<3 HEINÄMASUT Tammikuussa <3

Täällä Hesassa kun säästellään, niin mulla on ollut vasta yksi neuvola kaheksannella viikolla ja toinen tulee vasta viikolla 22. Niin erilaista eri paikoissa. Välissä on ollut np-ultra ja muutaman viikon päästä rakenneultra. Niin ja ekaa vasta odottelen.
Mahaa koittelen katella, mutta kun on tätä elopainoa muutenkin, niin vaikea sanoa onko mitään vauvamasua vielä näkyvissä. Liikkeitä olen tuntevinani, mutta en osaa vielä varmasti sanoa onko ne oikeita vai vain mielikuvitusta... Kertaakaan ei ole vielä sydänääniä kuultu.
rv17+2
 
tessak: Kuulostaa todella vähälle, varsinkin ekakertalaiselle. Jos tuntuu, että joku askarruttaa, niin kannattaa soittaa ja pyytää aika, kyllä ne kait antaa, jos äiti on huolissaan jostain.

Täällä on neuvola kerran kk:ssa ja jos sille kuulle sattuu ultra-aikoja (np ja rakenne), niin sille kuukaudelle ei ole neuvolaa. Helmikuussa on rakenneultra ja neuvola olisi ollut seuraavaksi vasta 23 viikolla, niin sovittiin, että käväsen parin viikon päästä pikaisesti mittauttamassa verenpaineen, kun on tuo alapaine hieman koholla..

Mureena ja papu 16+3
 
tessak ilmeisesti pk-seudulla säästellää muutenki, ku mullaki ollut vasta yks neuvola kasiviikol ja np-ultra. Seuraava neuvola ens viikolla ja sit ois rv 17+, melkeist 18. Ja esikoinen täälläki tulos. Ei kauheesti tuu mitään sidettä tonne neuvolan puolelle..

- Jousku ja pn 16+
 
Heips!

Neuvolakäynneistä, mulla oli eka joskus 8+ viikolla, sen jälkeen on ollut lääkärineuvola ja yksi tavallinen neuvola, np-ultra sekä huomenna seuraava neuvola, eli tosiaan näköjään käytännöt vaihtelee. Eikä ole edes ensimmäinen raskaus.

Vatsan kasvu: Esikoisesta mieletön maha ja kaikki huomasi reippaasti ennen 15 viikkoa, että raskaana olen. Nyt näkyy kanssa aika selvään jo.

Meidän perheessä nyt on sairastettu urakalla. Ensin pojassa kurkunpäätulehdus, seuraavana yönä tuli oksetauti ja kova kuume. Siitä vuorokausi niin miehelle hirveä mahatauti ja korkea kuume. Nyt olen itse räkätaudissa ja muutenkin pieksetty olo tämän taudin takia. Toivottavasti ei tule mahatautia!

Täällä väsymys ja oksentelu vähentyneet, nyt on kaksi päivää ennätys oksentamatta. Jospa tämä tästä...

Nyt telkun pariin... Hyvää yötä!

Pikkumuksis rv 14+3
 
kiitoksia lohdun sanoista :) se mun paha mieli nimenomaan tuli siksi, koska porukka epäilee raskauttani. jotkut luulevat minun valehtelevan koko raskaudesta kun ei näy. tekisi mieli sanoa niille et kasvoitko sinä neljässä kuukaudessa tuon kokoiseksi? samapa tuo, ehkäpä on vain parempi että on vielä pikkumasu niin tuskaset oltavat eivät pääse yllättään ainakaa viel näin aikasi!
niin hei, voiko vauva näkyä vatsasta ulospäin? esim. pää? luulin nähneeni kun suihkussa tutkailin masuani ja semmone pyöree kova pallo oli keskel mahaa, silleen hassusti :D vaikea selittää näin kirjottaen mutta, onko kukaan huomannu samaa? liikkeet tuntuu välillä, hentoisina tosin yhä, iltaisin tunnen parhaiten sekä aamuisin.
noista neuvoloista niin täällä missä asustelen niin on neljän viikon välein käynnit. 9. viikolla oli ensimmäinen ja toinen oli viikolla 13 ja tämä kolmas joka on ens tiistaina niin viikkoja olisi 17 ja risat.
parantukaa kaikki kipiät pian! iteki vieläkin sairas, tää kurkku ja korvasärky tappaa mut eikä parasetamolit auta! toivottavasti ei oo mitää korvatulehduksen tynkää. mutta parannelkaa itteäinne! nyt kaverille kylään :)
 
Miulla oli eka neuvola viikolla 6, toinen viikolla 10, np-ultra viikolla 11 ja seuraava neuvola ens tiistaina eli viikolla 15 ja sit on varattu rakennenultra viikolle 20. Et kuukauden välein täälläkin. Minä tänään kotipäivää vietän, aamulla oli niska ja pää niin kipeä, että tuntui toivottomalle lähteä koittamaan koulunpenkkiä, edelleen särkee päätä mukavaan tahtiin.
 
Moi! :wave:

Minun oli ihan pakko ruveta kattomaan neuvolakortista noita käyntejä kun on ollut paljon puhetta noista ja siitä miten eroavat paljon toisistaan, mulla siis kolmas raskaus. Mulla eka käynti rv 9, varhaisultra rv 10, seur käynti rv 12 kun otettiin verinäytteitä (olen rh neg ) , sitten np ultra rv 13, sit neuvola rv 15 ja nyt ylim lääkärikäynti rv 18 johtuen kipukrampista... elikkäs aika paljon on noita käyntejä ollut, ei normaalisti olekaan näin paljon. Eiköhän se niin mene täällä että kuukauden välein rv 32 saakka jonka jälkeen kahden vkon välein ja lopussa oisko rv 38 - 42 vkon välein.

jedvenna Ei kannata välittää masukommenteista, jokaisella on ihan omanlainen ihana massu - toisilla isompi toisilla pienempi. Ja helpompi on pienen mahan kanssa olla kun tosi ison! Mie kuulun niihin joilla massu näkyy tosi selvästi jo ihan alussa ja mulle on jokaisessa raskaudessa sanottu että kauhea miten iso maha... noh, kohtu eteenpäin kallistunu ja rumiinrakennekin sellainen vissiin että massu vaan työntyy ulos nopeasti. Kyllä se sinunkin massu pompsahtaa esille ja lopussa olo onkin jo varmasti aika tukala! =)

Täällä ollaan flunssassa koko perhe, mie taidan olla ainoa joka on jo tervehtymässä. Vauvan liikkeet tuntuu jo tosi vahvoina ja varsinkin illalla on sellaset jumpat meneillään että huh!

Eipä muuta tällä kertaa, kuopus jo vetää hihasta leikkimään joten moro!

katta2 ja mörö 18+1
 
jedvenna.älä välitä moisista kommenteista.
Ite sain eilen kuulla,että ootanko kaksosia mahani oli kuulemma suuri :eek: No kyllähän tuo näkyy jo selkeesti,mutta....
Mulla on ollut kaksi neuvolakäyntiä.Seuraava käynto neuvolassa on maaliskuussa.Ainootakaan lääkäri neuvolaa ei ole ollut.Rakenneultra on helmikuun loppupuolella.

Kaikille mukavaa odotusta =)
 
Moi..
Täällä on ollut juttua neuvolakäynneistä...meillä on neuvola aina tasan neljän viikon välein.Nyt olen ollu kaks kertaa neuvolassa ja kerran lääkärineuvolassa.Rakenneultra on viikolla 20+
Olin just tiistaina neuvolassa..kaikki kunnossa mut kovasti täti povaa meille kaksosia, ei olis mikään yllätys, meillä on suvuissa kaksosia kummallakin puolella..
Vatsan kasvu on hurjaa ja neuvola täti oli kuulevinaan kahdet sydämen sykkeet ..Tiedä häntä..Ultrassa sit selvii..

hyvät voinnit kaikille ja onnellista odotusaikaa =)
 
Heippa taasen!!

Tulokset saatu ja normaalia näyttää. Ei huomannu puhelimessa kysästä halutaanko tietää sukupuolta ja siinä kävi muutenkin sekaannusta Medisonarin puolesta, kun heidän piti soittaa mulle, niin tänään iltapäivällä mä soittelin heille päin ja heidän lappuun kuulemma laitettu merkintää, että on soitettu. Lappu postissa jo ja huomenna pitäis olla laatikossa. Toivottavasti siellä ei lue kumpi on, kun ei ihan oikeesti haluttais tietää... No sen näkee sit huomenna. Mut pääasia on, että vauveli on terve kromosomien osalta.

Neuvolakäynneistä:
Mun eka käynti oli rv 11 ja sain lähetteen siihen nt-ultraan. Seuraava käynti oli rv 14 ja huomenna soitan seuraavaa aikaa, jolloin saan lähetteen rakenneultraan johon varasin ajan tänään. On 19. helmikuuta, rv 20. Aika tuntuu menevän tosi hitaasti, mutta kun sitä oikein ajattelee, niin tää mun odotus on jo melkein puolessa välissä. Nyt kun siitä alkaa nauttimaan (oireiden häivyttyä), niin toinen samanmoinen aika, niin se on jo ohi. Se on jännä kuunnella miten erilailla ihmiset sitä odotusaikaa aattelee. Toiset ajattelee, et olispa jo ohi, et sais pienokaisen syliin ja sitten taas on meitä, jotka aattelee, et kestäispä tätä odotuksen ihanuutta mahdollisimman kauan. Toki mäki odotan sitä pienokaista syliini, mut myös tää odotusaika on kyllä ihanaa... :D Kai sillä odotuksen odotuksella on jotain tekemistä asiaan, kun tätä odotustakin sai odotella toista vuotta. Esikoisen odotusta odoteltiin pari vuotta. Täytyy ottaa ilo irti kaikesta, kun tää kuulemma jää viimeiseksi lapseksi (isännän mukaan). Sanoi sitä jo esikoista odottaessa, et ei suostu ku kahteen. Minä ite haluisin kolme. Salaa mielessäni toivoin kaksosia, kun meidän molempien suvussa on kaksoisuutta, niin ei olis ollu sinänsä ihme. Mut täytyy olla tyytyväinen siihen mitä saa... =) Ja toivoa lisää... B)

Tulipa taas vuodatusta... Taitaa olla parasta painua pehkuihin.

Merlin ja tiuhti 17+3
 
Mä jotenkin odotan kauheesti, että menis 20 viikon päälle ja ylikin reilusti, että vauvalla olisi edes pieni mahdollisuus selvitä hengissä, jos sattuisi syntymään. En tiedä mistä nämä ajatukset ovat nyt päähäni tulleet. Ihan hulluja juttuja siellä liikkuu (päässä meinaan) ja mies raukka saa satikutia ties mistä vaikka parhaansa yrittää. Musta on tullu kamala akka, kun joka asiasta otan nokkiini ja motkotan.. =) Ehkä tuo mua kestää, kun tietää että ne on ne hormoonit..

Mureena ja papu 16+5
 
Hei kaikille pitkästä aikaa. En ole oikein saanut aikaiseksi kirjoitella tänne, niinkuin en mitään muutakaan.

Mureena Minä kanssa vain odotan sitä, että saadaan vauva ulos terveenä. Mulla varmasti vaikuttaa se, että pari kaveria on kokeneet kohtukuoleman ja toinen heistä kahdesti. Sen lisäksi vielä yksi kaveri on synnyttänyt melkein täysillä viikoilla, mutta vauva on kuollut seuraavana päivänä. Hirveitä asioita, joita ei varmaankaan kannattaisi edes ajatella tässä tilassa, mutta ajattelen silti, tyhmä minä!

Minä olen ollut erittäin rasittava. Olen purkanut ahdistusta ihan surutta mieheen. Mies on kolmatta päivää työmatkalla ja tulee tänään illalla kotiin. On tässä ollut aikaa miettiä, mitä kaikkea se raukka on joutunut kuuntelemaan. Täytyy keksiä jotain kivaa illaksi, hyvää ruokaa varmaankin, siitä se tykkää. Onneksi on sen verran kypsä mies, että ymmärtää olla riitelemättä takaisin, odottaa vaan, että menee ohi ja tulee sitten halimaan. Osataan sentään nauraakin tilanteelle...

Mies on niin innoissaan ja huomaan, että minun alakuloni hieman rajoittaa hänen intoaan. Kamala akka olen, toinen hommannut vauvalle kaikenlaisia vempeleitä ja minä vaan möllötän.

En olisi uskonut, että tämä vauvan odotus voi olla näin tunteikasta aikaa. En osannut kuvitellakaan, että olen näin hyvä stressaamaan kaikesta. Varsinkin nyt, kun on pahoinvointi hellittänyt, mutta liikkeitä ei vielä tunnu. Ihan niinkuin ei raskaana olisikaan?

Kylläpäs meillä nyt on niin synkkää, antakaa anteeksi vuodatukseni. :headwall:

Noista neuvolakäynneistä, meillä niitä on ollut ihan kivasti ja mieskin on päässyt tulemaan kaikkiin mukaan. Käytiin ensimmäisen kerran rv8+5, sitten 10+1, np-ultra 10+5 ja neuvolalääkäri 10+6, neuvola 13+5 ja seuraava aika varattu 16+5 sekä rakenneultra varattu 21+1.

Tsemppiä kaikille ja onnellista odotusta
Hannie ja pikku-Enska 16+2 (vaikka se on tyttö, minä tiedän!)
 
Moi!

Tulin vain yhtäkkiä laittamaan masukuvan rv 15+4 =)
Olisi kiva nähdä muidenkin msukuvia, isoista ja pienistä!!



Onkos teillä muuten mitään mielitekoja? Mulla ollut jo parisen viikkoa salmiakki ja appelsiinimehu :p

LEAL rv 15+6
 
merlin ihanaa, onnea hyvistä uutisista, nyt vaan sitten nauttimaan raskaudesta täysin rinnoin..ja vatsoin..hehe :D
Ei ne ilmoita sitä sukupuolta, eikä ilmeisesti edes kysy haluaako tietää, eli jos haluaa täytyy itte muistaa kysyä..eli ei siinä paperissa sitä lue..ja niinhän halusitkin, et pysyy yllätyksenä..

Leal ihana massu =)

Piku ja Tintti 17+6 (huomenna poksuu =) )
 
LEAL Tosi kiva massu sulla! Vähänkö oon kateellinen... Mulla on tätä pläskiä niin paksu kerros, että en taida kuvaa laittaa. :ashamed:

Miten muut, haluatteko tietää etukäteen kumpaa sukupuolta vauva on?
 
SusSoo
LEAL :wave: mukavan näköinen pikku-kumpu sulla! Mulla on kyllä aikalailla samannäköinen. Tosin mun vatsani "alkaa" jo heti rintojen alta. Varmaan taas mennään sf-mitassa yläkäyrän yläpuolella, niin kuin viime raskaudessakin. Näistä mitoista huolimatta meille povattu jättiläisvauva painoi tuolloin 2800g ja oli 46cm pitkä pätkä :heart:
En osaa itse laittaa tänne kuvia, joten tyydyn vain katselemaan toisten kuvia.

t. Sussoo ja Suloinen (rv? ---> en ole nyt stressannut ollenkaan ja jättänyt rv:n laskemisen kokonaan)

PS. Kauhea stressaaminen raskaudesta on toistaiseksi saatu ohitettua. Vaikka onkin kovin seesteinen kausi meneillään, niin silti uskon kaiken olevan hyvin tällä kertaa. Siitä merkkinä hyvin paisuva vatsankumpu :D
 
Merlin - ihanaa, että kaikki oli kunnossa! Nyt sitten vain stressitöntä raskausaikaa viettämään :)

Hemmottelettko itseänne miten näin raskausaikana? Itsellä hartiat ihan jumissa jo useamman päivän ja varailinkin hierojalle jo aikaa ensi viikoksi. Ja mikrohiontaa ajattelin kasvoille, että josko sen tässä vielä lähiaikoina kävisi nauttimassa...pitäähän sitä itseään jotenkin palkita :p
 
Heippa!
Ja ihan ekaksi merlin, onnittelut hyvistä uutisista! :heart:

Hannie, minä haluaisin sukupuolen saada selville, mies ei niinkään, mutta päästiin sopuun että kysytään jos vaan vauveli sen ultrassa paljastaapi.. :D

Ja LEAL kyseli mieliteoista, valitettavasti nyt on alkanut mullekin makea maistumaan..
Tekis usein mieli kaikenlaista hyvää, mut koitan pidättäytyä, ainakin välillä.. :whistle:

Tänne ei mitään ihmeempiä, kova muksinta käy iltaisin mahassa, päivän aikana on alkanut myös tuntumaan jonkin verran. :)

Hyvää viikonloppua kaikille, me suunnataan huomenissa pk-seudulle, mä hemmottelen itseäni hyvällä ruoalla ja jonkinmoisella shoppailulla kaverini kanssa. :)

Tältä se meikäläisen pötsi nyt näyttää kun viikkoja on 18+2.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiNiA:
Ihania masuja teillä :flower:

Kertokaas mulle mikä linkki pitää valita että saa sen kuvan suoraan näkymään noin ?

Ja hyviä vointeja ja hyvää viikonloppua kaikille :)

-MiNiA-
Jos käytät aijaa.comia niin sitten se toinen vaihtoehto eli "pikkukuva" =) Ja siitä suoraan vaan kopioit ja liität sen rivin tänne.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Jaha täällä taitaa olla päivityksen tarvetta... Alan hetikohta päivittelemään. Hannie, en ole kyllä tahallani sinua poistanut! Joku kämmi on täytynyt käydä. Kerrotko sun tiedot uudestaan?
Ei haittaa, saahan nämä tiedot sinne lisättyä. Taisin aiemmin olla ainoa, jolla oli 16.7, ehkä siinä selitys. Laskettu aika kuitenkin tuli sitten neuvolan laskuilla 15.7.
Eli esikoista odotetaan, laskettu aika 15.7 ja synnytyssairaala K-PKS. Kiitos =)

Pohjois-Euroopan pahin yökuppari ja pikku-Enska 16+3
 
Huomenta!!

Mä näköjään koitan parantaa tapojani ainakin tänne suuntaan ja tuun aktiivisemmaks taasen...

Ei tosiaan lapussa ollu mainintaa sukupuolesta ja miehen kanssa mietittiinkin, et se olis varmaan tarvinnu ite kysästä silloin, mut hyvä näin. Likka vaan olis halunnu tietää etukäteen, mut eiköhän tuokin jaksa odottaa heinäkuulle. Tyttöä tuo toivoo kaveriksi, vaikkei heistä sillai leikkikavereita oikein taida tulla, kun vaavin synnyttyä on hän jo 7 v. Enemmänkin sellainen hoitosuhde, veikkaan mä.

Vatsaa on, mut mul on myös sellasta ylimääräistä tuossa vatsan seudulla, niin se peittää vauvamasun aika hyvin. Tarttis ottaa kuvat selällään maaten :LOL: Silloin tulee kumpu paremmin näkyviin. Omat housut ei oo menny enää 10 viikkoon jalkaan, kun tuntui puristavilta ja alkoi vatsa sattua. Löysän paidan kanssa ei huomaa mitään, mut jos on vaiks paita housuissa, ei voi erehtyä.
Vatsallaan pystyn kuitenkin vielä nukkumaan ihan hyvin. On oikeestaan ainoa asento, jossa pystyn nukahtamaan.. toistaiseksi.

Sain sitten seuraavaan neuvolaankin ajan ja se on 9.2. rv 19.

Mut nyt tekemään aamupalaa, kun tyttökin heräs.

merlin ja tiuhti 17+4
 

Yhteistyössä