<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa VOL.2

jos mä vaikka nyt kellotan suppareita :| :|

Minä makoilen sängyssä ja aloitin just kellottamisen, hirvittää koska en osaa sanoa johtuuko selkävaiva nyt suppareista vai onko selkä jumissa :| esikoisen synnytyssupparit tuntuivat selässä.. EMMÄÄ VIELÄ TAHDO SYNNYTTÄMÄÄN :'(

Toivottasti ei ole mitään muuta kuin rasituksesta tulleita. Mieskin lähti vanhemmillaan käymään enkä viitsisi turhaan soitella että tuupas varmuuden vuoksi heti kotiin..

toivottavasti ei ole kuin harkkasuppareita

jaahassu ja sammo 34+3
 
mitoralla, mulla kesti sen takia kauan, että työnantaja ei heti hoitanut Kelalle jotain kaavaketta, jossa on puolen vuoden palkka-arvio. Mulle tuli jo kotiinkin muistutus, että sellainen kaavake puuttui!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
mitoralla, mulla kesti sen takia kauan, että työnantaja ei heti hoitanut Kelalle jotain kaavaketta, jossa on puolen vuoden palkka-arvio. Mulle tuli jo kotiinkin muistutus, että sellainen kaavake puuttui!
Ohhoh,toivottavasti ovat sentään sellaisen laittaneet,ei ainakaan ole tullut kelalta mitään muistutuksia

 
JJ-t:lle palkkajutuista: mietit että jääkö sulla palkkaa saamatta. Se riippunee siitä, miten teillä palkka maksetaan: etu- vai jälkikäteen? Minulla palkkapäivä on kuun 15. päivä, ja rahat tulee koko kyseiseltä kuulta. Eli siis puolet tulee etukäteen ja puolet jälkikäteen. Minun äitiyslomani alkoi 25.2, ja 15.2 sain palkkaa tämän kuun kolmelta viimeiseltä päivältä! :)

Huui, Nuutti-Kyllikillähän on ollut actionpäivä! Muistahan noudattaa lääkärin määräyksiä ja ottaa rennosti!

Sairaalaan menokyydeistä on ollut puhetta: kuinkahan yleinen kyyti tuo ambulanssi oikein on? Minulla sairaalaan matkaa se 120km, ja kun eka synnytys oli nopea (4-6h riippuen mistä laskee), niin nyt mietityttää jos tää toinen päättääkin tulla niin vauhdilla ettei omalla kyydillä ehditä. Olenkin miettinyt että pitäisiköhän ihan suorilla tilata ambulanssi? Ei ollut kovin hääviä viimeksikään istua autossa toista tuntia kun supistuksia tuli 3-5min välein. Näin ollen ampparikyyti siis houkuttaa, mutta samalla mietin että "ilkeääkö" sitä ambulanssilla mennä jos ne supparit sitten lopahtavatkin ja tuleekin vaikka turha reissu. No sitten tietysti jos vedet menee niin sehän on asia erikseen.

jaahassu: :hug: Toivottavasti supistuksesti asettuvat :hug:.



 
himputti.. lensin sitten pihalla persuksilleni.. (jota oon pelänny jo pitkään) nyt sitten vihloo alavatsaa kokoajan välillä supistelee mutta ei mitään säännöllistä. eikä onneks mitään vuotojakaan.. joten kai tämä tästä.. :|
 
jaahassu toivottavasti supistukset eivät jatku :hug:

nellah samaa olen minäkin pelännyt koko talven :hug: onneksi kaadut pyllyllesi, ei pitäisi olla haittaa.. kannattaa kuitenkin mennä synnärillä käymään jos siltä tuntuu!!

jouskis joo kyllä sä voitat miehes kanssa juron miehen tittelin :LOL: meiilä mies on vähän sellanen ettei puhu eikä pussaa..mutta osaa olla siis oikeen ihana, mutta nää tunteista puhumiset sun muut vetää vaikeeksi :heart:

mikäköhän on kun mun jalat on polvista alaspäin ihan punaiset, varpaat kutiaa ja kokonaan turvonneet :eek: sukan renkaat näkyy selvästi ja jalkoja oikeen pakottaa kun niin turvoksissa ja kipeet.. onkos kellään tällästä ollut?
 
SuukkoSuulle Minä oon ymmärtäny ettei sitä synnytystapa-arviointia kaikille edes tehä. Mulle tehtiin esikoisen aikaan nuoren iän takia, vissiin 18 on se raja.

Kiva kuulla et taksimatkasta sairaalaan saa korvauksia, en ikinä oo tuommosta kuullukkaan. Mut ei kyllä suunnitelmiin kuulu taksilla mennä, mut aikahan sen näyttää millä sitä menen/mennään...

Oltiin aamupäivästä tytön kans ulkona puolisen tuntia, ja suunnittelin et sisälle tultua siivotaan ja sitten mennään takas ulos. Kävelylle vaunuilla, josko neiti nukahtas päikkäreille.
Homma tyssäs siihen kun sain eteisen kaapin siivottua. Supisteli napakammin ja muutenki tuli semmone olo että parempi lopettaa... Nyt harmittaa ettei kai se loppuaika tämmöstä oo, en oo yhtään niitä ihmisiä jotka "vaan olis"... :( Mutta vauvan takia pitää olla semmonen ihminen joitaki viikkoja jos siltä tuntuu..
rv 32+0
 
Synnytystapa arviointia tehdään yleensä esikoista odottaville. Katsotaan paikkojen tila; eli onko kohdunsuu pehmeä, avautunut jne... Ja samalla tsekataan lantio, että mahtuuko vauva syntymään. Ja erityisesti silloin se tehdään, jos vauva on iso kokoinen ja on epäilystä, ettei mahdu alateitse syntymään.

Itselleni poikkeuksena synnytystapa arviointi tehdään nyt myös toisesta lapsesta, koska eka syntyi sektiolla ja haluisin yrittää nyt alateitse, jos mahdollista. Vaikkei sektiosta mitään huonoa makua suuhun jäänyt, mutta jospa se toipuminen olisi kuitenkin nopeampaa näin ollen... Ja Nyt siis katsovat, että millainen arpi kohdussa edellisestä sektiosta on ja onko alateitse synnytys mahdollista. Lantion puolesta kyllä sopisi synnyttää alateitse.

likka-90 Minäkään en osaa vaan olla. On jotenkin syyllinen olo, kun yrittää vaan olla paikallaan. Mulla täytyy olla jotain tekemistä hela tiden tai nuppia kiristää kummasti.

Usein siis siivoilen ja järkkäilen kaikkea. Tai leivon, laitan ruokaa, pesen pyykkiä tai duunailen pihalla jotain. Nyt olin kaksi iltaa kotosalla ilman poikaa ja isukkia, kaikki siivoukset tehtynä ja uunikin lämmitettynä... Kävi aika pitkäksi. Tv:n katselu ei kiinnostanut pätkän vertaa ja kivaa lukemistakaan ei löytynyt. Ja mun olisi vaan pitänyt mukamas levätä ;) Tää sitten repi kaikki verhot alas ja pesin, silitin ja ripustin uudet kevääksi :) Pesin myös ikkunoita ja peilejä, keksin siivota myös kaappeja ja tehdä omenavispipuuroa sekä puolukkapiirakan :) Ja silti se aika kävi niin pitkäksi.

Mutta kohta ei ole aikaa moisiin touhuihin, kun pääsee aloittamaan elämää vauvan ja 2-vuotiaan esiuhmaikäisen kanssa. Miestä unohtamatta. Ja koiraa :)

Ulkovaatteet Mulla on pitkään ollut käytössä miehen ulkoiluhousut. Viime aikoina ne eivät ole enää mahtuneet kiinni vatsan kohdalta. Nyt olin viikon flunssassa ja ulkoilut jäi, sitä ennen oli muita juttuja, joten varmaan reilut 2,5 vkoa sitten olen niitä viimeeksi pitänyt. Jotenkin kummallista, mutta tänään housut meni vyötäröltä ihan oikeasti kiinni. Mitä mun mahalle on käynyt??? Kun ei se tunnu laskeutuneenkaan, mutta nyt mahtuu niitä vaatteita, joita äskettäin ei mahtunut päälle?
 
mitoralla mä saan kans 3kk palkan ja kelan päätös
ei oo vielä tullut, koska palkanlaskija ei ole toimittanut
tarvittavia papereita kelaan. Tänään juuri selviteltiin
taas kerran asiaa ja nyt lupasi hoitaa paperit kelaan...
jännä nähdä pitäääkö lupaustaa vieläkään.... :/
 
Kela: Mulla kans maksetaan se 3kk:n palkka, ja niin kauan kesti päätöksen tulo, että töistä toimittivat paperit. Nyt on kyllä jo päätös tullut, tässä lukee hakemus saapunut 9.1., päätös annettu 10.2. Tämä siis Turussa.
 
Kauheen huono omatunto tuli yht'äkkiä, kun erehdyin surffailemaan netissä ja sain tietää että hermesetas sisältää just tota kiellettyä sakariini-makeutusainetta. Oon varmaan ainakin kaks kolme kertaa viikossa vähintään käyttäny sitä teessä. En nyt todellakaan montaa tablettia, mutta kuitenkin.. :ashamed: Mä oon koko ajan luullu, että siinä olis vaan noita sallittuja aineita (aspartaami ja asesulfaami) Tyhmä minä. En mä nyt tosissani usko että olisin saanu jotain kauheen pahaa aikaan, mutta kuitenkin. Vois olla vähän huolellisempi.

Mä menen synnytystapa-arvioon ja anestesia-konsultaatioon mun aikasempien leikkausten ongelmien takia. Mulla on häntäluu ihan mutkalla ja spinaali aiheutti mulle tosi rajun verenpaineen laskun. Paineet oli vissiin luokkaa 70-60/30.. jolloin sit lyötiin adrenaliinia peliin. Eli mietiskellään sit että miten esim. epiduraalin kanssa käy. Mut muutenhan synnytystapa-arviota ei tehdä, jos ei epäillä jotain ongelmia.

Toivottavasti jaahassun vauva pysyy mahassa vielä tovin.. Viikko pari vielä ainakin. koeta jaksaa lepäillä.

Mullakin alkoi nyt sitten virallisesti mammaloma. Juhlistin sitä leipomalla korvapuusteja ja sämpylöitä. Tuli hyviä :D

Nappi ja Himppu 35 poks ihan kohta
:heart:
 
Synnytystapa-arviosta Mulla on se ens keskiviikkona..Ja nyt alkoi pelottaa kun hani ja mammanen kertoivat kokemuksistaan... :| Mua sattuu jo neuvolassa ja ultrassakin se painelu niin että tekis mieli sanoa että LOPETA |O

poks 35 :)
 
AAM
nappi täällä kans hermesetaskäyttäjä :eek: mä en edes muistanut koko juttua, jostai siitä ykkösen kohdalla kuin kans mut ihan ollut unholassa koko juttu. no ei kai se tässä vaiheessa mtn aivovauriota aiheuta sentäs.. paree vaihtaa johonkin vaniliinisokeriin kahvissa..

) . ) täällä laiskottaa :wave: kuten huomaatte... kellonajan kohta täälläkin nyt norkun.. koko päivä meni pojan kanssa hilluen ja nyt omaa aikaa.. :headwall: :D no joo .. jos lähtis torkuille..

jaahassulle :hug: toivotaan että supparit hyytyy vielä..

energisille tännekin päin niitä ylienergiaviboja kiitos.. :|

nellah :hug:

am & hippunen 33+5
 
Täällä ollaan yhdessä koossa :) :) ei tässä varmaan osaa normaali enää ollakaan jos tulee vielä harkkasuppareita parin tunnin ajan kun kerta paikat on kahdelle sormelle auki. Esikoisesta tosiaan ekat säännölliset supparit oli synnytyssuppareita ja ne tuntui heti selässä ja herätti unesta.

jaahassu ja sammo 34+4
 
Te olette ollu tosi ahkeria kirjoittelemaan!!! En kerkiä kaikkea nyt lukemaan. :(

On ollut juttua esikoisen koosta. Meillä esikoinen oli 52 cm ja painoi 3680g. Syntyi tasan laskettunapäivänä. Nyt esikoiselle iski vesirokko :( Toinen on ihan reppana. Muuten ei ole kauheasti vesikelloja tytössä, mutta alapää on ihan täynnä ja kirvelee,kun pissaa.

Me ollaan evakossa anoppilassa tällä hetkellä. Tultiin viikko sitten tänne,kun meillä alkoi keittiöremppa viikko sitten. Vanhaa keittiötä purkaessa löytyi home seinä. Mikä on kylppärin ja keittiön välissä. Ketä on viimeksi tehny kylppärirempan on tehny kosteuseristykset väärin ja laittanu muovia vielä seinään niin ettei kosteus ole päässy pois!! Nyt sitten joudutaan kylppärikin laittamaan. Onneksi talonyhtiö maksaa tämän ylläri jutun. Keskiviikkona alottivat purkamaan seinää ja jne. Meillä ei ole edes tietoa, koska se valmistuu ja päästään keittiötä tekemään. Pahimmassa tapauksessa vauva syntyy ku ollaan anoppilassa :( MÄ HALUAN KOTIIN!!! Laittamaan kaiken valmiiksi vauvaa varten! Onneksi se home löydettiin tässä vaiheessa.

Tulen myöhemmin kommentoimaan teidän juttuja. Nyt hoivaamaan pikku potilasta!
 
Hyvää Kalevalan päivää!

Kelan päätöksistä sen verran, että itselläni tuli kyllä päätös nopeasti, vaikka työnantaja maksaakin ne kolme ekaa kuukautta palkkaa. Päätösten viivästyminen johtunee varmaa siitä, että työnantaja ei ole papereita toimittanut.

Ultrakuulumisia: eilen yksityinen ultraaja löysi vettä 11-12 cm, mikä on kyllä ihan keskiarvoa ja siis enemmän kuin tiistain ultrassa. Kaikki oli muutenkin hyvin vauvalla ja kokokin hänen mielestään oli kyllä keskikäyrää suurempi. Joissakin mitoissa päästiin jo yli 36 viikon. No polille joka tapauksessa menen ensi viikolla, mutta nyt on mieli rauhoittunut.

mukavaa lauantain jatkoa,

mimuli ja poitsu 34+3
 
Mies lähti vapaapvn kunniaksi auttamaan kaveria muutossa :LOL: Ja mä ajattelin siivota ja leipoa sämpylöitä.Saan kyllä taas noottia siitä kun ei pitäis rehkiä.

Puhuttiin tänään mahan koosta ja sanoin että tyytyväinen ko painoa ei ole tullut ko se 6kiloa jne.Ja totesin että kumpa loppuun asti pysyis näin.Mies totesi siihen että ei kai se tosta enä kasva :kieh: onhan tässä 8vkoa aikaa=)Eis e sitä siis pahalla tarkoittanut,mutta rupesin miettiin itekkin että miten paljon se mahtaa ylipäämnsä enää kasvaa?kasvaako vai muuttaako vaan muotoaan?
 
mammanen;huomasin itse viime viikolla että mulla meni jalkaan yhet housut joista ei hetkeen ole tarvinnut haaveilla.Kai se niin on että ko masu muuttaa muotoaan niin sit voi käydä noin.
Käytän myös isännän entisii työhaalareita(talvimallisii) ulkoiluhousuina ko omat ei tod mene kiinni.
 
Suukkosuulle;mä soitin eilen kelaan tosta taksijutusta.Ja ymmärsin ettei siinä ole mitään rajoja vaan 18,50? on omavastuu eestakaselta matkalta.Mä tartten,jos tartten,niin kyydin vaan toiseen suuntaan.Kun äiti ja sisko asuu yli tunnin ajomatkan päässä niin ei niitä viitti keskellä yötä hätyytellä varsinkin ko töissä käyvät.Ja miehestä ei siis todellakaan tiedä missä silloin on kun työt tollasia ovat.

Kuulin kanssa että jos polille joutuu synnytystapa-arviointiin niin se saattanee sattua hippasen,neuvolalekurit kuulemma hellempiä LUE;eivät tee sitä niin tarkasti.
 
Huomenta.

Sain ryhdistäydyttyä isyyspakkauksen suhteen ja tilasin netistä pari Baby Blues sarjista.

Tänään on ollut tosis masis-itku aamu. Ei mitään oikeaa syytä, mutta kaikki tuntuu kurjalta ja väsyttää. Miehen kanssakin tuli riitaa puhelimessa, kun se on tänään reissussa. Tulee kyllä illaksi kotiin.

Aurinko paistaa - pitäis varmaan käydä edes kaupassa jalkaisin, niin sais happea ja liikuntaa, jos sitten olo kohenisi?

Onko kellään muulla alkanut synnytys pelottaa / masentaa tää oleminen ihan muutenkin?

k&o
 
Launtaita, kamala yö takana. Ei aavistustakaan mistä johtui, liekkö närästystä. Nyt onneksi helpottanut niin en lääkärille lähde.
Tiistaina äippäpoli niin pitää siellä valittaa. Jos saisi vaikka jotain tehokkaampaa närästyslääkettä.

Eli heräsin yöllä siihen kun maha oli kipeä. Kipu vain paheni ja lopulta koko ylämahassa ja yläselässä oli sellaiset tuskat että ambulanssin soitto oli lähellä.
Lopulta panadoli ja kaksinkertainen annos närästyslääkettä, gaviscon, helpotti ja sain taas nukuttua. Istuvassa asennossa kylläkin.
Edelleen selkää ja mahaa särkee, tai ovat arat. Mutta helpottanut kuitenkin.


Sitten kysymys, mitähän nämä mahan kovettumiset ovat? Onko ihan normaaleja. Täskin pitää tiistaina kysellä ja valittaa.
Supistuksiksi mie en näitä miellä koska eivät helpota välillä. Aiemmissa raskauksissa ei tälläisiä ole ollut.
Mutta maha menee päivittäin ihan kivikovaksi. Ja tätä kestää tunnista pariin, joskus pisempäänkin. Varsinaisesti ei ole kipeä, kylkiä ja alaselkää vähän jomottaa.
Ja toi mahan kovettumienn ei helpota ollenkaan, vaan on sen parikin tuntia kokoajan kovana. Ja sitten alkaa pikkuhiljaa rentoutumaan.



Naimisiin menosta. Meillä olisi kesällä miehen kanssa 5vuotis hääpäivä. Ajateltiin että voisi jopa ekaa kertaa jotenkin hääpäivää juhlistaa. Ei kylläkään varmaan kovinkaan kummoisesti kun ei tätä pientä Kirppua raaski kuitenkaan vielä siinä vaiheessa hoitoon laittaa.
Siskoni häissä oltiin viikonloppuna, Aivan ihanat juhlat kyllä olivat. Nyt vain ärsyttää siskoni puolesta pitopalvelun asenne. Kun ruokailussa ja kahvissa oli muutamia yksityiskohtia jotka olivat erilailla kuin morsian oli toivonut. Ja kun hän tästä pitopalvelulle sanoi niin he ovat nyt vain että voi voi, kun se heidän mielestään oli parempi niin.
tota öö, kenenköhän häät ne olivat??
Kaiken lisäksi laskuttavat omista mokistaan. Elikkäs tarjolla oli raakaa avokadoa sekä salaatista puuttui broileri kokonaan. Eivätkä ainakaan vielä olleet suostuneet hintaa laskemaan.

Kiitos tännekkin taksivinkeistä, meiltäkin sairaalaan 70km niin ihan hyvä tietää tuollaisesta mahdollisuudesta....

Eilen täyttelin esitietolomakkeen neuvolakortin väliin. Siihen tuli aiemmat kokemukset raskaudesta, synnytyksestä ja imetyksestä.
Odotuksia ja toiveita tulevaan synnytykseen.
Kysyttiin lupa saako vauvan hätäkastaa ja nimiehdotukset.
Perheestä ja elämäntilanteesta. Raskausajan vointi ja mieliala. Perusssairaudet ja lääkitykset.
Ruokavalio
Sekä toiveita vuodeosastolle oloa varten.

usvametsän neito. Jos kosimaan innostut niin kerrohan sitten meillekkin miten meni. Pidetään peukkuja ;)


NuuttiKyllikki. Miten hemmetissä ne sut kotiin laski jos sulla supistelee ja olet kokenut kohdunrepeämän?!?!?!?!?
Minulla repesi kohtu kuopuksen synnytyksessä. Uuteen raskauteen tuli lupa. Mutta ehdoton ukaasi ettei yhtään saa supistella. Eli raskauden kyllä uskotaan kohdun kestävän, muttei niitä synnytyssupistuksia. Ja jos yhtään meinaa supistella niin ehdottomasti mentävä äippäpolilla käymään ja ottavat osastolle supistuksen esto tippaan.

Lisäksi mullahan on nyt seuraava äippäpoli tiistaina, ja sen jälkeen ilmeisesti kerta viikkoon käyn siellä sektioon asti ( joka tehdään viimeistään rv 38 ) ja ultralla seuraavat just arpisen alueen kestävyyttä. Ja sitä jos alkaa ohenemaan niin sitten sektiota aikaistetaan.

Mikä sairaala sulla on? Tuntuu aika järkyttävältä että kerran ilmeisesti olet samassa tilanteessa kuin minä niin silti sinut passitetaan supistusten kanssa kotiin.



Hienoa että zikizikillä kaikki hyvin. Ja monella muullakin tuntui olevan hyviä neuvolakuulumisia.

Hanilla onkin sitten jännittävät päivät edessä. Sulla tosiaan voisi pikkuinen vaikka jo syntyäkkin viikkojen puolesta.


Yksjuttu tuli muuten mieleen mitä on vielä ostettava. Nimittäin kertakäyttöisi pullopusseja. Ne ovat tosi näppäriä jos meinaa maitoa lypsää pakkaseen. Tai ainakin mun toisella rintapumpulla voi lypsää suoraan pulloon, eli siihen pussiin. Sitten vain se pussi pakkaseen ja kun on tarvetta niin sulamaan ja samasta pussista saa syötettyäkin vauvan.
Eli helppoa ja hygieenistä. Suosittelen muillekkin.

Mammanen, nyt on unohtunut, mutta minkäs takia ne sulle sektiota suosittelevat? Kiva jos kuitenkin alakautta pääsisit synnyttämään, jos itse mielummin niin haluat.

Mitenkäs Jaahassulla?? Hui kun täällä saa jännätä jo monen puolesta.

Mitenkäs Nellah voi?

Täällä on muitakin ahkeria leipureita. Mie tein eilen porkkanasämpylöitä ja nyt lapset ovat syöneetä porkkanapullia ihan innoissaan. Voi ilmeisesti useamminkin käyttää tuota reseptiä.

Hyvä että mimulilla oli yksityisellä ultrassa kaikki hyvin.


Me oltiin eilen miehen kanssa ahkeria. Mie pakkasin sairaalakassit. Eli itselleni ja vauvalle kotiintulo vaatteet ja kaikki muukin tarvittava mukaan. Keitin tuttipullo/tutti sopan. Ompelin vaunujen patjaan päällisen.
Mies nosti pinniksen pohjan ihan ylös ja laski toisen laidan alas. Nyt pääsisi pettaamaan sen =)
Kaikki alkaakin onneksi olla nyt hyvin pitkälle valmista pienen tuloon.
Ja olenkin jo täysin valmis siihen. Mutta pitäisi vissiin vielä ainakin se kolmeviikkoa kestää jotta pieni saisi kasvaa ja kehittyä. On vain niin väsynyt nyt tähän omaan oloonsa ja näihin kremppoihin.

Kadakille halaus. Synnytys ei varsinaisesti pelota. Kun siihen sektioon olen menossa. Mutta tää oleminen on alkanut tympiä... ei jaksaisi enää. Vaikka onhan tässä paljon ihania hetkiäkin pienen potkuttelijan kanssa. Onneksi. Ilman hyvää syytä tätä oloa ei kyllä jaksaisi


Johan tässä taisi aikamoinen raamuttu tullakkin tekstiä. Tähän loppuun vielä pari kuvaa vauvan kotiintuloa vaatteista.

Eli nämä tulevat siis alle



Ja tässä päällysvaatteet





Kaikki ovat siis 50cm lisäksi pakkasin kassiin vaihtobodyn pullauttamisen varalta. Ei sitä ikinä tiedä.....

Mukaan lähtee myös viltti jonka voi sitten kaukaloon laittaa päälle. Ja pitää lähempänä katsoa kelejä, tarvittessa mukaan tulee sitten vielä villapuku.


t: Solina ja Kirppu rv 32+6
 
Kadak Mä olen jo käynyt läpi noi synnytyspelot ja oon siirtynyt jo vauva-aikaan.. :) Pelottaa millanen se uus tulokas sitten on..Mitä jos se itkee taukoamatta jne jne :/
Ja mä olen ihan kypsä myös tähän olemiseen.Jouduin jäämään jo elokuussa pois koulusta ja töistä sen järjettömän oksentelun takia,mikä kestikin sitte marraskuulle.Joulukuu oli ihan ok mutta tää loppuaikakin nyt on mitä on kun ei saa nukuttua ja mä oon niiiiin poikki koko ajan.Niin tuntuu siltä että oisin ollut yksin kotona elokuusta saakka :/ ..Tekemättä mitään.
 

Yhteistyössä