ihana keli täällä =) eilen ulkoiltiin koko ilta, pyöräiltiin pitkä lenkki meren rannalla ja loikoiltiin leikkipuistossa, kun esikoinen riehui antaumuksella... tänään olisi tarkoitus pyöräillä koko perhe uimarannalle, ihana kesä!
saikulla en ole ollut vielä päivääkään raskausaikana. viimeksi jouduin jäämään n 1kk ennen saikulle, kun verenpaine nousi kaakkoon ja oli kaikenlaista "pikkuremppaa" enempi vähempi muutenkin.
meillä
vauva nukkuu aivan ehdottomasti aluksi vanhempien kanssa samassa huoneessa, ja vieläpä samassa sängyssä
koin sen esikoisen aikaa luontevaksi, en vaan raskinut olla sekuntiakaan vauvasta erossa ja yöimetykset hoitui näppärästi myös näin. jossain 4-5kk iässä siirrettiin esikoinen pinnikseen "sivuvaunuun" ja siinä nukkuu edelleen nyt 2v3kk iässä
ei olla saatu aikaiseksi siirtoa omaan huoneeseen, kun esikoinen on aina nukkunut niin hyvin (jos herättäisi meidät öisin, olisi varmaan omaa huonetta kokeiltu) ja minusta on ihana, kun siinä vieressä on oma pieni tuhisija :heart: tarkoitus olisi kuitenkin siirtää esikoinen omaan huoneeseen ja "isojen tyttöjen" sänkyyn parin viikon päästä, kun muutetaan.
anzu onko teillä mahdollisuutta siirtää esikoinen vuoropäiväkotiin, jos joudut täyslepoon? kai siinä joku ratkaisu on vain löydettävä, jos joudut sairaalaan asti lepoon eikä mies saa työvuoroja muutettua.
aplari onnea sormuksesta, ihanaa kun menette naimisiin :heart: minä menin viimeksi äitiyslomalla naimisiin 4 vkoa ennen LA:a muistan myös pienen tuskan nimenvaihdon osalta, kun ehdottomasti halusin synnyttää uudella nimellä ja piti odotella tietojen päivittymistä neuvolaan, sairaalaan ym. oli muuten se maistraatin toimitus pikkuisen yksinkertaisempi ja nopeampi toimitus käsittääkseni kuin isyyden tunnustaminen, että suosittelen
mä meinaan olla
hoitovapaalla kesän 2013 loppuun... hui, miten pitkältä pätkältä se taas tuntuukaan, mutta arvaan kuinka menee taas ihan vilauksessa ohi! mies saattaa sitten vielä jatkaa, on ainakin nyt tykännyt olla tosi paljon esikoisen kanssa kotona =)
(.) tänään oli ns KELA-neuvola, eli sain papereita täyteltäväksi ja todistuksen raskaudesta =) oonkin tässä tänään pähkäillyt noiden papereiden kanssa ja soitellut kelaan. haen äitiyspäivärahaa samoilla tuloilla kuin esikoisen aikaan, koska olin siinä välissä hoitovapaalla, niin olisi viime vuoden tulot turhan huonot... no, nyt aletaan olla voiton puolella paprujen kanssa, vaikee vaan kun meidän koko HR on lomalla, niin ei voi kysyä neuvoa keltään. joo, muuten neuvolassa oli kaikki hyvin: verenpaineet 132/89 (mulla on aina vähän korkeella, kun jännitän tilannetta mahdollisia raskausmyrkytysoireita pelätessä), HB 129 (mulla ei raskaudet tunnu laskevan hemppaa...), sf-mitta 18cm, eli ihan keskikäyrillä, ja vauvan :heart:-äänet, n 140 ja hyvä jumputus =) oli myös jännä, kun terkkari kysyi että tunnenko liikkeet "jo", olin että no ehkä 7-8 vkoa tosiaan jo tuntunut
aurinkoista viikkoa, nauttikaa kesästä ja lämmöstä!
t. manna8 + "elma" 22+1 :heart: