<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

NiQ,

Aika samanlaista kipuilua mullakin on ollut jo tässä vaiheessa. Juuri tuollaisia pistoja, vihlontoja ja repäisyjä monen sorttisia ja välillä tosi alaskin. Ensimmäinen raskaus on mullakin kyseessä, joten en tiedä mikä on "normaalia", mutta olen olettanut, että nämä olisi just jotain liitoskipuja ja kohdun ja lihasten venymisistä johtuvia vaivoja. En oo niistä suuremmin osannut huolestua, vaikka epämukavia kyllä ovat. Välillä käy niin kipeää, että on vaikeaa olla näyttämättä (esim. töissä asiakkaan kanssa). Saa nähdä mitä onkaan vielä luvassa.. Tsemppiä!

Lupus 13+3
 
NiQ
MM, ei mulla kyllä ihan noin kipeltä (Vielä) kuulosta, huh! Soitin viime Ke omalle terkkarille ja se laitto lähetteeln äpolin päivystykseen, ottivat pissakokeen, monta tuubia verta ja sorttivat vielä monella eri pumpulipuikolla pimppiin, että kai ne tarpeeksi kokeita ottivat :D mitälie. Tietäis vaan että tämmönen särky kuuluu asiaan niin vois olla stressaamatta kaikkea :/

Lupus mistähän sais sellasen ohjekirjan for dummies raskauteen ekakertalaisille :p
 
NiQ: Kuulostaa aika normaaleilta nuo kivut kuitenkin vielä. Ne pepun puolen kivut voi olla alkavaa issiasta, kannattaa mennä vaikka hierojalle! Mä säikähdin eka raskaudessa kun tohon navan seutumille tuli kerran sellanen ihan törkeen vihlovan pistävä kipu, eikä edes loppunut heti, vaan repi varmaan minuutin. Tuntu oikeasti siltä kun olis puukko isketty vatsaan. Napa käänty pari päivää sen jälkeen ympäri, että mikä lie kiinnike ollut sitten (palautu normaaliks kyllä synnytyksen jälkeen :) )... Nytkin ollut samanlaista kipua välillä pitkin vatsaa, mutta uskon niidenkin olevan juurikin jotain kiinnikkeitä. Ja nuo yliliikkuvat nivelet tosiaan voi aiheuttaa sitä suurempaa kipua siinä häpyluussa (itselläni on myös) :hug: Koitahan jaksaa, itse rauhoittelen itseäni aina niin kauan jos kipu ei ole jatkuvaa eikä verta näy.
tietysti jos menee mahdottomaks niin kannattaa mennä jonnekin.
 
:wave:

Täälläkin ollaan olemassa ja käydään säännöllisesti myötäelämässä kaikkien heinäkuisten odotusta!

Keskiviikkona ois toka neuvola ja pelottaa tosi paljon kuinka monta kiloa on tullut ekaan kertaan nähden : / Mies tulee mukaan kun palautetaan päihdekyselylaput samalla ja poika menee hoitoon ja yökylään, mulle luvassa siis keskiviikoksi vapaapäivä ylhäisessä yksinäisyydessä kun isäntäkin vetää iltavuoroa töissään =)
Olen koittanut pikkuhiljaa raivailla tuota ylimääräistä huonetta joka on vauvaa varten tarkoitus laittaa kuntoon, nyt se vaan tosiaan on toiminut lähinnä varastotilana vielä purkamattomille muuttolaatikoille vaikka muutosta on jo useampi kuukausi :ashamed:
Pitäskö vaan kiikuttaa laatikot suoraan kierrätykseen kun eipä näköjään oo ollut niille kamoille tarvetta :D

Brianna Oli saanut helpottavia ja ihania uutisia vauvastaan, onnea paljon vielä minultakin! :heart:

Jasmin ja siiri rv 13+1
 
NiQ mulla oli kaameita vatsakipuja esikoisesta, kävin sitten lopulta yksityisellä synnytys ja naistentautien lääkärillä kun neuvolassa eivät osanneet auttaa. Siellä oli kovin pätevän tuntuinen vanhempi mies joka kaiken kokeilun jälkeen sanoi, että kivut johtuvat vain kohdun kannattimien venymisestä. Kuulemma toisilla on vaan kireämmät vatsat kuin toisilla. (meinasin kyllä kysyä että mikäs on syy mun kohdalla kun mistään kireästä vatsasta ei voinut puhua... :D)
Eli melko varmasti on ihan normaalia. Mutta jos susta on noin reilusti otettu kokeita niin eiköhän syykin selviä.

Jasmin ja joku muukin tais minua onnitella hyvistä uutisista, kiitos. :)

Niisku-rouvalle onnitelut mukavasta läääkäristä ja kiva että ole hieman rauhottunut. Toivottavasti pääset keskusteluun noista ahdistavista tunteistasi ja pystyt nauttimaan vauvoistasi.

PAPA-kokeeseen on tullut kutsu, onko sinne pakko mennä näin raskaana ollessa? Millään en tahdo mennä täällä terkkulassa näytteen ottaja on niin kovakourainen että ajatuskin hirvittää!

synnytyksestä jatkan vielä, että mitään luomu synnytystä en aio tehdä, minulle joko spinaali tai epiduraali. Ne kivut oli jotain aivan järkyttävää vaikka kuvittelin omaavani korkean kipukynnyksen niin toisin kävi. Mutta onneks epiduraali toi täyden helpotuksen kipuun mutta ponnistamisen tarve ja tunto siihen jäi.

bree 17+6 huomenna poksuu 18!
 
En sit saanu sitä neuvolan tätsyä eilen kiinni,onneks ei mitään vuotoa tullu,ruskeeta tuhrua vaan..Ihan kun illalla olisin liikkeitä tuntenut kun kävin nukkumaan,istukka kyllä taas ihan tossa edessä mutta voihan se ollakkin että tuntuis jo..:)

Ottoliina 13+4
 
Eilen käytiin lääkärineuvolassa. Eipä siellä mitään erikoista, labraan laitto lähetteen ku valkovuodon ph oli 4,7 eikä se siiinä sitten selitelly ees mitä tarkottaa ja mikä on normaalia... Sydänäänet kuulu heti ku laitto sen dopplerin mahan päälle, sykkeet oli 148-150 :) Painoa tullu nyt koko raskausaikana 2,7 kiloa, ei onneks kovin paljoa!

Käytiin eilen kyselemässä vauvavakuutuksesta ja nyt sitten kuumeisesti mietitään, että otetaanko vai ei... Ja käytiin kattoo lastentarvikkeessa sitä gracon turvakaukaloa+jalustaa ja matkarattaita, oli kyllä niin tyrkky myyjä että jos ei mies olis ollu mukana olisin vahingossa ostanu -.- Pitää nyt sitten ootella huhtikuulle kun sillon kuulemma tulee uudet väri, nyt ei ollu oikeestaa juuri mitään. Ja pitää käydä sillon haaparannan puolella kattomassa saako halvemmalla :)

Mullaki välillä ollu kipuja mahassa, mutta en oo osannu onneks alkaa ressaamaan niistä :)

merlina ja muru 16+5
 
Eilen tuli vahingossa kahdesti sama viesti, vitja kun olen taulapää.
PAPA-koe: Vähän oudolta kuulostaa, että raskausaikana otettaisiin koe. Brianna: Varmaan kutsussa on joku numero johon voisit soittaa ja kysyä.
Synnytksestä: Mulla ei ollut kummassakaan mitään kivunlievitystä, ainoastaan kalvot puhkaistiin.
Lauantaina rupesin miettimään ristiäisiä vaikka lapsi ei ole edes syntynyt. Ei olla kummejakaan mietitty hirveesti. Yksi asia alta pois. 24 viikkoa laskettuun aikaan, jos ultran mukaan mennään. Enkä hirveesti ole facebookissa maininut raskaudesta, muutama vanha koulukaveri tietää.
martsu ja veitikka rv 16
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Kiitos kaikille, jotka viitsitte vastailla mun vatsakipu-ongelmiin. Itsellä on ainakin jo rauhallisempi mieli, ja lueskelimpa pari juttua liitoskivuista ja kantion löystymisestäkin ja jollakin tavalla tutulta kuulosti :) Huomenna tosiaan kontrollikäynti äpolille, toivottavasti sielläkin on vielä kaikki hyvin. On se jännä, kun eilen ei taas ollut yhtään maha kipeä vaikka tein aika pitkän ja raskaan työpäivän ja sunnuntaina taas oli ihan jäätävä kipu vaikka olin vapaapäivällä. Tämä tyttö lähtee nyt uimaan!

Merlina tuuhan kertomaan, jos käytte siellä Hapitsussa että oliko halvempaa. Me meinään täältä "etelästä" tuullaan taas käymään appiukkoa morjestamassa Kemissä, kunhan ehditään. Ja voishan siinä samalla pyörähtää tärkeillä ostoksilla rajan toisella puolellakin :)

NiQ & Pena 15+5
 
Brianna: soitin eilen neuvolaan ja kuulemma meillä ei saa lähetettä sinne ylimääräiseen ultraan, koska np-ultra ja veriseula olivat normaalit. :( Siitä AFP-arvon määrityksestä neuvolan terkka ei osannut sanoa mitään! Lupasi soittaa äitipolille ja palata asiaan, vielä ei ole ainakaan soittanut takaisin.

Täällä oli keskustelua autoista jossain vaiheessa... Meillä on tähän asti ollut Honda CRV, kun joudun välillä töitten puolesta ajelee peltoteillä. Honda on muuten tilava, mutta tavaratilaan ei millään mahdu kaksia rattaita (esikoinen ei vielä kävele kunnolla eli hänelle täytyy olla oma kuljetusväline) ja kissanhäkkiä, joka meillä on mukana, kun reissataan molempiin mummoloihin, sillä meillä on 2 kissaa, jotka kulkee aina lomille mukana. Eilen tehtiin alustavat kaupat Dodge Journeystä! Ollaan koeajettu sellaista ja tavaratila ym. vakuutti. Auto on vielä Jyväskylässä ja autokauppa toimittaa sen meille tän viikon aikana. :)

skorpioni ja masu-nasu 14+0 poks
 
eilen sai mun raskaudesta tietää n. 40 hlö työpaikalla... ja nyt taitaa tietää "kaikki" töissä! Esimies kertoi osastoamme koskevassa infossa, koska meille on tulossa muitakin muutoksia organissaatioon ja mun raskaus on tärkeä osa sitä. Vaikka annoin lupani kertomiseen ja vaikka onkin kiva, ettei tarvi enää salailla/piilotella, on nyt aika paska fiilis. Jotenkin salaisuudestamme tuli nyt kaikkien omaisuutta ja kaikilla on nyt oikeus kommentoida tai ainakin tarkkailla mahaani, käyttäytymistäni, syömisiäni. Olen siis sitä mieltä, että oli JÄRKEVÄÄ kertoa, mutta eri asia miltä minusta nyt tuntuu. :( Viime yö meni painajaisten ja heräilyjen kanssa (vauvalle sattui jotain pahaa, en ollutkaan oikeasti raskaana jne.). Asiaa ei siis paljoa helpottanut se, että naistyökaverit, ainakin osa, ihan selkeästi ihmettelivät sitä, miksi jo nyt kerrottiin...

Ristiäisiä olen minäkin hiukan ajatellut ja kummeja. Varsinkin tuo jälkimmäinen tuottaa ongelmia, koska lähisukulaisissa ei ole "oikean ikäisiä" läheisiä ihmisiä ja kavereistakaan kukaan ei tunnu tällä hetkellä "parhaalta ystävältä". No kyllä ne kummit varmaan löytyy! Sitten kun on sen aika SYKSYLLÄ! Onneksi on nimet valmiina ja kastemekko :)

Mullakin on alkanut olemaan alavatsa kipeä, mutta onneksi vain vähän (verrattuna esim. kuukautiskipuihin). Ei tartte kyllä tulla yhtään kipeemmäkskään!

Varasin äsken hammastarkastukseen ajan itselleni ja miehelleni. Miellä kaupunki tarjoaa mahdollisuuden esikoistaan osottaville. En olekaan sitten kouluaikojen päässyt(?) kunnalliselle puolelle. Onneksi vasta maaliskuussa: jos nyt joku työntäisi suuhuni jotain välineitä, tulis heti oksennus (välillä tekee hammasharjakin pahaa).

Anna&Urmas 14+4
 
Aamulla heräsin ja ajattelin että "jes!.Ei satu yhtään2 ja nyt taas kävely on TUSKAA.SOitan tänän neuvolaan että laittais lähetteen sinne polille.Menen vaikka sinne kuulemaan Että on liitoskipuja mutta mielenrauhaa en saa ennen kuin joku lääkäri kattoo: /.sattuu nimittäin sen verran..

anna Meillä "pääsee" automaattisesti odottajat hammaskivenpoistoon.Jos siis sellaista on.Ja mulla oli.Oli mutten tuskaisin hammaslääkäri reissu IKINÄ!:).

kummeista ei tietoakaan.Ne mitä ajattelin erosi kirkosta.Joten täytyy miettiä uusiksi:).
Ristiäisiä ei huvittaisi edes pitää mutta pakkohan se on kun muillakin ollut:).
Niin ja anna unista vielä.Näin unta että synnytin ihan pienenpienen vauvan,jota pidin kapalossa meidän saunassa etä sillä olisi lämmin.jossain vaiheessa se oli myös nuorimman VAIPASSA.Siis niin että se vaippa oli ton nuorimman jalassa!.Sitten mies pakotti mut soittaan ambulanssin,siinä sitten selvisi että olin pitänyt vauvaa siellä 2viikkoa!.Oli vähän ambulanssi kuskeille selittämistä:D.Toinen uni oli että mentiin synnyttämään,mulla ja miehellä tuli riita ja häivyin synnäriltä.Jätin miehen sinne yksin "hoitamaan homman" :D.Soittelin sitten parin tunnin päästä perään että "syntykö se?".Ja olihan se syntynyt vaikka olisi kuullemma ollut helpompaa jos olisin ollut paikalla:D.Mies sanoi että mun ei tarvitse tulla sairaalaan koska se lähtee just vauvan kanssa FYSIOTERAPIAAn,koska vauva oli keskonen.Syntyi siis 6vkoa ennen laskettua ja painoa 3,8 kiloa:LOL:.
Ihan sairaita unia.Pelkäänköhän jotenkin että vauva syntyy liian aikaisin:confused:

Mutta nyt syömään,nuorinkin alkoi taas kiukkuumaan kun on kuumessa.

Vointeja! Mm itu 16+3
 
Hei taas :wave:

Kummeista olitte puhuneet.. :) Meillä ei paljoa valinnanvaraa ole :O Miehen veli on ainut tässä lähisuvussa ketä kuuluu enää kirkkoon, tai ketä ylipäätään on kuulunut kirkkoon. Eikä meillä kummallakaan ole niin läheisiä ystäviäkään keitä haluaisimme kummeiksi. Kaikki erosi kirkosta kun 18 vuotta tuli mittariin.. :D Meidän suvuissa ei olla hirveän uskonnollisia :LOL: Minä itse olen kirkon kirjoilla pysynyt ihan muodon vuoksi, ja eroaminen on kyllä käynyt monesti mielessä, mutta en ole silti saanut aikaiseksi.

Vatsakipuja täällä ei ole nyt ainakaan hetkeen ollut.. Välillä kolottelee, repii, pistelee, vihloo jne jne, mutta nyt on saanut muutaman päivän huilia ilman että on sattunut :)

Synnytystä olen minäkin mietiskellyt.. Se on vaan kamalan vaikea hahmottaa ja mietiskellä sitä, kun ei ole kokemusta :D Mutta alustavasti olen sitä mietiskellyt.. Suurin pelko on varmasti se, että pikkuisella olisi napanuora kaulan ympärillä, tai se, että hän ei jostain syystä saisikaan henkeä synnyttyään.. :| En muista missä ohjelmassa tai dokkarissa näin tuollaisen tapahtuvan, ja mulle jäi siitä jonkunlainen kammo! Se oli niin hirveän ja pelottavan näköistä touhua, vaikka vauva loppujen lopuksi selvisikin ja sen ensimmäisen rääkäisyn päästi. Sectio tai alasynnytys, sillä ei ole minulle suurempaa merkitystä. En pelkää kumpaakaan, eikä kumpikaan huolestuta minua suuremmin. Tuo vaan pelottaa, että mitä jos siinä synnytyksessä tapahtuukin jotain kamalaa, mutta siihen ei oikein voi varautua :ashamed:

Täällä Poksutaan! :heart: 18+0! Herran jumala! Kaksi viikkoa, ja puoliväli! :O Mihin ihmeeseen se aika katotaa?? IIii.. Pian on siis rakenneultra :cool: Pääsee vilkaisemaan pikkuista :heart:

Emilien ja sammakko 18+0! <3
 
Olen miettinyt synnytystä jo ennen kuin alettiin yrittämään tätä toista lasta.. :ashamed: En voi sanoa, että mitään traumoja olisi viime kertaisesta jäänyt, lähinnä olisin vain toivonut sen menevän toisella tavalla. Meillä oli pojalla muuten kahdesti napanuora kaulan ympäri, mutta en tiedä, minkä näköisenä se sieltä tuli kun sectio oli.

Eli olen menossa pelkopolille rakenneultran jälkeen, joka meillä on vasta kuukauden päästä. En tiedä, onko siitä mitään hyötyä, koska tiedän varsin hyvin, että synnytys menee just niinkuin menee. Ei siinä juttelut auta oikeastaan.. Sekin on niin monesta asiasta kiinni, joudunko sectioon vai en. Viimeksi siis poika oli avotarjonnassa, niin avautuminen pysähtyi. Ja oli sitten huonot sykkeet ym.. Miksei sitä avotarjontaakaan huomattu aikasemmin...! Eli eniten ehkä pelkään sitä sectiota. Ja sen jälkeistä kipua. Haluaisin vaan päästä nauttimaan siitä vauvasta nopeammin.

Milloin sen spinaalin voi saada? Tai siis miten se eroaa epiduraalista? Mulla epiduraali ei juurikaan auttanut viimeksi, spinaalilla sitten leikattiin. Epiduraalia meni vielä sitten heräämössä.

Niin ja meilläkin on ne Firkonin F7 esikoisen vaunuina/rattaina ja oon tykännyt! Suosittelen. Vaunula.fi myy.

Milja ja vaavi 16+5..täällä taas tuntuu että viikot matelee.
 
Tiedättekö, että nyt on viime ajat ollut NIIN ONNELLINEN olo. Meinaa ihan pakahtua. Ihan mieletöntä, että sisällä kasvaa vauva! Olen ihan totaalisen rakastunut tuohon ihmisen alkuun. :heart:

Onnellista odotusta kaikille teille.
 
Voihan migreeni! Sitä on täällä taas... Just kun oli monta päivää taukoa normaalistakin päänsärystä ja oli sellanen olo, et hei: mähän voin ihan hyvin! Eilen alkoi ja tänään jatkui heti aamusta oksentamisella ja kauhealla päänjyskytyksellä. Nyt on lääkkeet helpottaneet oloa ja meenkin kohta taas päiväunille. Väsyttää...

Jotain liitoskipuja taitaa mullakin olla. Alavatsa ollut monena päivänä aika kipeänä, mut oon ajatellut et on kohdun kasvukipua tai liitoskipuja tms. Mitään vuotoa ei kyllä oo niin ei huolestuta vauvan vointi.

Koulunkäynti Opiskelen yliopistolla ja nyt alkaa tökkimään. Ois kevätlukukausi vielä täyspainoista opiskelua ja nyt huomaa et se taitaa provosoida tuota migreeniä. Heti kun on jotain esitelmää tai tenttiä niin migreeni iskee... Voisko se stressi laukaista kohtauksen? Raskaudellakin on osuutta asiaan, kun yleensä mulla on paljon harvemmin ja lievempiä.
Saas nähdä miten jaksan vielä koko kevään... Opintojakin on vielä useampi vuosi jäljellä niin haluaisin vaan saada mahdollisimman paljon alta pois. Aion ilmoittautua sitten vuodeksi eteenpäin poissaolevaksi ja olla vaavin kanssa kotona. Voi olla et pidempäänkin... Tarhaan laitan aikaisintaan kun on 2-3.v.

Nimistä Ihan muutama vaihtoehto vasta mietittynä tytölle. Pojalle ainoastaan toinen nimi, etunimi puuttuu :) Ihanaa alkaa noita pohtimaan! Se on vaan aika työtä!

Cappuccino ja papunen 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin on ollut nyt iskiaskipua vasemmalla puolella. Kipu siis säteilee alaselästä lonkkaan ja jalkaan, ja välillä tuntuu, ettei ylös pääse. Ajattelin neuvolassa huomenna kysellä, mitähän tälle voisi tehdä.

Äitiyshousuja olen ostanut kolmet (innostuin vähän :D), mutta en ole niihin vielä siirtynyt, vaan Belly beltin lyhyin osa on käytössä omien housujen vyötärössä. Toki pitää vain olla niin pitkä paita, ettei se pääse vilkkumaan. Pitkiä trikoopaitoja, neuletakkeja ja tunikoita ostinkin sitten alesta muutaman, mutta silti tuntuu, että on samat vaatteet koko ajan. Plääh.

Liisakaisa ja Myyrä 15+2
 
Milja85: Minäkin pelkään sektioon joutumista! Tai eihän siinä itse leikkauksessa mitään ihmeellistä ole/ kipuja, mutta voi kauhistus niitä kipuja sen leikkauksen jälkeen:O
Ja tuo just oli niin ikävää, että kun ei vauvaakaan oikeen pystynyt kipujen takia hoitamaan. Tai no en minä ainakaan eka päivänä pystynyt tekemään muuta, kun vähän imettämään. Onneksi imetys ja muutkin asiat lähti sitten rullaamaan muutaman päivän jälkeen, vaikka kivut kesti kyllä todella pitkään. Minulle tehtiin siis suunniteltu sektio ja osasin kyllä silleen siihen varautua etukäteen. Mutta toivon vaan, että nyt pääsis alakautta synnyttämään, eikä kipuja olis montaa kuukautta.. : / Mielummin kestäsin vaikka pari päivää jotain synnytyskipuja, kun monen kuukauden haavakipuja. En ole kyllä ikinä ymmärtänyt miten jotkut haluaa kipupelon vuoksi sektioon.. siinähän sitä kipua vasta joutuukin kestämään. Tietysti mulla ei ole synnytyskivuista kokemusta, mutta ärsyttää, kun monet luulee, että sektio on ihan pikku juttu .

Nimistä ja kummeista: Pojalle ois 2 nimivaihtoehtoa.. ei ole yksinkertaisesti muita "hyviä":D, ni se on sitten noista jompi kumpi. Tytölle taas tuntuu, että on niin paljon kauniita nimiä, että ei olla vielä päätetty mitään. Mies sanookin koko ajan, että turhaan sä niistä nimistä tässä vaiheessa hössötät! :) Mutta jotenkin tuntuu nyt hankalammalta päättää nimi, kun esikoisen aikaan.. pitäs kuitenkin olla samantyylinen, kun esikoisella jne.
Kummejakin ollaan jo jonkin verran mietiskelty. Täällähän ristiäiset olis jo loppukesästä, jos pikkunen syntyilee lasketun ajan kieppeillä :) Mietin just, että laskettuun aikaan enää n. 5kk.. miten tää aika voikin mennä näin äkkiä!:O

Mulla oli kanssa muutama viikko sitten kovia kipuja ihan alhaalla vatsalla, mutta olettasin niitten olleen jotain kohdunkasvukipuja tmv, esikoisen aikaan oli samanlaista. Muuten on ollut oikeen hyvä olo, ajoittaista päänsärkyä lukuunottamatta :)

Pearl 17+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Brianna: soitin eilen neuvolaan ja kuulemma meillä ei saa lähetettä sinne ylimääräiseen ultraan, koska np-ultra ja veriseula olivat normaalit. :( Siitä AFP-arvon määrityksestä neuvolan terkka ei osannut sanoa mitään! Lupasi soittaa äitipolille ja palata asiaan, vielä ei ole ainakaan soittanut takaisin.
Eihän np-ultra ja veriseula liittyy vammaan mitenkään! Mahtoiko sinunkaan terkkas nyt oiken ymmärtää mistä on kyse? Veriseulassahan ei näy kuin kromosomimuutokset ja np-ultrassa vauva on vielä niin pieni, ettei aivojen ja selkärangan rakenteesta voi sanoa varmaa. Raivostuttaa sun puolesta ihan törkeästi!
Otata nyt edes se AFP-arvo vaikka se on vain suuntaa antava, silloin jos se on koholla pääset sinne ultraan ja jos ei ole koholla voi odotella levollisin mielin rakenneuä:tä. Tosin muista varautua yhtä ammattitaitoisiin ihmisiin kuin täällä meillä!
Neuvolassa sanoin tuosta pienestä virheestä niin täti ei edes anteeksi pyytänyt.

Toivottavasti saat jotain palvelua sieltä ja jos et niin kannattaa oman mielerauhan takia harkita yksityisellä käymistä. Mä kävin esikosta vk.17 ja lasku taisi olla jotain 80-90 euroa, eli ei kallista.

anna79 kumma mitä ne naiset siellä ihmettelee "aikaista kertomista"! Itse kerroin jo ekan ultran jälkeen rv 12. Toiset kertoo jo plussan jälkeen, jokainen omalla tyylillään. Älä ota paineita. :)
 
Niq: minustaki ihan normaaleilta kivuilta kuulostaa.
itsellä myös välistä kaikenlaista kipua :D

Supistuksiaki saattaa joskus tulla.

Huh että taas väsyttää.. Tulin just töistä ja on sellainen olo että olis päiväunet paikallaan.. Huoh aina vaan väsyttää. :D

Töissä kertomisesta ollut puhetta: Minusta on ainaki parempi kertoa aikaisin kuin myöhään varsinki jos vähänkään fyysisempää työtä tekee. :Dkukin tyylillään. :D mie olen kertonut kans jo joku aikaa sitten ja parempi on tietääkki että voi raskaammista töistä kieltäytyä jos siltä tuntuu.:p

Nimistä: Tytölle on nimi ehdotus pojalle ei ole vielä ainakaan pysyvää nimeä toki tuohon hätäkasteeseen pitää nyt jotaki keksiä. :D
Kummeista: meillä kans vähän vaikeampi päättää kummin ku ei paljoa ole läheisiä sukulaisia tai sellaisia ystäviäkään jotka tuntuis sopivilta kummeilta. Yksi kummi on ainaki minun yks tosi hyvä ystävä. Eipä niitä tartte kyl vielä ees ajatella. :D

sispi ja vaavi 17+5
 
Pakko kysyä onko muilla ollut??
Lääkärineuvola oli viimeviikolla jossa tosin kaikki ok, pissanäyte otettiin joka oli ok.. Labrakokeiden tulokset tuli jossa pissatesti nega, eli ok. (en tiedä muute ees mitä siitä katottii), sukupuolitestit ok.. Ihme kirvelyä ollut jo pitenpään välillä pissatessa, ja välillä kirvelee muutenkin, tosi voimakas haju alapäässä välillä, sitten saattaa mennä päivä pari että ei mitään ja taas... Pitäs ainakin yrittää juoda vettä enemmän, oon huomannut että se helpottaa... Mutta mistähän tuo voi johtua, koska niis pissakokeis ainakaan ei oo mitään ollut, ja en muistanu viimeksi kysyä siltä lääkäriltä tai neuvolantädiltäkään!! Hiivakaan se ei oikein voi olla kun ei kutise... Mutta tosi inhottavaa, seksiä ei tee mieli edes ajatellä!!
 
Hei kaikki heinähatut!

Onnea Briannalle hyvistä uutisista!

Täällä jälleen kauhea väsymys, vaikka jo päätin, että seesteinen keskiraskaus sais alkaa:) Ehkä pitäis käydä mittauttamassa hb uudestaan, kun edellinen on kuitenkin marraskuun puolivälistä. Jos raudan puutos aiheuttaa tällasen voimattoman olon.

Kummeista: Omia sisaruksia ja kavereita ollaan mietitty. Sanoin pappi-siskolleni, että saa itse päättää, haluaako kastaa vai olla kummi. Muuten havahduin siihen, että pari potentiaalista kummiehdokasta on sanonu olevansa ateisteja. Siis siitä huolimatta, että tavan vuoksi kuuluu kirkkoon. En tietenkään oo mikään arvostelemaan toisen vakaumusta, mutta kyllä musta ois kiva, että meidän lapsen kummi uskoo Jumalaan ja ajattelee kirkosta positiivisesti. Kristillisessä kasvatuksessa on itelläkin kyllä hakemista, koska en itse oo sellasta saanu kun tulin vasta teini-iässä uskoon. Mutta kyllä haluisin iltarukouksen opettaa ja olla seurakunnan lapsitoiminnassa mukana.

Synnytyksestä: Oon miettiny paljonkin ja just sinne heinäkuun alkuun asti pystyn jotenkin hahmottamaan asioita. Haluisin synnyttää alakautta, mutta kaikkien mahdollisten kivunlievitysten kanssa. En siis mitään luomujuttuja lähde vielä kokeilemaan kun ei oo kokemusta siitä ensimmäisestäkään synnytyksestä. Ajatus sektiosta tuntuu vähän siltä, ettei olis ite ollenkaan mukana synnytyksessä. Mutta tietysti on hienoa, et sellanen mahdollisuus on olemassa ja jos ei oo muita vaihtoehtoja, niin sit tietysti leikataan. Noi jälkikivut kuulosti kyllä vähän pelottavilta. En oo koskaan ollu missään leikkauksessa, enkä sairaalassa yötä, joten en osaa hahmottaa, kuinka paljon kipua on paljon. Kaikki on siis ihan mysteeriä vielä :eek:

Hankinnoista: Meillä ei ole autoa ja oon kovasti miettiny, pärjätäänkö me ilman. Asutaan siis ihan kaupungin keskustassa ja tästä pääsee kävellen tai bussilla joka paikkaan. Bussiin pääsee lastenvaunujen kanssa ilmaseks. Tekis mieli kokeilla, pärjääkö vauvaperhe ilman autoa... Onko jollain kokemuksia? Kunnon vaunuihin aiotaan siis panostaa, koska kävelyä tulee paljon.

Sinadrius + beibi 17+2
 
Hellou :) Jos jotain kommentois..

Kummeja ei olla mietitty vielä ollenkaan. Ehkä rakenneultran jälkeen.. Vaihtoehtoja löytyy kyllä ystävistä ja sukulaisistakin. Nimiä mietimme jo ennen kuin tulin raskaaksi. Tytölle etu- ja toinen nimi on päätetty (ellei mieli muutu), jälkimmäinen nimi tulee suvusta. Pojan nimi vielä hakusessa.. Tykkäämme vanhahtavista, perinteisistä nimistä, jollainen on esikoisellakin :) Viimeksi lopullinen päätös tehtiin vasta sairaalassa, kun nähtiin miltä uusi perheenjäsen näyttää. Lopullinen nimi ei edes ollut alunperin top 3 listassa..

Synnytyksestä... Jännittää vasta vähän. Ensimmäinen synnytys meni "hyvin" ja oli positiivinen kokemus. Olin kotona aika pitkään, jouduimme lähtemään päivystykseen verenvuodon takia. Tuolloin olin sairaalaan saapuessa jo 5 cm auki eivätkä supistukset tuntuneet vielä sietämättömiltä, kipeiltä kyllä, mutta niiden kanssa pärjäsi. Päivystyksestä mut kärrättiin synnytyssaliin, jossa pärjäsin ilokaasulla yli tunnin. Sitten alkoi tehdä tosissaan kipeää, hälyytin kätilön paikalle ja pyysin jotain muuta kivunlievitystä.. Johon hän totesi sisätutkimuksen tehtyään, että mitään ei ehditä antaa, olen jo 10 cm auki ja kohta voi alkaa ponnistamaan. Ehdimme olla synnytyssalissa siis vain n. 1,5 h kun vauva syntyi :) Ponnistusvaihe oli tuskaisin, mutta ottaen huomioon ettei mitään puudutetta ollut, ei sekään ollut niin paha kuin olisin kuvitellut. Jos kaikki menisi nyt samalla tavalla, olisin tyytyväinen - mutta sitähän ei tiedä. Ilokaasu auttoi mulla hyvin, kunhan sitä alkoi hengittämään ajoissa. Ehkä jos avautumisen loppuvaihe/ponnistusvaihe viivästyisi, toivoisin jotain muuta kivunlievitystä, muuten olen mielellään ilman. Miehen rauhoittava läsnäolo oli parasta kivunlievitystä mulle :heart: Ja yritämme päästä Kättärin Haikaranpesään, missä saattaa päästä ammeeseen.

Alavatsakivuista, on ollut nyt viikon verran. Sekä jatkuvaa, vaimeaa jomotusta alavatsalla, että toisina iltoina mielestäni selviä supistuksia. Menevät kuitenkin ohi, joten en ole hirveästi huolestunut. Huomenna on neuvolalääkäri, jolta kysyn vielä mikä menee "normaalin" piikkiin tässä vaiheessa. Tietyt asennot, eli istuma-asento provosoivat mun mielestä supistuksia, jos istuu pitkään.

Papasta, multa otettiin ihan alkuraskaudessa ja tuolloin mulle sanottiin, että ekan kolmanneksen aikana on ok ottaa papa, sen jälkeen ei mielellään, jos ei ole pakottavaa tarvetta.

Puoliväli lähestyy!

Mayinga 18+1
 
niq, kerron toki. Mun piti jo mieheltä kysyä onko sillä kavereita etelässä, kun täältä kyseisestä kaupungista ollaan mihin ootte tulossa vierailulle ja mieskin on 25 :D

kummeista ei niin mitään hajua :/ Ei ehkä oikee oo niin hyvää kaveria kenet pyytää. Yhen kenet aattelin alkuraskaudessa aattelin pyytää kummiksi niin lopetti yhdeydenpidon kun kerroin, että raskaana ollaan :/ Kuvittelin vissiin, että oltais oltu hyviäki kavereita.
 
Voi että nyt harmittaa!
Oltiin ravintolassa seisovassa pöydässä ja sielä oli tortellineja tarjolla! Kysyin tarjoilijalta mitä niissä on sisällä ja hän sanoi että ihan vaan juustoa! No otin tietenkin ja olin jo pari melko isoa syönyt kun vasta tajusin ettei tää nyt "ihan vaan juustoa" ole vaan kunnon gorgonzola sinihomejuustoa! Meinas itku päästä siinä paikassa! Mikäköhän siinäkin mahtaa olla listeriariski!
Nyt sitten hermo ihan riekaleina ja paha omatunto, että miten minä nyt niin hajamielinen olin, että en sitä heti tajunnut!

Töissä kerroin tänään pomolle ja sovittiin että pidän kesäloman ennen äippäloman alkua, joten toukokuun 23. pitäis sitten loma alkaa noin suurin piirtein!! (Jos kaikki nyt menee raskaudessa hyvin) Pomo otti uutiset tosi hyvin vastaan ja sanoi että kun vakipaikat tulee hakuun niin mun pitää muistaa hakea vaikka raskaana olenkin!

Tiinu ja nappula 14+0
 

Yhteistyössä