<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 13 <3<3

Mä kävin tänään kaupassa ostamassa sellaista vitamiinimehua missä on rautaa. En syö enää yhtään rautatablettia kun maha ei niistä tykkää yhtään. Hain myös apteekista multivitaa, tarkoitettu raskaudne ja imetyksen aikana syötäväksi ja raskautta suunnitteleville. tossa on foolihappoakin, kaveri raskautu heti ku alko noita syömään :D Onneks saa noilta raskautuneilta hyviä neuvoja ;) Toisaalta en voi sille mitään et hieman on katkera olo. Toiset raskautuu kerta toisensa perään helposti, lapsien välilä ei yhtiäkään menkkoja ja kolmannella yrityskerralla jne. Noh, katsellaan ja kuulostellaan. En sit tiedä et mite miehen diabetes voi vaikuttaa asiaan.

nii ja piti kysymäni et näkyykö sofi one stepin liuskatesteissä viivan paikkaa? Kontrolliviiva erittäin vahva ja toinne viivanpaikka siinä erottuu mut ilman väriä kylläkin. Pitihän se tänä aamuna tehdä jälleen negatesti.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mut vois varmaan siirtää plussanneisiin :)

Meni päivä pilalle kun mies pahoitti mun mielen. Sanotaanko näin että tuli semmonen olo, että se ei välitä koko raskaudesta juuri yhtään. Ilmeisesti en sais intoilla koko vauvasta ja siitä ei saa puhua kenellekään.
En tajua.
Haistakoot vaan pitkän peen koko jätkä.
 
Miss_piggy Voi hitsi, inhottavaa jos toinen pahottaa mielen. Miehet ei ehkä hössötä raskausjuttuja samanlailla ku naiset ja varsinki kun tärpin saamiseen on mennyt aikaa niin varmasti hössöttää kahta kauemmin. Niin teen ihan varmasti itekkin :) Jos sun miehes ajattelee että ei viel kannattas intoilla kun on suht aluilla.. En tiedä vaikea sanoa. Koitahan jaksaa. Ja iloitse nyt ainakin täällä meitin kanssa ja itekses! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy ja miss_piggy
Leonella, foolihappo onkin tosi tärkeä lisä raskautta yrittäessä. Meidän lääkäri suositteli sitä kanssa. :) Se tosin ei auta raskaaksi tulemisessa, mutta on tärkeä sikiön kehitykselle heti alkuvaiheesta lähtien.

miss_piggy, no voihan. :( Ehkä miehesi vaan haluaa hieman sulatella ensin asiaa ja tarvitsee siihen aikaa, vaikka yritystä olikin teillä pitkä pätkä. Tervemenoa odottajiin. :)

buffy, odottelen kuvia. :)
 
Lääkärin puheilla käyty. Suunniteltiin jatko. Mies sai lähetteen simppatestiin (yths ostaa palvelun felicitakselta, eli se on meille ilmanen, jippii!!) Mulle suunniteltiin ens kiertoon seuranta. Meen ekan kerran n.kp11 ja sitte siitä mahdolliseen ovikseen saakka seuraillaan. Sitte otetaan loppukierron hormoonikokeet, yleinen verenkuva ja uus kilppariarvo (se kun oli koholla viimeksi...). Gyne onneksi ultras mut ja sano, et limakalvonpaksuus ja oikee munasarja viittais siihen et ovis on tosiaan tapahtunu viikko sitte (kuulemam ei voi olla varma kuitenkaan). Lisäksi kohdussa oli vähän nestettä, joka sopis myös oviksen jälkitilaan. Mitä luulette, jos tärppi ois käyny, niin oisko gynen pitäny jo nähdä se nyt tasan viikko oviksesta? En huomannu sitä siltä kysyä, mutta tyhjähän se kohtu kyllä oli :( Nyt vain kovasti toivon, että se ovis ois tosiaan ollu ja menkat tulis ens viikolla, et päästäis käsiksi seurantakiertoon.

Kysyin ultran jälkeen et voisko olla jotain PCO:ta (apua,kirjotetaanko se noin?!), jonka takia mun kierrot on näin pitkät ja epäsäännölliset. Eivät kuulemma munasarjat yhtään siltä näytä, huh siitä. Gyne veikkas et ovuloinnissa saattaa silti nyt olla jotain pielessä ja apuun luultavasti otetaan clomit, mut tutkitaan eka kunnolla.

Näillä mennään, ootellaan menkkoja ja seurantaultria. Mies vie varmaan näytteensä tällä viikolla, mutta saadaan kuulemma senkin testin tulokset vasta maaliskuun puolivälin paikkeilla kun mun seuraavaki kierto on ohi ja verikokeet yms otettu. Gyne haluaa kuulemma antaa tulokset kasvokkain, et voidaan jutella siitä...joo, tavallaan ymmärrän, mut raivostuttavaa oottaa 2kk! Anteeksi omanapaisuuteni..on ollu vähän semmonen omanapainen päivä tutkimuksineen.
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
Vilijonkka, tsemppiä sinne :) Viettäkää se 2 kuukautta ihan huoletonta aikaa, mistäs sitä tietää vaikka sinä ainaka tapahtuisikin ratkaiseva käänne :)

Mä googlettelin noita hedelmällisyys juttuja ja kehitin toimintamallin kevään ajaksi :D mies EI saa käyttää alkoholia ollenkaan, sil on ikävä taipumut juoda muutama olut viikossa ja lisäksi viskiä. Sen lisäksi se saa ottaa purkista sinkkiä, C-vitamiinia ja B-vitamiinia. Olisiko teil vielä muita ideoita siihen, et ainakin siittiöt olisi mahdollisimman toimivaa tavaraa? Ovistestejä tilasin lisää 35 kpl :D Jos ei ala tuloksia näkymään tai kuulumaan viimeistään kesän aikana niin sit onkin vuosi takana ilman ehkäisyä. Mut mä uskon kyllä vielä siihen et kyl tää kevät tuo tullessaan sen raskaudenkin :)
 
Kp 28/28 ja menkkaoireet tiessään. Tänään testattu kuitenkin nega. En oikeastaan yhtään tiedä, missä vaiheessa mun ovis on tapahtunut - jos edes on tapahtunut.

Hiki/kylmä vuorotellen, aivastelua, röyhtäilyä ja täysin päinvastaisia tuntemuksia vatsanpohjalla kuin aiemmissa kierroissa. Repäisykipuja ei esim. ole aiemmin ollut.
 
Ui kuin nätit viivat buffy, onnea paljon! :)

täällä täti riehuu, ekaa kertaa pillereiden lopettamisen jälkeen tuli kunnon menkkakivut, nyt polttelu ja kouristukset kohdussa jo helpottaa. En vaan tykkää yhtään ku menkat pistää mahan aina enemmän tai vähemmän sekasin :/ eilen tilasin päivällä ovistestejä ni tänään tuli jo postissa. Jos kp14 vaik alkais tikuttelee.
 
Buffy on kyllä todella komeat viivat, onnittelut vielä siitä, ja toivotaan kovasti vauvaliimaa sinne, että pysyy kyydissä! :)

On: Täällä VIIMEIN tuli täti kylään, ja päästään puolenvuoden tauon jälkeen ensimmäiseen kiertoon. Mut saa nyt sitten laittaa listoille!
Meri__...........19.........kp 1/28......yk3 (clomikierto 1)

Tietääkö täällä kukaan, onko merkitystä ottaako tuon clomin aamulla vai illalla? Entä mitä haittaa on jos sen "vahingossa" ottaa liian aikaisin? Nyt tulee vähän kirkasta vuotoa, ja varmaan päivänmittaan yltyy, pelkään vain että tuo kp 3 olis liian aikasin, kun vuoto vielä näin vähäistä.. :)
 
Viljonkka, hienoa, että saitte selkeän suunnitelman miten edetään. :) Kylläpä teillä kestääkin pitkään simppatestitulosten kanssa. Meillä meni noin kuukausi ja pidin sitäkin jo pitkänä aikana. Yrittäkää jaksaa odottaa. :hug: Jos sulla on nyt tasan viikko oviksesta, niin gynen olisi pitänyt nähdä korkeintaan selkeästi paksuuntunut limakalvo. Muuta ei vielä noin varhaisessa vaiheessa näy, joten odottele ihan rauhassa. :)

Meri, ei oo väliä, kunhan otat aina joka päivä samaan aikaan.
 
Leonella Parsalla on jotain suotuisia vaikutuksia spermaan, en nyt muista mitä.

buffy Onneksi olkoon!!! :heart:

Vilijonkka Ihanaa että saitte jotain jo aikaseks mutta harmi että tuloksiin menee niin kauan. Toivottavasti olis tärppi käynyt ettei tarvitsisi enää tuon pidemmälle jatkaa tai sitten että menkat tulisi ajoissa.

ralliruutu Hui, jännät paikat! Koska ajattelit testata seuraavan kerran?

Tervetuloa kaikille uusille!!! :)


on: Itselläkin ollut omituisia tuntemuksia kohdussa. Semmoista tuikkimista ja muuta outoa. Toivottavasti olisi kiinnittymistä :heart:
 
Vilijonkka, teillähän lähti asiat rullaamaan heti alkujaan hyvin. Kiva juttu =) Olitteko yhdessä miehen kanssa siel lääkärillä? Nyt ei varmaan mene pitkään kun ootte jo raskaana, ensjouluna jo varmasti tyyppi on sylissä =)

Mites teillä mies on noin muuten ottanu noi hoitojen alkamiset/tutkimukset?
 
Jaahas jaahas, täällä alko jo vähän vuotelee. Maanantaina otin viikan teron, eli päivää aikasemmi verrattuna edellisiin alko.. En kyl tiiä viel olisko tänää kp 1. Pitää vähä seurata tilannetta, ku kolmanne n vuotopäivän kohil pitäis ne verikokeet ottaa, ja viikonlopuks varmast sattuis.. Pitää soitella yhen jälkee polille ja kysyy mielipidettä asiaan..
 
Onnee plussanneille :)

Pitkästä aikaa tulen tänne kertomaan kuulumisia. Yritin yks päivä kyllä puhelimella kirjoitella, mutta yllätys yllätys netti kaatui kun olin just lähettämässä :(

Nt-ultra takana ja pikkuinen siellä kauheesti liikkui ja potki. Ja kaikki näytti olevan hyvin. Niskaturvotusta oli 1mm eli ihan normaalisti :D
Ultra oli valtava helpotus. Näki pikkuisen ekaa kertaa ja nyt on uskaltanut alkaa iloitseen kunnolla ja puhuun ihmisille, että me saadaan kesällä vauva.

Tällä hetkellä olen työttömänä ja koulusta valmistuin juuri ennen joulua. Luulen kyllä, että en töihin mene ennen äippä lomaa.

Plajon plussa tuulia kaikille

eläväinen ja reiska 13+2
 
viljonkka kylläpä joudutte nyt pitkään odottelee :/ mut mitää oon lukenu ni jos ihan privaattinki meni ni sielläki alkututkimuksiin menee se 1,5kk. ja mikä ärsyttävintä et tutkimuksia tehään 1/kierto.... niiiiin hidasta toimintaa. Mut hyvä et nyt kävitte siellä ja suunnittelut on vireillä :) (se positiivinen puoli :))
 
Menkat alko, eli KP 1. Näköjään voi aikaa suoraan kalenterista kattoa, että milloin ne on odotettavissa. Uudella innolla taas tähän kiertoon! :)Oon yrittäny laskeskella oman ovulaationi ajankohtaa, kun kierto on melko säännnöllisesti sen 31 pv. Mitenköhän tarkkaan se 14 pvn sääntö pätee...? Omien laskujeni mukaan siis ovulaatio ajoittuis siihen KP 18 tietämille...
 
...en siis ole vielä ajatellut hankkia mitään ovistikkuja, koska en haluu tehä tästä liian "tekemällä tehtyä" pakkopullaa. Suunnilleen kierron puoliväliin ollaan ajoitettu yrityksiä tähän mennessä ja samalla taktiikalla eteenki päin. Tärppiä toivotaaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: tarana

Yhteistyössä