<3 Keskenmenon jälkeen plussanneet SYYSKUUSSA<3

woodoollee sylin täydeltä onnittelut pienestä neidistä :flower: ! Tuleeko kenties äitiinsä, kun oli noin vauhdikas maailmaantulo? Olen tosi onnellinen teidän perheen puolesta.

Harhikselle myös paljon onnea :flower: ! Hyvän kokoinen tyttö, vaikka kova kiire olikin maailmaan.

Oi voivoi kuinka ihanaa onnea Harhis ja onnea Woodis!

Woodiksen meno oli vähän kuin mulla viimeeksi, paitsi, että mulla meni vain kaksi tuntia =D ja ei jouduttu tekemään kuin pieni koukkaus matkalla. Munkin naamasta kuulemma näki, että tosi on kyseessä vaikka mä silloin ajattelin, että eihän tää varmaan mitään oo, eihän oikeasti mikään voi käydä niin nopeasti. Vaikka olinhan mä tosin jättänyt laukkuni rappusille siellä sairaalassa kun ei pystynyt kantamaan, mies sen sitten ystävällisesti toi perässä kun sai auton parkkiin!

:wave: heilutukset kaikille muillekin!

Unicco

pinkkimieli Ihana masu! :p

Buamin Kuulumisia odotellessa :)

Woodoo Wau!! :heart: Onnittelut koko perheelle! :flower: Sulla ollu nopeeta toimintaa :D

MLL Toivottavasti kaikki hyvin! :hug: Koita saada levättyä.

Meritähti Synttärionnittelut! :flower: :)

).) Eilen tuli aamulla koiran kanssa lenkillä ihan hirvee kramppi alavatsaan vasemmalle puolelle, lähelle nivusta. Melkein kaksin kerroin jouduin kävellä. Pahin kipu kesti siihen asti, kunnes pääsin kotona vessaan ja sen jälkeen sellasta pientä inhottavaa puristavaa kipua tuntui noin pari tuntia. Kyllä jo alko epäilyttään, että onko kaikki kunnossa :ashamed: Tänään parempi päivä *koputtaa puuta*
Huomenna ultra! :$

Huomentapäivää kaikille!

Täällä aamu alkoi kotona pönttöä halaillen ja jatkui työpaikan bussipysäkillä oksentaen. Ihan jees, pelkkiä mahanesteitä tuli. Töissä pitäis olla välillä pätkiä yksinkin tässä, voi ei jos iskee oksuolo. :(

Ei oikeen mitään uusia kuulumisia, viikonloppu meni paremmilla voinnella ja kostautui tänään. Ens viikon tiistaina ultra, jaiks!

Empuuu ja Tirppana rv10+6

MLL
Kiitos kaikille tsempityksestä! Tänään ei ole vielä selkeetä supistusta tullu, paitsi aamulla oli masu tiukkana ennenkun pissalle ehin. Epämäärästi nipistelyä ja sellasta tunnetta kun kohtu oisi jotenki "ärtynyt", en oikeen muuten osaa selittää. Sain mun ensi viikon ylimääräsen ultran siirrettyä huomiselle, jee jee! Ihanaa nähdä pienokainen, eilen tajusin ensiavussa kun makailin, että rakastan tuota pientä toukkaa jo ihan mielettömän paljon, enkä halua siitä luopua. Vaikka alkuraskaudessa harmittelin, jos taas alkaa supistelemaan ja joutuu jäädä kotiin, niin nyt oon valmis makaamaan vaikka lepositeissä kuhan pienokainen vaan pysyy matkassa tarpeeksi pitkään ja putkahtaa tähän maailmaan hengissä ja hyvinvoivana.

Empuulle sympatiat! Ei varmaan ole kivaa joutua tollaseen paineeseen töissä, varsinkin kun oksentaminen julkisesti herättää vähän aina mielenkiintoa kanssa ihmisissä, että mikä on syy. Nimimerk. oksensin kerran nuorempana kaupan ulkopuolelle kostean illan jälkeisenä aamuna ja ihmiset tosiaan tuijotti :D Taisi olla tiistaipäivä, ettei edes niin selkeästi juhlapäivä.. Siitä oppineena nyt alkuraskaudessa rynnin koirienkin kanssa aina johonkin sivummalle jos alkoi tuntua siltä että on tulossa ylös. Olen niin nolojen tilanteiden ihminen, että odotan mielenkiinnolla mihin onnistun läiskäyttämään lapsivedet...

Iloisia Onnen toivotuksia Harhikselle ja Woodoolle! :flower: Toivottavasti Harhiksen pieni tyttö voi hyvin ja kasvaa nopeasti.

Empuu: Kuulostaa kyllä melkoisen ikävältä tuo olosi. Hyvien olojen tuulia puhaltelen sinulle töihin. Minullakin ollut vähän huonoja oloja, mutta pönttöä en ole halaillut kuin kaksi kertaa. Töissä syön koko ajan... Työkaveritkin kohta jo ihmettelee, että mikä tolla oikein on. heh

Omaan napaan kuuluu jännitystä, keskiviikkona np-ultra, hui. Toivottavasti sielä vielä eloa ja kaikki hyvin. Pari piinaavaa päivää odoteltavana. Turvotusta vatsassa edelleen ja nälkä koko ajan huonon olon seurauksilla, jos ei syö.

En ole muuten vieläkään saanut vauvan sydänääniä kuulumaan omalla dopplerilla.. :'( Haluaisi jo niin kovasti kuulla, ne kotonakin ja varmistua pienen elonmerkeistä. No, ehkä ne kohta rupeaa kuulumaan, kun alkaa eka kolmannes olla vihdoin ja viimein takana! Josko sitä pikkuhiljaa osaisi ruveta hellittämään tämän hermoilun ja epävarmuuden kanssa.

Ilona 11+4

MLL
Ootko ilona varmasti kuunnellu tarpeeksi alhaalta? Mulla ainakin kuuluu vieläkin ihan siitä karvotuksen vierestä useimmiten, välillä jo vähän ylempääkin. Lisäksi monta kertaa sain mennä dpplerin kanssa tosi alas ja sivulle, melkeen kuin vauva oisi ollu lonkan alla. Ei ne välttämättä vielä kuulu vaikka ihan oikeasta kohdastakin kuuntelisi, että älä ole huolissasi!

woodoo wau.. sul ei kauan nokka sit siinä touhussa tuhissu! ONNEA ihan jymypaljon!

Tääl töissä pakerretaan.. välistä ihan mukava kävästä "ihmisten" ilmoilla.. mä täs mietin, et kumpikohan olis järkevämpää (rahallisesti) jäähä tän viikon jälkeen saikulle vai jatkaa työkkärin kirjoilla???? alkaa tämä töissä olo olla aika työsevää
viikotki potksuu uusille kymmenille :D
sukkis 30+0

onnea woodis! nopeaa toimintaa tosiaan.. joko olette kotiutuneet? :heart:

tuosta pikaisesta kotiutumisesta tulikin mieleeni että onko teistä kukaan synnyttänyt polikliinisesti? tai harkitseeko sellaista? eli siis että synnytyksen jälkeen pääsee heti piakkoin kotiin.. esikoisen kanssa jouduimme olemaan sairaalassa 5vrk ku tytöllä kolmantena päivänä nousi bilirubiiniarvot ja joutui sinivaloon.. se oli piiiitkä 5vrk se.. :/ oman vointini puolesta olisin voinut lähteä vaikka muutama tunti synnytyksen jälkeen kotiin, joten aika kävi kyllä pirun pitkäksi..

ON: ajatella 14. raskausviikko jo alkoi.. aika on menny hurjan nopeeta.. :)

kellis ja masu 13+0

Kiitos myötätunnosta pahoinvoinnin suhteen. =) Ei mulla itseasiassa ole edes pahana tämä pahoinvointi, viikko sitten oksensin viimeksi ja tänään sitten pari kertaa. Iltapäivää kohden olo paranee aina, kuten tänäänkin, mutta toisinaan iskee pääkipu (niin kuin taas tänään). :kieh:

MLL oon yrittäny kovasti kuunnella tosi alhaalta ihan karvarajasta. Sivuilta kuuluu vaan omat sydänäänet.. Täytyy taas tänään kokeilla uudestaan ja yrittää niin alas ku mahdollista ja tuonne lonkan suuntaan, josko se meidänkin vauveli olis siellä lonkan alla. =) Yritin kuunnella samasta kohtaa keskeltä, vähän karvotuksen yläpuolelta, mistä neuvolassa kuuluivat, mutta ei vaan löytyny. No, ehkä ne jossakin vaiheessa alkaa kuulua. Onneksi ei ole hepulioloa tästä tullut, lähinnä vaan kärsivällisyys meinaa loppua, kun ei onnistu. Pelkäsin itse, että saan itseni ihan pelko-hepuleihin, kun ei meinaa kuulua ja samaa pelkäsi mieskin, kun laitteen ostin. Onneksi ei sentään. Täytyy vaan jatkaa yritystä. :)

Empuu Olipas sulla kurja alotus aamulle :/ :hug:

MLL Mullakin huomenna ultra, joka jännittää kovasti. Toivottavasti sulla siellä kaikki hyvin! :heart: Minkäslainen doppleri sulla on? Mitä väliainetta oot käyttäny?

Ilona Minkälainen doppleri sulla on ? Paljon maksoit siitä? :) Eiköhän siellä nt-ultrassa oo kaikki hyvin :hug:

MLL
Ilona oon myös vähän painanut sillä dopplerilla mahaa ja kallistanut sitä anturia kohdun yläreunan suuntaisesti, että pääsisi lähemmäs kohtua. Mulla on kuulemma hiukan taakse päin kallellaan kohtu ja olen normaalipainon ylä rajoilla, niin nahkakin on vähän paksumpi :) Sitte sitä ääntä ei kuulemma pitäisi laittaa ihan täysille, vaan pitää siinä puoli välissä ja jos sulla on vaikka tietokoneen kaijuttimet niin on paremmat kuin ne mukana tulevat kuulottimet. Ite haeskelin silloin ekalla kerralla vaikka kuin kauan, mutta sitte kun kerran löytää niin sitte se on helpompaa. Nii, ja vielä neuvolan täti sanoi, että monesti äänet kuuluu siitä oman sykkeen vierestä, eli liikutat ihan hipi hitaasti keskemmälle. Jos on sun verisuonen takana niin se on milleistä kiinni että kuuluu sikiön eikä sun oma syke. Tää on lähes tiedettä :D

Alisa mulla on angelsounds (nettitilauksesta, olikohan 49e) ja välissä oon käyttäny kosteusvoidetta, aika reippaasti oon turauttanut. Tsemppiä sullekkin ultraan, tänne sitten kertomaan kuulumiset sen jälkeen :)

" Tyttö tuli tyttö tuli ja mun sydämeni suli.."

Pikkuinen siis päätti syntyä 26.9 rv 32+0, klo 6:52 aamulla. Kivunlievitystä en älynnyt ajoissa pyytää ilokaasun lisäksi, eli pikkuneiti syntyi melkoisen luomusti :D Kokemus oli ihan erilainen kuin esikoisesta aikoinaan, mutta ei missään nimessä pahempi, vaikka säikähdin kovasti kun tilanne selvisi että olen täysin auki ja ponnistamaan pitäisi alkaa,eikä mitään puudutteita enää kerkeäisi saamaan... 5:20 mentiin saliin ja en edes tajunnut että meni pari tuntia siinä ilokaasua nappaillessa. Ponnistusvaihe huimat 5 min :D

Istukan reunat olivat vuotaneet, lapsivesi oli veristä ja napanuora pienellä oli kertaalleen kaulan ympärillä.

Synnyttyään pieni vietiin vastasyntyneiden teholle tarkkailuun, mutta jo samana iltapäivänä hänet siirrettiin vastasyntyneiden valvontaosastolle kun oli niin reipas neiti .

Pikkuinen hengittelee itse ilman apuja (näin jo alusta asti) eikä muitakaan ongelmia oikeastaan ole tullut. maha ei alkuun vetänyt, mutta tilanne on jo korjaantumaan päin. Sinivalossa köllii nyt..Huomenna tai ylihuomenna Ella siirtyy Jorviin kasvamaan ennen kotiutumista.

H ja Ella 2 päivää :heart: :heart: :D

Alisa, mulla on kans Angelsounds. Maksoin siitä noin 60?. Tsemppiä ultraan!

MLL, kiitos neuvoista. Toi oli hyvä vinkki, että monesti kuuluu oman sykkeen vierestä. Kokeilin äsken ja ihan kuin olisin jotain kaikuja oman sykkeen takaa kuullut, mutta tiedä häntä sitten... Täytynee taas huomenna yrittää uudelleen ja liikutella ihan milli kerrallaan oman sykkeen vierestä. Ehkä mä liikutankin sitä liian paljon kerrallaan. Täytyy ottaa milli-liikuttelut ens kerralla. Olen myöskin yrittänyt kallistella ja painaa vähän mahaa, mutta tuloksetta vielä. Huomenna siis uus yritys. Ainiin, se vielä piti kysyä, että ootko kuunnellu makuultaan vai istualtaan? Miten kuuluu parhaiten?

Harhis, loistavaa kuulla, että pikkuneiti hengittelee itse ja muutenkin voi hyvin. Vielä kerran paljon onnitteluja.

Oih, täällähän on paljon hyviä uutisia!!

Ekaksi Woodoolle pajon onnea tytön syntymästä!! :flower: :flower: Olipas sulla nopeaa toimintaa :D

Ja Harhikselle vielä kerran onnittelut Ellan syntymästä! Ihanaa kuulla että kaikki meni hyvin ja tyttönen hengittelee ihan itse ja on muutenkin reipas :heart: Nyt voin siirtää sut tuonne synnyttäneiden listaankin.

MML. Muistahan juoda paljon vettä (2litraa/päivä) ja ottaa joka ilta magnesiumia, se auttaa tosi tosi hyvin supistuksiin ja niin sain omatkin supparit hyvin kuriin. Ja siinä on sekin hyvä puoli että vatsa toimii silloin hyvin ja ei tule ummetusta niin helposti mikä myöskin provosoi suppareita.

Omanapa on edelleen hyvin väsynyt. Torstaina olisi lääkärikäynti yksityisellä kun en mene neuvolaan lainkaan lääkäriin. Mutta B-J on edelleen todella pirteä kaveri :heart: Mutta itse voisin jo mennä nukkumaan..

Vernis ja Baby-J rv 27+4
:heart:

25.9.09 klo.8.58 maailmaan syntyi tummatukkainen pieni prinsessa, äidin kullannuppu, odotettu esikoinen, rakkahin.
Pikkuisen pituus 47cm ja paino 3140g, kotiuduttiin tänään.
Pikkuinen oli 9 pisteen vauva, kymppiä ei sektiolla kuulema yleisesti saakaan joten hyvä näin.
Ainoa miinus meillä on tuleva kontrollikäynti kirurgin puheilla synnynnäisen lonkan sijoilta menon takia, joka toki hoidettavissa ja voi korjautua ennen kontrollia itekseenkin..
kuulema hyvin yleinen perätila-tytöillä eikä siitä ole kipua kuitenkaan vauvalle :)
Itse voin vallan mainiosti, jo sektiota seuraavana päivänä tuntui kuin mua ei olis leikattukkaan,
ainoa on tuo haava jota pitää varoa vaikkei tuntuisi siltä.

Toivon teille kaikille kauheasti onnea, voimia ja tsemppiä raskauksiinne,
se kaikki paha olo, pelko jne. katoaa kun sen pienen saatte syliinne!!!

:heart: : Dada ja prinsessa!

Yhteistyössä