<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.3

Tiuhti_, Juurikin tuota meinasin viikon myöhässä olemisella :) Eihän tuossa vaiheessa voikkaan aatella selkeesti kaikkea <3 Onnea vielä todella todella paljon, Ihanaa <3
Yleensä kierto on 35-37 päivää. Lauantai aamulla tulisi päiviä 46 kappaletta. Joka meinaisi vähän yli viikkoa.:confused:
Vajaa viikon on ollut pahaolo jos ruokailu venähtää. Sanotaanko, että jos edellis ruokailusta on n.4 tuntia alkaa tulla vähän öklöolo. Syönnin jälkeen helppaa täysin.:confused:
 
Voi kiitos tytöt rakkaat :heart: olette aivan ihania :kiss:

Gabrielle joo siis suht normaalilta ne tuntui aluksi, mut tuolla jossain vaiheessa sanoinkin et olipas ne lyhyet ja suurimmaksi osaksi tuli ruskeaa tuhnua, yhtenä päivänä tuli liman sekaista verta, ja siis rättiä sain kyllä ihan käyttää! et mä suosittelen että säkin testaat ihan vaan varmuudeksi jos oot yhtään epävarma! tää tuntuu niin epätodelliselta ku mä mietin niitä menkkoja alkuviikosta ja tein testinkin vissiin maanantaina, mutta se näytti vielä negaa.. ja nyt ei jääny enää arvailujen varaan! älä ihan vielä laita mua plussanneisiin, haluan vielä huomenna testaa aamupissasta varmuudeksi, mutta haamuilijoihin voit laittaa! :)

mä yritän nappaa teille kuvan mun testeistä tänne :) eli tytöt, ei saa heittää lusikkaa nurkkaan jos tosissaan tuntuu et on jotai outoa tekeillään, vaikka se paska täti kurvais paikalle!

Tryffe kyllä sä voit jo testata :D meinaan useimmilla näkyy jo 10 päivää oviksesta ja sulla on sit jo noin 3 viikkoa siitä :) et kyllä se testissä jo näkyy jos on näkyäkseen! ihan hirmusti tsemppiä :heart:

Mirwu nyt tiesin etten kuvittellut oireita, siis tätä masukipua koska sen tuntee ihan selvästi kyllä! ja yöllä olin pariin otteeseen melkein kaksin kerroin ku vihlas niin pirusti kun kääntyi! eli jos itsestä tuntuu et on ihan varma niin kyllä niihin kannattaa luottaa!
 
tiuhti_ Oikee paljon onnea!!! =) :flower: :heart:

Ja tsemppiä kaikille vielä testaaville! :)

Täällä jännittää vähän ( <-- ? ) myös, ehkä jätän testaamisen ensviikkoon? :D Ellei se pirhanan täti tuu sit paikalle jo vkloppuna... :/ AAGH, tääl ois menkkamaista kipuilua myös, tänään ekan kerran, ja sitä nipsailua edelleen.... Myös parina aamuna (myös tänään) maha niin löysällä että huh. Yleensä menkkojen (vuodon) aikaan maha ihan sekasin, muttei kyl koskaan näin, että ihan (YÖK,ÄLLÖ) vesiripulilla ja salamana hyökkää jostain puskista ja loppuu ku seinään :( Muuten olo mitä mainioin, nälkä vaan kokoajan.. :p Hirveetä piinaa tää odottelu! :kieh:
 
tiuhti Paljon paljon onnea :) :) :flower: Luetteles oireitasi vielä :)
Mä ostin tänään testin. Tekis mieli huomenna testat, mutta pelkään olevan liian aikaista. Tähän mennessä ollut kierrot 34 ja 39, huomenna kp 32... Kivut oli aamulla vähemmät, nyt lisääntyi alavatsakivut ja nivusten kivut. Pieni etova olo, ja kolmas yö takana kun heräilen pyörimään. Valkkari on runsasta. En sit tiedä, ehkä su uskaltais testata....?
 
Pakko oli tulla kiireestä huolimatta:
tiuhti_ Valtavan paljon onnea haamusta!! Pidetään peukkuja katossa asti, että huomenna saat vahvan viivan ja salamatkustaja pysyy kyydissä :heart:

Tässä on nyt selvästi jonkinlainen plussa-aalto menossa, mukaan vaan kaikki, tyhjennetään koko pino :)
 
Viimeksi muokattu:
Aivan mahtavaa tiuhti_, hurjasti onnea!!! :heart:

Mulla on vähän sellainen kutina, et täällä nähdään melkoinen plussapuhuri lähiaikoina... :p Sen verran oireilut monilla viittaa siihen.

Itse tein eilen testin, joka näytti myös plussaa. Haaleampi viiva tosin kuin eka testissä. Ja tänään tein CB:n digitaalisen, joka näytti raskaana 2-3 viikkoa... Pakko kai tässä on alkaa uskoa, et kyytiläinen on matkassa. Kai mut sit voi sinne plussanneisiin siirtää....

Oireita joku kyseli... Tissit on edelleen kipeet, jotenki eri tavalla ku yleensä ennen menkkoja. Ja muuten menkkamainen juilinta jatkuu, ja nuo repäisykivut. Valkovuoto on myös runsasta, saa vessassa käydä housuihin kurkkimassa et eikai täti prkl ilmestyny... Muuten ei mitään ihmeempää oiretta, tuntuu vaan et virtaa ois ihan hirveesti.
 
Kyselitte oireita ja jonkilaisen pohdinnan jälkeen tajusin muutaman elikkäs:
- eilen aamulla ihmettelin kun 3 minun farkuista joita käytin 1-2 viikkoa sitten ei mennyt mun jalkaan!!!! (turvottaa:confused:)
- mahanippailut ja särky on tosi voimakasta, suht häiritsevääkin! vihloo kun nousee ylös ja tuntuu elohiiri ja kuumotusta kohdun kohdalla, ikinä ollut tällaista!
- selkä on kipeä, alaselkä, ja kipu aaltoilee, samanlaista kuin menkkojen aikaan
- ja Gabrielle, tissit ei ole kipeät,mutta turvoksissa! hieman ehkä aristaa sivuista jos oikein painaa! ennen "menkkoja" eli viime viikolla ne oli kipeät niinkuin normaalistikkin, mutta sille tielle jäi kunnon tissikipu :D
- nyt säikähdin tätä kirjoittaessa että menkat alkoi uudestaan, valkkaria lorahti ihan kunnolla! ja se oli sellasta tooooosi limaista ja tuli ihan hirveesti!
-ruoka ei meinaa maistua millään, mutta mulle ihan normaalia menkkojenkin jälkeen

siinäpä ne :) eipä ainakaa muuta vielä tähän mennessä ole tullut, ja tosiaan ku noi on aika lähellä menkka ja ovishommeleita, mutta ei ihan kuitenkaa ;) ja menkat oli jo! :D yks vaan ku nyt en yhtää tiiä mun viikkoja meinaan jos edellisistä laskee niin on jo 4+ mutta viiva on sen verta haalea (tummempi kumminkin kuin eilen tehty) ja noi "menkat" viime viikolla sotkee koko laskemisen :D saavat neuvolatädit huomenna selittää mulle kun soitan! niinja teen digin aamulla :)

nyt pistän tästä tulemaan ihan älyttömän plussapuhurin kaikille ++++++++++++++++++++++++:whistle:

Zophie onko kuinka herkkä testi? jos on 10mIu niin vois vaikka näkyykki!
 
Viimeksi muokattu:
Prisman Pregent, ei käryäkään sen herkkydestä :D On mulla digitestikin, mutta se on vain tosipaikkaa varten, se kun on sen verran kallis ;)
Mulla kans on valkkaria ihan lirahtamalla tullut, isoakin määrää, mutten kyllä nyt yhtään muista, onko sitä tullut ennen menkkojakin...hitto kun en ole ylös laittanut...
 
pöppinen
Hei taas kaikille!!! :hug:

Anteeksi piiiiiiiiiitkä poissaoloni, on mennyt elämä hiukan mullinmallin, suhde on jotenkin kaikkea muuta kuin ihanaa yhteiseloa tällä hetkellä.. Plus se että tuossa istuttiin ja pohdittiin ja juteltiin viime viikolla yö myöhään kaikkia asioita niin ukko päätti vasta nyt kertoa että vauvahaaveet saa nyt jäädä joksikin aikaa... en tiedä kuinka pitkäksi aikaa... pelottaapi vain että mitä hällä on mielessä.. :'( Todella rassaavana lisänä on se että ehkäsy on poissa käytöstä ja tajusin viimeisin pupuilu kerran jälkeen että ovis oli ihan käsillä. eli pelottaa että onko tärpännyt koska se on sitten keskeyttäminen edessä kun pitäähän mun ukonkin ajatuksia kuunnella..... :(

Ihanaa kuitenkin kuulla että täällä näyttää onnistuvan yhdellä jos toisella! :) :heart:
Mä pidän kaikille peukkuja!!!

Yritän taas päästä kärryille, huomenna otan ja luen mitä kaikkea täälllä on tapahtunu :)

Epa_88 Gabrielle päivittelee listaa, ainakin tähän asti on niin tehnyt :)
 
horropop: :heart: ONNEA,ONNEA!!!

pöppiäinen: :( Voi sun että.

Apteekin kautta tänään kotiin. Huomenna aamulla saa nähdä mitä näyttää. Jaa-a ja pitäis sinne saakka mukamas malttaa. :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
aargh :kieh: apteekin oma testi äsken näytti ihan puhdasta negaa..luulin nähneeni häivähdyksen punertavasta viivasta alkuun mutta testiajan lopussa en tihrustamalla nähnyt mitään. Eli nää tais nyt vaan olla muka-oireita, vähän olis kyllä jo menkkamaista oloakin et kait se täti sieltä kohta kurvailee. Mä en ikinä malta odottaa aamuun, tää ei varmaan oo hyvä kun teen noita testejä iltasella, päivän aikana juonu 3 kuppia kahvia ja mehua hirveesti ja jaksanu tunnin pidättää ennen testin tekoja :ashamed:
Taas saa tippua korkeelta ja kovaa vaikka vannoin etten enää toivo liikoja :headwall:

Miten tää voikin olla näin vaikeeta..

Elmiju ja YK8 lähtee kohta melko varmasti käyntiin.
 
Heti alkuun hassu kysymys, mihin plussanneet täältä sitten aikanaan katoavat? Onko joku tietty keskustelu vai...? En yhtään hyvissä ajoin tässä mieti, kiinnostais vain käydä välillä kurkkimassa odottavien juttuja :)

Kiitokset plussapuhalluksista ja tsempeistä! :)

Tosiaankin, tosi monella lupaa oireilut hyvää!

pöppinen, voimahaleja sulle :hug: meilläkin ollu melkoista myrskyä, mutta jotenkin se yhteinen aaltopituus on löydetty. Mahtaisko ukkosi muuttaa mieltään vauvasta jos nyt on tärpännyt? Hankala tilanne varmasti :( Toivottavasti selviää!

Täällä on shopattu halpistestejä, eipähän ainakaan mene enää niin paljon rahaa hukkaan :headwall: Mutta vielä on maltettava! :cool:
 
Heippa taas!

Oikein isot onnittelut horrorpop sekä tiuhti ja muutkin plussaneet, jos on multa mennyt ohi!

Sen verran täytyy kommentoida, kun spekuloitte tuossa jokunen sivu taaksepäin sitä, voiko raskaustestit reagoida lh-huippuun, että vastaus on KYLLÄ VOI. Luin tämän tiedon tuolta plussakuvaketjusta. Mur-mur oli asiaa selvittänyt ihan jonkun valmistajan kanssa ja todennut sen olevan totta ihan käytännössä eli testaamalla.

Gabrielle Mä päivitin ennen tuota Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 -ketjua, joskin siis tuo on "uudempi painos" kyseisestä pinosta. Siellä on mun jälkeen jo toinen päivittäjä, koska ensimmäinen plussasikin hetimiten. Tuossa pinossa oon jutellut ihan alusta saakka täällä Kaksplussalla ja se onkin tosi ihana pino, mutta siinä on semmoinen erikoinen piirre, että moni plussaa siellä todella nopeasti. Vielä kuukausi sitten mä taisin olla se, jolla oli pisin yritys takana. Viimeiset viis plussannutta taisi kaikki raskautua yrityskierroilla 1-3, mikä on hirveän ihanaa, mutta ymmärrät varmaan, että päivittäminen kävi melko raskaaksi...

pöppinen Kuulostaapa kurjalta :( Ja samalla myös aika hurjalta, tuo keskeyttäminen siis! Mua ei nimittäin moiseen saisi kirveelläkään suostumaan...

Omanapailen vaan muuten, kun täältä tippuu niin äkkiä kärryiltä, kun käy harvemmin kurkkimassa. Mies heitti toissailtana, että mitä jos tekisin testin, ihan huvin vuoksi vain. Ja minä tyhmä suostuin. Negahan se oli - tai siis TAAS viivanpaikka tmv., mitä en voi käsittää. PregCheck oli testi. Loppuilta menikin sitten valtavan ahdistuksen kanssa painiessa ja itkua tihrustaessa :headwall: Olihan se tietysti aikaista, kun ei tästä kierron pituudesta tiedä. Nyt ei ookaan testejä enempää jemmassa, mutta huomenna saatan käydä pari ostamassa. Ottaa jo valmiiksi ne negat päähän...

Oireita on kyllä, vaikka viime kierron "oireilun" jälkeen oon yrittänyt tolkuttaa itelleni, että mikään tuntemus ei tässä kropassa ole oire vaan ihan normaalia, tätiä enteilevää huttua. Joku mua nyt kuitenkin on jo viikon verran väsyttänyt ihan hirveästi, vaikka kittaan kahvia monta kuppia päivässä. Jopa mies on pannut väsymykseni merkille. Tissit ja nännit on kipeät. Tuntuu myös, että mielialat vaihtelee tavallistakin vikkelämmin, mutta en ole uskaltanut kysyä miehen mielipidettä asiaan, koska pelkään saavani kauhean raivarin :D Lämpöjä oon mittaillut nyt muutamana päivänä ja tätä aion jatkaa ensi kierrossakin. Tänä aamuna lämpö oli 36,8 astetta, joka on mulle korkea lukema iltalämmöksikin. Mutta tiedä sitten. Pelottaa aika hurjasti, mitä viikonloppu tuo tullessaan... Ensi tiistaina meillä on muuten seurustelun vuosipäivä (7 vuotta), joten plussa osuisi hienoon saumaan. Laskettu aika sattuisi syyskuulle, jolloin mulla itselläkin on synttärit. Eipä parempaa lahjaa voisi toivoa :)

Oikein paljon plussatuulia ja tärppionnea kaikille jännääjille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jatkanpa vielä jorinaani hetkisen... Löysin laatikosta yhden ovisliuskan ja tein sen tuossa 1,5 tuntia sitten. Sain hyvin hailakan testiviivan eli testi on negatiivinen. Viiva oli kuitenkin ihan selvä eli jos kyse olis ollut raskaustestistä, niin se olisi ollut positiivinen. Osaisko joku teistä kommentoida jotenkin tätä: Kun käyttää ovistestiä raskaustestinä, niin se voi ilmeisesti antaa väärän positiivisen tuloksen. Mitenkähän asia lienee toisinpäin? Onko raskaus mahdollinen, jos ovulaatiotestin tulos on negatiivinen? Mulla on kyllä "vasta" kp 29 menossa ja käsittääkseni o-testi pitäisi raskautta testatessa tehdä heti aamulla, jolloin se hCG-pitoisuus on korkeampi, mutta jotenkin taas veti mielen matalaksi.
 
The Esikoisesta Haaveilevat TO 13.1.2011



AnniMu................kp 65/32.............................yk 2
Ella83..................kp 56/34.............................yk 3
Tryffe..................kp 43/35-37........................yk ?



Angela88...............kp 36/24-38.......................yk 0/1
Zophie...................kp 31/34-39.......................yk 3
HelenaM.................kp 30/35............................yk 3



Jomi......................kp 29/27-35.......................yk 5
Epa_88..................kp 29/30............................yk 3
Iloksi.....................kp 29/31-33.......................yv 4,5
Chiba.....................kp 28/30-35.......................yk 8
iseeyou..................kp 28/25-29.......................yk 5
Mirwu.....................kp 27/28............................yk 1
Mikella....................kp 27/32-?.........................yk 1
t84........................kp 25/26-28.......................yv 2
pöppinen................kp 24/28-30.......................yk 2
Skooby..................kp 22/28-31.......................yk 3



PikkuHöttiäinen.......kp 18/?.............................yk 1
Lilli88.....................kp 15/?.............................yk 2
sinnamon...............kp 15/?.............................yk 1
Puna-Musta............kp 14/26-28......................yv 1,5



Äipäksi91...............kp 12/29...........................yk 7
jonna_82...............kp 12/29-32......................yk 8
Gabrielle.................kp 11/32...........................yk 5
AnniSofia...............kp 7/30.............................yk 5
BlueNote................kp 7/?...............................yk 5
tiksutin..................kp 7/28-30........................yk 4
mimmu1984...........kp 3/31-38........................yk 8
soleigh
Karoliina87
Uuve
Sonic
helitys
Jonna_91
Salpe




HAAMUJENGI/RKTT


tiuhti_...................kp 36(10)/25-28.................yk 3(4)
elmiju....................kp 28/27-30.......................yk 7


TAUSTALLA KUUMEILEE


An-nie
Shih





Plussanneet :heart::heart::heart:




EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6
horrorpop 11.1.2011 yk 6
 
Onnittelut vielä tiuhti_ ja horrorpop! :heart:

Huomenna sutkin tiuhti_ saa varmaan jo siirtää plussanneisiin... Testasin tänään sun rohkaisemana ja selvä nega. En tajua näitä vatsakipuja ja kohtujomotusta... Aika jännä että sait vielä maanantaina negan, laskeskelin et sillon sulla oli oviksesta jo 22 päivää jos se oli tuolloin kp 11. Eli kaikki toivo ei ole vielä menetetty! Nyt paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia! Sua tulee ikävä...

pöppinen
:hug: Kuulostaa ikävältä, voisinpa sua jotenkin auttaa... Toivottavasti saatte asiat järjestyyn ja suhteen taas kohti parempia aikoja, kyllä niitä huonoja hetkiä/kausia tulee kaikille! Ja ilman niitä ei osaiskaan täysin arvostaa hyviä aikoja. Toivotaan, että miehesi näkisi asian eri tavalla jos nyt on tärpänny! Ettet joutuisi tekemään niin isoa kompromissia, vaikka ymmärrän kyllä että miehenkin mielipidettä on kuunneltava. Iso hali ja jaksamista!

Jomi Ymmärrän hyvin, kyllähän se raskasta on päivitellä sillon kun itsellä ottaa tosi koville... Varsinkin jos tuntuu että KAIKKI muut plussaa yk 1:sellä. Mulla on ihan sama ilmiö noiden ovistestien kanssa nyt, antavat ihan liian vahvaa viivaa tähän kierron vaiheeseen nähden mut oireiden takia oon testaillu. Eivät siis selvästikään ole plussaa mutta kunnolla näkyvää viivaa ja paljon tummempaa kun edellisten kiertojen testeissä. Toivottavasti oli vaan liian aikasta ja plussaat pian!!!

ON: pakko oli testata kun ikinä ei oo ollu vatsa tällä tavalla kipeä, kohtua jomottaa ja ihme repäsyjä tuntuu. Vahvistunu päivä päivältä. Mutta negahan se siellä... :ashamed: Tuolla on kyllä nyt jotain vikaa kun näin voimakkaasti sattuu, ovistestitkin negaa eli ei sitäkään. En tajua...
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta tytöt :)

nyt saa minut siirtää plussanneisiin! eli vois laittaa et YK3 ja 14.1 :)

Gabrielle mä aloin katsoo mun merkintöjä kierrosta, olin laittanut että 30.12 mulla on nippaillut vasenta munista, eli mulla on vissiin ollut tuplaovis viime kierrossa eli nyt oltais suunnilleen 4 viikolla :) ja Gabrielle, jos tuo sinun masukipu jatkuu, suosittelen että testaat vielä uudestaan! koska tosiaan, mulla ei maanantaina tullut kuin viivanpaikka liuskatestiin, eli voi olla et siellä on jo joku kurkkinut, mutta musta se oli selvä nega! eli älä vielä kummiskaa heitä lusikkaa nurkkaan :D ihmeitä tapahtuu, sen tajusin nyt tosissaan itse! ja jos sulla kerta jo nyt normaalista poikkeavasti ovistesti antaa vahvaa viivaa niin voishan siellä jotain tapahtua, meinaan testasin itse tänään, melkein tasavahvat viivat ovistestissä :)

mun pitäis yrittää niitä kuvia napsia, mutta kamerasta loppu just tietty sopivasti akku, pitää pattereita käydä hakemassa!

pöppinen voi että :hug: tuntuu kovin pahalta sinun puolesta! toivotaan että kaikki vielä järjestyy parhain päin!

Jomi niinkuin tuossa sanoin Gabriellelle niin mä sain tänään melkein tasavahvat viivat ovistikkuun ja eilen se oli vielä haale, niin ja aamupissasta nää testasin, mut raskaana ollaan :)

Nyt tytöt tsemppi :) mä luulen että tästä tulee kunnon plussapuhurikierto :D
puuuuuuh +++++++++++++++++++++++:whistle:
 
Onnea plussanneille :)
Meillä oli aamulla selkeä nega.Edelliset tädit tuli 2.12.Joten on sitten HIEMAN pitkä kierto :( Oliskohan täti jomotusta nyt kun siltä vähän tuntuis.Tulisivat nyt sitten niin pääsisi uudelle yrityskiekalle.
 
Oikein sylikaupalla ONNEA tiuhti_ ja horrorpop !! :flower::)
Maha-asukeille kovasti tsemppiä kasvuun :)

Täällä päin ei taida olla mitään "toiveita" raskautumiseen näin ekalla kerralla.. Ei ainakaan yhtään mitään tuntemuksia siihen suuntaan. :( Kuitenkaan tässä ei olla hevosen selässä ja lapsi tulee jos on tullakseen, tai ainakin yritän ajatella vain niin ettei tule turhia paineita tai huolia asiasta.

Hurjasti onnea kaikille plussanneille ja tsemiä kaikille muille !
 
Viimeksi muokattu:
Heii kaikki murut...

Onnea vielä kerran tiuhti :heart: mahtavaa!

No, tää tulee kertoo lääkärineuvolauutisia.. Eli ultrassa näkyi kun pikkukaveri köllötteli siellä tyytyväisenä, varmaan nukkui ;) no yhenäkin se nosti molemmat kädet ylös ja vilkutti meille, eli siellä se kadvaa ja kaikki hyvin valtakunnassa! <3

Plussatkaaapas puuuhhhh +++++ :whistle:
 
Tryffe :hug: voi pahus sentää, toivotaan nyt kummiskin vielä että se muuttuis plussaksi!

PikkuHöttiäinen niin onko sulla eka YK ilman hormooniehkäisyä menossa? :) koska silloin ei välttämättä oma kroppa edes vielä reagoi ja tajua et sen pitäis lähettää se munasolu matkaan yms.. tai sitten ei tarvii mitään oloja et olis raskaana :) meinaan ei mullakaan ollut vasta ku maanantaita se masukipu ja ettei housut menny jalkaan :)

Kiitos tytöt onnitteluista :kiss: olette ihania!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä