Heippa piiitkästä aikaa
Kesäkuu meni lomaillessa ja en oikeastaan täälläkään ole käynyt, nyt olikin urakalla luettavaa...
Ultrakuulumisia täältäkin olisi, eli tänään kävin ja kaikki tuntui olevan kunnossa, eli hyvin aktiivinen pikkuMIES siellä huitoi, joten meille sitten kolmas
POIKA tulossa. Vähän olin tyttöä toivonut, mutta aikalailla alusta on itsellä jo ollut poikaolo=) Isoveljet ovat toivoneet nimenomaan veljeä, etenkin tuo nuorempi 4v
Synnytyksistä on juttua ollut. Mulla oli eka niin, että menin kohonneitten RR arvojen takia kontrolliin 38+1 ja lääkäri totesi, että täällähän on paikat vähän auki ja hetken kuluttua oli enempi. Niinpä pistivät sitten saliin samantien ja paniikissa siinä soittelin isäntääkin paikalle, että tää on tilanne
Mitään sen enempää ei kuitenkaan tapahtunut ja puhkaistiin kalvot ja lopulta tipalla vauhditettiin ties kuin kovin. Epiduraalin sain x2 ja ilokaasua vedin, jotta olin aivan sekasin
Mutta ei vaan auennut kun 8cm asti. Lääkärin, kätilön ja meidän päätös oli se, että tehdään sectio, jotta ei käy niin, että myöhemmin olisi edessä hätäsectio. Ja hyvä niin, että leikattiin, oli virhetarjonnassa ja siksi ei päässyt laskeutumaan, eikä olisi kyllä siis tarjonta varmaan minnekään muuttunutkaan. Leikkaushaava parani hyvin, vaikka tavan kursittu on
Syntyi siis 38+2.
Kakkosen kanssa meni vedet noin klo 22 (38+1) kotona, kituuttelin lämpimän vehnäpussi kanssa mahdollisimman (=kunnes sattui liikaa
) pitkään kotona ja sairaalassa oltiin n.00:20. Tutkittiin ja saliin pääsin samantien. Epiduraalia pyysin, mutta kätilö oli sitä mieltä, että voi turhaan siinä vaiheessa jarruttaa synnytystä ja minispinaalilla ja ilokaasulla mentiin. Pikkumies syntyi 2:15 yhtä täsmällisesti viikoilla 38+2 kuten veljensä =) Mieleen on kuitenkin jäänyt kaikkist kivuliaimpana hommana tikkien ompelu, nimittäin repesin sisäisesti II -III asteen verran ja tikkejä oli kuitenkin muistaakseni n.12 =( Mutta oikeesti paranin varmaan nopeemmin kuin tuosta sectiosta, ja kuukausi kakkosen syntymän jälkeen olisin ollut valmis menemään uudestaan
Tulevasta toivon toki normi alatiesynnytystä ja vaikkapa samanlaisella "NAPS"-äänellä alkanutta vesienmenoa
Oli muuten oikeesti hassua kun kuului ääni ja sit kohta jotain lorahti
Hih....
Liberokerhosta Olen ollut aijemminkin ja nyt taas. Voipi olla, että kun on noita aijempia koodeja vaik kuin, niin multa vois ylimääräisiä kenties jollekin halukkaalle olla sitten laittaa, mutta jos jotakuta kiinnostaa, niin laittakaapa yksäriä =) Mutta nyt ei ole vielä ylimääräisiä laittaa, tai en ole jaksanut näpytellä niitä tonne kerhosivuille, joten en tiedä
Pikkupirkko ja Pikkumies 21+0