<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.3

Voi hiisi, nyt on pakko heittää nuo liuskat roskiin, kun tulee tiirailtua turhan useesti... Oon nyt muka näkevinäni tuossa tämänpäiväisessä testissä aavistuksen vaaleanpunaista. Mutta testi on tosiaan aamulla tehty, että ihan turhaan mä sitä tuijotan puolen tunnin välein :ashamed: Heikko on ihmisluonto! :xmas:
 
Nega testattu nyt toiseen kertaan (pari tuntia pidättelin ja äsken tein) ja nyt kp 29/(32)42! Aina mä vertaan edelliseen raskauteen (km), mutta silloin sain Apteekin omalla kp 32 haamun ja sen jälkeen kp 35 tikulla vähän vahvemman viivan. Tekis mieli lähteä apteekkiin, mutta taidan malttaa odotella. Nyt kuitenkin vasta kp 29. Väsyttää!! Tulee kiukuteltua miehelle, kun on niin kova väsymys ja huono olo :(

Jomi, mitä testejä sulla on?? Mulla on noita "Miltom EVA, Tarkkuus 99,9%, herkkyys 25 mIU/ml". Miten noissa menee noi tarkkuudet, tai mikä olisi tarkin? :)
 
Viimeksi muokattu:
innoM Kuten jo yllä sanoin ;) niin testeinä oli eilen ja tänään PregCheck-liuskat, joiden herkkyys on 25 mIU/ml ja valmistaja Oriola, eli käytännössä on sama kuin Apteekin raskaustesti. Jemmassa on vielä yksi saman valmistajan puikko samalla herkkyydellä. Jos tässä malttais jokusen päivän odotella tätiä vielä ennen kuin testaa uudemman kerran. Jos ei tätiä näy ja tuo kolmaskin testi näyttää jotain epämääräistä, niin pitää sitten hakea suosiolla CB:n digitesti viikkonäytöllä vaikka joskus kp 35 tienoilla. Viime kierrossa kun oli myöhäinen ovis ja se kemiallinen raskaus, niin kierron pituus oli 35 päivää.
 
Jeij, nyt on syytä melkein vaikka juhlaan :)

Kävin tänään siellä munarakkulan ultraäänessä ja siellähän näky ihan kunnon follikkeli 17,2mm. Ovistestikin näyttää todella vahvalta (lääkäri katteli testiä ja sano et hänen mielestään se ois nyt positiivinen) eli kyllä te kanssasisaret varmaan arvaatte mitä täällä talossa tehdään loppuviikko ;) Nyt on kyllä aika positiiviset ajatukset taas kehissä ettei toista, toivotaan oikeesti et tästä kierrosta tulis tärppi, ainaki kaikkemme ollaan sille annettu! :) JeiJ JeiJ JeiJ :D

Mikella: No aika oudolle kuulostaa etteivät rupee tekemään mitään vaan pitää ootella menkkoja. Mulla ainaki antovat terolut-lääkityksen heti. Toisaalta menin sellasessa tilanteessa jo lääkäriin ku mulla oli ollu jo 2kk ilman kuukautisia, mut aika helposti mä oon noi terolut-kuurit saanu, eipä oo tarvinnu odotella mitää...

Jomi: Mitään ei ole menetetty, ennenkuin täti kurvaa paikalle. Täällä pidetään kyllä ihan mahottomasti peukkuja ettei se typerys edes muistaisi tulla ;) Joo mä tiiän kans tunteen noista tehtyjen raskaustestien tuijottelusta, ihmisluonto on heikko. Mulla piti oikeesti tuhota ne ettei niitä voinu enää ees roskiksesta tonkia esille, osan mies on kuskannu roskiin käskystä etten tiiä missä ne siellä on... ei oo tosi.. nyt nauran kyllä itelleni :D

Puna-musta: mä niin tiiän tuon tunteen... ei noita oireketjuja pitäs mennä lukemaan lainkaan... nousee vaan omat toiveet turhaan kattoon ja sit tullaan ryminällä alas ja sit sattuu sydämeen ja kaikkeen :/

iseeyou: mä en noista rfsu:n testeistä oikein tiiä mitää, mut oon david-testeihin saanu noita hailakoita viivoja, eikä valitettavasti oo mulla merkannu yhtää mitää. Toivottavasti sun kohalla kuitenkin tilanne muuttus parempaan suuntaan :)

innoM: Oijoi, ku kuulostaa lupaavalta, toivottavasti tuo tuosta vielä muitakin oireita antas ja sit saisit sen plussan testiin :) Elä nyt vielä luovuta vaikka testi näyttää negatiivista, tilanne voi vielä muuttua :)


Kysäsen teiltä et millasia tuntemuksia teillä on seksin jälkeen alavatsalla/munasarjoissa?

Mulla ei normaalisti oo mitään tuntemuksia (tai sit en ajattele asiaa), mutta eilen yöllä yöjumpan jälkeen tuntui sellasta virtausta munasarjoissa... ja sen jälkeen tuntu sellasta hassua olotilaa munasarjoissa, en tiiä mitä se oikein olis mutta kiinnitin vaan huomiota. Toivottavasti se ainakin merkkais sitä et nyt ois simppoja sit pitkin munajohtimia odottelemassa irronnutta munasolua... Nii joo, sit mulla iski muuten hieman sellanen huonotus hetkeksi yöllä ja nyt aamulla tuota masua on vähän kouristellut... tiiä nyt mitä nää sit o mut nyt vois pari viikkoo vierähtää silleen aika nopeasti, ainakin ens viikko hurahtaa vauhdilla :)
 
Moikat!

Taiska: Clomit aloitettu siis eilen.. Eilisen päivän huimas ja oli huono olo. Tänä päivänä näköjään jatkuu. Luulen että clomeista johtuu sillä ei normaalisti menkkojen aikana oo tällainen olo. Toivottavasti vointi tasoittuu, sillä tää huimaus ei oo kivaa.

Zophie: Eiks teillä oo perhesuunnitteluneuvolaa? Jos sieltä olisit saanut terveydenhoitajan tai neuvolalääkäriajan?

Arminen: Toivottavasti niitä oireita oikeasti tulee eikä tarvitse keksiä ;) Hienoa kuitenkin että on ovis löytynyt. Itse pääsenkin nyt ihan kunnolla ovista bongailemaan kohta :) Luulin et ovisplussia olin saanu, mut eipä ne sit ollukkaa ku ne jäi hieman vaaleemmiks ku se kontrolliviiva. Paitsi toukokuussa oli se vuoden ainu luonnollinen ovis.

Jomi: Puhalletaanpas täti pois ja se kunnon plussa tilalle! :whistle: Jospa ne ei kuiteskaa alakkaan koko tyhmät mensut!

Plussapuhuri myös muille niin oviksen bongaajille kuin jännääjillekin! Halit!


Muoks:
Memelisa: JEEE!! Nyt tosiaan kunnolla petipuuhiin:p Nyt plussataan tällä kierrolla eiks joo! (taidetaan aika samoissa kierroissa mennä :) )
 
Viimeksi muokattu:
innoM Kuten jo yllä sanoin ;) niin testeinä oli eilen ja tänään PregCheck-liuskat, joiden herkkyys on 25 mIU/ml ja valmistaja Oriola, eli käytännössä on sama kuin Apteekin raskaustesti. Jemmassa on vielä yksi saman valmistajan puikko samalla herkkyydellä. Jos tässä malttais jokusen päivän odotella tätiä vielä ennen kuin testaa uudemman kerran. Jos ei tätiä näy ja tuo kolmaskin testi näyttää jotain epämääräistä, niin pitää sitten hakea suosiolla CB:n digitesti viikkonäytöllä vaikka joskus kp 35 tienoilla. Viime kierrossa kun oli myöhäinen ovis ja se kemiallinen raskaus, niin kierron pituus oli 35 päivää.
Hups, meni ohi, vaikka luinkin tekstisi jo aiemmin :D Juuri tilasin CB:n digitestin ja hintaa tuli vain 11,90€. Apteekissa se oli lähemmäs 15€. No, sillä sitten testailen, kun saapuu noin kp 35 :)
 
Memelisa, se riippuu ainakin itsellä kierronvaiheesta munasarjatuntemukset, yleensä oviksen jälkeen saattaa tuntua munasarjoissa hieman kipeältä, ainakin seksin aikana saattaa kirpaista jos syvemmälle työntää. Mutta se sinun huono olo voi johtua oviksesta, kun oviksen aikoihin voi olla kovinkin samanlaisia oireita kun alkuraskaudesta. Mutta toivotaan että siellä olis simppoja odottelemassa! :)

Jomi, mulla on kanssa ollu närästystä ja tosiaan noita vatsavaivoja, ja tuota helvetin turvotusta (näytän ihan kuin olisin puolessa välissä raskaana kun turvottaa niin sairaasti). Ja tosiaan tuli Davidin testiin viivan paikka sunnuntai-aamuna. Jännäillään yhdessä! :heart:
 
mimmu Toivottavasti menee ohitte noi sun huimaukset,ei ne varmastikaan ole kivoja.. Mutta kyllä ne kestää jos miettii,että niistä on apua ;) Tai ainakin suhteellisen monelle, joten varmasti myös sulla toimii :) Onnee ovisten bongailuun.
 
Hei kaikki, täällä uusi haaveilija. Kaikki vielä vähän vierasta ja tähän saakka menty varmoilla päivillä. Nyt oli täti parisen viikkoa myöhässä, mutta olikin varmasti myöhäinen ovulaatio, sillä eilen alkoi vähäinen tiputtelu.
Olen ollut puoli vuotta ilman pillereitä ja kierto on ollut tasaista 28-30 päivää, yleensä aika kovat kivut, mutta nyt ei mitään. Molemmat harmistuttiin mieheni kanssa alkaneista menkoista, koska ehdittiin vähän innostua. Ehkäpä sitten ensi vuoden puolella ryhdytään kunnolla tosi toimiin. Toivottaavasti tämä kierto tasautuu, niin tiedän missä mennään.
Plussaonnea! =)
 
Sonic, tervetuloa joukkoon! :) Plussatuulta sinulle! Toivottavasti tärppää pian!

Otin pienet päiväunet, kun väsytti niin paljon. Kauhea nälkä iski herättyäni (tuntuu olevan sekin kokoajan), mutta huono olo, joten ei tee mieli oikein syödä. Kunnon juilinta alkoi taas päikkäreitten jälkeen vasemmalla puolella.. Huoh.
 
Tääl nyt ootellaan vaan tätiä, raskaustesti verestä oli negatiivinen. :'( Tulisipa se pian!

Mieskin oli niin pettynyt, ja toooodella nolona siitä että meni etukäteen toitottamaan raskaudesta jota ei ollutkaan. Saapa ite kyllä sitten selitelläkkin äitillensä, mua ketuttaa vain kun anoppi osaa olla kovin terävä sanoissaan.. Minullekin jo toitotti, etten olisi saanut kertoa (siis edes miehelleni) että "odotan" , koska on taikauskonen, eli vihjas ettei se kuitenkaan kestä... Vaikken minä edes mitään ollut kertonut tuolle äijän ketaleelle, kuin sanonut että menkat on myöhässä ja se voi olla mahdollista, odotellaan mitä tuleman pitää...

Nomut äh. Toivotelkaa että se täti tulis pian, ettei tartteis enään odotella ja pääsis uuteen kiertoon ja uusiin mahdollisuuksiin! :)
 
Jei, kp1 ja tänään siis oli 39 pvä, eli olisko se sitten että nyt olis kp 1/ 34-39 ja yk3. Lasketteko muuten yykoo ykköseksi senkin kierron, joka on heti esim. pillerien lopettamisen jälkeen oleva, nk. tyhjennysvuotokierto? No anyway, onneksi alkoivat, ja kyllä nämä nyt ovat ihan oikeat, verrattuna menneen viikon töhniin. Ja kohta sitä taas saa alkaa tositoimiin, tosin nyt ajattelin olla ilman apineita, en laske päiviä, enkä vieläkään osta ovistestejä vaan tasaisin väliajoin harjoitella miehen kanssa mukavia :)
mimmu 1984 Ei täällä ole kuin ehkäsisyneuvola alle kaksvitosille, joten tällaiselle "yli-ikäiselle" jää yksityinen gyne tai terveyskeskus...
 
Sonic Tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Toivottavasti tärppää pikapikaa :)

Mikella Toivotaan että täti tulis pikaiseen meille molemmille, kun ei näytä kerran sitä plussaa ilmestyvän :(

ON kp 35/32 eikä täti kuulu, ei näy. Tänään oon saanu vessassa juosta oikein urakalla, ja on huimannu moneen otteeseen, vaikka olevinaan oon iha hyvin syöny. Huomenna pitäis postissa testit tulla, joten torstaina sitten testailemaan taas jos ei tätiä siihen mennessä näy :)
 
:LOL: Kivoja kirjoitusvirheitä mun teksti täynnä, hiukan kiireessä kirjoitetut...

Mikella No höh :( Toivotaan nyt kovasti tätitä kylään :hug:
Sonic, tervetuloa!
Annimulle plussaonnea! Mistä tilasit testejä ja mitä testejä?
 
AnniMu, itse olen käyttäny Davidin ovis- ja raskaustestejä (liuska) eikä oikeastaan valittamista ole ollut. Ehkä ovistestistä että märkänä saa tihrustaa että onko se nyt tummempi viiva vai ei, kun testi kuivuu niin tietää sitten tuloksenkin heti ilman tihrustusta.

ON: Alavatsa on kipeä ja lämpöä on 37,2, niveliä särkee ja pää on jokseenkin tukkoisen oloinen, vähän kipeäkin. Saa nähdä onko tässä tulossa nyt sitte flunssaan... :(
 
Just mittasin oman lämmön ja 37 näytti! (Norm. 36,4). Flunssan oireita ei ole, mutta raskausoireita sitäkin enemmän :D Voi, kun huomenna näkyis jo edes hailakka haamu, mutta eeen usko! Nopeesti nämä päivät menee :)

Chiba, kuulostaisi flunssan oireilta :( :hug:
 
Aargh!
Sanokaa hyvät naiset miulle ettei oo mitään järkeä ruveta vielä tässä vaiheessa kiertoa tekemään testiä. Tiedän sen siis itsekkin mut silti tekios mieli testata... :ashamed:
En oo juur koskaan kokenut tarvetta tehä testiä ennen menkkoja. Nyt oon jo aivan sillä ja hilkulla etten tule hulluksi :D Tiedän kyllä tuloksen jo etukäteen, joten lähinnä oman mielenrauhan takia testaisin. Kyllähän te tiedätte mistä puhun :)

Memelisa Niinpä :(
 
Kiitos tervetulotoivotuksista. Pohdin vielä, että mitähän tässä kuuluu tehdä, kun täti ei tullutkaan kunnolla ainakaan tänään, pyyhkiessä haljua rusehtavaa vuotoa. Eli nyt on reilu pari viikkoa myöhässä, mutta sunnuntaina tehty testi oli nega. Pitänee kilauttaa terveysasemalle huomenna.
 
P-M, juu tiedetään ;) Osta niitä halpoja liuskoja, jos tekee mieli jo nyt testailla. Niillä mäkin ole näin "ajoissa" testaillut, vaikka negaa tuleekin, niin en oo vielä luovuttanut. Kyllä muakin vähän ihmetyttää, että olen jo 10 päivää oireillut enemmän ja vähemmän, mutta silti testi näyttää niin puhdasta(?) negaa, kuin vaa voi olla, mutta nyt vasta kp 29/(32)42, joten toivoa on ;)
 
innoM Oon jo pitkään miettiny että hankkisinko jonkun läjän niitä liuskoja mutta en oo saanu aikaseks. Voishan noita hankkia. Ärsyttävää tää epävarmuus vaikka olevinaan onkin niin varma siitä ettei oo raskaana :headwall: On vaan niin omituiset fiilikset kaiken aikaa ettei mitään rajaa. Oviksenihan oli tuossa kp 14 paikkeilla joten testeissä tuskin vielä mitään näkyisikään, mutta...
Toivotaan että testit näyttäisivät pian plussaa niin sinulle kuin muillekkin :)
 
Zophie: Onpas näköjään paikkakunnittain tosi paljon eroja näissä jutuissa. Ite työskentelen terkkarina ja täällä meilläpäin ei mitään ikärajoja tunneta kun käydään pillerikontrolleissa, lapsettomuustutkimuksissa, kierto-ongelmien takia jne perhesunnitteluneuvolassa. Mites muualla?? Pitääkö mennä yksityiselle? vai miten teidän paikkakunnilla toimitaan?

Annimu: Miulla on kans ollu noita Davidin testejä. Olin paljo lukenu et ne vääriä tuloksia herkkään näyttää. Mut miulla ei ainaka näyttäny haamun haamua testiin vaikka kuinka yritin etsiskellä kun niillä testailin. Plussapuhuri sun suuntaan! Toivottavasti nyt näyttäis plussaa kun pääset testaamaan!

InnoM: Lupaavalta vaikuttaa ;)

Puna-Musta: Tsemppiä odotteluun! Se on vaan niin ärsyttävää kun tulee se tunne et nyt pitää testata.. Mut liuskatestit on hyviä kokeiluun ja onneks myös halpoja :)
 
Huomenta!

Mimmu1984, ainakin kotipaikkakunnalla oli yksi ainoa ehkäisy/perhesuunnitteluneuvola jossa sitten käytiin. Sieltä ne lähetti aina lääkärintutkimuksiin oman alueen tk-lääkärille. Nyt en tiedä miten täällä isossa kaupungissa menee asiat, ainakin on nuorisoneuvolaa jossa on ikäraja, mutta itse ajattelin mennä ihan yksityiselle gynelle vuoden vaihteen jälkeen.

ON: Negatiivinenhan se oli, testi siis. Jotain pientä viivanpaikkasta kai olin näkevinäni, mutta negatiivinen on negatiivinen. En jaksanut aamuaikaiseen tihrustaa kauaa niin pistin vaan testin menemään. Joten tätiä odotellessa, mikä varmaan tuleekin tässä lähipäivinä. Ainakin vatsa- ja alaselkäkivuista päätellen.... HUOH.
 

Yhteistyössä