<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

MiiJane ai sinäkin karppari..minä vasta 4v. karpannut :) muutitko ruokatottumuksiasi nyt raskausaikana jotenkin? Sulle kun tuli tuo riisi-himo, ni mie oon käyny hh-ostoksilla taas ostaas puuroa ja muroja :D tuli ihan himo yks päivä niihin :p

Oma aavistus sukupuolesta: ehkä vähän enemmän poika kuin tyttö (saattoi myös juohtua siitä, kun kaikki epäilivät pikkuista pojaksi...)
Sukupuoli ultrassa: poika
Syketaso: n. 150
Mahan muoto (pyöreä, terävä): pyöreä
Näkyykö maha takaa/edestä: aika huonosti, suunta eteenpäin :D
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: mielestäni alhaalla (tai keskellä..!?)
Alkuraskauden pahoinvointi: 1 kerran pönttöä halaillut..täytyhän sekin kokeilla ;D
Närästys: No ykää nousee välil ylös, mut ei polttele yhtään
Mieliteot: Puuro maitoon tehtynä
Iho, hiukset ja kynnet: Noin kerran kuussa naama kukkii :( ja just ku edelliset alkaa häviimään, ni melkeimpä taas on jo uudet ovella tulossa....
Linea negra: Löytyy ihan alhaalta, navan kohdalla mutkaa ja ylös melkee rintojen väliin saakka ylettyy. Ei kuiteee mikää äly vahva, mutta näkyy.
Sormustesti: mikä se on?
Kiinalainen kalenteri: mistä tietää?
Muita huomioita: Tykkään mahasta aivan mahdottomasti, jos ei mieti omaa kömpelyyttä mitä siihen liittyy! Mammalomaa odotellaan kun kuuta nousevaa!!! Huomasin tänään, et ennen kun en ole koskaan tuntenut oman navan pohjaa, kun se on ollut niin syvä, niin nyt on napa lähtenyt tulemaan ulospäin, koska nyt tuntee ja näkee jo sen pohjankin :p ja ihan oudon/erilaisen näköinen :D hassua!!

BF & poitsu 24+3
 
Heips!

Tervetuloa uudet!

Onnea susupala, ihanaa =)!!

Häpimamalle voimia huonojen uutisten kanssa.. ei kiva :(. Pitää toivoa, että kasvu tasoittuisi ja pojat kellisi masussa vielä useamman viikon.

Jaksamista ja voimia kaikille muillekin, keillä näitä ongelmia on, niin fyysisiä kuin psyykkisäkin. Kaikessa ihanuudessaan tämä raskaana oleminen kyllä koettelee useampaa meitä. Onneksi palkinto lopussa kultaa raskausajan ikävät muistot :heart:.. ainakin mulla tehnyt niin =). ja onhan tämä massu vaan niiiin ihana!!!

(.) Tänään piti siivota, kun maximoitui v***tus auringon paistaessa heti aamulla niin kauniisti.. pölypilvet vaan leijali. Mä en yhtään ajatellu, mihin oikeasti olen kykeneväinen tällä hetkellä ja painelin imurin ja rätin kanssa nelisen tuntia (ei ole mikään pieni talo ja kolmessa kerroksessa sai touhuta). No eihän siinä hyvin käynyt, vaan lonkat, alaselkä, issiakset ja maha niiiiiiin kipeenä, että just kärsii kävellä. Onneksi ei supistellut kuin muutaman kerran kipeemmin ja jäi siihen. Pitää vissiin tollaset suursiivoukset unohtaa jo..

Ummetuksesta Oon ottanut Pegorionia nyt ylläpitoannoksin, ei ole päässyt ummelle vaan toiminut ihan hyvin. MUTTA, kerää tuota kaasua tuonne iha kiitettävästi ja mua jo ihan säälittää mies ja lapset.. että ei ole hyvä näinkään :headwall:

Lopuksi vielä galluppia ;)

Oma aavistus sukupuolesta: en edelleenkään osaa ajatella, kumpi voisi olla (outoa, aiemmin aina joku tunne ollut sukupuolesta)
Sukupuoli ultrassa: ei haluttu tietää
Syketaso: 130-140 (pojan sykkeet)
Mahan muoto (pyöreä, terävä): Hyvinkin pyöreä, eteenpäin nouseva, ei näy takaapäin olleskaan.. tosin roikkuu pian jo polvissa (menneet liitokset)
Näkyykö maha takaa/edestä: Muualta, mutta ei takaa päin.
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: Tosi alhaalla, oikeen roikkuu tuolla. Ei olleskaan sellanen tasainen kumpu, vaan paremminkin iso koripallo, jota mahanahka koittaa roikottaa ettei tipu :LOL:
Alkuraskauden pahoinvointi: Kauhee pahoinvointi, mutta vain paristi oksensin. Kesti about rv 5-9
Närästys: Alussa tosi paljon, nykyään vähemmän, onneksi!
Mieliteot: Hyvää tekee paljon mieli, kahvileipä on mulle ihan uus juttu, sitä tekee mieli.. mutta ei juurikaan mihinkään himoa ole tullut.
Iho, hiukset ja kynnet: Kynnet kasvaa normisti, hiukset oikein hyvässäkin kunnossa (kyllä ne lähtee imettämisen myötä :(
Linea negra: Tosi haalea, reilusti alle navan jää
Sormustesti: en ole tehnyt
Kiinalainen kalenteri: en ole katsonut
Muita huomioita: Maha kasvaa kuten poikamasu mulla ollut ennenkin.. sykkeetkin pojan sykkeet.. mutta ei vaan osaa ajatella, että olisi poika tai tyttö.. mutta kaitpa siellä on jompi kumpi :D


Muoks! Liiteenpäs taas uusi kuva, koska tuntuu että toi kessi kasvaa ihan älytöntä vauhtia ja Rusina tulee mahanahkasta läpi pian! On erittäin vilkasta sorttia.. Ympärysmitta 109 cm :whistle:



Nelli&Rusina 26+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naene ja häpimama
Oonko mä ainoa jolta edelleen puuttuu kaikki ruokahimot? Tuntuu myös, että jos syön normaalikokoisen annoksen mitään niin sekään ei mahdu, ylös tulee. Vielä pari viikkoa sitten jos kysyin itseltäni että mitä ruokaa mun nyt tekisi mieli, en keksinyt yhtään mitään. Nyt voin jo sanoa että ehkä mä ruisleivän voin vetästä. Mutta ei se miltään maistu. Toivottavasti synnytyksen jälkeen saa ruokahalua takas!

Eilen vartavasten menin postiin hakemaan äitiyspakkausta, eivät ne löytäneet sitä. Mulla oli mies mukana postissa, koska oon todennut näiden muuttojen lomassa että voin kantaa kaikkia juttuja paitsi laatikoita, joita pitää lepuuttaa mahan päällä (ei tuu mitään!). Ja eikös se äitiyspakkaus ole käsittääkseni laatikko. No, ei löytynyt äitiyspakkausta, sanoivat soittavansa kun löytyvät. Ukko totesi siihen että voitte varmaan sitten tuoda kotiinkin ja ilmaiseksi, kun tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun päästään äitiyspakkausta tästä postista hakemaan. Katsotaan suostuvatko tuomaan kotiin (niin ja mielellään virka-ajan ulkopuolella, olenhan töissä itse päivät :D). Jos eivät tuo, en tiedä miten käy koko äitiyspakkauksen. En pääse sitä hakemaan. Seuraavaan muuttoon aikaa nyt 6 päivää. Kivempi vaan ettei tartte sitä äitiyspakkaustakin roudata eestaas tosin. Kunhan se äitiyspakkaus joskus saadaan jotenkin lopulliseen osoitteeseensa :D

Naene 27+3
 
Naene laatikkoa oli helppo kantaa, siinä oli semmoinen "kantonauha."

Täällä pikkutarkka siivoilija konttaili aamun pitkin lattioita pesurätti kourassa. Konttausasento tuntui parhaalta vaihtoehdolta, vaikka polviin sattuikin. :D Nyt koti kiiltää, lakanat pitäisi vielä vaihtaa, mutta taidan tehdä sen vasta maanantaina. Lähden miehen luokse täysihoitoon viikonlopuksi..
 
Jaksamisia kaikille keillä raskausvaivat vievät voimat ja Naenalle muuttoihin.
Täällä alkaa muutto olla pikkuhiljaa voiton puolella. Vielä tarvitsisi vain lisää säilytystilaa että saisi tavarat pahvilootista paikoilleen. Kyllä vei muutto voimat, onneksi otettiin avokin kanssa lomaa tämä viikko niin on kerennyt tavaroita järjestellä (suoraan sanoen olisin kyllä jo ihan valmis jäämään kotiin töistä..). Vielä puolitoista kuukautta jäljellä töitä.

Uudelta naapurilta kävin hamstraamassa kasan vaatteita pojalle ja eilen saatiin vihdoin ostettua turvakaukalo autoon. Pinnasänkykin valittiin, ei vaan mahtunut vielä auton kyytiin. Nyt kun saisi pikkuiselle oman lipaston, että pääsisi katsomaana mitä vaatteitaja tavaroita vielä uupuu..
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Ehkä kantonauhalla saan sen äitiyspakkauksen sitten kannettua itsekin! Hyvin ne on sitten ajatellut tämän asian :D Kantomatkaa joku jäästä yltiöliukaskilometri joten riskien otto tuossa kohdin ei tunnu hyvältä idealta. Olen pariin otteeseen kantanut muuttolaatikkoa vatsan päällä niin, että joku kulma on osunut seinään ja vatsaa painautunut sisään hitusen liikaa. Yritän välttää vastaavaa sähellystä jatkossa :LOL:
 
Täällä yksi TOOSi onnellinen ihminen. Sokerirasituksesta sain hyvät arvot! Ei löytynyt sokerien heittelystä selitystä mun jatkuvalle etovalle ololle ja heikottamiselle.
Ilmeisesti nuo kotimittaukseni eivät ole kovin luotettavia. Pääasia, ettei vauvalle aiheudu ylimääräistä kuormitusta. Pahintahan olisi, että vauva joutuisi sokeriheittelyjen vuoksi pois vierihoidosta.
Tänään voikin sitten vähäsen nakertaa suklaata, vaikka muutoin jatkan rd-ruokavaliolla. Tulevilla hotelliaamiaisilla aion nauttia myös täysin siemauksin.

Ihanin ahkeria siivoajia täällä. Ihailtavaa! Meillä kultahiukkaset lentelevät kiitettävästi. Manana manana.
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Pikaisesti toisen rakenneultran kuulumisia. Pienokaisen aivokammion koko edelleen raja-arvoinen, nyt saatiin mitaksi 10,6mm (aiemmin mitattu siis 10,4-10,8mm). Ei ole onneksi ainakaan suurentunut, eikä mitään huolestuttavaa pitäisi tuossa onneksi olla. Toukokuussa vielä kerran rakenneultraan, jossa tarkistetaan ettei edelleenkään ole tuo aivokammio suurentunut. :)

Hyvää naistenpäivää vielä kaikille! :)
 
MiiJane AIVAN sama juttu täällä :D ihme ja kumma, että hiilarit kelpaa nyt ;) mut ihan kiva pitääkin tälläin vuoden tauko karppailusta, ni sit poitsun syntymän jälkeen täälläkin alkaa kunnon karppaus :p Kampanja; eroon mammakiloista karppaamalla ja imettämällä ;D ihana masu sulla :heart: ja ompas se jo iso!! :) mitä tatskassa lukee? onko thaita?

BF & poitsu 24+4
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin tosiaan aion heti tytön syntymän jälkeen palata ruotuun.
En ole yleensä paljoa hiilareita syönnyt, mutta aluksi ehkä hyväkarppaan.. Riippuu maidontuotannosta.

Juu, tatuointi on thaiksi mieheni nimi.. Hänellä lukee minun nimeni, mutta se myös tarkoittaa vaimoa. :-

Jänskättää ensi viikko. Maanantaina lääkäri kohdunsuun tilanteesta ja rauta-arvoista. Keskiviikkona toinen sokerirasituskoe. Luottavaisin mielin siihen meen, vaikka suurella todennäköisyydellä saatankin reputtaa.

Pelkopolille aika 11.4 ja 10.6 viimeistään kalvojen puhkaisu.

Paistattelen päivää miehen parvekkeella. Ihana ilma.

Ollaan taas puhuttu yhteenmuutosta. Viimeistään ensi vuoden alusta olisi tarkoitus muuttaa takaisin yhteen, jos kaikki jatkuu näin loistavalla tavalla.

Kirjoittelen tätä kännykällä, joten sorry jos virheiden täyttämää.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin laihdutin häitä varten joku aika sitten melkoisesti hiilareita välttämällä, aika ekstriimisti sillä kaikki ylimääräinen suli pois ketoosilla. Sitä ei varmaan voisi harkita synnytyksen jälkeen jos imettää mutta kenties hiilarit tuntuu silloinkin melko turhilta. Nyt ei, ostan aamiaisen aina tien päältä (ruisleipä), lounaan ruokalasta (mitä ikinä), illalla pähkinöitä ja hedelmiä ellei mennä ulos syömään. Eipä länsimainen ruokavalio tunnu olevankaan mitään muuta kuin hiilarihöttöä :)

Saakos kysyä jos joku tietää - löysin ihan ok vaunut tänään (baby jogger city versa), alle puoleen hintaan kuin mitä Bugaboot kustantaa mutta yhtä ketterät. Ainoa miinus on, ettei lapsen menosuuntaa istuimessa saa käännettyä vaan se istuisi aina kasvot menosuuntaan. Onko siitä mitään haittaa oikeastaan?

Ainoa esimerkki haitasta joka itselle tulee mieleen on tilanne jossa itse oli mukana. Olin menossa koirani kanssa harrastamaan metrolla, koira oli dobermanni jonka massiivinen ja ei-ehkä-niin-lutunen pää oli just sopivalla tasolla vaunuissa istuvaan lapseen nähden. No metriksellä ei koiran kanssa voi liukuportaita mennä vaan se on hissihommia se. Odoteltiin hissiä, hissin osuttua kohdille ovet avautuivat ja niistä työntyi heti ulos lastenvaunut lapsen kasvot menosuuntaan. Ei keretty väistämään niin siinä oli sitten yhtäkkiä vastakkain pikkulapsen naama ja dobermannin naama. Lapsi pelästyi aivan hirveästi ja koira pelästyi kun lapsi pelästyi, lapsi huusi ja koira haukahti ja lapsi pelästyi vielä enemmän. Keskustaolosuhteissa mulla oli koira aina ihan omassa polvessa kiinni, remmilläkään ei ollut pituutta kuin puoli metriä, ettei siinä sinänsä. Senkun väistettiin niin pääsivät kiiruhtamaan matkoihinsa. Tuli vaan siinä kohdin mieleen että voiko tulla vaaratilanteita jos lapsi on naama menosuuntaan vs selkä menosuuntaan. Kai sen huomaisi jokatapauksessa jos esim vauva tippuu kyydistä tai vaikka syttyy palamaan tai jotain :LOL:
 
Naene se varmaan vähän riippuu miten tykkää ja miten lapsi viihtyy.. vaaratilanteita en ite oo hoksannut muuten ku, että linja-autoon on turvallisempi nousta kun lapsi istuu kasvot menosuuntaan. Meillä on esikoisella emmaljungan rattaat ja oon kyllä joinakin päivinä jääny kaipaamaan, että sais kasvot työntäjään päin..varsinkin jos sataa vettä, pyryttää lunta tai tuulee...sillon ei niin "piiskais" surkee keli naamalle.

Haluttas hirveesti alkaa katteleen vauvakamaa kaupoista, mutta pitäs ensin jaksaa kattoo nuo vaatteet läpi, mitä on jääny jäljelle. Minäpä vastailen tuohon galluppiin, kunhan pääsen läppärille kirjottelemaan. :)
 
Naene, vaunuista/rattaista sen verran, että itse olen kokenut Bugaboot loistaviksi juuri ton käännettävyyden takia. Kun vauva on ihan pieni, mutta ei enää viihdy vaunukopassa, on tosi hyvä kuljettaa sitä kasvot työntäjään päin. Jotenkin ajattelen, että sekä itsellä että vauvalla on turvallisempi olo. Menosuuntaan tulee kuljetettua nyt kun lapsi vanhempi. Tosin nytkin rattaiden istuin on kasvot työntäjään päin; kuulen paremmin mitä lapsi juttelee ja voimme keskustella ohi ajavista ambulansseista, rekka-autoista ja vaikka päiväkotipäivästä :)

Kauhean paljon kaikkea kurjaa monelle sattunut ja ikäviä uutisia tullut. Toivottavasti odotus päättyy silti ennemmin tai myöhemmin hyvin ja kaikilla (terveillä äideillä) on terveet vauvelit syleissään.

Täällä närästys jatkuvana vaivana ja vatsa (ymp. 97cm) alkaa olla jo todella tiellä sukkien ja kenkien pukemisessa. Häpyliitoskivut melkoiset ja ylipäänsä nivuset laulavat hoosiannaa. Syödä voisin tauotta :p

TT 27+4
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
onko täällä muita kenestä tuntuu että masu ei kasvais yhtään..ja peiliin kun kattoo ni tuntuu että laihtuis vaan? ystäväkin sanoi mulle että ei ikinä uskois että olen rv 25+5,tosi pieni masu ja itekki oon pieni...mulla on ollut aina se "ongelma" muissa raskauksissa että on masu kasvanut ihan kauheeta tahtia ja näillä viikoilla se sit on painanut jo paljon,mutta nyt tuntuu että oisin kevyt kun keijukainen...pitäsköhän sitä mennä ihan ultraan kattoo onko mulla liian vähän vettä tai jotain kun tää tuntuu tosi omituiselta.......(vauva kyllä liikkuu kovasti)
 
Huomenta!
Taas on kulunu kauheesti aikaa edellisestä kirjoituksesta. Oon kyllä edelleen lukenut ahkerasti täältä juttuja.
KatsuAmskulle ja koko perheelle paljon voimia ja jaksamista!

Tsemppiä myös kaikille, jotka kärsivät vaivoista. Ja tervetuloa uusille!

Onnea susupalalleihanasta uutisesta! :heart:

Joku kyseli bikineistä. Me oltiin just rantalomalla ja tilasin sitä varten mammauimapuvun. Oli kyllä tosi nätti. Käytin myös bikineitä, eikä näyttäny ollenkaan hullulta, eli bikinit päälle vaan. =)

Täällä on vihdoin viikkojen flunssa hellittäny ja tänään pääsee urheilemaan! Jee! Nyt täytyy myös tsempata syömisissä, kun sokerirasitus odottaa kuun lopussa. Masu kasvaa tosi somasti ja on vielä ihan kompaktin kokoinen. Potkuja tulee ahkerasti, mikä on ihanaa!

Tänne ei sen kummempaa kuin 25+0! POKS! :)
 
mittasin nyt huvikseen masun..on 99cm ympärysmitta kun rv 20 se oli yli 100 muistaakseni 103..jotain hämärää täs kyllä nyt on..mä pystyn pukee helposti ja kantaa esim mun kaksi lasta kerrallaan ylös alas meidän portaita eikä tunnu missään....ei hengästytä ja on tilaa hengittää ...kun tälläst ei oo ennen ollut ni pistää miettimään...
 

Yhteistyössä