<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.3

No onpas AnniMu:lla kierto tosiaan venynyt... Jospa se täti sieltä tulis, niin pääsis epävarmuudesta ja odottelusta.

Ella83 onpas sattunut kiva gyne. :) Varmasti ihan eri fiiliksillä taas eteenpäin, kun asiat sai selvyyttä. Voikohan tuo ovulaation välistä jääminen venyttää kiertoa? Mulla kans välillä ollu nuita pitkiä kiertoja, mut en koskaan oo miettiny oisko yhteyttä siihen etten oiskaan ovuloinut...

Pahoittelut taas kaikille tädin saaneille.

Vois melkein laittaa galluppia pystyyn onko kelläkin mikä ehkäisy ollut käytössä ennen vauvan yrittämistä? Itsellä oli useamman vuoden kuparikierukka, mulle ei nuo hormoonipitoiset keinot sopinu yhtään. Sitä ennen tuli kokeiltua mm. varmaan kymmenkunta eri pillerimerkkiä ja ehkäisyrengas. Lääkäri sanoi kierukan poiston yhteydessä, et normaalisti vie 6-12 kk et tulee sen jälkeen raskaaksi. Aika hurjaa et kohta alkaa se 6 kk olla käsillä...
 
Ehkäsy-Gallupiin voisin vastailla, että käytin e-pillereitä n. puoli vuotta ja alkukesästä jätin ne pois. Jotenkain tympi popsia niitä ja koko keho meni jotenki oudoks ja tyhjennysvuodot oli mitä sattuun (oon tottunut runsaisiin ja kivuliaisiin menkkoihin, ehkä siks tuntui oudolta ja pöljältä..Luonnottomalta?), ja miehen kanssa oltiin sitä mieltä että jatketaan keskeytetyllä vaikka sattuisin tulemaan raskaaksi ja jos en tule niin yrittämään aletaan vuoden alusta. Ja tässä sitä sit ollaan! :)

AnniMu Voih, tuo oli itsellä kans niin tuskaa kun veny ja veny kierto, onneks ne mulla sitten lopulta tuli ilman "poppaskonsteja" ja reilusti.. Toivottavasti sullakin, ja pääset sitten tuosta odottelun tuskasta! =)

Ja Horrorpop, toivotaan että teillä pätee enempi se 6kk kuin 12...
 
Mikella Kuinkas pitkiä sun kierrot on enimmillään ollu? Rupee jo kummastuttamaan ja kauhistuttamaan tämä oma tilanne.. Ja mulla gyne sano, että "lääkkeillä" kuukautiset käynnistetään vasta viiden kuukauden poisjäännin kuluttua. Mitä lueskellu olen, niin monilla täälläkin on aloitettu Terot jo parin kuukauden jälkeen.. :eek:

Galluppiin Mulla oli käytössä e-pillerit (Mercilon) n. 4 vuotta. Ite olin ainaki niihin tyytyväinen, edullinen ehkäisykeino, eikä mulle tullu mitään oireitakaan niistä :) Nyt kyllä harmittaa, etten pillereitä lopettanut jo aiemmin, ois ollu fiksumpaa antaa kierron rauhassa tasoittua ennen yrittämistä..
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas!
Kiitos jälleen teille kaikille! Te kaikki olette ihania :hug: En ole jaksanut kovin aktiivisesti vastailla kun olen yrittänyt kerätä ajatuksiani kasaan.

tiuhti_ Sinullahan jännäksi käy! Toivotaan että olisi sitä itseään :)

Lilli88 Kiitos tsempityksistä! Harvoin on täti odotettu vieras kylään, mutta nyt kyllä oli kun tiesi ettei siellä mitään ole kasvamassa. Kyllä tässä alkaa pikkuhiljaa itselleenkin hahmottua kuinka pitkän aikaa tässä yrityksessä on vierähtänyt. Keräilen rohkeutta soittaakseni aikaa tutkimuksiin, tai ottaakseni edes selvää, että mitä tutkitaan. Jospa tämä tästä alkaisi sujumaan :) Toivottaan että saatte maailman parhaan kihlajaispäivä lahjan tällä kertaa!

mimmu1984 Tosiaan sattui hyvin tuo uusi vuosi väliin ja vielä kun vietettiin uutta vuotta tällä kertaa ihan tyttöjen kesken niin murheet unohtuivat kyllä nopeasti! Onneksi on ystäviä joiden kanssa saa aina nauraa vatsa kippurassa ja itkeä vollottaa yhdessä :) Niin hölmöltä kuin se kuulostaakin, niin toivoisin tutkimuksissa löytyvän jotain, joka selittäisi tämän pitkän odottelun. Olisi jotain mitä parantaa. Vaikka toisaalta taas olisi toki parempi että kaikki olisi ok. Vielä minussa pieni toivon kipinä elää siitä, että minunkin olisi mahdollista tulla raskaaksi!

Gabrielle Ensinnäkin :hug: Pahoittelut negasta ja mitä ilmeisemmin myös tädistä :| Täti tosiaan oli toivottu vieras tällä kertaa, heti kuultuani etten ole raskaana. Lääkäriin ja tutkimuksiin hakeutuminen tuntuu kai hankalalta juurikin siksi, että joutuu myöntämään itselleen totuuden. Meille ei siis lapsia tule täysin luonnollisin keinoin. Tuntuu jotenkin kurjalta sanoa se. Vaikka raskaaksi hankkiutumisen vaikeus taitaakin olla aika normaalia nykypäivänä, enkä suinkaan ole ainut tämän ongelman kanssa painiva, tulee silti tunne kuin olisin jotenkin vajavainen :( Mutta eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa... Kun saan asian sisäistettyä niin voin taas jatkaa hyvillä mielin :)

ON: Huomenna ajattelin tehdä liikken eteenpäin ja soittaa tiedustellakseni, mitä kaikkea täällä tuppukylässä voidaan tehdä raskautumiseni eteen... Josko homma lähtisi siitä aukenemaan. Pelottaa, ottaa päähän ja ahdistaa ajatuskin tulevasta, mutta kaikki on sen vaivan arvoista, jos vaikka apuja saataisiinkin. Samalla yritän hieman siirtää ajatuksiani tuohon koiraan ja sen koulutukseen. Ensimmäinen näyttelykin olisi varmaan edessä keväällä, joten harjoitus ei ole pahitteeksi kumallekkaan meistä.

Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan! Eiköhän me kaikki plussata vielä tämän vuoden puolella vai mitä! :) Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja paljon plussatuulia matkaan!
 
[/B]Huomenta tytöt! :)

Ihan ekaksi, mulla varmaan vaihtuu sit tänään KP1 YK4 :( meinaan jotain tuhrua tuli just vessareissulla.. että näin.. se siitä YK3.. :ashamed:

G mulla oli 6 vuotta e-pillerit käytössä, ensin yasminet sitten femoden, ja sit kerkesi tässä lopussa olla 3kk käytössä ehkäsyrengas joka ei sopinut mulle ollenkaan, mieskin tuumasi että olis ehkä parempi et otat sen pois vaan kokonaan :D (olin niin kiukkunen KOKO ajan sen jälkeen kun aloitin sen). enää en ikinä varmaan halua hormooniehkäisyä (josko sitä koskaan tulee tarvitsemaan)

AnniMu kannattaisiko sinun käydä lääkärissä hakemassa kuuri, jotta saavat sun kuukautiset alkamaan! :) niin pääsisit taas normaalin kiertoon ja vauvapuuhiin :)

ON joo eli mieli on toooosi maassa :( eipä muuta.. vuoto varmaan alkaa kohta ihan reippaana! eli sitä odotellessa.. :'( kyllä tää saakeli kirpasee ja kovaa! mutta tissikipukin on suurinpiirtein poissa, ihmettelin eilen kun eka oli toooosi kipeät ja yht äkkiä ei ollukkaa niin kipeät enää.. eli kohta saa varmaan Gabrielle päivittää KP1 ja YK4.. ja saakeli ehdin eilen jo tilata testejäkin, mutta jotenkin aavistelin niin tilasin kans ovistikkuja..
 
Hyvää huomenta!

Pahoittelut kaikille tädin yllättämille näin alkuun. Kyllä sitä vielä tärppää, luultavasti silloin kun sitä osaa vähiten odottaa. :hug:

Puna-Musta, mulla on kanssa sama ajatus. Tai oikeastaan enemmänkin menen vasta tarkistuttamaan paikat että onhan kaikki tuolla ok, että raskautuminen on edes mahdollista. On pitänyt mennä jo pitkän aikaa perustarkastukseen mutta aina se on venynyt ja venynyt, nyt otan itseäni niskasta kiinni ja varaan ajan ens kiertoon.

Ehkäisy-galluppiin, itse käytiin parisen vuotta hormonaalista ehkäisyä, ensin pillereitä, sitten ehkäisylaastaria. Lopetin tuossa puolitoista vuotta sitten kun ei vaan sopinut, tuli pahat yhdyntäkivut, limakalvot meni ihan riekaleiksi, kovat päänsäryt ymsyms. niin enpä alkanut enää terveydelläni leikkimään. Se loppu vajaa vuosi ennenkuin alettiin yrittämään niin meni ihan kondomeilla. Mieskin sanoi että nyt otat sen laastarin pois, että hän mieluusti sitten kärsii ne kondomit (vaikka niissä mitään kärsimistä ole :D).

ON: Oon taas varma ettei tuolla alhaalla mitään ole kasvamassa, vaikka kierto on vasta 19? mutta jotenkin vaan sitä ajattelee että ei ole mitään. Tissit oli tuossa aika hemmetin kipeät (mikä voi johtua miehen aktiivisesta kopeloinnistakin), mutta nyt se aikalailla tipotiessään. vähän ne ovat turvoksissa mutta eipä oikeastaan mitään. Eilen parilla kerralla tuntui toisessa munasarjassa kuin olisi neulalla tökitty, kuten myös kohdun tietämillä mutta yleensähän noita oireita on.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas!

Ehkäisygalluppiin vastailempa ihan ekana. Mulla oli 19 vuotiaana käytössä ensimmäiset pillerit mirelle ja sit niitä kerkesin käyttää pari vuotta ja vaihdettiin nuvaan, kun vähän tuppas unohtumaan tuo pillerin otto. Sitä kerkesin käyttää 1,5v ja jätin pois, ku hiivatulehduksia tuli niin usein ja limakalvot oli kuivat eikä ollut mitään seksihaluja, samoin oli mirellen aikana. ne häviski sitten ku lopetin käytön (paitsi hiivatulehdukset). Ja viimeisimmäks oli monta vuotta ihan kumi käytössä ja sillä varmasti jatketaankin sitten joskus jos ehkäisyä tarvitaan. En oo niin innostunu noita pillereitä syömään.

Tiuhti: :hug:

Chiba : mie kans oon hieman sitä mieltä että ei varmaan tärpänny, ku en oo varma tosta oviksesta. Mutta ihmeesti noita pieniäkin oireita alkaa miettimään et josko sittenkin. Miun mies aina nauraa miun tissien puristelulle et ei ihme jos ne aroilta tuntuu ku pitää kotona kokeilla :)

ON: niin siis ovistesteissä ei näy nyt juurikaan mitään, eli ovis oli viikonloppuna tai sit ei ollu ollenkaan. Nyt piinapäivät odotellaan.. huoh, kunpa nää pari viikkoo kulus nopeesti!! pieniä oireita ollu mut en uskalla niitä tänne laittaa, kuiteski oman pään kuvitelmaa tai sit sen clomifenin aiheuttamaan sivuvaikutusta....
 
Heippa tytöt...

pikaisesti vaan kirjotain omaa napaa tänne kiire on kova :)
Tulen kyllä myöhemmin kommentoimaan lisää

eli gabrielle mulla menossa tänään KP27 eli kierto väärin tuola listalla :p
varmaan testailen tänään tai huomena jännittää kauheesti, vaikka ei mitään kummempia oireita tosin olekkaan... niin ja myöhäsen uudenvuoden toivotukset täältä kaikille! ja :hug: kaikille sitä tarvitseville!!!!!!!!
 
AnniMu no mä tanssin sulle vähä täti tanssia josko se sit tulis ja pääsisit takas normaaleihin vauvapuuhiin! *tanssii ihan vimmatusti*, tai josko sieltä oliski kummiskii plussa pärähtämässä, niin mä nyt tanssin varmuudeks plussatanssitkin sulle *tanssii kovasti* :)

Angela88 tsemppiä testailuun :)

mimmu1984 toivotaan et ovis tuli hyödynneittyä kunnolla :p ja et pikkunen tarraa kovasti kiinni!
 
AnniMu Mul ei ole kuin yksi kierto venynyt noin, ylitti sen 50 pvää (en nyt muista tarkalleen lukua, taidan olla liian hössääntynyt tästä kierrosta :p ). Negaa testasin vähän väliä, joten varmaan myöhästynyt ovis tai jotain.. Sit se täti vaan yhtäkkiä paukahti paikalle sen kummempia varottamatta.. "Oireita" oli kokoajan. Mun normi kierto on 32, välillä tosin saattanut jäädä 30 tai 31 kiertopäivään..

Tiuhtille Haleja ja jaksamisia! :hug:

Angela88 Kovasti onnea testailuun! Plussatuulia! +++++++ :whistle:
 
tiuhti_ Kiitos kovasti tansseista! *hillittyä naurua*

Mikella Mullaki eka kierto oli sen 32 pvää, seki tuntu liian pitkältä. Olisin hyvilläni jos se tästä lähtien pysyis siinä kolmenkymmenen paikkeilla :) Toivotaan...

ON: kp 56/32 Tänään ollu menkkamaisia vihlasuja, toivottavasti ne nyt alkais.. Valkovuotoa tulee runsaasti, niinku aina. :/
 
Huomenta!

Täällä on hyvin huonosti nukkunut työläinen. Näin viime yönä niin kauheeta painajaista että se herätti miut klo 3.11 ja sen jälkeen en saanu kunnolla nukuttuu ku painajainen vaan palas ja palas. En tajuu mistä tuokin uni tuli.. Siinä unessa miut ja miun siskoo ammuttiin, yks paikallinen huumehörhö ja sitäkään en oo nähny pitkään aikaan täällä! Hui! Kylmät väreet kulkee vieläki, niin karmiva uni!

Tiuhti:
kiitos, sitä täälläkin toivotaan!:) nuo siun tanssitukset pisti kyllä eilen täälläkin hymyilyttämään :)

Angela: Peukkuja pietään pystyssä, joten tsemppiä testailuun. Tuu sit heti kertomaan miten kävi :)
Onkos meillä tällä hetkellä muita jännääjiä? taitaa vasta viikonpäähän mennä muiden jännäilyt..?

Annimu: minkä takia ne terot vasta parin kuukauden päästä käyttöön? En muista olitko kirjoittanu jo aiemmin.

Ihanaa tänään muuten alkaa extrapitkä viikonloppu! Jee!!! :) Kävisköhän vähän kelkkailemassa, ku sit jos tärppää ni ei uskalla varmaan enää hirveesti näitä extreme lajeja harrastaa...
 
Hei kaikille pitkästä aikaa :)
Täällä ei mitään tapahtumia, kp 23 menossa, eikä nyt ole ovista tuntunut kuten viime kierrossa, pikku kipuilua silloin tällöin. En ole laskenut päiviä, enkä stressannut. Jos täti tulee, se tulee, jos ei, niin hyvä. Turha näin aikaisessa yritysvaiheessa on asiaa vielä murehtia :)

Toivottavasti olette tärppäilleet ja uutta yritystä vaan putkeen kaikilla joilla viime kierto ei onnistunut :)

mimmu1984 tekstistä tuli mieleen gallupin tynkä, eli harrastukset, mitä harrastatte ja meinaatteko ihan normaalisti harrastaa vielä raskauduttuannekin?
Itse ratsastan(oma polle :heart:) ja niin kauan kuin hyvältä tuntuu aion kyllä jatkaa ratsastusta.
 
Huomenia!

mimmu, minulla kanssa on ollu nyt ihmeellisiä unia muutaman yön aikana. Yks yö näin painajaisia, toissa yönä näin varmaan viittä eri unta. Viime yöstä en nyt muista, mutta kyllä näin unta silloinkin. Jotenkin hassua, että hirveästi on alkanut taas näkemään unia. :confused:

Zophien gallupin tynkään, että itsellä on nää eläimet harrastuksena, sitten konsolipelit ja tietokoneet (oikeastaan tekniikka ylipäätänsäkin) ja tietenkin ulkoilu. Ratsastusta haluaisin harrastaa kun nuorempana tuli oltua puskaratsastaja ja hoideltua erään tallin vanhoja ravureita, plus opetettua nuoria ajolle, mutta jotenkin tuntuu ettei täältä Tampereelta ole löytynyt mitään kivaa tallia minne mennä. Ratsastustunneilla haluaisin käydä, mutta alkuperusteita osaan jo jonkin verran, mutta en kummiskaan niin paljoa että voisin lähteä mihinkään vähän kokeneimpien ryhmään. Ja jotenkin täällä noiden tallien meininki on hieman oudoksuttavaa, ainakin tallitytöt/hevostenhoitajat katsoo aina nenän vartta pitkin jos niiden hevosiin koskee.
Mutta siis, pienessä paketissa harrastuset = nörttityttö joka tekee työkseen eläinpuoleista työtä. :D Ja meinaan harrastaa, niin kauan ja paljon kun pystyy vaan.

ON: Eilinen päivä meni jokseenkin alavatsan arkuutta ihmetellessä, kuten aamullakin kun nousin käyttämään koiraa pissalla ulkona niin tuli alavatsa kipeäksi. Oikein jomotti, ihan kuin menkat olisi olleet alkamassa. Hassua, helpotti sitten kun pääsi takaisin sänkyyn. Ja oikeasti, minusta minun tissit näyttää jokseenkin erilaisimmilta. En mie tiedä mikä niissä näyttää erilaiselta, mutta minusta ne näyttää. Mies ei kommentoinut asiaan pahemmin, koska hänestä ne ei näytä mutta kyllä minä omat boobsini tunnen. :D
 
Galluppiin vastausta:) Miulla harrastuksina on lähinnä käsityöt (kaikenlainen neulonta, tildailu jne), lukeminen ja koiran kanssa lenkkeily. Oon myös paljon vapaaehtoisena vapaa-ajalla yhdellä nuorisotalolla, jossa oikeastaan koko viime syksy meni. Nyt uudeksi vuodeksi tuli ostettu nintendo wii, joten sillä kuntoilu toivottavasti tulee olemaan miun uusi harrastus :)
Miun mies harrastaa kelkkailua, joten pari kertaa talvessa tulee sen kanssa käytyä kelkkailemassa. Muuten harrastuksia tulee varmasti jatkettua jos tulen raskautumaan joskus. Mutta tuo kelkkailu, en varmaan uskalla kelkan kyytiin, ku sillä jos kaatuu ni ei varmaan kovin hyvin tulis käymään.. Samoin laskettelua ja hiihtoa mietin että ei sitä varmaan rinteeseen uskalla lähteä, kun ei oo tekniikka niin hyvin hallussa..

Ai niin meinasin vielä unohtaa matkustelun, joka on kans miun harrrastus! Edellinen matka kun on tehtynä niin pitää jo heti uutta matkaa varailla! Nyt jos kevään aikana raskaudun niin tulen varmaasti jossakin pienellä matkalla käymään.

Chiba: Onkohan meillä stressi ku noita unia teettää?? jostakin ketjusta äsken luin että ensimmäisinä raskausoireita ois ollu painajaiset ja erikoiset unet.. hih, pientä toiveajattelua heräsi, kun luin sitä ketjua, ei tässä mitenkään yritä ehtimällä ehtii oireita :)

Zophie: Ihanan positiivinen asenne sulla :)
 
mimmu, mieki oon lukenu keskustelupalstoilta että painajaiset ja erikoiset unet vois olla raskausoire. :D Ja mitä luokkakaveri kertoili aikoinaan kun tuli raskaaksi, että alkanu näkemään paljon eroottisia unia. Että saa nähdä, toivottavasti meillä olis syynä se ipana entä stressi! Ja mikäs minua stressaisi, työtön kotona oleskelija. :D
 
Saanko liittyä ketjuun? :)

Ikää täältä löytyy 22, opiskelija olen ja mies 25 vuotta. Olen kärsinyt vauvakuumeesta jo parin vuoden ajan ja nyt syksyllä mies suostui jättämään ehkäisyn pois (käytin e-pillereitä). Lokakuusta asti siis oltu ilman ehkäisyä.

Tällä hetkellä KP 33 menossa (kierto yleensä 28-30), tein eilen ja tänään huvikseni ovulaatiotestin, jossa eilen oli yhtä vahvat viivat ja tänään testiviiva oli kontrolliviivaa vahvempi. Raskaustestin tein myös eilen aamulla ja siihen tuli hailakka viiva, mutta vasta testiajan jälkeen.

Nyt siis jännäillään miten tässä käy, huomenna ajattelin testata uudelleen raskaustestillä ja toivon siihen piirtyvän viivan testiajalla, kiitos. :LOL:

Menkat on kuitenkin myöhässä, vähän alavatsasta nippailee välillä ja tänään kun pakettiautosta hyppäsin vähän väliä ulos niin silloin aina nippas. :confused:

Jännittää vaan ihan älyttömästi! Kumpa tulisi selvä vastaus niin ei tarvitsisi koko ajan jännittää ja miettiä. :heart:
 
mimmu1984 En tiedä mikä on syynä, mutta tarkastusultrassa käydessäni gyne sanoi, että vuodotonta aikaa täytyy olla 5kk ennen ku Terot aloitetaan :/

Galluppiin En harrasta yksinkertaisesti yhtään mitään! :D Toki melkein päivittäin kokkaan ja leivon jotain, jos sitä nyt harrastukseksi voi sanoa. Sitä tekisin mielelläni aina.. :D Ja pukki toi vielä ihkauuden yleiskoneen, tulee kovaan käyttöön :p

Chiba ja mimmu1984 Mäki oon nähny nyt monena yönä hirmuisesti unia.. Paria kammostuttavaa painajaistakin, joista saa herätä hiestä märkänä :/ Ei kiva..

ON Ei mitään uutta, kp 57/32, eikä tietoakaan menkoista. Ajattelin odottaa tuonne kp 90 kieppeille, sitte soitan taas lääkäriin. Tämmöinen peli ei vetele! :D
 
AnniMu Minulle sanottiin lääkärissä, että jos on menkat poissa 3kk niin tutkimuksiin, tiedä sitten olisivatko hoitoa sen kummemmin määränneet.. Tarkistin ton, mulla oli siis kp 53 kun täti sitten hyökkäs puskan takaa.. Toivotaan että se täti tulisi sinnekkin! :)

Gallupin-tynkään, harrastan kesäsin vap. ehtosesti pyöräilyä, talvella pakosta (työmatkat :D ), kävelylenkkejä mettässä/ patikoimista, joskus innostun käsitöistä ja askartelusta ja tykkään ruokaa laittaa ja leipoa (olen käynyt koulun leipuri-kondiittoriksi :p ) Ja sitten rakastan suunitella, piirtää ja laskea ja tehdä erilaisia kaavoja itseä kiinnostavista aiheista (ja aiheista joista tieto saatavilla helposti) :D Ja tosiaan, uimassa ja ratsastamassa tykkäisin käydä, uinnissa se etten pidä kloorista eli haluaisin (lämpimään) järveen tai jokeen uimaan.. ja ratsastamisessa raha ja kokemattomuus ratkaisee..... En koe että olen valmis kokeneempien tunnille, mutta toisaalta en taas näe itseäni pikkulasten kanssa samassa ryhmässä jolkottelemassa käyntiä kenttää ympäri :D ratsastanut oon kerta monta vuotta, mutta monta vuotta sitten.. Vaellusratsastusta rakastan! <3

Oho tulipas pitkä lirutus harrastuksista :D muuten (omanapailen) kaikki menny ihan jeees, vaikka välillä tuntuu että katson kalenteria monta kertaa päivässä että menispä päivät.. :ashamed: Nyt siis kp 19 / 32?.. Sai toi painajaispuhe mut heräämään. Näin yhtenä yönä painajaista maailmanlopusta, tai lähinnä sen odottelusta ja siihen valmistautumisesta (vertauskuvallisesti aika hassu). Uni oli kyllä pitkästä aikaa tooosi inhottava, vaivas vielä herättyänikin ja muistin yksityiskohtia pitkälle päivään (yleensä jos muistan unen niin unohdan tarkat tapahtumat/yks.kohdat nopeesti).. :D

Mites muuten teidän vanhemmat/sisaret/ystävät, mitä mieltä ovat vauvan yrittämispuuhista, jos tietävät..? ovatko jakaneet (vähemmänkaivattuja) neuvoja tai ohjeita tai mielipiteitä siitä milloin ja miksi vauvaa pitäisi yrittää.. :p

Oma äitini oli kauhuissaan kun viimekierron ylityttyä kerroin sellaisesta mahdollisuudesta että odottaisin.. Normaalisti pystytään jakaa kaikki asiat, mutta siinä vaiheessa kun oma äiti alkaa "puolustelemaan" aborttia ja puhumaan "miedän tilanteesta" ja siitä kuinka siihen ei sopisi lapsi niin alkoi kaduttamaan että edes puhuin koko asiasta.. Kuvittelin että voisin jakaa kaiken sen jännityksen testailuista ym äitini kanssa mutta toisin kävi... Eli äitini ei ole edes tietoinen että yritämme lasta.. :p
Mummuni taas ei sanonut oikein mitään, kun kerroin että nyt ihan tosissaan yritetään, tuumasi vain että hän oli suunilleen samanikäinen kun sai äitini, ja puolusteli minulle että äitini on ollut myös nuori kun on saanut minut :)
 
tiksutin tervetuloa joukkoon, toivottavasti et viivy kauan ja testi näyttää selkeesti plussaa... :D

Tuosta unihommasta, mä oon aina nähnyt paljon unia ja yleensä ne on ihan päättömiä ja oikein vauhtiunia. Mietin joskus et pitäis alkaa kirjottaa ylös niitä, ne aika nopeesti unohtuu. Ja sit harmittaa, kun ei muista. Sais varmaan kohtuu mielenkiintoisen kirjan vaikka tehtyä mun unista. Harry Potterit jäis kakkoseksi... :D

Galluppiin mulla aika menee aika lailla talorempan parissa ja koiranpennun kans puuhastellessa. Sit yks intohimo on vanhat autot, joita tulee ukon kans rassailtua sillon kun aikaa liikenee. Tällä hetkellä pihassa seisoo 7 autoa, joista 5 on amerikkalaisia... :)

Omaa napaa vaihteeksi... muutaman päivän ollut alavatsassa kummia nippailuja, pahenee aina iltaa kohti. Muutaman kerran tuntunut myös repäisykipuja, en muista onko sellasia aiemmin ollut. Tissit on myös hieman kipeytyneet ja päätä on särkeny monta päivää.... Oireet voi kyllä enteillä myös ihan menkkojen alkua ja tuon päänsäryn yhdistin itse heti karkin puutteeseen. Oon koittanu aloittaa kuntokuuria ja jättäny kaikki herkut pois... Muutenki menny aika miinuskaloreilla tän viikon, nii kyllä kroppa siihenki reagoi.

Huomiseksi ollaan isännän kans varattu tatska-aika. :cool: Aivan mahtavaa saada uutta kuvaa ja vielä meidän yhteistä juttua.... Onko muuten muilla kuumeilijoilla tatuointeja? Mä oon ihan koukussa niihin.
 
horrorpop Mulla on kolme tatuointia, ja koko ajan tekis mieli hankkia lisää :p Joten tiedän tunteen! :D

Mikella
Mun vanhemmat ei tiedä meidän vauvahaaveista, anoppi kylläkin. Ja hänen kertomisiaan kerroinki jo aiemmin. Hän on sitä mieltä että pari vuotta ois vielä hyvä odottaa ennen lastentekoa, mutta nyt ku se on tajunnu, että me iha tosissaan ollaan nyt yrittämässä, nii sai sitten hänetki innostumaan.. Onneks.. :)
 
AnniMu Uskon että äitinikin asian pitemmän päältä hyväksyy, saa vaan surulliseks tommoinen.. :( Onneksi anoppisi innostunut! Meillä taitaa mennä just niin että anoppi hyväksyy/innostuu kunhan raskaus on todellinen ja pitemmällä.. Aika varovainen ja taikauskonen taitaa.. Mutta koko ajan on lapsiaan patistamassa että sais lapsenlapsia :D
 
Pikaisesti käyn vastaamassa noihin galluppeihin kun nyt ei muuta kerkeä...

Gallup 1 Ehkäisyä meillä ei ole käytetty vuoden 2009 alun jälkeen ollenkaan. Käytössä oli tuolloin Mercilon merkkiset pillerit, joita olin kerennyt syödä muutaman vuoden.

Gallup 2 En tiedä voinko sanoa varsinaisesti harrastavani mitään kun kaikki omat jutut on vähän enemmän elämäntapoja kuin harrastuksia :D Tällä hetkellä kuitenkin tuo koira pitää minun kuntoani yllä. Sen kanssa tullaan jatkossa käymään näyttelyissä ja kenties jos taidot ja mielenkiinto riittää niin pyritään löytämään joku muukin laji itsellemme. Hakua ja jälkeä on tarkoitus lähteä ainakin kokeilemaan.
Sitten jenkkiautot on myös täällä lähellä sydäntä. Tällä hetkellä tallista löytyy yksi jenkki, mutta jatkossa määrä on kasvamaan päin :) Erityisesti 50-luvun jenkit lämmittää mieltä, vaikka tämän hetkinen yksilö onkin 60-lukulainen. Ollaan näissä autohommissa miehen kanssa molemmat vielä aika noviiseja, mutta itsellä on tuohon rassailuun herännyt kipinä sen verran, että tarkoitus olisi lähteä opiskelemaan ajoneuvoasentajaksi joskus tulevaisuudessa.
Ratsastustakin on tullut harrastettua, vielä kun omia hevosia oli. Viime vuosina jäänyt kyllä melko vähälle vaikka polte onkin kova takaisin ratsastuken pariin.

horrorpop Itseltäni löytyy yksi tatuointi ja kun aiheen keksin niin lisää tulle, vaikka toisin taisin vannoa :)
 

Yhteistyössä