<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

Heips kaikille :wave:

Olen aiemmin kirjoitellut tuohon elokuisiin ja 2010 yrittäneisiin&plussanneisiin..Ajattelin nyt tähän pinoon ilmoittautua, kun ultra vahvisti la 28.7.2011 taikka neuvolan mukaan la olisi 29.7. ja mun oman kierron mukaan vasta 1.8. Joten tää on ollut sellasta hakua nyt ja nyt sit päätin tähän pinoon osallistua kun todennäköisyys on suuri vauvan syntyvän jo paria viikkoa aiemmin kuin laskettuaika. HUh, kun tuli vaikeasti selitettyä. :confused:

Elikäs oon manzu ja ikää on 26 pian 27.. tämä on kolmas yhteinen raskaus ja la 28.7.2011(meidän hääpäivä) ja sairaalana VKS. Esikoinen tyttö 5/07 ja kuopus poika 4/09. Nuo vanhimmat pojat ovat jo murkkuikäisiä miehen puolelta ja ovat meillä viikonloppuisin ja lomilla. Elikäs suurperhe. :heart:

Pahoinvoinnilta olen jotenkin säästynyt, ainoastaan voimaton olo ja väsymys on ollut vaivana.. niin ja tietenkin tämä naaman kukkiminen on ihan tolkutonta.. edes teininä mulla ei ollut kuin pari hassua finniä. Alkumetreillä turposin ihan älyttömästi.. jouduinkin siirtymään mammahousuihin jo rv5. :ashamed: ei vaan mennyt housut kiinni ja ne ahisti.

Jotenkin tämä raskaus muistuttaa esikoisen raskautta enemmän kuin kuopuksen, joten sillä kantilla mulla olisi hieman tyttöolo, mutta päätimme olla ottamatta selvää, kun emme aiemminkaan ole kyselleet. Niin, ja löysin netistä tälläsen Chinese Lunar Calendar kalenterin, joka ennustaa äidin iän mukaan lapsen sukupuolen.. varmaan ihan huuhaata, mutta mun kohdalla piti paikkaansa edelliset odotukset. :)

Oikein hyviä vointeja!
Manzu & pikkumuru 12+6

Brianna Voi että teidän tilannetta :( , toivotan voimia ja jos vain toivoa on että kaikki voi hyvinkin järjestyä vielä parhain päin niin älä päästä siitä irti! :hug:

Nenna77 Toivotan sulle voimia että löytäisit ja tekisit ratkaisun tuohon tilanteeseen, nyt kun se polkee paikallaan ja mies vaan empii ja empii niin sulla on loputtoman huono olla. Eiköhän ole selvää ettei se sun mies näköjään osaa päättää että onko teillä tulevaisuutta yhdessä vai ei ja mun mielestä se kertoo jo paljon tilanteesta. Siis että jos se oikeasti on valmis sitoutumaan suhun niin tuollainen jossittelu ja "hengailu" on ihan tarpeetonta. Teille on sentään vauvakin tulossa!
Mutta tosiaan, en tiedä tilanteestanne muuta kuin sen mitä kirjoitat joten vaikea antaa muuta kuin mielipide ja myötätuntotsemppejä, sinä tiedät parhaiten ja päätät mitä tietä lähdet kulkemaan! :hug:

Vauvavakuutusta ei ennen syntymää oteta kun ei sitä kuitenkaan saada, sitten syntyneelle vauvalle otetaan vakuutus.

Autosta Meillä on tollanen katumaasturi. Ihan mukava ajopeli mutta kaukana perheautosta. Jos rattaat mielii saada matkalle mukaan niin koiran saa unohtaa kotiin ja jos ottaa koiran niin kaikki omat tavarat joutuu ahtaa takapenkille mistä vie jo yhden penkin turvaistuin ja kesällä siis kaksi istuinta. Ja meillä sitä tavaraa kertyy hirveä määrä mukaan vaikka kyse ois yhden, kahden yön reissustakin! :D Kyllä on puhuttu vaihdosta mutta katotaan nyt.

Painoa On tullut tosiaan se reilu kolme kiloa mikä ahdistaa kovasti! Olen nyt hieman skarpannut ja hoitanut enimmäkseen koiran lenkitykset ja koittanut tehdä pitkiä lenkkejä. Lisäksi kerran viikossa mulla on zumba-tyyppinen tanssijoka nostaa hien kivasti pintaan. Nyt en oo viikkoon uskaltanut käydä vaa´alla eikä tee mieli mennäkkään :(

Tuplarattaista Kyselisin sen verran jos joku osais sanoa mielipiteensä että onko järkeä hankkia tuplia kun esikoinen on vauvan synnyttyä siis 2v3kk ikäinen? Kävelee itse jo aika mukavia matkoja ja nyt on ollut pulkka mukana kun ei tietysti esim. koiralenkilläkään koko matkaa jaksa kävellä. Kävellään kaikkialle silloin kun mies on päivisin töissä eli aika päivittäisessä käytössä rattaat on. Riittäisikö seisomalauta? Millaisia ne on? Pitäis varmaan googlella kattoa mitä löytyy...

Päänsärkyä oli aika moni muukin potenut, niin täälläkin. Mulle tulee aina sellanen ihmeellinen monen päivän särkyjakso että joka päivä pitää napata kunnon annos lääkettä kun aina alkaa jossain vaiheessa päivää jomottaa ja sitten se taas menee ohi useaksi päiväksi. Silleen et kerkeää jo unohtaa koko vaivan kunnes taas muistaa :headwall:
Ja vaihtelevasti auttaa panadol, usein pitää burana ottaa.

Jeps, omaan odotukseen ei mitään uutta, raskaus on "hiljaisessa" vaiheessa eli ei juuri mitään oireita eikä tuntemuksia kun ei vielä liikkeitä tunnu :) Eilen oli pitkästä aikaa tosi energinen olo ja toivoinkin mielessäni että tästä alkaisi keskiraskauden mukavat ajat :D Tänään tai siis viime yönä esikoinen piti sadan kerran heräämisellään huolen siitä että tänään on taas väsyttänyt |O
Ensi viikolla toka neuvola.

Jasmin ja siiri rv 12+3

Heippa!

Ihan ensiksi, katsoin Manzun laittaman linkin ja kaikki kolme aikaisempaa lasta on ihan 'oikein' tuon kalenterin mukaan :O Ja sen mukaan nyt olisi tulossa tyttö. Jännä nähdä!

Olo on ihan entisellään edelleen, maha uhkaa paisua kokoajan vaan isommaksi- kohta on pakko jo ihmisten arvata että olen raskaana :D Ehkä pitäis vaan kertoa..

Pikkarainen&Sisu 15 (viikon päästä alkaa jo 5kuukausi!)

Kertoisiko vielä joku minua viisaampi, että tarkoittaako tuo Manxun laittaman linkin taulukko siis sitä, että mikä on äidin ikä lapsen syntymäkuukautena? Ilmeisestikkin niin?

Muoks. taisikin olla kyse hedelmöittymiskuukaudesta eikä syntymäkuukaudesta..

Viimeksi muokattu:
Heippa!

Ihanaa täällä palstalla aletaan jo tuntee liikkeitä :heart: Niitä odotellessa!!
Täällä kotona menossa yh-viikko joten kiirettä pitäinyt. Likka koulussa, neiti pph:lla ja poika 7kk Famolla ja minä koulunpenkillä.. Kiireisiä on aamut olleet. Huh! Onneks ei oo joka päivä ollut, mutta sitten on neidillä neuvola ja koiraa käytetään kontrolleis.. Ihan on päiviin tekemistä. Huomenna onneks ihan vaan vapaata.

MommysM
No huij kauhia tollasia kipuja!!! Ihana että sydänäänet sieltä kuitenkin löytyi *peukku*

Odotuksessa ei uutta eikä ihmeellistä. Tänään muutamalle kaverille tänään kerroin raskaudesta, meidän perheet oli toistaiseks ainoot jotka tietää.

Lehdetönpuu *12+3*

Tervehdys!

Päivittelin tuota listaa, mutta oli sen verran paljon luettavaa, että erityisesti uudet tulijat, tarkastatteko, että olette päässeet listaan mukaan? Ilmoittakaa tietonne uudestaan jos olette minulta vahingossa livistäneet, eli en tarkoituksella ainakaan ole ketään sieltä pois jättänyt! :) Tuppaa vaan välillä menemään jo silmät ristiin kun lueskelee näin illasta :)

Väsymys jokseenkin tullut vähän takasin, ei olis kyllä tarvinnut. Veto ihan pois. Mulla on maanantaina sitten seuraava neuvola, eli sitä odotellessa.

Briannalle iso voima :hug: Toivotaan vielä kuitenkin sitä parasta, eikös vain :)

Kukkis ja pieni 14+4

Ps. piti vielä tulla sen verran tuota Manzun linkkiä kommentoimaan, että mulle näytti että esikoisen olis pitänyt olla poika... Vaikka niinhän se ultrakin väitti :LOL: Eli mun tyttö selvästi uhmaa kohtaloa :kieh:

Viimeksi muokattu:
Huomenta!!

Nyt nopee omanapa, pitää valmistautua IKEAAN! siis mikä pesänrakennusvietti *köh*

Eilen oli neuvola. Kaikki oli loistavasti paitsi et meijän neuvolatäti on ihan uuvatti. Sanoin sille että on paineen tunnetta alavatsalla ja pissattaa jatkuvasti ilman että rakko tuntus sen jälkeen tyhjältä. Mulla on pitkä historia VT tulehduksia, ja tää täti alko mulle selittää jostain oppikirjoista luettua tietoa miten raskauteen noi oireet kuuluu. Katoin sitä silmät pyöreenä että ai, ihanks tosi, tää onki vasta toinen lapsi että oli kuule tosi uus tieto. No olihan ne proteiinit siinä liuskatestissä sit plussalla eli labrasta sain vaihteeks purnukat mukaan.

Ärsyttää vaan se täti, mun on jotenkin hankala tulla sen kans toimeen ku sen pitäs olla se jolta saa niitä neuvoja ja tietoa, mut sillä itellään ei oo lapsia ja on aika nuorikin vielä, ei montaa vuotta mua vanhempi.

Vauvasen sykkeet kuulu hyvin, ei vaan tykänny siitä dopplerista ku aina monotti sitä ja kroolas karkuun. Syke oli 155, oliskohan tyttösyke hmmhmm..;)

Ja sit se kamalin asia. PAINONNOUSU: SEITTEMÄN KILOA VOI RISTUS! Onneks olin kerinny selittää siinä et meillä on nyt elämäntaparemontti et syödään molemmat kevyemmin ja kaikki maitotuotteet vaihtu rasvattomiin. Mut silti, mut saa varmaan nostokurjella kuljettaa synnärille, huohhh.

Mut nyt surffaa ikean sivuille valmiiks kaikki hommat et tietää mitä hakee ja plus ne kaikki ylimääräset pakkosaadatositarpeellista tilpehöörit...

MaailmanlihavinPossu ja pikkusaukko 16 + 5

Tänään ekaa kertaa 2011 tiukat vaatteet töissä päällä! Jännittää nähdä työkavereiden reaktiot... Vai uskaltaakohan kukaan sanoa mitään, luulevat vaan läskistyneen! Tosin painoa mulla on vasta +1kg, mutta kun tuota lähtöpainoa on ylipainon verran, niin aika läskimaha mulla on ;)

Eilen uudessa jumpassa: bodybalance! Tykkäsin kovasti ja luulen että maha-asukki myös. Yhdistelmä pilatesta, joogaa ja ti chi:ta. Lihakset tänään kipeet (myös ne vatsalihakset).

Vauvavakuutuksesta: otetaan, mutta en tiedä saadaanko ennen syntymää (mun perussairauden takia). Onko teillä kokemusta siitä onko yhtä tiukka seula kuin hoitokuluvakuutuksessa? Sairaus ei ole periytyvä, eikä siitä ole sikiölle vaaraa. Lääkitys voi aiheuttaa ihan minimaalisen riskin syntymän yhteydessä (ei vaikuta sikiön kehitykseen). Vai jätänkö kertomatta sairauteni...?

Eilen juhlin yhden työjutun läpisaamista (sen takia tänään myös uskallaudun tiukkaan pukeutumiseen) ja kävin hiukan loppu-aleissa. Valikoima oli jo kyllä tosi vähissä, mutta löysin pikkuiselle ihanan vakosamettihaalarin ja pikkuiset hopeiset lenkkarit (turhuuksia!). Talvialet meni mun osalta huonosti, koska en ole joulu-tammikuun aikana paljoa jaksanut kaupoissa käydä. :( No säästyipä nekin rahat järkevämpään.

Anna+Urmas 13+6

Huomenta!

Harvakseltaan kirjoittelen, jotenkin päivät edelleen vilistää työkiireiden ja arjen pyörityksen keskellä.. Hyvä vaan :)

Täällä on pullahtanut ihan selvä vauvamasu esiin. Olen hoikka joten näkyy todella selvästi, eikä ole enää viikkoihin ollut ulkopuolisillekaan epäilystä, mistä on kyse :) Pukeudun istuviin vaatteisiin muutenkin, enkä nytkään ole tehnyt poikkeusta. Paljon on masu herättänyt ihastelua töissä & muutenkin. Ihana vaihe on menossa, kun oireet helpottaneet, tuntuu kuin ei olisi raskaana ollenkaan! Maha ja paisuneet rinnat muistuttavat asiasta, ja tällä viikolla tuntumaan alkaneet hentoiset liikkeet :heart: Pientä hipellystä tuntuu alavatsalla pitkin päivää.

Olen päässyt taas liikunnan pariin pitkän flunssan jälkeen, ai että tekee hyvää! Salilla olen käynyt ja aerobista tulee työn puolesta, kun ohjaan sisäpyöräilyä. Sykkeiden kanssa olen vähän varovaisempi kuin aikaisemmin ja kuuntelen omaa tuntemusta.

Mistäs täällä on keskusteltu.. Vauvavakuutuksen otamme, kuten edellisessäkin raskaudessa, mitään terveydellistä estettä sille ei pitäisi olla. Se kyllä maksoi itsensä ensimmäisinä vuosina takaisin, kun pojalla todettiin infektioastma & korvatulehduskierre ja korvat putkitettiin. Aika tiuhaan ravattiin lääkärissä pari ensimmäistä vuotta ja vakuutus korvasi kaiken.

Nukkumisesta, on todellakin ollut huonompaa raskauden aikana! Vaikea nukahtaa, heräilen koko ajan, pyörin ja hyörin, herään tosi aikaisin enkä saa enää unta... Luin jostain, että toisilla melatoniinin tuotanto laskee raskausaikana, ja sehän vaikuttaa todella paljon nukkumiseen. Luulen, että siinä yksi selitys, eikä siihen oikein mikään auta :|

Manzun linkkiä katsoin, ja mulla tuo ei pitänyt paikkaansa :) Poika tuli, taulukon mukaan olisi pitänyt olla tyttö. Ja tuo ikä on siis äidin hedelmöittymishetkellä, ei vauvan syntymän aikaan.

Päänsärystä, täälläkin särkee päätä säännöllisesti.. Normaalisti ei mulla ole päänsärkyä juuri koskaan.

Lääkärineuvoloita tällä paikkakunnalla on kolme, mulla tosin eka vasta ensi viikolla, kun lääkärillä oli niin vähän aikoja. Tuohan on paikkakuntakohtaista, kuten neuvolakäyntienkin määrä. Jotkut kunnat säästävät näissä...

Nenna, voithan käydä jo aikaisemmin kuunteluttamassa neuvolassa sydänäänet, jos huolestuttaa. Tilanteesi kuulostaa aivan kamalalta ja mies vielä kamalammalta, anteeksi vain :| Kukaan ei ansaitse tuollaista kohtelua.

Oli vielä muutakin mitä piti kommentoida, mutta en muista enempää.. Täytyy palata taas. Mulla siis ensi viikolla lääkärineuvola, jossa kuulemma ultrataan, ja 7.2. rakenneultra. Pääsee pian näkemään mini-ihmisen pariinkin otteeseen :)

Tervetuloa uusille minunkin puolestani!

Mayinga 17+2 (ehkä, ei pysy mukana...)

Heippa kaikille! Täälä ilmoittautuu myös heinämamma joukkoonne iloiseen! =) Laskettuaika 5.7 ja synntyspaikkana Jorvi. Kaksi neuvolakäyntiä takana (toisella kerralla tehtiin myös lääkärintarkistus) ja yksi ultra. Kaikki kunnossa ja kovasti pieni mahassa jo rokkasi. Olo ollut koko raskauden todella hyvä. Oon urheillut normaalisti ja syönyt hyvin ja terveellisesti. Oon hiihtänyt, lenkkeillyt, käynyt salilla ja löytänyt myös BodyBalancen, mistä Anna-79 mainitsikin. Bodybalancen jälkeen on ihanan rento ja hyvä olo.

Eri vakuutusyhtiöiden vauvavakuutukset vertailin ja pitkän pohdinnan jälkeen tein valintani. Laitan siitä ensi viikolla hakemuksen menemään. Otan sellaisen, joka on voimassa jo ennen vauvan syntymää ja jatkuu siitä sitten automaattisesti täysi-ikäisyyteen asti. Eipähän tarvitse sitten murehtia raha-asioita jos pieni sairastaa.

Mammalomaan vielä reilut 4 kuukautta. Oon istumatyössä ja toivonmukaan pystyn työskentelemään sinne kesäkuun alkuun saakka. Sit voi hyvillä mielin jäädä odottelemaan uutta tulokasta!

Te, jotka olette toisella kierroksella niin voisitteko kertoa kokemattomalle, että mitä kannattaa ennakkoon ostaa vauvalle?
Autoon istuin, vaunut, sänky, hoitopöytä ja sitteri. Onko jotain muuta "isompaa" hankintaa? Kuinkas paljon "minivaatteita" kannattaa ostaa? Vauvat kuitenkin kasvaa ihan kauheeta vauhtia niin onko mitään järkeä hamstrata hulluna minibodyjä yms.?

Kia 16+2

Heipä hei!

Luen kans päivittäin, mutta kirjoittaminen jää usein..

Hieman vielä etovaa oloa, mutta ei oikeastaan muuta. Liitoskipuja tunsin viime lauantain ihan alhaalla nivusissa, tällaistä ei ollut esikoisen aikaa juuri ollenkaan. Harjotussuppareita oli ensimmäiseltä jo näillä viikoilla, mutta nyt ei niinkään. Päänsärkyä poden myös. Kokeilkaapa Panadol Compia poretabletti siis.Minulla se auttoi jo ennen raskautta paremmin kun migreenilääke! Niillä olen myös nyt pärjännyt hyvin.

Sokerirasitus oli viime viikolla, mutta pilallehan se meni kun oksensin 45 min jälkeen. Että harmitti!! Nyt sit vasta rv 24-26 kokeillaan uudelleen. Oli muuten täällä eri litku kuin Jyväskylässä pari vuotta sitten, silloin oli kokiksen makuinen ja värinen. Nyt kirkas, sokerinen litku..yökyök..

Tuplat Meilläkin ikäeroksi tulee 2v 6 kk, mutta aion hankkkia tuplat. Vaikka poika käveleekin mielellään ja pitkiäkin matkoja, niin tahdon liikkua kaupungilla kesällä (miehellä auto päivisin) ja jos poika esim nukahtaa, niin saa sinne. Olen ajatellut hankkia Carena Double Svingit ja siihen vaunukopan. Ensin ajattelin myydä meidän yhdistelmät (Firkon F7) ja hankkia Britaxin B-dual (vai miktä onkaan, peräikkäinistuttavat), jotka sitten jäisi yksösrattaiksi kun esikoinen ei enää tarvia. Mutta mutta kun olen tykännyt niin Firkoneista ja niissä on heittoaisa ja kaikki.. Carenat siis haussa käytettynä, vaikka olishan ne uutena tietty ihan kivat :)

Äitiyspakkauksesta En osaa päättää, otetaanko vai ei. Olin niiiiin ihana päästä hiplaamaan niitä pieniä uusia, mutta kun pojalta kaikki tallessa ja hyvässä kunnossa. Ja kaiken lisäksi meillä kaikilla varmaan siinä ja siinä saadaanko uusi vai vanha paketti. Oletteko muuten kuulleet, että sitä uutta pakettia ei tee enää Reima Oy vaan tanskalainen yritys teettää sen Thaimaassa ja Kiinassa!! Senkin takia mietityttää...

Rakenne meillä on 24.2. ja samalle käyn pelkopolilla edellisen section takia. Niin ja tässäkään asiassa ei olla vielä päästy päätökseen, kysytään sukupuolta vai ei...

Vakuutus otetaan sitten kun on syntynyt, niinkuin ekallekin.

Milja ja vaavi 16+0 POKS POKS!!

Ai niin ja liikkeitä tuntuu jo jonkin verran. Ajoittaisia "potkuja" ja sitten perhosen hipellystä. Ihanaa!!

Tervetuloa myös Kia! Eikai sitä mitään isompia hankintoja muita ole kuin nuo, mitä sanoitkin.. Sit tietysti amme, muutama (erilainen, meillä ainakin piti kokeilla erilaisia) tuttipullo varuiksi, tutti.. hmm..no meillä mies haki suurin piirtein joka päivä jotain pojan syntymän jälkeen :) Esim. rela- ja cuplaton(?)-tipat, rintapumpun, rintakumit.. Ite oon huomannut, etten nyt toisella kertaa ole niin huolestunut vaatteiden riittävyydestä, vaikka paljon oli silloin lainassa, mitä nyt ei ole, mutta varmasti nuo omatkin riittää. Meillä poika oli 51,5 cm syntyessään ja 56 cm vaatteet meni jonkun kuukauden muistaakseni. Sit seuraava koko meni taas vähän kauemmin..

Mulle oli tullut painoa lääkärineuvolassa edellisestä neuvolasta ainoastaan 333g!!! Maha on kyllä kasvanut, mutta vaikuttaa varmasti kun en saata edelleenkään mitään rasvasta yms syödä, hedelmät on IN!!! Ja toki nyt kunnon ruokaa syön vähintään kerran päivässä.. Täytyy myöntää et lenkillä oon käynyt koko aikana varmaan 3 kertaa!! :D Niin helppo laittaa rotikat autoon ja montuille, missä saavat juosta vapaasti justiin niinkun tykkäävät ja ite ei tarvii tehdä mitää!! :D Pitäs ottaa itteä nyt niskasta kyllä kiinni!! Mutta hankalaa ainakin nyt kun sain murtumaan nimettömänvarpaan!!!

Anu ja pikkuinen :heart: 14+4

Heipä hei,
Kävin joskus joulukuussa ilmottautumassa pinoon ja kirjoittelu sen jälkeen totaatlisesti jääny, töitä niin urakalla tehnyt ja iltaisin kotihommia hoidellut :) Lukemassa olen kyllä käynyt säännöllisesti, joten suht kartalla ollaan!

Viime viikolla oli ensimmäinen ultra ja kaikki näytti olevan kunnossa, rv siirtyi parilla päivällä eteenpäin mutta ei silti siirrety la:ta mihinkään :) niskaturvotus oli normaali, onneks. Pahoinvointia ei ole onneks ollut pitkilleen, maha sen sijaan on jo pikku pömppö :O

Ja siis voi vee mikä sapetus ja v*tutus päällä, kun ollaan jo pitkään yritetty päästä takaisin kotiseudulle muuttamaan, missä siis asuu kaikki sukulaiset ja muu tuki ja turva, kavereista lähtien. Toissapäivänä sain ilmotuksen että olisin saannut siirron pk-seudulle samaan konserniin ja maaliskuussa voisin aloittaa, muuten ihan hyvä mutta nykyisen toimipaikan päällikkö soitti sit tänä aamuna että nää täällä uudessa paikassa on jostain helv**** saanu tietää että olen raskaana, kun ajattelin että kerron vasta kun olen muuttanut ja aloittanut siellä. No eihän ne mua nyt enää sit ota töihin, ja oonkin miettiny kuumeisesti koko aamun mitä sepitän kun soittavat sieltä tänään.... Eilen kerkesin asuntohakemuksia rutkasti laittamaan, ja ollaankin erittäis kiireellisiä esim. kaupungilla, mutta ainut mahollisuushan on että mies saa töitä ja äkkiä sieltä, niin josko sieltä asuntotarjous tulisi niin voitas se vastaan ottaa. siis voi v****!
Mut itkemisen laitan raskauden piikkiin :D

Jospa tää tästä..

Seuraava uä maaliskuussa, neuvola ens viikolla. Verikokeissa joudun huomenna käymään, kun lapsen tarhassa ja nimenomaan pikkusten ryhmässä on parvorokkoa.

pikkuihra ja möykky 14+0

Tervetuloa Kia!:flower:
Tänään olen taas miettinyt että onkohan se naikkarille lähettävä.Tuntuu että alapää repeää ja suppareita ollut,säteilee ihan reisiin asti:|.Mitään tulehdusta ei neuvolassa havaittu joten mistä lie johtuu kivut..Mä olen vaan niin huono lähtemään lääkäriin kun tuntuu että se on ihan turhaa kuitenkin ja ne miettii siellä että miksi menin:ashamed:.

hankinnoista Tosta ammeesta piti sanoa että me ollaan tarvittu sitä vasta joskus 2-3kkna.Noi on käynyt alusta asti suihkussa ja lauvuaarissa.Jotenkin tuntuu hölmöltä täyttää iso amme pientä varten kun ei se siellä edes kauaa lillu:D.ja meillä on ollut noita Disflatyl tippoja,tehokkaampia kun cuplatonit.Meillä siis ollut kun noi on huutanut kun hinaajat.Mutta ihan mielipide juttuja:).
tuplista Noi tytöt on siis nyt 1v8kk ja 2v8kk ja tuplat on käytössä.Meillä on seisomalauta mutta nyt niin paljon lunta.Keväällä enemmässä käytössä tulee olemaan:).Mulla ei ole korttia joten vaunuilla kuljen jokapaikkaan niin hyvät on olla.Eli kyllä mun mielestä kannattaa ostaa,saahan ne sitten myytyä:).Ja vauva kun syntyy niin nuorin on 2v1,5kk joten tarvii silloinkin.keskimmäinen on silloin 3v2kk ja se istuu siinä vauvan jalkatuella:).

Mullakin oli ihan pielessa ton kalenterin mukaan sukupuolet,tosin esikoista en saanut katottua kun kiinalaiset ei saa 17veenä lapsia:whistle:
liikkeitä minäkin tunnen ilmeisesti.En tosiaan ajatellut että vosin tuntea mutta kyllä ne selkeästi niitä on:D.
Meillä on ollut tutti aina jo synnärillä mukana.
possurulla Mäkin katon aina valmiiksi netistä kaikki.Pari viikkoa sitten lähettiin hakemaan esikoiselle petari.Olikin sitten iso kärryllinen tavaraa:D.Tyynyt,säilytys juttu vaatekaappiin,parit kukat ym:LOL:
Mä sain nyt keittiöön uudet laskoskaihtimet ja verhot.ja olkkarin maton:).Nyt haluisin maalata!
Jep mutta ei taas muuta:)
Vointeja! Mm itu 15+5

Neuvolan lääkäri oli eilen ja kaikki oli ok, sydänäänetkin kuului vaix pelkäsin et ois mennyt kesken istukkabiobsian jälkeen. En sit yhtään osaa nauttia raskaudesta kun koko ajan pelkään et jotain taas tapahtuu :( Sokerirasitukseen meen ens viikon perjantaina, toista odottaessa oli raskausdiabetes mut lähtöpaino oli reilu 12 kg enemmän kuin nyt.

Väsyttää välillä tosi paljon mut kun menee sänkyyn niin sit ei saa unta ja sitten kun nukahtaa niin herään 5-6 aikoihin, rasittavaa |O Ja nyt on vielä lapset kipeenä niin tulee viel vähemmän nukuttua..

suttura + poitsu 13+6

Aika hauska yhteensattuma kyllä Sillis! =) Onko sun synntyspaikka nyt muuttunut ku mainitsit muutoksesta?

Meillä olis toinen ultra 18.2 ja sillon saisi tietää sukupuolen. Meillä on miehen kanssa mietintä päällä, että haluttasko tietää vai ei. Kaksipiippuinen juttu. Mitä te muut meinaatte?

Heippa kaikki taas! :)

Tänään oli se sokerirasitus, ja hyi olkoon se oli ihan hirveetä! :x Oksennus meinas lentää koko ajan, teki ihan älyttömän huonoo ja pyörrytti. Onneks pääsin toiseks tuntia takahuoneeseen pötköttelemään.. Muuten olis kyllä tää tyttö pökränny odotushuoneeseen! En tie millä ihmeellä kestän ton uudelleen parin kuukauden päästä! Oli niin kamala olo! :kieh:

Liikkeistä: Tänään on ollut pikkuisella hieman hiljaisempi aamu.. :O Ei montaa kertaa ole tökkimistä tuntunut..

Vatsan kasvamisesta: Mulla ei vieläkään näy! :kieh: Labran hoitajakin ihmetteli verta ottaessaan, että "milläs viikoilla sä mahdat mennä, kun sun vatsakaan ei näy vielä yhtään! Ja oot vielä noin kamalan pieni, niin luulis että näkyy jo." :stick: Hmph. Ihan tyhmää :D Mä haluun vauvamasun! Miks ihmeessä se ei voi kasvaa, vaikka kohtukin tuntuu selvästi alavattalla.. Murh.
Otin tänään kuvankin taas, että näkee paremmin onko mitään tapahtunut.. Koko vatsa on kadonnut johonkin :D Ilmeisesti turvotus sitten laskenut.. Jos tuolla vatsassa ei välillä tuntuisi noita pieniä tökkäisyjä ja hipaisuja, en kyllä itsekään uskoisi olevani raskaana! :D

Kertomisesta: Nyt on sitten tieto ihan julkista.. Eipä sitä mitään järkeä enää salailla ole, kun puolivälikin alkaa olla käsin kosketeltavissa :heart:

Sain eilen kuulla että ystävänikin odottaa lasta! :D Hänellä laskettu on elokuussa.. Vauva uutiset on aina niin ihania :)

-Emilien ja pikkuinen 17+2-

A-H
Tänään oli neuvolalääkäri, kun lopulta sinne sit päästiin pienten vastoinkäymisten jälkeen, puolisen tuntia myöhässä :S Ukko kun on tehnyt noita lumitöitä ja nehän on tehty ihan päin persettä! Eli kun lähdin peruuttamaan suoraan meidän pihasta, niin auto sit olikin kiinni penkassa kyljestään. <no ei kun lapiomaan autoa irti, luntahan oli vaan lähes auton katon korkeudelta... Sit kun ei oo sitä lukkoperää, niin piti autootallista raahata kaikki painava mitä käsiin sai, niin sai vetämään se "paremman" renkaan. Kyllähän se auto siitä sit vähitellen liikkui, mut säälivä traktorikuski sattui kohalle ja nykäs sit vähän jelpiks. No sit veettiin kyllä enkka-aika reissulla koti-neuvola... Et sellanen aamu...

No lääkärissä kaikki ok. vauvan sykkeet kunneltiin 145 se jumpsutti <3 verenpaineet 120/79 ja syke oli jotain 150 sen tuskasen lapioinnin ja ralliajon jäljiltä XD Hemppa 131 ja painoa oli onneks tullut (61,8kg), sellanen reilu 300g/viikko. Nyt siis suunnilleen samassa painossa mennään kun ennen raskautta :) Lumityöt kiellettiin ja kaikki muu mikä aiheuttaa joko supistuksia tai sellasta kipua, mikä vaatii lepäämistä/särkylääkettä. Meidän pihasta ei siis pääse varmaan sit loppu talvesta mihinkään :(

Piti varmaan kommentoida vähän kaikkea, mutta on tuo tatti otsassa nyt niin suuri, että ei kykene keskittymään...

A-H & pikku-A 16+5

Viimeksi muokattu:
Eikäääääääää!!! :(
Sieltä se terkkari sit soitti.. Helvetin helvetti.
Diagnoosina raskausajan diabetes.. prkl. Huomenna neuvolalle ja terkka opastaa piikityksen ja ruokavalion.. ei oo todellista.. Meni nyt kyl päivä sit ihan persiillensä!!! :stick:
Viiminen arvo oli reilusti yli sallitun rajan.. Terkkari sano puhelimessa, että ihmettelee suuresti, mutta sitä se pco teettää, ja asialle ei voi muuta, kun yrittää ottaa se haltuun.. Hitto että nakertaa!! :kieh:

Kysäisen ohimennen neuvolan punnituksista, kun esim. Anu84 kirjoitti painon nousseen vain 333 g.

Eli miten teillä neuvolassa punnitaan, jos noin tarkkoja lukemia saadaan? Olin itse ihan yllättynyt, kun eka neuvolassa terkka käski vaan vaa'alle kaikki vaatteet päällä (ja sitähän riitti, kun oli pakkaspäivä: pitkät kalsarit, farkut, paksuin neulepaita mitä mulla on, pitkähihainen aluspaita jne.) Mietin vain, että kyllähän ne vaatteet voi varmaan kilon-parikin vaikuttaa painoon.

Tuo ekan neuvolan lukema näyttää nyt sitten kolme kiloa enemmän kuin mun lähtöpaino on, vaikka oikeasti painoa oli tullut siihen mennessä ehkä puoli kiloa. Asiaan vaikutti myös ummetus ja se, että olin ennen neuvolaan tuloa syönyt. No, ehkä tokalle neuvolakäynnille pukeudun kevyesti, jos tuo kerran on punnitussysteemi meillä...

Paremmalla ajalla voisin kirjoitella muustakin :) Ja kiva oli lukea esim. esikoista varten tarvittavista hankinnoista!

Liisakaisa ja Myyrä 14+4

Yhteistyössä