa varaamaan. Tein työtä käskettyä, ajan sain tosin vasta 16.1. Silloin viikkoja kai melkein 11. Oli muutenkin vähän hassua, se ihminen jonka kanssa puhuin kuullosti niin ylipirteältä ja vahdikkaalta, että olisin voinut luulla liittyneeni jollekin kuntosalille neuvolan sijaan. Kiva tietysti positiivinen vastaanotto kuin sellainen perinteinen elämäänsä kyllästynyt eläkepäiviin aamukammasta laskeskeleva perushoitaja. =)

Niin ja laskettu aika Vaun mukaan 7.8. Edelliset synnytykset olleet 41+ viikoilla, joten todellisuudessa meille odotetaan vauvaa, jos sinne saakka päästään, varmaan joskus elokuun puolenvälin jälkeen. Ja niin mä aion sitten joskus myös sen lasketun kertoa kaikille, koska hermo menee niihin miksei se ole jo syntynyt ihmettelyihin. Mä olen vaan tällainen pitkän kaavan hautoja.

Filuuri 4+2
 
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille ja tsempit ultraa odottaville!
Tervetuloa uusille :wave:

Tänään oli toinen neuvolakäynti, kaikki hyvin. Hb:kin noussut 128, jee :) Sydänäänet kuunneltiin :heart:, painoa oli tullut mun mielestä jo ihan liikaa. Pitänee yrittää hillitä herkkujen syömistä :ashamed: Pyysin lähetteen pelkopolille, saas nähdä milloin kutsu tulee. Samoin halusin sokerirasitukseen. Oliko muitakin jotka harkitsevat pelkopolia?
Olo on muuten suht hyvä, selkä- ja liitoskipuja laskematta.

Ihanaa kun joulukuu on on jo alkanut =), ei puutu enää kuin se lumi. Niin pimeää on ilman sitä. Onneksi noilla jouluvaloilla saa vähän valoa.

Tähti 22+5
 
Filuuri: Onnea!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä odotetaan paniikin sekaisin tuntein ensi viikon nt-ultraa. Pelot tuntuvat kasvavan päivä päivältä. Näen öisin painajaisia, että raskaus on mennyt kesken tms. Miehen kanssa asiasta ei oikein voi puhua, kun hänelläkin vahvat pelot enkä halua niitä pahentaa. Koitan nyt vain jotenkin mennä päivä kerrallaan ja unohtaa raskauden edes hetkittäin.

Keskeneräinen: Voimia! Älä välitä, jos sattuu nuiva ihminen kohdalle. Seuraavalla kerralla voi taas olla ihan toisenlainen vastaanotto. Hyvähän se on, että teistä pidetään hyvää huolta =)

Minnarun: Olen niiiiiiin kade, että pääset jo äippälomalle :D Nimimerkillä "loman tarpeessa"... Onneksi pian on pieni joululoma breikki. Noita kesälomia olen minäkin miettinyt, että ottaisiko ne kuitenkin siihen alkuun niin voisi jäädä aiemmin lomille. Taidan kuitenkin jättää sinne loppupäähän, niin saa sieltä pidennettyä. Työ on sellaista, etten välttämättä pysty tekemään tätä ihan loppuun saakka. Sairaslomalle jääminen on taas melkoisen vaikea juttu tässä hommassa, mutta meinaan kyllä nyt ajatella enemmän itseäni kuin muita siinä kohtaa. Jos ei pysty niin ei pysty. Toivon tietysti, että kunto olisi hyvä loppuun asti eikä tulisi mitään vaikeuksia.

Meinas viikot unohtua... Barbbis 10+6
 
Voi barbbis: ei taida sanoja olla millä oloasi voisin huojentaa itsellänikin tämä raskaus on ollu pelkoja täynnä en vieläkään ole hommannut vauvalle oikein mitään mut enköhän sitten äippälomalla ehdi :)

PELKOPOLILLE: kutsua odotellaan... pitää varmaan seuraavassa neuvolassa alkaa kyselemään jos ei siihen mennessä oo kuulunu 6 viikkoa sitten olisi lähetteen pitäny lähteä joten luulis et olisi kuulunu jotain jo...

Vaavi on aika mukava liikkuja, varsinkin jos vähän makiaa mamma syö ni johan alkaa potkiminen.

minnarun&rinssi 26+2
 
Filuuri: onnittelut plussasta!
Barbamamalle voimia ja jaksuja ultran odotteluun. En ees tiedä, miten paljon sitä panikoi sitten, kun on ollut ongelmia aikaisemmassa raskaudessa. Mulla menivät onneksi vain viimeisen ultraa edeltävän yön unet... edellisissä raskauksissa en oo pelännyt, oon vaan vähän jännittänyt.

Meillä ultra oli eilen, kaikki oli kunnossa, helpottavaa. Lapsille kerrottiin sitten sen jälkeen, ovat aika innoissaan.
 
Barbamamalle kovasti jaksamista ensi viikon ultraan :hug: Osin ymmärrän tunteesi vaikken todellisuudessa tiedä ollenkaan mitä koet. Mutta enköhän mä saa itteni elokuuhun mennessä hermoraunioksi, tänään testiin piirtyi toinenkin viivanen...
 

Yhteistyössä