<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Eilisen supisteli napakammin jo päivällä, mutta 15-25 min välein. Illalla 8 aikaan aloin kellottelemaan 10 min väleillä, ja kun sairaalaan lähettiin niin alkokin tulemaan 5-7 min välein. :D Vähä tempo hidastu kenties ammeessa ollessa?? Tai sitten ei... Mutta siis puol 12 tultiin sairaalaan 4cm auki, vähä reilu puol tuntia käyrällä, pariks tunniks ammeeseen, alko sitten tulemaan kakatusolo ( :D) Siitä omaan saliin ja vessaan! (kunnon tyhjennys supistuksen tahtiin) 8cm auki, ei kerenny kohdunkaulan puudutusta saaha, pudendaalin sitte laittovat... Kätilö lähti hakemaan vettä, kysy saako hän käyä, sanoin et jos nopeesti kipasee ja ei kaukana käy niin saa... Eipä menny ku pari sekunttia nii tuntu ku supistus tuli, ja ukolle piti huutaa et nyt ne hanskat käteen tai paina napista, NYT TULEE!!! Vikkelään kätilöt paikalle ehtivät, eikä tarvinnu monesti ponnistaa ku vauva oli pihalla. Heti itki, mutta meinaili unohtaa hengittää parin minsan päästä, kävi sitten ehket 20min lisähapella, ja kaikki ok. Ilokaasuahan tuota kanssa otin sitten ammeesta pois tultua loppuun asti! =) Siis kätilö vettä hakemaan lähtiessään heitti et jos tulee ponnistuksen tarve nii pitää ponnistaa, ukko vetäsee sitten siinä vaiheessa hanskat käteen! :D
 
oikein paljon onnea vauvaantuneille :flower: :flower:

täällä ei sitten minkäänlaisia tuntemuksia... :headwall: :headwall: :kieh:

ei sitten meidän vaavi syntyny ennen laskettua, vaikka kuinka lääkäri oli varma asiasta.. yliajalle mennään ja kevyesti :kieh: :LOL:

lumi-enkeli+masuasukki 40+0 *POKS* :heart:
 
Onnea likalle!! Asiat voi edistyy ihanan nopeesti... ehkä mäki tossa parin tunnin päästä oon jo synnyttämässä :whistle:. NOT :D.

Laala: eei, mä opiskelen terveydenhoitajaks ja siihen kuuluu lääkeaineopit yms. muut ihanat.

Mä en tiedä, miks mua ei pelota toi käynnistys. Oon kuullu, että on hirveetä mut nyt vaan haluun tän muksun syliin. Ei kai sitä osaa muutenkaa mitään pelätä, ku ei oo ennen synnyttäny.
 
hannustiini & kesis & likka onnea uusista vauvoista!!! :heart: :heart: :heart:

Onkohan tuola mun mahas sittenkään mitään elämää....Jos oon vaan kuvitellu kaiken ja paisunu ihan normi ruoasta :LOL: :LOL: :LOL: Ei sitten niin minkäänlaisia tuntemuksia et mihkää synnyttämään lähtis :headwall: :headwall:

Eilen kyl vessakeikalla KERRAN tuli semmosta geeliä :kieh: :kieh: paperiin, oliskohan mitään toiveita et se olis sitä kuuluisaa limatulppaa????Mut se oli kyl ihan kirkasta :x

Täs alkaa tuntumaan et jonkusortin synnytyksen ENNENAIKAINEN masennus iskee päälle kun ei mitään tapahdu vaikka aina aamulla salaa toivoo et joskos tänään..... :saint: :saint:

outokumpu 40+4
 
SädeI ah, okei. :D

Muakaan ei muuten pelota synnytys, eikä edes ajatus käynnistyksestä. Enemmän mua hirvittää jopa se jos tulee jotkut monen viikon jälkivuodot. :LOL:

Nyt on muuten petivaatteet pesukoneessa... :p Tiskaaminen, imurointi, ikkunoiden pesu, uusien lakanoiden silittäminen ja laittaminen ja Punkeron sängyn järjestely olis ainakin ohjelmassa, tai siis ne kaikki noista mitä nyt ehtis :D
 
Nyt mä alan näköjää kirjottelee tänne itekseni... :LOL:

mut Outokumpu eiks sun pitäis aina illal nukkumaanmennes toivoa että tapahtuu jotain, ku suurin osa synnytyksistä käynnistyy yöllä. ;) Ja sit voi aina herätä pettyneenä uuteen päivään. :LOL: Mäkin alan hiljaksiin epäilee että mä olen vaan nielassu itsepotkivan jalkapallon... :p

Miten mä yhtäkkiä kyllästyin yhdessä päivässä ku tähän asti on aika menny ihan nopeesti? :LOL:
 
Laala juu täytyy varmaan vaihtaa toiveen ajankohtaa ja alkaa alkuillasta jotai mantraa lukemaan et yöllä sit...
Mietinkin tossa viime yönä kun taas kolme tuntia valveilla makoilin sängys et on suurin osa tän ketjun vauvoista on tainnu alotella uuteen maailmaan tulemisen yön aikana. ;)

Neuvolatäti viime viikolla veikkas et maanantaina meidän baby syntyy, elikkäs ei ollu kristallipallo virees tällä tätillä ;) Torstaina olis seuraava neuvolakäynti, vieläköhän sinnekin pitää raahautua |O
 
onnea kesis, hannustiini ja likka-90 vauvoista :flower: :heart: nyt ei ainakaan voi sanoa etteikö ois tapahtunu =)

kyllä ne loputki pian tulee, yrittäkääs likat jaksaa viel hetki!! :hug:

täällä varattu tänään ristiäiset (la 9.5.) ja nukuttu viime yönä 6,5h, jei!! kohta vaunutteleen kunhan pikkuneiti suvaitsee herätä ja syödä. arvaan et kohta kiljaisee NÄLKÄISENÄ ja silloin on tissien parempi olla HYVIN lähellä :D kärsivällisyys ei todellakaan ole neitin hyveitä, eikä ennakkoon varotella vaan pistetään suoraan desibelit kaakkoon ku halutaan puhdas vaippa tai tissiä tai syliin, ja sit äiti juoksee :D

t. manna + neiti 3 vkoa :heart:
 
En mä vaan jaksa enää odottaa vaikka käytännön syistä vois kuitenkin nyt tällä vkolla arkena jättää syntymättä jotta isikin pääsee mukaan :saint: mutta sit perjantai-illasta alkaen taas heti vaan ulos..

Mä nökötän tällä palstalla sit toukokuussakin ihan yksin :D
 
hannustiini, kesis ja likka-90: Super paljon onnea!!! :heart:

Täällä ootellaan, että kello tulis sen verran, et pääsis lähtee neuvolaan...
Mulla on alapaineet hiponeet nyt 90, ja se on mulla kuulemman yläraja, niin toivottavasti saan lähetteen jo tänään naikkarille!!!! Samalla kyllä ärsyttäis mennä sinne, kun tuntuu, että taas kuitenkin hukkareissu ja kotio takas kärvistelee...

Mä oon varmaan kauhee ihminen, mutta oon laittanut puhelimen äänettömälle, kun mua ärsyttää kovasti kaikkien rimputtelu ja kysely, et joko nyt tapahtuu?!? :kieh: Oon sanonut, et toki ilmotan heti kun vauva on syntynyt, muttei auta tilannetta kysellä, kun kokoajan ärsyttää tää odottaminen jo muutenkin niin sairaasti... :ashamed: |O

Mua kyl pelottaa käynnistys ihan kauheesti, vaikka vauvan tahdonkin sylkkyyn mahd.pian...Oon antanut miehelle ohjeet, jos oon niin huonona, etten itse oikeen kykene vaatimalla vaatimaan. Eli mä tahdon kaikki pillerit, piikit ja kaasut!!!

Oonko ainut jonka tekee mieli polttaa kaikki mammavaatteet, kun tää koitos on saatu päätökseen?! Mua oikein ällöttää pukeutuu noihin muutamiin vaatekertoihin, siksi viipotankin kotona vaan jossain mega yöpaidoissa :x

Jatketaan harjotuksia :wave:
 
|O mäki täällä yhdessä kasassa. odottelen että n tunnin päästä meen neuvolaan.
kolmena päivänä on aamulla, tai silloin kun olen tehnyt "ylösnousun", (se nimittäin aina vähän vaihtelee) vessassa bongannut limaa. mut täysin kirkasta, ehkä ihan pikkasen valkosta seassa.

mamma-1 mulla kanssa paineet alkaneet nousta nyt viime aikoina ja alapaine on myös käyny 90 tienoilla. aina kuitenki toisella mittauksella saadaan alempi tulos, 84-88 yleensä. heti ne pelottelee sillä myrkytyksellä :eek: Pissa mulla on kuitenki ollu koko ajan puhdas joten siinä mielessä saa olla rauhallisin mielin.

teppana 40+4
 
Kiitos kiitos :)
Ei jäänyt traumoja ei, joku aika sitten paperit sain; ponnitusvaihe 2min 30sek :D Eli nopeeta tosiaanki oli! :D Mutta kaikesta huolimatta ilman tikkejä ja repeemiä!! B)

outokumpu Mulla alko sillo maanantaina tulemaan tulppaa, oli tosiaanki semmosta kirkasta/vähä kellertävää tavallaan geeliä. Pikku hiljaa sitä tuli, ja pika suihkussa käyessä ammeen jälkeen tuli sitten loputkin!! (tuntu ettei meinaa siitä limasta loppua tulla vessan jälkeen, helpompi oli ruveta huuhtomaan mitä pyyhkiä :$ ) Joten jospas sullakin tositoimet häämöttäs!!! ;)
 
Teppana Mulla taas ollut pissi kokoajan 1-2 plussalla munuaissairauden takia ja sen vuoksi oonkin ihan ihmeisssäni, kun aluksi jo ennen raskauttakin lääkärit ym. varoittelivat kokonaan raskaaksi tuloa ja sen vaikutuksista raskauteen... Nyt kuitenkin tuntuu, et noi "munajaiset" laitetetaan ihan sököksi ja ootellaan vaan, et jospa se raskausmyrkytys sieltä tulis ennen kun mitään tehdään :eek: :/ Mie oon aivan loppu, prkl!

Tää lähtee neuvolaan märisemään...
 
Ooh, mä haluan samanlaisen pikasynnytyksen ku likka-90:llä! :eek: :D

Nyt on tiskit tiskattu, koneellinen pyykkiä pesty, keittiö siivottu, koko kämppä imuroitu, miehen reppu pesty... Ja äiti tulee hakee mut just ulos. :D
 
AAM
Kauppareissulta kotiuduttu ja justiinsa alkoi neiti punkeemaan alhaalla.. hmm lähtisköhän käyntiin ei kyl semmoi olo..:| ??
Nooo päivän saldo : ikeaan sain tuhlattua 30 eur, pizzalla käytiin 7 eur , makuunista melliä 5,5 eur :p hyvä jumala mut ois saanu heittää sieltä ulos.. kaikkia mun lemppiksiä löytyi ja miehelle kans sit ruokakauppaan 11 eur ..:whistle: ois tullut halvemmaks jäähä kotio :D !!

Kyllä outokummun limatulppakuvaukset on ihan paikkansapitäviä.. semmoi sitkeetä jötköä, veriviiruja ei välttis oo mukana jos ei tuu kokonaisuudessaan ulos..

säde ja laala vai pikatoimituksia toivotte.. :D mä en.. mulle kelpais semmoi parin päivän synnytys tykkää ko menis niin että graduaalisesti etenis :) pystyis seuraamaan ja valmistautumaan mielummin..

mamma-1 :hug: märise neuvolassa ensin ja meille loput :D meille saa märistä kutakuinkin ollaan sympatiafiiliksillä kuitenkin sanoit mitä vaan :) :) :) samassa jamassa ollaan..

jos nuo ikkunat pesasis ko pojan on käynyt hakemassa puol neljän jälkeen tai ainakin olkkarin puolen muutaman... sais lisäpotkua suppiksiin.. mut kummasti tää neiti niinko jatkuvasti pöyrittää päätään tuolla alhaalla.. luulis että se aukko on jo sen verta väljä mitä se on siellä porannut että VOIS tulla ulos. :xmas:
 
Neuvolasta kotiuduttu..Eipä tullut taas hullua hurskaammaks.
Sanottiin suoraan, että taitaa käynnistykseen mennä. Veikkasi, että tiistaihin mennessä käynnistetään. Protskut 3 plussalla, mutta mitää ei tehdä, jos verenpaine ei nouse ihan pilviin...

AM Nyt mun alkoi tehdä NIIIIN paljon mieli irtiksiä, että pakko lähtee hakemaan kaupasta :p

Ei jaksa enää edes purnata...Alistuu nyt vaan odottamaan, enää max. viikko!!!

Nyt namuja hakemaan :wave:
 
Allusmamma;just eilen kävin irtisten takia skanssin karkkikaupassa mutta siellä oli surkee tarjonta joten lähdin tyhjin käsin.Tarttis varmaan filmtowniin mennä niitten takia.Mutta ehkä hyvä näin,sillä herkuttelin aamupalaksi vaniljamunkin ja ruoaksi tarttui pitsa mukaan :LOL:
 
helou mammat!!! yhdes klimpissä ollaan, kuinka yllättävää :D ei kipeitä suppareita, ei oikeen mitään oloja, vauva kyllä möyrii kovasti!! mä just pelkäänkin että MILLON MÄ TIEDÄN lähtee jos suppareilla lähtee käynttin, kun näitä ny tulee säännöllisesti koko ajan, tehny sitä vkolta 33+ asti..onks ne lähtösupparit sit erilaisia?! :eek: TOIVON TOIVON JA TOIVON että käynnistyy vesien menolla, ja EI YÖLLÄ :snotty: kun jotenkin kun kaksin ton esikon kanssa ollaan, niin tuo yöaika tuntuu niin kammottavalta :(

mutta suppailuja kaikille niitä tarvitseville taas, sekä jaksuja kaikille, niin ja ONNEA VAUVAUTUNEILLE HURRRRJASTI :heart:

- nannuli ja tyyppi rv. 38+6 :heart:
 
AAM
milky vaniljamunkki ja mä söin vaan normimunkin siellä ikeassa :p :p
mä olin sentäs niin diisentti että jätin pitsasta ukolle puolet arvasin et sitä himottais se ko kertoisin et käytiin :D kävi ravintelissa sen kahvin jälkeen tila vatsassa ahtaaks... :ashamed:
 

Yhteistyössä