<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Voi mammuzki ja koko teijän perhe :hug:, paljon voimia teille ja pidetään peukut pystyssä että olis väärä hälytys. Mun käsittääkseni keskenmenossa tulee kuitenkin vuotoa runsaasti. Sun kannattaa heti viimestään maanantaina soittaa neuvolaan/lääkäriin jos ne ultrais ja kattos mikä tilanne. Toivotaan parasta! :heart:

Kumikvatti mä varasin yksityiselle varhaisultraan ajan sillai, et sillon on rv 6+6. Tietustelemani mukaan ihan jees. Ja Diinu ainakin kävi samoihin aikoihin ekasta ja nyt tokasta ja sydänäänet oli kuulunu :D Joten varmaan noilla vaiheilla on ihan hyvä.

Mukavat viikonloput. Täälä kärvistellään mätivän ientulehduksen kanssa :kieh: :D
 
Voi ei mammuzki toivottavasti kaikki olisikin hyvin. Jaksamisia teille :hug:

Tänään ei ole pahoinvointi ollut riesana :eek: Tuntuu oudolta kun muutama päivä oli niin tuskaista. Tänään on etonut mutta saanut pidettyä kurissa. Jee! Ehkä salmiakista on apua :D Ja tänään jouduin myös huomaamaan että yhdet housut saa toistaiseksi jäädä kaappiin odottamaan, niin paha turvotus ettei mene enää napit kiinni :D Ihanaa kyllä kun voinut tämän päivän nauttia ilman oksentamista kun puolisokin kotona eikä töissä :)

Ihanaa lauantaita kaikille :)
 
Salmiakista: Kuulin jostakin että salmiakkia ei saisi syödä ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana ja senkin jälkeen vain noin 50g/viikossa, siksi että voi aiheuttaa jopa keskenmenon/ennenaikaisen synnytyksen, verenpaineen nousua ja hb:n laskun. Onko joku syöttänyt mulle pajun köyttä? Itse en ole salmiakkiin uskaltanut koskea vaikka mieli on tehnyt.

Ylihuomenna ultra! Jee! En malttaisi millään odottaa.

Susse ja "Stuart" 6+5
 
Tervetuloa, Jyllanti80. :)

mammuzki, olen pahoillani! :( Toivottavasti vuoto on normaalia, koska joillakinhan voi tulla yllättävän runsastakin ilman että on km tulossa. Pidän sulle kovasta peukkuja, että raskaus jatkuu! :hug:

Tuntuu että suht äkkiä on nämä päivät lähteny menemään. Tänään on "jo" 7+1 eli 8. viikko. :heart: Ens maanantaina neuvola ja seuraavan viikon tiistaina neuvolalääkäri, jossa myös ultrataan.

Nyt saunaan!

Diinu & Pipana 7+1
 
Mammuzki:Toivotaan, että kaikki on ok. Muistelen, että joillakin tutuillani on myös alkuraskaudesta tiputellut pikkuisen varsinkin ns.menkkojen aikaan ja raskaus on silti jatkunut normaalisti.Pidän peukkuja ja lämmin halaus täältä!:hug:

Salmiakista:Minulle on kolmen edellisen raskauden aikana suositeltu salmiakkia, koska verenpaineeni menee herkästi hyvinkin alas. Ainoastaan siksi varoittelivat, että on aika suolapitoista, että loppuraskaudessa piti vähentää jos turvotusta tulee.
Tiedä sitten onko säädökset/suositukset taas kerran muuttuneet:p

Kotidopplerista: Raskaustestit ja ovulaatiotestit | Raskauskeiju.fi siellä näytti olevan tarjouksiakin nyt.
Ja huutonetti on mun pakkomielle, sieltäkin löytyi kohtuuhinnalla muutamia.

Oma napa: olen ollut hyvin kiukkuinen, lyhytpinnainen ja ruoka ei maistu, se ei sinäänsä haittaa, on sen verran päässyt painoa kertymään, että saa vauva ottaa vaikka kaikki tarvitsemansa siitä:LOL:
Huono vointi, ääretön väsymys(tai luontainen laiskuus, jonka nyt voi heti pistää plussatestin piikkiin ;))
Kauheasti tekisi mieli kaikille kertoa, hypistellä vauvanvaatteita, saada kunnon vauvamasu...
ai, minäkö malttamaton??? :)
 
moi kaikille! Tein positiivisen raskaustestin 16.3...ja tein vielä kahtena seuraavanakin aamuna, kun en todeksi meinannut uskoa. En oo koskaan kirjotellut foorumille ja ajattelin uskaltautua mukaan.

Mulla olis laskettu aika 25.11. Esikoinen tällä hetkellä 15kk ikäinen ja tyttö on kyseessä. Saas ny sit nähdä tuleeko pikkuveli vai pikkusisko täältä massusta. Olen kyllä nyt ollu nää päivät tosi onnellinen että meidän perhe saa uuden jäsenen vielä ennen joulua. :)

Kolmannesta kierrosta nappas yrittämisen jälkeen tällä kertaa kun esikoista yritettiin yli vuosi ja olin siihen tälläkin kertaa varautunut, mutta toisin kävi.

Eli mun tiedot: mari-saa-vauvan/28v/toinen/OYS
 
Iltoja..

Enää ei pelota pahoinvoimattomuus, eka pikajuoksu vessaan suoritettu :) Ja juuri parahiksi vapaapäivien aattona, työt suoritettu kunnialla muutamaksi päiväksi, saa rauhassa harjoitella tuota asiaa kotona..
 
Hyvää sunnuntaihuomenta marrasmasuille!

Mammuzki toivottavasti ei ollu km! Miten kävi? Eikös km:ssä vuoto ole todella runsasta ja kirkasta? Vielä voi olla toivoa, ellei tilanteesi ole sitten muuttunu? :hug:

Kumikvatti itekki varasin ajan varhaisultraan tiistaille joka ois omien laskelmien mukaan 7+0 eli pitäs jos sillon näkyä sydänäänet :)

Ite oon ihmetelly ku ei pahaa oloa ole näkyny ja kahvi maistuu, kyllä nyt vklopun aikana on ollu sellasia "etomis" aaltoja että välillä tulee paha olo joka menee välistä pois.. ei mitään pahempaa
Ja ärsyttää ku pitäs tehä kaikkea, siivota kotia ja muuta mutta ku ei vaan jaksa :( haluttais vaan maata kokoajan .. Nyt otan ittiäni kyllä niskasta kiinni, enkä mee enää takas sänkyyn vaan lähen koiran kans ulos! tuntee ittensä nii saamattomaksi ku ei jaksa mitään :LOL:
Nostan kyllä hattua teille , jotka omistatte jo entuudestaa pieniä lapsia ja jaksatte touhuta väsymyksestä/pahasta olosta huolimatta! :)

Tervetuloa uusille, ihanaa ku tää porukka vaan kasvaa! Toivottavasti kaikki pääsee myös loppuun asti <3
 
Huomenta kaikille!

Peukut pystyyn Mammuzkille, että olisi vain väärä hälytys! Tsemppiä!

Mä oon yrittänyt lukea alusta asti tämän ketjun viestejä ja olen kyllä ihan sekaisin kuka oli kuka ja mikä ja miten. :) Olisi kiva, jos kaikki laittaisi aina loppuun millä rv:llä on menossa, niin voisi sitten itse vertailla omia olojaan ja mahdollisesti ootella tulevaa. :)

Itsestäni voisin kertoa sen verran vielä, että me ollaan mieheni kanssa yrittäjiä, ja yritän olla töissä ihan loppuun asti (tietysti vauvan hyvinvointi huomoiden). Jos raskauaika on yhtään samanlainen kuin kaksi edellistä, voin olla lähes synnytykseen asti (niin halutessani) töissä. Mulla ei ollut juurikaan mitään vaivoja edellisissä ja yliajalle menivät molemmat pojat, että napsahti.

Mulla on vihlonut tosi kipeesti johonkin munasarjojen kohdille. Yleensä jommalle kummalle puolelle ja nopeassa liikkeessä. Mutta tämä on tainnut olla monella muullakin tässä alussa. Eilen oli havaittavissa pientä kuvotusta aamulla kaupassa ja illalla vasta kuvottikin. Luulin jo jonkin vatsapöpön iskeneen, kun ei edes lauantai suklaat maistuneet. :D Edellisissä raskauksissa mulla oli alussa pientä kuvotusta, mutta ikinä en ole oksentanut.

Harrastaako joku aktiivisesti liikuntaa? Mä olen puolen vuoden ajan käynyt aika ahkerasti jumpissa (ensin syyskauden zumbassa ja nyt tän vuoden tavan jumpissa, lähinnä step) ja ajattelin kyllä jatkaa tätä niin pitkään kuin vointi sallii. Tietääkö joku tarkemmin noista rajoitteista liikunnan suhteen? Jotain sykerajoja mä luin netistä, mutta koskeeko ne myös ihan alkuraskautta? Mä en ole aikaisemmissa raskauksissa harrastanut näin aktiivisesti liikuntaa, joten tämä on nyt ihan uutta.

Mä varasin sen varhaisraskauden ultran ja se on 4.4. klo 12. Eli parisen viikkoa pitää vielä jaksaa odotella. Silloin on rv 6+5 ja toivon, että siellä jo syke näkyisi. Sen jälkeen ajattelin soitella neuvolaan ja varailla ekaa aikaa. Varmaan jonnekin sinne rv 9-10, niin voisi jo ehkä sydänäänetkin kuulua. :heart:

Nyt pitää jatkaa työntekoa. Hyvää sunnuntaipäivää kaikille!

PaavoPesusieni rv 4+4
 
Josko minäkin ilmottautuisin :whistle:

Eli Tuomekukka 32v viides tulossa ja la 27.11.11

Laitan nyt tuon la mikä luulen olevan oikea. Neuvolaan en ole soitellut mut mulla pitkä kierto ja varmasti siirtyy viikolla. Normikierron mukaanhan nyt taitas olla rv 5+1 ja la 20.11. mut itse sanoisin et nyt rv 4+1 (juhuu :p).
Testin tein jo tosi aikaiseen eli ekskiviikkona jolloin tais olla rv 3+4. Ihan kaupan halppistesti ja heti tuli viivat. En ole sen jälkeen testaillut.

Olo aika sekava. Lupa tälle oli ja ei hötkyilty. Luultiin et menee taas pitkään ennenkä tärppää. Oli pieni shokki ne viivat :ashamed: Vieläkin tuntuu ettei oo totta, miten me selvitään, mitä sanoo mummot+ukit kun kuulevat jne. KÄÄK!

Mahaa juilii välillä julmetusti ja hikoilen kuin pikku sika : / Muutenpa ei mitää erityistä havaittavissa. En ole koskaan pahoinvoinneista tmv kärsinyt.

Tuomenkukka rv 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Diinu hyviä uutisia sinulla. :) Todella ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin :heart:

Meillä on varhaisultra nyt sitten tiistaina edessä, vähän alkaa jo jännittää :O

Ei ole hirveästi taas tullut kirjoitettua, kun läppärikin on huollossa eikä pöytäkoneelle tule niin vaan istahdettua kuin siihen läppärille :)
Täällä ei tosiaan mitään uuttaa. Alkaa jo tuntumaan, että löytääköhän ne mitään tiistaina ultrasta kun ei tuntemuksia ole lähes ollenkaan. :confused:

Mammuzzkille Paljon tsemppiä ja toivotaan väärää hälystä :hug:

Ja onnea Uusille tulokkaille =)
-Tryffe ja kyytiläinen viikolla 7
 
Voimahali Mammuzzkille:hug:

Sainpas kuin sainkin tänään aikaiseksi pakattua lisää muuttolaatikoita =)
Olemme ostaneet ekan oman kodin... Avaimet saadaan 1.4. ja muutto olis 9.4.
Eka viikko me käytetään talon maalaukseen... et on sit kiva tulla kaikkien kamojensa kanssa.
Mut mites on se maalaus?! :confused:
Saanko minä olla mukana maalaamassa sisätiloissa?? Tietääkö joku?
Ajateltiin, et tuuletetaan sit paljon..ku Tanskassa on jo kevät niin hyvällä stsäkällä olis joku 10-15 asetta ulkona sillon...
Itse muutossa voin sit kannella laatikoita, raskaat huonekalut saa miehet kantaa.

Tekis niin mieli kertoa kaikille raskaudesta... Olenhan mä kertonu parille ystävälle ja töissä.
Me ollaan niin avoimia töissä ja pieni tiimihän me ollaan: 8henk. Joten kerroin kaikille työkavereille ku pahoinvointi alkoi.. tietävät sit mistä on kyse ja eivät pistä mua nostaa raskaita 20kg laatikoita yms. Pomot olivat kyllä jo edellisellä viikolla sanoneet toisilleen, et se on sitten minä joka tulen seuraavaks ilmoittaa et olen raskaana:D Totta!!
Omalle perheelleni yritän jaksaa sinnitellä toukokuun puoleen väliin asti, kun sillon äitini tulee tänne käymään :heart: Vaikeetahan se on, kun on niin monta asiaa mitä mietin ja ajattelen... ja kun äiti just eilen kysyi " No mitä sinulle kuuluu"..."hyvää";)
Poikaystävän perhe sai tietää viikko sitten, en ollut mukana kertomassa. Olivat kuulemma iloisia! He saivat tietää jo nyt, koska ei ole varmuutta että appiukko elää niin kauan...

Paljon täällä tapahtuu, joten ei voi vaan raskauteen keskittyä..ehkäpä aika sitten menee siivillä:D

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!
RV 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Ja taas tullut uusia, tervetuloa!! :wave:

Aivan kamala väsymys vaivannut ja etoo kokoajan. Onneksi mies tarjoutui siivoamaan kun näki oloni :p Itse saanut siis vaan haukotella sohvalla. Ei mene enää kauaa, että saa lähteä vaateostoksille :/ Pitäisi ostaa jotkut rennot housut joissa vähän joustoa vyötäröllä ja alkaa rintaliivitkin jo puristaa :D
En ole enää muutamaan päivään saanut kuin yhden hörpyn kahvia alas. Sen maku on muuttunut aivan kamalaksi, hirveän kitkerän makuista :| Inhottavaa kun tekee mieli kahvia ja tulee sellainen oikea kahvin maku suuhuun vaan kun hörppää niin huhhuh mikä maku :x En tiedä miten peittelen raskautta, jos ystävien luo pyydellään kahville käymään kun en saa nyt tosiaankaan edes väkisin yhtä kupillista alas. Pitää alkaa vetoamaan että maha ei enää kestä tms :$
Ja vielä niin pitkä aika ultraan, vasta viiminen päivä neuvola ja ultraus siellä. Ei millään malttaisi odottaa : /
Pitäisi varmaan loähteä käymään pienellä lenkillä niin jos vähän piristyisi :)

rv 7+5
 
Heips kaikille!

Voi jestas että voi väsyttää!!! Tekis mieli vaan maata sohvalla, mutta tuo esikoinen ei oikein anna sellaiseen tilaisuutta :D
Täällä on nimimerkikinkin mukaan varsinainen KiukkuIita, kaikki ärsyttää aivan suunnattomasti ja on kun olis PMS-oireet potenssiin sata päällä :) . Mies rukka saa kärsiä mun raivoamisesta :kieh:
Esikoisen kanssa olin mitä seesteisin alusta asti, että kyllä ihmetyttää tämä olotila!
Pahoinvointia ei ole vielä ollut, ainoastaan aalloissa tulevaa lievää huonovointisuutta. Sitä odotellessa..
Mari-saa-vauvalla on näköjään sama laskettu aika ja esikoinenkin suht saman ikäinen, mukavaa kun on muitakin "samassa tilanteessa" :)
Kertomisesta, ei olla kerrottu vielä kenellekään ja ajattelin odotella tuonne Np-ultraan asti, jos siihen saakka pystyy pitämään salassa :) voi olla että jossain vaiheessa tuo kahvin juomattomuus paljastaa, jos siis sellaista nyt tulee.
Joku kyseli esikoisten synnytyksistä, meillä poika syntyi rv 37+0 ja pitkällisen puurtamisen jälkeen sektiolla väärän tarjonnan vuoksi. Toivottavasti nyt pääsen normaalisti synnyttämään, oli se toipuminen siitä sektiosta mulle vaan niin iso ja vaikea juttu :(
Liikunnasta, itse olen ahkera jumpalla kävijä ja ajattelin jatkaa jumppailua niin pitkään kun itsestä tuntuu hyvältä. Viime raskauden aikana jouduin luopumaan jumpista n. rv20 aikoihin kun alkoi supistelemaan :( toivottavasti nyt saisi jatkaa pidemmälle!

KiukkuIita rv 4+2
 
Ilmoitanpa omat raskausviikot tässä kanssa ja täytyy sanoa, että mulla ei ainakaan vielä tunnu missään että olisin raskaana (ei ole pahoinvointia, rinnat arat tms.). Esikoisen kanssa meni alkuraskaus tai oikeastaan koko raskaus ilman pahoinvointeja tai kuvotusta, kahviakin join 1-2 kuppia päivässä. Tietysti siinä viimeisellä kolmanneksella sitten tuli kaiken maailman kolotuksia ja supisteluja mutta ne kuulunevat kaikille raskaana oleville... :) Toivon tosiaan, että tämäkin raskaus menee ilman turhia yökkäilyjä ja voin elää "normaalia" elämää... :saint:

Me ollaan kiukkuiita samoissa lukemissa... sillä mulla on kanssa rv 4+2
 
Tervetuloa, mari-saa-vauvan ja Tuomenkukka! :)

Tryffe, kiitos ultrakuulumisonnitteluista! :) Ja hirmuisesti sullekkin onnea tulevaan ultraan!

Mulla olis huomenna eka neuvola. :heart: Pieni jännitys on, vaikka tietääkin mitä siellä tapahtuu. Varmaan esikoinen on ihmeissään, kun tälläkertaa äitiä tutkitaan eikä poitsua.

Meitä on muuten jo 51 odottajaa! :heart:

Diinu & Pipana 7+2
 
Mitenhän voin nukkua ensi yönä, huomenna yksityisen puolen ultra :confused:
Jännittää jo valmiiksi miten tuolla masussa voidaan! Ystävän pyysin henkiseksi tueksi mutta hän oli vähän kahden vaiheilla lähteekö mukaan...Toisaalta pärjään kyllä yksinkin, mies ei pääse tällä kertaa mukaan kun kuopus tarvitsee häntä. Ensi viikon jälkeen on ensimmäinen neuvolakin, silloin toivoisin että mieskin pääsisi osallistumaan. Tällä hetkellä kuitenkin tuntuu siltä että minä olen odotukseni kanssa yksin, voi tietysti olla että otan kaiken tunneperäisesti raskaudesta johtuen mutta odottaisin silti että edes joku olisi yhtä innostunut raskaudestani kuin minä olen. Tänäänkin sain kokea olevani jengipetturi kun en pääse enää osallistumaan illanviettoihin samalla tapaa kuin aikaisemmin, kaverini sanoi että häntä suoraan sanottuna harmittaa että minä olen jo toinen hänen kavereistaan joka odottaa vauvaa ja että hänellä ei kohta ole enää ketään joka kävisi hänen kanssaan iltaa istumassa. Sinkkujen ja perheellisten on joskus hyvin vaikea sulauttaa elämänsä yhteen, varsinkin jos joustomahdollisuutta ei tule suuntaan eikä toiseen. Ehkä ihmiset ajan kanssa tottuvat ajatukseen että nyt on minulla sellainen vaihe elämässä (jälleen kerran) jolloin on otettava kaikki vähän hiljaisempaan tahtiin. Olen jo menettänyt kavereita siitä syystä että minä haluan olla perheellinen, äiti ja puoliso. Tämä homma vie kuitenkin hyvin suuren osan ajastani ja elämästäni, en voi joka viikonloppu riekkua jossain niin kuin sinkkuystäväni. Sekava sepustus...ehkä vähän väsynytkin. Siispä nyt voisi olla aika siirtyä laskemaan lampaita.

Susse ja "Stuart" rv 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Pystyin nukkumaan yön hyvin siihen asti kunnes kamalaakin kamalampi kurkkukipu alkoi, ultraa en sitten ehtinyt miettiä juuri ollenkaan. Herätys tuli, kiitos kurkun kello kuusi aamulla.

Tänään on tasan 7 raskausviikkoa :flower:
 
Huomenta!

Susse1983 Onnea sinne ultraan! Tuuthan sitte kertomaan,miten meni :) Tänä aamuna ensimmäistä kertaa kahvi ei sitte mullekkaan viimein maistunu! Hyi se maistu jotenki oudolle, vaikka ennen on pakko saaha se yks kuppi aamukahvia muuten ei ylös nousta :D Kai se etominen nyt sitte on tehny tehtävänsä.. Kauheaa ajatella jos tää pahenis jossain vaiheessa ja pitäs kuitenki yrittää töissä olla normaalisti, ja jos tulee jotain tilanteita esim. palaveri huomenna ja sieltä ei nyt noin vaa juostakkaan vessaan.. No pitää toivoa että pysyy tää etominen aisoissa..

Mulla kans sama tilanne, pakko kohta paljastaa tää raskaus kavereille (en ole kertonu vielä ku omille vanhemmille) koska ovathan he jo useampana viikonloppuna pyytäny iltaa istumaan/keilaan ym. ja minähän oon kyllä menny mutta kuskin hommissa ku muut siemailee siideriä :D Mites te muut, ootteko hyvin saanu pidettyä salassa, vai onko tullu tilanteita vastaan, missä epäilykset herää?

Nyt töihin valmistautumaan!

Karoliina rv 6+6
 
mammuzkille voimia :hug:

susse1983 onnea ultraan :) itekki haluisin jo pian nähdä, että onko kaikki hyvin masussa :)

Niin ja tervetuloa uusille :wave:

Tänään varaan aikaa varhaisultraan, kun oon nyt pähkäillyt, että meenkö sinne ees. Pakkohan se on mennä :D
Oireista sen verran, että oon nyt joka yö joutunut heräämään pissalle ja viime yönä mulla oli todella huono olo :/ Mulle ei oikein ruoka oo maistunut pariin päivään :( tulee hirveän huono olo kun miettiikin syömistä.. Tänään on pakko syödä! :D
Kouluun täytyis lähteä kohta puoliin ja sit kotiin siivoamaan. Oikein kiva päivä tiedossa.. :D

Kumikvatti rv 6+1
 
Tuomenkukka,
sinullahan on hyvin samankaltainen tilanne kuin minulla! LA 26.pv ja neljättä odotellaan.
Lupa oli annettu, mutta plussa kävi niin nopeasti ettei ihan ehtinyt itse mukaan.

Kertomisesta:
Miehen sukulaiset ei jännitä, ne on äärettömän iloisia ja onnellisia tästä....
muttamutta, isäni ei tule ymmärtämään miksi pitää olla näin monta lasta,
vaikkakaan eipä sen ole tarvinnut näitä isompiakaan hoitaa, ja kyllä se siitä taas toipuu ;)
Yritämme pitää salaisuuden vähän pidemmälle, ihan vielä en haluaisi paljastaa kaikille, sitten taas tavallaan olisi kiva jollekin kertoa, että voisi enemmän asiasta höpöttää.

Mites kanssasisaret tekisitte, olen hakenut koulutukseen jonka haastatteluun menen huomenna.
Koulutuksen kesto on n.10kk ja alkamispäivä ei ole vielä tiedossa.
Kovasti haluaisin siihen koska sillä pystyisin saamaan meille ihan ok talouden ja se koulutuksena on hyvin mielenkiintoinen.Keskenhän se vähän jäisi:(
Kysymys kuuluu, pitääkö/kertoisitteko raskaudestanne haastattelussa?

Hyde79 ja Hyss 4+2
 
Päewöö kaikille tasapuolisesti. Halaus kaikille surun kohdanneille. Ja terwetuloa uudet.
Mie en oo kirjootellu oikeestaan ollenkaan vaikka joka päivä käynkin lueskelemasa teiän kuulumisia.
Mun tilannehan ei kuitenkaan oo ideaali, siis tulin niin vahingossa raskaaksi. Olen tuntenut tulevan isän joulusta, hmm. Kaikki asiat aivan auki ja tietenkin pelottaa et miten käy. Joo tiiän ois ehkä kannattanu pitää huolta ehkäsystä mut jotenki kuvittelin etten voi ees tulla ku ex-miehen kans yritettiin melkeen 4 vuotta tuloksetta. Oon aina halunnu äidiks mut tosissaan tilanteena jännittää.

Huomen ois varhaisultra, sekin pelottaa! Sori vuodatus.


EL ja toukka 7+6
 
hei :)

kai sitä pitää uskaltaa hypätä tänne mukaan, hui...! eli täällä olisi uusi marrasmasun kasvattaja, eilen tehty vahvasti positiivinen testi (tai kaksikin :D ) ja vieläkin olo typertyneen onnellinen ja hämmästynyt :) toinen lapsi olisi tulossa, esikoinen on 1-vuotias (kohta tosin jo kaksi) :heart:

yritän ehtiä mukaan juttuihinne, olisi näköjään tuossa ensin 17 sivua kahlattavana :whistle: mutta kiva vaan kun on paljon kirjoittelijoita ja juttua!

ainiin, jos joku päivittää minut listoille, niin LA olisi kai virallisesti 22.11. mutta oikeasti luulen muutama päivä myöhemmin. viikkoja veikkaisin olevan jotain 4+2 - 4+6, mutta selviää tarkemmin varhaisultrassa parin viikon päästä, jonka tietysti ehdin tänään heti ensimmäisenä aamulla varata :D

t. manna8 + pikkuinen 4+6 :heart:
 
Heippa ja tervehdys uusille :)

Aaltomainen etominen jatkuu täälläkin...Sekä hirveä väsymys. Tänään oli kyllä yhtä tuskaa, kun tyttö herätti 5.30. Puoli tuntia olisi saanut vielä nukkua ennen töihin ja hoitoon lähtöä. :) Hän herää yleensäkin aikaisin, mutta tänään oli harvinaisen vaikeaa saada silmät auki!

Jos tämä huonovointisuus pysyy tällä tasolla, niin tän kanssa nyt pystyy jotenkuten vielä elämään.. esikoisen kanssa olin näillä viikoilla paljon huonommassa kunnossa. : / Muutenkin kauhea nälkä kokoajan, jota ei ollut edellisessä raskaudessa. Eikä mitään muitakaan mielitekoja. Niin nää näyttää olevan erilaisia.

Oi voi, mäkin jo ultraan haluaisin, mutta kaipa se on odoteltava vielä...Varhaisultraan ei varmaan olla menossa.

Papu82 ja viikot 6+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikki!
Pikainen vastaus - EtanaLilli- lle. Itselläni kävi esikoisen kanssa melkein samanlainen tilanne. Tai oikeastaan vielä nopeammin. Tavattiin miehen kanssa heinäkuussa ja lapsi sai alkuunsa jo syyskuussa. Ja olin myös eksän kanssa yrittänyt monenmonta vuotta. Itse tein silloin aikanaan päätöksen että haluan lapsen ja otan tilanteen sen mukaan miten mene. Sain nykyiseltä mieheltäni (siis esikoisen isä ja tän toisenkin) hirveen huudon siitä että en käyttänyt ehkäisyä jossakin vaiheessa ennen kun tulin raskaaksi. Mut sanoin hänellekin, että olen päättänyt saada lapsen ja jos se ei hänelle käy niin sit se on näin ja sen mukaan mennään. Lapsi kuitenkin ilmoitti siis tosiaan tulostaan todella nopsaa enkä ole kyllä päivääkään katunut tätä. Eikä mieskään. Joten rohkeesti vaan odottamaan jos kerran olet itse halunnut lapsen. Kyllä ne muut asiat sitten järjestyvät ja loksahtavat kohdalleen.

Loistavaa Maanantaita kaikille!
HE vko 7+4 (ja neuvola jo torstaina.. jippii..)
 

Yhteistyössä