<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 VOL.7

Pansku eikö olekin nyt jo hieman helpottava tunne, että asiat ehkä lähtee rullaan eteenpäin? :) (nimimerkillä kokemusta on). Todella paljon tsemityksiä sulle ja miehellesi!

Kävin nyt sitten ostamassa valmiiksi myös sen digitestin! Voi elämä tätä odottamista, eikä tämä lomalla olo yhtään helpota tilannetta |O Mulla on ihan liikaa aikaa miettiä, että milloin tulee taas seurava päivä... harvemmin sitä haluaa loman menevän näin nopeaa! tyhmää... toivottavasti tämä tyhmä tyhmyys palkitaan =)
 
Mun laskut ovat hiukan olleet pielessä... Tässä vähän dpo:n kertausta. Eli kun saat ovisplussan, se päivä on dpo-1. Seuraava eli ovulaatiopäivä on dpo0 ja ovulaation jälkeinen päivä on dpo1.
Eli mulla on siis nyt menossa dpo 7. No joka tapauksessa teen eka testin tuolloin torstaina dpo 9.*Mulla on lyhyt kierto, joten voisi siis hyvin jo jotain näkyäkin....
 
Mä voisin vähän kertoilla omasta taustasta..

Pillerit siis jäi pois tossa toukokuussa. Nyt vieläkin yk 3 menossa eikä loppua näy.. Mulla ei o koskaan ollu säännöllistä luomukiertoa. Mut yleensä se on siinä 30 paikkeilla.. Mä en vaa jaksais tätä ruljanssia enää..
Edellisen miehen kanssa tossa muutama vuosi sitte yiritettiin lasta 1,5vuotta. Sillon kävin gynellä usein ja mut ultrattiin ja otettiin verikokeita. Mussa ei pitäs olla mitään vikaa lääkärin mukaan. Sain sillon provera hormoonit käyttöön ja niillä kierto pysy tasasena. Muistelisin et kierto on joskus venyny sinne yli 70päiväänkin ja muutaman kerran oli yli 40..
Mulla on vielä muutamaan kiertoon sitä proveraa jäljellä mut en tiiä uskallanko sitä kuitenkaan alkaa syömään ilman että käyn uudelleen lääkärillä?? Kävin yksityisellä ja kertamaksu oli n.60e(15min). Ei viittis sinnekään ihan kauheen usein mennä. Kunnallisella ei varmaan oo aikoja enää tän vuoden puolella.
On jotenki tosi turhauttavaa että tää kaikki alkaa taas alusta eikä vieläkään ole itsellä varmuutta siihen et onko mussa jotain vikaa..
Vatsassa on ihan menkkamainen olo. Yleensä vatsassa muljahtaa pari kertaa ja hetken päästä menkat alkaa. Nyt on kuitenkin jo yli viikon vatsassa tuntunu vaikka miltä..

Kertokaas te jotka paremmin tiedätte et miten niihin verikokeisiin mennään? Soitanko ihan vaan neuvolaan vai terveyskeskukseen ja pyydän päästä kokeisiin?? pitääkö mun selittää koko tilanne ensin jolleki ennen ku saan ajan??
 
Sati Juu, kyllä nyt on ihan hyvä fiilis :)

Nimittäin. Lääkärillä nyt siis käyty ja terot sain. Eli diagnoosiksi laitto metrorragia=epäsäännöllinen kohtuverenvuoto, joka ei ole kuukautisvuoto. Minä en nyt ymmärrä tuota diagnoosia, mutta kai se vaan tarkottaa epäsäännöllisiä menkkoja..?

Eli siis ei ole PCOS, mutta hieman sen tyyppisesti monirakkuloituneet munasarjat. Rakkuloita on siis alle 12/munasarja. Muuten kaikki näytti olevan ihan normaalit eikä mitään muutakaan epämääräistä ollut.

Kyseli siis ensin vähän taustoja, sitten teki sisätutkimuksen ja ultrasi vielä sisäkautta(vuoto ei siis haittaa!). Eipä siinä muuta. Toivotti onnea yritykseen ja käski tulla alkukesän tienoilla kontrolliin, jos ei ole raskaus alkanut tai muuten muutosta tapahtunut.
 
Viimeksi muokattu:
Hey
Myy muru! Manaukset toimi!:heart:
Kyllä se kuule nyt on niin että odottajiin käy sun tie!
Kaikki oireet on nyt sitä itteään! Itkut ja ilot, juilimiset jotka menee ja tulee!:hug:

Tää tyttö hilpasee nyt töistä kotiin!
Tuun sit kommentoimaan muitakin vielä!:hug:
 
pansku Olehan tarkkana sitten että otat terot oikein. :) eli aloitat vasta kun oot varma että ovis on ollut! mulla meni kaksi tero kiertoa suoranaisesti vituiksi kun olin liian hätänen, kärsivällinen luonne kun suotu on :) kolmannesta tuli JÄTTIovis ja sen jälkeen plussasinki.

Plussa puhurit taas teille tytöt :)
 
Pansku Helpotti varmasti.. :) Onneks uskaltauduit meneen *nostaa hattua*! Nyt hyvillä mielin vauvailemaan? Ja eikös nii, ettet sinne kontrolliin mee! ;) Ainakaa niissä merkeissä, lähinnä ajattelin et sitte sen mahan kans vois mennä! :D Toivon, ettei sun tarvii tää enää kauaa keikkua..

Mites Heyn päivä? Onko oloja? Tää ei ehtoosta oo enää juilinu. Lämpö taas nousee.. Ja tänään on ollu jotai ihmeellisiä himoja, siis oli pakko saada "ruuaks" salaattia jossa fetaa ja tonnikalaa, ja illalla iski hillitön nälkä ja vedin paistettua pekonia ja lämpösen leivän.. Joku suolan puutostila tai jotai?? :LOL: Voi apua mun kans.! Mä vaihdan mun mielipidettä salamatkustajasta joka puolen tunnin välein.. Koittakaa kestää mua!:ashamed: En vaa millää viittis joka juonenkäännettä selvittää isännälle, se saa hepulin mun kans!! :D
 
Heipparallaa!

Hey Olit kyselly? Ihanaa ku joku kaipaa :) Tänne ei ihmeempiä vielä. kp ties mitä, en ees jaksa pitää kirjaa kun yritän nyt olla stressaamatta tän kierron aikana. Yritys tosin jääny nyt vähemmälle ku viime viikolla meil meni miehen kans työvuorot ristiin ja sit vkl oli hirvee riita. Riita sit vei multa kokonaan halut eikä kiinnostanu.. :( Nyt tänään, just TÄNÄÄN ku ajattelin et jos viel vähä peittoja heiluttelis, ni sain Helsingissä ollessani viestin et heppu lähtee yötä myöten ajamaan Jyväskylään ja sieltä Ouluun. Eli toisin sanoen näen sen ehkä huomenna illalla seuraavan kerran :(

Pansku olit päässy gynelle käymään? Hieno homma että uskalsit mennä ja ottaa asioista selvää.. Mäki oon miettiny samaa, et jos tää kierto vielä venyy kp40 paikkeille ja plussaa ei kuulu ni otan kans ajan gynelle. Alkaa ottaa aivoon tää jatkuva odottaminen..

ON Masentaa. Ottaa päähän. Kaikki. Työt, mies, kissat, syksy. Syksy erityisesti! Syksy siksi, koska sen jälkeen väistämättä tulee talvi. Ja mä VIHAAN talvea sydämeni pohjasta. Vihaan sitä kun pitää pukea hirveesti päälle ja aina palelee. Vihaan auton putsausta. Vihaan lumitöitä. Lunta ylipäätään! Tää on kai joku helvetin syysmasennus :kieh: Ja jos tästä kierrosta ei tärppää ni mä otan itteeni niskasta kiinni ja varaan sen ajan gynelle. Sori tää vuodatus, jos ootte tän lukenu tähän asti :) Mua vaan nyt vituttaa. Musta tuntuu et viime aikoina mua on vaan vituttanu.

MUTTA, viime vkl oli kiva. Siis sitä lukuunottamatta et otettiin äijän kans taas (kiitos kuningas alkoholin) kunnolla yhteen. Olin ystävän kanssa lauantaina ensin syömässä, sit mentii leffaan kattoo se Pussikaljaelokuva ja siitä viihteelle. Oli kivaa olla vaan tyttöjen kesken ja torjua iskuyrityksiä :) Säälittävin oli ehkä joku känninen äijä joka tuli meille selittää et me ollaan niin hymyileväisiä, et meidän on pakko olla lahtelaisia! :D :D Eikä me siinä tilanteessa edes hirveämmin hymyilty.

Mut tässä kuulumisia vaihteeks. Mä yritän pysyä teidän perässä ja aktivoitua taas. Oon mä teidän juttuja käyny lukemassa, mut en vaan nyt enää muista yhtään mitä äskenkin luin :D Ehkä siks, koska takana on vajaa 15h työpäivä junan kimpussa..
 
syysmyrsky No se lääkäri käski alottaa kp 15 ja ottaa sen 10 päivää, ni aion kyllä nyt mennä sillä. Mutta toki sitten ens kierrossa tikuttelen ovista, niin ko se lääkärikin kehotti tekemään, ja kattoo sitten miten eka kuuri on vaikuttanut. En kyllä sillonkaan uskalla ite ruveta muutteleen sitä alotuspäivää..
Ultrakuulumisia ootellessa! :)

Myy Oottelen jo innolla, että päästään taas alottaan vauvantekopuuhat :D Yritän pysyä tyynenä, koska ei tämäkään vielä välttämättä auta raskautumisessa, mutta kuitenkin on jo niin hyvä mieli siitä, että nyt se voi olla jo todennäkösempään kuin ilman teroja! Hope so!
Et se sinäkään täällä enää kauan vanhene! ;)
 
inieh Etkö oo vielä käynyt tutkimuksissa? Mene sinäkin ihmeessä gynellä käymään! Se on tosiaankin helpottavaa, kun saa jotakin tietoa mitä siellä alakerrassa tapahtuu! :)
Harmi, että sua masentaa:hug: Kyllä se kevät ja kesäkin sieltä taas tulee! Eihän siihenkään ole kuin... n. 8kk :D Aika laiha lohtu, mutta ajattele positiivisesti! :)
Muoks. Ei ku hups :D luin jotain ihan omiani tuolla... Eipä mittään! : P
 
Viimeksi muokattu:
pansku Joo siis en oo vielä käyny missään vaik on pitäny.. Ku nyt nää työpäivät niin sotkee mun vapaa-aikaa :D En siis voi varata lääkäriä ennenku nää asennuspäivät menee varmasti niinku on sovittu. Ja en aio testata vielä, oon joka ikisessä kierrossa testannu liian ajoissa ja sit menkat on tullu kp39-40.. Ni mä aion nyt odotella, jos niitä menkkoja ei ala kuulua ni sit testaan. Viimekskin hain vielä kp39 testin ja sit pääsin kotiin just sopivasti toteamaan että täti tuli kylään.. Ja joo kyl se kevät vielä tulee, mut ensin pitää kestää toi hemmetin talvi.. :D
 
^ Höh. No eipä se sitten auta kuin hoitaa työhommat pois ja sitten heti soitat sen ajan! Eikä tosiaan kannata testailla liian ajoissa. Molen kans kaikille sanonu, että säästyy turhalta pettymykseltä, kun jaksaa vaan oottaa riittävän pitkään ja sitten, jos päivät venyy reippaasti ni tehä testiä. Iteki aion tässä tai sitten ens kierrossa testata vasta, jos päivät venyy sinne 40, kun on tähänkin asti melkein aina niin pitkäksi menny.. Kattoo nyt tämä kierto, miten nuo terot tehoaa.
 
Hey
Sati Mulla nyt ehkä oikean rinnan alla vähän mutta tooosi vähän kipua koskettaessa, ja sit näitä vatsa/nivus nippailuja ja vihlomisia välillä enemmän välillä vähemmän, lämmöt sahaa edestakas, välillä 36.7 (korkein jonka oon nyt mitannu) ja sit välillä vaan 35. jotain. Päätä särkeny ja poskia kuumottaa vähän väliä mutta, mulla korvien väli syndrooma eli en menis luottamaan näihin tuntemuksiin... :D
Eli samoilla fiiliksillä kun sinäki, välillä uskallan jo odottaa plussaa ja välillä taas aivan satavarma että nega se vaan. Mulla pitäis myös olla nyt dpo7 eli huuuuh...(jos siis ovis on edes tapahtunut). En tiä, ahdistaa. pööööööööööh. :whistle:

Pansku Hienoa että pääsit gynelle näin nopeasti, ja sait terot avuksi. Nyt kun kierrot tasottuu niin toivottavasti et keiku täällä enää kauaa!!! Nyt vaan uuteen kiertoon muru!!:heart:

Syysmyrsky kiitos tuulista! tuuhan tännekin kertomaan ultra-kuulumisia!:heart:

Myy Kiitos kysymästä, tossa olikin jo oireistoa kun Satille vastasin.:whistle:
Eli samoilla fiiliksillä kaikki mennään! :D Tää on ihan järkyttävää... Sori myös, minä täällä paasaan eessuntaas näitten tuntemuksieni kanssa mutta eikös se meille nyt kaikille täällä suoda, sitä vartenhan täällä ollaan ettei ehkä kotona tarvii (täälläkään ei mies jaksais enää kuunnella yhtään jokaisen nippauksen pohdintaa);)

Torstaina sitten testataan!!!:eek:

Inieh muru! Mua myös kammoksuttaa syksy ja talvi, eniten PIMEYS, en tiä miten taas jaksais painaa kevääseen asti. Onkohan semmosesta kirkasvalolamppuhässäkästä mitään apua?
Ehkä toi höllääminen vois tehdä mullekin hyvää, et antais mennä vaan eikä laskis yhtään päiviä tai yhtään mitään. Mut jotenki, sitä vaan ajautuu aina laskemaan ja miettimään että missä mennään.
Ihan hirveesti lähetän sulle plussatuulia ja voimia niin työhön kun kaikkeen muuhunkin! Ja aina saa ja pitää valittaa kun siltä tuntuu, tää on vähän semmonen että "myötä- ja vastamäessä" eikös? :heart:

Dana huih, pitkään on sullakin ollut yritystä kaikkinensa takana. Inhottavaa onkin tuo epätietoisuus että jos mättää niin missä ja kun periaatteessa missään ei pitäisi olla vikaa. :/ aina ei vaan syytä löydy. Mä en osaa muuta sanoa kun että gynelle varmaan kannattaisi mennä, tietävät nämä asiat parhaiten ja varmaan voisi suoriltaa verikokeisiin tms lähettää jos kerrot tilanteesi, ja miksei muutenkin perustutkimukset tekisi hyvää jos kuitenkin pillereitäkin tässä välissä olet syönyt.
 
Viimeksi muokattu:
Hmph.. :( ..PikkuMyy rakas oli kyselly :hug: Puhkun sulle nyt niitä vauvvoja miljoonittain :heart:

Tänään olis ollu LA sille ekalle enkelille :heart: Ja kyl menkatki alko, kera ihanien kipujen ja pahoinvoinnin ja pyörrytyksen.. Hienoa..

Tsemppiä muille ja isot :hug: :heart:

Kyl mää tääl käyn teitä kurkkimassa..
 
pansku Mulle määrättiin ne kp10 alkaen..ja mun käskettii heittää ovistikut menemään ja olla tikuttamatta kun siitä tulee stressiä :D Ja tosiaan kaikki muut terojen syöjät ihmetteli tätä kun kaikkien muiden gynet oli suositellut aloittamaan vasta oviksen jälkeen. Siinä ne 2ekaa kiertoa sit menikin kun alottaa jo kp10 ja ovis on ehkä tuurilla kp 20-22 niin vituiksi meni niin että soi.. Kun tarkoitus on juuri tukea myös sitä mahdollista raskautta paksummilla limakalvoilla niin ei se sit aja asiaansa :/ mutta tosiaan normaalisti se ovis ei tietty ole noin,mut mä olenki luonnonoikku :D
 

Yhteistyössä