<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

Ja jatkoa...

Tämä Googletteli Emmaljungan 2012 värit ja voi mikä pettymys. Toivoin niin, että sieltä löytyy jotkut täydelliset meille... ehkä se Special Editionin Black Beauty väritys olisi ollut harkittavissa. Maksaa varmasti mansikoita. Täytyy näistä tän vuotisista siis alkaa etsiä mieleisiään, jospa saisi vähän edullisemminkin!

Aplari
 
Vaunuista En tiedä mitä Emmanlungan fanit ;) vaunuilta haluavat mutta itse olen ollut tyytyväinen niin hinnan kuin käytönkin puolesta Carenoihin. Silloin kun esikoiselle ne hankittiin, ajattelimme ettei vaunujen tarvitse kestää kuin yhdellä lapsella. No, nyt ne ovat hyvässä käytössä myös kakkosella :)

Syntymättömän vauvan vakuutus otetaan Pohjantähdestä, missä meillä on kaikki muutkin vakuutukset.

Rade on sen verran hurja etten todellakaan muista onko meille tullut laskua ultrista.

Onnea Mandi tyttölupauksesta!

(.)
Auutssss! Sattuu tisseihin!!! Oli pakko ottaa rintsikat pois. Nännit on ihan siniset.
Yöllä ei tule nyt nukuttua kunnolla. Selällään olisi mukavin nukkua, mutta ei taida enää olla suositeltavaa. Kyljillään puutuu paikat ja kipuilee alaselkä.

Biana 19+1
 
Unettomuus vaivaa vähän täälläkin ja ylipääänsä väsymys..onneks ens viikolla on neuvola ja siellä mitataan sokerit ja hemppa. Saas nähä joudunko rautakuurille jo. Mulla ei olekaan sokerirasitusta ollenkaan ku oli normaali tuo bmi ja oon 25v ja se rajahan on niinku et yli 25vuotiailta otetaan kaikilta..siis ainakin täällä päin.

Mä en osta emmaljungia merkin takia, vaan sen takia, että koin ne kaikista kevyemmiksi ja helpommiksi rattaiksi, niin esikoisen kohdalla kun nytkin näiden kaksosten kohdalla.

Hei ootteko miettineet ollenkaan vielä synnytystä?? ku mulla esikoisesta synnytys oli "Helppo" ja kivuton, KIITOS epiduraalin, mutta mä repesin ja tuli ihan kolmannen asteen repeämä, elikkä pahin. Ja toipuminen vei aikaa hulluna ku ei kuukauteen voinut edes istua ollenkaan :( plus että ne haavat tulehtui. Niin nyt oon miettinyt että haluaisin sektion ku pitäis kaks pulllauttaa ulos ja jos taas repeäisi. Mä luulen että kumpikaan vaihtoehto ei tuu olemaan helppo eikä kivuton, mut en tiiä...

anzu ja poitsulit 20+4
 
Anzu Voisitko lohduttautua yhtään sillä että olet jo synnyttänyt? Ehkä paikat ovat nyt valmiimmat eikä niin pahoja repeytymiä tule.
Sektion jälkeenkin on aikamoinen parantumisprosessi. Ja sekin haava voi tulehtua.. Ehkä riskittömämpi ja helpompi on kuitenkin synnyttää alakautta. Juttele neuvolassa mietteistäsi! :)
 
Rakenneultrassa käyty, kaikki kunnossa ja painoarvio 401g. Ja sitten sukupuoleen.. Poika tulossa, meillä tulee olemaan hulinaa kolmen pienen pojan kanssa :D
Vilkkaita tapauksia kun nämä kaksikin jo on.

Mä en oo miettinyt synnytystä kamalasti. Tokan synnytystä pelkäsin, koska esikoisen synnytys oli aikamoista. Puudutukset ei tehonnut, synnytys kesti käynnistyksestä n. 8h. Tokan synnytys oli helppo, ei missään vaiheessa ollut edes kipuja, vain yksi kipeä supistus tuli. Synnytyksenkesto n. 2h. Kummassakaan en revennyt, esikoisen synnytyksessä tuli nirhauma ja kuopuksesta ei mitään.
 
Heissan!

Mulla on nykyään aina supistuksia töissä, keittiöalalla. Ja sit selkäkin on ruvennu kipuilemaan ja istuessa tulee kamalan kipeeks lapaluiden alta. No päätin sit soittaa lääkärille ja kysyä asiasta. Hän sanoi, et mun pitäis jäädä 2-3 päiväks sairikselle ja lepäillä. Toivoa, et supistukset menee ohi sillä.
No sit mun piti kertoa asiasta pomolle ja sehän otti asian erittäin huonosti.. grr... miksi sun muka pitää jäädä sairikselle yms. ja et aivan liian aikaisin, et sullahan on vaik kuinka kauan raskautta jäljellä. Tollo, enhän minä tätä ole tilannut. Pomo on mies, mutta hänellä on itsellä 4 lasta...luulis sen tietävän paremmin. Mut nyt oli taas pomo ääni kellossa. Lopuks hän sit suostui et jään sairikselle torstaina ja perjantaina, mut huomen pitää mennä töihin.

Vaunuista.. meillä ei ole vielä mitään hajuakaan, et mihin päädytään. Se vähän riippuu saadaanko käytettynä yhdet mun kaverilta vai mennäänkö ostamaan.
Vaatteita olen ostanu kaksi settiä ja 3 yöpukua vauvalle. Plus noin 40kpl käytettyjä pojan vaatteita.

Synnytystä en ole paljoa miettinyt..toiset suosittelee "luomua" et ei mitään kivun lievitystä ja sit toiset taas suosittelee epiduraalia... Saas nähdä sit et minkäläinen synnytys tulee ja kuinka kestän kipua. Tiedän et tuolla mun synnytysairaalas on mahdollista synnyttää ammeessa.. en tiedä olisko se sit hyvä..

Jyllanti 22+5
 
Mulla synnytys kesti 14,5h ja ilman kivunlievitystä olisin varmaan kuollu...varsinkin siinä vaiheessa ku leikattiin välilhaa ja ku repesin siitä huolimatta..en usko et olisin pystynyt ponnistamaan poikaa ulos ilman kivunlievitystä. Mä siis sain epiduraalin ja sit mulla oli ilokaasunaamari. Suihku auttoi tosi pajon ennenku sain epiduraalin eikä supistukset olleet kovin pahoja vielä. Et amme varmaan auttais kanssa.

Kätilö sanoi että sektio on varmasti lapsien kannalta turvallisempaa. Ja vähän oli sitä mieltä että sektio olis ku kuulema on niin suuri todennäkösyys että repeän taas :( Mut tästä juttelen vielä lääkärin kanssa uudelleen ku pääsen naistenklinikalle. Ja siis jos A vauva on perätilassa, niin sit se on automaatiisesti sektio. Tällä hetkellähän mun molemmat vauvat on perätilassa :O mut mahtuuhan ne siellä vielä kääntyilemään :)

mites muut kaksosten odottajat on miettineet synnytystapaa?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt taas vaan pikaisesti Anzulle vastaan. Mä olen ihan ehdottomasti menossa synnyttämään alakautta jos se vaan on mahdollista. Niin varma olen kannastani, ettää vaikka b-vauva olisi perätilassa niin haluan kokeilla jos lääkäri ei ihan ehdottomasti ole vastaan.

Mulla oli esikon syntymä aika nopea. Käynnistyi lapsivesien menolla ja kesti vain vajaa 4 tuntia. Kipee olin kun oli käynnistystabletteja alla ja supparit tuli alusta asti jatkuvalla syötöllä. Sain epiduraalin mutta siinä vaiheessa olin jo kokonaan auki ja pääsin melkein ponnistamaan. Ei ne olis sitä varmaan mulle antanut jos joku vaan olis ennen sitä tehnyt sisätutkimuksen mutta kukaan ei tainnut tajuta, että synnytys etenee niin nopeasti. Ponnistus kesti vartin ja repesin toisen asteen verran. Tikkien määrää mulle ei suostuttu kertomaan.

Tästä nyt tulikin hiema pidempi selostus kun aluksi ajattelin :)
 
Odotan itse viikolla 33+0 pikkukakkostamme mutta olisin laittanut tännekin teille ilmoitusta...

Onko sinulla jäämässä käyttöä vaille kestovaipat mm. ä-pakkauksesta ja muutenkin?
laittakaa viestiä s-postiin elsav82@hotmail.com

Onnellista odotusta teille kaikille!

Terkuin,
Elsa ja masuasukki 33+0
 
Huomenia!

Ultrasta tultu ja kaikki oli kunnossa, koko vastasi täysin laskettua aikaa. Hoikaksi sanoivat :) oli sama ultraaja kun NT:ssä joten tiesin, että hän on kyllä rento ja suostuu katsomaan sukupuoltakin. Ja POIKAHAN se meillekkin on tulossa, vaikka niin tyttöä toivottiin ;) heh. No pääasia että on täysin terve (mitä nyt voi tutkia) pieni ihminen :heart: Oli melko varma tuo poikalupaus, kahteen kertaan katsoi ja ihan selkeät kuvatkin on vehkeistä ;)

Illalla siispä ostamaan pieniä pojille sopivia vaatteita ;) ja tilaamaan Saksasta matkarattaat ja kaukalo + telakka!

Aplari ja Taikku 21+1
 
Tulin vaan hehkuttamaan ensimmäistä ostettua bodya! Ihana pinkki niiskuneiti -body, saa luvan olla tyttö;)

Täällä on mietitty synnytystä, mutta olen nyt vaan päättänyt, että valmistaudun minkä voin ja annan mennä omalla painollaan, mieluiten ilman kivunlievitystä. Tiedän asiasta kaiken tarpeellisen, ja olen todella skeptinen lahden kätilöiden suhteen, joten olen koittanut olla ajattelematta asiaa sen kummemmin. Edessä se on kuitenkin. :)

Vielä niistä vaunuista sen verran, että juurikin tuon keveyden vuoksi ihastuin noihin emmaljungan vaunuihin. Käytiin muutamaa muuta merkkiä kokeilemassa, ja nyt kun tiedän paremmasta, en juuri noita voisi harkitakaan. Tuli ihan kömpelö olo! Meillä vaunut olisi käytössä todella paljon, joten kyseistä ominaisuutta arvostan ja vaadin. Plus, oli tosi kiva että kaikkiin niihin kuuluu hyttysverkko ja sadesuoja, ja ainakin hyttysverkko oli vielä "sisäänrakennettu":D Helppoa ja nopeaa mulle, kiitos! :saint:

Helmi & Mörkö:heart: 21+6
 
Heips taas:) ajattelin kysyä että mitä mieltä muut ovat hiusten värjäämisestä raskaus aikana? Oon kuullu siitä kaikenlaisia tarinoita ettei tosiaan tiiä onko se miten pahasta. Ainakin itse oon värjänny kerran ja varmaan toisen kerran kohta puoliin. on se nimittäin hehkeämpi olo itsellä ku hiukset on hyvin:)
rv 20+4
 
Viimeksi muokattu:
Ignissa, täällä olikin värjäyksestä keskustelua ja viikko-kaks sitten viimeksi itse värjäsin. Ei pelottanut, eikä mitään pahaa sattunut :)

Synnytystä en ole sen ihmeemmin edes miettinyt, mutta tänään sairaalassa tuli olo että ei hemmetti... En tahdo sinne :D pakko se on tosin keinoin tai toisin ottaa mahasta pois sairaalassa (juu en harkitse kotisynnytystä), joten eikai tässä vaiheessa auta sanoa että eeeeiiii sittenkään.

Aplari ja Taikku 21+1
 
anzu86 En ole pahemmin miettinyt synnytystä, koska olen koko ajan elänyt vain siinä ajatusmaailmassa että alateitse tietty. Nyt vasta kun kysyit, niin tuli sellanen "ai niin joo" elämys, eikös kaksosista ole isompi riski joutua keisarileikkaukseen?
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa,

En ole ehtinyt lukemaan juttuja, tultiin maanantaina Espanjan reissulta ja olen ollut nettipimennossa. :) Lämmintä riitti ja 2-vuotiaan kanssa meni uskomattoman hienosti matka.

Paljon on tullut ultrakuulumisia, onnea niistä :)

Mulla olisi huomenna aamusta edessä se sokerirasitus... Hieno kokemus varmaan tällaiselle neulakammoiselle!:x No onapahan sekin sit hoidettu...

Eilen kävin neuvolassa ja neuvolan mamma kuuli jonku ylimääräisen äänen vauvan sydämestä. Epäili hikkaa tai sitte jotain lisälyöntejä. Kun kuunteli uudestaan, niin kuulosti normaalilta. Tuli vaan mieleen, että jotain on näköjään kokoajan keksittävä. Kohta mene enää ollenkaan koko neuvolaan...Pah: /

Muutenkin tuntuu, että koko neuvolan tarkoitus on vaan vahtia meikäläisten läskimakkaroita ja laskeskella viikossa kertyneitä grammoja. Sitten kun vauva on syntynyt, ketään ei enää kiinnosta vanhempien kuulumiset ja jaksaminen.
Itse valvoin esikoisen kanssa 1,5 vuotta saamatta minkäänlaista tukea neuvolan suunnalta pyynnöistä huolimatta. Kaikenlaisten unikoulujen olemassaolo kiellettiin täysin.
Jotenkin mä sain sitten lopulta nostettua itteni sieltä masennuksen ja uupumuksen seasta. Mutta ylipäänsä ihmettelen, mikä tuon neuvolan tarkoitus sitten oikein on??

No joo, tulipahan paatostettua...:)

Vaunuistaollut puhetta. Me ostettiin käytettynä juuri I Coon vaunut, ja turvakaukalo. En tiedä sitten, toivotaan että ovat hyvät :) Esikoisella olleita vaunuja en halunnut enää seuraavalle, koska todettiin ne melko epäkäytännöllisiksi ja kömpelöiksi.

Nyt laittamaan tyttöä nukkumaan ja luen ajan kanssa tekstejä enemmän :)

Papu82 rv 22+2
 
Ingissa Ite värjään normaalisti tukkaa, en tietenkään kokoajan mutta n. 2-3 kk:n välein olen värjäilly.. Ei kai siitä mitään koidu =)

Kiva lukea aiemmin synnyttäneiden kokemuksia miten sujui ja miten synnytitte. Sehän lähestyy kokoajan vauhdilla ja moni kysymys painaa mieltä ekakertalaisena. Ite ainaki olen huomannu että mitä enemmän tietää tulevasta, sitä "helpommalta" se tuntuu, ettei pelota yhtään, kuitenki se on edessä niin vinkkejä otetaan vastaan :p

Aplari Onnea poikalupauksesta! pojat vaan lisääntyy :D

Jyllanti80 No onpas sun pomo kyllä ahdasmielinen jos "ei suostu" saikkuun, ethän sie sille mitää voi jos joudut jäämään pois, ei se mitään viikkoja tai kuukausia kato että monennella voi jäädä saikulle, sillon on parempi levätä jos on supistuksia! :hug: Raskaana olevalla on oikeus jäähä lepään millo tahansa jos määrätään niin ja tilanne sitä vaatii, vauvan hyvinvointi on etusijalla :)

Karoliina 22+2
 
Kiitos Karoliina :) Vauvan hyvínvointi on tosiaan etusijalla!!

Eilen illalla vauva sit oikeen innostui mellestää masussa, ku pidin pikku juttu tuokion hänelle suomeksi ja vihjasin, et isi haluis kans tuntea hänen liikkeensä;) Voi sitä isin iloa, ku tunsi liikkeet ekaa kertaa=)

No nyt se mokoma pomo pakottaa mut pitämään kaikki lomat pois alta ennen äitiysloman alkua! Liitto oli infonnu mulle väärää tietoa ja pomo tosiaan saa luvan tehdä niin 4 viikon varoitusajalla..grr. Et näin Tanskassa... Mulla olis siis tiedossa 2 viikkoa töitä, 3 viikkoa lomaa ja 5 viikkoa töitä, 2 viikkoa lomaa ja sit äitiysloma.

Jyllanti + "Hippo" 22+6
 
Heippa piiitkästä aikaa;)
Kesäkuu meni lomaillessa ja en oikeastaan täälläkään ole käynyt, nyt olikin urakalla luettavaa...
Ultrakuulumisia täältäkin olisi, eli tänään kävin ja kaikki tuntui olevan kunnossa, eli hyvin aktiivinen pikkuMIES siellä huitoi, joten meille sitten kolmas POIKA tulossa. Vähän olin tyttöä toivonut, mutta aikalailla alusta on itsellä jo ollut poikaolo=) Isoveljet ovat toivoneet nimenomaan veljeä, etenkin tuo nuorempi 4v ;)

Synnytyksistä on juttua ollut. Mulla oli eka niin, että menin kohonneitten RR arvojen takia kontrolliin 38+1 ja lääkäri totesi, että täällähän on paikat vähän auki ja hetken kuluttua oli enempi. Niinpä pistivät sitten saliin samantien ja paniikissa siinä soittelin isäntääkin paikalle, että tää on tilanne ;) Mitään sen enempää ei kuitenkaan tapahtunut ja puhkaistiin kalvot ja lopulta tipalla vauhditettiin ties kuin kovin. Epiduraalin sain x2 ja ilokaasua vedin, jotta olin aivan sekasin ;) Mutta ei vaan auennut kun 8cm asti. Lääkärin, kätilön ja meidän päätös oli se, että tehdään sectio, jotta ei käy niin, että myöhemmin olisi edessä hätäsectio. Ja hyvä niin, että leikattiin, oli virhetarjonnassa ja siksi ei päässyt laskeutumaan, eikä olisi kyllä siis tarjonta varmaan minnekään muuttunutkaan. Leikkaushaava parani hyvin, vaikka tavan kursittu on ;) Syntyi siis 38+2.
Kakkosen kanssa meni vedet noin klo 22 (38+1) kotona, kituuttelin lämpimän vehnäpussi kanssa mahdollisimman (=kunnes sattui liikaa :)) pitkään kotona ja sairaalassa oltiin n.00:20. Tutkittiin ja saliin pääsin samantien. Epiduraalia pyysin, mutta kätilö oli sitä mieltä, että voi turhaan siinä vaiheessa jarruttaa synnytystä ja minispinaalilla ja ilokaasulla mentiin. Pikkumies syntyi 2:15 yhtä täsmällisesti viikoilla 38+2 kuten veljensä =) Mieleen on kuitenkin jäänyt kaikkist kivuliaimpana hommana tikkien ompelu, nimittäin repesin sisäisesti II -III asteen verran ja tikkejä oli kuitenkin muistaakseni n.12 =( Mutta oikeesti paranin varmaan nopeemmin kuin tuosta sectiosta, ja kuukausi kakkosen syntymän jälkeen olisin ollut valmis menemään uudestaan ;)
Tulevasta toivon toki normi alatiesynnytystä ja vaikkapa samanlaisella "NAPS"-äänellä alkanutta vesienmenoa :) Oli muuten oikeesti hassua kun kuului ääni ja sit kohta jotain lorahti ;) Hih....

Liberokerhosta Olen ollut aijemminkin ja nyt taas. Voipi olla, että kun on noita aijempia koodeja vaik kuin, niin multa vois ylimääräisiä kenties jollekin halukkaalle olla sitten laittaa, mutta jos jotakuta kiinnostaa, niin laittakaapa yksäriä =) Mutta nyt ei ole vielä ylimääräisiä laittaa, tai en ole jaksanut näpytellä niitä tonne kerhosivuille, joten en tiedä ;)

Pikkupirkko ja Pikkumies 21+0
 
Heips!
En oo paljon jaksanu kirjotella, mut jokapäivä käyn lueskelemassa. Pari viikkoo sitten oli rakenneultra, jossa kaikki hyvin. Painoo oli 385g ja pituutta 20 cm. Tyttölupaus saatiin. Olisin ollu kyllä pettynyt, mikäli poika olisi ollut tulollaan. niin vahva tyttöolo oli. Pääasia kuitenkin on ja olisi ollut että vauva on terve.

Jenzzi ja Kikura 21+6
 
Noniin, alkaahan niitä tyttölupauksia tulemaan :)
Onnea Jenzzi!
Ja onnittelut poikalupauksesta pikkupirkko, aplari ja pa-pillon!

Jyllanti No johan on sulla pomo :/

papu82 Tuttavapiirissä on myös huonoja neuvolakokemuksia. Lähinnä kyllä lastenneuvolan puolelta. Vaikeasti saa apua jos on oikeesti hankalaa ja tarvisi esim. lääkäriin tai johonkin kokeisiin päästä :/

Synnytys Olen miettinyt paljon. Kakkosen synnytys kesti melkein 5 tuntia. Nyt mietinkin että kuinkahan nopeesti tämä tulee? Meillä on sairaalaan matkaa, jos rajoitusten mukaan ajaa 45min. Mulla on molemmat synntykset alkaneet supistuksilla, joten eihän sitä ole heti tiennyt, että nyt nämä supparit kestää loppuun asti.. Eli, ehdinkö sairaalaan ajoissa??? Haluaisin kyllä kivunlievitystä ehtiä saamaan. Niin ja sen lapsenkin ihan sairaalassa synnyttää, en kotona enkä matkalla.. :O
Poliklinisen synnytyksen haluaisin myös, mutta ajattelen sitä vasta sitten synnytyksessä. Jos vaan voimme hyvin..

itseäni ja muita yritän lohduttaa sillä, että eihän sitä synnytystä itse voi ohjailla. Se menee niin kuin menee :)

Nyt mulle on tullut se malttamattomuus siihen rakenneultraan. En jaksa odottaa!!! Vielä 11 päivää. Eli 18. päivä. Onneksi on heti aikaisin aamusta niin ei tarvitse sitten malttamattomana odottaa saman päivänä.

Vointeja kaikille!

Biana ja Lahja-Armas 19+3
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Oon kyllä käynyt lueskelemassa teidän kirjoituksianne :)

Rakenneultrassa käyty. Kaikki oli oikein hyvin ja sukupuolikin saatiin tietää. Tosin pidetään se salassa ;) Harmitti vain kun ultraaja puhui niin hiljaa, että mies ei ainakaan kaikkea kuullut.. :(

Mielialat mulla heittelee ihan hirveesti. En ees ite tiennyt kuinka herkillä oon - Eilen kävin itkemään (joo tiedän... ) kun joku rannalla heitti pallon mun pyyhkeelle ja mun pyyhe ja paita oli ihan hiekassa :D Hoitoonhan tässä vissiin pitäis mennä :LOL:

Onko muilla istukka etuseinämässä? Mulla kuulemma on ja vaimentaa liikkeitä. Mä kyllä joinain päivinä tunnen liikkeitä ihan kunnolla ja ne tuntuu ja näkyy kyllä mahan päältä, mutta toisina päivinä ihan hiljaista.. :/ Kerkeen huolestumaankin aina, mutta se nyt sitten kai johtuu tuosta istukasta.

Vaunuista, me ei olla niin tarkkoja merkin yms. suhteen. Ainakaan kun saatiin 40e:llä vaunut tutulta :) Ne on Emmaljungan yhdistelmät ja käytetty kahdella lapsella. Itse en ainakaan mitään vikaa niissä huomannut :) Voi olla, että aika raskaat ovat, kun renkaat on sen verran isot, mutta eiköhän me noilla mennä kuitenkin :)

Raskausarpia on tullut tisseihin. Tosin ne on sellaset alle sentin kokoiset viivat ja samassa kohdassa kummassakin tississä. Eipä tuo siis haittaa :D Nyt mä rupesin tissejäkin rasvaamaan, kun aluksi ajattelin ettei niihin ainakaan mitään tule kun ei ne oo kovasti ees kasvanut :eek:
 
Onnittelut poika- ja tyttölupauksista! :flower: Päivittelin lupaukset listaan.

Kikatus, ymmärrettävää tuo, että olisit ollut hiukan pettynyt jos tuleva vauva olisi ollut poika. Kun eihän se pieni pettymys tarkoita, ettei vauvaa rakastaisi samalla tavalla. Minäkin toivoin, että tämä kakkonen olisi tyttö kun esikoinen on poika, mutta luonto (ja miehen siittiöt :D) päätti toisin ja 100% varmuudella tämäkin on poika (lapsivesipunktio todisti asian). Pettymystä en tuntenut heti, kun olin vain niin onnellinen että meille on tulossa kromosomeiltaan terve vauva, mutta nyt vähän myöhemmin on pieni pettymys käynyt ilmassa varsinkin sen jälkeen kun muut hehkuttaa että miten ihanaa on kun on molempia sukupuolia. Mutta toisaalta on myös ihanaa saada toinen poika. :heart: Ehkä se kolmas sitten joskus on tyttö jos vielä raskaudun.

ON: Käytiin perheen kanssa alkuviikosta muumimaailmassa. Meidän esikoinen on niin kova muumifani. :D Kyllä oli pieni poika innoissaan! Autossa istumista tuli suuntaansa 580km ja menomatkasta alkoi jo supistella. Ei ole herkkua tuo autossa istuminen varsinkaan raskaana ollessa. Mutta ihmeen hyvin jaksoin eikä pahemmin mitään kipuja ollut. :)

Diinu & Pipana-Poika 23+4
 

Yhteistyössä