<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

Sillis, ei tuo minusta ole lusmua. Minä jään kesälomalle toukokuun alusta. Lisäksi olen ottanut lomarahat vapaaksi ja pidän tässä keväällä talviloman lisäksi kolme viikon lomaa. =) Mulla on töissä sama tilanne. Etsin syksyllä töitä, mutta uuden työpaikan etsiminen siirtyi nyt, kun vauva ilmoitti tulostaan.

Täällä ollaan pahoinvoivia. Jessus, tää iski todella pahaksi pari viikkoa sitten. Aivan kuin olisi koko ajan järkyssä krapulassa.

Onko kellään turvotusta? Mulla on alkaneet kasvot hieman turvota. Argh. Muutenkin on ihan nollaolo, kun on koko ajan kamala kuvotus ja väsymys päällä, ja liikkuminen on jäänyt vähemmälle.

Paino on toistaiseksi pysynyt hanskassa. 1,5 kiloa on tullut. Tosin tää liikkumattomuus ja pienten välipalojen pitäminen pahoinvoinnin rauhoittamiseksi alkaa varmasti nostaa tuota painoa aika lailla. :(

Minä olen tässä miettinyt tuota vauva-aikaa paljon. Me muutimme joitain vuosia sitten nykyiselle paikkakunnalle töiden perässä. Emme tunteneet täältä yhtään ketään. Tilanne ei ole paljon muuttunut, tuttavamme ovat ainoastaan työkavereitamme. Minulla on kamala ikävä lähemmäs läheisiämme, ja pelottaa, miten paljon sitä yksinäisyyttä kokee äitiyslomalla. Joten kaikki Varsinais-Suomessa asuvat, laittakaa yksityisviestiä. Olisi mukava nähdä livenäkin! Miten te aiemmin lapsia saaneet, oletteko kokeneet yksinäisyyttä äitiys- ja vanhempainvapaalla?
 
Mä olen ollu ny pari päivää ihan hajalla. Tää parisuhdesotku tuntuu aina vaan raskaammalta.
En ole pystynyt syömään pariin päivään oikeen mitään ja nyt alka ilo laantua vauvastakin.
Nään jo kauhu unia siitä kuinka pieni menehtyy kohtuun ja joudun taas synnyttämään puolessa välissä elottoman vauvan.

Sori oma napa,nyt ei vaan jaksa....
Nenna
 
Heippa kaikille! :wave: Minäkin päätin ilmoittautua pinoon, jos vielä mahtuu? Olen lukenut teidän kirjoituksia jo monta viikkoa, mutta ei ole vielä tullut "asiaa". :) Eli laskettu aika on 26.7., tulossa on toinen ja sairaala K-HKS, itse olen 33v. Viime keskiviikkona oli np-ultra ja kaikki oli kunnossa, laskettua aikaa tosin siirrettiin 5 päivää eteenpäin ja se johti siihen, että kone ei pystynyt laskemaan sitä veriseulan ja ultran yhteistulosta, koska olin käynyt päivää liian aikaisin verikokeessa (vanhan lasketun ajan mukaan oikeaan aikaan). Kävin samantien uudessa verikokeessa ja jos jotain riskiä ilmenee keskussairaalasta soitetaan viikon sisällä.

Meidän esikoinen on erityislapsi, hänellä on synnynnäinen hydrokefalia eli nestekiertohäiriö, lisäksi minulle tuli istukan vajaatoimintaa ja hänet jouduttiin ottamaan maailmaan kasvamaan rv 30+3. Kaiken päälle sain sektion jälkeen veritulpan jalkaan eli nyt seurataan vauvan päätä ja selkärankaa sekä istukan toimintaa tiiviisti äitipolilla ja jossain vaiheessa joudun aloittamaan verenohennuslääkityksen veritulppariskin takia. Eli kaikenkaikkiaan riskiraskaus edellisen raskauden ongelmien takia, mutta toivotaan että kaikki menisi nyt paremmin.

Syy miksi kirjaiduin nyt oli se, että luin Briannan ikävät uutiset! Olen todella pahoillani. En tiedä muistatko, että kirjoiteltiin jonkun aikaa yhtä aikaa tuolla vauvakuumeilijoiden puolella, minulla oli kanssa estolääkityksenä mega-annos foolihappoa. Mistä tuo kohonnut AFP-arvo selvisi? Oletko ollut lapsivesipuntiossa? Voimia raskaan asian käsittelyyn!

skorpioni ja nasu 12+6
 
Lomista: Sillis: No et todellakaan ole lusmu!!! Minä sain tänään kuulla, että se mun ehdottama ajatus, että säästän vuoden 2010 kesäloman vuodelle 2011 ei sitten luultavasti onnistu. Jos näin on, en luultavasti ota lomaa rahana, vaan aloitan minäkin lomat sitten jo toukokuun puolessa välissä. Ehkä siinä rahallisesti voittais jos ottas rahana, mutta aattelin että sitte muksut sais ottaa pois tarhasta jo toukokuussa, eikä tarvis maksaa enää kesäkuusta. Sitten meillä esikoinen aloittaa elokuussa eskarin, niin olisipa pikku-pojillekin kunnon loma vielä koko kesän. Ja jos siinä vaiheessa ois itekin vielä semmosessa kunnossa, että vois reissuunkin lähteä... Mutta saa nyt nähdä...

Minttu-82 ja Ilmari 12+4 :heart:
 
Heips!

Lomista myös: Mulla on työsopimus toukokuun loppuun ja siinä lopussa aattelin kaikki kertyneet lomapäivät pitää sitten pois, jotain kolmisen viikkoa niitä varmaan on, käytin joulun aikaan pari päivää. Eli viimeistään toukokuun puolivälissä tarkotus jäädä kotiin. Musta se ei oo mitään lusmua, tuskin oon kummoisessa työkunnossakaan silloin enää, jos sinne astikaan pystyn olemaan, mut saikkua, jos en. Aika paljon nostelua ja kyykkyyn-ylös-puuhaa sisältää mun työ. Olen hoitoalalla töissä minäkin, pieniä lapsia =)

Uusille tervetuloa :flower:

Brianna :hug: Toivottavasti väärä hälytys, vaik en tiedä, onko se mahdollista edes....

Mä haluaisin kestoilla myös, kolmosen kanssa oli pientä räpellystä, mutta jäi vähän kesken se homma. Meidän lapset on kaikki olleet sellasia, et suunnilleen joka syötöllä tulee kakkatavaraa vaippaan, eli vaikka n. kymmenenkin kertaa vuorokaudessa :D Eli siinä yksi syy, että ei oikein tuntunut hyvälle. Sitten miestä en sanut innostumaan, ei halunnut perehtyä ja oli sit aina mun vaipanvaihtovuoro vaan :D Osittain sit jonkin verran käytin, enkä muista een mitä ne oli ne vaipat. Mutta jotain yrittelen vähän nyt kuitenkin. Tilaa kuivatukseen aika huonosti ja kuivausrumpua en halua hankkia, koska se on erittäin epäekologinen laite, vie sähköä ihan hurjasti.

Tässä tietoa kestovaipoista niitä kaipaaville! Itsekään en niistä juuri paljonkaan tiedä, mutta tuolla perusasioita.
Kestovaippainfo &bull; Etusivu

Ai niin ja :ashamed: mun karkkilakko on sit päättyny. Eli retkahdin :D No sen arvasinkin ja aika helpolla sitten annoin periksi. No määrät ei oo olleet suuria, mut lauantaina kun oli lasten karkkipäivä tuli sit hirveä hinku ja en sitten jaksanut itseäni kiusata sen kummemmin. Josko sit muuten kokonaisuudessa saisin makean määrän pysymään pienenä, eli ei nyt sitten muuta makeaa, jos namuja syöny. Niin ja eilen kävin vaa'alla, painoa vähemmän nyt kuin eka neuvolakäynnillä :) Olen siitä kovin tyytyväinen. (kilon vähemmän) Eli kokonaisuudessaan painoa tullut nyt sitten 3-4 kg, riippuen vähän mikä se lähtöpaino, kun mulla ei se paino niin vakio oo ikinä. Mut tällä hetkellä painoindeksi 21,8. Vaan ei kukaan uskoisi, kun mahaa katsoo, varsinkin toppatakki päällä näytän jo aika tankilta :D

Kauhea väsymys taas työpäivän päälle, mutta muuten on helpottanu se tolkuton väsymys aika paljon. Onneksi pääsee kohta saunaan ja ysiltä tulee Täydelliset naiset =)

Elli ja Terho 13+2 :heart:
 
Brianna :hug: Älä vielä menetä toivoa, se voi olla myös väärähälytys

Töistä Itse kun olen opiskelija ja koulu loppuu toukokuun ekalla viikolla, niin olen kahden vaiheilla pitäisikö mennä töihin siinä kolmeksi viikoksi ennen äippäloman alkua (31.5). Helpottaisihan se rahatilannetta, kun äippärähani ei tule olemaan kovin suuri. On mulla palkkatuloja opiskelun ohessa kertynyt, että pitäisi mun parempaa saada se kun minimi. Riippuu miten päättäävät laskea sen kelalla. Tietysti en tiiä miten ison massun kanssa jaksaa noilla raskausviikoilla osastolla työskennellä, no saahan sitä saikkua.

keiju ja salama santeri 15+6
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Briannalle voimia odotteluun, toivotaan että olisi vain väärä hälytys! :hug:

Töistä: mulla on työsoppari huhtikuun loppuun asti, teen ruumiillisesti raskasta työtä ja koko päivä menee jalkojen päällä. Eilenkin tuli askelmittariin työpäivän aikana 14 000 askelta :/ saattaa käydä rankaksi loppuaika. Johtaja kyllä näytteli vihreää valoa että saattaisin vielä saada olla toukokuun loppuun, mutta jos saikkuja tulee ennen tuota huhtikuuta paljon, epäilen ettei sopparia jatketa. Ja loppuviimeksi olishan se kiva lomaillakin kunnolla jo toukokuussa :)

NiQ & Pena 14+4
 
Minun ystävä synnytti tänään pienenpienen poikavauvan rv:lla 28+2 1015g ja 32cm... Vauva voi olosuhteisiin nähden hyvin!! On varmasti pieni!!! <3

Huomenna olis itellä lääkäri neuvola!!! Toivottavasti painoa ei olis tullu ihan hirveäasti!!
Flunssaa meinaa vaan pukata!!

Anu ja pikkuinen :heart: 14+2
 
Heippa!

Mulla lääkärineuvola on vaan puolivälissä ja loppuvaiheessa raskautta? Ekaa odottaessa se oli 3 kertaa. Tosin huomenna on ylimääräinen lääkäri mun lääkityksen ja korkean verenpaineen takia.

Vähän meinaa olla tylsää. Ei oikein jaksa vauvan hankintojakaan hössöttää ja liikkeitä ei tunnu vielä. Kai sitä vois olla tyytyväinen tällaiseen helppoon vaiheeseen, mutta ei... ;)

Yksinäisyydestä, muistan esikoista odottaessani ja ekoina vuosia olleeni vähän yksinäinen. Suuri syy siihen kyllä oli se että oli juuri muutettu 600km päähän kaikista läheisistä. Kyllähän ne sosiaaliset kuviot pienenee kun vauva syntyy. Ellei sitten oo innokas perhekerhoissa kävijä jne. Kieltämättä toivoisin että löytyis jostain läheltä saman henkinen äiti kaveriksi.

Tuittumuru ja muru 12+4
 
Moikka taas!

Ajattelin nyt vähän kertoa meidän nuorimmaisen 8v. taustasta, kun täällä on ollut noita ikävämpiä uutisia. Raskaus ja synnytys menivät normaalisti, mitään poikkeavaa ei ollut missään vaiheessa, syntymän jälkeen seuraavana päivänä hoitaja huomasi että pojalla oli suulakihalkio. Sairaalassa ihmettelimme hoitajien kanssa miksi syöminen ei oikein suju ja maitoa ei mene, mutta syy olikin sitten siinä, että imuvoima ei riittänyt halkion takia. Alkuun se oli iso järkytys, kun en tiennyt asiasta mitään aikaisemmin, sain sairaalassa kiitettävästi tietoa ja se helpotti. Suulaki korjattiin 11 kk ikäisenä, siihen saakka ruokkiminen tapahtui erikoistuttipullosta ja ruoat ja maidot saattoivat tulla joskus nenästä ulos kun ei ollut kitalakea, mutta siitä selvittiin hienosti. Halkio ei näkynyt ulospäin, oli vain kitalaessa eikä esim. huuleen saakka. Halkio voi aiheuttaa hampaiden puutoksia, meillä kaikki hampaat tulleet normaalisti, jatkossa oikomishoitoa vaaditaan melkoisen ristipurennan vuoksi, maitoetuhampaat kuluivat melkein kokonaan pois. Puheen epäselvyys ja liimakorvat myös halkion tulosta meillä, ensimmäiset putket laitettiin 3 kk ikäisenä ja edelleen ovat paikalla, puheterapiassa on käyty ja helmikuussa taas jatkuu.

Samaisella pojallani on kehitys laahannut perässä joka asteella ja 7 vuotiaana hän sai myös kehitysvamma diagnoosin, lievä älyllinen kehitysvamma. Motooristen taitojen kehittämiseksi olemme käyneet myös toimintaterapeutilla. Tulevaisuus ja aikuistuminen, itsenäien eläminen ja asuminen ovat meille täysin kysymysmerkkejä, mutta niitä on turha surra etukäteen. Nyt elämme "normaalia" perhe-elämää, välillä on ollut rankkaa, mutta kaikesta on selvitty. Poika käy EHA-1 luokkaa nyt ensimmäistä vuotta ja koulu on sujunut hyvin.

Tällä taustalla uuden vauvelin mahdolliset sairaudet eivät kauheasti mielessä liiku, kävimme kyllä niskaturvotusultrassa, mutta lähinnä siksi, että jos jotain löytyy voi siihen jo varautua vähän etukäteen. Ja onhan se niin, että vaikka tuon niskaturvotuksen "läpäisee" ei se tarkoita että vauva olisi terve, sehän vain sulkee muutaman kehityshäiriön pois. Mutta onneksi suurin osa vauveleista on ihan terveitä :)

Eli siis yhteenvetona, ei kannata murehtia liikaa etukäteen ja kaikesta selviää! :D

Hyviä odotuksen jatkoa kaikille!
 
Voi kurja..nyt vasta huomasin.Voimia kovasti Brianna!!.Toivottavasti ei ole pahinta mahdollista:hug:
"Kiva" kuulla muiden erityislapsista.Tai siis ei kiva mutta..Itsekkin tota koulun aloitusta stressannut viimeiset puoli vuotta.miten tyttö pärjää ym.Meillä siis ei ole "kun" Ad/Hd Diagnoosi+Määrittämätön puheenkehityksen viivästymä.Tyttö alkoi puhumaan niin että muut saa selvää niin 5-vuotiaana.Eli neljä vuotta ravattu puheterapiassa ja neurologilla.Koulu alkaa pienryhmässä.Tämä viimeinen puoli vuotta ennen kesää tuntuu olevan yhtä valmistumista kouluun ja välillä tuntuu että ei jaksa.ressu minä stressaan kaikkea mahdollista etukäteen;koulumatkoja,kiusaamista,pärjäämistä ym.täytysi koittaa antaa mennä omalla painollaan vaan:).Hienoa kuulla että noin järkevästi otat asiat.Vaikka teillä hankalampi tilanne:)
Noita erityisjutuista riittäisi puhuttavaa mutta ei niistä nyt sen enempää:)
lääkärineuvola on meillä 3 kertaa jos on jotain erit.seurattavaa.Mulle neuvolassa sanottiin että ekaan ei mun tarvii mennä:).Huomenna siis toka neuvola,odotan niin kovasti että saan :heart: äänet kuulla!.Toivottavasti toi kauhu kolmikko on hiljaa sen aikaa:D

mutta nyt täytyy mennä,jatkan myöhemmin lisää!

mm itu 15+3
 
känkkäränkkä
Huomenia!

Josko nyt ehtis enemmän kommentoimaan, yleensä kun koneelle istahtaa, heti lapset järjestää jotain muuta|O

Vakuutuksista oli ollut puhetta, joka kerta olen ottanut vakuutuksen ennen syntymää jo, ja aina se on ollut turhaa, mutta jos sen jätän ottamatta nyt niin varmaan tulis jotain tarvetta. Että on se otettava, vaikka onkin pirun kallis :kieh:

Yksinäisyydestä pari kaveria muutti kesällä toisille paikkakunnille ja mun puistoseura-äiti lähti vuodenvaihteessa takaisin työelämään, tarvii myöntää että ei olis pari uutta kaveria pahitteeksi, no onneksi keväällä alkaa enemmän olla liikettä puistoissa ja muilla leikkipaikoilla, niin voin vaikka samanhenkiseen törmätä:)

Kestoistavarmaan kestoilisin, jos asia olis ollut enemmän esillä 7v sitten.

Briannallevoimia odotteluun:hug:

Lääkärineuvolaolettaisin tapaavani lekurin kaksi kertaa, rv20 ja rv36 tienoilla.

4d-ultrastaaikooko muut sinne mennä? Itse kävin viime raskaudessa ja aivan mahtava kokemus!

Päänsärystäsärkeekö muilla päätä? Mulla särkee päätä 24/7 ja olen joutunut buranaa ottamaan, kun panadol ei auta, hierojallakin jo kävin, mutta ei ainakaan vielä tuonut helpotusta. Huomenna neuvolantäti lupasi pyytää reseptin lääkäriltä johonkin kunnolliseen särkylääkkeeseen:headwall: ihan kuin joku löisi mun päätä seinään...

Meilläkin esikoinen erityislapsi tosin pienet on meidän ongelmat ja alkavat onneksi olla mennyttä aikaa. Puheenkehityksen viivästymä diagnosoitiin ja sitten on jonkinlaista ongelmaa itsensä hillitsemisessä, mikä tulee esille innostuessaan jostain. Esikoinen on käynyt puheterapiassa 2,5 asti, nyt ollaan enää seurannassa.

Päänsärkyinen känkkäränkkä 15+0 poks :heart:
 
Heips
En olekkaan pitkään aikaan käynyt kirjoittelemassa kunnolla mitään.

Mut nyt alkaa jo tuntua että jaksaaki välistä jotaki, ollut tosi väsynyt välistä :)

Pieniä liikkeitä on alettu jo välillä tuntemaan, ehkä 1-5 potkua tuntuu yhen päivän aikana. ehkä ne siitä vielä voimistuu <3

Mie nukuin viimeyön niin huonosti, jännitti vissiin ku sisko joutui yöksi sairaalaan hänellä siis lapsivetttä alkoi illalla tihkuttaan, mut eipä ole edennyt synnytys sen kummemmin vielä. :p

Brianna: Voimia kovasti!

Känkkäränkkä: mulla on jo pari kolme viikkoa ollut kans kovaa pää kipua, neuvolassa siitä juteltiin ja aikoi kyl lääkärille laittaa kyselynn jos sais vahvempaa lääkettä. Mulla lopulta parhaiten auttanut 1000 mg Paramax

Itsekki olen miettinyt nuita lomia että miten niiden kans teen. 18 päivää on ainaki kesälomia käyttämättä. Mut ajattelin ehkä ottaa vaan lomarahana. Ei viitsi kyl ennen äitiysloman alkua pitää niitä ku silloinhan voi saada sairaslomaaki.. :D

Sispi ja pieni 16+5
 
Ohoops, onpas tullut muutamassa päivässä monta sivua tekstiä, nyt ei jaksa kyllä millään lueskella.. Taas viime aikoina ollut, ettei jaksa yhtään ylimääräistä koneella istua. Esikoisen kanssa menee päivät niin nopsaan kaikkea touhutessa ja mulla meinaa vähän väliä päänsärky vaivata: / Viime raskaudessa sainkin kunnon migreenikohtauksia (joista en muuten ole ikinä kärsinyt), mutta onneksi nyt ei ole niin pahaksi äitynyt.

Muutenkin jotenkin tuntuu, että tämä raskaus mennyt vähän "siinä sivussa", kun vertaa esikoisen odotukseen.. silloin aika mateli hitaasti ja tuli joka viikko otettua masusta kuvia yms :D Nyt on raskausviikot menneet kauheeta vauhtia eteenpäin ja masukuviakin vaan muutama otettuna :) Mutta ei jaksa turhaan stressailla ja meillä on esikoiselta jo kaikki vauvalle valmiina yms, niin päivä kerrallaan tässä kohti laskettua aikaa mennään :)

Tervetuloa uudet!:wave:

Täällä on lääkärineuvola vain yhden kerran, raskauden puolivälissä! Viime kerralla oli alkupuolella ja lopulla. Parissa vuodessa sitten muuttunut näin.. en tiedä onko jotain säästöä, kun nyt niitten on pakko tarjota nuo nt- ja rakenneultrat kaikille, ja viimeksi ei niitäkään ollut.. köyhä kunta! :D

Kunnon potkuja on tuntunut nyt muutaman päivän ajan, ihanaa :heart: Tätä ennen parisen viikkoa tuntui epämääräistä kuplintaa ja jotain myöryämistä :) Esikosta tunsin liikkeet vasta rv19+, vaikka nytkin istukka takana. Mutta näin olenkin kuulluut, että toka kerralla voi tuntea aiemmin.

Pearl 16+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Brianna: Voimia paljon, toivottavasti väärä hälytys..:hug:

Nenna77: Voimia sinullekkin paljon. :hug:

Mulla vatsa katosi kokonaan, pikkuinen kova pallo tossa alavatsassa, joka haittaa kyykyssä oloa, muuten en tunne yhtään et vieläkään olisin raskaana.
Liikkeitä ei tunnu ja muutenkin kaikki oireet kadonneet. Väsymys painaa kun en nuku ja syö kunnolla.
Pelkään kovasti et vauva on kuollut ja siksi kaikki oireet katosi.

meemee ja toivo 15+4
 
Uus yritys.
Edellinen teksti lähti omille teilleen kertaa kaksi :mad:

Mulla on hävinny kaikki raskausoireet.
Ei enää mitään.
Ei liikettä,ei myllerrystä.
Ei rintojen arkuutta,ei nivuskipuja,ei närästystä,ei ruokahalua...
Tilalle on tullu ihan alavatsan juiliminen,lähes kipeen omaisesti.
Ja kaikki tää kolmen vuorokauden aikana.

Me ollaan tän möykyn isän kanssa "hengailtu" täs ny komeet 7kk kun hän ei ole ollut varma haluaako olla mun kanssa vai ei.
No mä aloin sit kysyyn että josko me jo vähä niinku seurusteltais..
Aikani sitä änkättyäni sain vihasen viestin jossa hän suostu seurusteluun,eilen.
Koko aika ollaan oltu silti siis esim naamakirjassa sinkkuina,tosin emme toistemme kavereina ollenkaan.
Kysyin,voitasko julkasta tää juttu naamassa,koska se julkinen suhde olis mulle tärkeetä kun tätä nyt on piilotettu se 7kk.
Niin ei.
Ei nimen kanssa eikä nimettömässä parisuhteessakaan.
Aikani tivattuani sain viestin missä ilmeni että hän ajattelee mitä hänen kaverit sanoo kun taas olis mun kanssa...hävettää siis minusta??
Onhan se kiva olla sellanen piilonaisystävä,mutta ilonen mä olisin oikeesta suhteesta,mutta se ei ymmärrä sitä miten tärkee asia se mulle on.
Se ei huoli mua siellä naamassa edes kaveriksi,mietin,miksei? Onko jotain salattavaa sittenkin??
Kielloista huolimatta.
No,mä olen siis ollu vikat kolme päivää ihan masis ja vaan itkeny ja ollu syömättä ja plaa plaa...mut ei se haittaa häntä.Että mä en voi hyvin.
Se ei oo koskaan osannu lohduttaa eikä ole koskaan ymmärtänyt sitä että sen sanat joskus oikeesti loukkaa.Ei puhettaakaan anteeksiannosta,mä vaan osaan hokee sitä sanaa...
Me siis seurusteltiin vajaa vuorokausi,ja ny hän haluaa taas vaan hengata.. jos nyt sitäkän enää kun ei ole enää mitään kuulunu...että kai tää sit oli tässä...taas.
Mä en jaksa tätä tuskaa minkä se nyt sit kai meinaa toistamiseen mulle tuottaa. Mun täytyy taas uudelleen läpikäydä se eron tuska ja ikävä...sit ku oon taas jaloillani,se tulee ja yks kaks haluaaki mut....mutta mä en enää siihen pysty.
Miettiköön nyt,mutta tällä kertaa mä en odota 7kk.....
Mä oon viimeks itkeny varmaan näin paljon sillo ku erottiin siis ekan kerran,ja sillonkaan ei oikeestaa ei ees erottu..

Ilmeiseti mussa on pahasti jotain vikaa koska ei pysty rakastaan mu niinku mä sitä,vikoineen päivineen,vaan sen pitää vielä hävetä sitä että on juuri mun kanssa. Ilmeisesti mä piilottelen sit mahaaniki loppuun asti ihmisiltä jos satutaan kulkeen jossain samaa aikaa.

Se on niin kiva kun ollaan tässä mun luona,se halii ja pussaa ja plaa plaa mutta kun ollaa tuo julkisilla esillä,se ei tee elettäkään koskettaakseen mua...mä olen muutaman kerran ottanu kädestä kii mutta sekin tuntuu niin pakonomaselta hältä niin en sitte sitäkään enää tehny...
Alkuaikoin se pussas mua vaikka kaupan kassajonossa....kaikki tuntuu olevan pilalla.

Nyt mä pelkään kuollakseni että tää hillitönn stressin aika on vieny möykyn mukanaan :'(
Sitte pitää vielä odottaa 25pv 2 asti ku on seuraava neuvola...

On niin paha olla....
 
Voi Nenna77, ei kivalta kuulosta jos toinen vähät välittää, paljon voimahaleja. :(

Mulla hermot menee tähän asumisjärjestelyyn ja kaikkeen muuhunkin, lapseni isää en pysty näkemään viikolla ollenkaan, täällä asunnossa ei voida tavata exäni takia, kun asuu vieläkin meidän kanssa, ja poikaystävällä taas ei kun kämppikset häiriintyy naisvieraista.. Baari oikeastaan ainoa paikka, mutta poikaystävä pääsee iltavuorosta vasta 22-23, en jaksa lähteä enää niin myöhään istumaan johonkin räkälään tässä tilassa.

Yli 4kk ex hakenut asuntoa ja edelleen me asutaan keskenään, hulluksi tässä tulee. Tietää uudesta suhteesta ja vauvasta ja olisi niin iloinen kun tulisi se asunto, haku on tarkastettu sataan kertaan että on tarpeeksi laaja ja hyvä, mutta aina sanovat ettei ole.. Missäköhän vika?
Luottotiedot kunnossa, nuhteeton tausta, vakityö ja muutenkin asiat hoitava, yksin muuttaa, ei lemmikkejä.

Ens viikolla käy katsomassa yksityiseltä myyjältä asuntoa jos sen saisi, sano sekin myyjä heti alkuun että yleensä menee tosi nopeasti siitä paikasta että ajoissa paikalla.

meemee ja toivo 15+4
 
NiQ
Nenna :hug: kuulostaapa todella ikävältä tuo sun tilanne, tuntuu ettei mies oikein itsekään tiedä mitä elämältään haluaa :( olisko kunnon vähän pidempi totaalinen breikki paikallaan, jotta hän näkis oikeasti mitä sinussa menettää jos ette pidä esim. kuukauteen minkäänlaista yhteyttä...? Mä olen muutaman vuoden ollut vastaavanlaisessa parisuhteessa, tosin mä olin se osapuoli joka jätti vähän väliä miehen, joka "roikkui" minussa kuin koiranpentu (en siis tarkoita todellakaan sitä että sinä tekisit niin :) ). Mua ahdisti todella se tilanne, mutta kolme vuotta sitä kuitenkin jaksettiin molemmat. Annoin aina periksi miehelle muutaman viikon eron jälkeen että jatketaan. Lopulta kävikin ilmi ettei häneen voinut yhtää luottaa, valehteli, petti ja oli todella lapsellinen ollakseen aikuinen mies. Lopulta käskin hänen häipyä viimeisen kerran ja 2kk sen jälkeen löysin nykyisen ihanan rakkaani, jolle en ikipäivänä tekisi samanlaista temppuilua kuin edelliselle, koska meillä on tasa-arvoien ja rehellinen parisuhde <3

NiQ & Pena 14+5
 
känkkäränkkä Me saatiin jo 4d-kuvia mukaan nt-ultrassa ja odotan innolla miltä kaveri näyttää rakenneultrassa :) Tuolla sairaalassa olikin ihan uudet vehkeet.

nenna77 Voimia, en osaa muuta sanoa.

keiju ja salama santeri 16+0
 
Nenna77: Voi kuinka ikävän kuuloinen tuo sun tilanne! Kovasti voimia sinulle. Toivottavasti vauvalla kaikki hyvin stressistä huolimatta. Ihmeen hyvin ne pikkuiset kestää pahaakin stressiä, tiedän kokemuksesta. En tiedä miten sua tossa tilanteessa neuvoisin, kun ulkopuolisen on paha mitään sanoa. Mies kuulostaa aika idiootilta, kun sua noin kohtelee, mutta hänessä on pakko olla paljon hyvääkin kun häneen aikoinaan ihastuit. Voi, toivottavasti teidän tilanne selviää parhain päin hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää. :hug:
Neamma ja masukki 12+6 (huomenna poksuu taas! ;))
 
Voi Nenna77, toivon kovasti, että saisitte tilanteen selkeämmäksi!
Ja Briannalle hirmuiset tsempitykset:hug:

No, tämä tyttö sitten oksensi tänään päivällisen:x Ilmeisesti viikon vaihtumisen kunniaksi
vai mikä lie tuli, kun kuitenkin edellinen oksu oli joskus 8+ viikolla.
Mutta onneksi sen jälkeen ruokahalu palasi illaksi ja olen syönyt leipää ja jugua
hyvällä halulla! Toivottavasti oli vaan joku tilapäinen häirö!

Ai niin, viikonloppuna kävin ostamassa äitiysfarkut,ehkä hitusen vielä isot, mutta omatkaan housut
ei enää millään mene jalkaan ja nuo mammahousut kun ei purista vaikka pidemmän päälle vähäsen valahtaakin. Ja joistain rintsikoista olen joutunut luopumaan, kun nekin puristaa!

Nukkumisesta piti mainita, että levottomien unien ohella minullakin on ollut vaikeuksia saada unta
vessaherätyksen jälkeen, joka tapahtuu ähes aina klo 5. Sitten pyörin sängyssä ja nukahdan vähän ennen kuin kello soi ja silloin tietenkin väsyttäis!!|O

Hjannah ja Nappula 14+0:heart:
 
hei :)

huomenna pitkästä aikaa neuvola, toka neuvola nytte :)

äänien kuuntelua ootan!

raskaus on menny vähän siinä sivussa, vieläkin on läheisille kertomatta.. mahasta ei muuten juurikaan huomaa ( omasta mielestä ) mut iltasin on aikamoinen ilmapallo.. ois pitäny ottaa eilenki kuva!! :LOL:

eilen illalla oli tosi paha olo kun syömisväli venähti, olo pysyyn hyvänä jos tosiaan muistaa syödä :)

painoa ei oo vielä tullu, mikä on hyvä, mulla lähtötilanne 160cm ja 63 kiloa ( 3 kiloa viel edellisestä raskausesta.......:mad: )
eli omaakin pehmykettä löytyy, en tarvis ainakaan sitä 10 raskauskiloa enempää.

tänään poksuu 13+0 :) oon yrittäny tunnustella kohtua ja vauvaa mut en mä oikeen mitään tunne :/ vau.fi mukaan liikkeet alkais tuntuun 23.2, esikosta tunsin vähän ennen puoltaväliä, viel siis saa odotella..
 
nenna77:saisitko neuvolaan soitettua ja pyydettyä että kuuntelisivat vauvan sydän ääniä? Sekin vois helpottaa ja nparantaa sun oloa..Todella kurja tilanne :( Jaksamista!!

Meillä siis myös esikoistyttö 8v on älyllisesti kehitysvammainen.Syntyessään sai heti täydet 10 pistettä mutta myöhemmin alettiin kummastelemaan vauvan rauhallisuutta ja kehitys hidastui koko ajana,vieläkään ei juurikaan puhu kuin "omaa kieltään"viittomia käyttää jonkin verran ja kuvista on iso apu =)

Kohta ekaan ultraan,jännittää niin että ihan oksettaa..Huh.

Ottoliina 12+5
 
Tokasta neuvolasta tulin..ylimääräisen lääkäri kerran laittoi kajden viikon päähän.nämä mun kivut on kauheita.Jos pahenee niin naikkarille pitää mennä.Ja vasemmalla puolella taitaa se kohdun kannake jo nyt temppuilla.Tukivyön haen avuksi.Suonikohjut on hiton kipeitä ja samoin on liitoskipuja.Että onnellista odotusta vaan:headwall:.Toivon että edes loppuun asti selviän tästä..
mutta :heart: äänet sain kuulla:) :) :).Mutta ensin ei meinannut löytyä millään.Meinasin jo hermostua kun ei löytynyt!!..Sittenhän ne löyty navan korkeudelta,ehkä sentin ylempää??!!,terkka vaan sanoi että ei olisi uskonut että ne niin ylhäällä on,siksi ei heti löytänyt niitä.Ja mulla siis viikkoja 15!.Mutta muuten kaikki hyvin:D
Ihan pikana nyt tulin avautumaan:D.Niin ja painoa oli tulllut vaan 2kiloa.jotain hyötyä ollut lenkeistä:)
 
Heippa kaikki! :)

Täällä on nyt muutaman päivän ajan tuntunu ihan moneen kertaan pieniä potkuja :heart:
Tänään varsinkin kovasti mönkinyt.. Koko ajan tuntuu pientä tökkimistä milloin mistäkin suunnasta, ja eilen tuntui kyllä ihan kädelle asti. Harmi vaan, että mies oli jo nukahtanut, niin hän ei ole vielä niitä tuntenut : / Jos tänään vaikka sitten.
Aivan ihmeellinen tunne! :D

Huomenna on se sokerirasitus, ja toivottavasti maanantain kinuskikakku ei näy niissä kokeissa :ashamed: Miehellä kun oli synttärit, niin tuli sellasta syötyä.. Mut eilen ja tänään kuitenkin ilman sokeria, ja huomen aamulla nälkäkuoleman partaalla labraan.. Voihan tuska!

Kohtu tuntuu mulla kyllä ihan selvästi, mutta ei vieläkään oo pullahtanu kunnolla esiin. Kyllä sen itse huomaa, ja tuntuu, että kaikki vaatteet alkkareista eteenpäin ahdistaa, mutta eihän se vielä muille näy.. Mutta eiköhän se siitä :) Puoliväli lähenee :heart: Ihanaa!

Emilien ja pikkuinen 17+1
 

Yhteistyössä