<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Hei mamat.

Olin koko vkonlopun ihan vuoteen pohjalla tän flunssan kanssa. Onneksi vauveli ei ole ollut asiasta moksiskaan, vaan on möyryillyt, kuten ennenkin. Kiitos kaikille kovasti tsempityksestä :heart:

Lääkärillä kävin tänään - käynti kesti 5 min ja iski vaan 3 pv sairaslomaa ja antibioottireseptin käteen ottamatta mitään testejä. No, mä en niitä nappeja aio popsia, ellei olo mene vielä pahemmaksi. Nyt jo harmittaa, kun jouduin aloittamaan astmalääkkeet uudelleen 2 vuoden tauon jälkeen ja en haluis mitään ylimääräistä mömmöä tolle vaaville.

Te ootte kirjoitelleet niin paljon, etten millään saa kommentoitua ;) mutta oon samaa mieltä :LOL:

Sairaalakassia en oo vielä pakannut, mutta on käynyt mielessä jo vähän ehkä tällä viikolla pakkaan sen valmiiksi. Ja varmaankin toisen kassin sitten vauvalle.

Supistuksia ei oikeastaan enää edes huomaa (oon jo niin tottunut niihin), ne on vaan pieniä mahan kovettumisia ja ei yhtään kivuliaita.

Se kyllä täytyy sanoa, että kaikesta kirjoittelusta huomaa, että ollaan jo tosi pitkällä! Esim. kaikkien vaivojen määrä on selvästi kasvanut ja monipuolistunut :) Jännät ajat edessä.

Tsemppiä ja hyviä vointeja!!!! Nyt pitää taas levätä hetki.

k&olio 31+0
 
Iltaa leidit!

mä tässä harmittelen, kun esikoiselle nousi kuume ensimmäisen työpäivän aikana saikkujen jälkeen. Ei siinä auttanut muu kuin soittaa pomolle ja ilmoittaa parin päivän poissaolosta. Voi itkujen itku. No, en tiedä kuinka olisinkaan koko viikkoa jaksanut hoitaa (suppareiden takia), kun työvuorot tällä viikolla 7.30-19.30 ja parhaimmillaan 7 lasta hoidossa.

Itseasiassa kirjoittelen tänne työaikana.. vielä on 3 lasta hoidossa tuonne 19.30 asti. Pitää hoitaa päivä loppuun saakka, kun ei niitä kesken päivän saa mihinkään. Mulla vielä 30min taukoa, kun lapset tuijottaa pikku kakkosta. Voi juma, kun olen kiitollinen, että lastenohjelmia tulee juuri tähän aikaan päivästä.. saa hieman hengähtää.. Tänään hoitolapset saivat rikottua olohuoneen palovaroittimen.. jollain lelulla heittivät sen alas lattialle.. lattialta se sitten löytyi 5 palasena... onneksi vain palovaroitin hajos, varahoidossa viime viikolla rikkoivat tietokoneen.

Meillä isäntä pitää 2 viikon isyysloman heti sairaalasta päästyämme. Ilmoitin hänelle ettei ole muuta vaihtoehtoa, kun tuo esikoinen on jo nyt mustis.. hieman pelottaa koko ajatus, miten tulen pärjämään niiden kahden kanssa sitten kun mies menee takaisin töihin... Luin vauvalehdestä, että voi kestää jopa 2-3kk ennen kuin tilanne rauhottuu. Onko teillä minkälaisia kokemuksia mustasukkaisista sisaruksista?

Mieliteoista vielä, tuntuu että voisin koko ajan syödä jotain.. hieman suolasta ja sitten makeaa mahan täydeltä. Sitten saattaa mennä 15-25min ja taas käppäilen keittiötä kohden miettien mitä sitten vois syödä.. Kunpa vain neuvolassa saisi tietää, millanen herkkusuu olen.. kyllä varmaan ihmettelisi kuinka se paino vain lähtee vaikka syö kuin valas. :D Nytkin pistin miehelle viestiä, että tulee kaupan kautta kotiin kun lähtee töistä.. :D

Oikein leppoisaa illanjatkoa mammoille!
Manzu 28+3
 
Ihania masukuvia mamiti87 ja zukkis.
Zukkikselle veikkaisin poikaa - masu on kivan pyöreesti tuossa edessä.

Outison ja milkystern: hyvä jos raskausdiabetes ei aiheuta ongelmia, siis sokereiden heittelyä. Itse taistelen ruokavalion ja sokereiden kanssa ja olen kyllä iloinen, että vauvan kokoa seurataan, jottei pääse liian suureksi. Mun terkka sanoi, että nykyään ollaan todella tarkkoja noiden arvojen kanssa ja helposti tosiaan tuo rd-merkintä tulee, vaikka ei olis kuin juuri sen rajan ylittänyt.

Minä liityn yöllisten vessassakävijöiden joukkoon! alkuyöstä käyn jo 3-4 kertaa, kun vauveli on niin alhaalla, että painaa kyllä tuonne rakkoon. Ja sitten iltaisin juon vettä reilusti, joten poishan sen on tultava. Onneksi aika hyvin nukahdan aina tuossa välillä. Niin ja iltaisinkin nukahdan todella hyvin ja aikaisin.

JJ-t: sun päiväs on kyllä lokoisa. Odotan malttamattomana, jotta saisin jäädä kotiin. Mutta toisaalta onhan tää työ ajankuluakin. Aamuisin vaan olis kiva jäädä nukkumaan.

laitan tähän oman masukuvani, viikolta 30+6. Mun äiti se vaan jaksaa joka kerta päivitellä kuinka iso maha mulla on, vaikka musta toi on ihan kompakti pakkaus.


Kaikille saikulla oleville tsemppiä ja jaksuja, erityisesti, jos joutuu päivät enimmäkseen levossa ja sängyssä viettämään. Työssäoleville kanssa tsemppia.

mimuli ja RV 31+1
 
Heippa mammat ja masut!

Suuret kiitokset Zikille uudesta pinosta! :) ja myös sairaalakassi listasta!

Mamitilla ihania 4D kuvia pikkuisesta prinsessasta :) ja hieno masukuva!

pissalla juoksusta, muutaman kerran yöllä joudun käymään.. Oon kyllä yrittäny illalla juoda vähemmän niin muutaman yön oon nyt nukkunu hyvin ja heränny vasta 6-7 aikaan vessaan ekan kerran :)

Superheppuli, hui kamala!! Onneks ei pahemmin käynyt, koitahan jaksaa lepäillä rauhassa! :hug:

Supistuksista, lääkäri kysy neuvolassa että onko supistellu, niin minä siihen sitten vastasin että kun en mä oikein tiedä miltä ne tuntuu :D Siis maha on kokoajan sellanen "kova".. Mutta siis muuttuuko se jotenkin kivikovaksi kun supistaa? Sellasia pieniä menkka tuntemuksia ollu silloin tällöin oikeella puolella ala vatsalla.. liittyykö nuo jotenkin supisteluun?? kiva kun ei tiedä mistään mitään :LOL:

rentoutuspäivä, lähetään miehen kanssa kylpyläreissulle Tampereelle vähä ennen maaliskuun puoliväliä. Ajateltiin kyllä nauttia ja rentoutua kunnolla! Oikea honeymoon ennen vauvelin syntymää :heart:

Vaaveli75 tervetuloa mukaan höpöttämään! :)

Zukkiksella kans hienoja masukuvia! :) ja mä veikkaisin ehkä tyttöä :)

En nyt muista muuta kommentoida.. Mutta jaksuja kaikille, joilla on vaivoja ja murheita! :hug:

Hui, että me ollaan oikeesti ihan älyttömän pitkällä.. ei meinaa tajuta :D aika on menny niin kauheeta vauhtia ja pian meillä on pikkuiset tuhisijanyytit sylissä, niin ihanaa!! :heart: Mulla päättötyö rutistettavana loppuun ja sitten saa paperit pois koulusta! Mutta ette voi arvata kuinka paljon odotan sitä päivää.. vajaa kuukausi.. kun ei tarvii aivonystyrälläkään ajatella enää opiskelua, vaan saan suunnata kaiken tarmon ja ajatuksen tulevaan vaaviin! Ihanaa ruveta laittamaan makkaria valmiiksi ja sitten haetaan vaunut ja kaikkea muuta :) pesemään niitä pikkuisia vaatteita ja voih, ihanaa :heart: Mutta sitä ennen on vielä rutistettava :kieh:

Mulla on ihan kauhee suklaan himo :D eilen jo vedin miehen kanssa puoliks levyn fazeria ja oikeesti pakko varmaan pian lähteä kauppaan hakemaan suklaata.. :ashamed:

No mutta voikaahan hyvin mammat ja masun pienet asukit! :)

Sannismami ja vauhdikas masuvauva 28+1
 
Minusta tuntuu et nuo supistukset on nyt napakampia mitä vaikka joskus viikko sitten. En oo kolmeen päivään töissäkään ollu, pitää huominen kuormapäivä kuulostella mitä kroppa on taas työnteosta mieltä..

likka ja vaavi 28+3
 
Mie saan sen kuvan näkymään suoraan tässä niin. Että kun sen kuvan lataa sinne aijaahan, niin siihen alle tulee pitkä lista näitä url linkkejä tms. Ja sen rimpsun mikä on siinä pikkukuva kohdalla kopioi sitten tänne.

Ei siis sitä osoiteriviä mikä on siellä ylhäällä kun kuvaa katsoo. Niin saa vain ton linkin.
Vaan tosiaan sellainen pitkä rimpsu sen pikkukuvan kohdalta.
Sen kun tuppaa tänne niin sitten sen tilalla näkyy kuva.

Olikohan toi mun selitys yhtään ymmärrettävä ??? :D

Toi synnärilista oli tosiaan hyvä. Mutta ainakin bebantheni saa meidän synnäriltä kun pyytää. Samoin rintakumit, pumput ja tutit. Eli niitä ei välttämättä tarvii kulettaa mukana. Mutta voihan se olla mukavampi jos on omat rasvat.

Yhden jutun lisään vielä ainakin omaan kassiini. Nimittäin lahjukset lapsille mitkä saavat sitten kun tulevat vauvaa katsomaan ekan kerran. On heilläkin jotain tekemistä ja viihtyvät vähän paremmin kun saavat uudet pienet lelut.



En syö nyt rautaa. Vaikka varmaan pitäisi kun hb vain sen 112 aiheuttaa niin törkeetä ummetusta ettei tule mitään. Pitää huomenna neuvolassa katsoa mikä se on ja jos on laskenut niin aloittaa sitten. Jos kokeilisi näitä nestemäisiä vaikka mä olen tosi huono saamaan sitä alas...
Ihan kiva kun miehellä onkin nyt huominen vapaata. Pääsen yksikseni neuvolaan. Kun mies pääsi perjantaina siel äippäpolillla ultraan mukaan niin näki vauvelin. Joten eipä tuolla neuvolassa hänelle oikein mitään ole. Jääköön lasten kanssa kotio niin saan minä kerrankin käydä rauhassa.

Mässyttämisestä puheen ollen... mies paistaa tuolla just lättyjä meille

Auts auts auts, on tästä neidista tosi kivaa nyt polkea suoraan tuonne alapäähän ja virstarakkoon. Hyvin mahtuu vielä liikkumaan.

Nyt unohtui nimi, mutta jollekulle oli puhetta isosta vauvasta. Ja on kyllä tosiaan hurja kokoero. Jos teillä oli rv 29+2 1800g ja meidän pikkuinen on vain paripäivää aijemmin ultrattuna 1170g Mutta niinpä nämä ovat kaikki yksilöitä ja erikokoisia jo raskausaikana. Ja hyvä niin, eipä siitä mitään tulisi jos kaikki olisivat samankokoisia.

t: Solina ja Neiti Kirppunen rv 29+1


 
niin ja tuosta mun ylämaha kivusta. Se on oikeastaan sellaista jätkyvää pientä särkyä. Välillä helpottaa mutta sitten se taas palaa.

Mutta koetan olla välittämättä siitä kerran äippäpolilla totesivat täysin harmittomaksi. Jollei pahene...

-S-
 
Kertokee työ jotka fenniasta vauva vakuutuksen otitte, että kuinka kauan meni siihen, että fenniasta tuli jotain vahvistusta vakuutuksen voimaan tulemisesta tms laskua. Mulle tuli joku pelko nyt et onks joku hukannu mein paperit tai.. :eek: Kääk.


Ja kelasta tuli taas kirje ettei mun selvitykset kelpaa palkanmaksusta. Siis kun haluan äippärahan puolen vuoden tulojen mukaan. Ne tulot kun pitää tietää just ennen äippäloman alkua, eli mun pitäis nyt tietää mun maaliskuun palkka. helppoa joo kun heinänteko tuntipalkkaselle jolla tunnit vaihtelee joka kuukausi aika paljonkin..
Luojan kiitos, mulla on nyt semmonen tilanne, että jään 16.2 kesälomalle 3 viikoksi ja siitä sitten 11.3 äippälomalle suoraan. Sais nyt vaan kela ja mun työnantaja sopia noi keskenään eikä vaivata mua enää tolla asialla. Ärtsyä. :kieh:
 
Mulle tuli kelalta kirje että tarviivat selvityksen tulonhankkimis kustannuksista, ja se pitää palauttaa viim. 10.2. mennessä, minä sitten ymmärsin että ne tarviivat ne palkkahommelitki jo sitten eli minun ä-raha maksettas elo-tammikuun palkan mukaan. :eek:
Mutta eipä sitten, eli tosiaanki laskevat sitten syys-helmikuun palkan mukaan? Hitto että vihaan noita kelan monimutkasuuksia!!!!! Ja kun ne tätitkii on niiiiin tympeitä, eikä nekään aina tiiä mistään mitään :headwall:
 
koskeeko kenelläkää muulla toho rintalastaan??? :eek: siis toho missä kohtaa kylkiluut yhtyy.. välillä puutunut siitä ja välillä koskee. kyljellään ku makaa ni sillonki joutuu sit vaihtaa asentoo ku koskee siihen.. ollu jo pari viikkoa ainaki... mikähä siin on? :(
 
Zukkiksella oli aika samannäköinen maha ku itellä. :D

Oltiin synnytysvalmennuksessa tänään miehen kanssa. :) Ihan jee, mielenkiintoisempi ainakin kuin se perhevalmennus mitä Turussa annetaan... Siel oli kyl jotain ihme hörhöjä noin suoraan sanottuna. Jengi ei aio antaa laittaa itseensä kiinni niitä elektrodeja millä tutkitaan mm. vauvan sykettä ja supistuksia "kun tulee niin potilasolo"... hyvä ihminen, vauvan parhaaksihan niitä tutkimuksia tehdään... :kieh:

Huomen sit taas perhevalmennukseen ja aamulla paastosokeriarvoa antamaan. Sit keskiviikkona mennään miehen kanssa uimaan! :D Iski vähän liikuntakärpänen ku tuli eilisen punttisreissun jälkeen niiiiiin paljon parempi olo. Ei oo tänään sattunu liikkuminen ollenkaan eikä tuntunu olo niin raihnaiselta kuin aiempina päivinä ku en oo urheillu. :)

Nyt katsottiin leffaa meidän uudella bluray-soittimella. :D Aika paljon hienommalta näytti leffa ku normaalilla dvd:ltä... Tai sit mä oon vaan hyvä mainoksen uhri. :LOL:
Mut nyt nukkuu, närästää jo ihan sikana (kurkkua polttaaaaaa!).

Laala ja Punkero rv28+6
 
Voi perse ku kirjotin piiitkän jutun ja sitte painoin jotain helkutin nappia ja koko teksti hävis jonnekki :kieh: No pikaisesti sitten uusiksi: Yks melkeen housuun lirauttelija ilmottautuu.. Koko ajan saa ravata vessassa. On tainnu lihakset löystyä.. =) =) Vielä en oo kuitenkaan tenoja tarvinu.. Positiivista! Oon sairastanu kohta kolme viikkoa kauheaa flunssaa ja kuumetta ja eiköhän sitte jälkitauteina tullu keuhkoputkentulehdus ja korvatulehdukset, nyt on kuitenki alkanu antibiootit puremaan. Enkä oo oikeen päässy lepäilemäänkään kun yrittäjänä raskin pitää ruhtinaalliset 1 päivää s.lomaa.. Oma vika! Onneksi pikkuinen jaksaa olla touhukas ja virkeä =)
Kovasti on supistellu ja vähän kauhistuttaa mennä huomenna lääkäriin kun on se kohdunsuunkontrolli. Viimeksihän se oli sentin verran jo auki.. Ei nuo supistukset edelleenkään kovin kipeitä oo, mutta alkaa aina puhalluttamaan kun tulee :(
Haluaisin vielä kolme viikkoa painaa töitä ja sitte ottaisin rennosti :heart: Saapa nähä jääkö haaveeksi?! Olispa kiva osata laittaa noita masukuvia itekki tänne, mutta oon niin huono tämmösissä asioissa..
Tuo meidänki pikkuheppu on näköjään vuokrannu vaan puolet tosta yksiöstä, asustelee vaan oikealla puolella :heart: Ja on vissiin päättäny tulla uloskin samaisesta kyljestä, sen verran kovasti möyrii tuolla.. Mukava niin!
:hug: kaikille mammoille ja koitetaan kestää kolotukset ym. vaivat kunnialla :heart: Tulen huomenna kertomaan, mitä lääkärissä sanottiin..
Nyt lähden unten maillw, hyvät yöt =)

annuli ja heppu 31+3
 
Heipsistä taas kaikille!

Viikot paukkuu kaikilla ja aika menee kovaa vauhtia. Ihania massukuviakin olitte laittaneet! :)
Tekstiä on tullut niin hurja määrä, etten millään pysty niitä kommentoimaan, joten aika omanapainen teksti tulossa. Koittakaa kestää. ;)

Viime viikolla sain minäkin oman äippäpaketin. Ihan ok, mut hurjan isojahan ne kaikki vaatteet oli. Mut eipäs siinä mitään, tuleehan nekin varmasti käytettyä aikanaan. Nyt on alkanut omiinkin nurkkiin kerääntymään aika paljon vauvan vaatteita, et päästään sit hyvin alkuun.

Ens viikolla pitäis vaunuja lähtä shoppaamaan. Minkälaisia te olette hankkineet? Tarkoitus olis löytää jotku kohtuuhintaiset yhdistelmät.. Luulisin et ensimmäisenä tulee suunnattua Lastentarvikkeen suurmyymälään, jos sieltä löytyis jotain varteenotettavaa.

Mammajumppakin on aloitettu. :)
Se on kyllä ihan hauskaa, vaikkei niinkään urheilusta mene. Enemmän kehon hallintaa ja kropan liikkuvuutta painotetaan. Mukava olo on ollut jumppien jälkeen.

Mä en ole vieläkään päässyt neuvolaan.. Torstaina aika sit lääkärille... Piti jo alkaa kyselemään jo aikaa, kun ei mitään kuulunut eikä sitä viime käynnin yhteydessä annettu. Nyt käyntiväliksi tuli reilu kuukaus..

Ziki, mullakin on välillä kylkiluut kipeenä. Enemmänkin kyl oikealta puolelta entä keskeltä. Joskus iltaisin ei kyllä tiedä miten päin olis, kun käy niin kipeesti ja vihloo. Välillä pikku kaveri tumautteleekin juuri oikeaan kylkeen oikein makeasti.

Nyt iltapalalle ja pehkuihin.

Min-na 28 (huih) B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamiti87:
nii tuli muuten mieleen et tykkääkö moni siit reilun leipä mainoksest mis ne kaks pikku tyttöö selittää äidillee isästään... hitsi mä nauroin sitä ku se tuli ekaa kertaa... :LOL:
Tuo mainos on ihan huippu ja mun lemppari, mutta ihan vaan sivuhuomautuksena, se toinen niistä lapsista on poika. ;)
 
Ja sitten "asiaan" (heh, niin vissiin. :saint: )

Siis ihan hirveesti on tullut päivän aikana tekstiä, mutta se on vaan hyvä juttu. Tosin kommentointiin vaikuttaa siis ei muista mitä piti kommentoida.

Ihania masukuvia on taas laitettu. :)

Kättäristä ei pahaa sanottavaa, tosin se mun kokemus on vuodelta -96, mutta toistaiseksi visiitit polilla ja päivystyksessä on ollut hyviä, joten hyvillä mielin meen kättärille synnyttämään enkä muuta vaihtoehtoa ees miettinyt. :)

Rentoutuspäivä: Ei mitään haisua.. tokkopa mitään erityistä.

( .) Tänään tuli sitten pyörähdettyä päiväristeilyllä Tallinnassa. :)
Hauskaa reissussa oli se, että kun kahvilassa tuli takas tullessa istuttua ja siellä oli päivätanssit/yhteislaulua eli juuri kaikkea humpasta jenkkaan etc. niin Beanie meuhkas ihan täysillä. Potkuja sateli minkä ehti ja kun musiikki taukosi niin liikkeetkin vaimeni. :LOL: :saint:
Maman pieni jenkkajytääjä. :xmas:


Ruttana & Beanie 31+5 :heart:
 
Ai niin.. ne vessassa käynnit: Siis mulla on ihan ihmeellisesti yks kaks loppunut siellä juokseminen öisin. :eek:
Nukun yleensä aamuun asti ja siinä missä ennen sai ravata 2-3 kertaa yössä vessassa niin nyt käy silloin harvoin kerran. Ja oon ihan ihmeissäni että mistäs moinen. Kun eikös sen juuri loppua kohden pitäisi tiivistyä siellä ravaaminen.
 
huomenia...:) kaikki ketkä kipeitä tai supistusten kourissa niin paranemisia.. :flower: =) täällä aamu alkanu aika rauhallisesti.. pojan kanssa kotona istuskellaan ja jos tänään jaksais pulkkamäkeen lyllertää tuon pojan kans..:) Masusta sen verran et kaikillahan se on yksilöllinen ja ei sais verrata mut minulla se on aika valtava jo..miehen kanssa mitattuna 29cm.. :whistle: ja eilen tapasin kaupassa käydessä yhden kaverin ja sano et mulla on samanlainen maha kuin sillä kun se oli viimisillään raskaana.. :x et oon kuulema valtava.. tietty mul oli siin pitkä talvitakki et se vähän toi extraa mut kuitenkin... marcuksesta mulla oli 35cm sf-mitta viimisillään ja painoarvioks ne anto synnäril 3800g ja 4400g pullahti ulos... siis onhan se kivaa et massu on ja näkyy mut onhan oon saanu aika hyviä selkävaivoja jo massusta ja sanoin kyllä miehelle et täältä tulee kyl iso tytteli.. painoarviothan on vaan viitteellisiä ja saattavat heittää AIKA paljonki esim mun tilanteessa.. anteeks valitus opereisson mut mietityttä vain kuinka valtavaks kasvan ja kuinka pahaks selkäkipu menee.. katoin et teillä joillakin on ihanan siroja massuja verrattuna omaan tuuttiin... tietysti vaivansa meillä jokaisella en niitä tahdo vähätellä... :ashamed: eli lohdutuksen sanaa kaipaisin kun täällä nyt taas hormoonien sekamelska päivä... :ashamed:

mamiti ja VaaviPrinsessa 28+3.. :heart:
 
AAM
zikiziki mulla oli ekassa raskaudessa juuri noita rintalastan alle tai siis siihen kun kohdun ylin kohta loppuu niin semmoinen "patti" joka tuli kipeeks mutta siinä on kuulemma joku miekkalisäke tai mikä nyt olikaan nimeltään (joku miekkaniminen-juttu) .. ja sit ko toi kohtu painaa sitä niin voi tulla kipeeks, ei mtn vaarallista mutta ärsyttävää :kieh:

vessassakäynneistä ennen nukkumaanmenoa ja heti aamulla ekana mielessä..eli selviän ehkä ilman yöheräilyitä (jos en herää sohvalta nukkumasta niinkuin viimekin yönä :D :LOL: ) sitä ennen kun nukutin ykkösen niin nukahdin sen söngyn viereen lattialle nojaten hänen sänkyyn, siitä nousin 45 min päästä siirtyäkseni sohvalle katsomaan täydellisten lopun ja jatkaakseni unia.. :headwall:

Rentoutupäivä oi :) jos vaikka ruotsiin risteilyllä pääsis joka kevät ollaan käyty :heart: viimeksi huhtikuussa pojankin kanssa mentiin ja ihanaa oli.. toivon että tänäkin keväänä ehdittäisiin.. :)

AM & hippunen 30+1 :heart:
 
nii haluaisin vielä kysäistä, että onko teillä massuiliat ollut tilanteita milloin olette luottaneet omaan vaistoonne enemmän kuin lääkärin tai jonkun muun sanomaan? siis sellainen tilanne että olette aivan varmasti toista mieltä masuasukista mitä teille on sanottu? ja tietty se vielä, että onko oma vaisto ollut oikeassa...:D?
 
Ja kiitos zukkis selvennyksestä.miks ne ei voi kirjottaa niihin papereihinsa tolleen miten sä mulle sen selitit!!eipä mulla tässä sen kummempii kait,niin joku kyseli rattaista ja tais mainita lastentarvike-myymälän.me hommattiin just kyseisestä paikasta gracon yhdistelmät-kannattaa käydä läpi noita muksujen liikkeitä ja pyytää niiltä pakettitarjous ja vertailla sitte..niin me tehtiin,koska julmaa kyllä me oltas jouduttu ilman sitä pulittaa parisataa enemmänkin rattaista.Joo,ei tässä taas muuta,palaillaan..
 
Ootte ihan hulluja kirjottaa! Ei täs enää muista, mitä ja kenelle piti kommentoida.

Kiitti Ziki pinosta :)!! Mäkää en enää käy joka yö vessassa. Riittää ku siinä kuuden maissa pääsee.

Hei, mä oon 160 cm pitkä eli sen perusteella se kutosella alkava painon lukema tuntuu suurelta :whistle:. Muistaakseni Laala oli aika pitkä?

Onks se 10.3 nyt sovittu? Eli se on se päivä?

Ihania massuja ja olihan siel yks asukkiki :heart:. Mulla ei nyt muuta :D. Meni takki tyhjäks ku luki kaikkien jutut... niitä oli niin monta sivua :LOL:.

Yritän sitä masukuvaa saada aikaseks. Oltu vaan niin kiireisiä, ettei... seli seli.

Säde ja nasu 30+4
 
Sokerirasitus sitten taas takana. ja voi elämä tätä oloa kun ei oo vielä saanut syödyksi. sämpylät uunissa. saman tien kun pääsin kotiin lensi loput sokerilitkut pönttöön. labran täti ihmetteli että mitä hittoa mä sielä taas teen kun viimeksi arvot on ollu hyvät ja mitään oireita ei ole ja painokin on - merkkinen ollut viimeiset 3 viikkoa kai se mun lääkäri sitten vaan tykkää mua kiusata..

Saimpa sitten eilen aikaseksi kunnon sodan ukon kanssa. nää mun hormoonit vissiin käy vähän ylikierroksilla ja joko tahattomasti tai tahallisesti ymmärsin ukkoa väärin ja sit lähin kiukkusena ja jätin sen yhen tutun luokse :ashamed: tuli sitten perässä kaverin kyydillä ja. no pyysi se sitten käytöstään ja epäselvyyttään anteeksi ja vei mut rossoon syömään :heart:

Nellah ja 31+3
 
AAM
Säde joo mä luulisin että se on se päivämäärä ? :) on saanut paremmin kannatusta.. ? kai ? mitä nyt ihmiset on vastailleet...
voidaanhan sopi uusikin jos oikein innostutaan :D ja tylsää immeisillä on yksin kotona..
paan vaikka päivitetyn osallistujalistan illalla kotoa vielä tähän (on ihan paperilla siellä jossain työpöydällä :whistle: )

 

Yhteistyössä