<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja SusseN:
Meille syntyi pieni oinas-poika perjantaina 17.4. klo:22.42.
1,5 vrk synnärillä ja tänä aamuna päästiin kotia. Ihan heti en samaa tahdo uudestaan kokea..
Susse :hug: :flower: :) no nyt olette kotona se on pääasia.. :heart:

Nännien hieronta.. nojoo :| :/ puristeltu ja hierottu on tirsus vaan maitoa niin perkuleesti.. :( että alkoi yököttää..

Likalle b:)d limikse bongauksesta.. omaani vielä odottele... ei taida mun "postinjakeluni" toimia :kieh:
 
SusseN paljon onnea pienestä pojasta :flower: =)

olin tossa miehen kanssa muutaman tunnin tekemässä puutöitä..toivotaan että jotain saisi aikaiseksi...

huomenna on neuvola...saas nähä otetaanko mua edes vastaan, kun neuvolatäti viimeksi hieman suutahti...puhuttiin jo raskauden alussa että vaihdan toiseen neuvolatätiin kun vauva syntyy, joka hoitaa tätä meidän aluetta (itse neuvolatäti sitä ehdotti)..no nyt viimeksi kun siitä mainitsin niin toivotti mulle vaan hyvää synnytystä ja poistui huoneesta..jäin sinne monttu auki istuun :eek: no oli kerenny kuitenkin antaan mulle jo ajan, joten en nyt tarkalleen tiedä mitä huomenna on edessä..no sen näkeepi sitten..hiukan vaan vaivaa moinen käytös..

mutta koitetaan kestää nämä loppuajat (ite oon varmaan viimenen joka saa huhtikuisista vauvan syliinsä) :headwall: :headwall:

lumi-enkeli+masuasukki 39+5 :heart:
 
Onnea Unicorn ja SusseN :heart: :flower: :hug:

Täällä sitä hengaillaan edelleen...Nukkunut pieniä pätkiä pitkin päivää |O
Just katselin uutisista juttua, kun sairaalassa pidetään nykyään enää niin vähän aikaa synnytyksen jälkeen. Musta olis ainakin kiva lähtee sieltä sillain, ettei oo ihan paniikissa imetyksen yms. suhteen...

Mulla on alkanu kertyy nestettä kroppaan aikalailla, huomaa kun kämmenellä koskettaa niin käden kuva jää pitkäksi aikaa ihoon...
Koklasin tänään vanhoja farkkuja ihan mielenkiinnolla ja ne kyllä ihme kyllä menee vielä paitsi tietty mahan kohdalta :D Aika piukee näky kyllä kuitenkin oli, huh!

Mun alkoi tekee kauheesti mieli hampurilaisia ja mies ihanana lähti niitä hakemaan, nam! :p

Säde Niinköhän me ollaan samaan aikaan pinnistämässä naikkarilla !? Saas nähdä :wave:

Ei sit näköjään tullutkaan vauvasta oinasta vaan härkä... (Oon vähän hurahtanu noihin horoskooppeihin) :whistle:

Tää toivottaa meille kaikille tehokkaita suppareita!
 
täälläkin hautoja ilmoittautuu taasen yhdessä koossa.. aamulla kyllä oli varsin liukkaat paikat tuolla alhaalla pikkasen siis jotain liman tapaista mutta sekin loppu sitten lyhyeen. ja nyt mua harmittaa ettei meillä ole valkoista vessapaprua vaan keltsiä, entä jos mulla jää JOTAIN huomaamatta? :LOL:

Mäkin oisin halunnu muksusta oinaan kun itsekin olen, muttei taida enää ehtiä. Mies on kyllä härkä joten tiedän sitten mitä odottaa.

Mun pitääkin ehdottaa miehelle jos se haluu tissejä tutkia, ennen ei malttanu olla irti niistä. nykyään vähä vissiin pelkää koko mun olemusta, ei oikein saunassakaan katso päin jne. :| mutkun jos se vois vähä yrittää...


mamma-1, mä olen myös turvoksissa, kädet pahiten. tää näpyttely oikeen sattuu sormiin.

teppana 40+3
 
AAM
turvotuksien kanssa painiville :hug:
täällä jalat painunut tuntuu että ko sängystä nousee niin nesteet vaan valahtaa alas et humps.. eniten mutta sormet & naama on yhtä luisevat ko ennen.. :|

eip kvuliaita suppareita pahemmin mutta pikkuiita on ollut hissukseen koko päivän pari hassua liikettä tuntenut siis kunnon.. no kaippa kunnossa.. ja ruokahalua mulla riittää suklaakakusta jäljellä 1/4 osa.. :ashamed: okei mies söi kans.. ressukka lihonut suunnilleen 7 kiloa koko aikana :( viimeks kävi samalla tavalla.. sympatiaosottaja :) :hug: yritin lohduttaa että kyllä se lähtee millä on tullutkin ;) lähteköön kärrylenkille sit mun kanssa..
täällä kans keltaista serlan veskipaprua.. :wave: et eritetarkkailu on kriittistä ja tarkkaa silmää omaavaa :LOL: :xmas: *mulkkaa*

huomenna vien miehen vaateostoksille :eek: se on harvoin ko toi haluaa lähteä ja se on yleensä pakottavan tarpeen alla.. ja neuvolaan käymään jossain vaiheessa hmm voisin tarkistaa ajan :D ettei jää väliin.. ja sit ois soitto to yliaikakäynnistä perjantaille *pelottaa jo valmiiks* :/ :(

am &hippunen 40+6
 
Perskule kun ei tuu uni, eikä muuten tuu vauvakaan.. Ainakaan tänä yönä :whistle: Koittanu käydä sängyssä pyörimässä mutta kun ei niin ei :headwall: Väsyttää mutta ei nukuta, ihmisen pahin vihollinen.. Joo o, meenpä takas sänkyyn rutisemasta.

Piin 40+5 |O
 
Mamma-1 kävi sama mielessä, että siellä saatetaan törmätä :). Tän ei kyllä pitäny ihan näin mennä. Vauvojen piti olla jo viikkoja sitte kotona paijattavana :whistle:

Täällä taaskaan mitään erikoisia tuntemuksia. Pitää tänään varata aika sinne ya-kontrolliin ja eiköhän sinne asti myös päästä. Oon jo varautunu siihen, että käynnistämiseks menee. Luulin oikeesti, että tää tulis jopa ennen laskettua ulos ku niin moni oli sitä mieltä. Paikatki ollu auki jo viikkoja, eikä silti mitään edistystä tapahdu (synnytystä toisin sanoen) :headwall:.

Tääl on kans turvotusta niin, ettei tota kihlasormusta pois saa edes saippualla tai rasvalla. Kunhan ei mitään kuolioo tuu niin saa siinä sit ollaki.

Oon kans noita nännejä ja tissejä yrittäny epätoivosesti hieroa, mut ei mitään vaikutusta supistuksiin tms. Eipä oo kyllä ollu siivoomisella, rappusissa juokselulla, seksillä (no ok rankemmat supistukset), ikkunoiden pesulla, saunomisella... tai millään.

säde ja poju 41+3
 
Turvotusta on tullu nyt hiukan ihan parin viime päivän aikana. Uskon että kertoo siitä että elimistö alkaa valmistautuu synnytykseen. Kauheesti sitä ei siis ole, mutta sormet on paksummat. Onneks sormukset on roikkunu kaulakorussa jo viimeiset muutama viikkoa. ;)

Eilen tajusin että h-hetki voi olla milloin vaan edessä. Mulla ei oo ollu yhtään supistuksia, joten veikkaan että synnytys käynnistyy varmaan lapsivesien menolla just ku sitä viimeiseksi odotan. :LOL: Hiukanko tuli jotenki yhtäkkiä tyhjä olo, ku kaikki sovitut jutut mitä mul on ollu, olikin yhtäkkiä takana (mm. ne kauan odottamani naamiaiset). Iski tajuntaan että mä tosiaan enää odotan vauvan syntymää, enkä mitään muuta. Sit tuli parku. Tuli sellanen olo että miten mä olen ollenkaan valmis siihen! En oo yhtään ehtiny henkisesti valmistautua ku oon vaan täyttäny ajatukseni muulla. Sitähän mä oon tutuillekin nauranu, että ei jännitä synnytys ollenkaan ku en osaa ajatella sitä. No edelleenkää ei jännitä synnytys mut jännittää ne päivät sairaalassa ja miten kaikki lähtee toimimaan... :eek: Mut mies ihana ja maailman rakkain tuli eilen sitten ja hali mun pahan olon pois. Sanoi että isä on tässä ja isä on sitä varten että se pitää huolen äidistä ja pienestä. :heart: Vääh sit mä paruin jo sitäki miten ihana mies mulla on. :D Onneks koskaan ei tuu yhtään hormoninen olo.

Tuli muuten tänään eka erä äitiyspäivärahaa! :D Jee, yhtäkkiä tunsin itseni rikkaaksi, kun tilillä oli taas yli 500? tähän aikaan kuusta (opintotuki on yleensä aika nollilla jo tässä vaiheessa :LOL: )... No maksoin kaikki ens kuun menojen rahat miehen tilille (ne säilyy siel varmemmin! :LOL: ) ja tunnin päästä lähden taas Skanssiin, mut tällä kertaa vaan kahville kaverin kanssa. :) Ainoo mitä pitäis ostaa, on käsidesi vauvankatsojia varten tänne kotiin, mut eipä tuol oo apteekkia, niin ostan sen sit jostain muualta. :D

Laala ja Punkero rv 39+6
 
heippa kaikille!
ja isot onnittelut vauvan saaneille taasen :hug:

itse vielä yhtenä kappaleena. menkkajomottelu jatkuu, mut mistään limoista tai muusta ei ole tietoakaan. huomenna taas neuvola. vauva on ollut viime päivät aika villinä, nyt huolestuttaa kun toinen on niin hiljaa.. :/

tänään on viikot sitten "virallisesti" täynnä! :)

kissendaal ja vauva rv 40+0
 
AAM
Laala ensisynnyttäjällä pitääkin olla terve asenne miks pelätä sellaista mitä ei ole edes ikinä kokenut :) ? niin sinne synnytykseen pitääkin mennä :D :LOL:

toisaalta paraskin sanomaan (käynnistyksestä ).. :ashamed: mun niin pelottaa tuo käynnistys että taju lähtee niinko ykkösen kohdalla meinas mennä ja itku meinaa tulla...

lohduttakaahan te jotka siellä olette olleet ja myös kokeneet normisynnytyksen että onko se rajumpaa normi synnytykseen verrattuna ? onko teitä enään täällä jäljellä vai käväsenkö kysymässä vauvaantuneista ? :|

am & ikiHippunen 41 poks pitäis sanoa Hiki hippunen :D
 
huomenia...
eilen illalla muutama kipeä supistus pongattu mut eipä juuri muuta.... aamulla ensimmäiseks kun heräsin nii tuli supistuksia nii ei taida mennä kauan nii pikku neiti tulee.. :heart: oon nähny nyt parina yönä unta synnytyksest ja viime yönäkin mul tuli unes nii kiire saliin et jouduin pitää haaroista kiinni ettei vauvan pää tipu... :LOL: onko muilla paljon omituisia vauva unia ollut..:)? mut kai mä meen tästä aamu touhuihin...:)

mamiti ja vaavi rv 39+0 POKS POKS.... :heart:
 
Neuvola takana.Paino tullut viikon takasesta 600g alas.Pissa puhdas ja paineet hyvin.Ei muuta ko sain uuden ajan ensi viikolle ja sitten lähetteen etiäppäin;)Eli ootellaan vaan.

Mä en kanssa pelkää synnytystä lainkaan(ehkä hullu...)mutta jännitän sitäkin enemmän niitä tilanteita sen jälkeen,että pärjäänkö ja näin..Mutta ehkä ne tilanteet sitten opettaa ja ainahan sitä voi apua kysellä muilta.

Lähden kanssa tunnin päästä sinne Skanssiin ihmetteleen vaikka periaattees inhoan ostoskeskuksia,mutta siellä on tän alueen ainoo polarn o pyret ja kun sisko mua hätyytteli niin mikäs siinä.

milky 39+3
 
Huomenia!!!

Heräsin neuvolatädin puheluun, ettenkö vieläkään ole synnyttänyt...Juu..Ei täällä mitään tapahdu, vaikka yöllä oli taas napakoita suppareita ja kauheita painajaisia läpi yön.
Huomenna meen neuvolaan ja sit katotaan tilanne laittaako lähetteellä mut etiäpäin jo nyt, kun protskut ollu jo pidemmän aikaa 2 plussalla ja nyt kun toi turvotuskin on alkanut pahentua...
Parempi olis kyllä totisesti, että käynnistys luonnollisesti eikä joutuis mihkään käynnistykseen :/

Säde joo..ei tän tod. pitänyt näin mennä..Pakko myöntää ettei mulle käynyt ees mielessä, että lasken täällä minuutteja siihen milloin tää odotus on ainakin lopussa!Lääkäreitten mukaan hyvä jos helmikuuhun päästään, niin täällä sitä viel ollaan.
Mies tossa just huikkas, että tää tekee kyllä hyvää mun kärsimättömälle luonteelle :D

Neuvolatädin kielloista huolimatta tää lähtee kaupungille tänään pyörii viimehetken ostokset. Seinät kaatuu muuten päälle!

 
AM miulla ei oo kyl kokemusta normisynnytyksestä, ku jouduttii käynnistämää,ku omat supparit hiipu sitte ku siirryttii saliin..se oli kyl jotai ihan hirveetä!! sitä ku luuli et ne supistukset ennen sitä koski, mut sen jälkeen huh! tärisin vaa kivusta enne ku sain kunnon puudutteet!! :( mut sit helpotti :D

jaksamisia kaikille!! :heart: miust ei ees tunnu siltä et oisin synnyttäny 1,5 viikkoo sitte! :D aika helpolla oon päässy..
meil on neitin kanssa tänää eka päivä kahestaan kotona :D vähä jänskää.. ukko oli viime viikon vaa lomalla, ei oo paljoo varaa mein pidellä enempää.. :(
koiraki on onneks tottunu jo pikkuseen, vahtii sitä vaan :D välillä tietyst iskee mustasukkasuuskohtaus, mut se menee nopee ohi :D imettäessä koira makaa vauvan vieressä imetystyynyllä :D oon iha pulassa ku pitäs rakkautta riittää kaikille!

ziki ja "kerttu" 1vk4pvä ( myö ei keksitä vauvalle millään nimeä!! :D )
 
heippa...

neuvolasa käyty

rr 117/69
paino +700g/vko
turvotuxet ++
sf 30 (laskenut sentillä)
tarjonta rt

kaikki siis ihan hyvin..perjantaina taas uudestaan (ellei vauva ole vielä syntynyt)..

mutta eipä tässä kummempia..ihana ilma pihalla vaikka vähän tuulee B)

lumi-enkeli+masuasukki 39+6 :heart:
 
heippa rallaa :wave:

nännien hieronnasta sen pitäisi kätilön mukaan oikeasti toimia. itse en ole kokeillut, koska maitoa valuu jo valmiiksi saatikka sitten jos niitä alkaa hieromaan. ja aikast aratkin ovat olleet viime aikoina.

(.) verenpaineet viikonlopun ihan pilvissä ja olo ollut sen mukainen. soitin äippäneuvolaan ja käväsin siellä. pissa puhdas joten nou panik. beiben syke hyvä vaikka liikkuukin vähänlaisesti. mutta koska viime viikolla beibe ollut jo lähtöasemissa ja limatulppa tuli jo to aamuna niin sanoi että max. viikko limatulpasta niin beibe syntyy ( tieteellinen tosiasia ??? ) . verenpaineen nousu viittaisi synnytyksen käynnistymiseen. antoi perjantaille ajan, mutta sanoi että tod näk emme näe enään silloin :p
ja pah, katotaan vaan niin nähdään vielä 2 viikonkin kuluttua. :D

oletteko ostaneet imetyspaitoja? olen vähän kahden vaiheilla -ostaakko vaiko eikö? tai jos on kokemuksia ko paidoista niin kertokaahan onko järkihankinta vai noup...

iltsu & beibe 39+3 ( 41+0 ) :wave:
 
Heissan vaan.Täällä nyt jo kuudetta päivää kipeenä.Lima painaa keuhkoissa ja kuumetta tulee aina iltasin.Eilen kysäsin kaverilta mitä on liikkeellä niin a-virusta ja oliks b-virustaki.Tää on kamalaa.Mulla on voimat ihan loppu ja nyt on alkanut ilmenee mullakin aika tiukkoi supistuksia,tänäkin aamuna kun mies kerkes lähtee töihin niin sen jälkeen tuli sellanen et huutelin yksinään ai aita ja mitä helvettii!Heh,jos naapurit kuuli..
Mulla ei ole voimia todellakaan lähtee nyt synnyttää,keuhkot on kipeet,mä yskin vertaki jopa.Sitte mulla on noi kyljet yskimisestä niin paskana että miten jaksaisinkaan ponnistaa.Kammottaa ajatus.Plus että kuuden päivän aikana en oo nukkunu paljo paskaakaa.Ja se viel et koko ajan noi miehen vanhemmat soittelee joko ootte synnärillä..-3 kertaa päivässä!Mä en jaksa!Lisäks mulle on tullut tonne alapäähän tulehdus rauhaseen ja häpyhuulessa on nyt sellanen luumuakin isompi patti,voi vittu suoraan sanottuna.En pysty kävelemään kun on niin arka ja tulehtunut.Onneks lääkäri tänään 14.50.Mitenhän pääsen vaan liikkumaan kun en pysty istuma-asennossakaan oleen..miks mulle käy aina jotain tällasta kun pitäs olla vaan iloissaan tulevasta..

Heidi ja Yömöyhijä 40+1 PAM!yli mentiin..
 
Onnittelut SusseN :flower:

Ja tsemppiä teille muille, jotka vielä vuoroanne odotatte.. :hug:

Tyttö malttaa vihdoinkin nukkua niin on hetki aikaa tässä koneella. Synnytyskertomusta pitäisi väsätä niin jäisi jotain mieleen itsellekin myöhempää varten.
Tänään tulee neuvolan tätsy käymään niin saadaan nähdä miten on neidin painon kanssa käynyt. Toivon mukaan noususuunta jatkuu.


Ruttana & "Beanie" 5vrk :heart:
 
Am esikko käynnistettiin ja oksensin ensimmäisen tunnin kun supistukset tuli niin voimakkaina.kamalaa oli.uusi tuloskas tuli sitten luonnollisilla suppareilla ja kestin hyvin ilman kivunlievitystä aina ponnistus vaiheeseen asti.jolloin nautittiinkin loppuun asti ilokaasua.
 
ONNEA SUSSE :flower:
täällä yhres koos edelleen..jännä vko edessä taas ilman miestä :eek: soitteli kyllä että jos keskiviikkona ajelis yöksi kotiin! juu EN LAITA HANTTIIN :D
olo ihan jees, väliin supistelee kipeemmin, koko ajan tunne että jotain "lorahtaa" housuun, kuivana on pysyny, mitä nyt limasta valkkaria vuotelee!!!

se ois perjantaina sitten ultran mukaan laskettu aika..hmm :whistle:

jaksuja taas kaikille, ja supistustuulia niitä kaipaaville!!!

- nannuli ja tyyppi rv. 38+5 :heart:
 
Voi Heikku, kuulostaa kamalalta tuo sun olo. Toivottavasti ainakin flunssa parantuisi nyt pian ennen synnytystä. Mullakin on nyt kolmatta viikkoa vielä jotain flunssanjämää jäljellä, mutta ei nyt noin kamala olo missään nimessä.

Älkääpä nyt kertoko noita kamalia käynnistysjuttuja enempää, muakin alkaa kauhistuttaa. Pelkään että tämäkin menee sinne asti. Viikko vielä siis ainakin käynnistykseen.

Muistan kun mä ihan alkuraskaudesta laskin eri laskureilla laskettua päivää ja päädyin aika pitkään kierron pituuteen ja tiesin aika tarkkaan hedelmöitymispäivänkin, ja niiden perusteella la olisi vasta 23.4. Kuitenkin kaikissa ultrissa ja jonkun kierron pituuden mukaan laskettuna la:ksi saatiin tuo 14.4. Jos tuo 23. päivä pitäisi paikkansa, niin mullahan ei olisi vielä mitään kiirettä...

Ihanaa, sain viime yönä nukuttua kohtuullisesti ja nyt on niin paljon parempi olo ja mieli. Josko tästä lähtisi kaupungille vielä... Pakolliset "ei vieläkään mitään, kerromme kyllä sitten"-puhelutkin on hoidettu.

Onnea SusseNille! :flower: Jännittää kuulla sun synnytystarinasi, kun noin sanoit ettet halua vähään aikaan sellaista kokea. Muillakin on ollut varmasti rankkaa, mutta olen onnistunut lukemaan tarinat niin, että synnytys vaikuttaa ihan kestettävältä tapahtumalta..

Tilia 40+6
 

Yhteistyössä