Onnittelut kaikille uusille odottajille!:flower:
Pahoinvoinnista ja ravitsemuksesta, kannattaa pitää ruokarytmistä hyvää huolta ja syödä tasaisin väliajoin 2-3h välein niin verensokeri pysyy tasaisena. Kannattaa myös suunnitella ateriat mitä päivän aikana tulee syötyä ja erityisesti tietenkin kiinnittää ravintoon huomiota. Kun syö n. 6 kertaa päivässä, johon kuuluu 2 lämmintä ateriaa niin kyllä olo on hyvä! =) Itse olen välttänyt pahanolon näin. Huomasin heti kun en syönyt yhtä välipalaa ja tuli heikottava olo ja sitten söin makeaa (kakkua ja leipää) hätätilassa niin koko loppupäivä oli ihan hirveä pahoinvoiva olo. Teen töihin aina valmiiksi eväät ja pidän huolen siitä että tulee syötyä tarpeeksi useasti. Syön
Ladyvita Mama raskausmonivitamiini valmistetta.
Väsymys ja liikunta, hirveästi alkaa väsyttämään työpäivän jälkeen, siis ai että!|O Jos vain mahdollista, otan pienet päikkärit ja lähden sen jälkeen salille. Käyn salilla n.4-5 kertaa viikossa. Vaikka aluksi väsyttäisi ihan sikana, mutta kun alkaa treenaamaan niin johan piristyy! Väsymys vaihtuu pirteydeksi. Koko kroppa kiittää sen jälkeen =)
Oon huomannut kuinka
posket alkaa punottaa päivällä..vähän hassua. Onko muilla tälläistä ilmiötä? Kertoo siis lisääntyneestä verenmäärästä ja istukan toiminnasta, eli siis hyvin kiertää veri
Yöllä on tullut kuuma nukkuessa kun normaalisti "palelen" ja nukun untuvatäkin alla. Vähän kuin olisi kuumia aaltoja.
Nyt on alkanut tissitkin tulemaan enemmän herkemmiksi nänneistä ja ne ovat turvonneemmat.
Kerrottiin molempien vanhemmille samaan aikaan perheaterialla viime sunnuntaina. Annoimme siis ne mukit sanomalehteen käärittyinä, joihin oli kirjoitettu mummi,mummo,ukki ja pappa. Oli niin ihanaa kun kaikki olivat yllättyneitä ja niin iloisia/onnellisia :heart:
Vielä noista seuloinnoista, älkää stressatko niistä liikaa, tietysti on hyvä olla realistinen..mutta muistakaa olla onnellisia ja iloisia mitä siellä teidän masussanne kasvaa. Ja miettikää, onko niillä tuloksilla jotain ratkaisevaa merkitystä..et jos jotain poikkeavaa ilmenisi, niin vaikuttaisiko se teidän raskauden jatkamiseen. Tiedän monta tapausta, jotka ovat menneet lapsivesipunktioon ja pelänneet ja stressanneet pitkän aikaa tuloksia odotellessa ja sitten kaikki on ollutkin ihan normaalia. Turhaa huolta ja murhetta. Itse otan vastaan sen mitä sieltä tulee ilman mitään seulontoja, tiedän että se lapsi saa kaiken rakkauden mitä vain voin sille antaa, se on meille täydellinen :heart:
Osanottoni vielä kaikille pikkuisen menettäneille!
plussattu ja ihmelahja 6+4