Hellou
Jos jotain kommentois..
Kummeja ei olla mietitty vielä ollenkaan. Ehkä rakenneultran jälkeen.. Vaihtoehtoja löytyy kyllä ystävistä ja sukulaisistakin.
Nimiä mietimme jo ennen kuin tulin raskaaksi. Tytölle etu- ja toinen nimi on päätetty (ellei mieli muutu), jälkimmäinen nimi tulee suvusta. Pojan nimi vielä hakusessa.. Tykkäämme vanhahtavista, perinteisistä nimistä, jollainen on esikoisellakin
Viimeksi lopullinen päätös tehtiin vasta sairaalassa, kun nähtiin miltä uusi perheenjäsen näyttää. Lopullinen nimi ei edes ollut alunperin top 3 listassa..
Synnytyksestä... Jännittää vasta vähän. Ensimmäinen synnytys meni "hyvin" ja oli positiivinen kokemus. Olin kotona aika pitkään, jouduimme lähtemään päivystykseen verenvuodon takia. Tuolloin olin sairaalaan saapuessa jo 5 cm auki eivätkä supistukset tuntuneet vielä sietämättömiltä, kipeiltä kyllä, mutta niiden kanssa pärjäsi. Päivystyksestä mut kärrättiin synnytyssaliin, jossa pärjäsin ilokaasulla yli tunnin. Sitten alkoi tehdä tosissaan kipeää, hälyytin kätilön paikalle ja pyysin jotain muuta kivunlievitystä.. Johon hän totesi sisätutkimuksen tehtyään, että mitään ei ehditä antaa, olen jo 10 cm auki ja kohta voi alkaa ponnistamaan. Ehdimme olla synnytyssalissa siis vain n. 1,5 h kun vauva syntyi
Ponnistusvaihe oli tuskaisin, mutta ottaen huomioon ettei mitään puudutetta ollut, ei sekään ollut niin paha kuin olisin kuvitellut. Jos kaikki menisi nyt samalla tavalla, olisin tyytyväinen - mutta sitähän ei tiedä. Ilokaasu auttoi mulla hyvin, kunhan sitä alkoi hengittämään ajoissa. Ehkä jos avautumisen loppuvaihe/ponnistusvaihe viivästyisi, toivoisin jotain muuta kivunlievitystä, muuten olen mielellään ilman. Miehen rauhoittava läsnäolo oli parasta kivunlievitystä mulle :heart: Ja yritämme päästä Kättärin Haikaranpesään, missä saattaa päästä ammeeseen.
Alavatsakivuista, on ollut nyt viikon verran. Sekä jatkuvaa, vaimeaa jomotusta alavatsalla, että toisina iltoina mielestäni selviä supistuksia. Menevät kuitenkin ohi, joten en ole hirveästi huolestunut. Huomenna on neuvolalääkäri, jolta kysyn vielä mikä menee "normaalin" piikkiin tässä vaiheessa. Tietyt asennot, eli istuma-asento provosoivat mun mielestä supistuksia, jos istuu pitkään.
Papasta, multa otettiin ihan alkuraskaudessa ja tuolloin mulle sanottiin, että ekan kolmanneksen aikana on ok ottaa papa, sen jälkeen ei mielellään, jos ei ole pakottavaa tarvetta.
Puoliväli lähestyy!
Mayinga 18+1