Moikkamoi!
Mulle vois tänään päivittää
kp 1!
Pahoittelen jo etukäteen mutta ihan pakko vähän purkautua!
Oltiin taas vkl mökillä miehen siskon perheen kanssa, jolla siis 2 poikaa, toinen 7 ja toinen 3v. Voi luoja sitä touhua on järkyttävä katsoa
Tää nuorempi niistä on ihan holtiton, ja väitän että suurin syyllinen on nää vanhemmat. Se saa aivan kaiken periksi huutamalla ja raivoamalla, ja sehän sitten tosiaan huutaa ja raivoaa AIVAN KAIKESTA! En tosiaan ymmärrä mikä liikkuu näiden vanhempien päässä, koska tota on aivan järkyttävää katsella. Se kun alottaa huutamisen, syyksi riittää se että haluaisi istumaan sohvalle just siihen paikkaan missä joku toinen istuu, niin sitä paapotaan ja voivotellaan ja sille tasan annetaan se paikka siitä sohvalta... Tai isompi pullapala... Tai lelu mikä toisella on kädessä... Tai pelikonsoli jolla toinen pelaa... Tai ihan mikä vaan. Se on myös muutaman kerran purrut jompaakumpaa vanhemmista, niin että tällä isällä varsinkin oli aivan järkyttävä vekki kädessä. Ja lauantaina nipisti tätä isää sen verran kovaa poskesta että siihen tuli oikeesti verenpurkauma ja mustelma!
Toisen kasvatukseen ei todellakaan voi puuttua, varsinkaan minä jolla ei mitään kokemuksia lasten kasvatuksesta ole, silti mä näen että toi menee AIVAN pieleen. Jos se on nyt jo tollanen ongelma, mitä se on parin vuoden päästä, tai herrajumala teininä?!? Ne ei IKINÄ komenna sitä, se tosiaan saa mitä vaan ettei rupee huutamaan. Eikä todellakaan ole mikään poikkeus sillon kun me ollaan paikalla, vietetään melkeen joka vkl yhdessä mökillä, ja kesäisin monta viikkoa putkeen ja ollaan paljon tekemisissä. Nähdään siis todellakin mitä niiden elämä on.
Muutaman kerran kun poitsun raivari on tullut kun olen ollut yksin sen kanssa pihalla, olen vaan todennut että ole sitten ilman, ja kävellyt pois ja mennyt puuhailemaan toisen pojan kanssa. Minuutin ehkä potkii lumikasaa kiukkusena jonka jälkeen tulee nauraen mukaan meidän leikkiin. Varmana olis muakin alkanut potkimaan jos olisin mennyt voivottelemaan ja halimaan sitä että "voivoi kun nyt on lunta sen verran ettei pyörällä pysty ajamaan, voivoi mikä harmi, nyt varmaan ottaa päähän, tuu tähän syliin..."
Ihanaa että sai vähän purettua kiukkua, mua niin ottaa päähän. Varsinkin kun tätä toista poikaa kyllä komennetaan, ja sille ollaan todella ankaria. On varmasti kiva sillekin katsoa vierestä kun toinen saa kaiken, ja itse jää aina kakkoseksi.
Ollaan me yritetty vaivihkaa vihjasta asiasta, mutta vaikea tollasesta on mitään sanoa ilman että ne vetää herneen nenään kun puututaan
Huh, tulipa tarina
No hyvää maanantaita jokatapauksessa kaikille!
nelliellille oikeen hyvää matkaa, ellen täällä tule välissä käymään! Lontoo on kyllä sellanen johon itsekin haluisin lähteä, mutta mulla on kamala lentopelko... :ashamed: Kauheat suunnitelmat olis kesällä johonkin lämpöseen mennä mutta saas nähdä...