<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

Tervetuloa Mimskuliini ja Tytti83 :wave:

Pläh empäs sitten apteekkiin asti tänään päässytkään, aamulla lähtö Jyväskylään äitini luokse joten meni päivä pakkaillessa ja siivoillessa. Ihanaa kyllä päästä sinne rentoutumaan ja pitkästä aikaa näkee kaikki rakkaat sukulaiset =) Vähän kyllä pelottaa äitini hösötys, ensimmäinen lapsenlapsi tulossa ja puhelimessa on jo aivan mummofiiliksissä :D saa nähdä juoksenko jo huomenna takaisin turvaan kotiin :LOL: no jospa en.. Siellä hurahtaakin viikko ja sitten kun kotiin tullaan takaisin niin onkin lääkärineuvola ja np-ultra :)
Voihan minä minä minä minä-vaihde ;D

Tiukutus&Heluna 10+3 :heart:
 
Tervetuloa, Mimskuliini ja Tytti83! :)

Leeniliini: Jospa me molemmat pian saatais kuullakkin syke eikä vaan nähdä vilaus ruudulla. ;)

Jyllanti80: Meilläkin oli kosteusvaurio vaatehuoneessa, kun ostettiin tämä meidän asunto 1,5 kk sitten. Onneksi oli pienehkö ja taloyhtiö korvasi (ja korjasi) sen täysin. :) Tsemppiä teidän vaurion kanssa.

Minä tuossa jo nimiä mietin ja listasin paperille. Tälle vauvalle tahdon erikoisen nimen, mutten mitään liian oudon kuuloista. :)

Mahan näkymisestä: Mulla pömpöttää maha jo jonkin verran ja varsinkin iltaisin. Muutenkin kyllä ylimääräistä tuossa vyötäröllä, mutta selkeesti pyöristyny entisestään. Oon näpsiny joka viikko uuden kuvan mahasta (tai aloitin 8+0) ja siitä sitten näkee hyvin kun maha alkaa oikeesti kasvamaan.

Mulle tuli eilen vau.kirjan paketti ja siinä oli aika kiva kirja, johon pystyy odotuksen ajan tietoja kirjottamaan ja sitten vauvan tietoja kun syntyy. :)

Diinu & Pipana 10+2
 
Täällä on uusia ja tapahtumia tullut niin paljon! Onnea uusille plussaajille ja ultrassa käyneille! :)
Olen käynyt kyllä lukemassa, mutten ole jaksanut vastailla, kun itse on kuun loppupäässä niin tuntuu olevan NIIN alussa vasta.

Paha olo on edelleen, muttei mahdoton. Vähän kuin pikkuinen krapula olisi päässyt yllättämään.
Yllätys on se ettei makeaa tee juurikaan mieli, vaan salmiakkia,tuoremehua ja oikeaa ruokaa! :)

Hankinnoista: Vauvalle ostelen jos halvalla löydän hyvää, pidän silmät auki ja laitetaan sitten varastoon odottamaan.
Äitiysvaatteita olen ostellut, kirpparilta löysin pöydän jossa oli 2eurolla äitiysvaatteita...tyhjensin koko pöydän! :LOL:

Hyde79 ja Helmi 7+0
 
Huomenet Marrasmassukat!

Ihana aurinkoinen lauantaiaamu! :) Just tulin koiran kans lenkiltä, jaksopa hyvin ku sai kerranki levätä ja nukkua rankan työviikon jäliltä. On tää ihmeellistä, välistä on mitä väsynein olo ja sitte toisena päivänä taas tuntuu että ei oliskaan raskaana :D Täällä tosi monella näyttää olevan pahoinvointia ja yökötystä, toivotaan että pian helpottaa ku viikkoja tulee lisää :kieh:

huh ku tää aika on menny taas, tuolla näyttäs kohta ekoilla olevan jo np-ultra tuloillaan! <3
Mulla kans 26:S tätä kuuta..

Vauvanvaatteita ja muuta ei oo tullu kauheasti kateltua vielä.. Tän ekan kolmanneksen jälkeen vois , ku on varmempi ettei mee kesken :) ehkä jotai hintoja oon kattonu, ja suunitellu mitä kannattis ostaa uutena ja mitä käytettynä..

Kirjottelen taas myöhemmin ku on aikaa paremmin :)

Karoliina 9+4
 
Heippa kaikille
Jouduin viimein nyt tiistaina tiputukseen ja pääsin vasta eilen perjantaina pois. 7 litraa laitettiin nesteitä ja hivenen on nyt parempi olo. Kotona olen kuitenkin makoillut vaan sohvalla, kun ei muuta pysty. Toivottovasti tämä nyt tästä pikkuhiljaa..

Ultrasivatkin samalla ja Pieni on vielä tosi pieni, 2,3 cm ja vastasi tiistaina viikkoja 9+0, siirtyi muutamalla päivällä aikaisemmaksi. Nyt siis mennään tämän mukaan ,vaikkei tuota mun la:ta tarvikaan muuttaa tuonne listaan. Olipa hana nähdä pikkuinen sydän läpättämässä tuhatta ja sataa :heart: Nt-ultra nyt siirtyi sitten samalla huhtikuun loppuun, vasta viikolle 12+0. Siihenhän on ikuisuus.. huoh..

Tässä pikaiset omanapaiset kuulumiset, luen pinon sitten myöhemmin ajatuksen kanssa.

Voittaisko elämä sittenkin..
Nojanda ja Pieni 9+4.
 
Kaikki taitaa olla viikonlopun vietossa, kun kukaan ei jouda kirjoittamaan. :)

Nojanda, on kyllä tosi harmillista että sulla on noin paha tuo pahoinvointi! :( Koitahan jaksaa! Ajattele, että ei se loppuelämää kestä. :) Jospa pian alkais helpottamaan.

Tekis kyllä mieli ottaa päikkärit, mut ei taida pystyä kun on niin paljon kotihommia. |O

Diinu & Pipana 10+4
 
Heippa. Täällä olis yks uus tulokas :) elikkäs toinen lapsi tulossa. oon viikolla rv8+0 ja olo on aivan kamala. Nojanda mikä johti siihen että jouduit tiputukseen?Mulla on nyt kolme viikkoa ollut jo aivan kamala olo. oksennan koko ajan ja närästää hulluna. Tää pahoinvointi on jotain ihan järkyttävää eikä tää lopu muuten ku nukkuessa. Esikoisesta olin huonovointinen rv6-rv13 mutta se ei ollut ihan näin pahaa ku tämä. Olin viikon lomalla töistä ja koko loma meni ihan persiiilleen ku oksensin vaan. Huomenna pitäis mennä töihin, mut en ymmärrä että miten se onnistuisi ku voin näin pahoin koko ajan :(
 
Heips kaikki! :)

Ja tervetuloa anzu86 :wave:

Tänään sitten ostettiin ekat mammahousut :) Äitini oli pakko saada ostaa mulle yhdet ja mikäpäs siinä jos toinen tarjoutuu :p Nyt onkin mukavaa kun ei enää housut purista :) Samalla käytiin katsomassa vauvanvaatteita ja voi että kun teki mieli ostaa kun oli niin hienoja :heart:

Aivan järkyttävä väsymys. Matkaa meille tuli eilen melkein 450km ja ensimmäisen kerran tuntui aivan julmettuman pitkältä ja ahdistavalta tuo matka : / Jalat vieläkin aivan puuduksissa yms. Noh, jospa kerkeisi toeta ennen lauantaita jolloin taas saa istua tuon matkan : /

Oma napaiseksi taas meni :p

Tiukutus&Heluna 10+5 :heart:
 
Mammahousuista, joku puhu tossa aiemmin niistä mahan alle tulevista. Kokemuksia niistä kaipailisin? Meinaan en tykkää yhtään lantiohoisuista, joten onko nää sellaiset vai onko ne takaa paremmat? Kesäksi vois olla kivat tommoset mahan alle tulevat. Ja mistä niitä saa ja minkä hintaisia ovat? Tosiaan noi yhet H&M:n farkut mitkä mulla on niin ei oo mulle mitenkään sopivat. Normikokoon ei niin kun mitenkään mahtunut et piti ostaa 4kokoa isommat et mahtu, tosin mulla ei oo H&M:n housuja et en tiiä miten niitten koot muuten menee. Ja noissa sit maha osa tietty iso et menee satunnaisesti. Mut nyt etin käyttöön jatkuvaan.
Ja muutenkin noita vaatteita saa suositella, josko jotain hommais lähinnä noita housuja siis.

Täällä tuntuu ettei mikään uni määrä taas riitä huoh. Ja ekan kerran wc:hen pääs yökkimään mitään ei onneksi tullu, mutta tästäkö tää taas alkaa kunnolla. (mahatautiahan ei lasketa tohon yrjöämiseen ;))
 
Tervetuloa uusille ja jaksamisia pahoinvoiville! :hug:

Nojanda toivottavasti nyt helpottaa, en usko, että päästävät tommosen jälkeen ns. liian aikasin pois. :) Mun yks tuttuni on ollut molemmista raskauksistaan koko alkuraskauden sairaalassa tiputuksessa rajun pahoinvoinnin takia, on kyllä kurjaa!

Ei voi olla todellista....... Eilen oli niiiin ihana ja aurinkoinen kevätpäivä, NYT täällä tupruttaa lunta... :kieh:

Mä porskuttelen edelleen oireettomana, paitsi että koko ajan on aivan hillitön väsy. Sitä on mukavaa yrittää peitellä töissä, kun en ole siellä vielä mitään kertonut, enkä ajatellut vielä kertoakkaan. Nyt on takana neljä iltavuoroa, joista yksi oli 12h. Mutta kyllähän tällä yhdellä vapaalla taas akut lataa... Voihan vuorotyön arki. Onneksi on tuleva viikonloppu vapaa ja vähän yhteistä aikaa ukonkin kanssa. Mä olen ihan hirvittävän itkuherkkä ja kaikki tunteet on aivan pinnassa, kai seki tästä hormoonihyökkäyksestä johtuu. :D Joten täällä on jo parit itkut itketty ku ei oo yhteistä aikaa tarpeeks ja sen sellaista. Ukko raukka on ihan ihmeissään..

Hankinnoista täällä oli puhe, meillä ei ole vielä niitä juuri tehty. Ihan muutamia "pakko-ostaa" vaatteita. Ollaankin oikeastaan sovittu, että vasta sitten kesän puolella hankintoja tehtäis. :) Paitsi viikonloppuna taitaa olla pakko hakea hoitopöytä. :D Että se siitä. Saadaan siskolta varastosta ja se olis haettava siinä vaiheessa kun renkaita autoon vaihdetaan, jos sen meinaa saada kaivettua.

Semmonen täytettävä vauva-kirja on ainoo, minkä haluaisin jo nyt hankkia ja olenkin niitä käyny kattomassa, mutta vaihtoehtoja on niiin paljon ja päättäminen vaikeeta. Haluisin ukon mukaan, että yhessä päätettäis lopullisesti, mutta ei se taida sitä päätöstä yhtään helpottaa :D
Minkälaisia vauvakirjoja teillä jo lapsellisilla on ja oletteko aikoneet hankkia uudelle tulokkaalle samanlaista vai jotain uutta?

Nyt se lumisadekin jo lakkas, eli kevätterveisin:

Naive ja itu 9+1 (kyllä ne viikot vaan poksuu ja etenee :heart:)
 
Heips taas tänne :)

Huomenna ois sitten neuvola, vihdoinkin! Tuntuu, että mulla on se jotenkin kauheen myöhään, kun poksuu huomenna 9+0 :)
Kävin viikonloppuna äitini luona ja äitin mielestä maha alkaa jo näkyä ja luokkalainenkin huomasi :D Vielä täytyis pitää salassa ainakin toukokuuhun asti :)
Hankinnoista: Itse aion aikaisintaan np-ultran jälkeen hankkia esim. vauvanvaatteita. Jos vielä silloinkaan. Jotenkin tuntuu, että tuo "huonoa onnea" jos aikaisemmin.. :D En tiedä, oon ehkä vähän höpsö :D
Oireina on vieläkin pahoinvointia, mut ei oo tarvinnut oksennella sekä lettuhimo!! :LOL:

Kumikvatti rv 8+6
 
heipparallaa!

musta jotenkin tuntuu et tänään ois ollu helpompi päivä... mä jopa tiskasin vähän... no vielä on työ ilta edessä että kuulostellaan! mutta kyllä niiiiiin ihanaa ois jos pikkasen alkais helppaamaan!

väsy kuitenkin on... mutta se voi johtua myös siitä kun toi puolitoista vuotias pyöri aamu-yön sängyssä... en tiedä mikä sillä oli kun normisti nukkuu tooosi hyvin. se löi kyllä eilen illalla päänsä patteriin ja tuli pieni reikä joka valu verta hirveesti, aattelin, et oisko sen päätä jomottanu? nää mein tytöt on oikeita tapaturma-lapsosia. kyllä niille on kaikkee sattunu! no onneks ei mitään vakavampaa, ja toivottavasti ei ikinä satukkaan! mä oon niin sydän syrjällään aina kun jostain tulee verta!

nojanda on sit joutunu kans tosi koville! se on niin sääli, varsinkin kun raskaus aika kuuluis mun mielestä olla just niin ihanaa ja rentoo! toivottavasti sielläkin olo rupeis kohenee ja sais ruveta nauttimaa siitä raskaudesta ja tietysti sitä toivon kaikille jotka painii pahanolon kanssa!

aurinkoisia päiviä ootellessa!
nallemakarooni tytöt x 3 ja öhkömönkiäinen 9+2
 
Heippa vaan kaikille! Ja hyvää viikonalkua kaikille! :)

Olen yksinkertaisesti ollut niin väsynyt että en ole jaksanut kirjoitella vaikka joka päivä olen käynyt lukemassa kuulumisia. :) Olen niin iloinen ja onnellinen että keskiviikkona meillä on ultra, en jaksaisi enää yhtään kauempaa odottaa!

Hankinnoista: Itse en varsinaisesti ole vielä ostanut mitään, huuto.netissä ole pyörinyt jonkun verran. Vanhempani kävivät eilen kylässä ja äitini oli tehnyt löytyjä kirpparilta! Ensikenkiä vauvelille! Olin aivan ihmeissäni kun äitini kaivoi ne laukustaan esiin. :)
Minkälaisia vauvakirjoja minulla/avokillani on? Ainakin minun vauva ajoiltani on jäljellä jotain sellaisia rahisevia/ääntäviä ensikirjoja, joissa ei varsinaisesti ole mitään. "Uusia" huusin jo muutaman huuto.netissä kun tulevat eräässä paketissa kaupantekiäisiksi (jos siis minun huutoni voittaa).

ON: Heti kun sää oli keväisempi, sain minä flunssan! Ei kiva. No nyt ainakin väsyttää ja kiukuttaa ja ja...En muista enkä jaksa alkaa kaikkia keskusteluja käymään läpi, niin onko jollain täällä ollut ruskeaa vuotoa raskauden aikana? Tai tietääkö jonkun jolla on ollut? Mahtaako olla vaaratonta?
 
Moi! :wave:

Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet :)
Ja Nojandalle tsemppiä!! Tuon rinnalla omat aamuoksentelut tuntuu aika mitättömältä vaivalta :rolleyes: Mulla tosiaan pahoinvointi on aamulla aina niin paha, että väkisin oksentaa. Ja kun ei oikein ole mitä oksentaa, niin kauheata kyökkimistä. Mutta sitten yleensä helpottaa ja pystyn syömään aamupalankin puolen tunnin sisään oksentamisesta. Mutta aamutouhuihin on pitänyt varata vähän enemmän aikaa, että ehtii ajoissa töihin...

Mä sainkin yllättäen kutsun ultraan jo huomenna. Mulla on ollut kohonnutta verenpainetta joskus aikaisemmin (siis ei enää), mutta silti halusivat ottaa mut erikoistarkkailuun ja niinpä sitten 'pääsen' ultraankin useammin. Mutta ei haittaa, hyvä vaan, että seuraavat. Eli huomenna sitten toivottavasti nähdään pikkuisen sydämenlyöntejä. Jännittää kyllä ja vähän pelottaakin, että jos siellä ei olekaan ketään... Huoh. Onneksi se on jo huomenna, niin ei tartte kovin kauaa enää odottaa.

Töissä kerroin yhdelle työkaverille, joka on tiennyt, että me haluttais vauva. Oli iha tosi onnellinen meidän puolesta. Ja sanoi, ettei ole yhtään arvannut (kun kysyin). Niinpä uskottelen itselleni, ettei kukaan muukaan ole vielä arvannut :D Joskus sitten toukokuussa voisi kertoa siellä porukoille asiasta.

Ja ekat mammafarkut on täälläkin käyty ostamassa :cool: omat farkut puristaa niin ikävästi ja lisää sitten pahaa oloa, nin päätin ostaa mammafarkut. Ihan H&M:n valikoimista ostin. Ja muutamia hameita mulla on, joita voin käyttää. Onneksi on jo niin lämmintä, että on ihan sujuvaa käyttää hameita :D

Täällä oli puhetta seksistä jossain vaiheessa. Mulla tuo väsymys ja valtava unentarve on varmaan suurin 'este'. Viikonloppuna, kun on aikaa päivälläkin, niin sitten on intoa petipuuhiinkin ;) mutta mun mielestä tuo on sellainen asia, mistä kannattaa miehen kanssa jutella. Meillä ainakin isännyys ymmärtää täysin, että kun kallistan itseni vaakatasoon, niin uni tulee heti :) ja että jos on paha olo, niin ei siinä tee mieli. Mutta onneksi ei ole koko ajan paha olo ja on viikonloppujakin :D

Aurinkoista viikkoa kaikille! Ja tsemppiä pahoinvointeihin ja väsyihin!!

t. Tuiskuli & Masa 9+0
 
Kiitos naiset tsempityksistä ja sympatiasta :hug:! Olo alkaa olla oikeasti hiukan parempi, ruokaa ei tee edelleenkään mieli, mutta jotain saan syötyä. Lähinnä jogurttia.
anzu86: Terkkari laitto mut neuvolasta suoraan päivystyslähetteellä sairaalaan, kun en meinannut jaksaa enää kävellä. Lisäks siis yrjösin ihan koko ajan ja mulla tuli kyllä ihan raja vastaan. Olin siis jo käynyt 3 päivää aikaisemmin terveyskeskuksen päivystyksessä, mutta silloin lääkärin sanoin "en ollut tarpeeksi kuiva"..

Hankinnoista Eipä ole tullut vielä hankittua mitään. Odottelen ensn tietoa siitä kumpi mahtaa olla tulossa ja sitten vasta hankitaan. Turvakaukalon voi kyllä hankkia ennen sitäkin.

vauvakirja Meillä on molemmilla tytöillä Kulta pieni -kirja ja se on kyllä aivan ihana. Täytyy hankkia samanlainen myös tällekin Pienelle.

mammavaatteista Mun täytyy kans alkaa metsästämään jotain mammafarkkuja ja farkkuhametta. Onneksi kesällä voi käyttää sitten paljon ihan vaan jotain legginssejä niin itelläkn sitten paljon rennompi olo. JA eihän sinne kesään nyt nin kauaa ole, eihän ;)

Paremmassa hapessa Nojanda ja Pieni 9+6
 
Heips...yritin tänään olla töissä ja melkoista kidutusta se oli. Pitäis varmaan suosiolla jäähä kotia ja yrittää jotenkin selvitä joutumatta tiputukseen. Oksennan siis koko ajan ja voin pahoin ihan koko ajan. Myös pää/niska on ihan jumissa tästä oksentamisesta..
Hankinnoista: mulla on kaikki tarvittavat jo jotenka ei mitään tarvi ostella..tosin jos sieltä tuleekin tyttö, niin on pakko varmaan shoppaa vähän vaatteita. Esikoisemme siis on poika 3v. :)
 
Hei!

Tänään raskaus muuttui todellisemmaksi, eli mulla oli lääkäri käynti ja kuunneltiin eka kertaa vauvan sydänäänet! Ja hetihän ne löytyikin :) Muuta ei oikeestaan tutkittukaan eikä otettu verenpaineita tai hempparia kun viime neuvolakäynnistä on vain pari viikkoa aikaa. Parin viikon päästä onkin jo eka ultra.

Täällä voidaan edelleen pahoin, nyt pahoinvointi on enemmän ajoittunut iltaan. Päänsärkyäkin on edelleen, eli kurja olo senkun jatkuu.

Mutta nyt ei enempää jaksa kirjoitella kun väsyttää niin kauheesti, eikun nukkumaan...

Kristalli ja kolmonen 10+0
 
Kiitos kaikille koti onnitteluista!! =)

Eilen saatiin juuri vuokrakämppä siivottua ja pikkasen huilittua sohvalla... Illalla sitten kuulimme, että papiukko on erittäin heikossa kunnossa... Joten pakkasin laukun valmiiksi.
Aamulla puhelin soi 5.50 suru-uutisen kera..appiukko nukkui pois ja sai rauhan. Koko yön nukuin tosi huonosti, hyvä ku sain unta ollenkaan...ja tänään on sit ollu tosi pitkä ja rankka päivä.. eka 5h autolla ajoa anoppilaan....lenkin kautta ku haettiin miehen sisko kyytiin...
Appiukko sai kuolla kotona omassa olohuoneessa sairaala sängyssä... joten saimme antaa hänelle hyvästit kotona... Ei ollu helppoa tulla ja nähdä kuollut appiukko... Itse olen voinu suht hyvin tämän asian kanssa..onhan hän sairastanu syöpää vakavasti yli 6kk. Mutta helppo ei ole katsoa miehen tuskaa!!! Aivan hirveetä!!! Huomenna autetaan täällä ja sit mennään omaan kotiin pariksi päiväksi.. Lauantaina on sitten hautajaiset.

Tänään sain muutettua kaikki ultra ajat ja neuvola ajan mun työaikaan paremmin sopivaksi=)
Niitä sit eikun vaan odottaamaan... 2.5. eka ultra, 11.5. eka neuvola ja 15.6. toinen ultra =)
Tänään päätimme myös antaa iloisen uutisen miehen tädille surun keskellä ilo pilkuksi ja kyllähän se ilahdutti niin kovasti :heart:

Tälläisissä tunnelmissa mennään.

Jyllanti80 rv 10+3
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta! =)

Täällä valvotuttaa nyt kun vähän aikaa sitten nukahdin sängylle ja otin pikkutorkkuja.

Minäkin olen hommannut ensimmäiset äitiyshousut, mutta en kehtaa alkaa vielä käyttämään niitä kun maha näytti ihan hirveän kokoiselta ja niissä ei kyllä sitten enää salata keltään mitään. Muutenkin kun kävelin tänään autolle jossa mies odottti mua niin sitä nauratti kovasti ja kyseli multa et oletkos kenties raskaana... Olie maha pömpöttänyt takin alta sen verran selkeästi. : / Ens keskiviikkoon asti haluttais salata asia kun sitten on se ultra. Just äitille valehtelin suut ja silmät täyteen että ollaan menossa pankkiasioita hoitamaan kun niissä pitää aina olla kummankin mukana. Usko kyllä ihan täysillä ja lupas tulla tytöt hoitelemaan. =) Ollaan luvattu tytölle et sen jälkeen se saa kertoa mummolle uutiset kun mä soitan sille ultran jälkee. Pankissa sanoivat et meille tulee vauva.... :D

Olotila on alkanut jonkin verran muutenkin helpottamaan et jaksaa jopa tehdä jotain ylimääräistä vapaaehtoisesti. Huomenna aattelin taaas kokeillä josko vois tyttöä viedä eskariin kävellen. Eskariin on matkaa vain max. 400 metriä mutta sillä reitillä on niin paljon koirankakkaa että mä voin sitten koko päivän pahoin sen takia kun joutuu yökkimään.

Kristallille onnittelut sydänäänistä. Mulla on kuulunut aina vasta viikolla 12 ekakerran. Jospa sitten ensviikolla kun ultrasta seuraavan päivänä on lääkäri.

Ihanaa kevätviikkoa kaikille. :flower:

MatalaLento ja Hippu 11+0
 
Unico:Mulla on nyt kahdet ns. underbelly-mammafarkut ja voin suositella! On tositosi mukavat päällä ja vaikka ovat vähän kuin lantiomallin farkut niin on paljon mukavammat.
Vähän jännitin, että meneekö ihan oma normikoko päälle, kun itsellänikin ollut lantiofarkkujen kanssa, että on joutunut ostamaan paljon isompaa. Mutta hyvin meni päälle oma koko, on napakat reisistä ja massulla on tilaa olla ihan vapaasti. Vielä tarvii kyllä vyötä, ettei tipu päältä :)

Jyllanti80: Osanottoni ja voimia! Pikkaisen täällä taitaa hormoonit jo vaikuttaa, kun kyyneleet tuli silmiin tekstistäsi:hug:

Ja pahoinvoiville, koittakaa jaksaa! En voisi kuvitella millaista olisi alkuraskaus elää noin voimakkaan pahoinvoinnin kanssa.
Itselläni on vain pieni kuvotusällötys, eikä se edes kestä koko päivää.

Olen ollut nyt tosi energinen ja herännyt ilman herätyskelloa ennen seiskaa! Mulle outoa, kun yleensä keväisin puskee esiin alakulo ja masennuksen poikasta.
Ens viikolla(VASTA!) neuvola,
viikonloppuna poitsu täyttää 11 ja sitä sitten juhlistetaan viikonloppu.

Hyde79+Helmi 7+3
 
Jyllanti80: Osanotot :hug:

Täällä on päivät mennyt sairasta 2-vuotiasta hoitaessa..Viime viikon ripulista ehti parantua, niin alkoi oksennustauti. Meni niin huonoon kuntoon, että piti viedä läääriin jossa vierähtikin eilen puol päivää. Lisäksi molemmissa korvissa taas tulehdus. (ei olekaan kun 10.vuoden sisään). Huomenna ottavat sairaalaan , jos ei tokene, mutta vaikuttaa nyt ainakin paremmalta. Ei tässä itselläkään häävi olo ole ollut, mutta siinä ne kummasti unohtuu omat vaivat, kun oma lapsi saa kärsiä kokoajan taudeista...:(

Ja mulla lohkesi eilen vielä hammas :D Piti lähteä hammaslekuriin ja siellä olikin iso reikä joka paikattiin. Että tällaista tällä kertaa!

Päivä kerrallaan ja kohta se kesäkin onneksi tulee:) Hyviä vointeja ja jaksamisia kaikille!:)

Papu82 10+0 poks poks
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Talvilomalta viimeinkin palattu. Oli kyllä paikallaan lähteä kotoa pois, tuntuu et ois ollu kaks kertaa pidemmän ajan pois, kun palasi kotiin. Loma on siis ollut paikallaan. Lentomatkakin meni esikoisen kanssa yllättävän hyvin, ku oli pikkunen uusi lelu mukana.

En ymmärrän, miten mulla maha pömpöttää jo aikas lailla ja vaikka painoa ei oo kauheesti nyt tullu, ni silti tuntuu, et on jo alkava sotanorsu :D.

Epa88 mulla oli ruskeaa vuotoa ja on edelleenkin välillä. Naistentautien erikoislääkäri sanoi, et se on vaan sellasta normaalia vuotoa ja näytti ultrakuvastakin, mistä kohdasta vuotaa. Myös herkemmät limakalvot aiheuttavat sen, että vuotoa voi tulla. Mulla vuotoa tulee yleensä rakastelun jälkeen, mut muulloinkin on ollut. En oo hätäilly sen kans, alkuun kyllä luulin, et se liittyis keskenmenoon, mut se on ollu niin niukkaa, et ei liity siihen.

Välillä on kyllä niin koomista, ku raskaushormonit aiheuttaa sen, että esim. "pidätys"lihakset löystyy ja sen kyllä huomaa, kun aivastaa!!! ;) Jep, mut ei muuta ku kivoja viikon jatkoja.

Ilo09 ja Dani 9+5
 
Jyllanti80: Osanotot koko perheellenne. :hug:

ilo09: Niin mä ajattelinkin et on ihan normaalia vuotoa. En ole sen takia mitään panikoinut, ja eikös yleensä sanota et jos on vuotoa ja kipua ni sit olis syytä hakeutua lääkärille. Itselläni tuli la-su vessassa pyyhkiessä vähän ruskeeta vuotoa. Enää ei ole tullut mitään. Ihmettelen vaan kun ei ole aiemmin tullut yhtikäs mitään.


Epa ja Töpsykkä 11+0 (POKS) :heart:
 
Jyllanti80 Osanottoni teidän suruun:hug:
Pahoinvointi on täällä ollut vain etovaa oloa ja juurikaa mitään ruokaa ei tee mieli, ainakaan mitään terveellistä:ashamed: Olo on aika lailla samanlainen kun esikoista odottaessa. Väsyttää kyllä hirveästi.
Hankintoja ei meilläkään juuri tarvi tehdä vauvaa varten kun esikoiselta (1v11kk) kaikki on viellä tallessa. Ihan pienet vauvan vaatteet ovat unisex mallisiakin kun esikoista odottaessa ei haluttu miehen kanssa tietää kumpa on tulossa. Esikoinen on siiis poika.

Vauvakirjoista Esikonen sai Mauri Kunnaan vauva kirjan johon voi tallentaa muistoja kouluikään asti. Ja meistä se on tosi kiva.

Neuvolaan ensimmäinen aika on pääsiäisen jälkeen ja sieltä saan sitten lähetteen ultraan. Me ei olla menossa varhais ultraan, pitää jännitysessä odottaa np-ultraa.

Tytti83 ja Toukkis 7+ jotain
 
Moikka

Täällä on järjetön väsymys ja pahoinvointikin tuntuu vaan lisääntyvän, mutta onneks ei ainakaan viällä oo mitn verrattuna edelliseen raskauteen. Huomenna esikoinen täyttää 1 vuotta ja viikonloppuna olis synttärijuhlat mutta mistä sais voimaa alkaa niitä järjestämään :)

Kävin tuossa pari viikkoa sitten lääkärissä kun tuli pientä ruskeaa tuhrumaista vuotoa ja maha kipeä niin Mulla todettiin hematoomamaista harventumaa raskauspussin vieressä, siinä on kuulema suurempi keskenmenon riski. Onko kellään kokemusta moisesta? vähän mietityttää nyt et onkohan tuolla mahassa kaikki viellä sillain kun pitäiskin.. No täytyy odotella ultraa mikä 26.4 :)

Mimskuliini rv 9+4
 

Yhteistyössä