<3 HEINÄMASUT Tammikuussa <3

Iltaa kaikille!

Kyselitte liikkeistä mä tunsin ekalla joskus rv 17 ja nyt tokassa niin olen tuntenut jo yli viikon aika outoa aluksi oli että voiko nää olla näin varhain mutta pakko uskoa kun alamahassa tuntuu....

Sokerirasituksessa ollut ja Ihan Hirveää oli. Se oli tosiaan pelkkää sokeria ja vettä(litku ei ollut ees hirveen kylmää mä kyökkäilin ja join litkua ja kyökkäilin onneksi sain pidettyä että oksennus ei tullut. En aio enää ikinä mennä tohon kokeeseen jos en saa sitä kokikselta maistuvaa lientä tämä oli ihan järkyttävän makuista. No sitten tunnin odottelin tuli hirveän huono olo ja kyökkäilin odotushuoneessa ja sain sen ekan tunnin jotenkin oltua mutta sitten kun otettiin verikoe niin sanoin että mun pitää päästä maate tai oksennan no onnkesi pääsin makaamaan johonkin huoneeseen ja sain vielä sen viimeisen tunnin pysyttyä ilman oksua ja sitten äkkiä kotia juomaan kylmää vissyvettä. Ei ikinä enääääääää jos eivät kerran saa jokun muun makuista "juomaa" tehtyä mielummin kieltäydyn ja varon vaikkea makeaa.......

Hyvää viikkoa heinämasut
=)

Annora rv 13+5
 
nannuz, en enää koe vatsallaan nukkumista kauhean mukavana, kyljellään kai lähinnä nukun, tosin vaihtelen ensin kovasti asentoa kun mikään ei tunnu kivalta. :kieh: :D

Sellaista tulin kyselemään että pisteleekö teitä muita rintoihin/nänneihin? Mulla on ollut pari kertaa sellainen tunne kuin maito nousisi! :eek: En kyllä mitenkään innoissani ole jos alkaa jo ensimaidot tiputella, kiva käyttää loppuaika mustia paitoja sitten.. Toivottavasti on vain jotain muuta kihelmöintiä!

Eipä tänne kummempia, flunssa alkaa hellittää ja huomenna taas työt kutsuu..
 
Nostoa vähän kun tokalle sivulle oltiin pudottu..

Mullaki vattallaan nukkuminen ei oo enää kauheen mukavaa. Harmittaa kun se on melkein se paras asento miten unta saa.. Ehkä täs kuukausien varrella oppii muuhunki. Ainaki toivotaan =)
 
Kauhee päänsärky tänään.. onneksi flunssa jo helpottaa. Tulen tosi harvoin kipeeks, nyt on ollut kaks flunssaa peräkkäin parin vkon välein.. johtuukohan siitä jos vastustuskyky on matalampi raskaana.. Oon alkanu ottaa nyt joka päivä 2 omega3 kapselia, pitäs kuulemma auttaa kun mieli on ollut vähän maassa (hormoonit varmaankin). Dopplerilla kuunnellu nyt joka ilta, tosi alhaalta sydänäänet löytyy.

Meela & Papu 13+3
 
Heipähei!!

Taas on menny aikaa viime visiitistä mahottoman paljon. Ja oikeestaan mitään ei oo tapahtunu välissä. Jotkin oireet on menny taka-alalle ja jotkin jääneet, mut loivempina.

Täällä odotellaan vastausta lapsivesipunktiosta. Soiton pitäisi tulla keskiviikkona viimeistään. Tai siis keskiviikkona tulee se kaksi viikkoa täyteen. Ollaan isännän kanssa keskusteltu siitä, halutaanko tietää sukupuoli, niin me ei haluta tietää. Mulle riittää se tieto, että lapsukainen on terve.

Täällä oli puhetta sokerirasituksesta. Mulle sanottiin ekalla käynnillä, että joudun siihen menemään joskus viikolla 24 ylipainon takia. Oli sokeria pissassa tai ei. Viimeks pääsin myös sitä laimeeta pepsiä juomaan ja arvot kaikissa otoksissa oli normaalit.

Mä oon viimeks käyny neuvolassa viikolla 14 ja silloin ei sovittu uutta aikaa. Kun hain sen maksusitoumuksen siihen punktioon, sanoi neuvolatäti, että soittele, kun vastaukset tulee niin saat lähetteen rakenneultraan. Jotenkin tuntuu, et tän toisen kans on vähemmän käyntejä, ku ekan kans. Vai tuntuuko se vaan siltä, mene ja tiedä?

Huusin itelleni kotidopplerin ja mun pitäis se saada keskiviikkoon mennessä. Kiva päästä kuuntelemaan pikkusen ääniä. Liikkeitä oon alkanu pikkuhiljaa hahmottamaan. Illalla, kun maatessa tunnustelee kohdun reunat ja alkaa sitten painelemaan kohdun kohtaa, saa mukavan vastauksen hetken kuluttua =)

Täällä ollaan kipeitä. Mä oon pärskiny jo pari päivää ja tuntuu et nuha vaan pahenee päivä päivältä ja likka on ollu tän päivän kuumeessa. Täytyy laittaa aamulla viestiä eskariin, et on vielä pari päivää pois sieltä. Sinänsä ihan hyvään aikaan tuli kipeeks, kun tää on mun lomautusviikko, niin ei tartte murehtia saikkalappua töihin. Saa olla kipeenä vaikka koko viikon. Ei mielellään tietenkään, mut saikkaria ajatellen ei oo välii...

Jos sitä vaikka menis antaa koiruudelle ruuan ja painuis pehkuihin.

Merlin + tiuhti 16+6
 
merlin jaksuja tulosten odottamiseen, toivottavasti saatte hyviä uutisia :hug: tiedän että odottavan aika on pitkä, ja itse melkein sen viimesen yön ennen tulosten saamista valoskelin ..

Täällä ei mitään uutta, liikkeitä tuntuu jonkun verran, mutta muuten tosiaan melkoisen oireetonta aikaa elellään.

Sokerirasituksesta ei meillä puhuttu ollenkaan neukassa, mulla esikoista odottaessa tehtiinse, kun kerran oli sokerit kahdella plussalla, mutta tulos oli puhdas..

Nyt aamupalalle :wave:

Piku ja Tintti 17+3
 
:wave: tännekkin pinoon taas välillä olotilassa ei ihmeellisiä muutoksia paitsi hiton moisia päänsärkyjä ja vaan jatkuu ja jatkuu :|

Merlin toivotaan hyviä uutisia :hug: ja juuri tuosta neuvolassa käymisestä olen nyt käyny 2 kertaa neuvolassa ja en kertaakaan lääkärillä no onhan nyt ultriakin ollu pari kappaletta mut näköjään vaan harvemmin ja harvemmin.

seuraava käynti onkin helmikuun lopulla ja viikkoa ennen rakenneultra että taas pääsee pikkuisen näkemään

illuusia mulla alko esikoisesta maitoa tihkumaan viikon 20 jälkeen :eek: onneks oli sellasta et piti periaatteessa rinnan jäädä johonkin puristuksiin mut kyllä niitä länttejä aina silti löytyi paidoista ;)

ja mahallaan nukkuminen esikon aikana en pystyny ollenkaan nukkumaan mahallaan nyt olen heränny useampanakin yönä mahaltani ei näytä haittaavan :LOL: nukkumaan mennessä asentoja on tosi hankalaa kyllä löytää yleensä selälläni sitten makoilen

ei muuta kuin vointeja kaikille

witchi & mittarimato 17+2 (mies keksi edellisyönä uuden nimen)
 
Hei taasen!

Minä jouduin esikoista odottaessa sokerirasitukseen, koska alkaessani tuolloin odottaa oli BMI oli yli 25. Kävin siellä noin 26-27 viikolla. Minusta se syömättömyys oli ehkä kauheinta. Pelkäsin myös sitä, että tulee oksu nälissään siitä litkusta, mutta se oli sitä kokismaista, niin ihan hyvin meni. Ja se odottelu oli kanssa ankeeta. Tulokset oli normaalit. Tässä raskaudessa sokerirasituksesta ei oo mitään puhuttu, mutta nyt alkaessani odottaa BMI olikin normaalin rajoissa, joten johtuisko siitä.

Paino ei oo mulla tainnu vielä just ollenkaan nousta, esikoisestakin nous ehkö jotain 10 kg yhteensä, joten sitä toivon nytkin. Mua harmittaa, kun en oo mihinkään laittanu ylös, että millon aloin eskoisesta tuntee liikkeitä, mutta meni varmaan aika lähelle puoliväliä, ennenkuin oli varma, että ne oli liikkeitä. Liikeiden tuntemiseen vaikutti se, että mulla on ilmeisesti taaksepäin kallistunu kohtu ja sit viimeks istukka oli vielä edessä. Nyt se viime ultran mukaan on takana, joten ehkä ne vähän aiemmin alkaa tuntua. Ja olen mä ehkä jotain pikkuhipsuja välillä tuntenut.

Sukupuolta ei nytkään haluta saada etukäteen selville. Minusta ainakin on ihana säästää jännitys viimehetkeen asti. Ja sittenpähän näkee, onko "tuntemukset" sukupuolesta osuneet oikeeseen. Nyt mä vaan sillä perusteella ajattelen olevan poika, kun esikoista odottaessa ei ollut minkään valtakunnan vaivoja, nyt on ollu vähän etovaa oloa, väsymystä ym. Väsymys on muuten mielestäni viime aikoina vaan lisääntynyt. Voisin nukkua ihan himopitkiä yöunia ja päivälläkin nukuttaa. Eilen sitten torkuin tytön huoneen lattialla, kun se leikki vieressä :ashamed: Seuraava neuvola on vasta reilun 2 viikon päästä. Saa kyllä sitten tarkistaa hemoglobiinin, epäilen, että se voi olla aika alhanen. Ainakin viime raskaudessa piti syödä rautaa. Nyt on verenpaineetkin ollu aika alhaalla. Viime perjantaina ulkoa tullessa oli vähän kevyt olo, mittasin kotimittarilla ja se näytti 99/59!

Muutoin täällä lähinnä odotetaan seuraavaa neuvolla ja toista ultraa, joka on 6.3.

Hyviä vointeja kaikille!

MinsQ rv 15+0
 
Moi

Ei tänne kuulu ihmeempiä, masu kasvaa ja vointi ok pientä väsymystä vain...

onko jollain ollut bola koru? Mä kävin tilaamassa äsken sellaisen, kuolasin jo ekassa raskaudessa mut en saanut aikaseks ostaa... Aattelin antaa sen korun sit isompana lapselleni muistoksi.

Moikka meen taas :wave:

jou+salama 16+4
 
Merlin toivottavasti tulosket ovat hyviä.

Liikeitä ekassa muistaakseni tunsin siinä rv 20
toisesta 16 ja kolmannesta 18 neljännestä en muista ja tästä 16.
Mulla on seesteinen vaihe meneillään.Tarvii osata nauttia tästä ajasta.Pientä supistelua on,jos liian paljon rasittaa itteensä.

Kaikille mukavaa odotusta =)
 
tänään kävin sokerirasituksessa,ja nyt ollut koko päivän tosi huono olo :(
oksennellut taas pitkin päivää..luulis tän nyt näillä viikoilla jo loppuvan!!no huomenna saan sit soitella tuloksia,tuleekin tosi nopeeta!
mulla on kans sellaisia pieniä harkkasupistuksia ollut..keskimmäisestä mulla annettiin sitä supistuksen estolääkettä ja se menikin sit 2viikkoo yli lasketun ajan..

ja päätä särkee,neuvolaankin siittä soitin mut on kuulemma normaalia?käski ottaa panadolia vaikka yritin selittää et ei oo auttanut..ja sit johonkin väliin sano et voi olla hormonaalista..no täytyy mennä päivystykseen piakkoin jos ei lopu!on kuitenkin melkein joka päivästä ollut :(

hmm..tulihan siinä taas valitusta,outoo vaan kun tytöistä ei tällästä oloa ole ollut ollenkaan,no kai ne kaikki vaivat sit tähän raskauteen tulee!! :LOL:

seuraava ultra mulla onkin vasta monen kuukauden päästä,siis jos kaikki muuten menee hyvin.

potkujakin jo tuntuu :heart:

oon nyt ollut sairaslomalla muutaman kuukauden,ja ens viikolla olis tarkotus mennä takas töihin,kuinkakohan siellä sit jaksaa olla..


ootteks muuten huomanneet et netissä kun kattoo laskureiden mukaan niin joissain näyttää viikkoa enemmän kuin toisissa?täällä jollain oli samana päivänä la kun mulla ja se oli merkannut viikon enemmän viikkoja kun minä?kummatkohan on sit oikein?


voikaammehan kaikki hyvin+paksusti!

babjuska+bömbbis(joko 15+1 tai 16+1)
 
Anteeksi tunkeiluni pinoonne...piti tulla ihmettelemään kun on uusi heinäkuisten pino ja vastahan mie sain pienet kaksospojat heinäkuussa ja nyt hyö ovat jo 6kk :eek: aika tosiaan menee vauhdilla.

Toivon teille kaikille onnellista ja ihanaa odotus aikaa ja viileää kesää ;)

Nauku kera poikien
 
Naukulle onnittelut pojista =) Nopeesti se aika menee.. suorastaa lentää välillä.

Neuvolakäynnit on taitanu puhuttaa.. Mul on semmonen tilanne, että kerran vasta käynyt neuvolassa rv 8+ ja yhdessä ultrassa 10+, esikoista odottelen ja rv 16+ menossa. Verenpaineet on saanu ite mitattua ja alhaalla ovat, varmaan tuo hemppaki on.. Jos meidän neuvolatätiä nyt ees kiinnostaa :whistle:

Voikaaha hyvin ja paksusti!

- Jousku ja pn
 
Hello...
Musta aika menee niiiin hitaasti, ei lennä kyllä :D
Hitto kun hain siskolta eilen vaunut, nyt suunnilleen leikin kotista täällä, työntelen kummitytötn nukkee ympäri kämppää :D :ashamed:

Ihan hirveitä painajaisia nään joka yö.
Ne on samantyylisiä kaikki: mun mies lähtee viihteelle mun tyttökavereiden kanssa ja ei halua mua mukaansa....... :(
Muutenkin itsetunto alhaalla.....
Pelottaa, että mies ei koha enää halua mua ja että musta tulee ruma ja lihava :( :|
Itku on nyt herkässä kokoajan.....

...mut on positiiviakin juttuja. Vauveli potkii niin kovasti kokoajan,
että nyt tuntuu jo kun laittaa käden vatsalle :heart:
Iltasin se ei lopeta missään vaiheessa :) ADHD, tullu siis äitiinsä jo nyt... :D

Nannuz & Jerkku 17+5 :heart:
 
Toivottelen merlinille jaksamista tulosten odotteluun ja toivottavasti uutiset on hyviä! =)

Täällä olo flunssainen, pari pvää potenut nuhaa ja kurkkukipua mutta taitaa olla jo ohi menossa. Kävin lääkärissä tänään sen viime viikkoisen kipukrampin takia ja kaikki oli kunnossa. Hieman aristaa alavatsaa toiselta puolelta edelleen mutta lääkäri epäili tuon kivun johtuneen lihaskrampista.

Neuvolakäynneistä: Kyllä se varmaan niin on että esikoista odotteassa noita käyntejä on paljon enemmän kuin uudelleen synnyttäjillä. Minä olen tähän mennessä kyllä rampannut jo monta kertaa neuvolassa ja lääkärillä. Tosin johtuen noista alhaisista paineista yms.

Kyllä mullakin tuntuu että rinnoissa pistelee ja onhan nuo ruvenneet paisumaankin jo ;) täytynee liivikokoa suurentaa! Muistelen että kakkosta odottaessa tuota maitoa rupesi tulemaan joskus rv 25 aikoihin, mutta ei kuitenkaan kovin paljoa.

Sukupuolesta, minä haluaisin sitä kysyä mutta mies ei. Mies haluaa säilyttää jännityksen loppuun saakka ja mikäpäs tuossa - näkeehän sen sitten kumpi sieltä tuli. =)

Unimatti kutsuu, hyviä unia kaikille ja vointeja!

katta2 ja mörö 17+6
 
heippa!
mul on kauheen paha mieli :( kaikki on sanonu mulle et mun vauvamasu on hirveen pieni, niiden mielest sen pitäs olla jo isompi. muutenki huolta tulee pikkujutuist ni tosi hyvää kannustust tulee ympärilt. mulle ei oo kohdusta tai istukasta sanottu missään mitään, et normaalia pitäs kaiken kaikkiaan olla joka paikas. voiko johtua syömisestä et vauva on vaa pieni? olisiko kellään lohduttavia sanoja minulle?

Sukupuolen haluan tietää, olen todella kärsimätön ja utelias. on kyllä ollut semmonen "poikafiilis" kokoajan et saas nähä onko tuntemukset oikeet :) ostin muuten eilen stockalta vauvan töppöset ja kietasubodyn. oli ihan pakko, en oo viel ostanu yhtään mitään ni nyt annoin itellein luvan ostaa vähän :)
juu mun nännei kihelmöi kans välil tosi kovi, jännä tunne! onkohan se sitä maidonnousua? :p
mahallaan makaaminen ei tunnu mukavalta, painaa tosi kovi alavatsaan joten en mahalleen juurikaan enää ole.
hei voiko vauvan nähdä masun läpi jo jotenki? vitsit mä pelästyin eile suihkus ku katoin mun masua ja taivutin mun selän kaarelle et vatsanahka veny, ni siin alhaal oli semmone tosi oudonmuotone pötkö, ihaku pää ois näkynny, onks mahollist? :D hei mitäpä teille muille? täs tuli omaa napaa pikkuse taas :p ootteko hei kärsiny flunssast jo? mul iski se :/ kurkku ja korvat niin kipeet etten voi syyä tai puhuu kunnol. pelottaa et joudun hakee lääkärilt antibioottei ku pelottaa muutenki noi lääkkeiden syönnit..

jedvenna rv 17
 
Jedvenna: Pöh, älä turhaan siitä masun koosta hermoile. Kyllä se ehtii vielä kasvaa! Tuskin ovat pahalla sen pienuutta ihmetelleet, kateellisten panettelua vaan. ;) Itselläkin tuon tytön raskausaikana oli aluksi todella pieni masu. Itsestä se oli jo ihan näkyväkin, niin muut vain taivastelivat sen pienuutta. No loppupuolella eivät enää taivastelleet. :LOL: Kyyyllä se kasvaa vielä ihan riittävästi, taatusti! :D

Osittain makuulla pystyn vielä nukkumaan. Vaikkakin siltä tuntuu, ettei se enää kauaa mukavaa taida olla... Voisi taas ottaa tyynyn jalkojen väliin, niin tukevoittaisi semmoseen mukavaan kylkiasentoon nukkumaan. Tyyny oli siis tyttöäkin odottaessa käytössä, varsinkin sitten loppupuolella.

Meidän pieni vatsatautinen simahti päivän jo toisille päikyille. Luulen että itsekin tästä vielä samaa yritän, kunhan ehdin. Aamuviidestä asti masuvaivasta hoivailtu, niin voisi noita varhaisia tunteja ottaa vähän takaisin... Mutta muihin hommiin ennen sitä...

mussu & monni 16+2
 
Heippatihei, tulin käymään pikaisesti pitkästä aikaa, jutut tosin olen lueskellut tasaisin väliajoin :)

Täällä sitä ja sammaa, raskautta ei huomaa muuta kuin mahasta ja dopplerilla kuulee sydänäänet :D Niin ja semmonen, että mulle tulee vähintään parin tunnin välein NÄLKÄ, siis oikea NÄLKÄ eikä vaan mitään mielitekoja :eek: Ja syönkin sitten kuin hevonen... :ashamed: :D MUTTA olen todella iloinen (ja yllättynyt! ) siitä, että paino ei ole noussut vielä yhtään :eek: =)
Esikosta paino oli noussut jo ensimmäiseen neuvolaan mennessä 5kg :ashamed: :LOL:
Ja mullehan tuli sitten se raskausmyrkytyskin ja paino vaan nousi ja nousi järkyttävistä turvotuksista, yhteensä painoa tulikin sitten 24kg :headwall: Suurin osa tippui 2vkon sisällä synnytyksestä, laihdutettavaa läskiä jäi n. 10kg ja tämän vuoden alussa laihdutinkin vähän päälle 15kg =)

jedvenna ikäviä tuollaiset kommentit masun koosta vaikka kukaan ei välttämättä pahalla tarkoitakaan :hug: Kannattaa jättää ne omaan arvoonsa ja olla ylpeä sellaisesta masusta (tai masuttomuudesta :D ) mitä sillä hetkellä on =) Ja kuules, voin olla melkein varma että kun tuo kesäkuukin koittaa niin puhiset mahasi kanssa ja heinäkuun lähestyessä olet ihan valmis jo pääsemään siitä eroon ;)
Niin ja silloin kun odotin esikkoa niin ainakin vkolle 20 asti olisin ihan helposti saanut piilotettua masuni esim. löysillä paidoilla, vkolla 16 ei valokuvassa näkynyt vielä yhtikäs mitään edes kireän paidan kanssa. Että usko pois, kyllä se sun masu ehtii vielä kasvamaan - ja eihän kaikille edes tule mitään jättimahaa ja niin on kai kivempi liikkuakin :)

Sukupuolesta. Meinaan sen selvittää, voipi olla että menen 4D-ultraan niin siellä se viimeistään näkyy... Esikosta ei kysytty vaikka minua alkoi kyllä uteliaisuus painaa, mutta mies ei suostunut. Nyt sanoin miehelle, että tällä kertaa se selvitetään koska hän sai viimeksi tahtonsa läpi :D

Mukavaa loppuviikkoa! :wave:

LEAL ja Mötikkä rv 15+4

PS. Mistä mahtaisin saada edullisesti hoitopöydän...? Niin ja sellaisen vauvan riippumaton esim. Amazonas Koala-merkkinen..? Käytetytkin käy oikein hyvin!! =)
 
jedvenna elä huoli masun koosta, mulla oli esikoista odottaessa kanssa alussa pieni masu ja tosiaan vasta 20-> jälkeen tais silleen kunnolla alkaa muulle kansalle näkyyn..itsehän sen jo huomas hyvin ja ties että on kasvanut, ja sehän on tärkeetä..ja niinkuin muut on sanoneet, niin kyllä kuule ehtii kasvamaan..ja toisethan on erimallisia, kohtu voi olla jotenkin kallellaan taaksepäin ja siksi masu alkaa näkyä vasta hieman myöhemmin..

Täällä eilen ja toissa iltana nähty ensimmäiset hennot potkut ulospäin :heart: ja asia taas alkaa muuttu todemmaksi, aivan ihanaa

Piku ja Tintti 17+4
 
Kipeille :hug:


jedvenna älä huoli masun koosta ! Kaikki on niin yksilöllistä - toisilla se vaan näkyy aikaisemmin kuin toisilla.

Esikoista kun odotin ja olin jo päälle 30 viikoilla niin silloin vasta muutama työkaveri huomasi että odotan :D Käytin yleensä ihan masua myötäileviä vaatteita ja nähtiinkin näiden työkavereiden kanssa päivittäin ja monesti, ja vielä naispuoleisia, mutta he ei vaan tajunneet.

Tokaa kun odotin kuvittelin masun kans olevan tosi pieni. Kun olin jo synnyttänyt kävin lähikaupassa jossa kassatäti onnitteli perheenlisäyksestä. Ihmettelin vain "että lehdestäkö sä sen luit ?" Vastas vaan että "joo ja näkeehän se jo muutenkin" :LOL: Mä kun kuvittelin ettei kukaan sieltä kassan takaa ollut huomannut mun masuani :ashamed:


Hyvää vointia kaikille :)


-MiNiA + masu rv.16 jotain ?
 
:) kyllä meidän kaikkien massut kasvaa! Itsellä massu vaan hiukan kasvanut, mutta kun oon pyöreäpunkero omena ruumiin muodoltani, näyttää maha välillä ihan älyttömälle kun turvottaa :p sitten ihmiset ihmettelee miten voi olla niin iso maha, herran jestas jos mahan/kohdun välissä on kymmenen sentin kerros laardia niin kai se nyt maha pumpsottaa :D . Oikeaa vauvamahaa vaan odotellessa.
Aika tuntuu tosiaan matelevan hitaasti. Mutta kohta jo valitan miten se on mennyt nopeasti. Ensi tiistaina taas jo neuvola ja uudestaan ihanat sydänäänet.

Vointeja kaikille :heart:

Tantsku ja ötikkä 14+5 =)
 
Hellurei!
jouvauva kyseli bola-korusta, musta ne on kauniita, oon aikeissa tilata sellaisen, taidankin tästä ruveta katselemaan kun ihan yksikseni oon kotosalla niin voin rauhassa perehtyä.. :p :D

Ja vatsan koosta, ei mulla pojan aikaan vielä tässä vaiheessa tainnut kovin kummoista vatsaa olla, joten ihan normaalia ettei vielä rv 17 ole mitään kummempaa kumpua havaittavissa!
Ja nyt tuntuu että on taas jonkun verran turvotustakin mulla tullut kun vatsa on ollut aika pallo, mitä se normaalisti ei ole.

Neuvolakäynneistä, onhan niissä eroja juu, mulla on viikon päästä perjantaina kolmas käynti, viikkoja silloin 19+2.

Eipä kai kummempia, paranemisia kaikille sairastaville, tuntuu kovasti olevan liikkeellä täälläkin tota flunssaa ja vatsatautia..
:x
illuusia&vipeltäjä rv 18. :heart:
 
Jedvenna täällä myös oli edellisessä raskaudessa pieni maha ja ärsyttihän se kun ihmiset epäilivät vasten kasvoja että olenko varmasti raskaana. Itse taas nautin kun maha oli koko raskauden suhteellisen pieni - eipä tullut tielle missään vaiheessa.

Neuvolakännyt on meillä aina 4viikon välein, niin oli myös edellisessä raskaudessa. Tuo väli tuntuu ihan sopivalle ainakin itsestä. Ja jos huolettaa niin toki sitten voi käydä jo välilläkin, mutta ainakaan itsellä ei siihen ole ollut tarvetta.

Täällä odotellaan tympääntyneenä niitä liikkeitä |O
 

Yhteistyössä