<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Chicco Nordqvistilla on kofeiinitonta teetä, niitä oon aikasemmin ostanut. Oon sitä joskus kotiin ostanut, kun on tullut juotua myöhemmin illalla teetä, mutta ei kuitenkaan halua enään siihen aikaan sitä positiivista energiapiippiä virkeyden suhteen. Niillä on tietääkseni pariakin erimakua. Kurkkaappa: Nordqvist - Tee hetkestä elämys®
Mie olen noista tykännyt :)

Kyllä mulla on pari kertaa kutkuttanut kertoa, kun töissä joku on kertonut lapsistaan ja sanonut sitten mulle "sitten joskus kun sullakin on" :) Mutta ei muuten, kun ei sitä itsekkään ole vielä kunnolla osannut sisäistää, että asiat on näin ei osaa ajatella, että siitä jollekkin kertois :)

Diinu kiitos tästä kissa hiekkisjutusta :D Nyt mä alan varmaan pesemään extrahyvin kädet :LOL: Nooh, älkää pelätkö en mä miksikään Todelliseksi neuroottiseksi meinaa ryhtyä :D

jennae kuten Chicco sanoikin, älä hättäile :kiss: , testaa taas huomenissa. Voi olla tosiaan että ei vielä näytä, mutta huomenna voi jo näyttää.

Millaiset keskenmenonoireet voi olla, jos näin alussa menee? Oon jostain lukassut, että ei välttämättä edes huomaa, jos ihan alussa menee. Oonkohan lukenut taas jotain puuta heinää :)
 
Olipas mukavan paljon luettavaa! :)
Täällä on pahoinvointi selvästi aluillaan. Eilen ja tänään herätessä kun on juonut ekan lasillisen vettä niin saa heti juosta vessaan. Lisäksi selvästi aamuisin heikottaa, jos ei heti syö. Vaan hankalaa syödä kun huono olo ja tietää ruuan heti nousevan ylös :D

Kahvista sen verran, että itse olen juonut pari kuppia päivässä ja ohjeena taitaa olla, että kolme pientä kuppia saa juoda päivässä, jos nyt oikein muistan.

Ja minä myönnän, että on hankalaa olla hiljaa tästä raskaudesta. Esikoinen tulossa ja tekisi mieli huutaa asia koko maailmalle :LOL:

Soitin aamulla varatakseni varhaisultran, mutta sieltä nainen sanoi, että minun kannattaa ensin soittaa neuvolaan ja kysyä onko heillä vielä laitteet. Kuulemma siellä on ainakin ollut vanha ultrauslaite jolla ultraavat ekalla käynnillä :O yksityiseltä vaan sanoivat, että parempi varmistaa ensin kuin maksella sitten turhaan :)

jennae toivottavasti kaikki on hyvin. Itse en noista digitaalisista paljoakaan ymmärrä kun aina käyttänyt perinteisiä testejä, mutta sinuna testaisin uusiksi kun viikkoja kasassa 5 ja jos edelleen näyttää noin niin soittoa neuvolaan, josta osaavat varmaan neuvoa. Elä panikoi siis vielä liikoja. Toisillahan voi nousta vain hormonitaso hitaasti, joten voihan olla, että sen takia näyttää vaikka noin! :hug:
 
Chicco Ei ole ollut mitään oireita, ehkä oon vaan vainoharhainen! : /

Tryffe Viimeksi kun mulla meni kesken 5+0 viikolla, niin mull aoli ollut plussasta asti vatsakipuja, sellaisia lieviä suppareiden tuntuisia ja alkoi tuhrulla mikä sitten muuttui nopeasti tosi tosi runsaaksi vuodoksi missä oli hyytymiä mukana. Ala selkä oli kanssa ihan tulessa :/ mutta eiköhän sekin ole ihan yksilöllistä, joillain tuntuu joillain ei...

APUVA mä panikoin taas! :ashamed:
 
jennae, minäkin sanon että yritä olla hätäilemättä! :hug: Mulla on nyt 4+6 ja mun digitesti näytti sen raskaana 2-3. Eli uskoisin, ettei sulla vielä edes pidä näyttää samaa kun kuitenkin olen neljä päivää edellä. Ei nuo digitestien viikot ole niin tarkkoja, niinhän siinä itse testipaketissakin sanottiin. =) Oman mielenrauhan vuoksi ehkä viisaampaa olisi tehdä tavallisia raskaustestejä jatkossa, niin ei tarttis niistä testin antamista viikoista murehtia. Tosin itse ainakin päätin että tuo testi oli viimeinen minkä teen, kun onhan noita jo palanutkin melkoisesti. :ashamed:

Tryffe, mä käsittäisin että keskenmenon oireet on just se runsas verinen vuoto ja kivut. Pieni verinen vuotokin voi olla ihan normaalia tai sitten merkki alkavasti keskenmenosta/tuulimunasta. Mutta noita asioita pitäisi yrittää olla miettimättä ettei sekoa täysin. Yritetään kaikki nauttia oloistamme ja murehditaan vasta sitten kun aihetta on. Älä Tryffe sinä ainakaan ala panikoimaan siitä toksosta. ;) Se on erittäin harvinaista, että sen edes saisi. Pakko silti myöntää, että mä annan mieluummin miehen puhdistaa kissan hiekkalaatikon mitä tekisin sen itse nyt kun oon tässä tilassa.

Chicco, mä kanssa pidän sulle isoja peukkuja! :) Ja kaikille muille toki kans.

Tiukutus, päivitin sun tiedot.

Kahvista minäkin oon kuullut että max. kolme kuppia päivässä näin raskausaikana. Mulla ei kohta taida itsellä tulla juotua ainuttakaan kupillista, kun on kahvinjuontihalut kaikonneet täysin. Sama oli esikoisen aikaan. Mutta varmaan pakko näin alussa yrittää juoda edes se yksi kupillinen kun käy jossain kylässä ettei kukaan vaan arvaa mitään. :D

Mä olen ihmeen hyvin pystyny pitämään suuni kiinni tästä raskaudesta. Äidille mun oli pakko kertoa, kun tuli semmoinen tilanne. Mut ei mua haitannut vaikka hänelle kerroinkin jo. Muille isovanhemmille kerrotaan vasta sitten kun on eka ultra takana.
 
Mä kans mietin pääni puhki miksei mulla ole yhtään pahoinvointia, vaikka en sitä toisaalta toivokaan.. Tässä joku juuri totesi sen olevan niin varma merkki siitä, että kaikki on hyvin. Mä allekirjotan ton niin täysin! Mulla on kans tullut keskenmeno ennen kuopusta ja mä arvasin sen ite ensin siitä, että pahoinvonti alka häviämään..

Mies muuten kävi hakemassa parsaa sitten niin monta pussillista pakastimeen, ettei ihan het lopu kesken.. Foolihappojen saamiseksi. Kyllähän sitä nyt periaatteessa saa tarpeeksi tavallisesta monipuolsesta ruokavaliosta. Voin silti syödä parsaa ihan niin paljon kun herra haluaa :D

Sitten mietin ihan tyhmiä juttuja tulevaisuudesta.. Meillä on varattuna matka Kyprokselle toukokuussa ja mietin, että onkohan halloumi-juustoa turvallista syödä ilman listeria-pelkoa.. Ja mtä muuta pitäs siellä välttää??? Olin siis suunnitellut syöväni paistettua halloumia koko viikon aamupalaks, lounaaksi, päivälliseksi ja ehkä myös iltapalaksikin..

En muuten mäkään oo kokenut tarvetta kertoa vielä kellekään.. hassua.. Ennen on pitänyt soittaa siltä istumalta kaikille. Nyt taas tuntuu että haluan pitää tän salaisuutena vielä jonkin aikaa. Aloin kans tuos tänään puhumaan miehelle siitä varhaisultrasta. Meidän kylältä taitaa joutua vaan lähteen Hesaan, kun olen kuullut ettei täällä semmosta tehtäis. Kyllä mä luulen että haluaisin tän todelliseks jo ennen kun ois se np-ultra. Hoh, onpas paljon irrallisia ajatuksia.

Nyt mä oon huomannut muuten sen, että minä joka oon melkonen yökukkuja, oon ihan valmista kauraa jo kahdeksan jälkeen ja palelen ihan hirmusti. Eilenkin oli pakko laittaa sauna päälle, että lämpiäisin. No sehän auttoi vaan sen saunomsen ajan, mutta ihanaa oli!

Mielenrauhaa kaikille!
Nojanda ja Pieni Kyytiläinen 3+6
 
Mulla oli käytössä Puregon- ja Pregnyl-pistokset, Clomeilla mentiin vaan TYKSin maksimi kolme kiertoa. Clomeilla oli kyl hyvä vaste, mut inseminaatiot meni ajoitukseltaan mönkään ja kerran sain tavarat sieltä reisilleni saman tien ku nousin ylös: / et siinä meni luotto lääkäreiden aina hokemaan: "ei ne sieltä ulos voi tulla kun kerran sisään laitetaan" Tästä johtuen olen ollut tosi skeptinen sit myös mahdollisiin alkion siirtoihin, mikä senkään sisällä pysymisen sit takaa? Mut onneksi ei tarvinnut mennä sinne asti, ja nytkin pikkuveitikka sai alkunsa ihan luomuseksillä, kun en enää inseminaation voimaan usko. Ja isännällä oli silloin alkunäytteessä 650 milj. siittiötä, joista 70% priimakunnossa, eli siemennesteen laatu on ollut kohdillaan koko ajan.

Alavatsakivut on ollu vaivana täälläkin, yöllä kun kylkeä kääntää niin melkoisesti juilii kyllä. Lisäksi toi ilma pakkautuu suolistoon ilmeisesti jonnekin kohdun taakse, koska välillä vihloo niin et meinaa itku tulla ja sit kun täräyttää mojovan pierun, niin heti helpottaa:ashamed: Oli ihanaa mennä tänään ostamaan D-kupin rintsikat, kun on ollut kaksikymppiseksi asti A ja sen jälkeen B. Kamalaa vaan, et kuinkahan Dolly Partoniksi tässä vielä ehtiikään...
 
Jee hyvä Chicco :LOL:

Huh, ei mennyt nyt lenkki koirien kanssa niinkuin suunnittelin. Yhtäkkiä toinen koira (45kg rötkyle) kiskaisi kovasti penkkaan päin, meinasin lentää turvalleni, joten äkkiä otin jalalla vastaan etten kaatuisi. Tuntui kuin joku olisi revennyt munasarjan kohdalta ja tietty kamala huoli tuli että kävikö jotakin :'( kauheaa kyytiä kotia (oltiin tunnin kävelymatkan päässä....) ja heti vessaan tarkistamaan. Ei onneksi verta tms. mutta edelleen kovasti sattuu vasempaan munasarjaan. Huih! Kyllä säikäytti ja edelleen pelottaa :'(
 
Itekki oottelen sitä kauan kohuttua pahoinvointia alkavaksi, tai sitte ei alkavaksi? Kahviki maistuu mitä parhaimmalle aamuisin, oon vaan kuullu että kahvi alkaa etoon jossai vaiheessa vaikka kuinka olis aiemmin maistunu :p Tiukutus ei kai siellä mitää vakavempaa masussa oo meneillään, itekki aattelin tänään jumpata oikein kunnon hikijumpat, mutta kun aloin huitoa ja hyppiä meni maha kyllä kipeäksi ja siihen jäi jumpat tältä erää :S oli pakko hyökätä lämpimään suihkuun ei tuntunu yhtään mukavalta, ninku yleensä ku pääsee kunnolla hikoileen ja liikkeeseen. : /

Nojanda Itekki mietin tuota matkapuolta meki ollaan menossa Rhodokselle pääsiäisen aikaan, ja pitäs ottaa selvää mitä saa syyä ja muuta vastaavaa.. En oo muutenkaa mikää ekspertti noissa ulkomaanmatkoissa ku tää on ihka ensimmäinen aurinkomatka etelään, ennen käyny vaan Norjassa tms. :wave:

Ja nyt ku tuota keskenmenoa nii pelätään niin täällä juilii kans mahaa aika ajoin että saa kyllä pelätä että tässäkö tää ny oli.. Mullaki tekis mieli kertoa asiasta, esikoinen tulossa ja tää kaikki on niin ihanaa ja uutta! pitää malttaa vaa olla hiljaa tää iha alkuaika.. äitille tottakai möläytin heti ku siltä saa neuvoja ja tukea, mutta muille ei voi kertoa vielä..

Mites te muut, ootteko suunnitellu että millon kerrotte asiasta lähimmille tai töissä?
 
karoliina87 juu, tuskin mitään pahempaa. Kuullut myös, että nuo tuollaiset nopeat liikkeet saattaa saada vähän pidemmäksikin aikaan ikävän tunteen. Tuntuu vaan että pieni on niin kovin hauras vielä ja särkyy pienimmistäkin riuhtaisuista :') Noh, tämän päivän otan ihan iisisti enkä enää riehu :D

Ja tuleville isovanhemmille olen ajatellut tilata (sitten kunhat viikkoja enemmän) tyynyliinat joissa lukee mumma ja toisessa paappa. Ne sitten lähetetään heille kirjeen kera ja mahdollisen ultrakuvan kanssa :) Anopista en tosin vielä tiedä miten kerrotaan, hän kun ei varmaan ihan hirveän hyvin uutisia ota vastaan :rolleyes: pitää yrittää jotakin hänelle kehitellä :D
 
Jestas te ootte ollu ahkeria :whistle:
Mähän jään kelkasta, parikin kertaa päivässä käyn lukemassa, mut silloin ei muka ehdi vastata mitään, sit lykkään sitä ja taas on tullu kilometritolkulla uutta tekstiä o_O Ihanaahan se on et juttua riittää!

Tiukutus, onpa ihana idea!

Joku oli kysellyt harrastuksia yms.
Me asutaan nyt Espoossa ja kolmas pikkuinen on tulossa. Esikoispoika täytti äskettäin 3-vuotta ja pimunen on 1½-vuotias. Avomieskin taloudesta löytyy.
Meille kävi myös niin (kuten jollekulle tuolla aiemmin, Nolanda?), että kaksi ensimmäistä sai alkunsa suurinpiirtein ajatuksesta, mutta kolmas antoi odotuttaa tärppiä puolisen vuotta.
Mä en harrasta oikeastaan mitään juuri nyt.. Kuulostaapa kamalalta :rolleyes:
Ajatuksissani mä harrastan salia, tanssia, lukemista, käsitöitä ja vaikka sun mitä, mutta käytännössä mun elämä on kokonaisvaltaista kotiäitiyttä. Enkä mä kumma kyllä kärsi tästä mitenkään, elämä on nyt tätä ja kun lapset kasvaa, niin sitten ehkä jotain muuta. Osaltaan tilanteeseen varmaan vaikuttaa tyttösen hirvittävä ensimmäinen vuosi, joka astma- ja allergiaselvittelyjen takia vei kaikki voimat ja kaiken puhdin ja energian vaati saada tyttö tutkimuksiin. Jotain kertoo se, että tytön eka aika Jorvin allergiapolilla oli 1-vuotissynttäripäivänä.. Koirakin meillä hetken aikaa viime kesänä oli, mutta siitä jouduttiin tytön allergioiden takia luopumaan, onneksi meni tuttuun paikkaan, se helpottaa kuitenkin :)
Opiskelut mua odottaa, kunhan pieninkin on tarpeeksi iso, että raaskin hoitoon laittaa ja kun vielä keksisin sen oman alanikin. Onneksi on aikaa miettiä :)

Raskausoireitakin oli pohdittu ja mulla on sellainen kamala tyyntä-myrskyn-edellä- olo. Ei oo pahoinvointia, ei päänsärkyä, kahvikin maistuu... Ainoat oireet on muidenkin kuvailemat äkkinäisten liikkeiden aiheuttamat vihlaisut nivusissa ja turvotus. Väsyttää ja kiukuttaa :kieh:
 
Tulipa tuossa katsottua tv 5:deltä Tuksu menee naimisiin. Iso huh huh! :D Oli jotain niin järkyttävää että oon ihan sanaton.

Chicco, onnea pahoinvoinnista. ;) :LOL:

thunderbird, teillä ei sitten kokeiltu pelkästään clomeja, siis ilman inssiä? Varmaan usko meni hieman noihin inseminaatioihin tuon kertomasi perusteella. Ja se on kyllä totta, että vaikka lääketieteen apukeinoja joutuu käyttämään raskautumiseen niin kun kuitenkin luomuseksillä sen raskauden saa alkamaan niin se on jo hieno tunne! =) Toki se raskaaksi tuleminen siinä on tärkeintä, tapahtui se sitten miten tahansa.

Voi Tiukutus! Varmasti säikähdit. :hug: Joko kipu on hellittänyt? En usko, että tommoisesta voi tulla mitään haittaa vauvalle, kun onhan se kuitenkin siellä turvassa kohdun sisällä vaikka vielä niin pieni onkin.

Raskaudesta kertominen aateltiin tosiaan jättää sinne ekaan ultraan. Tai siis sen jälkeen kerrotaan isovanhemmille ja saatan muutamalle läheiselle ystävällekin kertoa. Yleisesti varmaan vasta viikon 12 jälkeen.

Mulla alkaa aina näin iltaisin tämä tympeä vilu ja samalla kuumottaa poskia. :/ Pitää vissiin lähteä saunaan lämmittelemään. Onneksi on tuo hetivalmis-kiuas. ;)

Oon kyllä aika höperö, kun menin nimittäin tänään ostamaan tulevalle vaaville vaatteen. :ashamed: Käytiin pojan kanssa Lindexillä ostamassa pojalle vaatetta ja samalla mukaan tarttui ylisöpöt ruskeat velourhousut. Esikoisen aikaan olin niin haltioissaan, että samana päivänä kun plussasin niin piti jo käydä ostamassa yksi body ja senkin ostin vähän turhan ison vastasyntyneelle. :D

Mä jo selailin vauvatarvikesivustoja ja mietin millasen turvakaukalon vauvalle haluan. Vaunuja ei tarvitse ostaa kun ne on vain vuoden vanhat. Esikoiselle ostettiin uudet ja pantiin entiset myyntiin, kun olivat vähän turhan jäykät. Nyt on semmoset ihanat ruskeat brion vaunut.
 
Kylläpä on tekstiä taas tullut! Mulla on aikaa istahtaa koneelle vasta näin iltaisin, vaikka pitäisi oikeastaan olla jo nukkumassa, kun lapset herää ennen seitsemää ja mies menee kahdeksaksi töihin.

Tänään on ollut hitusen etova olo, mutta suurinta harmia on aiheuttanut rintojen kipeytyminen. Imetän yhä hitusen yli vuoden ikäistä kuopustani ja ilmeisesti maidon maun muuttumisen vuoksi tyttö on alkanut vähän vierastaa rintaa. Tissiä vaan jyystetään hampailla. Silti sitä on saatava ja jos paitaa ei nosteta heti ylös, niin sitten alkaa suunnaton itkuraivari. Viime yönä tyttö heräsi vain 2 kertaa, mikä tuntui aivan upealta, kun yleensä hän kukkuu pystyssä sen 5-7krt!Vähän jännittää, että mitä tästä imetyksestä oikein seuraa, kun toiset kätilöt ovat sitä mieltä, että se on ihan ok ja toiset suosittelevat lopettamaan.

Olen huomannut suhtautuvani hyvin ristiriitaisin tuntein alkaneeseen raskauteen: Olen todella onnellinen, mutta vähän säälittää tuo kuopus, joka on vielä niin pikkuinen. Mikäli kaikki menee hyvin, hän olisi 1v10kk tullessaan isosiskoksi. Ja tietysti mietityttää oma jaksaminen, kun olen nyt reilut 5v ollut yhtäjaksoisesti joko raskaana tai imettänyt jotakuta. Oma valintahan tämä on, mutta silti.Nyt tuntuu siltä, että ilman muuta jaksan, mutta silti ne unettomat yöt kummittelevat mielessä. Onko teillä kenelläkään muulla tulossa ikäeroksi alle 2v? Entä onko jollakin jo aiempien lasten kohdalla pieni ikäero? Kuinka on sujunut?

Vielä esikoistaan odottaville rauhoittelua: Ne rapäisykivut ovat tosi tavallisia alkuraskaudessa, tuskin meinaavat keskenmenoa. Muistan itse esikoista osottaessani, että säikähdin jokaista kipuilua ja vuotoa. Piti jatkuvasti juosta vessassa tarkistamassa, ettei housussa ole verta.Ja ei sitä koskaan ollut. Valkovuoto vaan yleensä hieman lisääntyy raskauden alussa. Toisessa raskaudessa mulla oli pientä tiputteluvuotoa parina päivänä, mutta sekään ei meinannut mitään. Kyseessä oli ilmeisesti lähelle kohdunsuuta kiinnittynyt istukka, joka sitten kohdun kasvun myötä siirtyi kauemmaksi.

Nyt on pakko mennä nukkumaan...

Hyvää vointia kaikille ja raskausoireita niitä toivoville!:)

-F
 
Kipu helpottanut, mutta ihmeellinen paine jäi kivun tilalle. Mutta ei tosiaan verta ole tullut. Selvisin siis tosiaan luultavasti säikähdyksellä =) itkuisena juoksin kotiin ja taas sai ihmiset katsoa outoa akkaa joka aina itkee lenkillä. Ajattelevat varmaan, että on tuo lenkkeily näköjään raskasta :D

Voi, haluaisin myös ostaa jo vauvalle vaatteita ja aina kaupassa pakko niitä hiplata :heart:
Samaten kaukaloa ja vaunuja on ollut jo pakko tiirailla. Tekisi jo mieli jotakin ostaa, mutta ehkä maltan vielä pienen hetken :p

Ja tämä turvotus tekee hulluksi jo! En voi enää pitää farkkuja kunnolla kun nappi ei mene kiinni :LOL: Hankalaa piilotella raskautta :D Kiloissa turvotusta 2,5kg mutta näyttää siltä kuin olisi 5kg tullut :D
 
Hyvää perjantaita kaikille!

Tiukutus mulla kans turvottaa mutta varmaan johtuu siitä etten enää katso niin tarkkaan mitä pistelen poskeeni.. Oon alkanu syömään yhtäkkiä enemmän mitä tarvis iltaisin tekee mieli koko ajan jotaki pientä :D Sitte huomaa töissäki eron, aamulla alkaa jo tosi aikaisin kurniin nälkä mitä normaalisti jaksais hyvin odotella sinne lounastauolle :headwall: Herkut kyllä menee kaupaksi argh! pitää vissii alkaa kattoo syömisiä tai muuten nuo nykyset vaatteet menee kyllä äkkiä pieniksi tällä menolla...

Onko tietoa millä viikoilla alkaa suunilleen mahaa erottamaan? Tämähän on todella yksilöllistä ja riippuu monesta seikasta, mutta miten esimerkiksi teillä muilla kun odotitte aiempia lapsia? =)
 
Huomenta kaikille :)

Chiccolle onnittelut pahoinvoinnista :D

Tiukutuksen kanssa mulla on vähän samanlaisia ajatuksia, tekisi mieli kaupassa pysähdellä potkareiden luokse ja vähän hiplata, mutta ei uskalla viel tässä vaiheessa :)
Mulla on tuo turvotus hävinnyt, varmaan siksi, että nyt oon syönyt ihan pelkkää ruokaa enemmän kuin ennen. Kaikki iltapuputtaminen on jäänyt pois. Ei vaan tee yhtään mieli mitään makeeta. Eilen töissä ruokalistoja katsoessa työkaveri bongasi jälkkäriksi Kinuski-karpalorahkaa. Se oli siitä innoissaan, mua jo pelkkä ajatus ällötti. Pari viikkoa sitten olisin lähtenyt pelkän jälkkärin takia sinne syömään :D Taidan olla jotenkin epänormaali :confused:

Pieniä vihlovia kipuja alavattassa tuntee pitkin päivää ja eilen salilla ollessa parissa laitteessa kanssa tuntui. Noh se laite jäikin sitten siihen, ja loppujen lopuksi olin 45 min crossarilla :)

Aurinkoista uutta odotuspäivää kaikille :)
-Tryffe ja kyytiläinen
 
Hips hei ja ihunata aamuva kaikille! =)

Porot ruokittu ja nyt on tämä minun hetki konneella kera kuuman kahavin ;)

jennae mikäs sinulla on vointi?

thunderbird mie oon kans huomannu lisääntyvässä määrin tuota ilimaa kertyvän mahaan... ja jos sitä joutuu piettelemään niin julumetun kipiäksi mennee maha! Ihime homma mutta ei se auta ko nautiskella ja antaa pyllyn rallattaa :D
Mieki kävin tuossa n. puoli vuotta sitte ekan kerran ihan oikiassa "tissiliivikaupassa" kattelemassa, alako myyjä haastattelemaan minkälaisia olisin ostamassa. Mie heti tyrmäsin myyntiaikeet sanomalla ettei suomanmaasta löyvy mulle sopivia liivejä. No se minua lissää haastelemaan että minkä kokosia käytän jne. ja kerrottuani parkasi että tyttö hyvä sulla on ihan liian pienet liivit!!!:O Aina siihen saakka olin käyttäny muistaakseni 80 D kokoa, ja ko niitä "oikeita" kokoja sitte aloin sovittelemaan, niin ensinnäki ympärysmitta pieneni 75:een ja kuppi koko suureni sitä mukkaa ku kokkeilin... E - liian pieni... F - liian pieni.... G?? - liian pieni...!!! ..ja lopulta se oli H.. ja mulla tuli itku :LOL: Lohdutti se myyjä että ne koot on normi markettikokoja pari pykälää isommat, eli ei se kerro koko todellisuutta... Sillon ku esikoisen tehin ja maito nousi ekan kerran, mie todellaki tunsin oloni Dolly Partoniksi! :( Taisin itkiä sillonki hoitajalle että jääkö nämä tämmöseksi, ko peilistä kattoessa näytti että tissit on pään kokoset!! :'( Kyllä ne siitä kuitenki normalisoitu. Nyt vain taas karu totuus alakaa paljastua, ko rinnat on kipeät ja raskaat, ja se paisuminen on taas eessä! :headwall: Mie olen molempien raskauksien aikana tainnu päättää alakaa säästämään rahhaa tissileikkaukseen, ja sama toistuu varmaan taas. Tissit poies tahon mie! :vampire:

Tiukutus mikäs sinulla vointi? Se vihilominen on tosi normaalia, kudokset ja nivelsitteet alakaa pehemenemään pikkuhilijaa hormoonien voimasta, niin tuommoset yhtäkkiset liikkeet tuntuu siksi niin rajuilta. Mutta kyllä vauvalla on kaikki hyvin! =) :kiss: Mulla nauratti vain ääneen mielikuva sinusta lenkillä koiran kanssa itku silimässä! :p En ihimettele jos joku on tosin kattonu vähän pitkään ;)

Diinu ja Tiukutus saa sitä fiilistellä niitten vauvan vaatteitten kanssa ihan rauhassa! =) Vaikka jokku väittää että se tuo huonoa onnea jos liian aikasin ostaa, niin minusta se on vain uskoa siihen että kyllä se siellä kasvaa niinki pitkälle että loppu vuojesta syntyyki, ja mikäs sen parempi ko on hyvissä ajoin kaikki hommattu jo valamiiksi =) nimim. se joka ei varmaan älyä hommata kamppeita ennenko synnäriltä tullessa ko tajuaa että niitä oikiasti nyt tarvitaan..... :headwall::D
Diinu Meillä ei näy se vitos kanava niin en päässy näkemään Tuksun häähulinoita... heh! Seiskasta vain näjin kuvat.. huh huijaa! Sehän on se Johanna hellukka täältä samalta kylältä missä mieki asun, ja ne juhulat oli tuossa Saariselällä ja minun yks kaveri tarjos ja järjesti koko pirskeet. Sano se että melekonen muori se oli kyllä, muutaman kerran piti oikiasti hammasta purra ettei tarvinu kaikkia peliverkkareita repiä!:LOL: Minua vain säälittää se koko ihiminen... :/

Mullaki on emmaljungan vaalianpunaset vaunut, tosin ne on kolomisen vuotta vanhat, mutta hyvässä kunnossa. Pittää vain ostaa erinvärinen koppa siihen, ko mie olen jostaki syystä tekemässä nyt poikaa, ja poikaahan EI voi laittaa vaalianpunasiin vaunuihin! ;) Jännä tosin miten olen muka niin varma että tämä tulokas on poika... ensimmäisesta lapsesta en tienny kumpi on tulossa, toisesta tiesin että tyttö, ja nyt olen varma että poika tullee. Hulluna saa pittää, mutta poikaa mie olen tekemässä :popcorn:

Minun pahoinvointi kesti eilen vain puoli tuntia... :( Ihan tylsää. Onneksi rinnat on kuiten niin kipiät ettei aivan jää epätodelliseksi olo tämän ootuksen kanssa! ;)

Karoliina87 kyseli millon ja miten aijotaan kertoa vauva uutisia muille.. no arveltiin ettei yhellekkään kerrota ainakaan ennen np ultraa vkon 12 hujakoilla.. sitte ko sieltä saa kuvat, niin ehkä anopille ja vanhemmille kerrotaan kuva näyttämällä =) Minun anoppi on jo yli seittemän kymmenen, en tiiä tajuaako ees heti mitä se kuva sitte esittää =) =) =) Ja miehen lapsille varmaan kans ensimmäisenä kerrotaan, he ku on jo niin isoja. Loukkaantuvatki pian aikaa jos ei heille ekana kerrota. :stick: Sitte voi hyvinki olla että kelleen muulle ei paljastetakkaan ennenko ite kehtaavat alkaa utelemaan pyöristyvän keskivartalon syitä ;) Siihen tosin voi mennä aikaa, mie olen niin pitkä ja mulla on kohtu jotenki taaksepäin kallellaan, niin edelliset raskaudet on alkanu näkymään selvästi vasta vkolla 32.... :D Olispa mahtava jos vois niin pitkälle piettää salassa ;) Ja myhäillä partaansa ko ihimiset ei tohi kysyä ko eivät ole aivan varmoja että onko sitä vain lihonu :LOL: Halavat on hullulla huvit ja idiootilla ilimaset ;) Miksiköhän sitä nauttii muka ihimisten kustannuksella pilailulla :)

Pittää vissin pukia tuo pikku ämmi ja lähtiä aamulenkille. Tännään on iltapäivästä poroerotukset, vähän jo jännittää kuinka sitä alakaa pelekäämään ja varomaan tuota vattanseutua, sielä ko hirviät massa liikkuu ja terävät sarvet heiluu ko viimistä päivää... :/ Mutta jälleen kerran, näillä mennään ;)

Mukavaa päivää kaikille!

Chicco ja "pikkupekka" 4+5 =)
 
Kiitos kiitos! :) Mukavaa että marraskuisillekin löytyi jo oma pino, olenkin sitä vähän odotellut! Olen jo koko pinon läpi lueskellut. Kiinalaisen kalenterin mukaan meille olisi tulossa poika, jota minä vähän enemmän toivonkin. :ashamed:

Minä asustelen Turkkuses avomiehen (kihloihin mentiin viime vuoden lopulla) ja kahen karvasen kaverin eli koiran kanssa. Asutaan omakotitalossa jossa olisi ainakin kahdelle pienokaiselle tilaa huoneiden perusteella. Töissä olen turvallisuusalalla myyjänä/varastovastaavana. Työni voi loppuajasta hieman vaikeutua koska varastoomme tulee paljon tavaraa päivittäin ja osa niistä erittäin painavia. Ja myöskin tämä meidän varastomme sijaitsee alakerrassa johon menee ainoastaan portaat. :/

Harrastuksia minulla on zumba, jumppa, koirien treenaus näyttelyihin ja varmaan tietokone :)

Epa ja Töpsykkä 5+3
 

Yhteistyössä