<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

SusseN Onnea vauvasta!!! :heart: :heart:

Täälä edelleen paketti koossa.... ;) Yö meni hyvin, illalla tuli laimeita suppareita mutta sauna vei ne mennessään. Tänään oon koittanu tota siivouspuolta, maha ky kovana muttei supistele :headwall: :headwall: Selkä alkaa kyllä kohta huutamaan Hoosiannaa....

Aatelkaas meidän mörököllimies laitto tänää töistä viestin et mikä olotila ja jokos tänää lähetään??? Alkaa sitäkin pikku hiljaa kiinnostamaan =) =) Tähän astihan se ei oo paljoo kyselly eikä ollu kiinnostunu mitä sille oon oireistani kertonu, no ketäpä miestä ny kaikki alapään vaivat kiinnostas :LOL: :LOL:

Alapääs tuntuu ku olis polkupyörällä ajanu ja satula ollu aivan väärän mallinen, aika aristava tapaus ja aina aamuyöstä tuo valkkari alkaa valumaan muttei mitään limatulppaan verrattavaa oo näkyny ;)

Mutta ny rätti käteen et saan tän huushollin siivottua, jos vaikka se lähtö tulis joskus.....Huomenna ukko on koko päivän koulutukses, et toivottavasti pakkaus pysyy koossa viä sen aikaa. Illalla täytyy viedä tyttöä serkkupojan trampoliinille pomppimaan, auttaskohan se lähtölaukasuun????

outokumpu 40+3
 
Onnea uusille vauvautuneille! :heart:

Ja Heikulle :hug: ja tsemppiä, olosi ei kuulosta todellakaan kadehdittavalta. Toivottavasti tämän päivän lääkäriltä löytyy apuja.

Täällä ollaan yhdessä koossa, eikä tasa viime päivinä oikeastaan ole ollut minkäänlaisia supistuksiakaan :headwall: Laskeskelin yhtenä päivänä, että ilmeisesti äitienpäivänä synnytystä käynnistellään, mikäli vauva ei ole siihen mennessä tullut ulos. Eli vielä on pitkä pätkä odotettavana. Nyt on vihdoin pinnasänky koossa ja sairaalakassi osittain pakattu. En ole noiden kanssa halunnut pitää mitään kiirettä, kun mitään ei tunnu tapahtuvan.

Tinkatar ja Pikkiriikki 39+2
 
Tervehdys! :wave:

lumi-enkeli, täällä kans yks joka varmaan jakautuu viimeisten joukossa! :wave:
Onkin paljon teitä, joilla LA mennyt jo ohi, tsemppiä ja jaksuja koitoksen odotukseen!!

(.) Kovasti masuasukki potkuloi ja karmeita viiltämisiä tulee tonne liitoksiin. Menkkajomotuksia ei paljoa ole tullut, vähäsen vaan. Joku ihmeen ällötys tuli eilen. Varmaan oon syönyt jotain epäsopivaa eilen, vieläki on ällö olo. Esikoistyttökin tosin valitti eilen ja toissapäivänä vatsakipuja ja mies myös, mut sit se meni niillä ohi, jospa tää on sitä samaa.

Allusmamma, pohdit sitä käynnistystä ja normisynnytystä. Mulla kaks normisynnytystä takana, ei olleskaan käynnistystä. Voisin kuvitella kuitenkin, että se käynnistäminen saa nopeemmin aikaan semmoset supparit, joita on odotettavissa ihan synnytyksen loppuvaiheessa: eli aika kovia semmoisia. itellä kakkosen kanssa, kun säännölliset supparit alko vesien menon jälkeen, oli aikamoiset kivut heti! En pystynyt oleen kun kontallaan kun supistus tuli. Paikat tosin aukeskin nopeesti: nollasta 10cm:iin aukes 2,5 tunnissa. Ja ilman kivunlievityksiä! Mut on varmaan kumminkin aika yksilökohtaista, miten noi käynnistystabut kehenkin vaikuttaa! Toivotan sulle paljon tsemppejä ja voimaenergioita ja jaksuja, jos käynnistykseen menet!! :hug:

Joka päivä jo jännittää, että millonka lähtö tulee... Jaiks! Ei jaksais oottaa...

Tassutin 38+5
 
iltsu-natsu, mä kyllä suosittelen imetyspaitoja! Kotona niitä ei välttämättä tarvii. Senkun nostaa paidan korviin. Mut jos on jossain liikenteessä tai ulkona tai reissussa niin on kiva imettää vähän huomaamattomammin, et tisun vaan saa luukusta esiin, että ei tarvii koko masua esitellä imettäessä! ;) Ellei ole semmosia isompi-kaula-aukkoisia paitoja, josta "yläkautta" ottaa tisun esiin... Vaihtoehtoja on monenlaisia :) Mutta jotenkin mukavampi on imetellä imetyspaidassa.

heikku, :hug: Voi harmi sun tilaa!! Toivottavasti tuut pian terveeksi ja pääset terveen
ä synnyttämään!! Jaksuja kovasti! Mullakin on täällä nuha päällä, onneksi vain pieni semmoinen, mut jos joutuis lähteen nyt synnyttämään ni ei ois kovin kivaa!

Vielä noista synnytyskivuista, onhan se kaikille kivuliasta hommaa, siitä ei pääse mihinkään! Itellä on helpottanut, kun oon ottanut jo valmiiksi semmosen asenteen, että kivut on ihan hirveät ja kestämättömät ja oksu lentää ja taju lähtee... Eli silleen, että varautuu kaikkein pahimpaan, niin sitten onkin kiva ylläri ja helpotus, kun kaikki meneekin helpommin ja kivuttomammin (tai sitten ei, ja on tullut asennoiduttua jo valmiiksi hommaan. Pyydän nyt hirmusti anteeksi tätä mun sepustusta, voi olla ettei kukaan tästä mun ajattelusta tykkää, mut oonpahan nyt rehellinen ja suorapuheinen kaunistelematta asioita... Sorry girls! :ashamed:
Mut vaikka synnytyksissä on sitä kipua kokenut niin on jäänyt niistä aina hyvä ja positiivinen mieli ja kun oon kotiutunut sairaalasta niin heti oon miettinyt jo seuraavaa lasta, ja sitä, että oon valmis samaan hommaan, kun ei se niin kamalaa ollutkaan! :p

Nyt välipalaa syömään lasten kanssa!! Kuulemisiin taas!

 
Elikkäs mulla ei ollut ollut yhtään supistuksia koko raskausaikana,eikä limatulppaa näkynyt eikä mitään muutakaan synnytykseen viittaavaa ollut.Ainut mihin päivän aikana kiinnitin huomiota oli että vauva touhusi mahassa oikeasti KOKO päivän..teki jotain loppusiivousta tai oli jossain lähtö tohinoissa :D
Menin nukkumaan puolen yön aikaan ja heti sängyssä tuli ensimmäinen supistus joka tuntui ihan puukon iskulta..Ensin aattelin että tuli joku mahakipu mut pian kyllä huomasin että tää on kyllä jotain muuta :whistle: Sängyssä puhisin aikani kun miehellä oli turnaus(nettipokeri) kesken niin aattelin etten viitti sanoa vielä mitään kun sillä menee kuitenkin pasmat ihan sekasin ja turnaus pipariks :LOL: No mut tunnin päästä sattu jo niin paljon etten pystynyt sängyssä olee..Menin sitte miehelle sanoo että tänä yönä pitää lähteä...No niinku arvelinki ni se meni ihan paniikkiin,tippu melkein samantien siitä turnauksesta ja alko säntäilee pitkin asuntoa :LOL:

Puol kolmelta lähettiin sairaalaan ja siellä vastassa oli "ei mikään kovin mukava"(kusipää) kätilö joka kysyi "no mikäs sulla on?"Sanoin et varmaan synnytän ja se jotain mutis siinä että "No sitä ei kukaan muu tiedä ku sinä"Just |O
No sitte oli kaikkee muutakin ärsyttävää sen kätilön kanssa :kieh: mut oli se kuiteski ihan ammattitaitonen vaikka ei kyllä pätkääkään välittänyt mun tunteista tai olosta :/
Neljältä mentiin synnytyssaliin jossa olin sitten kaurapussin ja ilokaasun voimalla.Puol kuudelta olin kolme senttii auki ja sain epiduraalin(Jumalan kiitos sen keksijälle!!) ja tunnin päästä siitä olin kokonaan auki eli mulla joudutti epiduraali tosi hyvin tota avautumisvaihetta.

Sitte kun alettiin ootella millon alkaa tuntua siltä että' vois ponnistaa niin kätilö ONNEKS vaihtu ja se oli tosi mukava ja kannustava.Pungertaminen kesti 20 minuuttia ja siitäkin suurinosa ihan kivutonta paitsi sitten kun pojan pää oli puoliks tullut ulos ja uutta supistusta ei tullut pitkiin aikoihin :eek: teki mieli omin käsin repiä beebe ulos...8.16 oltiin sitten kohdusta pihalla ja äiti selvis ilman tikkejä ym. :D

Eli kaiken kaikkiaan synnytys meni aika nopeesti mutta perkele että sattu!Vaikka olin siihen yrittänyt henkisesti valmistautua niin...ei siihen kipuun kyllä pystynyt valmistautua :whistle: Joogan harrastajana mun pitäs hallita noi hengitystekniikatkin mut joo moro...Ja toinen oli se että liikkuminen autto kipuun mutta se kätilö ei antanut mun pahemmin liikkua vaan pakotti koko ajan makaamaan käyrällä vaikka vauvalla oli kaikki hyvin.
Sitä olin myös aatellut että siinä ponnistusvaiheessa mua varmaan ärsyttäis sellanen "hyvä,hyvä"-tsemppaus mut se oliki tosi hyvä juttu..jotenkin ties että homma edistyy ja tekee jotain oikein..Mä itseasiassa luulin että beebe otettiin imukupilla kun tuli niin sutjakasti :D

Ainiin..Ja mehän ei haluttu tietää sukupuolta vaan pitää yllätys loppuun saakka...Mutta siinä vaiheessa kun poika syntyi ei kyllä voinut vähempää kiinnostaa kumpi se on,en edes ensimmäisellä kerralla kuunnellut kumpi se oli vaan jouduin uudestaan kyselemään :LOL:

Misstar ja poika 6 vrk (Meillä ei ole mitään nimi-ideoita...Mietin jo että hyväksyisköhän ne nimeks möyrymadon tai venkulan :whistle: :D )
 
Onnea uusille vauvaantuneille :flower: !

Iltsu-natsu, minä olen aika tyytyväisenä käyttänyt imetyspaitoja. Vauvan ennenaikaisen saapumisen ja ulkonaliikkumiskiellon takia jouduin vähän pakostakin asioimaan bebesin verkkokaupassa, ja sieltä saa käteviä Boob-paitoja. Ne on kieltämättä ylihintaisia, mutta hurjan näppäriä, kun saa tuosta edestä maitobaarin luukun auki. Imetysrintsikat hankin samasta osoitteesta, ja suosittelen lämpimästi joustavia Bravadoja.

Hieman ihmetyttää se, että mulla olisi tänään laskettu aika... mutta meidän pikkuakka on jo yli 3-viikkoinen. Yrittäkääs nyt Säde, AM, Piin ja muut pk-mammat jakaantua, niin päästään taas hommaamaan miittiä kasaan. ;)

Tsemppiä kärvistelyyn ja onnea matkaan
Hemuli ja pikkuakka 3 vkoa 2 päivää
 
:heart: Poika :heart: syntyi torstaina 40+1, 3465 g ja 50 cm. Aivan ihana pieni tyyppi, eilen pääsimme kotiin.

Synnytyksen kestoksi merkittiin 11,5 tuntia joista 8 sairaalassa. Ekaks vietin tovin suihkussa ja sitten ilokaasulla selvisin avautumisvaiheen loppuun, ikävä ponnitusvaihe 50 min sitten pelkän lisähapen voimalla. Mut ei siihen kuollu vaik luulinkin B)

Oxford & Son :heart: :heart: :heart:
 
Onnea Oxfordille!!! :flower:

Iltsu-n, imetyspaidat ja imetysliivit on mulla käytössä yötä päivää. Yhdet liivit jo hajosikin :) Imetyspaitoina on H&M toppeja ja olen siis nukkunutkin toppi ja liivit päällä. Isokaula-aukkoiset paidat ja topitkin on ihan jees, jos saa vedettyä sen verran alas, että saa rinnan esille. En ole kertaakaan paitaa nostamalla imettänyt vaan aina yläkautta tai imetyspaidan aukosta.

Heikulle erityistsempitykset :hug: ja tsemiä myös kaikille muille oottelijoille.

Kaunis ilma on ainakin tänään jos ei muuta!

t. k&pikku-t 3 vko 2 pv
 
täällä bongattu ilmeinen limatulppa äsken! sellainen keltainen ja kovaa limaa, sen jälkeen tullut vielä kirkkaitakin paloja..

nyt on sellainen jännä olo, liekö jännitystä vaan :D mut paineen tunne alhaalla on kasvanu ja vauva on edelleen hiljainen. voisko tää enteillä lähtöä?
 
MisStar Mä oon just pelänny kokoajan sitä(kin), että sattuu joku tosi kylmä tapaus kätilöksi :eek: Ihminen on synnyttäessä niin muitten armoilla, että toivoo kyllä, että joku symppis kätilö sattuu kohdalle... Ja onnea vielä kovasti :flower:

Imetyspaidoista sen verran, että huuto.net on mun ykköspaikka ostaa niitä...Varsinkin ne Boob merkkiset mitkä maksaa hurjasti kaupassa, niin ostan ne ihan mielellään käytettyinä, jos hyväkuntoisia sattuu kohdalle. Just huutelen Boob imetysmekkoa kesäksi, kun oon vähän enemmän hame immeisiä...

Täällä on yritetty olla tissit kourassa ja saada jotain tapahtumaan, mut nännit on pirun herkät, ettei oo paljoa pystyny niitä hieroskelemaan... :x

Iltapäivä kaffeen vuoro :wave:
 
Oxfordille onnittelut!! Tahtoo kans!

Heikulle nopeat paranemiset ja toivotaan, että vauva pysyy masussa paranemiseen asti!

Mamma-1: Nyt tähtäät siihen, et pääset käynnistykseen perjantaina ni voidaan kärvistellä yhdessä :D. Ei vaan toivotaan, että kummanki beibit tulee tässä alkuviikosta ihan itestään :)

 
Onnittelut uusille, jotka on päässeet mahoistaan eroon ja synnytystuska on jo takana! En oo kateellinen, en...

( . ) Mulla on tullut pe-illasta lähtien sellaista enemmän tai vähemmän verijuovaista limaa. Viime yönä supisteli jo 15-20 minuutin välein ja olin niin toiveikas, että lähtö olis lähellä, mutta mitä vielä. Supistelut loppui aamusta kuin seinään. Päikkäreiden aikaan ne alkoi uudestaan, mutta loppui taas. Turhauttavaa! :p

Vähän on alkanut se tuleva kipu pelottamaan, kun nääkin supistukset tuntui jo aikas mukavasti alaselässä ja vatsassa.

Tsemppiä taas kaikille!

Nellikki ja pelikaveri 41+2
 
Onnea Oxfordille :flower: :flower:

Nyt olis taas tupa ym. semmoses mallis et sais vaikka emäntä lähtee synnärille
:kieh: :kieh:

Toi siivous kyl vei taas kaikki tuntemukset pois, selkäsärky vaan jäi ja ankkamainen kävely :LOL: :LOL: Ei ainakaa meillä tunnu mikään s-sääntö tepsivän :xmas:

Just kuulin et kamu jonka kans sovittu et mennää synnärille yhes oli jo viime viikolla saanu tyttövauvan, ei kiva kun otti varaslähdön :$

No eihän kenenkää mahaan oo vauva lopullisesti jääny, ehkä tääki joskus ulos tulee vaikka usko alkaa loppumaan.

Heikku :hug: kuis lekurikäynti meni???
 
AAM
neuvolassa käyty.. oli sit vika kerta mutta sanoi ja lohdutti että usea synnytys käynnistyy kyllä itsekseen 2 odottajilla :) ja usein pari päivää ja viikko la:n jälkeen.. mistäköhän statistiikasta oli nuokin repinyt ? :|
no ditä odotellessa.. ikkunoita pesty kolme tuntia ja huomenna jatkuu jos ei mtn tapahdu :attn:.. supistuksia enempi vähempi ja vauva punkenut päätä alas päin lisää kun neuvolassa juuri sanoi että nyt taas tuntui että alhaalla oli tilaa :( ilikiä tuo neiti on.. ei suvaitte tulla kohdun lämmöstä pois..

hemppaa ei otettu, paineet 122/67 pissa ok, vauva syke 135 tienoilla, sf 36,5 ja kilot samat eli 0 gr |O , turvotusta ymp vuorokauden..

to soittelo äippikselle jos sinne yliaikaronklaukseen pääsis ja se sanoi kans että ei ne välttis heti käynnistä jos kaikki on ok ja vauva ei megaiso ja voi hyvin ja riippuen toosan tilanteesta.. :| kovin on ristiriitaisia ajatuksia..

SYnnytysstoorit antakaa tulla vaan.. mulla ei sille tee pahaa vaikka teleekin :xmas: :LOL: :D

kissendaalille onskut limiksestä..

heikulle :hug:

am & hippunen 41+0 :heart:
 
Olin tänään neuvolassa, ja neuvolantäti vaikutti siltä että sen mielestä tää ehkä syntyyki joskus. :D Varasi mulle toki ens maanantaiksi neuvola-ajan mutta sanoi että voipi hyvin olla että syntyy sitä ennen. :) Mulle kelpais sellainen viikonloppusynnytys. :D Vaikkapa sunnuntaityttö olis kiva. :D
Mutta siis Punkero on vihdoinki alkanu laskeutumaan, jee! :D Sf-mitta oli silti tosin 37cm. :LOL: Mut iso vauva sieltä varmaan tulee, jos on yhtään äitiinsä tulossa. :D

Olin neuvolaa ennen taas siellä Skanssissa jotain yli 3h, joten se kävely ehkä vähän rasitti turhan paljon. Oli pissassa pikkaisen proteiinia ja verenpaine vähäsen koholla... Neuvolatäti neuvoi lepäämään loppupäivän. Vedinki puolentoista tunnin päiväunet tossa.. :D

Aika hassua olla vaan. :) Mut ihan kivaa. :) Kauhee tuhtaus masussa, kiva kun voi sitäkin ihan rauhassa seurailla. :)

Laala ja Punkero rv39+6
 
sussen ja oxford onnittelut vauvoista :heart: :heart: :heart: :flower:

am synnytysten käynnistämisestä, niin mun siskolla 4 lasta ja vain eka käynnistetty. ja sen ykkösen jälkeen sisko sanoi heti et seuraavaa putkeen vaan, niin oli helppo synnytys =) seuraavat oli vaikeempia, mut toisaalta myös isompia ne lapset sitte. mulla taasen se alkujaan käynnistetty synnytys (papereihin tui kuitenkin "spontaani alatiesynnytys" kun ei ne ehtiny oksitosiinii laittaa ja vedetki meni itekseen) oli rajun nopee ja rankka... mut olin kipee enempi varmaan siks etten ehtiny saada kivunlievitystä ja et avauduin 1,5h:ssa kuin parin prostaglandiinin takia vuoksi. luulisin :/
 
sussen ja oxford onnittelut vauvoista :heart: :heart: :heart: :flower:

am synnytysten käynnistämisestä, niin mun siskolla 4 lasta ja vain eka käynnistetty. ja sen ykkösen jälkeen sisko sanoi heti et seuraavaa putkeen vaan, niin oli helppo synnytys =) seuraavat oli vaikeempia, mut toisaalta myös isompia ne lapset sitte. mulla taasen se alkujaan käynnistetty synnytys (papereihin tui kuitenkin "spontaani alatiesynnytys" kun ei ne ehtiny oksitosiinii laittaa ja vedetki meni itekseen) oli rajun nopee ja rankka... mut olin kipee enempi varmaan siks etten ehtiny saada kivunlievitystä ja et avauduin 1,5h:ssa kuin parin prostaglandiinin takia. luulisin :/

 
AM, iski stressi siitä että mahtaakohan ne mullakaan käynnistellä perjantaina jos kaikki on hyvin. Mä kyllä vaadin ku kerran sillon tutustumiskäynnillä niin sanoivat ja olo enemmänki ku kypsä. Ollaan tiukkoina!!

Illalla vähän huimannu ja ollu muutenki outo olo. Syöny oon kuitenki hyvin jne. Ehkä vaan paineet alhaalla tai jotain, mut heti tulee stressi masuasukin hyvinvoinnista. Hyvin se tuolla liikkuu, että turhaan sitä varmasti stressaa :).
 
:heart: Onnea kaikille vauvan saaneille :heart:
Pikaisesti tulin ilmoittamaan, että niin se neuvolan terkan kristallipallo sittenkin toimi :D
Meille syntyi nimittäin suloistakin suloisempi pikku prinsessa toissapäivänä rv 41+1 :heart: :heart: :heart: Tänään kotiuduttiin ja ollaan miehen kanssa ihan myytyjä, en osaa muuta kuin tuijoitella, silitellä ja nuuhkia vauvaa :D :heart: Olo on epätodellinen ja ikionnellinen!! :heart: :)

Suuret tsempit kaikille odottajille :hug: =)
 

Yhteistyössä