<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

Tervetuloa taasen kaikille uusille ja ONNEA!

Mun La aikaistu pari päivää tuosta mun omasta oletuksesta mutta olkoon tuolla tiedoissa se mikä onkin.
Nt-ultra siis takana. Pikkasellla pituutta 42mm ja niskaturvotus 0,8mm. Ultra oli kokemuksena mahtava ja sydänäänien kuuleminen upeaa.

Töihin nyt! Mukavaa päivää kaikille.

Samaha (rv 11+2)
 
Epa_88:lle täältäkin pahoittelut tapahtuneen johdosta ja voimia huomiseen, sekä jatkooN. itse pelkään samaa eli tuulimunaa kohdalleni kun eilen olin ekassa neuvolassa ja sydänääniä ei saatu kuulumaan:( kaikista edellisistä on näillä viikoilla kuulunut sydänäänet. No voihan vaavi olla pienempi kuin viikot on laskettu tai ei muuten vaan sitten vielä kuulunut, mutta aina tässä pelkää kaikkea. Mun Hb oli vaan 104 ja sain jo nyt Obsidanin jota pitää ottaa kaks päiväs, vaikka yleensä ei alkuraskaudessa rautaa vielä syödäkkään. Löytyipä ainakin yksi syy vetämättömään ja tosi väsyneeseen oloon. Parinviikon päähän tuli np ultra ja lisäksti verikokeita.

Nasu79 ja pallero rv10
 
Saakos teidän mukaan vielä tulla? :)
Olen tuolla joulukuisissa, mutta eilen kävin varhaisultrassa ja lasketuksi ajaksi tulikin 28.11. Kolmatta odotellaan. KOKS on synnäri. Pari muutakin taisi listan mukaan siellä synnyttää :)

Ikävää kun näillä viikoilla vielä tulee ikäviä uutisia :(
 
Epa_88 suuret pahoittelut ja halaukset :hug: tuo on juuri se mitä eniten pelkää :(

samahalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

biana tervetuloa mukaan! mukava saada lisää loppukuun odottajia :) tuntuu että kaikki täällä on jo niiiin pitkällä ja nt-ultrat käsillä, kun itse tässä odottelee vielä sitä ekaa neuvolaakin parin viikon päästä, jossa vasta saa edes lähetteen synnärille nt-ultraan.

nasu79 eikö se ole melko yleistä ettei vielä vkolla 10+ sydänääniä kuule? mä ainakin olen ymmärtänyt ettei niitä monessa paikkaa edes yritetä kuunnella vielä silloin ettei tule turhia huolia. itsekin mietin että kannattaako edes pyytää neuvolan tätiä kuuntelemaan sydänääniä, kun mulla olisi eka neuvola vkolla 10+2? milloin teillä muilla on sydänäänet kuuluneet? viimeksi mulla kuunneltiin vasta vkolla 16+ eikä varmaan kauheen aikaisin ois kuulunutkaan kun on taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka oli etuseinämässä.

).( täällä ollut pari hyvää päivää, eli ei vuotoja ja oikein paha olo (jee!). tiedän että niitä vuotoja varmasti tulee jatkossakin, mutta jos nyt saisi pari päivää hengähtää ja vaikka nukkua yhden yön hyvin, niin olisin siitäkin kiitollinen.

t. manna8 + ernesto 8+1 :heart:
 
ainiin, vielä lisäys edelliseen viestiin siitepölyallergiasta ja lääkkeistä , kun lupasin joskus niistä kertoa lääkärin soittoajan jälkeen, joka olikin äsken. eli mä sain suosituksen käyttää Heinix-antihistamiinia (tabu) ja silmätipoista turvallinen on esim se Lomudal, jossa vähempi vaikuttavaa ainetta. lomudalia siis on kahta vahvuutta ja laimeampaa voi käyttää ja saa apteekista ilman reseptiä. lääkäri katsoi nuo tiedot jostain raskausajan lääketietokannasta, että kyllä mä ainakin nyt aion uskaltaa käyttää noita, kun oireita alkaa ilmestyä.
 
Viimeksi muokattu:
Epa_88:lle pahoittelut! :hug:

Täällä kuunnellaan ensimmäisen kerran sydänääniä vasta viikolla 12 ja viimeksikin mulla löytyi vasta pitkän etsinnän jälkeen sillä viikolla. Ensiviikolla sitten neuvolalääkäri jossa yritetään kuunnella. Jännittää.

MatalaLento ja Hippu 11+2
 
neppari86 mä jäin tänään sairaslomalle. Ja ihan kamala olo siitä, kun tosiaan noita sijaisia ei saa ja siellä on muutenkin kaksi poissa mun lisäksi :| mut minkäs teet. Pakkohan se on ku olo on näin kamala ja mahakin on ollut nyt kipeenä :( Lääkäri kirjoitti mulle koko ensi viikon elikkäs pääsiäisen jälkeen meen taas yrittää töissä oloa.

Mulla on huomena eka neuvola ja siellä ultra. Sitä jännittäessä..kirjoittelen sitten kuulumisia lisää. :)

santara89 tervetuloa. Teidän lapsillahan tulee olemaan tosi pieni ikäero :) jaksuja sinne!!
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Ja Epa_88:lle suuren suuret halaukset ja pahoittelut :( :hug: Jaksamisia teille!

Tullut niin paljon tekstiä etten nyt varmasti muista kaikkea..

Joku puhui raskauskoruista. Minun äiti aikoo ostaa mulle ihan koruliikkeestä sellaisen. Haluan ihan perus hopeisen ilman mitään turhia kuvia :)

Isyyspakkauksen aijon koota itse miehelle. Vielä en hirveästi ole miettinyt mitä siihen ostan, mutta jotain huumoritavaraa ja varmaan sikareita ja yhden hienomman oluen yms :)

Omaa napaa: Pahoinvointi taas pahimmillaan. Maha älyttömän turvonnut ja kaikki housut ja paidat puristaa ja ahdistaa. Mammahousut ollut jo kovalla käytöllä kun ovat ainoat mitkä tuntuu hyvältä päällä. Itku on kokoajan herkällä, mutta ihmeen hyvin saa tunteet pidettyä sisällä. Ensi keskiviikkona np-ultra, sitä odotellessa :)

Tiukutus&Heluna 11+2 :heart:
 
epa_88:lle pahoittelut!:hug:

Täällä kuului eka kertaa tänään kotidobblerilla sydänäänet.:heart: Viikko sitten kuuntelin,
eikä silloin kuulunut.silloin oli 10+. Tänään ultran mukaan viikkoja 11+1. Eli sydänäänien löytyminen on jo mahdollista ohjeen mukaan.Oli kyllä mukava löytää ne vaikka toissapäivänä kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin.Nyt voi kotona säännöllisesti kuunnella.Äänet löytyi navan kohdalta alaspäin noin.5cm.Yhdestä kohdasta vaan kuuluivat ja eti kun siirsi laitetta kuului kummaltakin puolelta oma syke.Luultavasti vaavi nukkui kun kuului niin selvästi ja kauan.:)

Meillä neuvolassa ei kuunnella eka kerralla sydänääniä,kun tod.näköisesti eivät vielä kuulu.Lääkärineuvolassa kuunnellaan ja silloin on viikkoja 12+.
Mulla lääkärineuvola ensi viikon keskiviikkona ja torstaina ultra taas.Mukavaa kun viikot menny näin nopeeta ja kohta saa alkaa odottaan rakenneultraa.:) Itse menen tod.näköisesti nyt ultran viikkojen mukaan jotka on 3 päivää edellä.Laskettuaika pysyy luultavasti entisellään,kun positiivisen testin mukaan täsmää.Mutta selviää ensi viikolla muutetaanko sitä.

Reveria 11+1
 
Epalle pahoittelut. Voimia jatkoon :hug:

Eilen illalla kirjoittelin pitkät sepustukset mutta onnistuin sitten ne kadottamaan enkä millään jaksanut aloittaa alusta. Nyt mä en edes muista keille kaikille piti kommentoida jotain :(

Eilen tuli täälläkin ensimmäinen isompi pahanolon aalto mutta se meni onneksi syömällä ohi. Mä en kärsi aamuällötyksistä vaan ne iskee vasta iltapäivällä. Tsemppiä vaan kaikille oksentelijoille.

Muistaako kukaan minkä merkkisiä vaunuja on mainostettu ainakin vauva-lehdessä? Semmoiset tuplat missä ollaan peräkkäin ja eri tasossa. Mä en nyt mistään löydä niitä. Huomenna pitäis lähetä lapsimessuillekkin eli toivottavasti sieltä löytyisi jotain kivoja malleja. Periaatteessa mä tarttisin kolmosten rattaat kun toi esikoinenkin on vielä reippaasti alle kaksi ensi talvena mutta kaikki mitä netistä löysin oli tosi kohloja ja tosiaan vaan sitä ratasmallia. Yhtä lapsukaista tarttee siis kantaa Manducassa tai kantoliinassa. Tosin jos on yhtä kylmää kuin pari edellistä talvea niin ei paljon tartte ulkona nenäänsä näyttää. Me kun asutaan täällä maalla niin ton seisomalaudan toimivuus mietityttää.

Jennae
taisi kysellä asuntoasioita. Me pärjätään tässä vanhassa ainakin siihen asti kun kaikki alkavat vaatia omaa huonetta. Sitten tarttee miettiä joko muuttoa tai laajennusta. Me kyllä asutaan aika kivalla paikalla ja tossa vajaan kilometrin päässä olis kyläkoulu mihin lapset pääsisi joten taitaa laajennushommiksi mennä.

Onko kukaan imettämistä vielä sen enempää pohtinut? Mä olin ainakin viimeksi aikamoinen maitolehmä. Poika kun päästi tissistä irti niin maito lensi kaaressa. Eniten mietityttää, että miten kahden imettäminen onnistuu kun vielä yksi roikkuu kinuamassa huomiota jaloissa. Ehdottomasti haluan kuitenkin imettää oman jaksamisen rajoissa. Veljelläni on kaksoset ja sieltä tuli ensimmäisenä neuvona, että syötä lapset yhtäaikaa. Ei siis vauvantahtista imetystä. Siinä kyllä saattaisikin käydä niin, ettei mitää muuta ehtisikään kuin imettämään.

Ensi viikolla olisi neuvola ja sitten saa varmaan tilailla aikaa NT-ultraan.

Siisu, Kosti ja Kusti 7+3
 
Kävin tänään np-ultrassa ja selvisi että sikiö on viikon vanhempi kuin alunperin laskettiin. Siispä lasketuksi ajaksi tuli JO 23.10 :D
Siksipä päätin että on aika siirtyä lokakuisiin.
Viikkoja nyt 12+4 :O Pieni on saanut alkunsa isänsä syntymäpäivänä :D
Niskaturvotus oli 1.1 eli normaalin rajoissa mennään...
 
Sainpas tämän kuun tekstinne luettua =)

Tuplien odottajia onkin yllättävän monta =)

Pitäisiköhän pieni taustapaketti itsestäni laittaa :)
Viime sunnuntaina teimme viimeinkin raskaustestin. Raskausoireita oli kyllä monta viikko sitä ennen mutten halunnut kiirehtiä kun kierrot on olleet tosi pitkiä eikä moniakaan menkkoja vielä ollut tullut.
Netin laskurin mukaan sain la:ksi 3.12. Eilen kävin varhaisultrassa ja sykkivä :heart: löytyi ja möhkäle olikin vanhempi. Eli la onkin 28.11. joten hyppäsin joulukuisista tänne :)
Esikoinen on 2,5v poika ja kuopus 1v tyttö.

Bola-koru on jo esikoisen raskausajalta ja samaa käytin viime raskaudessa ja aion tässäkin käyttää.

Isyyspakkauksen tein ensimmäisen raskauden aikana. Tokassa en enää tehnyt. Enkä varmasti nytkään. Ei ehkä olisi enää niin erityinen juttu kun on jo isä :) Enkä äitiyspakkaustakaan ota. Kaikki esikoisen pakkauksen tavarat ja vaatteet käy vielä.
Isovelipakkausta mietin viime raskaudessa, mutta tuleva isoveli oli niin pieni ettei olisi siitä mitään ymmärtänyt. Nyt poju kyllä ehkä ymmärtäisi. Mutta sitten tuleva isosisko ei kyllä isosiskopakkauksesta mitään ymmärtäisi. Harkitaan..

Ei olla kerrottu vielä kenellekään. Vasta np-utran jälkeen varmaan läheisille.
Jotenkin on sellainen pelko että kaikki ei mene hyvin.. Aikaisemmat raskauden ovat alkaneet suht nopeasti eikä koskaan ole ollut tuulimunaa tai keskenmenoa niin nyt sitä ajattelee että nyt varmaan voi jotakin sattua :/
Pääsiäisenä meille tulee parit ystävät yökylään. Voi olla että silloin on "pakko" kertoa heille jos oiereilen..

).( Oireita on vähän. Ekoilla viikoilla paleli ja hajut teki ällöä oloa sekä tissit olivat välillä kipeät.
Nyt onkin outoa kun olen todella pirteä (aikaisemmissa raskauksissa olen alussa ollut älyttömän väsynyt). Tosin iltaisin olen kyllä väsynyt mutta laitan sen huonosti nukkuvan kuopuksen piikkiin.
Makeaa ei tee mieli. Suolaista välillä. Enemmän ei tee mieli syödä mitään.
Fetasalaattiin on himo. Ja äsken oli pakko saada sulanutta juustoa :D
"Kunnon" oireita odotellessa :)

Biana kolmas 28.11. KOKS 7+3
 
Epalle halaukset ja jaksamisia <3



Täällä käyty tänään ultrassa. Kaikki hyvin, kädet ja jalat huiski kamalasti. Nt oli 0.9 eli normaalia. Kokoa huisit 4cm ja näytti niin ihanalta. Vaihtoivat la:ksi 31.10 (isäni syntymäpäivä) mut pidetään se mikä on. :)

EL ja vauhdikas toukka 11+2
 
Voih :( jaksamisia Epalle :hug:

Mulla oli ensimmäinen neuvola eilen :) Mut kun puhuttiin siellä mun tulevasta työharjoittelusta (alkaa toukokuussa) niin mulle tuli hirveä paniikki.. Tai kun oon tekemisissä aggressiivisten ihmisten kanssa, niin neuvolatäti sanoi, että pitäis jotenkin vältellä potkuja ja lyöntejä mahan alueelle, mut ei se kai oo niin helppoa.. Tai jos joku lyö niin se sit lyö.. Pelottaa, mutta ehkä mä selviin :( Ja mua jännittää kertoo sit sen harjottelun aikaiselle "pomolle".. En yhtään tiedä miten kerron. "moi tulin töihin ja aattelin vaa informoida, et oon raskaana..." :LOL: Jos ne sit ajattelee, et kerron siksi kun haluan jotain erikoiskohteluu, vaikka sitä en todellakaan tahdo!!

Ainiiin ja nt-ultra 29.4 <3 ihanaa
 
Epalle osanotto ja suuri halaus. Pelkäsin aluksi itse tuulimunaa, kohdunulkoista ja vaikka mitä..varhaisultrassa onneksi selvisi, että siellä on joku, jonka vuoksi tämä olotila kannattaa kestää.

T: Manna* ja mytty 11+0 (poks, ihanaa!)
 
Tsih, kehtasimpas tänään laittaa kuvan mahasta tuonne alkupuoliskon masukuviin. Samalla vertailin parin viikon takaisiin kuviin ja on se kyllä paljon jo muuttunut. Paljon tasaisemman pyöreä tuosta alhaalta yms. :heart:
 
Huomenta kaikille ja aurinkoista perjantaita:wave:

Minulla on jotenkin maha "hävinnut". Viime viikolla oli vielä niin turvonnut ja esilläö, että oli vaikea peitellä. Aika kummaa. Todennäköisesti alkuviikosta sairastamani vatsatauti laihdutti mua sen verran, että masustakin lähti ylimääräinen turvotus. Ei kyllä toisaalta haittaa yhtään, kun haluan kuitenkin pienokaisen töissä vielä salata.

Biana tervetuloa joukkoon. Sinulla onkin lapsilla ihanan pienet ikäerot. Tuntuiko rankalta esikon ja kakkosen kanssa, kun olivat molemmat niin pieniä? Oliko teillä tuplarattaat käytössä vai miten? Anteeksi kun kyselen, mutta oikeasti tarvitsen vinkkejä, kun pelottaa etten selviä kahden pienen kanssa. (esikoinen siis täytti juuri vuoden) ;)

Niin ja tervetuloa kaikille muillekin uusille.=)

Alice ja Väinö 10+1
 
Eilen sitten taas tutkin nettiä ja luin ettei Obsidania tule käyttää alkuraskaudessa vaan hb pitäisi saada nousemaan ruokavaliolla? mullahan oli hb 104, Onko kukaan käyttänyt ekalla kolmanneksella?

Eikö muuuten tänään ole se päivä kun kela julkistaa tämän vuoden äitiyspakkauksen tai ainakin se on lapsimessuilla nähtävissä? Ajattelin ottaa tälläkertaa pakkauksen kun kolmosesta otin rahana ja olen myynyt kaikki pienet vauvan vaatteet pois kun ajateltiin että lapsiluku olis täynnä, mutta niin ne ajatukset vaan muuttuu.
 

Yhteistyössä