<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

Heippa taas kaikille! :)

Mulla on ollut 3päivää aamusta iltaan krapulamainen olo, eikä oikein ole huvia riittänyt mihinkään, kun pitää pidätellä yrjöä kokoajan.
Mutta ostinpa kahdet mammahousut huutonetin kautta,
toiset oli farkut ja toiset liituraitahousut, molemmat malliltaan under belly ja voin suositella!
Farkut näytti päällä hyvältä ja tuntui paremmalta kuin mitkään omani jotka puristaa ja kiristää vatsan kohdalta.
Ja vaikka tulokas onkin iiihaaaan pieni helmi, niin ei sitä silti halua kiristää housujen sisään.
Joten voin sellaisia housuja nyt suositella, vaikka tykkäsin kyllä sellaisistakin missä on se masuresori, mutten välttämättä nyt vielä haluaisi sellaisia käyttää.

Me ei oteta äitiyspakkausta,
ostan sillä rahalla kirpparilta tai huutonetistä vastasyntyneelle sopivampaa.
Vaikka siinä rahallisesti ehkä menettää,
mutta äitiyspakkauksessa on niin paljon sellaista millä en mitään tee.
Toisekseen, niitä ei saa kovin hyvin jälleenmyytyä.
140e rahana ei ole kovin paljon, mutta kyllä sillä kirppareilta saa vaikka mitä kun hyvin valitsee :)

Näin viime yönä unta tyttövauvasta,joten aika voimakas tyttöolo siitä nyt jäi :heart:
Ja tuo työnimi muuttui nyt sitten yön uneni takia Helmeksi, jos sieltä poika tuleekin niin ei kai se siitä traumoja saa ;)

Hyde79+Helmi 6+1
 
Myy-88 ja Paavopesusieni

Edellisen raskauden aikana kuoli Äitini. Suru oli aivan suunnaton. Raskaus keskeytyi viikolla 16.
patologisessa tutkimuksessa vauvasta ei löytynyt mitään vikaa. Nyt on myös kuollut 2 läheistä ihmistä.
Jännittää miten tämän raskauden kanssa käy.
Voimia teille surun kanssa!

Trallaa
 
Kalaöljykapseleita joku kyseli, mä olen syönyt jo vuosia Lysi fortea, kaks päivässä riittää. Joitain muita kun saa napsia jopa 6 päivässä, niin ei mulla hermo riitä. Ultra takana kans, aprillipäivän aamuna käytiin TYKSissä. Olipa huima tunne kun on lapsettomuushoitojen aikana tottunu katselemaan tyhjää kohtua ja nyt se olikin pallo, jossa 2 cm katkarapu sydämensykkeineen näkyi. Kyllä oli tunteet pinnassa meillä molemmilla! Pahoinvointi tosi vaihtelevaa, torstain oksensin aivan tauotta ja väänsin jo illan itkua kun tuntui, ettei voimat riitä enää, mut jostain syystä pe ja la ovat sujuneet tyystin ilman pahaa oloa. Ehkä se kuuluu asiaan. Aurinkoista tuleva viikkoa meille kaikille!

t-bird & Julle 8+6
 
Trallaa: Voimia ja tsemppiä sulle! Sinullakin on ollut tosi kova paikka edellisessä raskaudessa. Ensin menetit rakkaan äidin ja perään vielä pienen masussa kasvavan ihmistaimen. :hug: Mutta totinen tosi on, ettei me pystytä ajatuksen voimalla saamaan huonoa aikaan omille masuasukeille. Eli vaikka olisi kuinka paha/surullinen/masentunut olo, niin en usko, että se saa raskautta keskeytymään. Näin mä ainakin ajattelen tai haluan ajatella. Kyllähän sitä puhutaan, että odotusaikana tulisi olla mahdollisimman seesteinen, mutta kenenkä ihmisen elämä on tasaista ja seesteistä 9 kk putkeen? Ja kun elämä ei ole meistä kiinni, niin sitähän ei tiedä mitä omalle kohdalle sattuu.

Mutta yritetään pysyä positiivisina ja nauttia näistä raskauksista! Ja kaikille masuasukeille niin tiukat tarrat jalkoihin, että pysyvät matkassa loppuvuoteen. :)

Ravintolisistä on ollut puhetta. Mä syön raskausmultivitaa, kalkkia+d-vitamiinia sekä vielä ihan pelkkää deetä. Eli vielä pitäisi kalaöljykapselit lisätä repertuaariin? Meillä oli kaapissa Möllerin tuplaa, mutta siinä on A-vitamiinia, joten sellaista ei ainakaan kannata syödä. Täytyypä kipaista huomenna apteekkiin.

Äitiyspakkausta emme ota tälle kolmosellekaan, kuten emme ottaneet kakkoselle. Meillä on tärkein eli makuupussi esikoisen pakkauksesta jemmassa ja muuta siellä ei olekaan sellaista mitä ei saa hankkimalla/meillä jo ole.

Eilen kerroin, että ei ollut mitään öllö oloa. No tämä aamu alkoi öklötysololla ja eikös ystäväni ripuli tullut taas . Hyvä että töihin ehdin, kun en meinannut pöntöltä päästä. : / Kerran jo piti juosta yökkimäänkin pöntölle, mutta onneksi ei sentään oksennus tullut. Eli nyt en enää valittele öklö olon puutetta.. :)

Huomenna klo 12 ultra. Kyllä se jännittää!!! Pitäkää peukkuja, että siellä pieni sydän pompottelisi! :heart:

PP rv 6+4 (vielä toistaiseksi, katsotaan mitä ultra sanoo huomenna)
 
Haalarista, mä ostin 56cm kun kirpparilta löytyi sopuhintaan. En toki usko et kestää koko talven. Esikoinenkin kasvoi ekassa kuukaudessa sen 7senttiä joten josko nyt sen kuukauden menee ainakin. Edelleen kirpparilla silmät auki. Ja jos ei muuten niin onhan se hiukka iso se äippäpakkauksen haalari et se sitten jos ei kirpparilta enää löydy ja toi jää pieneksi.

Mies neuvolassa, saa nähdä tuleeko tällä kertaa ollenkaan viimeksi tais olla kahtena kertana ja vaikka sillon erityisesti sanottiin et kannattaa tulla niin ei niillä silti ollu sille asiaa erikseen. ekassaultrassa oli esikoisesta, toinen tuli niin pahaan saumaan ettei töistä päässyt. Nyt voi olla ettei pääse ekaan, kun ei olla kerrottu nin ei voi pyytää lapsenvahtia ja miehen pitäs kuitenkin olla kotona kun se ultra on et mä pääsen, kun sinne ei saa lapsia ottaa mukaan.

Viikkojen vierimisestä, siinähän ne menee varsinkin kun itellä ei oo tällä hetkellä hirveesti hajua paljonko niitä on niin sit neuvolass aollaan jo pitkällä :D luulisin et ollaan siinä 8 kieppeillä +/- mut jos noin on niin ennen pääsiäistä olis sit 10 kieppeillä niin onkohan sillon jo mahdollista päästä sinne ultraan :D kun ehdottomasti haluaisin sinne ennen pääsiäistä :D

Itkuherkkyys on tänne iskenyt. saattaa alkaa itkettämään ihan ilman syytä tai vaan siksi että näkee jotain tai ihan mitä vaan. Huoh, kuuluu asiaan,näin kävi viimeksikin oli toosi kivaa olla töissä, onneksi nyt saa herkistellä rauhassa kotona.

Äitiyspakkauksesta, muistan kuulleeni edellisiltä vuosilta et julkastaisi lapsimessuilla helsingissä muutaman viikonpäästä on ne tänä vuonna. josko sen jälkeen sitten näkis. Meille otetaan ehdottomasti myös tälle toiselle, vaikka kaikki onkin tallessa. Saa oman makuupussinsa, se on se mikä ainakin säilötään, muista sitten fiiliksen mukaan.

Olotila suht siedettävä lukuunottamatta mahatautia. Oli sitten niin veto pois kun molemmista päistä lensi, ja ripuli jatkuu. En muista et esikoista odottaessa olis ollu tälläistä. No onneksi vaikkuttais suht lyhyt kestoiselle. Rankkaa vaan.
 
Peukkuja Paavopesusienelle että syän pomppailis huomena ultrassa! =)

Äitiyspakkauksesta Me ei kans aijota ottaa sitä. En ottanu kakkosenkaan kohalla, kun siinä on niin paljon semmosta mitä ei tuu käytettyä, että menee "hukkaan". Otan sen rahan, ja ostelen sitte itte kaikki mitä tarvii niin tulee varmasti kaikki semmosta ko ite haluaa. =)

Vitamiineista ja ravintolisistä Mie kans syön niitä raskausajan multitabseja, ja ymmärsin että kalatapsut vois kans olla ihan paikallaan. Joku sano että möllerin tabuissa on A-vitamiinia, niin mikähän olis semmonen hyvä mitä kannattais syyä? Käyn kyllä huomena apteekissa että sielä voi kysyä, mutta mukava olis tietää jo vähän mennessä jotta mitä sitä on tahtomassa ;)

Tännään on niiiiiin ihanan aurinkoinen päivä! Mulla oli eilen niin järkyttävän huono olo, oksentelin moneen kertaan ja suoraan sanoen vitutti maata vain sohovalla ko ei kyenny ees liikkumaan.. tännään on jo vähän parempi, saatoin syyä vähän mannapuuroaki tuossa aamupäivällä. Nyt ko olis baadenbaadeni, ottasin hyvän kirjan ja lähtisin tuonne pihalle istuksimaan ja ottamaan aurinkoa! =) +15 astetta lämmintä auringossa eikä pilven pilveä näy taivaalla! Aivan mahtavaa. Tännään on hyvä päivä, vauva kasvaa massussa ja kaikki on hyvin =) Eipä tässä muuta =)

Chicco ja vaupsi 9+5 :heart:
 
Heippa hei taasen!

Hyvissä kantimissa ollaan huhtikuussa ja uutta pinoa pukkaa. Hyvä. :)

Onnitteluja taas ultranneille ja uskomattoman useille tuplille! Somaa. :heart:
Täällä syödään myös niitä raskausmultitabseja, muita en oo vielä hankkinut. Meillä tosin kyllä syödään kalaakin aika usein.

Äitiyspakkaus meinataan ottaa, katsotaan mitä sieltä sitten tulee käytettyä. Vielä ei oo tullu tehtyä ostoksia tai hankintoja paljon, siskolla tosin kävin kaivelemassa vanhoja säästettyjä vaatteita. Aika paljon tarttu mukaan.

Voimia kaikille, jotka käsittelee menettämisen surua. :flower:

Oma napa on edelleen erittäin vähäoireinen.. Ainoat selkeät on rankka väsymys, vessassa ramppaaminen ja vilu. Ja mahassa kyllä nippailee aina välillä, tosin vähemmän kuin ihan plussaamisen jälkeen. Samoin rinnat eivät ole enää niin kipeät kuin olivat alussa. Ihan satunnaisesti öklöttää, mutta epäilen jo onko se ihan mielikuvituksen tuotetta. :D Ehdin olla jo melko hysteerinen tästä oireettomuudesta ja ihan varma, että toivo on mennyt ja kaikki pilalla, vaikkei mitään vuotoa, ei edes tuhruttelua ole ollut. Oman äidin kanssa sitten juttelin, joka on raskaudestaan saanut aikanaan tietää noin 6kk jälkeen, niin jotakuinkin rauhotti omaakin mieltä. Ei auta nyt muu kun odotella sitä ekaa ultraa.. Neuvola on keskiviikkona ja kai sielläkin sitten neuvolantäti osaa rauhotella, toivottavasti.
Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ekakertalaiselle ja tuntuu välillä ettei tää voi totta ollakkaan kun ei ole jatkuvasti oksetus ja niin edelleen.. Mutta kai niitä vähäoireisiakin raskauksia on. Huhhuh.

Unicon mainitsema itkuherkkyys on kyllä täälläkin aivan selvää. Kaikki ihana ja kaikki kamala itkettää. Toistaiseksi olen onnistunut hallitsemaan itseni jotenkin. :kieh:
Näillä mennään ja muuta ei voi. Iloista alkavaa viikkoa ja tarrasukkia! :)

Naive & itu 8+0
 
Heipä hei!

joku kyseli niistä "kalatabuista", mä syön tota vapaa kierron kapseleita ja niitä ihan suositellaan raskaana oleville. ne on muutenki ihan kiva ku tulee postin mukana!

mul on tänään taas ollu ihan hirvee olo, oon maannu koko päivän ja pahaa tekee, ja nyt sitten oksentelinki... hyi!!!! yleensä pystyn ajatuksen voimalla pitää sisällä, mut ei tänään, tänään ei auttanu mikään! olis sauna päivä, toivottavasti olo hieman paranee illaks...

nii ja sit olis neuvola huomenna ysiltä, mihinköhän mä oon tunkenu ne esitietolomakkeet..?? pakko koittaa ettii ne tänää, vaikka tuskin se nyt maailman loppu ole jos niitä ei sinne viekkään..

lapset värittelee vesiväreillä, nuorin on viel päikkäreillä ulkona... tänään ei oo taas paljoo ollu äitistä seuraa, mul on niin huono omatuntokin tästä!! no mä tuudittaudun ajatukseen, et tää on vika, ja sit mä en enää ikinä ole muuta kuin läsnä lapsilleni! :) onneks mieskään ei nalkuta mun tekemättömyydestä, aikasemmissa raskauksissa kyl on jotain pientä sanonu.. äsken sano vaa et mee takas lepää :) hyvä hyvä, en nyt jaksa stressaakkaan kämpän siivoilusta.. no ehkä jotain tarvii tänään viel tehä, ku on lapsille tulossa vahti huomiseks, ettei aivan järkyty.. :D

missä tänään aurinko on paistanu, tääl on synkkää ja pilvistä...
lämpöä odotellen!

nallemakarooni tytöt x 3 ja öhkömönkiäinen 8+1
 
Moi pitkästä aikaa!

Me saatiin oman kodin avaimet keskiviikkona ja siitä lähtien on tehty pitkää päivää talossa.
Kyllä olen ihan puhki, mut nyt rupee näkyy jo tunnelin päässä valoa.. Onneks meillä on lomaa koko ens viikko, eihän tästä muuten mitään tulis. Muutto on sit 9.4.

Onneks raskaus vaivat ovat helpottaneet...ei juurikaan pahoinvointia!
Kamalan väsynyt, mut niin näyttää tuo mieskin olevan.

Pitäis mennä pesee kädet kunnolla, et kaikki maali lähtee, ennen huomista lääkäriä... ettei se vaan suutu mulle, ku olen maalannut. Ei kai tuo vesipohjainen maali niin vaarallista ole..

Masu ei ole kasvanut..rinnat ovat edelleen super arat, mut eipä ne juuri ole kasvanu.

Huomenna siis lääkärille, en tiedä mitä siel paljoo tapahtuu.. jutellaan kai ja katsellaan verikokeiden vastauksia ja otetaan uusi verikoe... Kirjoittavat myös neuvolakortin, mitä saan sitten itse kuskailla mukanani. Mies tullee mukaan=)

Jyllanti80 rv 9+2
 
Heippa vaan kaikille!!

Täällä myös alkanut tuo kuvottava pahoinvointi 24/7. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut, mutta aivan jatkuvasti sellainen krapula/matkapahoinvointi-tyylinen olo :x. Viime raskaudessa oli ihan sama juttu, ja kesti jonnekin vkolle 15 saakka. Muutoinkin tuntuu että olen ihan sairaan turvonnut, housut puristaa ja tuntuu että olis tullut kiloja huimasti lisää :)

Täällä on näköjään ollut muitakin "vuotelijoita", mulla myös tullut yhtenä päivänä veristä vuotoa, sekä usein petipuuhien jälkeen. En ole kuitenkaan niin kauhean huolestunut, koska esikoisesta oli ihan samanlaista, ja tiedään että raskauden aikana paikat ovat tosi verestävät ja siksi helposti tuota vuotoakin tulee. Mutta ainahan se mietityttää..

Joku kyseli tuosta äitiyspakkauksesta, me ei aijota sitä nyt ottaa, koska siis esikoinen meillä tuon kohta 1v3kk ja siltä aivan järkyttävä määrä vaatteita sekä silloin tuon pakkauksen otin. Ja tuo pakkauksenhan haalari on toosi reilu, meillä ollut käytössä tänä talvena, ja viime talvena kun poitsu syntyi niin ostin 56/62 kokoisen haalarin.

Musta aika menee jotenkin ihan äärettömän hitaasti :)

KiukkuIita+ Urho 6+2
 
kiitos diinulle uudesta pinosta :flower:

ja onnea taas hyvistä ultrakuulumisista, erityisesti kolmansista tuplauutisista :heart: aika mahtavan monet kaksoset tulossa :)

munkin mielestä aika kuluu järjettömän hitaasti. ei kyllä ihme, sillä olen vuotanut melkein joka päivä toissaviikon la-su välisestä yöstä lähtien... :( muutama päivä tuossa oli "armoa", mutta viime yönä taas jatkui. niin pelkää että millaiseksi yltyy tällä kertaa, kauanko kestää ja "onko se nyt menoa", eli että toivo otetaan pois. olen niin rakastunut ja kiintynyt tähän pieneen jo, että itkettää vaan kun saa pelätä koko ajan. mutta eteenpäin se on vain mentävä, tänäänkin, ja töissäkin pitäisi jaksaa ihan kamalasti.

äitiyspakkauksia sun muita ei oo vielä edes mietitty :| kyllä niitä sitten ehtii miettiä jos pääsee näiden riskiviikkojen ohi. sama koskee kaikkea muuta vauvan tarvikkeisiin liittyvää. esikoisellekaan en ostanut mitään ennenkuin oli nt-ultra takana ja vasta pitkästi rakenneultran jälkeen alettiin suunnittelemaan vaunuja ym. eikä silloin ollut edes vuotoja...

vitamiineja silti toki popsin. nyt on joku perus multivita, jossa on reilusti foolia, ja kun ne loppuu, haen varmaan apteekista niitä raskausvitamiineja (jos sinne asti päästään siis). lisäksi syön jotain omega-3:ia. meillä mies hoitaa noi vitamiinihankinnat, joten en ihan tiedä mitä naamaan menee :) joo, ja jos tässä päästään pidemmälle, niin varmaan joku kalkkitabletti pitää aloittaa, koska en saa maitoa yhtään alas eikä oikein muutkaan maitotuotteet maistu. ylipäätään (onneksi!) tuo pahoinvointi vähän kiusana ja pitää ruokavalion melko kapeana, lähinnä ruisleipää, verigreippiä ja jauheliha-perunaruokia saan alas.

ainiin, vielä siitä äitiyspakkauksen talvihaalarista, niin meillä se meni kun napero oli n 10-14kk ja olisi mennyt pidempäänkin, mutta sitten tuli jo kevät ja kesä. esikoinen syntyi maaliskuun lopussa ja oli (on edelleen) tosi pienikokoinen. meillä käytettiin ekana keväänä ihan 50cm toppahaalaria sen ekat 4-6vkoa mitä tarvitsi. huutiksesta ostin halvalla ja sama haalari kiertänyt nyt joka toisella kaverin lapsella ekat viikot. jos uutena ostaisin ja/tai olisi tiedossa että tulee isompi lapsi, niin 56/62cm haalarin ostaisin vastasyntyneelle, ettei heti jäisi pieneksi.

hyviä vointeja ja erityistsempit myös muille vuotelijoille... voin sanoa että vaihtaisin tämän vaikka heti 24/7 oksenteluun, jos vaan saisin sillä tämän vuodon loppumaan.

t. manna8 + "ernesto" 6+5 :heart: (ernesto che guevaran mukaan, kovan tason sissi nimittäin tulla masussa! :) )
 
Maanantai huomenet!

Tämä aamu valkenikin ihanalla oksuololla. Samantien ku silmät sai auki niin alko vellottaa ja etoo.. Nyt aamutouhuissa koko ajan yököttää :x Ja tarpeeksi sain kuitenni nukuttua,10h yöunet :) Saas nähä kuin selviää iltavuorosta. Paljastuakaa en halua!

Äitiyspakkausta ei varmastikaa oteta, ollaan vain ensimmäiselle aikoinaan otettu. Tuota vaatetta ja tavaraa on ennestäänki niin paljon ja sitten lähipiirissä paljon pieniä joten sieltäki varmaa sitten saapi tarvittavia mitä iteltä puuttuu.
Turvakaukalo ja sitteri tuli myytyä joten ne ois hankintalistalla. Vaunut kyllälöytyis, aika vanhat mutta jos ilmat pysyy renkaissa niin ihan käypät, kovasti tekis kyllä mieli uudet hankkia, mut ei varmaa mies suostu. Sillä tämä on ehdottomasti jo meiän viimeinen lapsi =) ellei mistää käytettynä saa tai sitten lainaan. Näkeepi sitten.

Mut eipä auta ku lähtee yökötyksen voimalla lapsia kärrään kylille..

Peltisanko ja suuri toivo 6+6
 
Maanantainta!

Tänään oli eka neuvola, ja ihan mukavalta vaikutti täti ja luulen et tullaan hyvin juttuun!
verikokeet otettiin, paineet oli 97/57, eli mulla joka raskaudessa ollu tosi alhaset paineet, hb oli 128, ihan ok.. juttelua ja ravinnosta paljon tietoa... vähän harmitti kun ei ees kuunneltu sydän-ääniä.. mut mulla on eka seula jorvissa 29pv, et enköhän jaksa ootella, lääkärin aika ois sitten 3.5...

nyt lepäilee, huono-olo ottaa taas vallan...

nallemakarooni tytöt x 3 ja öhkömönkiäinen 8+2
 
Ihan pikaisesti tulin kertomaan, että siellä pieni sydän pompotti niin kiivaasti. :heart: Pituutta oli huimat 9,6mm. :)

Ja kuten ajattelinkin kiertoni lyhyyden vuoksi, rv on nyt tasan 7 ja la 21.11. Haluan, että neuvolassakin mennään tämän mukaan ja eiköhän se neuvolantädille passaa.

Happy!!!! :)

PaavoPesusieni rv 7+0
 
Höh, paskan latvat suostuu neuvolantäti muuttamaan tuota laskettua aikaa. Eli se siis pysyy 23.11. Mä en ymmärrä, että jos jollain on lyhyempi kierto se on sillon lyhyempi eikä se 28 mikä on "normaali". Typerää.

PP sit kuitenkin vaan 6+5, Ois ollu paljon kivempi olla jo 7+0 :)
 
PP voithan sä itse tietysti laskea viikot ultran mukaan, sulla on kuitenkin paras tieto miten asiat oikeasti on ;) ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!! ymmärrän myös tuon ärsytyksen, kun neuvola ei suostu vaihtamaa LA:a. mulla oli viimeksi ultran mukaan viikot 5pv vähemmän mitä kuukautisten perusteella, mutta edes sitä ei suostuttu muuttamaan. jännä silti että aina joka paikassa kysytään kierros pituus. miksi ihmeessä, kun ei sitä kuitenkaan oteta huomioon?

vitsit, mulla on eka neuvola vasta rv 10+2, eli 29.4.! ihan älyttömän myöhään, saa nähdä ehtiikö sitä saamaan edes aikaa np-ultraan ajoissa. no, se on toisaalta huolistani pienimpiä, kunhan nyt ensin saataisiin tämä pikkusissi kasvatettua turvallisesti noille viikoille tämän vuotelun keskellä, siihen mä tällä hetkellä keskityn lujasti!
 
Terkut vaan terveyskeskuksen päivystyksestä, jossa kävin viikonloppuna kun ei jalat enää meinanneet kantaa.. Verikokeita otettiin ja vaikka arvot ovat jo alle viitearvojen kuivumisen osalta, mä en kuulemma ole vielä "tarpeeksi kuiva", että tuut sitten muutaman päivän päästä uudestaan, jos vielä tuntuu "kurjalta". Sain pistoksen Primperania (eli pahoinvointilääkettä) ja reseptillä Primperania peräpuikkoina.. Apteekissa farmaseutti kyllä sano, ett älä vaan ota sitten ennen kun tosiaan tarvit, kun näitä nyt ei kuitenkaan varsinaisesti suositella raskaana oleville.. Eli enpä ole sitten ottanut, vaan kärvistelen urhoollisesti huomiseen neuvolaan. Sain kuitenkin 2 viikon sairasloman, josta olen ikionnellinen. Kävin siis lauantaina pyörähtämässä töissä, oksensin 6 kertaa aamupävän aikana, jonka jälkeen työkaveri lähetti kotiin. Mutta sellasta arvauskeskustomintaa. Sain muuten nuorelta lääkäriltä monisteen, jonka printtas netistä koskien raskausajan pahoinvointia..! :headwall:

Vitamiineista täl hetkellä mulla on vaan d-vitamiini, mutta tarkotuksena mullakin ois ostaa joku raskausajan monivitamiinipurnukka.

Äitiyspakkauksesta Ei aiota ottaa.. Mulla esikoiselta säästössä makuupussi, mutta mitään muuta ei sieltä tarvita. Aion ostaa kaksi haalaria vauvalle talveksi, yhden 56 cm:n ja yhden 62 cm:n. Meillä on molemmat tytöt olleet aka pitkiä jo syntyessään, (51 cm ja 53 cm), joten eka haalari tuskin on kovin pitkäikäinenja toinen olisi valtavan iso alkuunsa.

Torstaina olis sitten ultra, jospa se sais kestämään tän kaiken paremmin. Ihanaa nähdä pikkuinen!!

Vali-vali :x
Nojanda ja pieni 8+3:heart:
 
Kurjaa, että Nojandalla on noin kova pahoinvointi. Vaikka hyvällä asiallahan tää pahoinvointi on, mutta joo...en panis ite ainakaan pahakseni jos saisin vaikka yhden pahoinvoinnittoman päivän :) Mulla ei oo äityny oksentamiseen asti, mutta muutoin on melko voimakas tuo öllöolo ja eri ruuat ja hajut saa oksennusrefleksiä aikaan. Melkein toivosin että tulis oksu jos ees olo helpottus vähäks aikaa...?

Äitiyspakkaus aijotaan ottaa, mähän en oo sellasta koskaan saanutkaan joten meille se on varmaan sitten paras idea. laittakaa tietoo sitten jos sitä pääsee jostain kyttäämään :)

Vitamiineista...oon koittanu ottaa beroccaa, mutta sekin vähän jäi kun ei tiedetä niin hyvin käykö se näin raskaanaollessa, haittoja ei ole kyllä todettu mutta ota noista nyt sitten selvää. Siinä oli ainakin foolihappoo ja b-vitamiinia joka ois saattanu helpottaa pahoinvointiin (ei tepsiny minulle) Ja onhan mulla sitten tuolla ratiopharm omega-3 plus pilsuja joita vedetään 2 päivässä.

Vois käyä hakemassa jotain asianmukasia vitskuja vielä jossainvaiheessa :)
 
Hei. Täällä ei-niin-toiveikasäiti. Mahaa juili koko työpäivän mukavasti, levossa kipukin katosi. Kotiin tullessa olikin ylläri housuissa, kirkasta verta. Vuotelu on jatkunut koko illan ja tuntuu kasvavan. Mahaa kipristelee makailusta huolimatta. Jepa, se taitaa olla sitten tässä. Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan että pääsiskö tarkistaan tilannetta. Jos tämä keskem menee, on meillä kirpaiseva tauko tulossa. Kaksi keskenmenoa putkeen syö tämän naisen henkistä kanttia sen verran että paree unohtaa asia hetkeksi, vaikka tiukkaa tekee. :( raskaaksi kyllä tulee melkein ajatuksesta mutta kumma kun kroppa ei tahdo pitää elämää sisällä. :(
 
Paavopesusieni, Myy-88 ja Trallaa, te ootte kyllä joutuneet menettämään läheisiä ihmisiä juuri raskautumisen aikaan. :( Surullista ja takuulla raskasta!

Nojanda, hirmusti tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ultralla käyneille! :heart:

Vitamiineista: Minä aloin heti plussattuani syömään multivita raskausvitamiinia. Varmaan täytyy itselläkin hommata kalaöljykapselit kun kalaa syödään aika harvoin. : /

toiveikasäiti, toivottavasti tiputtelu olis ihan viatonta!

Saa kyllä olla kiitollinen, ettei itsellä ole pahoinvointia. Tai alussa (ja vieläkin satunnaisesti) on ollut hieman yökköä oloa, mutten oo oksentanu kertaakaan kuten en esikoisenkaan aikaan. Eräs tuttu täti sanoikin mulle, että "sinuthan on sitten luotu olemaan raskaana". :D Aiemmin toivoin että saisi oksentaa pari kertaa että raskaus tulisi todellisemmaksi, mutta nyt en sitä enää toivo!

Diinu & Pipana 9+5
 
Nojanda, jaksuja sen pahoinvoiniin kanssa. Mulla oli tota primperania ekan kanssa.

Jaksamisia vuotelijoille! :hug:

Täällä ollut kunnon mahatauti siis ihan oikea kait. nyt alkaa helpottaa, ettei kaikki tuu vetenä ulos huoh. Pahoinvointi on kyllä vähentynyt ja mahaan koskee ajoittain. Ja sehän herättää mielikuvituksen että siellä mahassa on joku hätä. No onneksi jo ylihuomenna on neuvola josko ottais kantaa.

Tietääkö kukaan voiko mahatauti aiheuttaa keskenmenon? ja mulla ei siis oo hajua mikä tän mahataudin teki.
 
Iltaa kaikille!

Jaksamista kaikille erilaisissa vaikeissa tilanteissa. :hug:

Täällä useimmiten aika hyvä olo ja mutta eilen ja tänään tullut tyhjiä yökkäyksiä kun hajut ärsyttää ja jonkun koirankakalle yökkäsin pyörätien varrella... :x

Unico: Mulla oli edellisessä raskaudessa vuorokauden mittainen oksutauti joka tuli mistä ties. Kukaan muu meillä ei siihen sairastunut, mutta mulla tuntui että oksennan vauvan kurkun kautta ulos. Neuvolassa sanoi vaan että on se ihmeellistä mitä kaikkea nuo pienet vauvat kestää mahassa. Et ei niillä pitäis olla siellä mitään hätää.

Meillä esoikoinen sai tänään kaupasta kauan toivomansa pierutyynyn ja siitä on revitty huumoria ilta. :LOL:

Mun mielestäni aika menee nopeasti. Just laskin et ultraan on kaksi viikkoa ja silloin viikkoja jo 12+1 neuvolan mukaan. Saa sitten virallisen lasketunajan. Meillä ainakin ultraaja viimeksi muutti lasketunajan neuvolakorttiin. Sitten kerrotaan ihan vapaasti kelle vaan. Luulen kyllä et mummot ja pappa on jo saattanut arvata. Sitä paitsi mahaakaan ei saa enää kunnolla piiloon kun tosi löysillä paidoilla. Isosta koostani ja voimakkaasti taaksepäin kallistuneesta kohdusta huolimatta mulla maha työntyy nopeasti esiin ja tuskaisena jo odottelen ensimmäistä housupakettia postiin. : /
Kai se on turvotus aluksi joka häivyttyään onkin muuttunut mahaksi. =)

Tulipas taas tekstiä.

MatalaLento ja Hippu 9+6
 
Hellurei ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Paljon jaksuja ja tsemppiä niille, joilla on ollut vuotoja, toivotaan, että pikkuiset olisivat sinnikkäitä ja vuoto harmitonta!

Unico: Mulla on ollut kahdessa ekassa raskaudessa oksennustauti ja kun ekaa odotin niin pelotti kamalasti, voiko tulla keskenmeno, mutta neuvolassa sanoivat, että ei mitään hätää. Eli älä suotta panikoi.

Oi miten moni on jo käynyt ultrassa ja saanut hyviä uutisia! :) Mun piti tänään tilata nt-ultraan aika, mutta muistin sen vasta iltapäivällä ja siellä on ajanvaraus vain tiettynä aikana, no jospa huomenna muistaisin.

Oma napaa: Pahoinvointi vain jatkuu, väsymys ja päänsärky myös. Oksennan yleensä aamulla/päivisin ja illasta olo on jo helpompi ja jotain saa syötyäkin. Ajoittain esiintyy myös huimausta, mietin, että onkohan verenpaineet liian alhaalla? Edellisissä raskauksissa verenpaineet pysyivät hyvin alhaalla. Maha on myös turvonnut, tosin on se muutenkin sellainen pömppömaha :D Jos laittas äitiyshousut jalkaan, jotka korostais vielä massua, niin ei olis epäilystäkään ettenkö ois raskaana :D Mutta vielä ollaan siis menty tavan housuilla.

Kristalli ja kolmonen joka poksahtaa 8+0
 
Tsemppiä vuotoilijoille (peukut pystyssä, ettei mitään vakavampaa!) ja pahoinvoiville!

Mä sairastin kakkosen odotusaikana yrjötaudin n. rv 10. En edes ajatellut, että siitä voisi olla haittaa. Siis ripuloinnista tai oksenatamisesta. Uskoisin, ettei se keskenmenoa voisi saada aikaan. Mutta en tietenkään ole varma.

Vissiin nuo hormonit on alkanut vähän jylläämään, kun niin harmitti päivällä tuo laskettuaika. :) Eihän sillä periaatteessa ole mitään väliä, mutta mä ihmetten, että miksi se siellä neuvolassa pitää sen 28 kierron mukaan laskea, jos kierto onkin vähemmän? Sitä mä aion vielä tädiltä kysyä kun menen ekan kerran. Koska se mun 26 kierto, että tuo eka ultra sanoo samaa eli että la olisi 21.11. Ja kaks yliaikaista raskautta kokeneena voin sanoa, että lopussa on kahellakin päivällä väliä (ainakin henkisesti) :), kun pitää tietty aika olla yli, että käynnistetään. Tai että pääsee yliaikakontrolliin. Molemmat pojat sitten kyllä käynnistyi pikku hiljaa itestään, mutta jos mennään samaa rataa, niin tämä kolmonen sitten varmaan syntyy 42 ja jotain. Eka syntyi 40+4 (ei olisi varmaan vielä syntynyt, mutta lääkärin alapäätutkimuksen seurauksena meni tunnin päästä vedet) ja kakkonen syntyi 41+1. En tiedä olisiko syntynyt, mutta kun nyt satuin olemaan 2 cm auki, löi fiksu kätilö oksitosiini tipan ja sitten pikku hiljaa alkoi avautumaan (mentiin siis sairaalaan ja toinen klö oli sitä mieltä ettei vielä sinne jäädä, mutta onneksi vuoro vaihtui. Meiltä on kuitenkin 80 km matkaa sairaalaan). Ja poika oli niin kuiva, hilseilevä iholtaan, ihan sellanen suomuinen (sanoivat johtuvan yliaikaisuudesta) että millanen olisi ollut jos vielä viikon olisi masussa ollut..

Ehkä tästä nyt tulee mun periaatteellinen vääntö. No joo, ei tule, mutta kysynpähän sitten vielä kuitenkin.

Nyt taidan lähteä unten maille, jos tuo pienempi piltti suostuisi vaikka huutamatta nukkumaan ensi yön. Ihana 2,5v uhma meneillään, myös öisin. Huoh.

PP rv 6+5 ainakin toistaiseksi ;)
 
Hiphei!
Täällä eka neuvola takana :) syy huimaukseenkin löytyi, alhainen verenpaine ja täytyy kuulemma ottaa aika rauhallisesti niinä päivinä kun huimaa.. Sydänääniä neukkutäti yritti kuunnella mut eihän ne viel kuulunu ku viikkoja vasta 8+4, no 12 päivä pääsee vauvaa kurkkaamaan.. Neuvolan mukaan laskettuaika on 29.10 ja viikkoja nytten 10+2 ni sen mukaan ultraan mennään ja siellä sitte la tarkentuu ja luultavasti päästää uuteen ultraan :)
Meillä olis kesällä tarkotus lähteä aasiaan lomamatkalle ja olen miettinyt et voinko mahan kans alkaa lentelee nii pitkiä lentoja ( yht. n. 20 h) mutta kuulemma voi, eli päästään suunnittelee todenteolla matkaa :)

Raskauden kertomisesta:
Omille vanhemmillemme ajateltiin kertoa ultran jälkeen jos kaikki on kunnossa.. Työnantajalleni jänskittää kertoa kun vasta palasin töihin helmikuun lopulla ja viikon päästä testiin tuli + :) ja hän vielä kysyi että nyt on töiden aika, ja vastasin et tottakai!! Mut kerkiinhän täs töissä olemaan 6 kk :D

Nyt nukkumaan että jaksaa virkeenä mennä töihin 6.45 :/

Myy rv 8+4
 

Yhteistyössä