<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

evamaria mulla oli prikulleen sama huoli n. viikko sitten mahan pienentymisestä. Ensin oli 100cm ja sit yht.äkkiä 96cm. Ja ulkoiluhousujen nappikin meni taas kiinni ja kykenin ilman ähinää lakkaamaan varpaan kynnet ;) Miehelle sit "itkin" tästä mahan pienentymisestä. Käski kattomaan mun viikottaisia ilman paitaa otettuja mahakuvia ja vähän vertaamaan... Maha oli viikon aikana noussu hurjasti :O Näin ollen vauvan ei tarvi enään kölläillä vaan tuolla navan ympärillä, vaan pääsee ylemmäs. Nyt myös ekoja kertoja potkut tuntunu reippaasti navan yläpuolella ja tyyppi selvästi hengailee myös pää alaspäin. Ihan varmasti siis sullakin vaan vauva saannu uuttaa liikkumatilaa jostain muusta suunnasta.

LittleOne 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
MiiJane mullakin mahassa tatuointi. Pelolla ootan sitä tuleeko raskausarpea, joka halkasee kuvan :confused:

Ite kävi hakemassa äitiyspakkauksen työmatkalla pyörällä. Ei ollu kukaan varottanu, että se on niiiin iso. Mahoin olla tyylikäs näky, tarakalla laatikko pystyssä ja sen päällä käsilaukku vielä :D Sehän painaa 8kg, et en sitä kyllä kovin pitkiä matkoja lähtis kädessäkään roikottamaan...

Jollakin oli myös tuota häpyluun kipeytymistä rakon ollessa täynnä. Se on kyllä jotenkin uskomatonta miten kova se kipu voi tosissaan olla. Sit vessassa käynnin jälkeen ei periaatteessa mitään. Jännä.

Pitääpä tuohon galluppiin vielä vastailla.
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja Neminka
Gallup

Oma aavistus sukupuolesta: poikaolo...edelleen?
Sukupuoli ultrassa: lääkärin mukaan varma tyttö?
Syketaso: 150-160
Mahan muoto (pyöreä, terävä): pyöreä
Näkyykö maha takaa/edestä: ei näy kun vaan sivulta
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: aiemmin tosi alhaalla, nyt vähän ylempänä, mutta silti alhaalla
Alkuraskauden pahoinvointi: 24/7 paha olo rv5-12, ei kuitenkaan oksennusta
Närästys: alkuun tosi pahaa, nyt tullu tosi lievänä takaisin
Mieliteot: Maitotuotteet (JÄÄTELÖ, suklaa, jugurtti, vanukkaat), ei kuitenkaan ite maito uppoo
Iho, hiukset ja kynnet: ekan kolmanneksen pukkas finniä koko ajan ja hiukset rasvottu tosi nopeesti. Nyt naama tosi hyvässä kunnossa ja hiukset ihan normaalit.
Linea negra: ei ole
Sormustesti: -
Kiinalainen kalenteri: poika
Muita huomioita: Tunnen itteni tosi nätiksi. Ei ummetusta ollu kertaakaan. Verisuonet mahassa todella näkyvänä pinnassa.
 
Vauvan asennosta lienee kiinni se miten vatsa on.. Mullakin oli tossa pari helpompaa päivää ja nyt taas ipana lienee massussa poikittain ja eilen illalla en pystynyt istumaan enkä makaamaan enkä mitään. Mutta kannattaa varmaan soitella neuvolaan ja kysyä noista jutuista.

Itse mittasin massun ympärysmitan ja 102cm se oli. Metribileet siis täällä :D

Tuulentyttö ja Pampula 24+3
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Toi äitiyspakkaussekoilu on täällä edelleen auki, yrittivät soitella postista kai perjantaina mutta sama ärsyttävä tosiasia kuin neuvolan takaisinsoittopalvelussa - eiköhän jengillä ole muutakin tekemistä kuin tuijottaa puhelinta että koskas ne soittavat takaisin. Puhelin pirisee itsekseen kun sen omistaja on kokouksessa. Äitiyspakkaus jää mun osalta nyt kyllä kokonaan hakematta elleivät voi toimittaa virka-ajan ulkopuolella kotiin. Katsotaan voiko kela lähettää pakkauksen uudestaan eri kaupunginosan postiin sitten joskus tulevaisuudessa. Yritin sitä hakea mutta en yritä toiste :)

Mies yritti myös hakea pakettia postista eikä sitäkään löytynyt. Asutaan väliaikaisesti Helsingin Hämeentiellä ja lähin posti on jossainpäin Vallilaa ja tämä seutu on mulle ihan vierasta. Sinne postiin on keskitetty näköjään iihan hitusen liikaa asukkaita, jos sinne lähettää paketin, edes massiivisen äitiyspakkauksen, sitä ei sieltä kyllä varmasti löydy. Mä tilaan vauvaostoksia kotiin vasta sitten kun asutaan lopullisessa osoitteessamme, tää on ihan tosi huonosti hoidettua aluetta postinkulun näkökulmasta.
 
Moi,

26 + 0, poks.

Huomenna sokerirasitukseen ja torstaina neuvolalääkärille. Vähän jännittää, onko paikat lähteneet pehmenemään, kuten esikon kanssa näillä viikoilla. Silloin jouduin suoraan lääkäriltä kättärille kontrolliin.
Yritin tänään pitää siivouspäivää, mutta ei meinaa tulla mitään, kun alkaa kokoajan supistelemaan.

Onneksi rakas esikoispoika auttaa, pesi ensin vessan ja nyt luuttuaa lattioita laulellen :heart: Ikää herralla 6 vuotta :D

Mä otan äitiyspakkauksen rahana, olen saanut niin paljon vauvakamoja tutuilta ja loput ostanut kirppikseltä, etten pakkausta kaipaa.
Vauvavakuutuskin myönnettiin, sen sentään oon saanut haettua, kaikki muut hakemukset on vieläkin vaiheessa.
 
GALLUP

Oma aavistus sukupuolesta: Ei oikeestaan mitään aavistusta. Toivon poikaa.
Sukupuoli ultrassa: Ei haluttu selvittää
Syketaso: 130-140
Mahan muoto (pyöreä, terävä): pyöreä
Näkyykö maha takaa/edestä: näkyy myös takaa
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: Ehkä ylhäällä enemmän...
Alkuraskauden pahoinvointi: Kamalan huono olo noin viikoilla 7-14, ei oksentelua kuitenkaan.
Närästys: Silloin tällöin, mutta onneksi vain pienen hetken, ei tarvitse edes lääkettä ottaa, kun huomaan närästyksen jo kadonneen.
Mieliteot: Nyt ei enää juuri mitään, alkuun kaikki raikkaat hedelmät ja mehut sekä kirpeät karkit.
Iho, hiukset ja kynnet: Otsa on täynnä pientä näppyä, onneks mulla on otsatukka! :) Hiukset hyvässä kunnossa, ja kynnet kai myös..?
Linea negra: ei ole, esikoista (poikaa) odottaessa oli tosi tummana.
Sormustesti: -
Kiinalainen kalenteri: poika
Muita huomioita: Ruokahaluni on ihan valtava! Painoa on tullut tosi runsaasti jo tähän mennessä (10-15 kg, en viitsi käydä kuin vasta neuvolassa vaakalla, joten en tiedä tarkkaa määrää..)
 
Mulla on ollu nyt pari tuntia alavatsa aika kipee, ihan menkkamaisia kipuja ja puoltuntii sitten vatsakin koveni, eli onko tää nyt sit se kuuluisa harjoitussupistus?? :D Eli kuuluuko harkkareissa olla myös noita kipuja, kun moni vaan puhuu pekästä mahan kovenemisesta!? Piti ihan para-tabsia ottaa, kun sattui sen verran :(

BF & poitsu 24+6
 
Babyfever1 Mulla oli perjantaina 20 minuuttia ihan putkeen maha ihan kovana ja kipuilikin. Kylkiin poltteli ja hirmunen paine ylävatsalla :O Sen jälkee vaa välillä masu kovettu muutaman tunnin ajan. Ehkä oli vaa semmonen kipeempi harkkasupistus? Eikös ne voi olla kipeitäki? Ei ainakaa mulla johtunu toi mistää rasituksesta kun olin just koko päivän lepäilly sairaslomalla :O

Piuu, mä poksun
27+0 :heart:
 
Voi kun masentaa. Nyt kun sikiö on jo siinä vaiheessa että siihen vaikuttaa äidin mieliala niin tunnen kamalan huonoa omatuntoa siitä että kiukuttaa tai on paha mieli. Tänäänkin raivosin koiralle vaikka on sen syntymäpäivä ja siitä tuli tietty kauheen paha mieli eikä se vauva varmaan tykkää kun kiukkusena ärisen koiralle. Tää birthdayboy täyttää tänään 12 vuotta mutta se on ihan ikipentu ja heittää kaiken ihan läskiks koko ajan. Se tekee ihan mitä sitä huvittaa :/ Kaipaan sellasta arvokasta koiravanhusta enkä mitään sekopentua enää tässä vaiheessa. Tänäänkin piru vie karkas naapurin puolelle vaikka ihan varmasti tietää ettei sinne saa mennä. Haluisin että tää odotusaika olis vaan sellaista ruusuilla tanssimista mut elämä ei vaan mee niin. Osaispa edes kontrolloida omaa mieltä niin ettei antais itsensä suuttua tai masistella.
 
Mulla on nyt ollut hyvä mieli kun oltiin viime viikonloppu reissussa. Sitä ennen stressasin, olin pahalla tuulella, kireenä, jatkuvasti vihaisena, tyrmäsin kaiken ja huusin kaikille. En saanut melkein henkeä kun sitä ennen ahdisti niin paljon ja tunsin usein ihan silkkaa, puhdasta vihaa. Usko tulevaisuuteen oli myös nollassa, ihan syyttä, mutta veti matalaksi mielen. Kaiken tuon vauva koki tietysti myös. Kaikki muuttui paremmaksi kun pääsin hetkeksi pois tästä kaaoksesta, eli ei paljoa vaatinut! Ei auta jälkikäteen harmitella että vauva on koko ajan ollut mukana kaikessa. Kunhan jatkossa muistaa että heti kun lähtee liikaa kiristämään vanne niin mun pitää vaan ottaa ja häipyä. Onneksi on tiedossa vielä yksi reissu ennen kesäkuuta. Sen jälkeen pitää muistaa taistella itselleen vapaahetkiä ja maisemanvaihdoksia että pysyy pääkoppa kunnossa.

Jos muitakin auttaisi ja on mahdollista niin sellainen pieni getaway varmaan tekee yhdelle jos toisellekin terää! Iloista mieltä ja niin edespäin :)

Naene 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
sainkin jo vastauksen vatsan pienentymiselle..näillä viikoilla lapsivesi vähenee..ja tosiaan vauva on varmaan nyt sit vaan oikees asennos kun potkii tonne rintojen alle..=) ennen vauva on viihtynyt poikittain =) vauvan liikkeet on tosiaan niin terävät että ihan pelästyy kun tyttö aloittaa potkuttelun =) ja jalkapohjat vaan vilisee vatsan "läpi"
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87 ja *Elba*
Musta tuntuu selkeesti että tuolla rintojen alla on kädet sohimassa ja potkut osuu alavatsaan. Neuvolalääkäri sanoi että tuolla ollaan perätarjonnassa. Mä sitä ihmettelin itsekseni että niin, entäs sitten? Kuuluuko sen olla jo pää alaspäin? Mä ajattelin että ääneen varmaan lääkäri ajatteli, vai oliko sillä joku pointti. Sitten se vielä sanoi sen saman mantran kun koko muukin maailma "No, kyllä se sieltä ulos saadaan tavalla tai toisella". Neuvolalekuri oli tossa ehkä joskus viikolla 24, musta tuntui hassulta kuulla mitään päivittelyä siitä miten päin vauva on ja että kyllä se tuolta ulos saadaan. Siihen on vielä kuukausia! Mikäs kiire tässä on.

Mutta koska en tiedä mistään mitään niin kuuluisiko siis vauvan jo olla pää alaspäin? Kyllä saa vauva olla mun puolesta ihan miten päin itteensä huvittaa, lekuri olisi voinut sanoa vaikka että vauva on perätarjonnassa mutta me ei siitä välitetä koska tässähän on vielä kuukausia! Niin sen olisi pitänyt sanoa. :D
 
neane Ei sillä vielä ole merkitystä vaikka on perätilassa! ;) Mulla kans poitsu potkii koko ajan virtsarakkoa...:LOL: Pari kertaa on vissiin hetkeksi kääntynyt, kun olen tuntenut potkut ylöspäin... Mutta yleensä tosiaan alas potkii. Vielähän siellä on tilaa kääntyillä miten vaan... :) Itse kuitenkin toivon, että kerkee kääntyä "oikeinpäin" ennenkuin tulee liian ahdasta! :D

häpimamma Täällä pidetään kovasti sulle ja pojille peukkuja! :hug: Toivotaan ettei kasvuero vielä tässä vaiheessa mene liian suureksi ja pääset mahdollisimman pitkälle yli 30 raskausviikon! Käyhän kertomassa kuulumisia...

Täällä odotetaan vähän jännityksellä keskiviikon sokerirasitusta, tullut vähän viime viikolla mässäiltyä... Kilojakin nyt tullut vähän kovampaan tahtiin, hui! ;) Täälläkin maha kinnannut muutamana päivänä ihan tosissaan ja tuntuu, että on jo tiellä... Piti tuossa sitten kans ihan mitata, niin 107cm oli ympärys! :LOL: Huh huh, kuinkahan isoksi se kasvaa!!! :O

Juliet 23+5
 
häpimamma: toivotaan että poitsujen kasvuero ei tosiaan kovin suureksi ala menemään ja pikkuiset voisivat turvallisesti vielä asuskella masussa mahd.pitkään!

nyt oon itekkin huomannut että potkuja satelee ylöskin päin ja kylkiin ihan kivasti. jospas pieni ois kääntynyt jo pää alaspäin kun tähän saakka ollut useamman kerran ultrassa perätilassa ja potkut tuntunutkin vain alhaalla lähinnä. mutta vielähn tässä on aikaa kääntyillä ihan hyvin miten päin vain.

naene: kiva että pieni reissu selvittää päätä =) mekin ollaan lähdössä viikon päästä pikku reissuun ihan van vaihtelun vuoksi ja vielä ois tarkoitus ennen kesäkuuta keritä jossain käymään. ois kyllä ihan luksusta kun päästäis miehen kaa ihan kahestaankin jonnekkin.. täällä kans ollut havaittavissa hermojen kiristystä enempi ja vähempi, että toivotaan että pikkuloma helpottaa sitä =)

mullakin ollut tuota häpyluun kipeytymistä, mutta se tuntuu oikeastaan vain kävellessä jotenkin sellaiselta inhottavalta ja kun nostelen lapsia jossain väärässä asennossa.. tuntuu myös että painaa jotenkin tuonne peräpäähänkin ja ummetusta meinaa alkaa esiintymään ..voi ei..

miltsu87: tsemppiä, kyllä se siitä taas helpottaa! huomenna voi olla päivä parempi =) ite oon huomannut että vaihtelee ihan kummasti päivittäin nää olotilat, välillä niin tarmokas ja täynnä virtaa ja seuraavana päivänä ihan väsy, mikään ei oikein kiinnostais ja ei jaksasi nousta ees sängystä..mulla ollut kyllä todella stressaava ja rankka syksy henkisesti, että luulen että nämä jutut johtuu vielä siitä..

heisu rv24+3
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Meidän poika on edelleen poikittain, kädet viuhtoo vasemmalla alaviistossa ja jalat oikealla yläviistossa. Repimiskipuja oli taas viikonloppuna, la päikkäreillä tuntui et puol mahaa revähti kylkeä kääntäessä ja se tuntui pitkään, ei pystynyt liikkumaan. Esikoista ei nyt ole pitkiä aikoja pystynyt pitämään sylissä, mahaa alkaa painaa ja kiristää. Onneks hänelle kelpaa myös hali lattialla tai kainalo sohvalla. Mitä nyt riehaantuu välillä pomppimaan ja syöksymään ihan päättömästi.

Ihanasti esikoinen myös alkanut heräämään ennen seiskaa kun aurinko nousee. Ennen nukkui 8-9. No, enpähän myöhästy töistä. Touvottavasti ei käy kesällä kukkumaan yöt läpensä vauvan kanssa. Vähän taas hirvittää, mihin tässä on joutumassa.

Niin ja sit tää oma mässäily on lähteny nyt ihan käsistä. Viel pitäis 2kk mahtua nykyisiin farkkuihin, sit vasta voi siirtyä verkkari-kalsarilinjalle... Ei näytä hyvältä, ei. Koko ajan pitää mässyttää jotain epäterveellistä. Ei minkäännäköstä itsehillintää ja siitä sit huono omatunto ja itsesyytökset. Pullaa, karkkia, mokkapalaa naminami. Ja hyvin maistuu vaikka eka olis mättäny mahan täyteen oikeaa ruokaa. Paska.
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Pikainen oma napa: Kai tässä täytyy alkaa hiljentään tahtia, kun heti supistaa, kun vähän siivoaa, nostelee esikoista ym.. Ei tykkää :headwall: Normaalisti ripeän ihmisen kauhistus: pitää tehdä asioita hitaasti, inhoan nysväämistä :D

Sokerirasituksesta hyvät arvot, 4.8, 6.2, 5.1, eipä tarvi sokereista stressata.

rockstone & mini 27+4
 
Mieki mittasin mahan ympäryksen ja 98cm näytti :). Aamun neuvola kuulumiset:
Painoa tullu kuukaudes 200g
rr 114/83
pissa ok
Hb 111 (kk sit oli 91)
sf 27,5
Liikkeet ja äänet ok

Toinen vauveli kovasti karkaili ja potki doppleria mut sitte kylkiasennos saatii jätkä kiikkii :D. Ke sitte äippäpolille kuulemaa mikä tilanne pojilla ja miten edetää...
La käytii ikeaa ja nyt ois lipasto vauvojen vaatteille ni vois alkaa niit pesee ja laittaa :). Eilen lajittelin niitä jo sillai et isommat vielä sivuun. Eilen muutenki isännän kans laitettii hiukka kämppää uuteen uskoo.

Mukavaa viikon alkua kaikille ja kiitoksia tsempeistä <3

26+1
 
Vastauksia galluppiin:

Oma aavistus sukupuolesta: tyttöolo oli alusta alkaen, vaikka mies oli varma pojasta.
Sukupuoli ultrassa: lääkärin mukaan varma tyttö (rakenneultra ja 4D)
Syketaso: 140-150
Mahan muoto (pyöreä, terävä): pyöreä
Näkyykö maha takaa/edestä: näkyy
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: koko ajan ollut tosi korkealla
Alkuraskauden pahoinvointi: välillä vähän huonoa oloa, mutta sen kesti. Ei tarvinnut oksentaa. Ilmeisesti aika vähäoireinen alkuraskaus minulla
Närästys: ei ole ollut
Mieliteot: Jukurttia menee paljon. Aiemmin myös kaikki kirpeä himotti (kiiviä, appelsiinia ja kirpeitä hedelmäkarkkeja)
Iho, hiukset ja kynnet: Plussan aikoihin hiukset rasvoittui ja naama kukki. Nyt en huomaa mitään muutosta entiseen.
Linea negra: haaleana napaan asti.
Sormustesti: -
Kiinalainen kalenteri: poika
Muita huomioita: Turvottaa. Tissit on turvonneet, maha kasvaa.. En mahdu enää kohta mihinkään vaatteisiin. Selkä tulee kipeäksi mm. raskaista kotitöistä. Kaikkea fyysistä rääkkiä pitää välttää. Väsymys on helpottanut, kun aloitin rautalisän. Työt ei kiinnosta, vaikka vielä pari kuukautta pitäisi jaksaa.
 
Tekeeks aloittaja sitten tarkan yhteenvedon ja analyysin näistä? ;D

Oma aavistus sukupuolesta: Tyttöolo, tai enemmänkin haave. Kyl mä poikaa silti aloin epäillä, kun niin erilainen olo kuin esikoisesta.
Sukupuoli ultrassa: poika
Syketaso: 135-145
Mahan muoto (pyöreä, terävä): pyöreä
Näkyykö maha takaa/edestä: ei, ainakaan niin hyvin kuin tyttöraskaudessa.
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: ylhäällä varmaankin
Alkuraskauden pahoinvointi: ei oksentelua, mutta koko ajan etoi enempivähempi, ja pitkään. Tytöstä oli kahden viikon lievä puistatusjakso.
Närästys: mahan noustessa on alkanut vaivaamaan, sama tytöstä.
Mieliteot: Vaalea, rapsakka leipä. Alkuun kaikkea kevyttä, vegeä ja terveellistä, nyttemmin karkkia ja pullaa..
Iho, hiukset ja kynnet: Alkuun kipeitä hormonipaukamia, enää ei pahemmin. Tukka ei rasvoitu. Kynnet on aina kestävät, ehkä nyt vielä kestävämmät. Tyttöodotuksessa aika sama meininki.
Linea negra: ei kerrassaan mitään. Tytöstä oli.
Sormustesti: -
Kiinalainen kalenteri: poika
Muita huomioita: Pahoinvoinnin lisäks aivan tolkuton väsymys kesti rv 18 saakka. Lonkat ja selkä eivät ole vielä vaivanneet, esikosta alkoivat lonkkasäryt puolivälin tienoilla. Istukka takana, poika on poikittain. Tytöstä istukka oli edessä ja hatara muistikuva raivotarjonnasta. Kumpikaan ei ole valvottanut yöllisillä jumppatuokioilla. Poika "seurustelee", eli vastaa kosketukseen, tyttö oli aivan hipihiljaa ja kuulosteli. Molemmat ilahtuneet rytmikkäästä musiikista. Tyttö villiintyi erityisesti Petri Nygårdista, isin tyttö..

Nemi 26+4
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin aamuisin vatsanympärys 94cm ja iltasella tuo 97cm, eli heittoa voi olla. Mitat on olleet samat ainakin 10 viikkoa, mutta sama mulla oli ekassakin raskaudessa.

Vastailen gallupiin sekä esikoisen (poika) että tän odotuksen (tyttölupaus) osalta.

Oma aavistus sukupuolesta: poika / poika (pitäisi siis olla tyttö tulossa)
Sukupuoli ultrassa: poika / tyttö
Syketaso: 135-150 / 135-150
Mahan muoto (pyöreä, terävä): pyöreä / pyöreä
Näkyykö maha takaa/edestä: näkyy vain sivulta / vain sivulta
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: normaalisti, enemmän ylhäällä kuin alhaalla / enemmän alhaalla (varmaan kaikki kudokset antaa helpommin periksi)
Alkuraskauden pahoinvointi: ei juurikaan / pahoinvointia ja ellotusta, 2-3 vkon jatkuva krapula noin 7-12 välillä
Närästys: pientä / pientä
Mieliteot: Kaikki suolainen ja epäterveellinen, karkki / Pahoinvoinnin aikana vain pakastemarjat ja luonnonjogurtti, karkki
Iho, hiukset ja kynnet: eivät ole koskaan voineet niin hyvin / iho kukkii, hiukset rasvoittuu ja niitä lähtee kuten ilman raskauttakin
Linea negra: noin vkolta 20 / ei ole
Sormustesti: -
Kiinalainen kalenteri: -
Muita huomioita:

TT 27+6
 

Yhteistyössä