<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

:heart: Onnea taas vauvoista! :heart:

Itselle ei uutta. Kokeilin eilen reipasta kävelyä, saunaa, jne.. Ei muuta apua kuin sairaan kipeä selkä näiden muiden vaivojeni lisäksi. Keskiviikkona olisi LA ja siitä tosiaan se kaksi viikkoa että pääsee sinne yliaikaiskontrolliin, että ... :headwall: Olen todella turhautunut, eikä auta neuvot: "Nauti nyt yksinolosta, kun et pysty siitä seuraavaan 20 vuoteen nauttimaan.." tai "Ei tuo sinun maha näytä olevan yhtään laskeutunut, että tuskin se vähään aikaan vielä syntyy.." :headwall:

Kysymys vauvatietäjille.. Minkä kokoiset vaatteet on mennyt teidän vastasyntyneelle? Siis paino ja pituus ja minkä kokoisia vaatteita on mennyt?

Nucca + Mahatyyppi 39+5
 
täällä sitä kukutaan vieläkin...

Vimppa73 Paljon Onnea Prinsessasta! :flower:

itelle tuli hirvee itku kohtaus pari tuntia sitten.. katoin kalenteriin ja huomasin et la on ens viikolla.... :snotty: miten tää aika voi olla menny sitte niin nopeeta.. :snotty:
yritin tuossa nukkua ja nukuttais mut kun ajatukset pyörii vaan päässä niin ei nukuta.. ei niin ei.. jospa nää hormoooonit sit vähä tasottuu... mutta näitä ajatuksia..jospa sitä kohta pääsis yöunille......
 
Nucca: Meillä tyttö oli siis syntyessään 49cm ja painoi 3010g, niin 50cm vaatteet oli aikalailla sopivia, mutta myös 56cm on jo pystynyt pitämään, kun vähän käärii hihoja jne. Tosi paljon riippuu myöskin vaatteesta, eli oon huomannu että koot vaihtelee aika paljon.. toiset 50cm on tosi pieniä ja toiset vielä voi olla isojaki..Mut noita 50cm vaatteita ei hyövää montaa ostaa, enemmän kannattee varata 56cm ja siitä isompia, koska vauva kuitenki kasvaa niin pian.. :)
 
Vimppa Onnea Prinsessasta :heart: :flower:

Nucca Meidän tyttö painoi 3520g ja oli 50cm pitkä syntyessään ja 50 cm vaatteet ovat juuri soppelin kokoisia. Osa vähän reilujakin ,kun heittoja niin paljon. Muutamia isoja 45 cm myös käytössä.

Synnytyksen kestosta.. Nyt oli paperihin kesto merkattu alkaneeksi siitä ,kun saavuimme sairaalaan eli 3½h, mutta vesien menosta se oli 4½h ja säännöllisistä suppareista 2 h. Hoitaja sanoikin ,että kesto riippuu ihan siitä mistä sen alkaa laskea, että kyllähän sinä itse tiedät. Esikolta alkoi säännöliset supparit heti vesien mentyä ja silloin synnytyksen kesto 2h15min.

Täällä kyllä vauva-arki on lähtenyt niin ihanasti käyntiin ja yllättänyt helppoudellaan. Vauva nukkuu niin paljon ,että ehdin niin hyvin touhuta esikoisen kanssa ,siksi varmaan hän on sopeutunut tilanteeseen loistavasti. Vauvaa hellii ja hoivaa paljon. Kyllä tuollainen täysiaikanen vauva on niin reipas ihmisen alku, että sekin helpottaa tilannetta. Imetys on nyt niin vaivatonta ,kun vauva saa itse herätä syömään ja imee reippaasti. Nytkin molemmat tytöt ovat nukkuneet jo lähes tunnin, joten omaakin aikaa on näköjään. Mies jäi vielä tänään viimein isyyslomalle viikoksi. Minun olisi tarkoitus palailla opetustöihin sunnuntaina. Näitä hommia teen sen n. 17h/viikko niin kuin tein koko raskausajan. Yrittäjänä ei oikein kokonaan voi töitä jättää. Mun työ on ti-pe illalla ja su päivällä ,joten lapset isin kanssa silloin eli hoitoon ei niitä tarvi tietenkään viedä.
No nyt kuitenkin nukkuun ,kun vauva heräileen noin tunnin pästä syömään.
-Poni ja vauva
 
Poni06 ihanalta kuulostaa että on niin hyvin lähtenyt teillä arki käyntiin, antaa vähän voimia itselle ja toivoa että jospa meilläkin lähtisi niin hyvin.. varsinkin kun tuo esikoinen on aina ollu huomion keskipiste..
 
Sairaalasta on kotiuduttu ja vauva-arjen opettelu on viimein alkanut. Meille syntyi tyttövauva elektiivisellä sektiolla perätarjonnan vuoksi 13.08. Painoa pikkuneidillä oli 3985 grammaa ja pituutta 52 cm. :heart: Leikkaus sujui hyvin ja toipuminenkin alkaa jo olla hyvällä mallilla.

Onnea kaikille vauvan saaneille ja voimia matkaan vauvaa vielä odotteleville!
 
ei tuu täälläkään... tekis kyllä mieli painua pehkuihin, mutta tuolla esikoisella on menny nyt rytmit ihan täysin sekasin, se nukkuu päikkärit illasta ja nyt toista yötä tässä touhuaa virkeenä ku peipponen.. mutta tiedän et jos meen sänkyyn niin kuitenki taas alkaa pyöriä kaikenlaiset ajatukset päässä eikä saa unta...
 
Hereillä täälläkin ollaan, mutta tää on mulle ihan normaalia, sillä nukun pitkin päivää, kun mieskin nukkuu. Isäntä lähti tänään töihin illalla seitsemän jälkeen, joten mulla alkaa silloin se oma aika ja tulee valvottua yleensä tonne kahteen asti yöllä.

Nyt on alkanut mullakin olemaan erilaisia tuntemuksia, mutta en minä noita supistuksiksi sanoisi, tuntuu että tyyppi pyörittelee päätään tuolla alhaalla, tuikkii aikalailla. Ei nimittäin ole kiinnittinyt. Muljahduksia tuntuu.

shihtzu + pikku apina 41+1
 
Onnittelut pienokaisensa saaneille!

ja uusille tervetuloa!

Täällä tänään la! :heart: Ja huomenna muutamme uuteen asuntoon! Remppa on (lähes) valmis, tavarat pakattu ja muuttomiehet tilattu.

Eilen tuli uusia lorahduksia, mutta onneksi on kuitenkin tosi pieniä määriä, joita lorahtelee. Kysyn niistä seuraavalla neuvolakäynnillä, jos ei lorahdukset lisäänny.

Marikki ja epeli 40+0 :heart:
 
Huomenta ja terveisiä sairaalasta!

Toissailtana sain voimakkaan migreenikohtauksen: meinasin pyörtyä, oikea käsi puutui,näkökentästä hävisi puolet ja puhuin ihan mitä sattui kun ajatukset ja puhe ei raksuttanut yhtäaikaa. menin tietysti vähän paniikkiin kun en aikaisemmin tommosta ollut kokenut, vaikka lähes koko pienen ikäni olen migreenikohtauksia saanut.. ei ikinä kuitenkaan noin voimakkaana ja tuossa muodossa. Mies sitten sanoi että nyt lähdetään käymään sairaalassa.

Synnytysosastolla ottivat ensin ctg:n, mittailivat verenpainetta ja otattivat pissanäytteen. Verenpaine oli koholla, vauvan syke hipoi taivaita (taisi pikkuraukkakin säikähtää ) ja pissassa oli leukosyyttejä..tuli siinä rytäkässä pari pientä supistustakin käyrälle. Sain jotain särkylääkettä ja päättivät ottaa sairaalaan yöksi tarkkailuun varmuudenvuoksi.

Aamulla onneksi oli jo parempi olo, verenpaine laskenut normaalilukemiin ja vauvallakin vaikutti olevan kaikki hyvin. Ottivat sitten vielä aamusta verikokeet ja pissanäytteen, missä edelleen noita leukosyyttejä. Eli todennäköisesti on sitten kunnon virtsatietulehdus tullut kaveriksi tähän loppuraskauteen ja ilmeisesti mahanjomotukset on johtunut tuosta tulehduksesta.. hieman ottaa päästä :headwall: pitää tänään soitella neuvolaan ja kysyä tuloksista ja huomennahan onkin sitten aika äitiyspolille, mistä sitten saan ilmeisesti reseptin tuohon tulehdukseen. On se surkeeta... Eipä kohdunsuullakaan pahemmin muutoksia ollut tapahtunut kun kätilö teki sisätutkimuksen, kanavaa oli vielä hieman jäljellä ja sormelle auki..eli tuskinpa ihan lähiaikoina synnyttämäänkään pääsen.

tuosta ctg:stä haluaisin kysyä, että minkälaisia lukemia teille, jo synnyttäneille on tullut kovan supistuksen tullessa? Itselläni kun ei minkäänlaista hajua ole kuinka korkealle sen käyrän kuuluisi nousta kun on oikeista synnytyssupistuksista kyse?

Oli se kyllä haikeaa maata tuolla vuodeosastolla, kun kummallakin huonekaverilla tuhisi vieressä vastasyntynyt ja oman vauvan tulosta ei vielä pahemmin merkkejä ole :ashamed:

Tuohon varpajaisiin vielä piti kommentoida, että mies ei ole maininnutkaan koko asiasta. Ei mulla sinänsä mitään sitä vastaan ole jos haluaa kavereidensa kanssa yöelämään lähteä.Olen vaan sattunut näkemään hänen kaveriporukan polttarivideoita ja niissä on meno ollut sen verran kovanluokan huumoria (ei uskoisi että kaikilta löytyy yli 30-vuotta ikää ), että toivottavasti ei ihan samanlainen meininki olisi varpajaisissa :LOL:

Mutta näin loppuun vielä isot onnentoivotukset uusille vauvautuneille :hug: :flower: eiköhän täältä vielä perässä tulla :D

Triinu ja pikkukaveri 39+5 :heart:
 
Huomenta. Yöllä puoli kolmelta kävin nukkumaan ja nyt olen jo pystyssä, tosin noiden koirien takia kylläkin ja ei minua kyllä väsytäkään, mutta minä olenkin tuossa asiassa ihan outo, sillä mulle riittää parin tunnin unet kerralla.

Noista varpajaisista on ollut puhetta. Meillä mies pitää varmaan heti varpajaiset, ja niistä tulee ihan varmasti kosteat. Saa ihan rauhassa pitää, kunhan seuraavana päivänä kykenee sitten tulemaan laitokselle käymään. Voi myös olla, että töiden takia joutuu siirtämää noita varpajaisia tai sitten siirtää työnsä jonkun muun tehtäväksi, saa nähdä.

Siivota pitäisi, mutta kun ei vaan jaksaisi ja noita nipistelyjä on sen verran, että ei senkään vuoksi huvittaisi tehdä mitään ylimääräistä.
 
Huomenta :wave: ja onnea uusille vaaveille ja siis tervetuloa vielä uusille mukaan odottelemaan!

Täällä edelleen, vkot nyt 39+4, ei lähdön merkkejä.

Mä niiiiiiin ekstrakateellisena luen teidän vaavin saaneiden juttuja siitä miten pienet nukkuu 3 tunnin (ja ylikin) pätkiä putkeen! Onko se tosiaan mahdollista?
Meillä esikko huusi 5-10 min välein monta viikkoa ja vain tissi suuhun rauhoitti (ei ollut mitään koliikkia kuitenkaan). Tutti ei kelvannut. Ei mulla maitoa kai tullut sitten kovin hyvin, mutta kasvoi tuo esikko tasaisesti, joten sitä maitoa tuli sitten jotekin kummasti. Yritettiin silloin tällöin miehen kanssa sitäkin, että mies kantoi huutavaa vaavia pari tuntia, että mulla ehtis kertyä rintoihin enemmän maitoa ja näin sais esikko masunsa kerralla täyteen, mutta ei.... N. 1,5 vuotiaana sitten alkoi nukkua vasta kokonaisia öitä.

Ei se lapsen syntyminen välttämättä sitten takaa niitä rauhallisempia yöunia kuin nyt ison masunkaan kanssa....

Äh, anteeksi negatiivinen asenne, mutta jänskättää vaan taas tuo tulevan imetyksen tiheys (toivottavasti nyt imetys edes lähtee käyntiin!). :headwall:

Varpajaisia ei meillä mies varmaankaan pidä, töihin saattaa viedä kakun tms ja se on varmaankin siinä. Ei sillä etteikö voisi kamujensa kanssa johonkin lähteä vaikka sillä aikaa, kun olen sairaalassa (esikko mummolassa), mutta veikkaan, että mieskin haluaa nukkua varastoon varmuuden vuoksi, kun muistaa hänkin tuon esikon alkuarjen.

Aurinko paistelee vaihteeksi täällä Tampereen suunnalla, kivaa! (jotain positiivista)
Ja oma olokin on ihan ok.
Kohtahan alkaa jo Serranon perhe!

Jaksuja kaikille!
 
Sone
Huomenta!

Synnytyksen kestosta on puhuttu: Miulle merkittiin viimeks 12h kestoksi mikä ei kerro mitään koko touhusta. Kärvistelin pari päivä supistusten kourissa sairaalassa ennen kun synty. Merkkasivat vasta siitä kun heidän mielestään alkoi olla kivuliasta tai jotain, mistä näitä tietää.. Ois pitäny vissii kysellä tarkemmin tai jotain.

Hooäs:: Mie oon tehny itelle vyöhyketerapiaa (oon hieroja) ja saankin ihan hyvät supistukset sillä aikaseks, mut ei huvita enää tehdä kun joka kerta homma lopahtaa ja yöunet menee ja on kivuliasta olla. Joten tulkoot sitten kun tulee, vaikka jouluna..

Varpajaisista: Ei ole ollut meillä puhetta, mutta ei ainakaan sillon kun olen sairaalassa, mies on esikoisen kanssa kotona. Kai se sitten joskus syksymmällä lähtee juhlistamaan. Vaikka oikeesti äidithän ne sen työn tekee ja skumppa sekä sikarit kuuluskin minulle. Tosin en tykkää kummastakaan. Minuu ärsyttää suunnattomasti koko perinne varpajaisista. Oikee uroteko päästää parit siimahäntäset vapauteen.. Miulla taitaa olla taas kauheet angstit päällänsä heti näin aamusta, ei näille hormoneille mahda mitään.. Jaksaskin olla hyvällä tuulella. Eilen jaksoi, joten tänään näköjään ei. Varmaan tekemisen puutekin raivostuttaa.

Kuka tietää unista jotain? Miks ihmeessä nään unia joka yö KARHUISTA????
 
Huomenta!
Oonkohan jo kaikkia vauvautuneita onnitellu, noh, ONNEA! :flower:

Omaan napaan ei mitään uutta... lonkkia särkee öisin silleen erittäin mukavasti, vähän on huonovointisuutta ilmaantunu ja ruokahaluttomuutta?! Nälkä kyllä olis, mut mikään ei maistu.. Muilla samaa?
Eilen ja tänään tuli vessareissulla jotain limaa... :x
Sais kyllä alkaa tapahtuun ja vähän helkatin äkkiä, alkaa hermo menemään! :/
LA on "vasta" perjantaina, mutta silti tää vois tulla jo! Tänään ajattelin siivota, auttaiskohan se... toivottavasti!
Nyt aamupalalle!
Heitsu&Papu rv 39+4
 
Sone
Heitsu86: Miulla on myös tuo huonovointisuus ja ruokahaluttomuus. Johtuukohan näistä ilmoistakin.. Eilen oksetti illalla et epäilin jo jotain mahatautia.

Paljos on sf-mitat muilla? Miulla oli rv39 neuvolassa 35. Jännittää minkäkokonen tää neiti on.. En kyllä usko et kovin iso.
 
terve. täällä yhdessä kasassa edelleen. sain ajan yliaikais kontrolliin perjantaiks.. sit ens viikolla käynnistykseen. voi kun pää kestäis läjässä vielä viikon niin ehkä sitten mullakin on jo oma vauva.. jaksamisia ja hyviä vointeja kaikille!!

-nea ja vauva rv 40+6-
 
Onnea vauvaantuneille :flower: :flower:
cotrack :flower: Vimppa :flower: ja Nefeli :flower:

Tervetuloa Möyrylit ja Mari Koo

Täällä ei mitään uutta. Kaks päivää olen riehunut pihalla kun olen kaivanut maasta kukkia, raahannut ne autoon ja kuskannu porukoitten pihalle. siellä olen tehnyt uudet kukkapenkit ja istuttanu kukat sinne. (varatoimi jos vaikka talvella muutettasiin isompaan asuntoon) Olen myös siivonnu, pessy mattoja ja tutulta saatuja vauvaleluja... touhunnu olen kuin ikiliikkuja mutta en ole saanut kun lihakset ja selän kipiäksi... Maha ei ole reagoinut mitenkään... vai harrastankohan mie sit niitä kivuttomia suppareita enkä huomaa niitä ollenkaan.

maha on mullakin ollut toimelias jo useamman viikon, syy saattaa olla kyllä rautalääkkeissä joita joudun aamua iltaa napsimaan

Varpajaisista mies pitää ne ilman muuta, toivottavasti vaan pystyis pitämään ne silloin kun olen vauvan kans vielä sairaalas, mut arkipäivänä niitä ei oikein voi pitää, kun niissä juodaan varmaan kohtaisen paljon sitä aikuisten juomaa :)

Jaha, nyt pyykkihommiin! Hauskaa tiistaita
 
Tuttu päivän avaus: suurensuuret onnittelut pienistä ihanista vauveleista :) :flower:

Eilen taas supisteli monta tuntia, mutta miten ne saa voimistumaan??????? Ja miksi ne loppuu kun menen nukkuun :headwall: Illalla sentään tuli runsaammin limaa, joka punertavaista - se on uutta - eli ilmeisestikin limatulppaa viimeinkin irtoomassa paremmin... mutta eihän sekään mitään todista, että synnytys sen lähempänä olisi. Aamulla herätin miehen ennen seittemää sitä yhtä ässää harrastaan :LOL: - oli hieman ihmeissään ;)

Viikon päästä meillä on vauva sylissä, näin uskon vakaasti. En tahdo ajatellakaan, että mut passitettais maanantain yliaikakontrollista kotiin vielä...

Ei muuta tällä erää... katsotaan myöhemmin lisää...

Soma & jo tasan 41 vkoa masussa köllinnyt Vaavi

 
Onnittelut vauvaantuneille :flower: :flower: kaikille tasapuolisesti kun enää pysy matkassa keitä oon jo onnitellu, ku vauvoja tulee jo mahottomaan tahtiin =) niinku pitääkin tässä vaiheessa elokuuta.

Eilen oli neuvola ja kaikki ok.. Torstaina on äitipoli aika, painoarvio ainaki pitäs olla. Nukkunukki oon pari yötä ihan kohtuuella, olo on et tää vaavi ei tuu pitkään aikaan. Toisaalta jalat meinaavat pettää alta :(

Varpajaisista sillä kyselin et miten muilla ruukataan, meillä mies on molempia juhlinu, poikaa viimeksi kolomepäivää :kieh: avioero oli mielessä ku miehestä ei ollut sunnuntaina hakijaksi ku ei ollu ajokuntonen joten "lepäilin" vielä yhden yön sairaalan hellässä huomassa :/ Saa hän nyt juhlistaa vauvan syntymää, mut vain yhden illan joko sillon ku oon sairaalas tai sit myöhemmin riippuu monesta asiasta. Kiva ku kaikkien miesten mielessä se ei oo niin tähellistä juhlia niitä kosteasti.

Pitäs alakaa valmistautumaan auton katsastusreissulle.

 

Yhteistyössä