<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 Lokakuussa <3 <3

Huomenta Marrasmammat =)

On kyllä niin syksyinen aamu, että!! Kovia tuulenpuuskia ja vesisadetta, senpä takia nousin kiltisti ylös viemään miehen töihin autolla.. jotta itselläni olisi auto käytössä uimaan menoon. Ahh, sauna here I come:heart:

rv. 36+0 POKS :heart:
Vauva taisi juhlia komeita viikkoja jo yöllä, ei hän usein yöllä riehu, mutta nyt oli aikas aktiivinen tapaus..sainpas kuitenkin unen päästä kiinni hetkeksi vielä.

Eilen kävin neuvolassa, eipä siellä ihmeitä. Kaikki kunnossa :) Ekan kerran sain käsikopelolla arvion vauvan koosta ja jopa kahdelta henkilöltä. Olivat molemmat samaa mieltä: 3200g!! :p Et kyl poika on kasvanut oikein hyvin, huh. Taitaa olla sen verran iso, et häätötoimet pitäis rupee ottaa käyttöön, jotta ei gigantiksi kasva:D

Olen muuten jo keitellyt tuttipulloja ja tutteja valmiiksi =)
Hoitopöytä me ollaan ostettu miehen pomolta, mut eipä ole viel kotona näkynyt.. miehet! Olis kiva saada nähdä se hoitopöytä jopa ekaa kertaa ja laittaa se tuonne kylpyhuoneeseen valmiiksi. Vauvan huoneen listoitus on viel pahasti kesken, joten ei voi ripustaa verhoja yms paikalleen..kaikki kamat ympäri taloa.

Eipä tänne ihmeitä.. vauvan odotus on nyt todellakin alkanut!

Jyllanti ja Hippo 36+0 :heart:
 
Tervehdys täältäkin kaikille mammoille!

Minä yritän olla töissä vaikka ei millään jaksaisi. Ensi viikon pe alkaisi mammaloma mutta nyt jo nukuttaa niin vietävästi.|O Yöt menee pätkissä, pitää käydä pissalla, herää liitoskipuihin, närästää ja sitten nuorimmaiset herättävät aamulla ennen kukkoa... Voi miten odotankaan jo, että herääminen johtuu vain tuhisevasta nyytistä pinniksessä makuuhuoneen nurkassa. :heart:

Ja toinen mitä odotan on syöminen! Nyt kaikki närästää joten ei oikeen viitsisi edes juoda. Ja muutenkin mahalaukkuun mahtuu vain gourmet annos ruokaa, kaikki sen päälle saa aikaan pahan olon, yökkäilyä yms. Koirat ovat jo oppineet seuraamaan mun syömistä silmä kovana, tietävät, että lautaselle jää aina jotain heidänkin kuppeihinsa.

Huomenna aion pitää vapaapäivän, itkuhälytin ja pinniksen reunapehmuste tarvitsee vielä hankkia. Jospas shoppailuterapia auttaisi ja saisi hiukan virtaa tähänkin pyörimiseen (?).

Mukavia syyspäiviä!

Kuudes_onni 34 + 1
 
minäkin nyt liityin sinne facebook-ketjuun ja siellä on kyllä tosi aktiivista. yksi vauva on siis jo ainakin syntynyt, vaikkei vielä ole kotiin päässyt ja kokoajan odotellaan tietoa kun yksi äiti oli yöllä synnärillä...monelle siis jo sattuu ja tapahtuu, vaikka mennään vasta lokakuun alkua. jännää, me ollaan oikeesti jo ihan loppusuoralla.

odotan että pääsis koko arvioon, sf-mitta ei huitele kovin korkeella mutta isosta vauvasta puhuivat jo rakenneultrassa, tai ainakin pitkästä. ja vko. 29 painoarvio oli1600g ja se on siihen mennessä ainakin mun mielestä aikas paljon.

G: paljonko on painoa kertynyt raskauden aikana?

galluppi aihe mietityttää, koska esikoisesta 30kg ja alkaa pahasti näyttään että tässä raskaudessa mennään samoille lukemille, vaikka lähtöpaino olikin -5kg. nyt siis 20 kg tullut ekasta neuvolasta, sellasta kilo/viikko luokkaa tullut viikon 25 jälkeen. alkaa oleen aikas kamala olo :/

huomenna poksuu 35+0, kaksi viikkoa niin aloitan jo häätöyritykset :)
 
G: tähän mennessä 13kg..ja siinäkin on jo viitisen kiloa liikaa, kun 10kg mulle luvattiin että saa tulla kun en oo hoikka muutenkaan. Syytän kyllä osittain turvotuksiakin jotka on välillä ihan hirveitä. Tosin ei se ihan täysin niidenkään piikkiin mene :)

Vauveli painoi eilisessä painoarvioultrassa 3,6kg, joten isö möhkö sieltä on tulossa..vähän jännittää, ja niin lääkäriäkin, laittoin sairaalaan lähetteen josko ne käynnistäis ennen laskettua (jolloin arvio olis 4,2-4,3kg)

T:Manna* ja Mytty 36+6
 
G: Tähän mennessä tullu painoo about 6kg. =) Hei mul ois kysymys imetysliiveistä Ku pitäs semmoset ostaa (ois ilmeisesti hyvä olla jo valmiina sillon ku vauva syntyy) Niin jos ostan nyt liivit niin onkohan ne synnytyksen jälkeen sopivat? Kasvaako tissit kun maito nousee niihin jne.? No,pääasia ois saada liivit, joita vois käyttää nyt. Ei oo pitkään aikaan ollu sopivia joten oon sitten ollu kokonaan ilman liivejä jo jonkun aikaa :ashamed: Oon itteeni soimannu välillä et omaa tyhmyyttä jos tissit rupee roikkuun ku ilman liivejä oon ollu. Niitten ostaminen nyt vaan on niin pyllystä et varmaan sen takia jääny. No huomenna meen kyl ostaan jotkut.


MamiJ&MasuRakas 32+1
 
Mulle tuli jotain 14kg painoa raskaudessa. Synnärille jäi puolet. Pudotettavaa siis on :) mutta kaipa ne lähtee.
Huomenna sairaalaan taas, oon siellä sit yön yli pimua hoitamassa.
Menis tää pari viikkoa äkkiä et pääsis kotiinkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jyllanti80
G:3,5kg on painoa tullu raskauden aikana..


MamiJ kävin itekki imetysliivikaupoilla ensimmäistä kertaa ja kaupantäti kehotti ostamaan kokoa isommat mitä normaalisti, maidonnousu saattaa kuulema kasvattaa rintojen kokoa sitte lisää.. Ostin sellaset pehmeät joissa ei ole toppausta/tukea ollenkaan, jos rinnat on aluksi tosi herkät/kipeät nuo voi olla hyvä valinta.. toisiksi sitte löysin kevyesti topatut, hieman jämäkämmät imetysliivit..

Jyllanti kiva ku muistutit! Pitääpä itelläki keitellä tutit ja pullot valmiiksi :)

Jep ei ole kenelläkään enää pitkä aika täällä! Fb:tä seuranneena tosiaan siellä on parilla jännät paikat syntyykö koska, ja kaks on tainnu nyt synnyttää jo?! Alan itekki vasta pikkuhiljaa jännäämään tulevaa, aiemmin se ajatus on vaan sivuuntunu ku on ollu nii hyvin aikaa mutta nyt alkaa jo pyöriä kaikki mielessä! :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille marrasmassukoille!

Karoliina 35+4
 
Moikka!

G: mulle on tullut jo sellainen 18 kg tässä raskaudessa. Hui. Mut esikon kaa tuli reilu 20 mut sit synnytksen jälkeen tippui kaikki ja vähän ekstraa. Joten en siitä stressaa.

Täällä nyt käyty äitipolilla lääkärissä. TAAS. Mut ihan rutiiikäynti siis. Kaikki ok. Edelleen naurattaa tämä lääkäreiden touhu täällä. Oli siis sama lääkäri jolta 3 vkoa sitten sain varotuksen että on iso vauva (silloin 2,9 kg). Nyt arvio oli melkein sama. Haa. Lääkäri meni itsekin sekaisin ja rupesi miettimään mistä virhearviointi johtuu. Kävi sitten neuvottelemassa muidenkin lääkäreiden kanssa. Eli ihan normaalikokoinen vauva sieltä olisi tulossa sittenkin (nyt arvio sellainen 3 kg). Jei. Vauvan sykkeet oli sellaista 110. Aika matalia mun mielestä. Mutta kuulemma normaalia. Kohdunkaulaa jäljellä noin 2 cm mutta myös auki 1,5 sormelle. Kuulemma nuo aamuset menkkamaiset krampit ehkä siis saanut jotakin aikaiseksi. Eli näillä mennään ja toivotaan että kohta saisi vauvan syliin (esikoinen syntyi "huomenna".. ).

Eipä muuta ihmeempä! Jaksuja kaikille masu-asukkeiden kanssa!

HE ja pupu vko 36+2
 
MamiJ: Mä tilasin netistä Liberon sivuilta (Tanskalaisilta) kahdet imetysliivit, ku kaksi työkaveria niitä kovasti kehui. Ne on "sporttiliivi" malliset, et ei ole sitä läppää. Mut ne ainaki pitäisi venyä oikean kokoiseksi ja ovat kuulemma oikein miellyttävät päällä.

HelenElisa: Kiva, et vauva onkin normaali kokoinen =)
Mulla on ollu kans noita menkkamaisia särkyjä parina päivänä.. et kiva jos ne jotain saa aikaiseksi;)

Sain ihanan kehon lainaksi ystävältä, nyt olen juuri pesemässä sen osia valmiiksi, kun se on ollut vintillä..

Mun työkaverin anoppi (en ole ikinä tavannut) kutoi meidän vauvalle villahousut, villapaidan, hatun ja töppöset:heart: Ovat NIIN söpöjä, että!!! =) Hän haluaisi vain valokuvan vauvasta, kun sen aika koittaa, mielettömän ystävällistä!

Mukavaa viikonloppua!

Jyllanti ja Hippo 36+1
 
Kiitos liivivinkeistä =) Tänään pitäs mennä Lindexiltä kattoon. Toivottavasti myyjä ehtis auttaan. Löysin itse asiassa eilen kaapista yhet imetysliivit mitkä ostin kesällä mut ne jäi käyttämättä ku musta tuntu että ne on liika kireet. Oon nyt niitä sovitellu eikä ne kai sittenkään liian kireet oo..Saahan toi ympärysmitta ollakin aikas napakka. Täytyy samalla myyjältä kysästä tänään, et onko nää mitkä kaapista löysin ni mulle sopivaa kokoo.

Karoliina87 tuli vaan mieleen, että ei kai niissä ostamissas liiveissä oo kaaritukia? Mun ystävä kerto, että imetysliiveis ei sais kai kaaritukia olla..Ne kai voi jotenki painaa niitä maitotiehyeitä tai jotain.

Ihanaa kun tulee viikonloppu. Mies tulee pian töistä ni sit lähetään vähä kaupoille jne.

MamiJ&MasuRakas 32+2
 
Itse olen ostanut muutamat imetysliivit jo, rinnat kasvoi kyllä jo raskauden alussa kaksi kuppikokoa joten jouduin ajat sitten ostamaan uusia liivejä. Nyt ostin sellaisia kaarituettomia imetysliivejä parit erilaiset, joissa on hieman varaa vielä turvota tästä :D

Vauvalla on nyt kaappi täynnä vaatteita pestynä ja silitettynä ja lakanat ja pyyhkeet odottaa kaapissa. Oikeastaan kaikki on jo ihan valmiina, tosin mitään sairaalakassia en ole pakannut. Jotenkin en osaa kuvitella, että se synnytys nyt niin äkkiä käynnistyis etteikö ehtis sittenkin tarpeellisia kamppeita napata mukaan. Ja eihän sitä paljoa tarvikaan.

Olin tänään kosmetologilla vähän hemmottelemassa itseäni vielä tässä vauvaa odotellessa, mietin että ehkä pitäis ens viikolla käydä kampaajalla kun en oo oikeasti varmaan vuoteen käynyt ja sitten tuskin taas ehtii ja tulee kuitenkin kaikki ristiäiset ja muut...

Vauva vois pikkuhiljaa jo alkaa edes harkita syntymistä, mutta mulla ei ole edes mitään harjoitussuppareita eikä mitään muitakaan kipuja tms, joten kaippa hänellä on siellä vielä lokoisat oltavat... Melko ahdasta alkaa kyllä olla että sikäli oma olo on välillä hiukka tukala. Ja jalat on turvoksissa. Mutta pääosin siis ihan mainio olo.

Painoa on itelle tullut nyt noin 14kg, huh. Osa on kyllä tätä turvotusta, mutta kyllä oon ihan puhtaasti lihonutkin... Toivottavasti jotain alkais jo tapahtua tässä seuraavien parin viikon aikana :)

Mariska* 37+4
 
Kiitos uudesta pinosta!

kikatus, onnea tytöstä!

G: Täällä tullut tähän mennessä 6kiloa (mut mulle on sanottukin et ei sais nousta ton RD:n takia vaikka lähtöpaino oli normaalia)

Liiveistä, mä ostin sellaset missä sopii koko useammin siis tyyliin liivit on kokoa L ja oli hyvä ostos sopi koko imetyksen ajan ja nyt myös odotuksen ajan. Tarttis hommata uusia lisää, kun alkaneet kulahtaa tässä tiiviissä käytössä. Bravadot nuo näyttäs olevan tarkempaa mallia en muista. Mut mulle ehdottomasti läpälliset kiitos. On myös kapp ahl liivejä parit mut ne ei kestäneet käyttöä ja levis puolessa vuodessa.

Täällä flunssa vaivaa ettei mitään oikein jaksa.

Polilla tuli käytyä ja muuta vikaa siinä opetuspolissa ei ollut, kuin että kun opiskelijat tutki nii oli hidasta hommaa. Ei siinä mitään mutlääkäri sai kiskoa mut siitä pöydältä ylös kun sattu selkään niin paljon ettei ite pässyt. Mut kaikki oli hyvin ja kasvaa tasaisesti. Välillä noi sokerit heittelee, mut seuranta linjalla edelleen.

Supistuksia tulee ja menee ja maha on muutenki kipeä ja tukala. Noo sais nyt kuitenkin sinne marraskuulle pysyä mukana.

Unico ja Mötky 35+1
 
Helou pitkästä aikaa.

Ei oo pahemmin tullu kirjotettua tänne pitkään aikaan. :)

Eli kerronpas vähän kuulumisia, tänne kuuluu tosi hyvää, tulevaa synnytystä odotan jo innolla :) Perjantaina katottiin vauvan painoarvio kun on tämä r-diabetes, ei ollut onneksi tästä diabeteksesta huolimatta isokokoinen, painoarvioks saatiin 2490g :) Huh, sain huokaista helpotuksesta, mutta kyllä tästä ehkä semmonen 3 kilonen tulee, esikoinen oli syntyessään 2940g :)

Nyt kärsitäänki sitten TODELLA kovista liitoskivuista, käveleminenki on vähän hidastunut normaalista kun kävellessäkin viiltelee alapäähän. Tää kipu on ihan hirvee, tuntuu just siltä ku puukolla viiltelis kokoajan tuonne nivusiin ja häpyluuhun, melkeinpä itkun kanssa saa nousta sängystä, kääntää kylkeä sängyssä tai nousta sohvalta ylös jos on istunu puoliasennossa. Tää ei oo mitenkään mukava kokemus, ensimmäiset EI KIPEET liitoskivut alko rv 26 ja nyt ollu pahempia jo rv 33 lähtien.

Esikoisen aikana tuli vasta kovat liitoskivut rv 36. Mutta eihän tässä olekaan enään jäljellä kuin 3vk 6pv käynnistykseen :) 20.10 on uudelleen ultra, silloin päätetään se käynnistyspäivä, voi olla tosiaan jo että tämän kuun viimisellä viikolla tai marraskuun ensimmäisellä viikolla viimeistään käynnistävät, riippuu sitten ihan vauvan koosta :) Välillä tuntunu jo siltä että olis ihana päästä synnyttämään niin katoais nämä kivut :D

Mutta eipä tässä tän enempää keksiny kirjottaa kuulumisia, ihanaa sunnuntaita kaikille :) Me lähetään miehen ja neidin kans kohta vaihtamaan jo talvirenkaat alle ja vaihtaan mersusta öljyt :) Täällä oli viimeyönä käyny jo -5 asteessa, kyllä se talvi tulee, odotan joulua ihan hulluna, odottelen sitä että pääsen laittaan joulua kotiin :)

Minna & Nyytti 35+1
 
Mamij ei ollu kaaritukia noissa toisissakaan, ne on vain kevyesti topatut, toisinku ne toiset imetysliivit on aivan "liurut" :) itsekki olen jostain lukenu että kaarituet ei ole hyväksi, meinasin jo aiemmin ostaa h&m:ltä kaarituelliset mutta onneksi otin selvää ensin asioista :)

Karoliina 35+6
 
Mäki sain sillon perjantaina hommattua parit imetysliivit. Vähä oli se Lindexin myyjä ihmeissään ku pyysin sen sovituskoppiin kattoon et onko mul oikee koko.Tai lähinnä ympärysmitasta halusin kysyä. Ei varmaan yleensä tommosis kaupois liivien ostajat apua pyydäkään enkä mäkään yleensä. Mut ny ei ollu varaa mennä alusvaateliikkeeseen asioimaan. Siellähän se on ihan normaalia, että myyjä on apuna :) Ostin nyt sit parit semmoset jois on vähän "kasvunvaraa" jos sattuu että tissit vielä pullistuu ku maito nousee tms. Sitä kun ei etukäteen voi tietää. Senkään takia en menny alusvaateliikkeeseen ostaan kalliita ku ei voi tosiaan olla varma että minkä kokoset liivit tarttee sit synnytyksen jälkeen.

Tänne ei ihmeempiä. Jotenki aikas väsähtäny olo. Tuntuu ettei oikeen mitään jaksas tehä...Onneks ei tarviikaan. Selkä on kovilla ja jalat kans välillä inhottavat. Varsinki yöllä tuntuu et ainaki alimpana oleva jalka (kyljellään ku nukun) ni puutuu tai jotain. Harkkasuppareita on taas välillä ihan kyllästymiseen asti. Ne tuntuu ainaski välillä jo melkosen napakoilta ja epämukavilta mutta ei kai ne kipeitä oo. Ku ne kipeet kuulemma muistuttaa kuukautiskipuja. Täytyy neuvolas kysyä, että onks ne kipeet supparit samanlaisia ku ne mitä sillon koin kun alkuvuodesta keskenmenon jälkeen kohtua yritettiin tyhjentää cytoteceilla. Ne supparit oli ainaki jotain aivan kamalaa.Selkä kaarella ulisin ja porasin sängyssä ku niin kipeetä teki hyi.


Mutta aurinkoista sunnuntainjatkoa kaikille! Ja tsemppiä ja jaksuja masujen ja mahdollisten kremppojen&vaivojen kans :)

MamiJ&MasuRakas 32+4
 
Täällä ilmoittautuisi yksi maijamyöhäinen pinoon mukaan... Jäin äippälomalle ja löysin tämän palstan vasta

Eli tiedot: L.a. 6.11. Katinka74/37v/Kolmas/EKKS/POIKALUPAUS


Meillä tosiaan kaksi lasta ennestään. He ovatkin jo isoja 13 ja 11 v, ja nyt sitten tämä pieni odotuksessa.
 
Täytyy välillä kirjoitella kuulumisia, kun aina käyn vain lukemassa mitä kaikille kuuluu. Mutta jotenkin tuntuu hyvältä vain saada tietää etten ole ainut jolla on kaikenlaisia tuntemuksia ja raskausvaivoja. Melko kivasti tosin on tähän saakka mennyt. Mutta nyt on tämä nukkuminen niin vähäistä että väsyttää pelkkä ajatus huomenna alkavasta työviikosta. Mutta vähiin käy ennen kuin loppuu. Enää kuusi aamua jäljellä ja sitten saa jäädä kotiin valmistautuun nyytin saapumiseen:)

G: Mulla on tullut painoa 13,5 kg ja "vasta" on rv 33+4. Välillä vähän huolettaa tämä oma jaksamattomuus liikkua ja syödä terveellisesti.. Masua kun alkaa kivistää kun käy kävelyllä ja nyt on alkanut tulla niitä liitoskipujakin niin ei oikein huvita lähteä liikkumaan. Mutta jotain täytyy keksiä kun kaikki herkut tuntuu maistuvan liiankin hyvin.

Imetysliiveistä on täällä ollut puhetta. Olen ostanut kahdet kaarituettomat imetysliivit jotka on vielä hieman reilut. Liivimyyjä vakuutti mulle että kannattaa jättää vähän kasvuvaraa siihen kun maito nousee rintoihin. Uskoin sitten sitä, kun ei asiasta kerta ole aiempaakaan kokemusta. Lisäksi perusteli tilavampia liivejä sillä, että niihin täytyy mahtua maidonkerääjää ja liivinsuojia sitten kun maitoa alkaa kunnolla tulemaan. Saa nähdä kuinka ne sitten istuu. Mulla ei kyllä ole vielä juurikaan rinnat kasvanut joten vähän huolettaa että onko se normaalia. Rinnanympärys on kyllä kasvanut mutta kuppikoko on pysynyt samana.

Mitähän vielä.. No toisella kertaa taas lisää.
Hyviä vointeja kaikille!
 
On se hurjaa, että pinossa aletaan kovasti jo poksumaan!! Tulee alkukuun odottajana sellainen olo, että minä kanssa :) Mitään merkkejä ei kyllä ole, joten eiköhän täällä vielä hyvän aikaa pysytä, varsinkin kun esikoista odotellaan.

MamiJ, olen kanssa miettinyt noita suppareita ja että ovatko verrattavissa keskenmenokipuihin (käynnistettiin kanssa cytoteceilla). Se oli aivan järkky se kipu, ulisin vessanpöntöllä yli tunnin tuskissani ja koko ajan tuli tavaraa molemmista päistä =( Toisaalta olen miettinyt, että eikös synnytyssuppareissa tule tauot kuitenkin.. Tuo keskenmenokipu oli minulla ainakin jatkuvaa yli tunnin, sitten vasta helpotti ja tuli aalloissa, jotka eivät niin pahalta enää tuntuneet. Muistan kyllä että mietin jo silloin (viime jouluna), että jos synnytyssupparit on vielä noista 10x pahempia, että miten niistä selviää hengissä. Kerrohan siis mullekin jos saat jotain vastausta neuvolasta!

Tänne kuuluu ihan hyvää vaan. Kauheasti ei liikkeellä jaksa ennen kuin voimat menee, mutta jotain pientä voi kodin ulkopuolellakin yrittää joka päivä tehdä. Yöt nukun pääosin ihan hyvin, parilla vessaheräämisellä selviää. Välillä on tietty huonompiakin öitä, muttei jatkuvasti kuitenkaan. Kivut ja särytkin on aika vähäisiä, mutta eipä ole sitten lääkärin mukaan alapäässäkään tapahtunut mitään edistystä. Eiköhän se sitten kerro kivuilla kun alkaa edes jotain pientä tapahtumaan :)

G: 11kg on tullut ja toivon ettei ihan kamalasti enää tulekaan. Olen lyhyt ja melko hoikka ollut, joten tuossakin on pudottamista!

Leeniliini 36+4.
 
Tervetuloa Katinka! Lisäsin sinut listaan :)

G: painoa on tähän mennessä tullut 15kiloa, saa nähdä paljon onnistun vielä haalimaan..

Minna: täällä kanssa odotellaan jo vauvan lisäksi joulua, tuntuu että siihen on tullut jonkinlainen raskaushimo :D Ois ihana jo päästä haistelemaan kuusta, ja pipareita ja ahh, kynttilän valoa ja mmmmmm <3

Kaks viikkoa pitäis yrittää ainakin pitää jalat vielä ristissä, sit alkais anopilla loma, ja sais helposti esikoisen hoitoon. Tosin ei mua kyllä haittaa vaikka lähtis tulemaan aikaisemminkin, kunhan nyt ensviikonloppuun pysyis kasassa :) Mulla on jotenkin sellainen tunne, ettei enää kauaa mee (no eipä korkeintaan kun se 6viikkoa) että vauva syntyy. Naama on alkanut olemaan aamuisin enemmän turvonnut, ja painetta ja vihlomisia tuntuu jo. Muutenkin sellainen tuttu fiilis ollu nyt parin päivän ajan :)

Sairaalakassi laitettu valmiiksi, ja kaikki muukin tuikitarpeellinen tehty. Enää on katottava vauvalle vaatteet valmiiks, ja käytävä apteekissa ostamas särkylääkkeet, septidin ja cuplaton. Tän teen ylihuomenna ku silloin tulee ekat äippärahat, jihuu!

6päivää häädön aloitukseen, Santara + Mönninkäinen 36+1
 
Nonnih! Tämähän on edistystä! Täällä on potilaille nettipiste sairaalassa. Pääsee siis kuulumiset kirjoittelee tännekin. :)

Eli eilen klo 17:38 syntyi poikamme. vko 36+4 ja pojan koko ihan ok - 47 cm ja 3300 g, pipo 36 cm. Oli yön vierelläni mutta koska verensokerit eivät pysyneet hyvinä on nyt teholla tarkkailussa ja sokeritipassa. Lähinnä kun viikkoja oli näin vähän ja synnytys oli tosi nopea.

Tässä nopea synnytyskertomus (pitää mennä sit ruokkimaan poikaa):
la-su välinen yö oli menkkamaista jomotusta koko yön. Ei säännöllistä, mutta tuntuvaa. Aamulla klo 10 lähtien aloin kellottamaan supistuksia. tuli 5-9 min välein. Semi-kipeitä. Sit klo 14 maissa alkoi olla vähän kipeempiä mut silti vasta 8 min välein. Anoppi oli menossa kaupungille niin soitin sille että voisin mennä sairaalaan näytille. Supistukset jatkui samanlaisena. Kipeytyen pikkuhilja kuitenkin.

Sairaalaan tarkkailuhuoneeseen kun pääsin (klo 16) niin ekaksi otettiin vauvalta käyrää (30 min). Siinä oli melkoisen tuskaisat oltavat. Olin jo 4 cm auki. Kätilö sanoi että voin vaikka tunnin olla kuumassa suihkussa jotta kivut lievittyisi hieman. En pystynyt olemaan kuin puolisen tuntia kun supistukset vaan paheni. Meinasin suihkussa laattoja raapia kynsillä :).

Synnytyssaliin siis klo 17 jälkeen. Kätilö taas sanoi että kävele vaan ja oleile täällä niin hän tulee kohta katsomaan tilannetta. En pystynyt taaskaan kun hetken kärvistelee kun supistukset olivat niin kivuliaita että meinasin pyörtyä ja todella paha paineen tuntu alapäässä. No pöydälle sitten.. 6 cm auki.. ilokaasua sitten.. ja hetken päästä jo kokonaan auki. Kolmella ponnistuksella poika oli pihalla klo 17:38. Ei tikin tikkiä eikä repeydymän repeytymää. Jee jee.

Poika heti rinnalle ja imemään. Klo 17:48 mies soittaa synnytyssaliin että mikä on tilanne että hän voisi lähteä nyt tulemaan synnytykseen. :LOL: poika parkasi juuri mukavasti rinnallani joten isikin kuuli mikä oli tilanne :). Tulivat sitten kaikki - isi, isosisko ja mummi katsomaan uutta tulokasta ja juotiin synttärikahvit. :heart:

Kivut olivat siis pahoja mutta kun kaikki oli niin nopeasti ohi niin ehkä parempi näin. Ilokaasu oli kyllä mielenkiintoinen kokemus. Menin ekaksi ihan sekaisin kivuista ja sitten ilokaasusta.

Tosiaan nyt ihan ihmeissään että tässäkö tämä oli. Hih.

Tsemppiä kaikille marrasmammoille!

HE ja pupu 1 vrk
 
Paljon onnea HelenElisa pojasta!! :) Mukava synnytystarina. :flower:
Eipä voi kun haaveilla, että omakin menis noin vauhdilla vaiheesta a, vaiheeseen b, mutta veikkaan että esikoispoikaa puskiessani maailmaan ei ihan noin mene :D Tai mistä sitä voi tietää!


Hmm musta olis mukava lukee syntyneet heti tosta ton kuvan alapuolelta ja sit kans et millä raskausviikoilla syntyi :) Anteeks nyt kun tuun tänne sanomaan mikä ois kiva ja näin, kun varmaan on muutakin tekemistä kun muokata sitä ja koristella sitä toisten mielen mukaan :D
Mä vaan kun muissa ketjuissa syntyneet ovat aina tuossa ensimmäisenä, niin ne näkyis meilläkin komiasti tuossa heti ekana.

4 pikkuista jo maailmassa, ihanaa, en kohta malta odottaa omaani! ;) :heart:

Britney & jätkä 33+4
 
paljon onnea HE!!!

voi kun pääsis itsekkin jo tositoimiin. viikkoja 35+4 mutta ihan kypsä tähän oloon!! toivottavasti tämä tulis edes hhieman aiemmin kun esikoinen (eikös niin yleensä mene) esikoinen syntyi siis laskettuna päivänä, tosin hieman avitettuna :)

eilen kellottelin säännöllisiä, hieman kivuliaita suppareita 7 minuutin välein parin tunnin ajan. no loppui sitten kun alkoi vähän touhuaan ja "unohti" kellottamisen. nyt ollut sitä menkkajomotusta myös yhdessä vatsan kovettumisen kanssa, toivottavasti siis tekee jotain tuolla alakerrassa :)

huomenna neuvola ja toivon pääseväni ultraan tai edes lääkärille. oon sellanen ihminen että asiat pitää olla kontrollissa ja haluan kaiken hoitaa itse niin olis kiva tietää vähän tästä asiasta, jota ei voi juuri itse hallta :)

mä niiiiin haluan urheileen ja takasin oman olomuotoni!! kunnon hikijumppaaa ja pumppausta on todella kova ikävä ja eihän sitä voi kunnolla reenata ennenkun on taas kunnossa, eli varovasti pitää alotella, eikä sitä aikaakaan taida ihan samanlailla olla kahden pienen äitinä.. mutta raskauskilojen häätö urheille alkaa viimestään vuodenvaihteessa, mutta kunnon lenkit ja syvät lihakset kuntoon jo pari viikkoa synnytyksestä! en millään jaksa unettomia öitä ja pitkiä talvipäiviä, ellen itse voi hyvin. suosittelen muillekkin: liikunta, oikea ruokavalio ja ainakin omalla kohdalla savuttomuus!

mukavaa viikkoa kaikille mammoille ja masuille, toivottavasti joku viitsis päivitellä noita syntyneitä..?

JJ-t ja "sisko" 35+4
 

Yhteistyössä