<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.4

Laretzki
Meillä on kaksi kollipoikaa, toinen tulee puoltoista vuotta kesäkuussa ja nuorempi samaan aikaan vuoden verran. Koiraa koetan kovasti miehelle kaupitella ja sen verran on jo saatu irti, ettei ainakaan nykyiseen kämppään...muutto tosin olisi edessä viimeistään syksylllä :saint:

Mäkin voin liittyä pillerilistaan, jos joku sellaisen tekee :)
 
Chiba Minkä rotuisia koiria sulla on? Mäkin joskus oikein kasvatin jyrsijöitä, mulla oli noita talvikoita, olisko ollu parhaimmillaan 15. :D Niin ja on mulla ollu kanikin ja kaksi rottaa... Miten niin tykkään eläimistä? :rolleyes:

Tällä hetkellä mulla on suomenhevosia, ihan ravureita niistä pitäis tulla, tosin toinen niistä nyt just loukkas jalkansa, että se siitä. :(

Niin ja mitä siihen mun mieheen tulee (kun kyselin teiltä, ootteko kattellu miestänne eritavalla) niin tiedän, et se on hyvä lasten kans ja osaa niitä hoitaa (sillä on entisestä suhteesta jo aika iso lapsi), mutta mietin siis itse miestä ihmisenä... sillä on joskus ollu alkoholin käyttö hieman runsaan puoleista, mutta nyt kun se on käyny oikein terapiassa asian tiimoilta ja toi kotiinki lappusia aiheesta, ei se niiden mukaan oo ikinä edes paljon ottanu. Ajatelkaa, että aikuisen miehen tulis juoda enemmän ku 24annosta alkoholia viikos, et se ei ois enää kohtuullista! Siis yli salkullinen kaljaa joka hemmetin viikko! :O
 
Laretzki
Dremming Mulla on puoltoista liuskaa jälkellä, eli pillerit loppuu tuossa joskus toukokuun alussa. Sitten kattellaan miten käy :) Opiskelujen kannalta myöhemmin kesällä tuleva plussa olis parempi, mutta mä en jaksa ruveta uusimaan pillerireseptiä yhen kahen kuun takia. Joten sitten mennään meiningillä tulee jos on tullakseen :D
 
t84
Täällä taitaa aika monilla olla elukoita :)
Täälläkin tosiaan noi kaks koiraa, puolikas ja kokonainen seefferi. Ne on tollasia mun vauvoja, mamman mussukoita joita pussailen ja rutistelen puhki :D Meille on vaan tosi huono tuuri käyny noiden kanssa, molemmat on tosi sairaita, mutta sitäkin tärkeempiä siis.
Heposistakin tykkään hirveesti, kävin ratsastamassa vielä viime vuoden lopulla, mutta polvi rupes reistailemaan sen verran että se piti lopettaa :(

Vitsi vedin äsken päivän greippimehut taas, ja hui hemmetti... Tiedättekö kuinka paljon sattuu kun tollanen kirpee litku menee haavaan, mullahan siis on posket pienillä haavoilla kun tosiaan noi viisurit on puskenu sen verran vinoon että kun puren niin osuu poskeen... Jumaliste että kirvelee.
Mitenköhän muuten on, jos sattuis tärppäämään, pystyyköhän ne poistamaan noi hampaat?
 
siis mie en voi uskoo ettei Chiballa ois tärppi käyny, kauan olit pidättäny pissaa? :D

mullakin on ollut joskus 3 kania ja 2 marsua :D mies ei suostu et meille otettais enää yhtään elukkaa kun nyt on kissa, koira ja kilpikonna :D mut marsun mie vielä joskus haluisin..

siis mie olin varma et täti alkaa tänään kun koski jo aamulla mahaan ja tissikipu on melkein poissa mutta ei, rätinki laitoin jo valmiiksi :D noh, mie en ainakaa testaa vähää aikaa, sunnuntaina vasta jos tätiä ei ole tullut!

musta tuo olis hyvä idis et ne keetkä haluais tulla mukaan mutta ehkäsy vielä käytös niin laitettas oma "riimu" tonne pinkkaan :) en keksiny parempaa sanaa.. :D

t84 mie en muuten tiiä pystyvätkö poistaa jos oot raskaana kun tulehdusriski on niin suuri ja joutuisivat antaa puudutetta :D kun musta ientulehduskin pitää hoitaa pois ennen raskautumista..
 
t84 Niin joillekkinhan joudutaan myös syöttämään runsaasti antibioottia viisureiden poiston yhteydes, itse olen yksi tällainen onnekas. Ja voin vaan kuvitella kuin kipeet ne sun posket on. Ittellä ollu suun limakalvoilla jotain pikku haavoja viimeaikoina ja hitto, et syöminenkin voi tehdä välillä kipeetä! : /

Joo, tuntuu olevan eläinrakasta sakkia! Mutta se on hyvä! Mä ainakin tunnen oloni paljon kotoisammaks ku on muitakin samanhenkisiä. :heart:
 
tiuhti, kyllä mie olin ihan aamusta pidätelly pissaa. Joskus ysin kymmenen aikaan käynyt vessassa ja testin tein kahden jälkeen, ettei siittä pitäis olla kiinni. Noh, ei tuu lasta tähän kiertoon. Ehkä sitte seuraavaan sitte, tai sitä seuraavaan jos nyt testituloksista jotain semmosta löytyis minkä voi lääkkeillä hoitaa. :)

Dremming, chihuahuoita. :D minä kanssa olen tuota gerbiilin kasvatuspuolta harkinnut ja tuo tosiaan oli ensimmäinen poikue. Sitteku on isompi kämppä/oma talo niin olen jo suunnitellut, että jos meille tulis taloon oma takkahuone tai vastaava, niin sinne voisi sitten rakentaa pari hyllykköä ja pari terraa lisää sitte. :D Ja hei, meikä on eläintenhoitaja ammatiltani niin kyllä meilläkin noita elukoita on ollut pienestä pitäen, ja lisää tulee. :p

t84, luultavasti eivät ala poistamaan että kannattaa mennä poistatuttamaan heti kun on vaan mahdollista. Ja jos et itse mehusta tykkää niin kokeiles ihan hedelmänä greippiä. :) On muutes paljon makeampaa ja parempaa, mehu on paljon happamampaa.
 
Iso hali Lemonade :hug:

Eläingalluppiin: Meiltä löytyy kaksi koiraa, iso ja pieni. ja Lisäksi akvaario, jossa ihan fisuja vaan. :) Ja ratsastamassakin käyn harvakseltaan kaverin ponilla. Nykyään tunnit on niin kalliita ettei näin opiskeluaikana oo ollu niihin rahaa.

Miesgalluppiin: Mä uskon että mun murusta tulee hyvä isä enkä oo kattellu sitä mitenkään eri tavalla kun oon nähny miten hyvin se tulee lasten kanssa toimeen. Lisäks miehellä on ollut kauemmin vauvakuume kun mulla :D
Perjantaina mennään lainaneuvotteluun pankkiin. Hui :D Sieltä varmaan tulee vaan räkäset naurut rahan sijaan kun tuo ukko on vielä toistaiseksi vaan tarvittaessa töihin kutsuttava ja ittellä sopparit tehty elokuun loppuun. Tosin mullahan kyllä töitä olis tarjolla enemmän kun ehtis tehdäkään...
 
t84
chiba kyllä toi mehu alkaa maistua jo ;) nyt vaan tosiaan kirveli niin pirusti että meinas itku tulla...

No voi helvata mitäköhän tässä nyt sit tekis, yhtään kiertoa en kyllä välistä jätä, mutta hampaat on pakko saada pois, tosiaan tekee jo ikävää syödä, en mä mitään vuotta voi odottaa. Toi oli eka aika mikä oli, eli ens kuun lopussa, tuurilla toikin tuli kun muuten olis menny vielä kk eteenpäin mutta toi oli joku peruutusaika. Tervetuloa pk seudulle...
 
Chiba ja Namppis88, missäs ootte töissä? Mäkin ole eläinten kans työkseni, maataloushommia. =) Mun hamsterinkasvatushommat hiipui noiden koirien myötä. Kävinhän mä kennelliiton kasvattajanperuskurssinki ja meinasin hakee kennelnimen, mut se jäi taas sit hevosten takia. :D

Meil ois rahat jo taloa varten ku löytyis vaan se penteleen tupa jostaki. : / Paljon kivempi ois sitte alkaa lapsen tekoon ku ois oma katto pään päällä.
 
Minäpäs myös vastailen vielä galluppeihin.

Miesgallup Mä en oo ikinä nähnyt miestä pienten lasten kanssa. Lähipiiristä kun ei löydy. Tosin joskus esim. koirapuistossa tms. joku isompi lapsi saattaa tulla juttelemaan ja mies aina tosi mielellään höpöttelee lasten kanssa. Se on tosi rauhallinen ja kärsivällinen luonne, että varmasti pärjää haastavammissakin tilanteissa lasten kanssa. Oon ihan varma, että siitä tulee maailman paras isi meijän lapsille! :heart:

Eläingallup Meillä on 10 kk ikäinen sekarotuinen koira. Se on ihana ja eloisa otus! Tosi aktiivinen elukka ja kova juoksemaan. Kotona meillä on aina ollut kissoja. Olin ennen ihan kissaihminen, mutta nyt oman koiran myötä oon tullu siihen tulokseen, että oon molempia. :)
 
Dremming Mä valmistun nyt keväällä terveydenhoitajaks mutta näillä näkymin teen sairaanhoitajan hommia ainakin elokuun loppuun. Olishan noita saikkarin paikkoja vaikka kuinka mut jotenkin haaveilen että pääsis neuvolaan töihin. :D
 
Dremming, olen tällä hetkellä työtön kun ei täältä Tampereelta oikein tunnu löytyvän työtä. Tuntuu että pitäisi olla nuori ja nätti, mutta sitten 10 vuoden kokemus ja olla joka alasta jotain hajua. Itsellänihän on ensimmäisenä koulutuksena datanomin paperit, että voisin tehdä niitäkin töitä jos löytyisi.

Lomittamishommat on ihan jees, mutta työajat on niin pyllystä etten semmoseen ryhdy.
 
Chiba Tuttua jotenkin juurikin tuo, että pitäis olla nuori, mutta omata jo paljon kokemusta alalta ja se ei kai minun tietääkseni ole kytännössä edes mahollista. :kieh: Menetin erään työpaikan hevostarvikeliikkeessä sen vuoksi, ettei minulla ollut kaupallista kokemusta. Sinneppä palkattiinkin kaupallisen koulun käynyt joka ei tiennyt hevosista tuon taivaallista! :headwall:

Lilli88 Mä oon taas aina ollut koiraihminen siihen asti kunnes syksyllä meille tuli kissa ja huomasin, että onhan nuo kissatkin ihan mukavia. :)
 
Laretzki
Dremming Millasia hommia teet maatalous puolella? Mulla meinaa on kyseisen alan ko opiskeltavana juuri nyt. :D Tosin tulee vähän eksoottisempi koulutus, kun uutena erikoistumisvaihtoehtona on toi elintarvikepuoli, jota olen kironnut täälläkin, eli musta tulee työntekijä maatalouden ja teollisuuden rajapintaan, että jos ne saatais vaikka joskus toimiin paremmin yhteen :D
 
Laretzki Lehmiä siemennän. Kävin amiksen sillon 6vuotta sitte, maatalousalanperustutkinnon, hevosenhoitajaks, sitte lomittelin ja sitä kautta oon nyt tässä hommassa. :) Sanotaanko, että vähän erikoisempi ammatti, mutta sain jo ennen valmistumista vakituisen paikan ja pian sen jälkeen ihka uuden työauton, että mikäs tässä. :)
 
Laretzki niin taitaa olla, mut mäkin olen syntyjäni ihka aito kaupunkilainen. Nyt asun sitä vastoin ihan korvessa ja tunnen päässeeni kotiin. :)

Voi, voi. Taas on huuhdeltu yks pilleri kurkusta alas. : / Jos jotain positiivista niin tänään en oo polttanut ensimmäistäkään tupakkia kun saikulla kerran ollaan, niin oon maannut sohvalla rehdisti koko päivän. :D
 
Dremming, niinpä ja jos sitten haluat johonkin työelämävalmennukseen työkkärin kautta, niin joudut sitten siellä työpaikassa tekemään paskahommaa vaikka haet paikkaan sitä ajatellen, että saisit kokemusta kyseiselta alalta.
Kuten minäkin erääseen eläinkauppaan hain, niin lopulta olin vain takahuoneessa ja siivosin, vaikka olisin halunnut siellä myymälän puolella harjoitella ja tuotetietoa avartaa.

Olen kyllä miettiny, että pitäisikö hakea oppisopimuksella hevostenhoitajaksi. Voisi olla sekin minun juttu.
 
Chiba älä vaan mene heppakouluun! Sen turhempaa ammattia saa hakea (jos ei koiralinjaa oteta huomioon, se kaiketi kaikista turhin). Jos joku hevosalan koulu kiinnostaa niin ehdottomasti Ypäjä tai sitte Kaustisen raviopisto. Ypäjältä pääsee ehkä parhaiten ulkomaille ja Kaustiselta taas ravitalleille jossa saattaa ollakkin töitä toisinaan. Mutta koulutusta hevosalalle on kumminki liikaa. : / Taikka voihan sen koulun käydä, mut työllistyminen on tosi heikkoa ja minäki huomasin kolmannella vuodella, että eihän tässä oo mitään järkeä. : /

Jatkan viel:
Kyllä sitä vaan nykyään kannattaa mennä sellaiselle alalle johon ei oo paljon halukkaita, saapahan ainakin töitä. Esim. tämä minunkin ala on aika harvinainen ja sitä pidetään ällöttävänä ja outona, mutta mun mielestä tää on sopivan haastavaa, saa olla ihmisten ja eläinten kanssa, antaa neuvontaa ja ohjeistaa eläinten omistajia. Mä tykkään. :)
 
Viimeksi muokattu:
Dremming, samaa mieki olen vähän epäillyt että ei varmaan hevosalalle hirveästi töitä ole. Kuten koko eläinalalle ei oikeastaan. Saa nähdä tuleeko uudestaan alanvaihdos vai mitä tässä elämällään tekis, kun lastakaan ei kuulu.
 
Chiba Eläinala on kokonaisuudessaan aika sattumankauppaa ja pienipalkkaista. : / Mutta toisinaan tuuri käy. Halukkaita vaan on niin paljon ja jokaiselta joka eläinalalle pyrkii löytyy varmasti ainakin sitä työnantajien arvostamaa innostusta... Ja älä nyt vielä ajattele, ettei lasta ala kuulumaan. Kyllä se sieltä vielä varmasti tulee, silloin kun sitä vähiten odotat. Äiti sanoi, että minua sai vuoden odotella ja musta tuntuu, etten minäkään sieltä sikiävimmästä päästä ole. :| Ja mä en pääse vielä edes yrittämään...
 
Dremming, no onhan tässä jo kohta vuosi yritetty. Ymmärtäisin jos antaisi kuulua jos olisin lopettanut laastarin heti yrityksen aloitettua mutta kerkesin lopettaa laastarin vuotta ennenkuin alettiin yrittämään, plus sitten meidän äitin suku on sikiävää sorttia. Minä en ilmeisesti siihen sukuun tule. :D Noh.. hyvää kannattaa odottaa, tai ainakin niin ne väittää.

Ja tosiaan, yhdessä vaiheessa eläinalan työntekijöistä oli pulaa mutta nykyisin ei ole. On niin yleistynyt kokoala että paljon on hakijoita. Olishan se hienoa päästä jotain eläinhommia tekemään, mutta näyttää siltä ettei ole mahdollisuuksia siihen ainakaan tällä hetkellä.
 

Yhteistyössä