<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Hyvät viikonalut kaikille ja Sanlelle paljon voimia:hug:

Meillä oli tänään eka neuvola. Otti verenpaineen, pissanäytteen ja hemoglobiini siinä samalla käynnillä. Verikokeeseen sitten laittoi lähetteen. Sinne pitää jossain välissä mennä parin viikon sisällä. Verenpaine oli mulla sitten 90/69. Normaalisti on ollut päälle sata, joten on tässä sitten näköjään vähän tipahtanut. Antoi luvan syödä pari lakritsia ja salmiakkia :) Se onkin ollut ainut rajoitus raskauden aikana, mikä on harmittanut, koska olen tosi salmiakkifriikki. Mutta nyt saa sitäkin sitten syödä pari palaa ilman pelkoa verenpaineen liiallisesta noususta. Vähän on kyllä ollut välilä huippausta, kuten kysyikin.
Muuten saatiin kasa esitteitä, kirjanen ja dvd mukaan.

Itsellä yksi lempi farkkuhame kinnaa jo sen vertaa paljon mahan seudulta, että sen voi seuraavaksi vuodeksi melkein laittaa kaappiin odottamaan. Farkut myöskin on inhottavan tiukat mahan kohdalta. Kangashousut on ainuut mukavat jalassa tällä hetkellä. Pitäisi varmaan mennä ostamaan uusi mekko ainakin. H&M:llä jo netistä katselinkin yhtä äitiysfarkkuhametta. Ollaan menossa parin viikon päästä reissuun ja siellä pitäsi jo lämpöä sen vertaa piisata, että hame pitäisi mukaan ottaa. :)

Tyttö vai poika. Mies ehkä toivoo poikaa ja minä tyttöä. :D Molemmilla eka, niin luonnostaan sitä ehkä toivoo samaa kuin itse on. Mutta siis tosiaan kumpi vaan on molemmille todella tervetulleita

Kerrottu on nyt sitten parille kaverille ja miehen vanhemmille. Tänään olisi tarkoitus kertoa omille. Miehen puolelta oli kommentti "noniii, johan sitä on odotettukkin". eli tosi myönteinen vastaanotto :D

Sokerirasitus Tänään neuvolassa selvisi, että meillä päin ei laiteta sokerinrasitukseen, jos painoindeksi pysyy alle 25 eikä lähisuvussa (kummankaan vanhemmilla) ole kakkosasteen diabetesta.


Jaksamisia kaikille odottajille :)

Tryffe ja kyytiläinen 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä minunkin täytyy myöntää, että toiveissa olis tyttövauva, kun esikoinen on poika. Jo esikoisen aikaan alussa toiveilin tyttöä ja siitä oli niin vahva fiilis. Rakenneultrassa sitten lähes 100% varmaksi varmistui että vauva on poika ja ihan pienen pieni pettymys käväisi, mutta kun kuultiin että vauvalla oli kaikki niinkuin pitääkin niin pettymys hävisi. Tietysti nytkin on tärkeintä, että vauva on terve ja sukupuoli on sivuseikka. Silti minä sitä omaa prinsessaa kaipaan. :) Saa nähdä kumpi sieltä tulee. Mandi, minä ainakin ymmärrän ihan täysin sinun kantasi. Itse ajattelen juurikin samalla tavalla. Ei siitä minun mielestä tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa jos toivoo jompaa kumpaa sukupuolta. Ainahan sitä saa toivoa. :)

Britney, kyllä mulla ainakin hiki tahtoo tulla herkemmin nyt. Monesti yöllä on kuuma ja hikoan. : / Ja joskus saattaa päivisinkin oikein kunnon kuuma aalto pyyhkäistä läpi. Iltaisin sitten yleensä on kylmä.

Isot tsempit kaikille teille joilla tulee vähän vuotoa! :hug: Mulla tuli esikoisen aikaan rv 6+0 - 6+4 ensin rusehtavaa ja sitten ihan kirkaanpunaista vuotoa ja olin ihan varma, että se oli siinä. Mutta eipäs ollutkaan, vaan ultrassa näkyi pikkuinen alkio ja ihana ihana sydämen syke. :heart: Kyllähän nuo vuodot aina säikäyttää, mutta kannattaa muistaa, että iso osa pienistä vuodoista on ihan normaalia.

Huomenna olis sitten se lääkärineuvola ja ultra. Kuuluuko jokaisella paikkakunnalla raskauden seurantaan myös nuo lääkärineuvolat vai onkohan se paikkakuntakohtaista? Meillä kuuluu 3 lääkärineuvolaa (joissa ultrat) + np- ja rakenneultrat. Ja vissiin synnytystapa-arviointi on vielä erikseen.

Diinu & Pipana 8+3
 
Heipä hei piiiitkästä aikaa!!!

oon joka päivä käyny lukemassa kuulumiset, mutta kun loppuun pääsen, on jo niin kaamee olo et annan oman kirjotuksen olla! siiis mul on ollu niiiiin hirvee olo, aivan ku pahin krapula väsymyksineen. mietein jo saikkuaki, mut nyt on ihan vähän alkanu helpottaa! laihduin semmoset 2,5kg, mut en kuitenkaan oo oksentanu, mut kuvotus ollu tosi paha, nyt mun tavote painoon olis enää 6kg matkaa :) no enpä siihen ny pääse ainakaan tänävuonna enää!

täällä on ollu suru-uutisia, voimia kaikille surun kohdanneille!!

vielä tohon tyttö poika asiaan, eli siis mulla on kolme tyttöä, ni se poika olis kyllä yllätys.. mut sit toisaalta, mä kuitenkin haluisin sen tytön! oon kaikille sanonu että mulla on sitten joskus neljä tyttöä :) no mutta kuitenkin ihan sama, sitä terveyttä täällä mäkin toivon!

mä yritän nyt ryhtyä ruuan laittoon, palataan!

nallemakarooni tytöt x 3 ja öhkömönkiäinen 7+2
 
Sanlelle iso halaus ja osanotto. En osaa edes kuvitella kuinka kipeää tekee.. Joskus vuosia sitten kuulin erään sairaanhoitajan sanovan, ettei alkuraskaudessa, esim. 10 viikon tienoilla tapahtuvaa keskenmenoa voi edes surra kun eihän sitä oo edes vielä kunnolla tajunnu. Olin ihan kauhuissani tuosta kommentista. Hän tuskin on koskaan ollut raskaana..

Jostain syystä täälläkin toivotaan tyttöä. Oon aina ajatellu tulevani tyttövauvan äidiksi ensin. Sinänsä kummallista, että pojalle olisi jopa nimi valmiina, tytölle ei :) Sain maailman ihanimman kummitytön lähes 7 vuotta sitten, ja ehkä se ajatus jotenkin tuli siitäkin. Kaksi vuotta sitten sain vastapainoksi myös maailman ihanimman kummipojan, joten oon ruvennu tottumaan myös poika-ajatukseen. Tiedän kyllä, että lopulta sukupuolella ei kuitenkaan ole mitään väliä :)

Kaikille teille "tiputtelijoille": mulla alkoi rusehtava vuoto jo ihan ihan alussa, ennen plussaamista. Sitten se loppu pariksi päiväksi, alkoi uudestaan taas 5+5 ja on ollut siitä lähtien mukana. Viime lauantaina muuttui rusehtavasta punaiseksi ja menin sydän syrjällään töihin. Siellä kyselin yhdeltä kivalta lääkäriltä, että millaiset mahdollisuudet on, että kyytiläinen on pysynyt kuitenkin mukana. Siinä asiaa tuumailtiin kunnes hän totesi, että mitäpä tässä arvailemaan kun ultra on selän takana ja niin hän epävirallisesti tarkisti tilanteen. Ja siellähän meidän mytty oli, kasvaa ja voi hyvin :heart:
Joten toivo elää edelleen, tosin pelonsekaisena joka päivä.

Tänään sitten ensimmäinen neuvola. Ei juurikaan jännitä, terveydenhoitaja kun on tuttu ihminen ja neuvolakäyntiasiatkin jossain mielen perukoilla vaikken kaikkea muistakaan jos mietin :)

Nyt täyttämään viimeisetkin esitietolomakkeet (en koskaan jätä mitään viimetippaan..:whistle:)

T: Manna* ja mytty 8+4
 
diinu ja manna* kiitos lohduttavista sanoista :hug: etenkin manna-"kaiman" tilanne on kyllä rohkaiseva, vaikka hurjan pelonsekaisissa tunnelmissa täällä silti mennään. täytyy nyt vaan yrittää jaksaa eteenpäin ja ajatella, että tämä voi vielä päättyä onnellisestikin. tänään ei ole yhtään vuotanut eikä ole kipujakaan, mutta eipä silti mene minuuttiakaan etten keskenmenoa ehtisi pelätä :( töiden teko on aika toivottoman vaikeaa...

olen miettinyt yksityisellä varhaisultraan menoakin. paljonkohan ne maksaa pk-seudulla ja onko mitään järkeä käydä viikolla 5+5 - 6+2? ajattelen että jos ainakin näkisi onko kohdun ulkopuolinen vai normaali raskaus ja onko siellä yksi vai mahdollisesti kaksi alkiota. tuota jälkimmäistä mietin siksi, että mun siskolla on ollut useampi kaksosraskaus, joista jokaisesta syntynyt vain yksi lapsi ja toinen sikiö vuotanut pois ekalla kolmanneksella... ja mulla myös tosiaan tämä samainen kohonnut kaksosraskausriski.
 
Viimeksi muokattu:
Sanlelle voimia ja muillekkin jotka kamppailevat epätietoisuuden kanssa.Tulee itsellekkin huono mieli teidän puolesta,kun itse muistaa tuoreen keskenmenon. Mutta verta voi tosiaan tulla mikä on normaalia osalle odottajista,mutta jos verta tulee enemmän ja tulee kipuja ,erityisesti selän jomotusta kannattaa mennä päivystykseen.Minulla menkkakivut tuli aaltomaisesti ja olivat aika kipeitä.seuraavana päivänä alkoi vuoto.joka oli ensiksi ruskeaa ja päivän mittaan muuttui kirkkaaksi ja lisääntyi.Toivotaan että pikkuiset pitää kiinni.<3

Reveria
 
Sanle :hug:

tuhruilijoille jaksamisia!
Mull aoli ekassa raskaudessa pientä tuhrua kanssa alussa ja paniikissa odottelin. Mun tapauksessa ei ollu sit mitään kummempaa. mutta ressaavaa se oli.

Lääkärineuvoloista, täällä oli ekan aikaan se kolme periaatteessa. Eka mulla oli ihan normi kuunteli sydänäänet ja teki alatutkimuksen. toka olikin sitten että onko sairasloman tarvetta selvä kiitos hei. Musta omituinen. kolmas mulla oli äitipolilla, joten neuvolan omasta en tiiä. No nyt kun kotona nii ei sitä toista tartte sitten ees ottaa, kun ei tartte sairaslomaa, niin ei vie aikaa joltain joka tarttis.

Täällä esikoinen on tyttö ja nytkin ihan tyttö olo mut saa nähdä miten muuttuu edetessä. ei aiota selvittää ultrassa. On sitten jotain minkä takia ponnistaa nopeasti :D

Täällä väsy ja yöks olo jatkuu. palelu ja hikoilu vuorotellen jee jee. Huomenna oli styöpäivä pitkästä aikaa et antaas kattoa kuin käy. Onneksi on näitä irtopäiviä et saa sit taas huilia.
 
voi kurja miten on pelottavia uutisia tullut, tsemppiä ja jaksamista Sanlelle.:hug: Mulla on tänään loppunut pahoinvointi kuin seinään, rinnat kyllä aristaa vielä. Onko normaalia, että tosi jatkuva ja raju pahoinvointi loppuisi näin yhtäkkiä? Ihan jo huolestuttaa.

t-bird ja Julle 8+0
 
Mulla on taas flunssa, tää syksy-talvi on ollut ihan hirveä, oon ollut tosi paljon kipeenä vaikka yleensä mikään ei tartu... Nokka vuotaa, päätä särkee ja on niin yleistukkoinen olo. Täytyy huilailla vaan, töissä olin kyllä, mutta mies vei onneksi koiran lenkille että saan maata sohvalla.

Itsellä jotenkin ajatuksissa poika, mies toivoisi vähän enemmän tyttöä, mutta eipä tuolla kummempaa merkitystä ole.
 
Hei taas.

Iso halaus Sanlelle! Jaksamista sulle surun keskellä. :(

Mulla on huomenna eka neuvola! Jännittää, et ottaakohan terkkari verikokeet taas yhtä karskisti kuin viimeksi. Meni koko kyynärtaive mustaksi. Se tiesi, että pelkään neuloja, niin lupas ja vannoi olevansa hellä..!:/ Jännittää, et kuuluukohan vauvan sydänäänet vielä. Viikkoja ois vasta tasan 9+0 Vissiin.. Pahoivointi kuvioissa edelleen, mut jotenkin sitä vaan on selviydytty arjesta.
Otan kaikki oireet vastaan, kunhan vauvalla on kaikki hyvin. Uutena kuvioissa on jatkuva huimaaminen. Kävin tänään joogaamassa ja välillä aloin nähdä tähtiä. Tosin salissa oli aivan surkee ilmanvaihto, niin siinä saattaa olla selitys. Toisaalta huomaan, et raskaus on tuonut ihan hirveesti notkeutta ja taipuisuutta. Saapa nähdä, miten sitä masun kanssa pystyy urheileen. :)

Tuplarattaista vielä..Meidän tytöillä on ikäeroa 3v1kk ja hankittiin tuplat. Ekaksi oli emmaljungan twin ceroxit, mut niillä ei mahtuntu ovista sisään, joten myytiin ne ja ostettiin britaxin b-dualit. ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Nyt ne on käytössä seisomalaudan kanssa, kun isompi ei enää halua istua.

Näihin tunnelmiin tänään. :)

-F
 
Olen aivan hirveän kiukkuinen :eek: Miehelle suuttunut nyt vähän kaikesta ja mies rukka katsoo ihan ihmeissään. Ja kiukkuilun perään aina kamala itku ja hetken päästä taas kamala räjähdys :S Ja puhkesin itkuun kun kuorin omenaa ja kuorin yhdestä kohtaa vähän turhan syvältä ja BYYYÄÄÄÄÄ omenasta lähti palanen :D
Ja nyt sitten vielä stressiä lisää kun miehen työsopimus päättyy keskiviikkona ja kauhea epätietoisuus että hakeeko hän nyt täältä töitä vai vasta Seinäjoelta. Kun tietäisi jo, että milloin uskaltaa muuttaa :( Stressiä ja kiukkuilua siis tämä päivä :( Toivottavasti huomenna olisin hieman tasaisempi :D

Tyttö/poika asiasta, salaa me toivotaan poikaa vaikka tyttökin täysin tervetullut :p

rv 8+6
 
Tyttö/poika asiasta:
Tyttö meillä ennestään, jotenkin itse poikaa toivon mutta kun katsoo neidin pieneksi menneitä vaatteita niin toivottavasti tyttö :D

Meillä oli myös eisbärchenin lämpöpussi kaukalossa, kun sairaalasta kotii lähdimme (pakkasta -27 astetta) niin vauvalla oli päällä sisävaatteet ja villapuku, sitten lämpöpussiin ja aivan lämmin oli :) ehdottomasti nytkin käyttämme pussia..

Täällä eka neuvola keskiviikkona :) neuvolan mukaan rv 9+6 mut enpä usko et niin pitkällä on, no ultrassahan se selviää :) ei siihenkään oo ku muutama viikko <3

Myy rv 7+4
 
Sukupuolikysymyksestä viel:
Meillä on siis kaksi tyttöä, mutta ite henkilökohtaisesti oon sitä mieltä, että ihan kumpi tahansa ois kiva. Mies ja papat tuntuu toivovan poikaa, kun ympärillä vilisee vain tyttöjä.

Mulla on ollut molempien edellisten raskauksien aikana ollut vahva poikaolo. Esikoisesta ei tiedetty sukupuolta ja oli ylläri, kun olikin tyttö. Kuopuksen sukupuoli paljastui vahingossa ultrassa viikolla 25, kun kätilö paljasti sen. Sekin oli ylläri. Nyt ei ehkä aiota ottaa selvää. Tähän mennessä oon ollut staprosenttisen väärässä! :)

-F
 
Hei kaikille pitkästä aikaa :) Tervetuloa uusille =) ja voimahali ja jaksamisia huonoja uutisia saaneille :hug:

Kotiuduttiin eilen reilun viikon reissulta. Ensin oltiin lähes viikko mun vanhempien kanssa katinkullassa, Sotkamossa ja sen jälkeen vielä pari yötä mun vanhemmilla Kouvolassa (katkaisi hieman pitkää matkaa ja samalle nähtiin myös miehen sukulaisia). Mun vanhemmille kerrottiin mun raskaudesta jo heti alku matkasta, joten ei tarvinnut reissussa esittää mitää ja sai myös levätä :) Olivat toki iloisia uutisesta :) Muille kerrotaan vasta myöhemmin. Huono olo vaivasi koko reissun ajan, mutta helpotusta tuohon tui hiihto- ja kävelylenkit sekä kylpylässä pulikointi, joten kiva kun sai jotain tehtyäkin. Myös esikoinen, joka tuli eilen 11kk, nautti kylpylästä ja isovanhempien seurasta sekä ulkoilusta. Myös pitkäajomatka meni pienen miehen kanssa hyvin :) Jollain tasolla oon saanu kahlattua teidän kirjoitukset läpi, mutta ei kaikkea muista kun niin paljon on tullu tekstiä...

Esikoisen synnytyksestä... Synnytyskäynnistettiin yliaikaiskontrollin jälkeen rv41+6 kalvojen puhkaisulla, kun olinkin yllättäen 4-5cm auki. Säännölliset supistukset alkoivat 15cm kalvojen puhkaisun jälkeen ja avautumisvaihe sujui ihan ok epiduraalin (+2 lisäannoksen) avulla. Ponnistusvaiheessa n. 1h ponnistamisen jälkeen todettiin että ei tulekaan alakautta, joten leikkaussaliin. Puolen yön jälkeen ihana poikamme vihdoinkin näki "päivän valon". Painoa hurjat 4200g ja pituutta 51cm. Yliaikaiskontrollin ultrassa sai painoarvioksi, juuri tuon 4,2kg, joten aika hyvin arvioitu ;) Sektion jälkeen olin pitkään väsynyt ja kipeä, joten toivottavasti tämän toisen kanssa päästään vähän helpommalla, yksi synnystapa riittäisi ;)

Meillä lasten ikäeroksi on tulossa 1,5v, joten tuplien hankinta on mietinnässä. Tällä hetkellä esikoisen kanssa ei pääse mihinkään ilman rattaita, mutta onhan tuohon syksyyn aikaa... Ja tosiaan vaunuihin tuskin tarvii kantokopan lisäksi lämpöpussia, vaan lämpimät vaatteet ja äitiyspakkauksen makuupussi kopassa riittää, mutta turvakaukaloon ajattelin hankkia lämpöpussin.

Tyttö/poika asiasta... Itellä on toiveena että tämä toinen olisi tyttö, kun esikoinen on poika. Olisi ihana saada oma prinsessa :) Mies taas vissiin on enemmän pojan kannalla lähinnä siksi että pojalle olisi vaatteet valmiina ;)

Lääkärineuvoloita esikoisen odotuksen aikana asuttiin helsingissä ja siellä kuului 2 lääkärineuvolaa (np-ultra korvasi ekan lääkärikäynnin). Noilla molemmilla lääkärikäynneillä myös ultrattiin :) Saa nähdä miten täällä keravalla on. Torstaina siis eka neuvolakäynti. Helsingissä sokerirasitukseen joutui kun bmi oli yli 25. Mulla oli esikoisen aikaan bmi himpun yli 25, joten tuohon testiin jouduin. Ei todellakaan mitään kivaa eikä mitään löytynyt. Tällä kertaa kun paino on paljon enemmän niin varmaan taas joutuu :x

Tänään oon ollu TOSI väsyny ja nukkunu jopa kahdet päiväunet. Toivottavasti on vaan reissusta johtuvaa väsymystä eikä mitää pysyvää... Joka päivä on ollut huono olo, mutta oksentanut en ole. Onneksi tuo olo on kuitenkin välillä parempi :)

Tikru ja kirppu 8+3
 
heips kait sitä vois tännekkin ilmoittautua mukaan elikkäs raskaus testin tein viime kuun viiminen päivä ja laskurin mukaan la olisi 8.11 synnytys sairaala kys toista odotan mut ekaa joka toivon mukaan syntyy..Olen 21 ja mieheni 22 ollaan oltu 3vuotta yhdessä ja saman verran kihloissa kuulostaa oudolta mutta ollaan vähän niinkun uudestaan yhdessä eli ollaan tunnettu jo pitkään toisemme. Minä opiskelen lastenohjaajaksi viimestävuotta pieksämäellä ja mieheni on jo puusepppä ammatiltaan mutta opiskelee nyt vielä kirvesmieheksi :) Eli eka raskauteni meni kesken kakskuukautta sitten oli tuli muna mutta nyt uudestaan ja ainakin näillä oireilla voin sanoo että raskaana ollaan edelleen :) keskiviikkona on eka neuvola ja eka ultra on jo torstaina ei ole mikään varhais ultra yksityiseltä vaan ihan neuvolan täti varas kun eka raskaus oli todella ihmeellinen näitä odotellessa kirjailen pikku hiljaa lisää... Raskaudesta olen kertonut äidille ja parhaalle kaverilleni koululla en vielä mut kaippa sieläkin jossain vaiheessa, isälle (vanehmapni eronneet) olis tarkotus kertoo torstaina ultran jälkeen ja samoin mieheni isälle hänenkin vanhemmat eronneet... =)
 
Tervetuloa Sanna89!

Tiukutus ja Trallaa Kai tää itkuherkkyys ja raivokohtaukset kuuluu raskausoireisiin. Itsekki eilen aloin itkemään ku mietin miten rahat riittää (oikeasti ei pitäs olla mitää huolia) ja ku kotona oli niin sotkusta enkä millää ois jaksanu alkaa siivoaan, ja itku silmässä väkisin sitte :D
Miehelle rähjäsin eilen ku tuli kotiin lähes jokaisesta pikkuasiasta , mitkä tietenki mun mielestä tuntu taas maailmanlopulta.. Ihan ihmetyttää miten nää tunteet voi heitellä näi paljon, ja pikkuasiat tuntuu 100 x vakavemmilta.. Turhaa ressiä vaan aiheuttaa :/ Onneksi selitin miehelle että tuntuu vaa tältä, että kuuluu oireisiin ettei ottas nii itteensä näitä mun "puuskia" :D

Joku kyseli varhaisultrasta paljon maksaa täällä pk-seudulla.. Itse kävin viikko sitte ja mulla makso kelakorvauksen jälk. (jo kassalla vähensi) 95e. Mutta oli se kyllä sen arvonenki reissu, nyt on paljon varmempi olo ku tiesi että oikeassa paikassa on ja sydänki löi :)

Eilen neuvolatädiltä sain paljon luettavaa, tosin suurin osa tiedosta on kyllä jo kahmittu netistä, että tiesin jo kaiken xD Näin esikoista ootellessa on niin yli-innokkaana, ja tutkii kaiken mahdollisen ;)

Mutta hyvää tiistaipäivää kaikille lähden tästä töihin... --->
 
Tervetuloa Sanna89 :wave:

Karoliina87 mää myös eilen märy kurkussa miehelle selitin, ettei ota liian tosissaan sanojani kun johtuu nyt vaan raskaudesta nämä tunteiden purkaukset. Voi raukka miehet kun joutuvat kestämään meitä ja meidän hormoneja :D

Tänään pitäisi siivota ja mennä pihaakin siistimään nyt kun lumet sulanut lisää. Niin huono olo vaan että saa nähdä saako sitä tänään mitään aikaiseksi : /
Ylihuomenna vihdoin ultra :heart: Jännittää aivan hirveästi jo ja pelottaa jos sieltä ei ketään löydykään :( Ei pitäisi liikaa nyt miettiä kun torstainahan sitten kaikki selviää..

POKS rv 9
 
Heipä hei!

täällä tosiaan on alkanu olo hivenen helpottaa, pahaa kyllä tekee, mutta ei siinä määrin kuin viime viikolla... mä oon alkanu miettii et oliks mul joku vattatauti tai jotain, meinaa se oli ihan kauheeta, ja olin viel töis, niin ja oon asiakaspalvelija... mun oli pakko kertoo esimiehelle jo nyt, kun oli niin huono olo, et pelotti jos asiakkaat pistää valitusta mun käytöksestä.. pomo onnitteli tietysti!

mulla on neuvola ens viikon maanantaina, harmittaa ku tien et tääl ei ultrata ekal käynnil... mun noi kaikki kolme aikasempaa on ultrattu ekalla neuvolakäynnillä! no mut täs on ehkä semmoset 3-4 viikkoo ku pääsee sit jorviin ultrattavaks, et eiköhän se tuu pian! pitää muuten soittaa sin jorviin, en oo viel varannu aikaa...

jee, tänään ei tarvi tehdä ruokaa, ku eiliseltä jäi makkarasoppaa!!! huomenna teen tortilloi ja tacoi, on tehny jo hetken mieli.. :p

nyt kun vaan tulis toi ihana kevät ja ilmat lämpeis, ahh! ja lasten kanssa ulkuna sais olla koko päivän, eväät vaan mukaan! koskas mammaloma sit alkas.. lokakuun alussa vissii.. sillon ei enää keleistä kyl nautita.. no mut onneks on kesälomaa! :cool:

jäi nyt vähän omanapaiseksi, mutta jäköön.. :whistle:

nallemakarooni tytöt x 3 ja öhkömönkiäinen 7+3
 
täällä kotiuduttu kätilöopiston päivystyksestä. yöllä tuli runsaasti tummanpunaista verta ja pari hyytynyttä verijuovaa. tärisin aamuun kylmästä ja pelosta ja heti päivystyksen avauduttua soitin sinne. eivät tietysti kovin hyvää ennustetta antaneet ja miettivät kannattaako edes ultrata, kun viikkoja on vasta 5+6. ultrasivat sitten kuitenkin ja kaikeksi yllätykseksi sieltä löytyi pieni elämänalku jonka sydän sykki kiivaasti :heart: lääkäri piti asiaa aivan ihmeellisenä ja positiivisena ja sanoi kaiken olevan kunnossa. itkuhan siinä tuli, tällä kertaa onnesta ja helpotuksesta.

vuodolle ei löytynyt syytä ja edelleen tässä vähän vuodellaan, vähän ihan kirkastakin verta tuli taas äsken. että kauhea pelko edelleen, mutta silti vähemmän kauhua ja pelkoa kuin yöllä. toisaalta, kun nyt näin sen pienen ja sykkeen jo, niin nyt tuntuisi menettäminen vieläkin kamalammalta.

huomenna olisi esikoisen 2v-synttärit ja mietin miten ihmeessä niistä voi selvitä. no, ei auta kuin yrittää rauhoittua ja ottaa muutenkin rauhallisesti. ei tässä voi edelleenkään kuin odottaa ja toivoa parasta.

t. manna + murunen 5+6 :heart:
 
Manna8 Varmasti pelottava kokemus! Onneksi ultrasivat että sait vähän enemmän mielenrauhaa. Oletko miettinyt,että jos odotit kaksosia ja toinen tuli ulos? Eikö näin voi usein käydä? Ja sitten se jäljelle jäänyt kasvaa tyytyväisenä loppuun asti kun on enemmän tilaa.. :) Pidetään peukkuja että vuoto loppuu,ettei sun tarvitse huolehtia siitä enää.

Aloitin tänään mun vatsaprojektin: Valokuvaan mahan viikon tai kahden välein ja teen niistä sitten kuvasarjan. Hauska sitten seurata kun vatsa hiljalleen alkaa kasvaa. Tänään valokuvaan pääsi turvotus :) Jos joku teistä ajatteli tehdä samanlaisen niin olis kiva sitten nähdä kun on muutama kuva otettu!

Katsoin just synnytysvideon jossa vauva syntyi rauhassa luomuna kotona. Itkin vuolaasti. Tosin itken aina kun luen onnistuneesta synnytyksestä tai näen videon. Oma synnytys oli sen verran traumaattinen että aihe on vieläkin pinnalla. Toivoisin niin että seuraava synnytys olisi luonnollinen eikä sellainen epävarma lääke-sairaalasynnytys. Täytyy vain valmentautua paljon paremmin luomujuttuihin kuin viimeksi :) ja toivoa parasta!

Nyt suunnittelemaan yllätystreffejä miehelle. Ajattelin järjestää lastenhoitajan ja viedä miehen romanttiselle illalliselle ja sitten kynttilöin valaistuun puusaunaan(löytyy "kellarista") ja jotain muuta kivaa. Täytyy suunnitella :) Ollaan vielä ihan vastarakastuneita, 3,8v yhteisen katon alla ja ilahdun joka aamu kun näen kuka nukkuu vieressä<3
Miten te hoidatte parisuhdetta? Jos sais jotain uusia vinkkejä..

Mandi ja nuutti 6+2
 
Manna8: Onneksi siellä oli kaikki hyvin!

Mandi: :wave: Täältä ilmoittautuu toinen joka on ottanut vatsasta kuvia. :) Sitten kun ole käynyt ultrassa ja jos kaikki on hyvin alan pitämään raskauspäiväkirjaa osoitteessa MeilleTuleeVauva.net

Eilen uskaltauduin jopa sellaisen laittamaan tuonne raskausmahat keskusteluun.

Tänne ei mitään ihmeitä, olen kärsinyt koko päivän päänsärystä. Ei tunnu oikeen panadoli auttavan.

Epa ja Töpsykkä 9+0 :heart:
 
Manna8: Hurjasti voimia sinne! Pelon kanssa on varmasti raskasta olla, mutta ihanaa että näit viime yönä pienen ja sykkeen :heart: Pidetään kaikki täällä peukut pystyssä sulle!

Mandi: Ihanalta kuulostaa sun suunnitelmat!! Vähän tuli huono omatunto, että pitäisikö täälläkin yrittää miehelle jotain kivaa edes joskus keksiä :)

Epa: Mä en kestä! Sulla on aivan ihana raskausmasu jo!! Käy vähän kateeks ;)

Diinu: Tänään sain dopplerin postissa! Heti tietenkin piti yrittää kuunnella vaikka viikkoja on kasassa vasta sellaiset 8+5. Ja eihän sieltä mitään kyllä kuulunut! Näytöllä näkyi kyllä aina välillä hetkittäin nopea syke (ei siis mun), joten kai se laite jotain löysi, mutta ääniä ei tosiaan mitään mainittavia kuulunut. Joko olet itse päässyt kokeilemaan?
 
Tervetuloa, Sanna89!

manna, hui mikä kokemus! :( Onneksi kaikki oli kunnossa. Tuli mieleen, että entäpä jos odotitkin kaksosia joista toinen tuli nyt ulos? Vai oliskohan siellä kohdussa vielä näkynyt jotain merkkejä kaksosraskaudesta... En tiiä. Mut kävi vaan mielessä, kun kerta vuotokin oli runsahkoa.

Mandi kyseli että miten kukakin hoitaa parisuhdettaan. Me hoidetaan siten että yritetään järjestää edes vähän yhteistä aikaa, vaikka käydään illalla yhdessä saunassa kun poika on laitettu nukkumaan. Ja yhteinen "hassu" huumori piristää ja hoitaa kummasti suhdetta. :D Meillä on yhteistä taivalta 7v ja saman katon alla reilu 6v. Ihanalta silti tuntuu nähdä oma kulta ja monesti on päivisin pieni ikävä.

ON: Lääkärineuvola takana ja edelleen kohdussa asusti pieni ihmistaimi, jolla sydän sykki hurjasti. :heart: Mittaa oli 22mm ja vastasi viikkoja 8+6. Pari päivää omia laskujani isompi. Ihanalta kuulosti kun pieni sydän sykki ja nyt sen jopa näkikin tosi selvästi. Pientä liikettäkin jo huomasi pipanan tekevän. Tuntui kyllä hassulta. :) Kohdunsuu oli kiinteä & kiinni ja kaulaa 3cm jäljellä. Lääkärin mukaan 30.10 näyttäis nyt olevan todennäköisin LA, mutta en kyllä usko. Np-ultrassa sitten varmistuu lopullisesti.

Diinu & Pipana 8+6 (jee, hypättiin suoraan pari päivää yli)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä